Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-11-2006, 19:56
rare kwast
Avatar van rare kwast
rare kwast is offline
oeps.. heb de vorige gesloten..
hier dus deeltje 2

mocht je de vorige nog willen terug lezen dat kan hier
__________________
Humor is een prachtige waterlelie die wortelt in het troebele water van verdriet.

Laatst gewijzigd op 05-11-2006 om 20:20.
Oud 06-11-2006, 08:08
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
wel leuk dat je er #1 boven zet

Over dat zwanger zijn op je 14e: ik vind ook dat 14 en 19 nogal een verschil is, maar vooral het feit dat je toch wel wat steun kunt gebruiken en die kreeg dat 14jarige meisje niet (sorry, weet je nick niet meer).
anyway: denk er goed over na, maar t blijft natuurlijk je eigen beslissing.
__________________
Tsja
Oud 06-11-2006, 18:16
rare kwast
Avatar van rare kwast
rare kwast is offline
Citaat:
snoopy schreef op 06-11-2006 @ 09:08 :
wel leuk dat je er #1 boven zet

Over dat zwanger zijn op je 14e: ik vind ook dat 14 en 19 nogal een verschil is, maar vooral het feit dat je toch wel wat steun kunt gebruiken en die kreeg dat 14jarige meisje niet (sorry, weet je nick niet meer).
anyway: denk er goed over na, maar t blijft natuurlijk je eigen beslissing.
grin ja zag ik later pas maar ja dan kan ik em niet meer veranderen.. was beetje duf nog denk
__________________
Humor is een prachtige waterlelie die wortelt in het troebele water van verdriet.
Oud 07-11-2006, 20:03
Verwijderd
Kan iemand mij misschien even gerust stellen?

Ik ben nu in de laatste week van mijn pilstrip, moet er nog 3. Twee weken geleden (in de eerste week van de strip) heb ik me even een beetje ziek gevoeld. Verkouden, griep, gewoon niet lekker. Ik heb geen antibiotica gebruikt oid en heb ook niet ziek op bed gelegen (ik was op vakantie, dus had daar geen tijd voor ).
Na een paar dagen voelde ik me weer helemaal goed. Nu zijn we twee weken verder en ik voel me heel raar. Mijn buik doet raar en mijn benen ook. Ik heb krampen die van mijn liezen naar de binnenkant van mijn bovenbenen trekken. Ook lijkt het alsof er iets tegen mijn blaas drukt, maar er komt geen drang tot plassen van.
Ik ben mijn pil geen één keer vergeten. In de tweede week heb ik hem één keer niet 's avonds maar de volgende ochtend geslikt. Dit was gewoon binnen de 36 uur (dus nog geen 12 uur na mijn normale tijd van innemen).
In de tweede week heb ik twee keer seks gehad met mijn vriend.

Als ik dit teruglees zie ik zelf eigenlijk geen reden om me ongerust te maken, maar ik voel me zo raar. 's ochtends ben ik een beetje misselijk en ik heb de hele dag dat gevoel in mijn buik en in mijn benen. Dat gevoel in mijn benen is vandaag begonnen.
Ik weet van mezelf dat ik mezelf ook een gevoel aan kan praten, maar als ik heel rationeel nadenk gaat het gevoel niet weg. Ik ben echt bang dat ik zwanger ben en dat heb ik sinds ik aan de pil ben nooit meer gehad (dat bange gevoel).

Kunnen jullie ajb nog even bevestigen dat ik me voor niks zorgen maak? Dat helpt me misschien om er niet meer zoveel aan te denken. Oja, ik moet maandag ongesteld worden. Een test doen heeft nu zeker nog niet veel zin? Ook niet als ik dit gevoel al een halve week heb?

Alvast bedankt
Oud 07-11-2006, 23:51
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
Een zwangerschapstest werkt pas vanaf de eerste dag dat je overtijd bent. Dus je kan dinsdag gewoon een zwangerschapstest doen.
Maar aangezien je je pil gewoon normaal hebt geslikt zal t wel gewoon aan het weer en de kou liggen dan voel je je toch sneller grieperig/ziekig
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Oud 08-11-2006, 18:16
Verwijderd
jep, en dat gevoel in je buik/benen... ben je niet per toeval wat geconstipeerd?
Oud 09-11-2006, 10:33
Verwijderd
Citaat:
GewoonxMezelf schreef op 03-11-2006 @ 22:45:
Heey, ik ben 14, en ben nu 2 maanden zwanger. Ik wil het zeker weten houden, eerst vond ik dat mensen die abortus pleegden en het moord vonden zich aanstellen, maar nu weet ik wat ze bedoelen, ik kan het niet over m'n hart verkrijgen om een jong mensje te vermoorden. Ik wil het dus houden, maar mijn ouders zijn het er écht niet mee eens. M'n vriend is 22, en hij heeft gezegd dat als ik het hou, hij nooit iets met mij of het kind te maken wil hebben... Heeft iemand een idee wat ik kan doen? Of hoe ik m'n ouders ervan kan overtuigen dat ik het écht wil houden? 't Is tenslotte mijn lichaam... Ik kan het kindje geen kansen bieden, ik bedoel, ik woon thuis, ik ga naar school, welke kansen kan ik een kindje bieden? Ik weet 't niet meer....
(Het grote zwangerschapstopic 1)


Het lijkt mij niet verstandig, je bent pas 14, alleen. Daarnaast als ik andere post van je lees (drinken, roken & uitgaan) besef dan wel dat je hele leven anders gaat worden! Uitgaaan zal niet meer iedere week gaan (zeker niet na de bevalling, mits je mss je ouders nog hebt die wel willen bijspringen), daarnaast drinken (zoveel als je ergens beschrijft) is ook echt niet verstandig wanneer je zwanger bent!
Het is natuurlijk een moeilijke keus die je gaat maken, maar ik zou er echt goed over nadenken en de verstandigste weg inslaan.
Sterkte ermee!
Oud 11-11-2006, 15:40
***ailá***
Avatar van ***ailá***
***ailá*** is offline
over die ene post van: abortus of adoptie moet verplicht zijn als je op je 14e zwanger raakt (omdat het onverantwoord is) dat vind ik belachelijk. Je treedt nu de principes van sommige mensen met voeten
Oud 13-11-2006, 21:49
Verwijderd
ok, mijn probleem:

ik ben geen pil vergeten ofzo, maar ik voelde me raar en khad last van buikpijn en had gister een tussentijdse bloeding...die heb ik nog NOOIT gehad in de de 2,5 jaar dat ik de pil slik.

nu heb ik gister een zwangerschapstest gedaan..
ik was niet zwanger volgens de test.

Dom als ik ben las ik niet de volledige gebruiksaanwijzing, en stond er dat je de test moet doen de 1e dag dat je ongesteld moet worden.
dat was dus niet die dag.

kan ik nog vertrouwen op het feit dat ik niet zwanger ben..?
Oud 14-11-2006, 07:58
Verwijderd
Citaat:
Tyrande schreef op 13-11-2006 @ 22:49 :
ok, mijn probleem:

ik ben geen pil vergeten ofzo, maar ik voelde me raar en khad last van buikpijn en had gister een tussentijdse bloeding...die heb ik nog NOOIT gehad in de de 2,5 jaar dat ik de pil slik.

nu heb ik gister een zwangerschapstest gedaan..
ik was niet zwanger volgens de test.

Dom als ik ben las ik niet de volledige gebruiksaanwijzing, en stond er dat je de test moet doen de 1e dag dat je ongesteld moet worden.
dat was dus niet die dag.

kan ik nog vertrouwen op het feit dat ik niet zwanger ben..?
waarschijnlijk ben je niet zwanger nee.

wacht je maandstonden even af, en àls ze niet komen: nog een testje doen.
Oud 14-11-2006, 18:28
stout!
Avatar van stout!
stout! is offline
@ Chloe Siere (met post over verplichte abortus of adoptie in het geval van een zwangere 14-jarige): Hoe zie je dat voor je dan?
Gedwongen abortus lijkt me namelijk tegen één van de belangrijkste grondrechten (lichamelijke integriteit) ingaan en ook gedwongen adoptie lijkt me nogal onethisch.

Natuurlijk moet je zorgen dat een 14-jarige er niet alleen voor staat, dat lijkt me vanzelfsprekend. Maar denk niet dat dit soort praktijken binnen het Nederlandse rechtsysteem passen.

"Waargebeurde verhaal op woensdagavond"-visioenen.
__________________
All that is solid melts into air.
Oud 14-11-2006, 19:41
Mariekje*
Mariekje* is offline
Citaat:
stout! schreef op 14-11-2006 @ 19:28 :
@ Chloe Siere (met post over verplichte abortus of adoptie in het geval van een zwangere 14-jarige): Hoe zie je dat voor je dan?
Gedwongen abortus lijkt me namelijk tegen één van de belangrijkste grondrechten (lichamelijke integriteit) ingaan en ook gedwongen adoptie lijkt me nogal onethisch.

Natuurlijk moet je zorgen dat een 14-jarige er niet alleen voor staat, dat lijkt me vanzelfsprekend. Maar denk niet dat dit soort praktijken binnen het Nederlandse rechtsysteem passen.
Ook ik ben best wel benieuwd naar je antwoord...

Verplicht abortus of je kind afstaan *kots* Zo ken ik er nog wel een paar.
__________________
<3 Everyday I love you more....
Oud 14-11-2006, 20:28
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
stout! schreef op 14-11-2006 @ 19:28 :
@ Chloe Siere (met post over verplichte abortus of adoptie in het geval van een zwangere 14-jarige): Hoe zie je dat voor je dan?
Gedwongen abortus lijkt me namelijk tegen één van de belangrijkste grondrechten (lichamelijke integriteit) ingaan en ook gedwongen adoptie lijkt me nogal onethisch.

Natuurlijk moet je zorgen dat een 14-jarige er niet alleen voor staat, dat lijkt me vanzelfsprekend. Maar denk niet dat dit soort praktijken binnen het Nederlandse rechtsysteem passen.

"Waargebeurde verhaal op woensdagavond"-visioenen.
Het is misschien wat overdreven en eigenlijk bedoelde ik het ook niet zo hard. Natuurlijk kun je dat niet dwingen, dat snap ik ook wel. Maar ik vind het absoluut niet kunnen dat een kind van 14 een kind gaat opvoeden. Absoluut niet. Daar zouden wel regels voor moeten bestaan. Dus bijvoorbeeld de ouders die eigenlijk de opvoeding grotendeels op zich nemen, een hulpverlener die veel controle uitoefent of toch adoptie.

Ik had het ook over een situatie waarbij de ouders niet achter de beslissing van een kind zouden staan
Oud 14-11-2006, 20:32
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
stout! schreef op 14-11-2006 @ 19:28 :
@ Chloe Siere (met post over verplichte abortus of adoptie in het geval van een zwangere 14-jarige): Hoe zie je dat voor je dan?
Gedwongen abortus lijkt me namelijk tegen één van de belangrijkste grondrechten (lichamelijke integriteit) ingaan en ook gedwongen adoptie lijkt me nogal onethisch.

.
Gedwongen abortus is zuur, maar geen abortus mogen plegen is ook zuur. Zonder de toestemming van haar ouders mag dit meisje geen abortus plegen. Dan is ze ook niet de baas over haar eigen lichaam. Dit is de realiteit in Nederland, en voor je 16e ben je dus niet de baas over je eigen lichaam. In principe is dit een beetje hetzelfde idee als gedwongen abortus (ben ik tegen). Het is nu alleen niet gek veel anders.
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Oud 17-11-2006, 21:26
Verwijderd
Citaat:
Chloe Siere schreef op 14-11-2006 @ 21:28 :
Maar ik vind het absoluut niet kunnen dat een kind van 14 een kind gaat opvoeden.
Dat opvoeden kan best, maar in Nederland moet je naar ik begreep 18 zijn om voogdij te krijgen. Als moeder voed je dan wel op, maar heb je dus niet de bevoegdheid om belangrijke beslissingen te maken.
Zo kreeg een vriendin van mij haar eerste kind op haar 16de, haar moeder is tot haar 18de verjaardag voogd geweest en pas na haar 18de kreeg ze zelf de voogdij. Daar is dus wel rekening mee gehouden.

Daarbij opgeteld krijg je als tienermoeder ook te maken met de raad van kinderbescherming, aangezien je zelf dus ook nog kind bent. Daaruit komt er dus ook meteen professionele hulpverlening en toezicht vanuit de overheid.

Laatst gewijzigd op 17-11-2006 om 21:34.
Oud 03-12-2006, 22:49
Verwijderd
Citaat:
RebEls schreef op 07-11-2006 @ 21:03 :
*verhaal*
misselijkheid voel je pas na ong. 6 weken zwangerschap.
dus dat hoeft er niks mee te maken te hebben.

verder denk ik hetzelfde als jij al eerder en de rest, de kans is wel erg klein
Oud 03-12-2006, 22:58
Verwijderd
Citaat:
Nala schreef op 17-11-2006 @ 22:26 :
Dat opvoeden kan best, maar in Nederland moet je naar ik begreep 18 zijn om voogdij te krijgen. Als moeder voed je dan wel op, maar heb je dus niet de bevoegdheid om belangrijke beslissingen te maken.
Zo kreeg een vriendin van mij haar eerste kind op haar 16de, haar moeder is tot haar 18de verjaardag voogd geweest en pas na haar 18de kreeg ze zelf de voogdij. Daar is dus wel rekening mee gehouden.

Daarbij opgeteld krijg je als tienermoeder ook te maken met de raad van kinderbescherming, aangezien je zelf dus ook nog kind bent. Daaruit komt er dus ook meteen professionele hulpverlening en toezicht vanuit de overheid.
soms worden er uitzonderingen gemaakt, ik was 17 toen ik mijn zoon kreeg, en ik werd (met officiële toestemming van mijn ouders en met bijstand van een advocaat) meerderjarig verklaard door de rechtbank.
Maar dat had alleen betrekking bij het opvoeden van mijn kind, niet dat ik mocht gaan stemmen ofzo vanwege de meerderjarigheid.
Ik had er zelf nog nooit van gehoord, maar iemand wees mij erop, dat ik toestemming van mijn moeder zou moeten hebben als ik met mijn zoon bijv. naar de dokter moest. Allemaal officieel.
Ik woonde op een ander adres dan mijn moeder.
Het was dus makkelijker dat ik meerderjarig verklaard zou worden.
Oud 11-12-2006, 21:56
Verwijderd
Ok, ik weet niet of ik hier wel aan het goeie adres ben. Maar het zit zo.

Zaterdagnacht heb ik wat gerommeld met een jongen.
We hebben alles bij elkaar gedaan, behalve het echte 'neuken'. Maar toch maak ik me een beetje zorgen.. Onze geslachtsdelen hadden namelijk wel regelmatig contact met elkaar. Hij schuurde er wel langs bijv, maar dan ging die er niet in. Is er dan toch een kans dat er voorvocht in m'n vagina is gekomen?
Of ik zit te bedenken dat er misschien sperma aan z'n vingers zat en dat hij mij daarna vingerde

Kan iemand zeggen of ik me druk moet maken? Ik dacht nog bij mezelf; nee sperma kan nooit uit zichzelf zo omhoog kruipen, maar een vriendin zei tegen me "moet ik zwangerschapstest voor je kopen?" (ik denk: ok lekker dan, ik dacht dat je zou zeggen "neee joh, je kan echt niet zwanger worden daardoor!")
Oud 11-12-2006, 22:42
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
SENSASIAN schreef op 11-12-2006 @ 22:56 :
Ok, ik weet niet of ik hier wel aan het goeie adres ben. Maar het zit zo.

verhaal
Kans op zwangerschap is niet zo groot, Er zou dan echt voorvocht met een minieme hoeveelheid sperma binnengekomen moeten zijn, wat best lastig is aangezien hij niet binnen is geweest. Maar bedenk wel dat je een SOA opgelopen kan hebben. (geen HIV hoor, voor je daar over gaat stressen).
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Oud 11-12-2006, 23:14
Verwijderd
Citaat:
Poepkind schreef op 11-12-2006 @ 23:42 :
Kans op zwangerschap is niet zo groot...
maar wel aanwezig. In voorvocht zit vaak ook sperma namelijk. Hiermee heb je dus zoals Poepkind al zei ook kans op soa's (ook HIV trouwens! aangezien dat ook een soa is)

Ik zou als ik jou was naar de GGD gaan voor een soa-test en een zwangerschapstest doen. De kans is zeker klein, maar je moet je afvragen of je die kans op de koop toe wilt nemen.
En in het vervolg wat meer aandacht hieraan besteden
Oud 12-12-2006, 11:43
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
Nala schreef op 12-12-2006 @ 00:14 :
maar wel aanwezig. In voorvocht zit vaak ook sperma namelijk. Hiermee heb je dus zoals Poepkind al zei ook kans op soa's (ook HIV trouwens! aangezien dat ook een soa is)
HIV kan je alleen krijgen als iemand in jouw is klaargekomen, omdat anders de hoeveelheid virus te klein is. Net zoals je van zoenen ook geen HIV kan krijgen omdat de hoeveelheid virusdeeltjes gewoonweg te klein is.
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Oud 12-12-2006, 15:47
fib
Avatar van fib
fib is offline
Ik had gistermiddag ongesteld moeten worden.
Vanmorgen heb ik een zwangerschapstest uitgevoerd.
Je hebt zegmaar een controle vakje en een uitslag vakje
Als ik de test goed heb begrepen ben ik niet zwanger.
(op de gebruiksaanwijzing ziet er anders uit)

Nu ben ik niet zwanger en niet ongesteld.
Vanaf hoeveel dagen moet ik me laten testen? Kan dit bij de GGD of in een ziekenhuis. (ik zit op kamers, mn huisarts woont verweg)

fibje
__________________
(spellingsfouten krijg je gratis, ik ben dyslectisch)
Oud 12-12-2006, 17:19
Maija
Avatar van Maija
Maija is offline
kan volgensmij gewoon bij de ggd.
__________________
Oud 13-12-2006, 15:45
fib
Avatar van fib
fib is offline
yeah, ik ben lid geworden van het rode kruis
wellis waar 2 dagen te laat.....

fib
__________________
(spellingsfouten krijg je gratis, ik ben dyslectisch)
Oud 18-12-2006, 20:08
watermeloentje
watermeloentje is offline
Hey,

Ik heb de laatste tijd nogal veel last van hoofdpijn, misselijkheid en een opgezwollen buik. Ik neem de pil en ben die ook nooit vergeten. Mijn vriend komt meestal niet in mij klaar, maar is 1 keer in mij klaargekomen. Ik heb deze keer de pil doorgenomen. En die ene keer was dus in mijn vorige pilreeks. Die misselijkheid duurt nu toch al een hele tijd en ook die hoofdpijn gaat niet over. Nu begin ik me toch wel wat zorgen te maken. Is er een kans dat ik zwanger ben of is die zogoed als onbestaande?

Bedankt!
Oud 18-12-2006, 20:36
Thee Muts
Avatar van Thee Muts
Thee Muts is offline
Citaat:
watermeloentje schreef op 18-12-2006 @ 21:08 :
Hey,

Ik heb de laatste tijd nogal veel last van hoofdpijn, misselijkheid en een opgezwollen buik. Ik neem de pil en ben die ook nooit vergeten. Mijn vriend komt meestal niet in mij klaar, maar is 1 keer in mij klaargekomen. Ik heb deze keer de pil doorgenomen. En die ene keer was dus in mijn vorige pilreeks. Die misselijkheid duurt nu toch al een hele tijd en ook die hoofdpijn gaat niet over. Nu begin ik me toch wel wat zorgen te maken. Is er een kans dat ik zwanger ben of is die zogoed als onbestaande?

Bedankt!
Als je netjes en zorgvuldig de pil slikt en hem nooit vergeten bent, is de kans op zwangerschap in principe niet aanwezig. Laat staan dat je zwanger bent geraakt van die ene keer dat jouw vriend in jou is klaargekomen, kon je zelf ook wel bedenken hoop ik?

De hoofdpijn en misselijkheid zouden kunnen komen van het feit dat je de pil nu aan het doorslikken bent, misschien reageert je lichaam daar wat heftig op (ivm hormonen; hoofdpijn en misselijkheid zijn wel typisch klachten die daarbij horen). Mijn lichaam is ook een hele maand van slag als ik een keertje doorslik, dus dat doe ik tegenwoordig ook niet meer.
Maar als je je zorgen maakt om die klachten, kun je altijd langs de huisarts natuurlijk. Maar met zwanger zijn heeft het iig niks te maken
__________________
Alles gaat fout, maar het is goed zolang ik het beleef. Want ik leef.
Oud 19-12-2006, 21:42
colour_of_fire
Avatar van colour_of_fire
colour_of_fire is offline
Citaat:
watermeloentje schreef op 18-12-2006 @ 21:08 :
Hey,

Ik heb de laatste tijd nogal veel last van hoofdpijn, misselijkheid en een opgezwollen buik. Ik neem de pil en ben die ook nooit vergeten. Mijn vriend komt meestal niet in mij klaar, maar is 1 keer in mij klaargekomen. Ik heb deze keer de pil doorgenomen. En die ene keer was dus in mijn vorige pilreeks. Die misselijkheid duurt nu toch al een hele tijd en ook die hoofdpijn gaat niet over. Nu begin ik me toch wel wat zorgen te maken. Is er een kans dat ik zwanger ben of is die zogoed als onbestaande?

Bedankt!
De eerst keer dat ik de pil doorslikte had ik ook heel erg last van misselijkheid. Eigenlijk gedurende de hele strip. Waarschijnlijk komt het gewoon doordat je lichaam er niet aan gewend is.
__________________
Ik ben hier hoor..
Oud 24-12-2006, 13:10
Dzjun
Dzjun is offline
Ik heb drie weken geleden (in week 2) een keer de pil vergeten en heb hem toen niet binnen de 36 uur ingenomen maar binnen 37 uur... Heb in die weken wel seks gehad.
Vervolgens heb ik de pil een week doorgeslikt en heb ik nu mijn stopweek (dus 4 weken pil slikken ipv 3) maar ik ben nog niet ongesteld geworden.
Hoe groot is de kans dat ik zwanger ben?
__________________
Beetje vreemd, maar wel lekker...
Oud 24-12-2006, 13:17
Verwijderd
Op grond van je pil-patroon: verwaarloosbaar, in week 2 mag je namelijk gewoon 1 keer een pil vergeten als je hem dan de volgende dag maar wél neemt.
Mogelijk is je cyclus iets door de war door het weekje doorslikken, waardoor je nu een paar dagen langer op je menstruatie moet wachten.
Als je nu de hele week lang niet ongesteld wordt, kun je toch beter wel een zwangerschapstestje doen, voor de zekerheid. Maar kijk het eerst nog even aan en maak je niet te druk erover
Oud 03-01-2007, 00:39
Hayden
Hayden is offline
Ik heb een vermoeden dat ik zwanger ben!
Ik ben een week de pil vergeten, en ben na die week weer begonnen met slikken, maar heb in die onveilige week dat ik weer begon te slikken (dus binnen die 7 dagen dat je nog 'onveilig' vrijt) een paar keer sex gehad zonder condoom (wel met dezelfde partner, dus geen soa's, wel gevaar op zwangerschap).

Nu denk ik dus dat de kans dat ik zwanger ben best groot is, ik voel het ergens aan, en voel me misselijk, heb veel trek.
Waar kun je nog meer aan merken dat je misschien zwanger bent?

Wanneer kan ik een test doen?
En klopt het dat als ik die week zwanger ben geworden, de 3 weken erna de pil blijf slikken, het een miskraam is?
En kan ik als ik zwanger ben, kan ik dan gebruik maken van de abortuspil? Wordt dat vergoed?

Alvast bedankt voor het beantwoorden van deze vele vragen,
Groetjes,
xxx Hayden
__________________
Eigenaardigheden maken de mens (H)
Oud 03-01-2007, 08:25
Verwijderd
Citaat:
Hayden schreef op 03-01-2007 @ 01:39 :
Ik heb een vermoeden dat ik zwanger ben!
Ik ben een week de pil vergeten, en ben na die week weer begonnen met slikken, maar heb in die onveilige week dat ik weer begon te slikken (dus binnen die 7 dagen dat je nog 'onveilig' vrijt) een paar keer sex gehad zonder condoom (wel met dezelfde partner, dus geen soa's, wel gevaar op zwangerschap).

Nu denk ik dus dat de kans dat ik zwanger ben best groot is, ik voel het ergens aan, en voel me misselijk, heb veel trek.
Waar kun je nog meer aan merken dat je misschien zwanger bent?

Wanneer kan ik een test doen?
En klopt het dat als ik die week zwanger ben geworden, de 3 weken erna de pil blijf slikken, het een miskraam is?
En kan ik als ik zwanger ben, kan ik dan gebruik maken van de abortuspil? Wordt dat vergoed?

Alvast bedankt voor het beantwoorden van deze vele vragen,
Groetjes,
xxx Hayden
Wat lastig, hoe kwam dat zo? Was je vergeten dat die eerste week onveilig zou zijn?
Je kunt het best merken dat je zwanger bent aan een positieve zwangerschapstest. De meeste 'zwangerschapskwaaltjes' treden pas na een maand op, hoewel dat verschilt per persoon.
Je kunt een test doen vanaf de eerste dag dat je eigenlijk ongesteld zou moeten worden, dus in je aankomende stopweek. Als je die dag toch ongesteld wordt, kun je beter alsnog wel een test doen.
Als je de pil blijft slikken geeft dat absoluut niet een zekere kans op een miskraam. Het maakt de kans wel iets groter, maar meer niet.
Stel dat je inderdaad zwanger bent en het is minder dan 43 dagen, dan kun je inderdaad nog de abortuspil gebruiken. Deze is in ziekenhuizen en bij abortusklinieken te krijgen. Wat dat kost weet ik niet, maar je zou daarover vragen kunnen stelllen aan stichting samenwerkende abortusklinieken (020-5210112/ www.abortusinfo.nl / info@stisan.nl)

Sterkte ermee
Oud 03-01-2007, 10:18
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik dacht dat een abortus (en ik denk dus ook de abortuspil) gratis is als je in Nederland woont en hier ingeschreven staat
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 03-01-2007, 16:09
Verwijderd
Dat dacht ik inderdaad ook, het was iig wel zo, maar ik weet niet zeker of dat nog steeds zo is.
Oud 07-01-2007, 00:21
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
Abortus is gratis zolang je verzekerd bent en een nederlandse nationaliteit hebt
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Oud 11-01-2007, 09:49
cagie
Avatar van cagie
cagie is offline
De afgelopen keer heb ik doorgeslikt. Deze strip heb ik de erg onregelmatig genomen door de vakantie maar ben nooit een pil echt vergeten.
De afgelopen week heb ik erg last van gespannen en pijnlijke borsten. Ook ben ik de laatste tijd moe en heb meer trek dan normaal. Normaal gesproken zou ik mij geen zorgen maken, heel af en toe heb ik wel eens last van pijnlijke borsten maar dit trekt meestal na 2/3 dagen weg. Ook de vermoeidheid zou te verklaren zijn door een drukke kerstvakantie.
Desondanks maken mijn vriend en ik ons toch een beetje zorgen. (nou ja mijn vriend inmiddels iets meer dan ikzelf...) Komende zondag/maandag moet ik ongesteld worden toch vroeg ik mij af, is het mogelijk om eerder een zwangerschapstest te doen?
Oud 14-01-2007, 01:03
Mariekje*
Mariekje* is offline
Nee, naar mijn weten niet. Wacht gewoon nog even af...

Overigens zijn gespannen borsten juist veelal een kenmerk van een verder gevorderde zwangerschap, en juist 'slappe' borsten een kenmerk van een beginnende.
Als je moe bent staat dit veelal in nauw verband met de hoeveelheid energie die je verbruikt, en laat nu juist voedsel energie opleveren. De vermoeidheid slaat toe, jij grijpt naar eten... tel uit je winst.
__________________
<3 Everyday I love you more....
Oud 14-01-2007, 22:22
aapje
Avatar van aapje
aapje is offline
Iemand hier ervaring met de abortuspil?
__________________
Sun is shining on my head, but it's a rainy day
Oud 16-01-2007, 13:05
Vuur_Sterretje
Vuur_Sterretje is offline
In december heb ik 2 x onveilige seks gehad met 2 verschillende jongens, ik ben gewoon ongesteld geworden 2 weken erna. Is er een kans dat ik zwanger ben
__________________
Je moet schijt hebben
Oud 16-01-2007, 13:18
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
Vuur_Sterretje schreef op 16-01-2007 @ 14:05 :
In december heb ik 2 x onveilige seks gehad met 2 verschillende jongens, ik ben gewoon ongesteld geworden 2 weken erna. Is er een kans dat ik zwanger ben
nee, tenzij je menstruatie maar enkele druppels was. je hebt dikke kans op n soa.
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Oud 16-01-2007, 14:07
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
Poepkind schreef op 16-01-2007 @ 14:18 :
nee, tenzij je menstruatie maar enkele druppels was. je hebt dikke kans op n soa.
Je kunt zwanger zijn én gewoon ongesteld worden. Alleen een test kan het bevestigen.
Oud 16-01-2007, 18:00
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Citaat:
aapje schreef op 14-01-2007 @ 23:22 :
Iemand hier ervaring met de abortuspil?
Nee, maar het schijnt niet erg prettig te zijn.
__________________
I like my new bunny suit
Oud 19-01-2007, 19:08
liliane
liliane is offline
Ik denk dat ik misschien zwanger ben. Ik slik de pil nu al bijna een jaar alleen lukt het me nooit om op dezelfde tijdstip te slikken, dus soms slik ik hem rond 8.00 ander keer rond 12.00. Maja me ongesteldheid bleef wel altijd regelmatig paar dagen voor me laatste pil begin ik altijd al een beetje te bloeden maar vorige week werd ik pas na drie dagen pas ongesteld en ook niet zo lang. Een paar weken was ik ook de pil een keer vergeten.
me borsten waren die maand ineens gegroeid en nu merk ik ook dat me buik veel dikker is niet zoals het normaal is en het voelt ook aan alsof ik weer ongesteld moet worden maja dat kan natuurlijk niet.
Ik dacht eerst dat me opgezette buik kwam door me darmen, verstoppingen enzo maar ik kan gewoon naar de wc en het blijft ook zo opgezet.
ik heb ook al een maand of paar maanden dat me urine troebel is en ook sterk ruikt had ergens gelezen dat dat ook met zwangerschap te maken kon hebben.

Laatst gewijzigd op 19-01-2007 om 19:14.
Oud 19-01-2007, 22:17
Saycheese
Avatar van Saycheese
Saycheese is offline
Citaat:
liliane schreef op 19-01-2007 @ 20:08 :
Ik denk dat ik misschien zwanger ben. Ik slik de pil nu al bijna een jaar alleen lukt het me nooit om op dezelfde tijdstip te slikken, dus soms slik ik hem rond 8.00 ander keer rond 12.00. Maja me ongesteldheid bleef wel altijd regelmatig paar dagen voor me laatste pil begin ik altijd al een beetje te bloeden maar vorige week werd ik pas na drie dagen pas ongesteld en ook niet zo lang. Een paar weken was ik ook de pil een keer vergeten.
me borsten waren die maand ineens gegroeid en nu merk ik ook dat me buik veel dikker is niet zoals het normaal is en het voelt ook aan alsof ik weer ongesteld moet worden maja dat kan natuurlijk niet.
Ik dacht eerst dat me opgezette buik kwam door me darmen, verstoppingen enzo maar ik kan gewoon naar de wc en het blijft ook zo opgezet.
ik heb ook al een maand of paar maanden dat me urine troebel is en ook sterk ruikt had ergens gelezen dat dat ook met zwangerschap te maken kon hebben.
Jij word normaal al ongesteld voordat je strip op is? Dat lijkt me niet de bedoeling. Ik zou een zwangerschapstest halen bij de drogist of even langs de huisarts gaan, dan weet je gauw meer.
__________________
Omdat zelfs van de meest vicieuze cirkel het oppervlak ?r² is.
Oud 21-01-2007, 20:57
Meija_meis
Meija_meis is offline
Ik ben wel ongesteld geworden afgelopen donderdag, maar eigenlijk vrij licht. Eigenlijk alleen de eerste dat heftig en nu al 3 dagen weinig.
Er is in theorie kans dat ik zwanger kan zijn als ik kijk naar mijn pilgebruik. Ik wil hoewel ik ongesteld ben geworden, toch voor de zekerheid een zwangerschapstest doen.

Mijn vraag is nu: vanaf wanneer is deze met zekerheid betrouwbaar? Hoelang moet je dan zwanger zijn of overtijd? (rekende dat ik vorige week donderdag ongesteld behoorde te worden, en dit ook werd maar licht)

hopelijk geven jullie snel antwoord, want zit er wel mee!
Oud 22-01-2007, 08:23
Anika
Citaat:
Meija_meis schreef op 21-01-2007 @ 21:57 :
Ik ben wel ongesteld geworden afgelopen donderdag, maar eigenlijk vrij licht. Eigenlijk alleen de eerste dat heftig en nu al 3 dagen weinig.
Er is in theorie kans dat ik zwanger kan zijn als ik kijk naar mijn pilgebruik. Ik wil hoewel ik ongesteld ben geworden, toch voor de zekerheid een zwangerschapstest doen.

Mijn vraag is nu: vanaf wanneer is deze met zekerheid betrouwbaar? Hoelang moet je dan zwanger zijn of overtijd? (rekende dat ik vorige week donderdag ongesteld behoorde te worden, en dit ook werd maar licht)

hopelijk geven jullie snel antwoord, want zit er wel mee!
Vanaf de eerste dag dat je overtijd bent, dus als je wilt kun je nu een test doen.
Oud 22-01-2007, 09:14
Meija_meis
Meija_meis is offline
Citaat:
Anika schreef op 22-01-2007 @ 09:23 :
Vanaf de eerste dag dat je overtijd bent, dus als je wilt kun je nu een test doen.
vanochtend een test gedaan , er was gelukkig niets aan de hand. Heb me waarschijnlijk weer te druk gemaakt, maar goed wel mn lesje eruit geleerd mbt veilige seks en pilgebruik.
Oud 22-01-2007, 10:48
Rachel
Avatar van Rachel
Rachel is offline
Citaat:
Saycheese schreef op 19-01-2007 @ 23:17 :
Jij word normaal al ongesteld voordat je strip op is? Dat lijkt me niet de bedoeling. Ik zou een zwangerschapstest halen bij de drogist of even langs de huisarts gaan, dan weet je gauw meer.
Als toevoeging;
Ik zou sowieso naar de huisarts gaan, want het is niet goed dat je ongesteld wordt voor je laatste pil op is (dit was bij mij ook). Je pil is dan waarschijnlijk te licht en dan kan je een zwaardere krijgen.
Oud 23-01-2007, 07:23
fallingstar
Avatar van fallingstar
fallingstar is offline
Naar aanleiding van een post ergens hierboven:
Wat zijn nu symptomen van als je net een week of een paar weken zwanger bent? Ik dacht namelijk ook dat gespannen borsten duiden op een zwangerschap. Ik hield mezelf altijd zoet met het idee "Ik heb geen gespannen borsten, dus ben ik vast niet zwanger" . Dus, nu ben ik nieuwsgierig..
Oud 23-01-2007, 15:36
Versatel
Versatel is offline
Ik en vriendin hebben dus seks gehad ... En euh, die week gebruikte ze de pil stipt, maar de dag waarop we het gedaan hebben was ze ze vergeten... Wel de dag daarop genomen... (of diezelfde avond rond 11u, weet niet zeker meer)

Kans op zwangerschap groot?


Hoe lang duurt het vooral een vrouw een 'buikje' begint te krijgen?
Oud 23-01-2007, 15:50
Anika
Citaat:
Versatel schreef op 23-01-2007 @ 16:36 :
Ik en vriendin hebben dus seks gehad ... En euh, die week gebruikte ze de pil stipt, maar de dag waarop we het gedaan hebben was ze ze vergeten... Wel de dag daarop genomen... (of diezelfde avond rond 11u, weet niet zeker meer)

Kans op zwangerschap groot?


Hoe lang duurt het vooral een vrouw een 'buikje' begint te krijgen?
De dag erop of dezelfde avond maakt nogal een verschil en het hangt er ook vanaf in welke week ze zat of kans op zwangerschap groot is. Als ze de pil dezelfde avond nog heeft genomen is er sowieso geen sprake van vergeten, en als ze hem de volgende dag in heeft genomen is het niet erg als het binnen 36 uur na haar vorige pil was.
Maargoed, waarschijnlijk zal het wel meevallen.
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Het Grote Zwangerschapstopic #3
Verwijderd
2 30-05-2009 17:31
Lichaam & Gezondheid Het grote piltopic #19!
Verwijderd
500 09-06-2008 20:41
Lichaam & Gezondheid Het Grote Zwangerschapstopic
Bloem
500 05-11-2006 19:54


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:14.