Oud 02-12-2006, 10:50
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik studeer in Rotterdam maar had mijn huisarts, tandarts en longarts altijd nog bij mijn moeder in Goes. Nu mijn moeder naar Middelburg gaat verhuizen heeft mijn huisarts aangegeven dat ik een ander moet zoeken omdat de verzekering het anders niet pikt.

Nu mijn vraag: hoe werkt dat? Ik heb dit nog nooit zelf gedaan. Waar moet je op letten als je een andere arts zoekt? Als ik een andere longarts ga zoeken, heb ik dan weer een verwijsbrief nodig of kan ik nu wel gewoon rechtstreeks daar naar toe?

Is er iemand met ervaring die me kan vertellen hoe dit werkt?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 02-12-2006, 12:14
Verwijderd
Je kunt gewoon bij een huisarts langs gaan/opbellen en vragen of ze nieuwe patiënten aannemen. Eventueel kun je dan eerst langsgaan om te kijken of het 'klikt', als je dat fijn vindt. Soms weet je van horen zeggen of iemand goed is, soms weet je niets. Zelf zijn wij de keren dat we gewisseld zijn van huisarts van te voren even langs de praktijk gefietst ed, om te kijken hoe die er uit zag (je hebt hier in de buurt ook echt van die hele ranzige praktijken dat hoeft natuurlijk niets over de arts te zeggen, maar toch) en vervolgens hebben we ons ergens ingeschreven.

Hoe het zit met verwijzingen ed weet ik niet, misschien dat je longarts van nu je 'door kan sturen', ook ivm gegevens ed, dat lijkt me wel zo handig.

Laatst gewijzigd op 02-12-2006 om 12:16.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2006, 14:27
naam ingebruik
Avatar van naam ingebruik
naam ingebruik is offline
toen wij gingen verhuizen kregen we een huisarts (praktijk)
''aangewezen'''dus je kon niet echt zelf kiezen
__________________
.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2006, 14:29
Verwijderd
Citaat:
naam ingebruik schreef op 02-12-2006 @ 15:27 :