Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-04-2007, 15:01
Paulie1990
Paulie1990 is offline
Heej,
Het is hier rustig de laatste tijd!
Ik had eigenlijk nog een vraagjee,,
Weet iemand een goed middel tegen rode vlekjes etc??
Groetjes!
Oud 26-04-2007, 15:02
Paulie1990
Paulie1990 is offline
Oh sorry ik lees hierboven net wat Maar als iemand nog tips heeft??
Oud 27-04-2007, 18:20
MaStar
MaStar is offline
Zitten hier ook sporters/voetballers? Ik moet morgen met 30 graden om 13.00 voetballen... dus 1.5 uur vol in de zon in het zweet rennen...

Ik heb een vrij lichte huid en verbrand al aardig snel, hoe moet ik dit dan 'handelen'? Het is een belangrijke wedstrijd dus ik MOET spelen, maar hoe? Ik heb al wel een sunblock (van vichy, 60+) gehaald, maar of dat helpt?? Zat vanmiddag uurtje in de zon met sunblock en mijn huid is nu alweer potje gevoelig/rood...

hoe moet ik dat morgen handelen? ik sta sowieso in de basis...

Laatst gewijzigd op 27-04-2007 om 18:32.
Oud 27-04-2007, 18:23
Verwijderd
Sunblock overal opsmeren, lange broek en een shirt met lange mouwen aan, in de rust nog een keer sunblock opsmeren (ook onder je kleren dus). Lange mouwen en broekspijpen zijn vast niet echt de bedoeling, maar je hebt een medische reden om het te doen, dus ik vind dat ze wel een uitzondering voor je kunnen maken.
Welke factor is dat sunblock? Want vanaf factor 25 mag het zo genoemd worden, maar er is ook bijvoorbeeld factor 80 verkrijgbaar (bij de apotheek).
Oud 27-04-2007, 18:32
MaStar
MaStar is offline
Citaat:
Sarah schreef op 27-04-2007 @ 19:23 :
Sunblock overal opsmeren, lange broek en een shirt met lange mouwen aan, in de rust nog een keer sunblock opsmeren (ook onder je kleren dus). Lange mouwen en broekspijpen zijn vast niet echt de bedoeling, maar je hebt een medische reden om het te doen, dus ik vind dat ze wel een uitzondering voor je kunnen maken.
Welke factor is dat sunblock? Want vanaf factor 25 mag het zo genoemd worden, maar er is ook bijvoorbeeld factor 80 verkrijgbaar (bij de apotheek).
60+ heb ik van Vichy.... van Apotheek, was volgens mij 't hoogste en speciale lotion die niet vet was (beetje op waterbasis geloof ik ook)...

Lange broek gaat niet werken en hoeft ook niet (lange sokken) 't gaat ook vooral om mijn gezicht hé!! en kan geen pet o.i.d opdoen

vandaag zat ik uurtje op 't terras en nu heb ik al een lichte-rode kop.. laat staan morgen na 1.5 uur spelen (gaat 't nog harder)
Oud 27-04-2007, 18:35
Verwijderd
ohja lange sokken kan ook natuurlijk.

Hmm, een sluier is vast ook geen optie
kun je eventueel af en toe even naar de kant om het zweet af te vegen en je gezicht opnieuw in te smeren? Want ik denk dat het probleem vooral is dat je de creme eraf zweet. Maar je kunt natuurlijk niet voortdurend de wedstrijd onderbreken...
Oud 27-04-2007, 18:46
MaStar
MaStar is offline
Citaat:
Sarah schreef op 27-04-2007 @ 19:35 :
ohja lange sokken kan ook natuurlijk.

Hmm, een sluier is vast ook geen optie
kun je eventueel af en toe even naar de kant om het zweet af te vegen en je gezicht opnieuw in te smeren? Want ik denk dat het probleem vooral is dat je de creme eraf zweet. Maar je kunt natuurlijk niet voortdurend de wedstrijd onderbreken...
thx voor je meedenken, maar daar is totaal geen tijd voor tijdens de pauze. Miss is er een drinkpauze, maar volgens mij was dat niet de bedoeling. En dat ik 't eraf zweet is idd een risico want ik zweet altijd gigantisch...

baal ook dat dit een belangrijke wedstrijd is en ik een belangrijke speler ben (niet arrogant ofzo) en dus de hele wedstrijd moet spelen....

en vandaag had ik na een uurtje al een rode kop mét sunblock hé

hmmmmzzz...tja i kweet 't ff niet meer..
Oud 27-04-2007, 20:21
Krabs
Krabs is offline
Vichy is heel huidvriendelijk ja. En ik zou vooral mijn oren,neus en nek insmeren. En noujah als je denkt dat alle kleine beetjes helpen en je radeloos bent zou ik me morgenvroeg niet scheren. En als er drinkpauze is smeer je gewoon ff de oren,neus en nek weer in. Stop het in je trainingsjack ofzo. Snap het als je je daar niet uitgebreid wil gaan insmeren En als ie waterproof is zal het eruitzweten wel meevallen?
__________________
gif me candej now!
Oud 28-04-2007, 19:40
MaStar
MaStar is offline
Citaat:
Krabs schreef op 27-04-2007 @ 21:21 :
Vichy is heel huidvriendelijk ja. En ik zou vooral mijn oren,neus en nek insmeren. En noujah als je denkt dat alle kleine beetjes helpen en je radeloos bent zou ik me morgenvroeg niet scheren. En als er drinkpauze is smeer je gewoon ff de oren,neus en nek weer in. Stop het in je trainingsjack ofzo. Snap het als je je daar niet uitgebreid wil gaan insmeren En als ie waterproof is zal het eruitzweten wel meevallen?
trainingsjack kan niet, het is een wedstrijd Maar ik weet nog niet hoe ik het morgen ga doen. Hoop dat het wat bewolkt is.. hoorde wel dat 't miss 23 graden wordt dus dat valt nog mee.. Gewoon 3x goed me gezicht insmeren voor de wedstrijd en nog een x tijdens de rust!! Dan moet 't goed zijn, anders weet ik 't niet

hoe gaat 't met de andere
Oud 29-04-2007, 11:48
Krabs
Krabs is offline
Hoop dat het goed gegaan is, was idd niet zo warm. Maar dat is juist het veraderlijke, ook op wintersporten. Het maakt niet uit hoe warm het is. Het gaat om de intensiteit van de zon he
__________________
gif me candej now!
Oud 05-05-2007, 15:22
MaStar
MaStar is offline
Citaat:
achnee schreef op 23-01-2007 @ 22:40 :
Ook op mijn handen heb ik uitslag (soort eczeem)
Ik heb uitslag rond mijn ellebogen... Als ik er over heen ga met mijn handen voelt het heel droog aan. Heb er hydraterende lotion op gesmeer,d maar volgens mij is het een soort eczeem..

kent iemnad dit en wat helpt?
Oud 05-05-2007, 16:13
Verwijderd
Ellebogen worden ook sneller droog dan andere huid, dus het kan best zo droog zijn dat het gaat schilferen, dan ziet het er inderdaad uit als eczeem. Maar echt eczeem ontstaat eerder in je elleboogholtes dan aan de buitenkant van je ellebogen. Misschien moet je een week proberen om er 's ochtends en 's avonds hydraterende creme op te smeren, en kijken of het dan na een week minder is, en als het inderdaad minder is dan was het gewoon droogheid

Mijn vriend krijgt trouwens warmtebultjes nu hij roaccutane gebruikt, op zijn handen vooral (omdat die in de zon komen). Kleine jeukende rode bultjes. Ik heb dat niet bij de bijwerkingen zien staan, hebben nog meer mensen hier last van?
Oud 05-05-2007, 18:18
1986M
1986M is offline
Citaat:
MaStar schreef op 05-05-2007 @ 16:22 :
Ik heb uitslag rond mijn ellebogen... Als ik er over heen ga met mijn handen voelt het heel droog aan. Heb er hydraterende lotion op gesmeer,d maar volgens mij is het een soort eczeem..

kent iemnad dit en wat helpt?
Heb ik ook. Volgens mij is het een soort eczeem
Maar weet het niet zeker. Het is in iedergeval niet een droge huid ofzo. Het zijn echt wel plekjes.
Oud 05-05-2007, 18:23
1986M
1986M is offline
Citaat:
Sarah schreef op 05-05-2007 @ 17:13 :

Mijn vriend krijgt trouwens warmtebultjes nu hij roaccutane gebruikt, op zijn handen vooral (omdat die in de zon komen). Kleine jeukende rode bultjes. Ik heb dat niet bij de bijwerkingen zien staan, hebben nog meer mensen hier last van?
Op pagina 2 heb je het hier toch over? Of is dat iets anders?

BTW: je vriend mag wel blij zijn met jou dat jij hem zo goed helpt!
Oud 05-05-2007, 19:47
Verwijderd
Citaat:
1986M schreef op 05-05-2007 @ 19:23 :
Op pagina 2 heb je het hier toch over? Of is dat iets anders?

BTW: je vriend mag wel blij zijn met jou dat jij hem zo goed helpt!
*leest even terug*
nee daar alleen over andere dingen volgens mij
en dankje ik studeer ook geneeskunde, dus ik vind het heel interessant allemaal
Oud 05-05-2007, 21:54
Apomes
Avatar van Apomes
Apomes is offline
Citaat:
Sarah schreef op 05-05-2007 @ 17:13 :


Mijn vriend krijgt trouwens warmtebultjes nu hij roaccutane gebruikt, op zijn handen vooral (omdat die in de zon komen). Kleine jeukende rode bultjes. Ik heb dat niet bij de bijwerkingen zien staan, hebben nog meer mensen hier last van?
Je vriend heeft Perniones ontwikkeld of keratosis pilates! Perniones heeft dezelfde symtonen maar dat krijg je net door koude :/ en karatosis Pilates krijg je van ROA maar dat jeukt niet (heel soms wel)

Anyway tegen beide kan je bitter weinig doen! Heb een jaar na mijn ROA nog steeds keratosis Pilates en dat kan je alleen late weglaseren.
__________________
Today I'm handing out lollipops and ass-whoopins and right now, I'm all out of lollipops!

Laatst gewijzigd op 05-05-2007 om 22:00.
Oud 06-05-2007, 13:18
Verwijderd
Nouja, dat is het dus allebei duidelijk niet want het jeukt wel en hij krijgt het door warmte
Oud 09-05-2007, 20:45
Pilot01
Pilot01 is offline
Mijn ervaring met Roaccutane (isotretinoïne) is goed; ik ben mijn acné zo goed als kwijt. De bijwerkingen waren echter geïrriteerde ogen en droge huid (van lippen tot ellebogen), maar dat had ik dr graag voor over. Ik ben van 40 mg per dag naar 20 mg per dag gegaan en de bijwerkingen zijn aanzienlijk minder geworden.
Nou heb ik wel nog 'n vraagje: heeft iemand vervelende ervaringen met Roaccutane in combinatie met alcohol gehad of in combinatie met UV-straling (zon)? En: is het drinken van alcohol samen met het gebruik van Roaccutane echt zo schadelijk?
Oud 10-05-2007, 01:25
Apomes
Avatar van Apomes
Apomes is offline
Citaat:
Pilot01 schreef op 09-05-2007 @ 21:45 :
Mijn ervaring met Roaccutane (isotretinoïne) is goed; ik ben mijn acné zo goed als kwijt. De bijwerkingen waren echter geïrriteerde ogen en droge huid (van lippen tot ellebogen), maar dat had ik dr graag voor over. Ik ben van 40 mg per dag naar 20 mg per dag gegaan en de bijwerkingen zijn aanzienlijk minder geworden.
Nou heb ik wel nog 'n vraagje: heeft iemand vervelende ervaringen met Roaccutane in combinatie met alcohol gehad of in combinatie met UV-straling (zon)? En: is het drinken van alcohol samen met het gebruik van Roaccutane echt zo schadelijk?
UV stralen zie hierboven

Alcohol en ROA kan schadelijk zijn voor je lever. Ik dronk geen alcohol en had al leverbeschadiging...
__________________
Today I'm handing out lollipops and ass-whoopins and right now, I'm all out of lollipops!
Oud 10-05-2007, 13:35
Verwijderd
Ik hoef nooit meer terug naar de dermatoloog (tenzij t slecht gaat, maar dat gaat t niet).

:feestje:.

Ongeveer alles is weg. Ik zal eens kijken naar een voor-foto.
Oud 10-05-2007, 14:24
1986M
1986M is offline
Citaat:
Lilith schreef op 10-05-2007 @ 14:35 :
Ik hoef nooit meer terug naar de dermatoloog (tenzij t slecht gaat, maar dat gaat t niet).

:feestje:.

Ongeveer alles is weg. Ik zal eens kijken naar een voor-foto.
Gefeliciteerd!! Echt fantastisch voor je!


Hoeveel tijd na het slikken mag je eigenlijk weer alcohol drinken? Weet iemand dat? Wat is verstandig?

Wil mijn eerste biertje namelijk wel inplannen Mis het wel hoor...
Oud 10-05-2007, 17:08
Apomes
Avatar van Apomes
Apomes is offline
Citaat:
1986M schreef op 10-05-2007 @ 15:24 :
Gefeliciteerd!! Echt fantastisch voor je!


Hoeveel tijd na het slikken mag je eigenlijk weer alcohol drinken? Weet iemand dat? Wat is verstandig?

Wil mijn eerste biertje namelijk wel inplannen Mis het wel hoor...
week na de ROA ofzo
__________________
Today I'm handing out lollipops and ass-whoopins and right now, I'm all out of lollipops!
Oud 10-05-2007, 17:09
Apomes
Avatar van Apomes
Apomes is offline
Citaat:
1986M schreef op 10-05-2007 @ 15:24 :
Gefeliciteerd!! Echt fantastisch voor je!


Hoeveel tijd na het slikken mag je eigenlijk weer alcohol drinken? Weet iemand dat? Wat is verstandig?

Wil mijn eerste biertje namelijk wel inplannen Mis het wel hoor...
Ik zit nu net meer bij de dermatoloog voor al die rode plekjes, littekens enzo weg te krijgen! TCA de gekste!
__________________
Today I'm handing out lollipops and ass-whoopins and right now, I'm all out of lollipops!
Oud 10-05-2007, 17:12
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Apomes schreef op 10-05-2007 @ 18:09 :
Ik zit nu net meer bij de dermatoloog voor al die rode plekjes, littekens enzo weg te krijgen! TCA de gekste!
Ik wil ook m'n rode vlekjes weg!
Oud 19-05-2007, 16:58
flyer
flyer is offline
Ik heb slik nu iets meer dan een maand Roaccutane. Bekende verschijnselen (droge lippen, gezicht, bloedneus)...

Ik weeg 75 kilo, op basis hiervan zou ik ongeveer 9000mg moeten krijgen. Mijn kuur ziet er echter zo uit:
1ste maand 40mg
2de maand 30mg
3de maand 20mg
4de maand 10mg
5de maand eind
------------------------
3000 mg totaal

Dit is dus 1/3 van de aanbevolen hoeveelheid. Zijn er meer die dit hebben. Ik slik nu een week 30mg en het lijkt de acne lijkt wel weer wat erger te worden. Maar dit zou ook normaal kunnen zijn aangezien het in het begin met ups en down gaat...

Heb volgende week een afspraak met de dermatloog, hebben jullie nog wat info over bovenstaande? Hoe ziet jullie kuur eruit?
Oud 19-05-2007, 19:16
Apomes
Avatar van Apomes
Apomes is offline
Citaat:
flyer schreef op 19-05-2007 @ 17:58 :
Ik heb slik nu iets meer dan een maand Roaccutane. Bekende verschijnselen (droge lippen, gezicht, bloedneus)...

Ik weeg 75 kilo, op basis hiervan zou ik ongeveer 9000mg moeten krijgen. Mijn kuur ziet er echter zo uit:
1ste maand 40mg
2de maand 30mg
3de maand 20mg
4de maand 10mg
5de maand eind
------------------------
3000 mg totaal

Dit is dus 1/3 van de aanbevolen hoeveelheid. Zijn er meer die dit hebben. Ik slik nu een week 30mg en het lijkt de acne lijkt wel weer wat erger te worden. Maar dit zou ook normaal kunnen zijn aangezien het in het begin met ups en down gaat...

Heb volgende week een afspraak met de dermatloog, hebben jullie nog wat info over bovenstaande? Hoe ziet jullie kuur eruit?
ik snap er totaal niets van!

1: Geen enkele dermatoloog zou ROA mogen voorschrijven tijdens de zomermaanden

2: Beginnen met 0,5 mg per kilo en dan afbouwen naar ongeveer 0,12 mg per dag? Terwijl je juist lager moet beginnen en dan stijgende lijn omhoog of constant dezelfde dosis.

3: Waarom maar 1/3de van de kuur? het is bewezen dat als je de volledige kuur niet uitneemt, ROA niets effect heeft.


Zelf al heb je maar lichte acne, zonder de volledige dosis/kuur te nemen ga je niets effect ondervinden...mss voor paar weken.


verheldering? Moet je echt stoppen na 4 maanden? want het kan zijn dat ze gewoon een lage dosis voorschrijft voor de zomermaanden en erna terug opbouwt. Maar zelfs dat zou compleet onzin en onefficiënt!
__________________
Today I'm handing out lollipops and ass-whoopins and right now, I'm all out of lollipops!
Oud 20-05-2007, 00:20
1986M
1986M is offline
Zal naar je dermo duidelijk maken dat je echt langer wil doorgaan. En anders zeg je gewoon dat je naar iemand anders gaat... Simpel is dat.

Mijn dermo wou ook dat ik ging stoppen in de zomermaanden. Maar ik heb gewoon gezegd dat ik wil doorgaan en de kuur wil afmaken.
Oud 22-05-2007, 15:25
hypermouse
hypermouse is offline
Heey...ff vraagje aan ervaren roaccutane gebruikers...

Ik heb zoals zoveen hier erg last van acne, en heb al zeer veel geprobeerd maar da hielp voor geen meter of werd erger of verdween vooor een week waara et dubbel trug kwam

Nu kreeg ik van de huisarts Dalacin T...mor da jeukt nie normaal en keijg er rode plekke van...

Vraag: Kan ik nu naar een dermatoloog gaan zonder doorverwijzing van een arts ?
En Zou ik roaccutane krijge ondanks deze zomermaande die komen...

Alvast bedankt , HyperMouse ,
__________________
Ik heb humor gekocht van 2008, Dus daarom: De bal is rond :D
Oud 22-05-2007, 18:32
Verwijderd
Je typstijl ziet er Vlaams uit, dus: in België kun je naar de dermatoloog gaan zonder verwijzing van de huisarts.
In Nederland kan dat op zich ook, maar dan vergoedt de verzekering het niet.
Of je roaccutane krijgt ligt eraan of de dermatoloog vindt dat je acne er ernstig genoeg voor is. Hou er wel rekening mee dat de droge huid die je krijgt als je roaccutane gebruikt ook flink kan jeuken.
Oud 22-05-2007, 20:15
hahaha
hahaha is offline
Citaat:
hypermouse schreef op 22-05-2007 @ 16:25 :
Heey...ff vraagje aan ervaren roaccutane gebruikers...

Ik heb zoals zoveen hier erg last van acne, en heb al zeer veel geprobeerd maar da hielp voor geen meter of werd erger of verdween vooor een week waara et dubbel trug kwam

Nu kreeg ik van de huisarts Dalacin T...mor da jeukt nie normaal en keijg er rode plekke van...

Vraag: Kan ik nu naar een dermatoloog gaan zonder doorverwijzing van een arts ?
En Zou ik roaccutane krijge ondanks deze zomermaande die komen...

Alvast bedankt , HyperMouse ,
Ja, je kan zoals mij (ook Belg) onmiddelijk naar de dermatoloog gaan i.p.v. eerst langs de huisdokter.
Kans is wel heel groot dat je geen roaccutane meer zal krijgen door die zomer.
Ik vrees dat je er pas mee zal mogen beginnen, begin september.
Ik moet nog nemen tot eind julie en dan zit het er voor mij op
Oud 23-05-2007, 17:22
hypermouse
hypermouse is offline
Nu komt de climax

Ik benhalf hollander mor ik zin in belgie opt sgool vandaar

ik woon mss 200 meter van de grens maarjha tog innederland e...Dus ik kan wel gelijk naar ne dermatoloog gaan zonder doorverwijzing van een (huis)arts ?

hypermouse
__________________
Ik heb humor gekocht van 2008, Dus daarom: De bal is rond :D
Oud 23-05-2007, 19:16
Verwijderd
Citaat:
hypermouse schreef op 23-05-2007 @ 18:22 :
Nu komt de climax

Ik benhalf hollander mor ik zin in belgie opt sgool vandaar

ik woon mss 200 meter van de grens maarjha tog innederland e...Dus ik kan wel gelijk naar ne dermatoloog gaan zonder doorverwijzing van een (huis)arts ?

hypermouse
Nee, in nederland kan dat niet (en daar woon je, schrijf je).
En doe eens wat aan je spelling .
Oud 23-05-2007, 19:33
Verwijderd
je wil echt niet de dermatoloog rekening zelf moeten betalen
Oud 26-05-2007, 01:10
Southtown
Avatar van Southtown
Southtown is offline
Ongeveer een jaar geleden heb ik mijn ROA kuur beëindigt.
De kuur zelf was een hel... ik zag eruit als een drugverslaafde, mn huid was overal droog etc. Maar die hatelijke acné was weg (voor diegenen die het nooit gehad hebben, acné is iets wat je mentaal zodanig kan slopen dat je zelfs ROA wil pakken om er vanaf te geraken, ondanks de vele verhalen van blijvende effecten).

Na mijn kuur was alles weg, buiten wat op mn benen, niet erg opvallend, en regelmatig heb ik not een puistje op mn armen, rug, borst of zelden het gezicht.

Ik heb echter iets in de plaats gekregen waravoor ik binnekort naar de dokter ga (ik weet het, "waarom heb je in godsnaam ene jaar gewacht?!" het antwoord: ik luisterde naar mn vader toen ie zei dat het waarschijnlijk niets is en dat de dokter zou overreageren en denken dat het bloedkanker was). Het is iets raars: het lijkt op aderen die dicht aan de oppervlakte liggen, maar roodkleurig zijn en striemen lijken te vormen. Het breidt zich uit én verplaatst zich en nu ik dit topic zie denk ik: misschien heeft die ROA er iets mee te maken... Nuja, tenzij jullie meer weten ga ik het binenkort weten.

Een vriend van me heeft ook een ernstige vorm van acné: overal op zn gezicht en nek rode vlekken met gele knoppen... Ik heb hem al verschillende dingen aangeraden, waaronder ROA, maar volgens mij kan het hem niet schelen dat hij er (eerlijk gezegd) walgelijk uitziet. Dat laatste heb ik hem ook nooit verteld...
Oud 28-05-2007, 08:36
hahaha
hahaha is offline
Nog mensen die nu last hebben van droge lippen (en kloven)?
Tijdens de winter had ik er niet veel last van, maar nu ineens wel.
Overdag smeer ik wel labello e.d., maar als ik 's morgens wakker wordt dan zijn de lippen een ramp
Oud 28-05-2007, 11:47
MaStar
MaStar is offline
Citaat:
hahaha schreef op 28-05-2007 @ 09:36 :
Nog mensen die nu last hebben van droge lippen (en kloven)?
Tijdens de winter had ik er niet veel last van, maar nu ineens wel.
Overdag smeer ik wel labello e.d., maar als ik 's morgens wakker wordt dan zijn de lippen een ramp
vasaline of bestel aquaphor op Ebay. Ik gebruik al 5 maanden ROA en heb eigenlijk bijna geen last van droge lippen... ofja; als ik smeer heb ik geen last! Good Luck!
Oud 30-05-2007, 11:58
Apomes
Avatar van Apomes
Apomes is offline
vaseline idd het best, la roche-posay heeft ook zo'n wondermiddel waarvan de naam me even ontglipt.
Labello is prul en je lippen geraken er verslaafd aan omdat ze zelf geen vet meer gaan aanmaken (niet dat het al veel gebeurd bij roa makom)
__________________
Today I'm handing out lollipops and ass-whoopins and right now, I'm all out of lollipops!
Oud 30-05-2007, 12:00
Apomes
Avatar van Apomes
Apomes is offline
Citaat:
Charlesworth999 schreef op 26-05-2007 @ 02:10 :
Ongeveer een jaar geleden heb ik mijn ROA kuur beëindigt.
De kuur zelf was een hel... ik zag eruit als een drugverslaafde, mn huid was overal droog etc. Maar die hatelijke acné was weg (voor diegenen die het nooit gehad hebben, acné is iets wat je mentaal zodanig kan slopen dat je zelfs ROA wil pakken om er vanaf te geraken, ondanks de vele verhalen van blijvende effecten).

Na mijn kuur was alles weg, buiten wat op mn benen, niet erg opvallend, en regelmatig heb ik not een puistje op mn armen, rug, borst of zelden het gezicht.

Ik heb echter iets in de plaats gekregen waravoor ik binnekort naar de dokter ga (ik weet het, "waarom heb je in godsnaam ene jaar gewacht?!" het antwoord: ik luisterde naar mn vader toen ie zei dat het waarschijnlijk niets is en dat de dokter zou overreageren en denken dat het bloedkanker was). Het is iets raars: het lijkt op aderen die dicht aan de oppervlakte liggen, maar roodkleurig zijn en striemen lijken te vormen. Het breidt zich uit én verplaatst zich en nu ik dit topic zie denk ik: misschien heeft die ROA er iets mee te maken... Nuja, tenzij jullie meer weten ga ik het binenkort weten.

Een vriend van me heeft ook een ernstige vorm van acné: overal op zn gezicht en nek rode vlekken met gele knoppen... Ik heb hem al verschillende dingen aangeraden, waaronder ROA, maar volgens mij kan het hem niet schelen dat hij er (eerlijk gezegd) walgelijk uitziet. Dat laatste heb ik hem ook nooit verteld...
zoiets:



?

Als het dat is heb je Couperose en de enige manier om daarvan af te komen is laser.
__________________
Today I'm handing out lollipops and ass-whoopins and right now, I'm all out of lollipops!
Oud 01-06-2007, 13:53
ruud_t
ruud_t is offline
ik heb ff een vraagje

ik ben nu toch al een paar maanden bezig met de kuur. Het resultaat is redelijk te noemen. Veel puistjes zijn al verdwenen, maar ik maak me toch zorgen. Vooral mijn neus en wangen zijn rood. Voordat ik besmet was met puistjes had ik een heel gave getinte huid. Mijn vraag is of de huid zich in de komende tijd zal herstellen of dat ik altijd wel een beetje last zal houden van roodheid van de huid. Ik hoop dat mensen met eigen ervaringen me hier wat over kunnen vertellen
Oud 02-06-2007, 09:28
Apomes
Avatar van Apomes
Apomes is offline
Citaat:
ruud_t schreef op 01-06-2007 @ 14:53 :
ik heb ff een vraagje

ik ben nu toch al een paar maanden bezig met de kuur. Het resultaat is redelijk te noemen. Veel puistjes zijn al verdwenen, maar ik maak me toch zorgen. Vooral mijn neus en wangen zijn rood. Voordat ik besmet was met puistjes had ik een heel gave getinte huid. Mijn vraag is of de huid zich in de komende tijd zal herstellen of dat ik altijd wel een beetje last zal houden van roodheid van de huid. Ik hoop dat mensen met eigen ervaringen me hier wat over kunnen vertellen
Wel een jaar na de ROA was mijn neus nog steeds heel rood. Toen bleek ik daar gesprongen adertjes te hebben van de ROA en heeft de dermatoloog die weggelaserd. Nu is mijn neus al veel minder rood! Toch zei de dermatoloog dat het soms verschillende jaren kan duren vooraleer de roodheid (van de ROA) weg getrokken is! en dan spreken we over roodheid van de dosis en niet van gesprongen adertjes enzo.
__________________
Today I'm handing out lollipops and ass-whoopins and right now, I'm all out of lollipops!
Oud 02-06-2007, 15:57
goeiedageem
goeiedageem is offline
hallo
ik ben hier nieuw
en ik gebruik nu al vanaf februari roaccutane
het is nu al 2 keer verlengt en verhoogd naar 2 pillen van 50 mg.
nog steeds is mijn huis erg slecht en ik zie maar weinig verbetering.
ik heb alle hoop al opgegeven
over 4 week moet ik er weer heen en ben benieuwd dat de dokter gaat doen, als hij het weer gaat verlengen hoeft het niet meer voor..

ik vind het te erg
Oud 02-06-2007, 19:40
hahaha
hahaha is offline
Citaat:
goeiedageem schreef op 02-06-2007 @ 16:57 :
hallo
ik ben hier nieuw
en ik gebruik nu al vanaf februari roaccutane
het is nu al 2 keer verlengt en verhoogd naar 2 pillen van 50 mg.
nog steeds is mijn huis erg slecht en ik zie maar weinig verbetering.
ik heb alle hoop al opgegeven
over 4 week moet ik er weer heen en ben benieuwd dat de dokter gaat doen, als hij het weer gaat verlengen hoeft het niet meer voor..

ik vind het te erg
Niet wanhopen en verwacht in het begin geen mirakels.
In het begin is het lastig ja, zeker omdat je acné erger en erger wordt, iets wat bij iedereen voorkomt hoor .
In ieder geval, na 3 a 4 maanden zal het beginnen te werken en dan krijg je mooie resultaten
Oud 02-06-2007, 22:12
goeiedageem
goeiedageem is offline
Ik hoop dat het begint te werken, ik gebruik het nu al 5 maand en alle rode velkjes, en puntjes zitten er nog. Ook blijven de pukkels nog steeds komen. En ik neem alle bijwerkingen voor lief, en zou er alles aan doen om een mooie huid te krijgen. Ik word er heel erg onzeker door en ben veel minder spontaan geworden, omdat ik me dood schaam en ik laat veel dingen (uitgaan, leuke dingen doen ect). En er is niemand, die het niet heeft, hoe je je voelt en dat het je stemming zo kan beinvloeden. Veel mensen weten het niet dat ik er zo mee zit, maar ze zien wel dat het niet goed gaat!. Ik hoop echt snel op verandering, want nog heel veel langer met zn huid rond lopen kan ik niet aan, en ik kan het anderen ook niet aan doen trouwens.
Oud 02-06-2007, 22:18
goeiedageem
goeiedageem is offline
ps. wat fijn dat er hier zo open over gepraat word, ik heb altijd het gevoel dat ik de enge ben en dat iedereen me aan zit te staren.
Oud 03-06-2007, 21:32
MaStar
MaStar is offline
Citaat:
goeiedageem schreef op 02-06-2007 @ 16:57 :
hallo
ik ben hier nieuw
en ik gebruik nu al vanaf februari roaccutane
het is nu al 2 keer verlengt en verhoogd naar 2 pillen van 50 mg.
nog steeds is mijn huis erg slecht en ik zie maar weinig verbetering.
ik heb alle hoop al opgegeven
over 4 week moet ik er weer heen en ben benieuwd dat de dokter gaat doen, als hij het weer gaat verlengen hoeft het niet meer voor..

ik vind het te erg
je verhaal is wel herkendbaar. Maar 2 pillen van 50? Naar mijn weten is de max. dosis 20 mg per pil? daarbij is 100 mg per dag wel een beetje aan de hoge kant. of je moet 100+ kg wegen, maar dan nog ,bijna niemand slikt dat..

verklaar je nader zou ik zeggen
Oud 04-06-2007, 14:32
goeiedageem
goeiedageem is offline
haha oh grapje!
2 pillen van 10 mg, dus 20 mg in totaal... en niet 100
Oud 04-06-2007, 23:33
Apomes
Avatar van Apomes
Apomes is offline
Citaat:
MaStar schreef op 03-06-2007 @ 22:32 :
je verhaal is wel herkendbaar. Maar 2 pillen van 50? Naar mijn weten is de max. dosis 20 mg per pil? daarbij is 100 mg per dag wel een beetje aan de hoge kant. of je moet 100+ kg wegen, maar dan nog ,bijna niemand slikt dat..

verklaar je nader zou ik zeggen

Volgens de bijsluiter mag je gaan tot 2 mg/ kilo

dus als je 70 weeg mag je 140 mg nemen per dag
__________________
Today I'm handing out lollipops and ass-whoopins and right now, I'm all out of lollipops!
Oud 04-06-2007, 23:35
Apomes
Avatar van Apomes
Apomes is offline
Citaat:
goeiedageem schreef op 02-06-2007 @ 23:12 :
Ik hoop dat het begint te werken, ik gebruik het nu al 5 maand en alle rode velkjes, en puntjes zitten er nog.
die rode vlekjes en puntje (ice picks) gaan niet weg van de ROA, integendeel. Die rode vlekjes zijn nog achterblijfselen van de acne en de ice picks zijn littekens.

Na de ROA zullen die rode vlekjes vervagen maar dat kan jaren duren, de Ice picks zullen eeuwig blijven

Een oplossing: Trichloorazijnzuur (TCA) peelings, 6 maanden na de ROA laten doen
__________________
Today I'm handing out lollipops and ass-whoopins and right now, I'm all out of lollipops!
Oud 07-06-2007, 18:37
speelgoedgitaar
speelgoedgitaar is offline
toen ik 13 was had ik een roaccutane kuur gehad ( ik zat namelijk helemaal onder de acne en andere medijcijnen e.d. hielpen niet) en ik had alleen last van droge lippen. ik mocht absoluut niet in de zon liggen enzo... ik heb ook nog eens een hele lichte huid dus ik moest nog meer uitkijken. als je gestopt bent met de kuur moet je nog zeker een half jaar uitkijken met de zon... de acne is wel even teruggekomen maar na een bezoekje aan de huisarts die me er wat voor heeft gegeven (wat ik nog steeds gebruik) ben ik nu helemaal puistjes vrij
Oud 18-06-2007, 18:09
Southtown
Avatar van Southtown
Southtown is offline
Citaat:
Apomes schreef op 30-05-2007 @ 13:00 :
zoiets:

[afbeelding]

?

Als het dat is heb je Couperose en de enige manier om daarvan af te komen is laser.
Sorry voor de late reply, maar nee, dat is het niet. Het zit op mn ledematen (het is nu ook duidelijk geworden op mn benen), niet op mn gezicht.
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Ervaringen met Roaccutane #3
Lyne
40 03-04-2015 08:15
Lichaam & Gezondheid [Deel 2] Ervaringen met Roaccutane
johnbiezen
109 09-03-2009 15:01
Lichaam & Gezondheid Accutane/Roaccutane
Dj lucas15
4 30-01-2009 16:44
Lichaam & Gezondheid Droge lippen door roa
Lyne
6 16-12-2007 11:11
Lichaam & Gezondheid Ervaringen met Roaccutane #2
Methuselah
2 19-01-2007 19:46
Lichaam & Gezondheid Ervaringen met Roaccutane
Methuselah
500 17-01-2007 11:41


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:10.