Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-10-2007, 20:51
Learn to fly
Learn to fly is offline
Even een vraagje aan de pilexperts hier

- Ik ben aan de pil
- De afgelopen weken was ik steeds wat ziekjes en soms had ik last van m'n maag
(geen overgeven of ernstige diarree)
- Afgelopen donderdag heb ik ruim drie kwartier ontzettend last van krampen helemaal onderin m'n buik gehad
- M'n moeder wees me erop, dat ik die dag precies in het midden van mn cyclus zat en dat het dus een eisprong kon zijn (je hebt mensen die dat heel erg voelen)

Nu vraag ik me af.. Hoe waarschijnlijk is het, dat dit inderdaad de eisprong was (en dat m'n pil dus niet heeft "gewerkt")? Ik heb vorige week zondag voor het laatst seks gehad, is er een kans op zwangerschap? En hoe lang zou ik (als het dus inderdaad een eisprong was) beschermd seks moeten hebben?

Ik weet waarschijnlijk zelf wel de antwoorden, maar ik zit toch te twijfelen

Alvast bedankt!
Oud 08-10-2007, 10:29
Verwijderd
Volgens mij heb je met de pil wel een eisprong en is dat dus normaal, maar nestelt het eitje zich niet in de baarmoederwand.(?) Als je gewoon je pil hebt geslikt is er niks aan de hand.
Oud 08-10-2007, 11:46
Learn to fly
Learn to fly is offline
Mijn bijsluiter zegt:
Citaat:
Hoe werkt de pil?
(...)
1) U geeft geen eicel af om te laten bevruchten door sperma.
Oud 08-10-2007, 16:23
Anika
Spermacellen kunnen toch drie of vier dagen in je lichaam blijven leven en een eicel één of twee dagen? (meen ik me te herinneren van biologie op de middelbare school) Dus als het inderdaad een eisprong was kun je zelf uitrekenen of je risico loopt, hoewel een bevruchte eicel zich als het goed is niet in kan nestelen als je de pil gebruikt.
Oud 09-10-2007, 12:17
lady-kris
lady-kris is offline
Even een vraagje:
Op een dinsdag neem ik altijd mijn laatste pil. De zaterdag erop word ik dan ongesteld. Ik wil mijn cyclus twee dagen later, dus ik wil op een vrijdag beginnen met een nieuwe strip ipv een woensdag, zodat ik twee dagen later ongesteld word.
Moet ik dan na de stopweek nog twee dagen wachten tot ik de pil weer neem of moet ik dan na de laatste pilweek twee dagen wachten en aan de nieuwe strip beginnen.
Moet ik tijdens de sex dan nog extra maatregelen nemen of kan het gewoon veilig?
Hoop dat iemand me kan helpen, alvast bedankt!
Oud 09-10-2007, 15:46
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Even een vraagje:
Op een dinsdag neem ik altijd mijn laatste pil. De zaterdag erop word ik dan ongesteld. Ik wil mijn cyclus twee dagen later, dus ik wil op een vrijdag beginnen met een nieuwe strip ipv een woensdag, zodat ik twee dagen later ongesteld word.
Moet ik dan na de stopweek nog twee dagen wachten tot ik de pil weer neem of moet ik dan na de laatste pilweek twee dagen wachten en aan de nieuwe strip beginnen.
Moet ik tijdens de sex dan nog extra maatregelen nemen of kan het gewoon veilig?
Hoop dat iemand me kan helpen, alvast bedankt!
Als je de startdag wilt veranderen, mag je de stopweek inkorten. Je mag de stopweek nooit langer maken dan 7 dagen, dan is het niet meer veilig. Wanneer je dus op dinsdag de laatste pil van de strip neemt, zul je vrijdags weer moeten beginnen met een nieuwe strip, ook al ben je dan nog niet ongesteld geworden. Op die manier hoef je geen extra maatregelen te nemen.
Oud 09-10-2007, 18:05
lady-kris
lady-kris is offline
Dank je wel!
Oud 10-10-2007, 15:42
Learn to fly
Learn to fly is offline
Citaat:
Spermacellen kunnen toch drie of vier dagen in je lichaam blijven leven en een eicel één of twee dagen? (meen ik me te herinneren van biologie op de middelbare school) Dus als het inderdaad een eisprong was kun je zelf uitrekenen of je risico loopt, hoewel een bevruchte eicel zich als het goed is niet in kan nestelen als je de pil gebruikt.
In principe zou er dus niks aan de hand kunnen zijn toch?

Ik zit 'em namelijk toch een beetje te knijpen, want nou "vond" ik vandaag een soort slijmballetje ter grote van een klein borrelnootje in m'n onderbroek Iemand een idee of dat ermee te maken kan hebben of dat ik me gewoon druk maak om iets onbenulligs? Het zit me toch niet helemaal lekker
__________________
*
Oud 10-10-2007, 17:40
Anika
Citaat:
In principe zou er dus niks aan de hand kunnen zijn toch?

Ik zit 'em namelijk toch een beetje te knijpen, want nou "vond" ik vandaag een soort slijmballetje ter grote van een klein borrelnootje in m'n onderbroek Iemand een idee of dat ermee te maken kan hebben of dat ik me gewoon druk maak om iets onbenulligs? Het zit me toch niet helemaal lekker
Als je een paar dagen voor donderdag en op vrijdag geen seks hebt gehad is er volgens mij sowieso niks aan de hand nee, áls je al een eisprong zou hebben gehad. En voor zover ik weet hebben slijmballetjes weinig met zwangerschap te maken.
Gewoon niet zo druk maken joh, en als je echt zeker wilt zijn kun je in je stopweek een test doen.
Oud 16-10-2007, 09:39
Lilium
Avatar van Lilium
Lilium is offline
Ik vroeg me af of ochtendmisselijkheid en braken een bijwerking van de pil kunnen zijn? Ik kan er in mijn bijsluiter niets over vinden, maar het zijn wel 'zwangerschapskwaaltjes'.
Ik ben nu in mijn eerste week van de pil, maar ben al een paar dagen achter elkaar 's ochtends erg misselijk. Kan niet eten, braakneigingen. Het lijkt me sterk dat ik zwanger ben, want ik heb mijn pil altijd netjes genomen, en ook mijn menstruatie is niet plots lichter oid.
__________________
Manuscripten verbranden niet.
Oud 16-10-2007, 10:22
Verwijderd
Een beetje ochtendmisselijkheid kan door de pil komen, maar zo erg dat je ervan moet braken heb ik nooit eerder gehoord (kan het ook niet vinden als gemelde bijwerking, maar dat zegt niet alles).
Oud 16-10-2007, 10:33
Lilium
Avatar van Lilium
Lilium is offline
Citaat:
Een beetje ochtendmisselijkheid kan door de pil komen, maar zo erg dat je ervan moet braken heb ik nooit eerder gehoord (kan het ook niet vinden als gemelde bijwerking, maar dat zegt niet alles).
Bedankt voor je antwoord. Ik ga dan toch maar een zwangerschapstest doen voor absolute zekerheid.
__________________
Manuscripten verbranden niet.
Oud 16-10-2007, 13:42
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb toen ik microgynon 30 slikte een hele tijd gehad dat ik bij de eerste paar pillen van mijn strip vroeg in de ochtend (4, 5 uur) heel erg misselijk was en ook moest overgeven. Na drie pillen van m'n strip was ik er weer aan gewend ofzo en was het weer over. Ik had dan ook last van een soort opvliegers, heeeeel irritant.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 16-10-2007, 16:37
Lilium
Avatar van Lilium
Lilium is offline
Citaat:
Ik heb toen ik microgynon 30 slikte een hele tijd gehad dat ik bij de eerste paar pillen van mijn strip vroeg in de ochtend (4, 5 uur) heel erg misselijk was en ook moest overgeven. Na drie pillen van m'n strip was ik er weer aan gewend ofzo en was het weer over. Ik had dan ook last van een soort opvliegers, heeeeel irritant.
Ja, ik heb de goedkopere variant daarvan: rigevidon. Ik was in andere maanden wel altijd een beetje misselijk, zoals jij beschrijft. Het is deze week alleen veel erger dan gewoonlijk, en ik maak me dan ook zorgen over evt. zwanger zijn.
__________________
Manuscripten verbranden niet.
Oud 17-10-2007, 06:35
Calyx
Avatar van Calyx
Calyx is offline
Hey, ik had een vraagje.

Ik heb ongeveer 3kwart jaar Rigevidon geslikt, maar ik had steeds weer doorbraakbloedingen. Nu heb ik van de dokter Neocon gekregen.

Ik ken deze pil helemaal niet, hebben jullie ervaring?
Oud 17-10-2007, 17:49
Snoezeke
Snoezeke is offline
Hallo, ik heb ook een vraagje, hopelijk kan iemand mij helpen want ik ben er niet gerust in...

Ik neem de pil genaamd Meliane. Daar zitten 21 pilletjes in en als ik die uitgenomen heb moet ik een week stoppen en in die week krijg ik mijn maandstonden. Vorige keer ben ik onmiddellijk een nieuwe strip begonnen toen die 21 pilletjes op waren omdat ik mijn regels niet wou hebben. Wat op zich geen probleem is denk ik ? Ik heb dan slechts 2 weken ipv 3 weken die nieuwe strip genomen, dan heb ik 1 week gestopt en in die ene week kreeg ik mijn maandstonden. Ben ik nu onveilig omdat ik die tweede strip (die onmiddellijk volgde op mijn eerste) maar 2 weken heb genomen ?????

Nog een bijkomende vraag... Ik heb de indruk dat ik heel vaak last heb van mijn hormonen en dan vooral nadat iks eks heb gehad. Hiermee bedoel ik dat ik soms zo'n ongemakkelijk gevoel heb in mijn buik/baarmoder ofzo... Herkent iemand dit ?

Alvast heel erg bedankt !!!!!!!!!!
Oud 17-10-2007, 18:22
Verwijderd
Op je sub-eerste vraag: Nee, een stopweek overslaan is geen probleem.
Op je echte eerste vraag: Nee, je bent nu niet onveilig. Zo lang je minstens 3 weken achter elkaar de pil gebruikt is het goed. Dat mag dus ook 4 of 5 weken zijn als je 6 weken te lang vindt en 3 te kort.
Op je laatste vraag heb ik geen echt antwoord, ik heb daar geen last van.
Oud 20-10-2007, 14:29
Snoezeke
Snoezeke is offline
Aaach, ok heel erg bedankt !
Oud 21-10-2007, 10:42
asterix
asterix is offline
Hallo,

Ik heb een beetje een vreemd probleempje. Ik slik de pil (Cyproteronacetaat/Ethinylestradiol). Van de week raakte ik een pilletje kwijt, doordat hij op de grond viel en ik hem met geen mogelijkheid meer terug kon vinden. Ik heb toen de pil van de dag erna gebruikt. Ik neem dus vanavond de pil van maandag in. Nu mis ik dus een pilletje straks. Hoe moet ik dit oplossen?
Oud 21-10-2007, 11:08
InvisibleGirl
Avatar van InvisibleGirl
InvisibleGirl is offline
Ikzelf heb een 'reservestrip', waar ik een pilletje uit neem wanneer er eentje kwijtraakt van de strip die ik op dat moment slik. (Dat gebeurt bij mij ook wel eens bij vervoer-in-toilettas e.d.) Je moet iig geen pil overslaan als je veilig wilt blijven, maar dat had je denk ik zelf ook wel door.
__________________
Dance like no-one sees you. Scream like no-one hears you. Love like you've never been hurt.
Oud 21-10-2007, 11:48
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
Citaat:
Hallo,

Ik heb een beetje een vreemd probleempje. Ik slik de pil (Cyproteronacetaat/Ethinylestradiol). Van de week raakte ik een pilletje kwijt, doordat hij op de grond viel en ik hem met geen mogelijkheid meer terug kon vinden. Ik heb toen de pil van de dag erna gebruikt. Ik neem dus vanavond de pil van maandag in. Nu mis ik dus een pilletje straks. Hoe moet ik dit oplossen?
Dat is allemaal oke. Je stopweek begint dan dus gewoon een dagje eerder.
__________________
Tsja
Oud 21-10-2007, 13:04
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Dat is allemaal oke. Je stopweek begint dan dus gewoon een dagje eerder.
Maar als je minder dan 21 pillen hebt ingenomen, is het niet veilig. Je moet namelijk altijd minstens 21 pillen nemen om veilig te zijn.
Als je dus 2 strips na elkaar neemt, is het niet erg; anders moet je toch een reservestrip 'aanstellen' en daar nog 1 pil uit nemen.
Oud 21-10-2007, 13:56
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Maar als je minder dan 21 pillen hebt ingenomen, is het niet veilig. Je moet namelijk altijd minstens 21 pillen nemen om veilig te zijn.
Als je dus 2 strips na elkaar neemt, is het niet erg; anders moet je toch een reservestrip 'aanstellen' en daar nog 1 pil uit nemen.

Dat is niet waar. Als je in je 3e week een pil vergeet, zegt mijn bijsluiter dat je dan mag kiezen: of stoppen en je stopweek houden, óf er een hele strip achteraan doorslikken. Van 1 keer minder dan 21 pillen innemen wordt het niet minder veilig
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Oud 21-10-2007, 14:24
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Dat is niet waar. Als je in je 3e week een pil vergeet, zegt mijn bijsluiter dat je dan mag kiezen: of stoppen en je stopweek houden, óf er een hele strip achteraan doorslikken. Van 1 keer minder dan 21 pillen innemen wordt het niet minder veilig
Oh, sorry voor de verkeerde informatie .
Oud 21-10-2007, 16:56
asterix
asterix is offline
Bedankt voor jullie reacties. Ik zal even wat meer informatie geven.
De afgelopen maanden heb ik de pil doorgeslikt dus geen stopweek genomen. Ik kan dus de laatste twee pilletjes van deze strip vandaag en morgen en dan een stopweek nemen?
Oud 22-10-2007, 19:28
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Ja, geen enkel probleem (hoewel ik het niet zeker weet als je een driefasenpil hebt, maar dan is het volgens mij nog steeds zo).
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Oud 23-10-2007, 16:03
Tigratjuh
Avatar van Tigratjuh
Tigratjuh is offline
Hejhej ,

ik heb ff een vraagje,
Ik slik al een jaar of 2? de Minerva pil, en er komen in december een paar weekendjes aan waar ik liever niet ongesteld wil zijn. Daarom wil ik in november als mijn huidige strip eindigt deze pil een weekje langer doorslikken uit een andere strip en daarna mijn pauzeweek houden, zodat alles een weekje opschuift.

Maar mijn vraag nu is of dit kan met de Minerva pil zonder problemen, een weekje doorslikken dus? Of moet ik meteen zo'n hele strip doorslikken, 3 weken dus??
En het belangrijkste..is hij dan de gehele tijd, dus ook met de stopweek erna, gewoon betrouwbaar/veilig?
(heb met dit soort dingen niet 100% vertrouwen in deze pil zoals bij de vorige, omdat hij in de hoofdzaak niet gegeven wordt voor alleen anticonceptie)

Alvast bedankt!
Oud 23-10-2007, 17:30
Verwijderd
Een weekje doorslikken ipv meteen drie kan prima en je blijft dan gewoon veilig, ook in de stopweek erna . Ná die stopweek moet je dan wel weer (minstens) drie weken slikken en niet alleen de twee die je 'over' hebt.
Oud 23-10-2007, 19:33
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik slik al zo'n 3 jaar Yasmin en heb nooit ergens last van gehad. Nu krijg ik ineens last van donkere afscheiding midden in m'n strip en nu lijkt het ook alsof ik er gewoon dwars door heen hee licht ongesteld ben. Meestal is het maar een of twee dagen maar nu duurt het al een tijdje Zwanger kan ik niet zijn. Hoe kan dit nu ineens komen? Is deze pil nou te licht geworden voor me? Ik heb voor ik Yasmin ging slikken al een aantal jaren microgynon geslikt en daar kon ik echt niet tegen, werd ik heel ziek van. Heeft iemand een optie voor een andere pil als ik moet switchen?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 23-10-2007, 20:11
Calyx
Avatar van Calyx
Calyx is offline
Citaat:
Hey, ik had een vraagje.

Ik heb ongeveer 3kwart jaar Rigevidon geslikt, maar ik had steeds weer doorbraakbloedingen. Nu heb ik van de dokter Neocon gekregen.

Ik ken deze pil helemaal niet, hebben jullie ervaring?
Ik slik 'm nou dus een week..
Maar nu hou ik ontzettend veel vocht vast, mn kuiten zijn zo dik dat ik er met mn handen (duim tot duimen middelvinger tot middelvinger) niet omheen kom.
Kan dat door die pil komen en gaat dat vanzelf weer weg? Er staat in de bijsluiter wel dat je vocht kunt vasthouden maar niet wat je dan moet doen..
Oud 25-10-2007, 15:49
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Hoi!

Ik ben in mei begonnen aan de Cerazette (minipil) en daar vervolgens in september mee gestopt en gelijk overgegaan op de Nuva ring. Vanaf het moment dat ik weer met de pil begon zijn m'n borsten gaan groeien en ehm.. nog niet gestopt. Ik ben sinds mei van een cup C naar een cup E gegaan. Wanneer stopt dit? Ik vind het wel welletjes zo
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Oud 25-10-2007, 20:40
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
Hoi!

Ik ben in mei begonnen aan de Cerazette (minipil) en daar vervolgens in september mee gestopt en gelijk overgegaan op de Nuva ring. Vanaf het moment dat ik weer met de pil begon zijn m'n borsten gaan groeien en ehm.. nog niet gestopt. Ik ben sinds mei van een cup C naar een cup E gegaan. Wanneer stopt dit? Ik vind het wel welletjes zo
Komt dat daadwerkelijk (alleen) door die pil? Ik heb namelijk gehoord dat je borsten tot je 21ste jaar kunnen groeien.
Oud 25-10-2007, 20:47
Calyx
Avatar van Calyx
Calyx is offline
Iemand die iets over mijn probleem weet?
Oud 25-10-2007, 22:28
PV
PV is offline
Citaat:
Ik slik al zo'n 3 jaar Yasmin en heb nooit ergens last van gehad. Nu krijg ik ineens last van donkere afscheiding midden in m'n strip en nu lijkt het ook alsof ik er gewoon dwars door heen hee licht ongesteld ben.
hou je wel elke maand een stopweek? zo ja, dan zou ik idd om een andere pil vragen (weet niet welke want ik heb zelf microgynon maar die werkt bij jou dus niet ), zo nee, dan wel netjes elke drie weken een stopweek inlassen en kijken of je dan nog steeds last hebt.
Oud 25-10-2007, 22:31
PV
PV is offline
Citaat:
Iemand die iets over mijn probleem weet?
Ik ken jouw pil niet, maar als jouw bijwerking wel in de bijsluiter wordt vermeld zou ik het nog even aankijken, misschien gaat het vanzelf weer over. En anders terug naar de huisarts?
Oud 26-10-2007, 12:21
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Komt dat daadwerkelijk (alleen) door die pil? Ik heb namelijk gehoord dat je borsten tot je 21ste jaar kunnen groeien.
Nou ja, ik stond al 5 jaar vast op 75C en word ook al sinds m'n 11e of 12e ongesteld dus het lijkt me sterk dat ze nu opeens nog 3 maten groeien. Ook is het begonnen toen ik met de pil begon.
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Oud 26-10-2007, 22:05
igfy
Avatar van igfy
igfy is offline
Ik heb een beetje een moeilijke vraag denk ik. Ik slik al zo'n 6 jaar de pil, waarvan de eerste drie-en-half jaar microgynon 30, daarna een tijdje rigevidon en nu dus ethinylestradiol/levonorgestrel, volgens mij allemaal met dezelfde werkzame stoffen. Toch heb ik het idee dat ongeveer sinds een jaar ik steeds heftigere stopweken krijg. De bloedingen worden heftiger, de buik- en rugpijn ook en mijn stemmingswisselingen beginnen bijna buiten proporties te raken. Ik heb het gevoel dat dit ongeveer is sinds ik mijn huidige pil gebruik, maar dat zou toch niet kunnen, want het is toch gewoon dezelfde als die ik eerder gebruikte? Of kan het zijn dat mijn lichaam het gewoon "zat is" om aan de pil te zijn, omdat ik toch al 6 jaar slik?

Ik werd trouwens voordat ik aan de pil ging ook altijd heel heftig ongesteld, het lijkt wel alsof dat terug komt, behalve de stemmingswisselingen, die zijn nu veel erger dan toen.
__________________
don't take life too serious.. you'll never get out of it alive
Oud 27-10-2007, 11:19
Verwijderd
Citaat:
Komt dat daadwerkelijk (alleen) door die pil? Ik heb namelijk gehoord dat je borsten tot je 21ste jaar kunnen groeien.
Ik heb nu 3 verschillende pillen gehad, en tot 3x toe zijn mijn borsten flink gaan groeien door het gebruiken van een andere pil, tenminste, in de 1e 2 / 3 maanden na het 1e gebruik van die pil. Dus het kan best daar aan liggen..

En wanneer dat stop; dat weet niemand denk ik. Is een reactie van je lichaam op de hormonen. Maar ooit zullen ze vast uitgegroeid zijn
Oud 27-10-2007, 18:59
Verwijderd
Citaat:
Ik heb een beetje een moeilijke vraag denk ik. Ik slik al zo'n 6 jaar de pil, waarvan de eerste drie-en-half jaar microgynon 30, daarna een tijdje rigevidon en nu dus ethinylestradiol/levonorgestrel, volgens mij allemaal met dezelfde werkzame stoffen. Toch heb ik het idee dat ongeveer sinds een jaar ik steeds heftigere stopweken krijg. De bloedingen worden heftiger, de buik- en rugpijn ook en mijn stemmingswisselingen beginnen bijna buiten proporties te raken. Ik heb het gevoel dat dit ongeveer is sinds ik mijn huidige pil gebruik, maar dat zou toch niet kunnen, want het is toch gewoon dezelfde als die ik eerder gebruikte? Of kan het zijn dat mijn lichaam het gewoon "zat is" om aan de pil te zijn, omdat ik toch al 6 jaar slik?

Ik werd trouwens voordat ik aan de pil ging ook altijd heel heftig ongesteld, het lijkt wel alsof dat terug komt, behalve de stemmingswisselingen, die zijn nu veel erger dan toen.
Het kan zijn dat de samenstelling net even anders is waardoor je er anders op reageert.
Volgens mij is het ook zo dat als de pil lichter is, je dan zwaarder ongesteld wordt... Daar kan het ook mee te maken hebben.
Oud 27-10-2007, 19:04
Verwijderd
Microgynon, rigevidon en ethinylestradiol/levonorgestrel bevatten alledrie inderdaad precies dezelfde hoeveelheid werkzame stoffen. Maar je lichaam is niet constant; het kan zo zijn dat je nu anders reageert op de pil dan voorheen, zeker als het geleidelijk is gegaan.
Oud 28-10-2007, 17:11
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
hou je wel elke maand een stopweek? zo ja, dan zou ik idd om een andere pil vragen (weet niet welke want ik heb zelf microgynon maar die werkt bij jou dus niet ), zo nee, dan wel netjes elke drie weken een stopweek inlassen en kijken of je dan nog steeds last hebt.
Ik houd normaal gesproken elke maand een stopweek, heb alleen in de zomer twee strips achter elkaar geslikt en toen leek het eigenlijk beter te gaan (ik had minder last van doorbraakbloedingen) dan als ik wél elke maand een stopweek houd

Ik heb nu nog twee strips Yasmin, die maak ik op en dan kijk ik nog even hoe het gaat en anders ga ik maar even langs de huisarts ofzo. Ik durf alleen niet echt een andere pil te gaan slikken omdat ik bang ben dat ik aankom of dat m'n borsten gaan groeien want dat zou ik echt niet tof vinden.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...

Laatst gewijzigd op 28-10-2007 om 17:18.
Oud 28-10-2007, 19:04
Verwijderd
Sinds driekwart jaar slik ik rigevidon omdat ik zonder pil heel erg ongesteld was en ook rond de eisprong last had van doorbraakbloedingen. Nu ben ik bij dag 14 van mijn strip en ik heb hetzelfde gevoel als "vroeger"rond de eisprong. Gisteren en vandaag verloor ik ook enkele druppels bloed... Kan het zijn dat de pil te licht is? Is het slim om ermee naar de huisarts te gaan?
Ik heb de pil trouwens nog nooit doorgeslikt.
Oud 28-10-2007, 19:38
Verwijderd
Citaat:
Ja, geen enkel probleem (hoewel ik het niet zeker weet als je een driefasenpil hebt, maar dan is het volgens mij nog steeds zo).
Beetje laat, maar wie weet heeft iemand er ooit nog wat aan: volgens mij kan je bij een driefasenpil niet zomaar doorslikken, ook kun je dan niet zomaar een andere pil nemen (wel een andere pil uit dezelfde fase natuurlijk).
Oud 29-10-2007, 18:19
Love_the_sun
Love_the_sun is offline
Ik had een vraagje:

Kan het zo zijn dat als je de tweede keer ongesteld wordt nadat je de pil hebt doorgeslikt, dat het dan wat minder heftig is?
Ik ben nu namelijk ongesteld en het is niet zo veel, alleen bruinig bloed, met af en toe wat rood...
Ik heb geen pil vergeten...en de maand ervoor ook geen sex gehad. Zwanger zijn lijkt me dus onmogelijk?
Iemand een idee?
Oud 30-10-2007, 19:56
nivava
Avatar van nivava
nivava is offline
doordat deze topic al zo groot is, heb ik weinig zin om alles door te lezen...mijn excuses hiervoor..

Wat ik graag wil weten is het volgende:

Ik heb 2 weken geleden de pil doorgeslikt.
A.s. maandag moet ik de laatste pil slikken...maar ik heb sinds afgelopen weekend een raar gevoel in mijn buik en mijn borsten.
Ze doen beiden pijn...daarbij komt nog dat mijn buik sinds vandaag redelijk dik is en hard aanvoelt. Ik heb er gewoon last van.

Kunnen dit symptonen zijn van het doorslikken?
In de tijd dat ik de pil doorslik heb ik wel seks gehad met mijn vriend, maar de pil altijd trouw geslikt.
__________________
Thank you I'm a rockstar, Sinaasappel Queen 2001, ik was erelid
Oud 31-10-2007, 18:09
Verwijderd
Citaat:
doordat deze topic al zo groot is, heb ik weinig zin om alles door te lezen...mijn excuses hiervoor..

Wat ik graag wil weten is het volgende:

Ik heb 2 weken geleden de pil doorgeslikt.
A.s. maandag moet ik de laatste pil slikken...maar ik heb sinds afgelopen weekend een raar gevoel in mijn buik en mijn borsten.
Ze doen beiden pijn...daarbij komt nog dat mijn buik sinds vandaag redelijk dik is en hard aanvoelt. Ik heb er gewoon last van.

Kunnen dit symptonen zijn van het doorslikken?
In de tijd dat ik de pil doorslik heb ik wel seks gehad met mijn vriend, maar de pil altijd trouw geslikt.
kan door het doorslikken komen ja
Oud 01-11-2007, 07:26
Fea
Fea is offline
Ik heb al gezocht, maar ik kan het antwoord op mijn vraag niet vinden. Misschien weten jullie het?

Ik ben al een behoorlijk tijdje aan de pil, Modicon. Vorige maand kon ik na mijn stopweek mijn pilstrip niet vinden en ben ik 2 dagen te laat begonnen met slikken. Na die twee dagen heb ik besloten te stoppen met de strip, omdat het in mijn ogen toch niet veilig was en dus geen zin had.
Achteraf helemaal niet slim.
Nu ben ik twee dagen geleden ongesteld geworden en dus weer 'klaar' voor de nieuwe strip. Alleen bedacht ik me pas twee dagen nadat ik ongesteld geworden was, vandaag dus, dat ik had moeten beginnen op de eerste dag van mijn ongesteldheid.

Lekker chaotisch dus van me. Maar ik wil wel graag veilig zijn. Moet ik gewoon beginnen met innemen en 7 dagen lang een condoom gebruiken? Of moet ik hem innemen en een maand lang een condoom gebruiken? Ik heb namelijk beide oplossingen op internet gevonden, maar ik wil het graag zeker weten.
Een kind zit ik toch niet echt op te wachten..
Oud 01-11-2007, 12:24
Anika
Citaat:
Ik heb al gezocht, maar ik kan het antwoord op mijn vraag niet vinden. Misschien weten jullie het?

Ik ben al een behoorlijk tijdje aan de pil, Modicon. Vorige maand kon ik na mijn stopweek mijn pilstrip niet vinden en ben ik 2 dagen te laat begonnen met slikken. Na die twee dagen heb ik besloten te stoppen met de strip, omdat het in mijn ogen toch niet veilig was en dus geen zin had.
Achteraf helemaal niet slim.
Nu ben ik twee dagen geleden ongesteld geworden en dus weer 'klaar' voor de nieuwe strip. Alleen bedacht ik me pas twee dagen nadat ik ongesteld geworden was, vandaag dus, dat ik had moeten beginnen op de eerste dag van mijn ongesteldheid.

Lekker chaotisch dus van me. Maar ik wil wel graag veilig zijn. Moet ik gewoon beginnen met innemen en 7 dagen lang een condoom gebruiken? Of moet ik hem innemen en een maand lang een condoom gebruiken? Ik heb namelijk beide oplossingen op internet gevonden, maar ik wil het graag zeker weten.
Een kind zit ik toch niet echt op te wachten..
Zeven dagen is genoeg maar als je het zelf niet vertrouwt kun je altijd wat langer condooms gebruiken.
Oud 06-11-2007, 13:18
Verwijderd
Hoihoi!

even een vraagje:

Ik wil graag aan een andere pil. Ik slik nu de Diane35, maar door mijn hectische leven vergeet ik em redelijk vaak. Voorheen heb ik de prikpil gehad, maar hier werd ik juist echt mager van. (Er werd zelfs aan me gevraagd of ik ineens een eetstoornis had.) Beide pillen hebben voordelen.

FF op n rijtje:

Voordelen Diane:
Goed vol figuur met flinke cupmaat (E)
hoog libido
Kan zelf menstruatie regelen

Nadelen:
Elke dag aan denken--> regelmatig vergeten
Voor mij dus onveilig.

Voordelen prikpil:
3 maanden nergens aan hoeven denken
geen menstruatie

Nadelen:
Ik word er te dun van (cub b in vel van E)
Geen libido

Nu heb ik een anticonceptie test gedaan om te kijken welke vorm het beste bij mij past. Helaas ben ik hier niet heel veel wijzer van geworden.
Ik weet wel dat in de Prikpil progestageen zit en in de Diane een combi van progestageen en Oestrogeen.

Nu heb ik dus alle anticonceptie bekeken en ik dacht zelf een oplossing te zien in de Nuvaring of Implanon. Maar de Nuvaring lijkt me erg onhandig. Elke keer die ring inbrengen enzo.. lijkt me niet geweldig.. Implanon lijkt op hetzelfde als de prilpil, zelfde hormoon enzo, maar zou ik daar dan ook weer dun van worden?

Heeft iemand ervaring met deze vormen van anticonceptie en weet iemand misschien een andere oplossing voor mij?

Sorry voor het waarschijnlijk warrige verhaal!

thnx!
Oud 06-11-2007, 23:07
hulado
hulado is offline
ik had nog een vraagje:

wat is de maximale duur dat je een bloeding uit kan stellen? want je kunt toch niet de pil door blijven slikken zodat je nooit meer ongesteld wordt ofwel? dan wordt je vanzelf ongesteld neem ik aan?
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid bloedverlies in 2e week van pilstrip
~LiefEngeltje~
7 14-06-2005 20:44
Seksualiteit vraagje
Angeleyes16
8 22-03-2005 12:48
Lichaam & Gezondheid de pil
mizz-unknown
7 29-08-2003 06:12
Lichaam & Gezondheid pil 2 x achter elkaar vergeten
lake bodom
8 16-06-2003 13:56
Lichaam & Gezondheid wie kan mij helpen..?
Summer_Girl
2 20-04-2003 18:39


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:49.