Oud 05-01-2010, 11:38
Nijn*
Avatar van Nijn*
Nijn* is offline
Ik ben opzoek naar advies! Eind december was mijn stopweek maar ivm vakantie/kerst/oud&nieuw, jullie kennen het vast, besloot ik geen zin te hebben in ongesteldheid en mijn pil door te slikken zodat ik een maandje kon overslaan. Ik werd echter toch ongesteld op het moment waarop ik dat normaal ook zou moeten zijn, eerst dacht ik dat het gewoon een doorbraakbloeding was, maar het bleef 5 dagen hoewel veel lichter dan normaal. Toen dat over was, werd ik ineens een paar dagen later weer ongesteld (voor 3 dagen). Nu werd ik gisteren (zo'n 2 weken later) ineens heel erg ongesteld, zo erg heb ik het nog nooit gehad, ik liep krom van de pijn en moest om het uur mijn tampon verwisselen. Aan het eind van de dag was het ineens over en nu is er niets meer aan de hand..
Nu komt mijn stopweek er weer aan, dinsdag is altijd mijn laatste pil dag, maar door de vakantie ben ik helemaal ontregeld en heb ik gisteravond per ongeluk 2 pillen geslikt (maandag + dinsdag) omdat ik dacht dat het dinsdag was en dacht dat ik dus een pil had overgeslagen (snap je). Wat is nu het verstandigste om te doen? Ik heb het gevoel dat mijn hele lichaam ontregeld is en dat ik de hele afgelopen maand ongesteld ben geweest Ik snap het ook niet zo goed want ik heb wel eens eerder mijn pil doorgeslikt en toen was er niets aan de hand en nu doet m'n lichaam vet raar. Wat denken jullie, nu gewoon weer die stopweek doen en ongesteld worden of.. ? En kan het kwaad dat ik gisteravond dus 2 pillen heb geslikt i.p.v. 1?

wat een smakelijk verhaal
__________________
*--Sometimes the only way to stay sane is to go a little crazy..- My life turned around, but I still believe in my dreams..--*
Oud 05-01-2010, 15:31
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Ik ben opzoek naar advies! Eind december was mijn stopweek maar ivm vakantie/kerst/oud&nieuw, jullie kennen het vast, besloot ik geen zin te hebben in ongesteldheid en mijn pil door te slikken zodat ik een maandje kon overslaan. Ik werd echter toch ongesteld op het moment waarop ik dat normaal ook zou moeten zijn, eerst dacht ik dat het gewoon een doorbraakbloeding was, maar het bleef 5 dagen hoewel veel lichter dan normaal. Toen dat over was, werd ik ineens een paar dagen later weer ongesteld (voor 3 dagen). Nu werd ik gisteren (zo'n 2 weken later) ineens heel erg ongesteld, zo erg heb ik het nog nooit gehad, ik liep krom van de pijn en moest om het uur mijn tampon verwisselen. Aan het eind van de dag was het ineens over en nu is er niets meer aan de hand..
Nu komt mijn stopweek er weer aan, dinsdag is altijd mijn laatste pil dag, maar door de vakantie ben ik helemaal ontregeld en heb ik gisteravond per ongeluk 2 pillen geslikt (maandag + dinsdag) omdat ik dacht dat het dinsdag was en dacht dat ik dus een pil had overgeslagen (snap je). Wat is nu het verstandigste om te doen? Ik heb het gevoel dat mijn hele lichaam ontregeld is en dat ik de hele afgelopen maand ongesteld ben geweest Ik snap het ook niet zo goed want ik heb wel eens eerder mijn pil doorgeslikt en toen was er niets aan de hand en nu doet m'n lichaam vet raar. Wat denken jullie, nu gewoon weer die stopweek doen en ongesteld worden of.. ? En kan het kwaad dat ik gisteravond dus 2 pillen heb geslikt i.p.v. 1?

wat een smakelijk verhaal
ok allereerst: 2 pillen slikken kan nooit kwaad, daar raak je niet van ontregeld. Schijnbaar was jouw lichaam niet van plan om geen stopweek te houden, met als gevolg dat je de hele maand een doorbraakbloeding hebt gehad (iedere bloeding buiten je stopweek om bij pilgebruik heet doorbraakbloeding).
Als ik jouw was zou ik gewoon een stopweek houden straks en daarna opnieuw beginnen met je pil, zodat je je lichaam even een weekje de tijd geeft om te resetten. das misschien even lastig want dan ben je weer ongesteld, maar daarna is de kans wel groter dat het dan goed is.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Oud 06-01-2010, 15:17
Dott
Avatar van Dott
Dott is offline
Ook een vraagje, ik heb nu 3 of 4 maanden een doorbraakbloeding gehad, ik slik nu al 6 jaar microgynon 30, eerder nooit problemen gehad.
Ik ga sowieso vanmiddag naar de dokter, en vermoed dat ik een andere pil krijg.
Maar wat ik me afvraag, is de pil alleen als voorbehoedsmiddel dan nog wel veilig? gezien ik er dus ook doorheen bloed?
__________________
Ik heb liever een kat in m'n huis, dan een jaguar in de garage
Oud 06-01-2010, 15:40
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Ook een vraagje, ik heb nu 3 of 4 maanden een doorbraakbloeding gehad, ik slik nu al 6 jaar microgynon 30, eerder nooit problemen gehad.
Ik ga sowieso vanmiddag naar de dokter, en vermoed dat ik een andere pil krijg.
Maar wat ik me afvraag, is de pil alleen als voorbehoedsmiddel dan nog wel veilig? gezien ik er dus ook doorheen bloed?
een doorbraakbloeding zegt niks over of het veilig is, het zegt alleen wat over de reactie van jouw baarmoederslijmvlies op de hormonen uit de pil.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Oud 07-01-2010, 16:45
Verwijderd
Citaat:
ok allereerst: 2 pillen slikken kan nooit kwaad, daar raak je niet van ontregeld. Schijnbaar was jouw lichaam niet van plan om geen stopweek te houden, met als gevolg dat je de hele maand een doorbraakbloeding hebt gehad (iedere bloeding buiten je stopweek om bij pilgebruik heet doorbraakbloeding).
Als ik jouw was zou ik gewoon een stopweek houden straks en daarna opnieuw beginnen met je pil, zodat je je lichaam even een weekje de tijd geeft om te resetten. das misschien even lastig want dan ben je weer ongesteld, maar daarna is de kans wel groter dat het dan goed is.
niet ontregeld? ik heb wel eens 2 pillen te snel achter elkaar genomen, 2 weken doorbraakbloedingen gehad
Oud 07-01-2010, 17:14
WAT
WAT is offline
Citaat:
niet ontregeld? ik heb wel eens 2 pillen te snel achter elkaar genomen, 2 weken doorbraakbloedingen gehad
misschien slik je dan een te zware pil?
Normaal zou het geen probleem moeten zijn. Er staat geen waarschuwing over in de bijsluiter en ook word het aangeraden om er 2 tegelijk in te nemen als je er 1 in de tweede week van de strip vergeten bent (oftewel van de dag er voor en van die dag).
Oud 07-01-2010, 18:26
marrel
Avatar van marrel
marrel is offline
Weet wel dat ik ook liever niet door slik, de keer dat ik dan wel weer stopweek heb, heb ik maar de helft van de normale hoeveelheid bloedverlies (lees bijna niks), maar wel de dubbele hoeveelheid pijn en gegarandeerd 4 dagen hoofdpijn. T blijft raar spul.
__________________
Bij gebrek aan beter, een .
Oud 07-01-2010, 20:10
Birte1991
Avatar van Birte1991
Birte1991 is offline
hoi allemaal,

vraagje, ben ik de enige die zich druk maakt dat de pil niet 100% is en dat ik toch misschien een heel klein kansje heb om zwanger te worden?? elke maand maak ik me een dag druk als ik het moet worden... ik word het uiteindelijk altijd, maar toch, het is niet fijn...
__________________
Perfection isn't one of my best qualities
Oud 07-01-2010, 20:26
WAT
WAT is offline
er zijn veel redenen waarom de pil niet 100% is, de meesten hebben te maken met vergeten in te nemen of een te lichte pil te slikken.

Ik weet uit ervaring dat toen ik ongeveer een jaar slikte ik 4 maanden nodig had het (het extra hormonen) uit mijn lichaam te krijgen en een normaal (zoals voordat ik met de pil begon) mentruatiepatroon kreeg.

Ik maak me opzich geen zorgen, maar als jij dat wel doet raad ik je aan om gewoon een condoom te gebruiken tijdens de sex, daar word het een heel stuk veiliger van.
Oud 07-01-2010, 23:41
Verwijderd
Citaat:
misschien slik je dan een te zware pil?
Normaal zou het geen probleem moeten zijn. Er staat geen waarschuwing over in de bijsluiter en ook word het aangeraden om er 2 tegelijk in te nemen als je er 1 in de tweede week van de strip vergeten bent (oftewel van de dag er voor en van die dag).
ik slik microgynon 30, lijkt me niet
Oud 07-01-2010, 23:58
WAT
WAT is offline
er bestaat lichter hoor, en sommige vrouwen hebben nou eenmaal een lichtere hormonale huishouding....
Oud 08-01-2010, 13:37
Verwijderd
maar ik slik m al 5 jaar....
Oud 12-01-2010, 19:45
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Citaat:
hoi allemaal,

vraagje, ben ik de enige die zich druk maakt dat de pil niet 100% is en dat ik toch misschien een heel klein kansje heb om zwanger te worden?? elke maand maak ik me een dag druk als ik het moet worden... ik word het uiteindelijk altijd, maar toch, het is niet fijn...
Er is altijd een kans om zwanger te raken. Dat kan met de pil, met een spiraal, condoom. Er is gewoon geen anticonceptie die 100% betrouwbaar is. Zolang je je anticonceptie goed gebruikt zou ik me geen zorgen maken als ik jou was.

Maar ja, ik ken het wel. De enige manier om zeker te weten dat je niet zwanger raakt is niet seksen. Maar dat willen we natuurlijk niet. Dus gewoon netjes je pil slikken en dan is de kans zeer miniem dat je zwanger raakt.
Oud 13-01-2010, 16:42
Heksjuh
Avatar van Heksjuh
Heksjuh is offline
Ik ben gisteren begonnen aan een nieuwe strip, maar vanavond kan ik mijn pil niet nemen en ook niet binnen de 36 uur grens. Kan ik dan gewoon de pil van vandaag (woensdag dus) overslaan en donderdag verder gaan met die van donderdag? Of kan ik beter iets anders doen?
Het maakt me verder niet uit of ik beschermd ben tegen zwangerschap of niet.
__________________
I'm not afraid of happy endings. I'm just afraid my life won't work that way.
Oud 13-01-2010, 17:37
WAT
WAT is offline
in de bijsluiter van je pil staat wat je zou moeten doen in dat geval, om het simpel te zeggen gewoon twee pillen op donderdag nemen dus die van vandaag en die van morgen samen.
Oud 13-01-2010, 21:26
Cherry Springs
Avatar van Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Hoe weet je eigenlijk zeker of de pil werkt? Ik heb maandagochtend mijn strip opgemaakt, hoe lang duurt het dan tot je ongesteld zou moeten worden?
__________________
It's easy, like getting your attention, we go "Sex! Sex! Sex! Sex! Sex!"
Oud 13-01-2010, 21:34
Verwijderd
Citaat:
Hoe weet je eigenlijk zeker of de pil werkt? Ik heb maandagochtend mijn strip opgemaakt, hoe lang duurt het dan tot je ongesteld zou moeten worden?
Dat verschilt heel erg per persoon, de ene wordt de eerste dag van de stopweek al ongesteld, de ander de laatste pas.

En je weet nooit zeker of de pil werkt. Zelfs als je hem keurig op tijd inneemt, hem nooit vergeet, niet ziek wordt, geen antibiotica gebruikt enzovoort enzovoort is er nog een minimaal kansje om zwanger te worden. Enige wat je erover kan zeggen is dat als iemand eenmaal bij perfect pilgebruik zwanger is geworden, de kans bij diegene groter is dat het nog eens zal gebeuren.
Maar je mag aannemen dat hij werkt als je hem trouw gebruikt en niet ziek wordt
Oud 13-01-2010, 21:40
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Citaat:
Enige wat je erover kan zeggen is dat als iemand eenmaal bij perfect pilgebruik zwanger is geworden, de kans bij diegene groter is dat het nog eens zal gebeuren.
Is dat echt zo? Want mijn huisarts vertelde mij dat het niet iets is dat in de genen zit waardoor je zwanger raakt. Dan zou de kans toch niet groter moeten zijn?
Oud 13-01-2010, 21:58
Verwijderd
Citaat:
Is dat echt zo? Want mijn huisarts vertelde mij dat het niet iets is dat in de genen zit waardoor je zwanger raakt. Dan zou de kans toch niet groter moeten zijn?
Er zijn wel meer dingen dan genen die invloed hebben
Wat je in de praktijk vaak ziet is dat het mensen die het een keer overkomt, vaker twee keer overkomt. Maar het kan natuurlijk zijn dat mensen dénken dat ze geen pil vergeten zijn en niet ziek zijn geweest, terwijl dat wel zo is; en dat ze dan dus een matig organisatietalent hebben waarmee ze dat nog een keer kan overkomen.
Oud 13-01-2010, 22:04
Cherry Springs
Avatar van Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Dan zal het nog wel loslopen allemaal, ik heb hem echtechtecht trouw ingenomen en ik word normaal ook pas later in de maand ongesteld, hoewel ik wel was begonnen met de pil op de eerste dag dat ik ongesteld werd. Is mijn normale ritme dan nog van invloed ofzoiets?
__________________
It's easy, like getting your attention, we go "Sex! Sex! Sex! Sex! Sex!"
Oud 14-01-2010, 09:53
WAT
WAT is offline
ugh.... nu zit ik op school en heb ik kramp en weet niet of ik nou ineens ongesteld ga worden of dat ik gewoon onderbuik kramp heb.... ik heb gister nog een pil geslikt en moet vandaag en morgen ook nog.... normaal heb ik het niet maar vandaag ben ik ineens onzeker of het misschien ineens wel eerder kan komen. meer ervarigen?
Oud 16-01-2010, 16:43
Cherry Springs
Avatar van Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Ik ben vandaag weer begonnen aan een nieuwe strip, 2 dagen te vroeg maar zo word ik niet in het weekend ongesteld en dat is wel handig. Maar! Ik lette niet zo goed op en ik heb een pil van het midden van de strip genomen in plaats van de eerste. Kan ik vanaf morgen dan gewoon weer bij het begin beginnen en dan gewoon doorslikken of werkt er dan iets niet ofzo?
__________________
It's easy, like getting your attention, we go "Sex! Sex! Sex! Sex! Sex!"
Oud 16-01-2010, 17:00
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Ik ben vandaag weer begonnen aan een nieuwe strip, 2 dagen te vroeg maar zo word ik niet in het weekend ongesteld en dat is wel handig. Maar! Ik lette niet zo goed op en ik heb een pil van het midden van de strip genomen in plaats van de eerste. Kan ik vanaf morgen dan gewoon weer bij het begin beginnen en dan gewoon doorslikken of werkt er dan iets niet ofzo?
ligt aan je soort pil. Als je een eenfasepil hebt (dus in iedere pil dezelfde dosis hormonen en op de strip alleen de dagen van de week ipv heel duidelijk HIER beginnen), dan zijn alle pillen gelijk en maakt het niet uit in welke volgorde je ze slikt. Als je een meerfasepil hebt maakt het wel uit en zou ik de bijsluiter even opzoeken alsik jou was.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Oud 16-01-2010, 17:10
Cherry Springs
Avatar van Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Oh mooi, dan is er niks aan de hand.
__________________
It's easy, like getting your attention, we go "Sex! Sex! Sex! Sex! Sex!"
Oud 16-01-2010, 19:38
marrel
Avatar van marrel
marrel is offline
Even om mijn logica bevestigd te krijgen,

Ik ben pas een keer ziek geweest en heb de laatste pil van de strip uitgespuugd, daarom ben ik een dag eerder begonnen dan normaal met m'n nieuwe strip, voor de zekerheid. Nu zit ik alleen niet meer het hele weekend ongesteldloos dus wil graag mijn cyclis terug schuiven.

Nu slik ik mijn laatste pil op vrijdag en neem ik de eerste weer de donderdag erna. Als ik nu meteen een strip erachteraan doorslik maar in de laatste week stop op zaterdag (en dus 6 pillen overhoud/weg doe/niet slik) heb ik toch op een veilige manier verschoven? Heb ik meteen een paar reserve pillen voor het volgende ziekbed

En ik vroeg me pas al af maar toen wist niemand het antwoord, hoe (on)mogelijk is het om na een lange tijd pil slikken (jaar of 2, 3) nog bijwerkingen te ontwikkelen?
__________________
Bij gebrek aan beter, een .
Oud 16-01-2010, 21:49
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Even om mijn logica bevestigd te krijgen,

Ik ben pas een keer ziek geweest en heb de laatste pil van de strip uitgespuugd, daarom ben ik een dag eerder begonnen dan normaal met m'n nieuwe strip, voor de zekerheid. Nu zit ik alleen niet meer het hele weekend ongesteldloos dus wil graag mijn cyclis terug schuiven.

Nu slik ik mijn laatste pil op vrijdag en neem ik de eerste weer de donderdag erna. Als ik nu meteen een strip erachteraan doorslik maar in de laatste week stop op zaterdag (en dus 6 pillen overhoud/weg doe/niet slik) heb ik toch op een veilige manier verschoven? Heb ik meteen een paar reserve pillen voor het volgende ziekbed

En ik vroeg me pas al af maar toen wist niemand het antwoord, hoe (on)mogelijk is het om na een lange tijd pil slikken (jaar of 2, 3) nog bijwerkingen te ontwikkelen?
meer dan 21 pillen achter elkaar slikken is altijd veilig. alle extra pillen tellen namelijk als week 3.

en ja je kan later nog bijwerkingen krijgen. het lichaam is een vreemd apparaat.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Oud 17-01-2010, 23:34
Verwijderd
Citaat:
hoi allemaal,

vraagje, ben ik de enige die zich druk maakt dat de pil niet 100% is en dat ik toch misschien een heel klein kansje heb om zwanger te worden?? elke maand maak ik me een dag druk als ik het moet worden... ik word het uiteindelijk altijd, maar toch, het is niet fijn...
Dat herken ik zeer! Ik heb dat eigenlijk ook elke maand. Al meerdere keren heb ik gedacht zwanger te zijn (door kwaaltjes die mij zwangerschap deden vermoeden) en mijn vriend en ik hebben het er zelfs al over gehad wat te doen als het inderdaad zo zou zijn. Ik vind het een verschrikkelijk gevoel, alhoewel (ik ben (als jij uit 1991 bent) 4 jaar ouder dan jij) ik het dan waarschijnlijk wel zou houden. Maar handig zou het zeker niet zijn. Ik ben nu 22, zit nog midden in mijn opleiding en liever zou ik kinderen krijgen over een jaar of 4 als ik lekker ben afgestudeerd, mooi baan en mooi huis heb, etc.
Misschien helpt het als je het erover hebt met je vriend (als je een vaste vriend heb tenminste). Weten wat mijn vriend ervan vond en weten dat hij het natuurlijk ook behoorlijk kut zou vinden, maar dat wij tweeën wel een mooi nestje voor dat kindje zouden kunnen bouwen gaf en geeft mij nog steeds wat verlichting in het gevoel. Het gevoel blijft, maar het helpt.
Ook zou je kunnen nadenken over het mirena spiraaltje, maar ook daar zitten nadelen aan vast en je kan er nog steeds zwanger van worden. Om de nadelen maar even op te noemen: het inbrengen is niet zo fijn, je wordt soms dan helemaal niet meer ongesteld (kan je als geweldig ervaren, maar ik zou het ook weer als een onzekere factor ervaren, want er is niets wat je nog wijst op dat je geen kind bij je draagt) en als je toch zwanger wordt is de kans op een buitenbaarmoederlijke zwangerschap groot (50%).
Naja, ik hoop dat je hier in ieder geval iets aan hebt!
Oud 20-01-2010, 13:35
Yadee
Avatar van Yadee
Yadee is offline
Hoi meiden,
ik heb even een vraagje aan jullie. Het is nu de tweede maand dat ik aan de pil ben, de vorige keer dat ik ongesteld weer in mn stopweek duurde dat zo ongeveer vijf dagen. Vrijdagavond heb ik de laatste pil genomen maar ben nu (na vijf dagen) nog steeds niet ongesteld. Volgens mij is dit niet helemaal normaal? Of kan het nog aan de zwaarte van de pil liggen, dus dat de pil te licht voor mij is?
Alvast bedankt!
x Yade
Oud 20-01-2010, 14:18
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Aan het begin van je pil kun je het nog weleens hebben dat je geen onttrekkingsbloeding krijgt, of maar heel weinig of opeens een doorbraakbloedinkje midden in je strip. Dat kan geen kwaad hoor, je lijf moet gewoon even aan je pil wennen.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 20-01-2010, 14:55
Yadee
Avatar van Yadee
Yadee is offline
Citaat:
Aan het begin van je pil kun je het nog weleens hebben dat je geen onttrekkingsbloeding krijgt, of maar heel weinig of opeens een doorbraakbloedinkje midden in je strip. Dat kan geen kwaad hoor, je lijf moet gewoon even aan je pil wennen.
Oké bedankt! Nu is het wel zo dat ik na de eerste maand sex heb gehad met mn vriend, alleen helemaal veilig dus daar hoef ik me denk ik geen zorgen over te maken?
Oud 21-01-2010, 19:28
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Oké bedankt! Nu is het wel zo dat ik na de eerste maand sex heb gehad met mn vriend, alleen helemaal veilig dus daar hoef ik me denk ik geen zorgen over te maken?
Zolang het condoom heel bleef niet .
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 22-01-2010, 17:00
Layli
Layli is offline
Hey allemaal,

Ik zit ergens mee en begin me er steeds meer zorgen over te maken. Ik heb sinds een tijdje een vriend, en we hebben ook al een aantal keer seks gehad. Voor hem gebruikte ik al de pil maar niet als anticonceptiemiddel, dus was ik er soms nog redelijk laks mee. Nu bleef ik maandag bij hem slapen, en ben ik mijn pil van die maandagavond vergeten. Daar kwam ik dinsdagochtend/middag rond 12 uur achter en heb hem toen meteen ingenomen met als doel verder te slikken. Toen ik thuiskwam heb ik voor de zekerheid opgezocht wat ik moest doen op internet, daaruit kwamen 2 opties:
1 de vergeten pil alsnog innemen, GEEN stopweek meer inlassen en als de strip op is meteen verder met een nieuwe strip en doorslikken zoals normaal.
2 de vergeten pil niet meer innemen en een stopweek inlassen
(deze week was namelijk mijn derde week)

Aangezien ik die middag de vergeten pil al meteen had ingenomen ben ik dus voor optie 1 gegaan, en ik heb dinsdagavond weer mijn volgende pil ingenomen. Deze pil van dinsdagavond was mijn laatste pil van de strip, dus zou ik woensdagavond weer de volgende pil in moeten nemen van een nieuwe strip. Nu ben ik woensdagavond weer bij mijn vriend blijven slapen, en ben ik de strip vergeten mee te nemen naar hem toe, maar toen dacht ik nou dan las ik gewoon een stopweek in want dat stond ook op die website. Die woensdag heb ik dus ook zonder condoom seks gehad met mijn vriend.
Maar nu begon ik na te denken, en nu begin ik heel erg te twijfelen want volgens mij heb ik het helemaal fout gedaan. Ik had namelijk na mijn eerste vergeten pil mijn volgende pil van dinsdagavond alweer ingenomen, dus was het de bedoeling dat ik daarna meteen door zou slikken en geen stopweek in zou lassen, maar toen ik woensdag de pil was vergeten besloot ik een stopweek in te lassen en sindsdien heb ik niet meer geslikt...dat was dus niet goed!
Nu ben ik bang dat ik misschien zwanger ben geraakt van die ene keer, ook al heb ik dinsdagavond wel nog de pil ingenomen..zou het kunnen dat ik zwanger ben? Is er iemand die daar verstand heeft? En ook wat ik nu verder moet doen? Stel dat ik nu niet zwanger ben geraakt, is het dan veilig om verder te gaan met de stopweek, en volgende week dinsdag weer te beginnen met slikken en is er dan niks aan de hand? Kan ik dan weer normaal vrijen of moet ik het dan alsnog 7 dagen met condoom doen voor de zekerheid? Of moet ik nu meteen weer beginnen met slikken?
Ik hoop heel erg dat er iemand is die me kan helpen want hoe meer ik erover nadenk hoe meer ik in paniek raak.. misschien ben ik wel helemaal niet zwanger maar toch begin ik bang te worden, ik durf het ook niet aan iemand anders te vragen...

Alvast heel erg bedankt..! Layli.
Oud 22-01-2010, 17:04
Batave
Avatar van Batave
Batave is offline
Er is zeker een kans dat je zwanger bent, maar realiseer je wel dat je niet altijd bevrucht wordt zeg maar. Ikzelf zou 7 dagen wel een condoom gebruiken, maar ik heb niet zoveel ervaring m.b.t. pilgebruik
__________________
Wat een briljante deductie!
Oud 22-01-2010, 17:36
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Het beste kan je een test kopen, kan gewoon bij een drogist, kruitvat of etos.

Een morning after kan ofc ook helpen. Die word namelijk niet precies de ochten erna genomen, maar later (weet niet precies wanneer, go google.nl it). Deze zijn altijd verkrijgbaar bij apotheken in ziekenhuizen, deze zijn naar mijn weten 24/7 open dus kan je ook na 6e nog heen om te halen.

Verder heb ik weinig verstand van de pil.
Oud 22-01-2010, 19:53
Verwijderd
Toen ik nog de pil slikte en deze vergeten was, ben ik meteen een morning after pill gaan halen. Overigens ben ik overgestapt op de prikpil omdat ik de laksheid gewoon beu was + ik graag wilde proberen of mijn regels weg zouden blijven. En die blijven heerlijk weg <3.

Eens in de 3 maanden een spuitje en je hoeft nergens meer aan te denken. Of implanon, ben je er gelijk een paar jaar vanaf.
Oud 23-01-2010, 17:25
gurl19
Avatar van gurl19
gurl19 is offline
Ik ben al jaren aan de pil, maar nu gaat het anders dan anders.
Ik neem altijd om donderdag de laatste pil, en dan wordt ik maandag/dinsdag ongesteld.
De laatste paar keren vind ik dan al om vrijdag wat bloed als ik ga plassen, maar het zet niet door. Dat gebeurt dan pas op maandag/dinsdag.
Maar deze keer wil ik hem een weekje doorslikken, maar ook deze keer zag ik op vrijdag wat bloed bij het plassen. Maar ik word dus volgende week helemaal niet ongesteld.

Iemand een logische verklaring?
Oud 29-01-2010, 09:07
simontjuhh
simontjuhh is offline
hallo,
ik heb even een vraag.
ik heb het hele internet afgezocht, de bijsluister is (redelijk) onduidelijk erover maar heb nergens een antwoord kunnen vinden.
maar mijn vriendin is net begonnen met de pil te slikken, en we vragen ons af hoelang het duurt voordat die werkt?
ze is begonnen op de eerste dag van haar ongesteldheid, dat was vorige week dinsdag.

alvast bedankt!
Oud 29-01-2010, 09:31
Verwijderd
Citaat:
hallo,
ik heb even een vraag.
ik heb het hele internet afgezocht, de bijsluister is (redelijk) onduidelijk erover maar heb nergens een antwoord kunnen vinden.
maar mijn vriendin is net begonnen met de pil te slikken, en we vragen ons af hoelang het duurt voordat die werkt?
ze is begonnen op de eerste dag van haar ongesteldheid, dat was vorige week dinsdag.

alvast bedankt!
Als ze op de eerste dag van haar menstruatie begonnen is, is de pil meteen al veilig
Oud 29-01-2010, 21:16
fotj_undercover
Avatar van fotj_undercover
fotj_undercover is offline
een vraagje
hoe lang duurt dat eigenlijk voor dat je cyclus weer normaal werkt als je stopt met de pil?
ik heb de pil een jaar gepakt, ik ben nog maar 2 maanden gestopt.
de eerste maand bloede ik de hele maand, ben ermee naar de gynecoloog geweest, ze zei dat het gewoon was omdat ik gestopt was met de pil. Nu is het dus de 3de maand en was alles weer normaal, dacht ik..
ik ben nu dus wel 3 dagen overtijd vergeleken bij mijn vorige keer dat ik ongesteld werd. Ik ben nu eigenlijk wel bang voor een zwangerschap.. Ik ben wel veilig geweest en alles, maar aleja, een ongelukje is rap gebeurd

dus had ik graag geweten hoe lang het duurt vooraleer je cyclus weer normaal werkt..
__________________
Always shoot for the moon. Even if you fail, you'll fall between the stars.
Oud 29-01-2010, 21:49
kleinmeisje
Avatar van kleinmeisje
kleinmeisje is offline
Dit verschilt per persoon en is niet goed met zekerheid te zeggen.
Sommige vrouwen is dit bijna direct en bij sommige duurt dit een half jaar of langer, net zoals sommige vrouwen meteen zwanger zijn als ze stoppen met de pil en sommige na een jaar nog niet.

Was je cyclus altijd even lang voordat je de pil begon te slikken? Sommige vrouwen hebben namelijk ook uit zichzelf dat hun cyclus niet altijd even lang duurt.

Ook kan het dat je cyclus nu langer of korter wordt dan dat hij was met de pil of voordat je de pil slikte (dat laatste omdat je nog niet zo oud bent). (normale cyclus duurt tussen de 3 en 6 weken)

Als je het condoom goed gebruikt hebt ben je zeer waarschijnlijk niet zwanger, maar als je je zorgen maakt kan je natuurlijk altijd een test doen.
__________________
wie zwijgt stemt toe
Oud 29-01-2010, 22:49
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik ben een keer een tijdje gestopt en bij mij duurde het echt heel lang. Ik ben nadat ik stopte met de pil nog een keer ongesteld geworden (gewoon m'n stopweek ongesteldheid zeg maar alleen ben ik daarna geen pil meer gaan slikken), toen heeft het zeker vier maanden geduurd voor ik weer uit mezelf ongesteld werd. Verschilt heel erg per persoon maar het kan heel lang duren.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 30-01-2010, 23:13
fotj_undercover
Avatar van fotj_undercover
fotj_undercover is offline
Citaat:
Ik ben een keer een tijdje gestopt en bij mij duurde het echt heel lang. Ik ben nadat ik stopte met de pil nog een keer ongesteld geworden (gewoon m'n stopweek ongesteldheid zeg maar alleen ben ik daarna geen pil meer gaan slikken), toen heeft het zeker vier maanden geduurd voor ik weer uit mezelf ongesteld werd. Verschilt heel erg per persoon maar het kan heel lang duren.
oei oei...
was je dan niet ongerust over een zwangerschap?
nuja, ik denk dat als ik het tegen maandag niet heb ik achter een test zal gaan
__________________
Always shoot for the moon. Even if you fail, you'll fall between the stars.
Oud 30-01-2010, 23:24
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Volgens mij slikte ik toen de pil alleen nog maar om m'n menstruatie uit te kunnen stellen bij vakanties enzo dus was ik niet zo bang voor een zwangerschap. Anders lijkt het me wel lastig ja.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 31-01-2010, 20:30
Lasagna
Avatar van Lasagna
Lasagna is offline
nou, het is zo ver hoor. ik ben bij de huisarts gaan vragen om een spiraaltje (mirena), en zal binnenkort bericht krijgen van de gyneacoloog.

ik ben alleen best angstig voor de bijwerkingen. ik heb een redelijk 'zwak' lichaam zeg maar, dus niet zo'n sterk afweersysteem, ik heb nu al regelmatig hevige hoofdpijn, buikpijn en last van depressiviteit. en er is best een grote lijst met bijwerkingen die vaak voorkomen, waaronder huidproblemen, hoofdpijn, buikpijn, depressiviteit...

is er iemand die ervaring heeft en het mij kan afraden of mij geruststellen?
Oud 31-01-2010, 20:47
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Citaat:
nou, het is zo ver hoor. ik ben bij de huisarts gaan vragen om een spiraaltje (mirena), en zal binnenkort bericht krijgen van de gyneacoloog.

ik ben alleen best angstig voor de bijwerkingen. ik heb een redelijk 'zwak' lichaam zeg maar, dus niet zo'n sterk afweersysteem, ik heb nu al regelmatig hevige hoofdpijn, buikpijn en last van depressiviteit. en er is best een grote lijst met bijwerkingen die vaak voorkomen, waaronder huidproblemen, hoofdpijn, buikpijn, depressiviteit...

is er iemand die ervaring heeft en het mij kan afraden of mij geruststellen?
mijn zus heeft een mirena en is er al jaren heel blij mee. ze is amper nog ongesteld en ik heb haar nog nooit gehoord over bijwerkingen.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Oud 04-02-2010, 10:14
Br0kenwingsx
Br0kenwingsx is offline
Hey!
Ik heb ook even een vraagje met betrekking tot de pil.

Twee weken geleden kreeg ik een keelontsteking waarop ik van de huisarts een kuurtje Broxil meekreeg. Hierbij vermeldde hij dat het invloed zou kunnen hebben op de veiligheid van mijn pil. Ik las echter op internet overal dat dit helemaal niet het geval was?
Nu heb ik weer een keelontsteking te pakken (ja het gaat echt heel erg lekker met me ) en heb hiervoor een kuur Klacid gekregen van 7 dagen en 1 pil per dag. De beste man vertelde er weer bij dat mijn pilstrip dus niet meer betrouwbaar is. Maar ik ben dus eens rond gaan kijken op het internet en kwam dit tegen: http://www.ziekenhuis.nl/index.php?c...estion&id=2467 .

Nu slik ik geen Diane maar (letterlijk al jaren lang) Lovette, maar maakt dit verschil? Heeft mijn Klacid kuurtje een negatieve invloed op mijn pil? Mijn huisarts zei ook dat die 'onveiligheid' mijn hele strip zou duren, maar stel ik las geen stopweek in en slik mijn pil dus door, is ie dan wel weer veilig?

In de bijsluiter staat trouwens -zover ik kan vinden- niets vermeld. Maar ik wilde toch even kijken of mensen hier wat meer wisten omdat mijn huisarts me weer tegenstrijdige dingen verteld
Oud 04-02-2010, 10:24
Verwijderd
Van alleen het antibioticum rifampicine is bewezen dat het direct de werking van de pil vermindert met een scheikundige reactie. Maar alle antibiotica (vooral penicillinen en tetracyclinen) verhogen de kans op zwangerschap tijdens pilgebruik. Dit kan komen doordat antibiotica diarree kunnen veroorzaken, wat ervoor zorgt dat de pil niet goed wordt opgenomen, en doordat antibiotica invloed kunnen hebben op hoe je lever de oestrogeen verwerkt. Die extra kans op zwangerschap is wel maar heel klein, maar het is dus wel begrijpelijk van je huisarts dat hij bij elke soort antibiotica waarschuwt

bron: http://www.fk.cvz.nl/Inleidendetekst...conceptiva.asp

Laatst gewijzigd op 04-02-2010 om 10:32.
Oud 04-02-2010, 10:28
Br0kenwingsx
Br0kenwingsx is offline
Dus kortom, toch maar even een condoom gebruiken?
Niet dat dat helpt, we krijgen het altijd voor elkaar die dingen kapot te krijgen =/

Thanks voor de reactie iig ^^
Oud 05-02-2010, 23:10
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik weet niet hoelang je die antibiotica slikt maar anders is een tijdje geen seks hebben uiteraard ook een optie Overigens raar dat je apotheek hier niets over gezegd heeft, doen ze bij mij wel altijd.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 07-02-2010, 22:49
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Van alleen het antibioticum rifampicine is bewezen dat het direct de werking van de pil vermindert met een scheikundige reactie. Maar alle antibiotica (vooral penicillinen en tetracyclinen) verhogen de kans op zwangerschap tijdens pilgebruik. Dit kan komen doordat antibiotica diarree kunnen veroorzaken, wat ervoor zorgt dat de pil niet goed wordt opgenomen, en doordat antibiotica invloed kunnen hebben op hoe je lever de oestrogeen verwerkt. Die extra kans op zwangerschap is wel maar heel klein, maar het is dus wel begrijpelijk van je huisarts dat hij bij elke soort antibiotica waarschuwt

bron: http://www.fk.cvz.nl/Inleidendetekst...conceptiva.asp
Dus dan is de nuvaring wel gewoon veilig met gebruik van antibiotica?
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Het grote piltopic #19!
Verwijderd
500 09-06-2008 21:41
Lichaam & Gezondheid Ervaringen met Roaccutane
Methuselah
500 17-01-2007 12:41
Lichaam & Gezondheid Het grote Voeding en Gezondheid topic #36
Verwijderd
500 08-03-2005 17:24
Lichaam & Gezondheid Info over de Pil
Cootje
8 05-08-2004 22:15
De Kantine eerst vodka ice lemon, daarna witte wijn en daarna baileys, kan dat?
pieper
65 08-02-2004 13:13
Drugs & Alcohol meeting!!!
very drunk driver
124 11-04-2003 11:47


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:42.