Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-03-2010, 09:02
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Ik heb waarschijnlijk gisteren iets gegeten wat niet helemaal goed was, waardoor ik me nu nu ontzettend beroerd voel (pijn in de maag, overgeven, diarree). Mijn maag is nu helemaal leeg en ik durf eigenlijk niet zo goed om iets te eten omdat ik bang ben dat ik me nog slechter ga voelen of dat ik het niet binnen kan houden.

Wat voor dingen kan ik in deze situatie het beste eten?
eigenlijk zijn er helemaal geen regels rondom wat je dan wel moet eten en wat niet. eet gewoon waar je zin in hebt, dat is meestal wel licht genoeg. Je kán beginnen bij helder vloeibaar (ranja, boullion) en dan langzaam toewerken naar vast (beschuit, boterham), maar eigenlijk maakt het weinig uit.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Oud 03-03-2010, 09:08
WAT
WAT is offline
als je het gevoel hebt alles er weer uit te kotsen kun je mss iets als een boterham of beschuit nemen zodat je maag massa heeft en minder vloeistof, maar omgekeerd kan dat je ook weer meer misselijk maken....
Oud 03-03-2010, 09:14
Koekje
Avatar van Koekje
Koekje is offline
Citaat:
eigenlijk zijn er helemaal geen regels rondom wat je dan wel moet eten en wat niet. eet gewoon waar je zin in hebt, dat is meestal wel licht genoeg. Je kán beginnen bij helder vloeibaar (ranja, boullion) en dan langzaam toewerken naar vast (beschuit, boterham), maar eigenlijk maakt het weinig uit.
Ik denk dat ik het beste nu iets kan eten wat licht verteerbaar en vetarm is, maar ik zou graag wat concrete voorbeelden zien. Ik denk ook dat iets vloeibaars een goede eerste stap is, maar ik heb nu niet zo'n trek in bijvoorbeeld bouillon.
Oud 03-03-2010, 09:18
Koekje
Avatar van Koekje
Koekje is offline
Citaat:
als je het gevoel hebt alles er weer uit te kotsen kun je mss iets als een boterham of beschuit nemen zodat je maag massa heeft en minder vloeistof, maar omgekeerd kan dat je ook weer meer misselijk maken....
Vloeibaar of vast.. ik denk dat op dit moment alles me misselijk maakt, maar een lege maag voelt ook erg onprettig aan
Oud 03-03-2010, 09:54
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Ik denk dat ik het beste nu iets kan eten wat licht verteerbaar en vetarm is, maar ik zou graag wat concrete voorbeelden zien. Ik denk ook dat iets vloeibaars een goede eerste stap is, maar ik heb nu niet zo'n trek in bijvoorbeeld bouillon.
in de categorie vloeibaar: thee, ranja, boullion, vla en vruchtensappen
In de categorie vast maar licht: beschuit met waar je ook maar zin in hebt, crackers, cracotte dingen, fruit.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Oud 03-03-2010, 13:34
Verwijderd
Ik eet dan altijd kippenbouillon met crackottes. Of wat poederpuree, slap gemaakt.
Oud 10-03-2010, 16:20
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Muut, hoe gaat ie bij jou?

Ik ben ondertussen weer een kilo afgevallen. Met al dat geschommel zit ik nu sinds oktober op netto min 8,5kg
__________________
<):o)
Oud 11-03-2010, 07:37
Verwijderd
In totaal 5,5, maar vorige week kwam daar opeens een kilo terug bij, waarschijnlijk omdat ik niet genoeg calorieën binnenkreeg, maar vandaag sta ik terug op 106.3 en 10cm omtrek kwijt. Maar nu ben ik ziek, dus gaat er sowieso weer niet veel van eten terecht komen... bluh.
Oud 11-03-2010, 07:47
WAT
WAT is offline
*knuffelt mutant* beterschap meissie

ik ben over de laatste 2 weken een halve kilo aangekomen, maarja dat komt ervan als je wegens te veel drukte niet genoeg kan slapen en dan dus je energie uit je eten moet halen.... vanaf volgende week hopelijk weer wat rustiger....
Oud 11-03-2010, 17:03
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
In totaal 5,5, maar vorige week kwam daar opeens een kilo terug bij, waarschijnlijk omdat ik niet genoeg calorieën binnenkreeg, maar vandaag sta ik terug op 106.3 en 10cm omtrek kwijt. Maar nu ben ik ziek, dus gaat er sowieso weer niet veel van eten terecht komen... bluh.
Wut, 10 cm?

Vandaar dat ik nooit in een maatje kleiner kom... ik ben met die 8,5kg afvallen maar 7cm in omvang (buik/heup) kwijt (Echt heel raar... met mijn zware gewicht zit ik op 42/44 en val ik 10 kilo af zit ik op 42/40 ... ik blijf op die 42 hangen )
__________________
<):o)
Oud 11-03-2010, 17:16
Verwijderd
Ik ben ook nog niet echt een kledingmaat kwijt heb ik het idee. Ik pas tenminste nog niet in mijn oude broeken en de broeken die ik nu heb, zijn jeans en die hebben altijd al afgezakt.

Maar misschien heb je gewoon brede heupen ofzo? Ik weet ook niet hoe het werkt .

En al 3 weken geen alcohol meer gehad en daarvoor alleen 2 glaasjes droge witte wijn in het weekend. Mijn leverfunctie was niet echt goed en dat kan wel, want ik heb me slecht gedragen met alcohol.
Vandaag wel gezondigd: iets met paneermeel gegeten, maar het kan me weinig schelen, want ik heb gewoon geen honger en ik was al blij dat ik iets binnenkreeg buiten bouillon,

Ging ik bij de buren vragen of ze een brief wilden posten, ging ik ook nog eens door mijn enkel, dus ik voel mezelf wel heel zielig nu
Oud 11-03-2010, 22:45
wup
wup is offline
Na 5 weken in de VS, gok ik dat ik 5 kilo ben aangekomen. Dat moet er maar weer af. Ben erg benieuwd hoe dit gaat, aangezien ik hier zo raar eetpatroon had. Hoop dat ik na al die muffins nog gewoon lekker vol raak van een paar bruine boterhammen met kaas ( zin in!!).

In een van mijn hostels was er gratis pannenkoeken ontbijt. In deze bestaat het uit een bagel, een muffin en cornflakes. Meestal eet ik alleen de cornflakes als ontbijt en neem ik de resr voor lunch ( lekker goedkoop!). Kan die muffin gewoon niet weerstaan.

Ik weeg mezelf nooit, maar mijn riem zit 1 gaatje wijder. Vanaf zondag is het weer aan mij en ik zal hier wel wat posten over hoe het gaat
Oud 12-03-2010, 22:40
marrel
Avatar van marrel
marrel is offline
Hmm ik denk dat ik voorzichtig mag zeggen dat er weer een klein kilo(tje) bij is jeeeej! Pff mijn lichaam werkt totaaaaaal niet mee. Nog 1 tot 1,5 kilo en ik ben iig weer terug waar ik begon en denk dat ik dan erg blij moet zijn.
__________________
Bij gebrek aan beter, een .
Oud 13-03-2010, 20:34
wup
wup is offline
Ok, dit wordt lastig. Kreeg allemaal lekkers mee van mijn ouders en broer. Chocolade eitjes, lekkere koeken. Meteen mijn dicipline testen.
Oud 14-03-2010, 19:54
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Hoi!
Weet iemand waar ik een "normale" eetlijst kan vinden? Gewoon, braaf, ik ben negentien, wil niet aankomen of afvallen maar wel af zijn van m'n gekloot met eten. En misschien helpt een eetlijst daarbij..
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Oud 14-03-2010, 20:34
AzN
Avatar van AzN
AzN is offline
Citaat:
Hoi!
Weet iemand waar ik een "normale" eetlijst kan vinden? Gewoon, braaf, ik ben negentien, wil niet aankomen of afvallen maar wel af zijn van m'n gekloot met eten. En misschien helpt een eetlijst daarbij..
Zoiets misschien? Sterkte in ieder geval .
__________________
En dat meen ik!
Oud 15-03-2010, 09:26
Verwijderd
Een wat minder specifieke lijst is deze:
http://www.voedingscentrum.nl/nl/ete...l-per-dag.aspx

dan moet je zelf maar even kijken welke lijst beter bij jou past

Zowel deze lijst als die van AzN zijn wel gebaseerd op een noordwesteuropees eetpatroon. In veel landen wordt bv. 2 x per dag warm gegeten, dat kan ook prima zijn, maar daar voorzien deze lijsten niet in.
Oud 15-03-2010, 19:53
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Dankjewel allebei.
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Oud 15-03-2010, 20:18
Verwijderd
Succes Roosje
Oud 18-03-2010, 13:42
wup
wup is offline
Ow, ik heb me gewogen. Ben 70 kilo. Das niet zwaar voor mijn lengte, maar schrok wel. Ik was altijd 65, 66. Netjes eten gaat nog niet zo goed, dankzij vriendinnen met muffins en paaseitjes e.d. in combinatie met geen dicipline.
Oud 18-03-2010, 14:14
WAT
WAT is offline
ik had me gister weer gemeten/gewogen, ben nu in 1,5 maand
- 11,5 cm taille (88,5 - 77)
- 4,5 cm kont (99,5 - 95)
- 1,7 kg (71,5 - 69,8)
gewicht was ik eerst meer kwijt maar ben aangekomen door toch niet helemaal opletten met eten (stress op school). En ook door heb krijgen van iets meer spierweefsel XP
Oud 19-03-2010, 21:26
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Maar je bent toch niet dik? Je kont is een stuk kleiner dan de mijne!
Oud 19-03-2010, 23:07
WAT
WAT is offline
Citaat:
Maar je bent toch niet dik? Je kont is een stuk kleiner dan de mijne!
ik ben ook niet dik, maar wel te mollig, het begon eigenlijk te grenzen aan ongezond. Ook wil ik mezelf gewoon beter in mijn vel voelen. Ik ben door een hell heen geweest een paar jaar geleden, geestelijk ben ik er bovenop gekomen maar lichamelijk heb ik mezelf verslonst. Ik voel me goed maar zie er niet uit hoe ik me voel. Voor mij is het ook niet helemaal dat ik wil afvallen maar ik wil minder vet en meer spieren, dus cm afname, niet perse gewicht.
Oud 21-03-2010, 19:04
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Hangt er ook een beetje vanaf hoe lang je bent hè!
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Oud 21-03-2010, 20:21
WAT
WAT is offline
niet heel lang, 170.
Oud 31-03-2010, 13:14
Verwijderd
Ik heb de laatste tijd erg veel last van mijn kaken, en kan daardoor met veel pijn een boterham eten. s' Ochtends is het ook een soort van ''stijf'' waardoor het nog lastiger is. (s' Middags lukt het wel aardig omdat het dan niet meer stijf is) Hebben jullie nog ideeën om s'ochtends te eten?
Oud 31-03-2010, 13:50
wup
wup is offline
Genoeg opties lijkt me. Je hebt een enorm aanbod in drinkontbijt e.d. Of gewoon yoghurt natuurlijk, al zou dat voor mij niet genoeg zijn. Hou je van Brinta? Of Bambix of andere pappen?
Oud 31-03-2010, 14:55
Verwijderd
Brinta at ik vroeger wel eens, vond het niet geweldig, maar kan het wel weer proberen. Ga er toch niet van uit dat het weken/maanden lang duurt. Morgen mag ik alleen geen melk(producten), dan eet ik mn boterham wel weer zonder korstjes ofzo. Voel me net zo'n klein kind die zijn korstjes niet wil opeten.
Oud 31-03-2010, 18:13
wup
wup is offline
Ow das naar. Geen melk. Koop anders een fles hero fruitontbijt. Daar zit volgens mij geen zuivel in, maar wel vezels enzo, Mij vult het niet echt goed, maar misschien lang genoeg tot je kaak weer wat soepeler is?
Oud 31-03-2010, 18:13
wup
wup is offline
Ow en voor als je weer malk mag. Je hebt ook brinta drinkontbijt met bananensmaak!
Oud 31-03-2010, 18:24
Verwijderd
Ach, maar 1 dag in de week, er zijn ergere dingen.
Heel erg bedankt!
Oud 01-04-2010, 11:56
Outlaw
Avatar van Outlaw
Outlaw is offline
Als je een staafmixer of blender hebt kun je ook zelf een drinkontbijt maken met fruit en zuivel / kokosmelk / vruchtensap. Je kunt daar ook havermout of brinta doorheen doen. Echt lekker is dat niet, maar het vult wel.
__________________
i'm not even supposed to be here today
Oud 01-04-2010, 12:12
WAT
WAT is offline
Citaat:
Als je een staafmixer of blender hebt kun je ook zelf een drinkontbijt maken met fruit en zuivel / kokosmelk / vruchtensap. Je kunt daar ook havermout of brinta doorheen doen. Echt lekker is dat niet, maar het vult wel.
smaken verschillen. Ik vind het namelijk heerlijk.
appels en banaan in de blender met een beetje kaneel en verse sinasappelsap en dan naderhand wat brinta er in. Je fruit en direct een deel van je vezels op een dag direct binnen in weinig calorien.
Oud 01-04-2010, 14:12
Outlaw
Avatar van Outlaw
Outlaw is offline
ik bedoelde dat ik die havermout erdoorheen niet echt lekker vind. Zo'n smoothie vind ik heerlijk. Bosbessen, kwark, banaan en kiwi.
__________________
i'm not even supposed to be here today
Oud 01-04-2010, 18:32
Verwijderd
Tijdje stilgestaan, maar gisteren eindelijk weer afgevallen ondanks smokkelen. Nu had ik gelezen dat zo'n smokkeldag je lichaam weer aan het werk kan schoppen, andere ervaringen ermee?

8,5 nu. Maar van het weekend ga ik me slecht gedragen
Oud 02-04-2010, 14:53
Hulk
Avatar van Hulk
Hulk is offline
Citaat:
Tijdje stilgestaan, maar gisteren eindelijk weer afgevallen ondanks smokkelen. Nu had ik gelezen dat zo'n smokkeldag je lichaam weer aan het werk kan schoppen, andere ervaringen ermee?

8,5 nu. Maar van het weekend ga ik me slecht gedragen
Als je langere tijd onder je verbruik eet, en je krijgt opeens weer wat extra calorieën krijgt je stofwisseling wel een boost ja

Ik calculeer dat soort dingen vaak in door middel van een refeed: http://forum.dutchbodybuilding.com/f...eel-1-a-16423/

Daar voorkom je ook mee dat je gaat jojoën nadien
__________________
¡ƃuıop ɯ,ı ʇɐɥʍ ʍouʞ ı ˙˙˙ǝɯ ʇsnɹʇ
Oud 02-04-2010, 19:07
Verwijderd
Bwa, ik denk niet dat ik onder mijn verbruik eet op zich, ik doe geen zak namelijk. Maar ik eet wel stukken minder dan vroeger, zeker in calorieën. Maar merci . Ik stond een tijdje te schommelen rond de 104 (103.8, 104.2,103.9 enz) en opeens is het weer aan het zakken, weet ik tenminste wat ik volgende keer moet doen
Oud 03-04-2010, 02:49
Hulk
Avatar van Hulk
Hulk is offline
Als het aan het zakken is zit je per definitie onder je verbruik, of het moet alleen vocht zijn dat je om andere redenen kwijt bent
__________________
¡ƃuıop ɯ,ı ʇɐɥʍ ʍouʞ ı ˙˙˙ǝɯ ʇsnɹʇ
Oud 03-04-2010, 08:42
Verwijderd
Oh ik heb dus helemaal geen verstand van de technische kant van zoiets Maar ik kom wel vaker tegen dat ik een behoorlijke hoeveelheid calorieën zou moeten binnenkrijgen, ondanks dat ik nauwelijks beweeg (wel wandelen, als ik niet door mijn enkel ga en het niet loopt te stormen ).
Oud 03-04-2010, 10:09
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
Ik ben ondertussen weer een twee kilo afgevallen. Met al dat geschommel zit ik nu sinds oktober op netto min 8,5kg
Haha, ik blijf schommelen!
Maar ik vind het wel heel fijn dat het nu niet de spuigaten uitloopt. Als ik aankom is dat weer een of twee kilo en dat krijg ik er ook heel makkelijk weer af
__________________
<):o)
Oud 08-04-2010, 18:46
woezel
Avatar van woezel
woezel is offline
mutant : ik las dat je van belgie was dus ik ga ff reageren.
In bioshops, kan je heel veel lekkere dingen vinden zonder suiker, bv siropen die gezoet zijn met agavesiroop of andere suikervervangers,is even lekker!
__________________
if you think you're too small to make a difference,try sleeping in a room with a mosquito.
Oud 13-04-2010, 07:39
Snoopygirlkelle
Snoopygirlkelle is offline
Hey

Ik ben een meisje van 17 jaar. Ik weeg 63 kg en ben 164 cm groot. Volgens mijn BMI heb ik een goed lichaamsgewicht. Alleen heb ik vetrolletjes op mijn onderbuik en die zou ik graag kwijt raken. Ik heb al vanalles geprobeerd.. Snoepen doe ik al lang niet meer. Maar mijn vetrolletjes blijven aanwezig. Wat kan ik doen om deze vervelende vetrolletjes op mijn onderbuik kwijt te raken ?? hebben jullie tips ?

Alvast thx groetjes xx
Oud 13-04-2010, 07:48
blauw engeltje
Avatar van blauw engeltje
blauw engeltje is offline
sporten.
Oud 15-04-2010, 08:04
aqualung
aqualung is offline
Geen idee of ik hier goed ben, maar ik ben 1.65m en 74 kilo en wil dus graag afvallen naast beter en minder eten ga ik naar de sportschool, 2-3x in de week en dan eerst cardio en dan een groepsles (zit bij Fitness First). Ik ga samen met een vriend, dus dat helpt wel met blijven gaan. MAAR, mijn vraag is, wat is nou het beste te doen qua cardio? Vroeger ging ik altijd 30-45 minuten op de crosstrainer en verbrandde daarmee 500 calorieen ofzo, maar dat verveelt zo snel, plus ik heb het idee dat ik beter apparaten kan afwisselen.. Mijn conditie is wel verminderd, laatste keer hield ik het maar 25 minuten vol. Heeft iemand tips voor een leuk schema? Wil best een uur cardio doen, maar dan wel op verschillende apparaten, anders wordt het zo saai
Oud 15-04-2010, 08:27
WAT
WAT is offline
toen ik nar de sportschool ging deed ik eerst een half uur cardio fiets om op te warmen, dan een uur op de kleine aparaten (bij ons stonden die in de aangrenzende kamer) dat zijn de apparaten voor verschillende spier groepen maar ipv gewichten zitten er veren in en die deed ik in sets van 20-30 en dan door draaien en dan sloot ik af met een halfuur cardio op de crosstrainer. Maar bij ons kon je ook tv kijken op de fiets en de crosstrainer, van die nieuwe dingen die dat hebben, dus een halfuur is zo over XP

ik had na minder dan 3 week zelfs zichtbare buikspieren XP

nu ik er aan terug denk verlang ik er wel aan terug alleen is er in iets van 4 a 10 km omtrek geen sportschool te vinden, nouja misschien volgend jaar
Oud 15-04-2010, 16:39
Nonaj
Avatar van Nonaj
Nonaj is offline
Hoeveel val je normaal gesproken binnen een week af?

Ik ben 2 keer zo zwaar als ik mag zijn en 2 weken geleden ben ik begonnen met fanatiek lijnen en sporten. Dwz:

4-6 bruine boterhammen met margarine en appelstroop of kipfilet
2-3 plakjes ontbijtkoek (met minder suiker)
2-3 stuks fruit
normaal avondeten (probeer sausjes en junkfood te vermijden en 1x per week vis te eten)
magere yoghurt (optimel)
+ smoothies/rijstwafels/koffie/thee/magere melk en af en toe een glas rode wijn

Ook fiets ik tegenwoordig overal heen ipv de bus te nemen en zwem ik 2-4 keer in de week. Toch ben ik de afgelopen 2 weken maar 1,4 kilo afgevallen en dat valt me eigenlijk een beetje tegen Had verwacht dat het sneller zou gaan omdat ik zo zwaar ben. Maar ik zou niet weten wat ik nog meer zou kunnen doen om het sneller te laten gaan?
Oud 16-04-2010, 06:21
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Afvallen in een gezond tempo is één kilo per twee weken. Als je daar op of boven zit mag je niet klagen

En om maar weer een update te geven:
-9,5 kilo (in ruim zes maanden tijd)
__________________
<):o)
Oud 16-04-2010, 09:59
aqualung
aqualung is offline
Citaat:
Afvallen in een gezond tempo is één kilo per twee weken. Als je daar op of boven zit mag je niet klagen

En om maar weer een update te geven:
-9,5 kilo (in ruim zes maanden tijd)
Wat doe jij dan qua sport en qua eten?
Oud 16-04-2010, 11:48
Nonaj
Avatar van Nonaj
Nonaj is offline
Vanochtend was er wel weer ruim een kilo af In 1 dag...

Totaal nu -2.5 sinds 1 april.

Maar mijn eet- en sportgedrag is niet ongezond toch?
Oud 16-04-2010, 14:51
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
Wat doe jij dan qua sport en qua eten?
Gewoon gezond eten (Dus ontbijten, veel bruin brood tussendoor, twee stuks fruit, soms wat belegde crackers, lekker tussendoortje, avondeten; oh, en alleen maar water drinken, geen frisdrank) En zorgen dat ik dan rond de 1600-1800 kcal per dag uitkom.

Qua sport probeer ik twee/drie keer per week te sporten. Ik varieer nu tussen bodyshake, bodyshape, zumba en elke week paardrijden
__________________
<):o)
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:05.