Oud 03-06-2010, 23:17
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
@Geriananas: meer eten. Je eet echt te weinig. En als je te weinig eet dan denkt je lichaam dat er een voedseltekort is en slaat het alle energie die het binnen krijgt op. Dan val je dus niet af.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 04-06-2010, 07:44
Geriananas
Avatar van Geriananas
Geriananas is offline
Nog meer? Een jaar geleden ofzo at ik alleen maar yoghurt, en soms avondeten... Ik krijg 's ochtends altijd buikpijn als ik eet, en als ik niet eet krijg ik geen honger overdag.
Oh trouwens, als ik weer honger krijg eet ik nog een broodje hoor!
Oud 04-06-2010, 08:57
Yana
Avatar van Yana
Yana is offline
Citaat:
Nog meer? Een jaar geleden ofzo at ik alleen maar yoghurt, en soms avondeten... Ik krijg 's ochtends altijd buikpijn als ik eet, en als ik niet eet krijg ik geen honger overdag.
Oh trouwens, als ik weer honger krijg eet ik nog een broodje hoor!
Dat je nu geen hongergevoel hebt, zegt niets over of je te weinig eet. Je hebt je lichaam dit aangewend. Als ik voor mezelf spreek, ik at op een gegeven moment nog erg weinig en had totaal geen honger. Ik snapte dan ook nooit dat mensen om me konden zeggen dat ze "honger" hadden, ze aten immers al "zoveel". Nu ik zelf meer gewend ben aan normale hoeveelheden, merk ik dat het hongergevoel ook weer functioneert. Je gaat meer eten, krijgt meer trek én een snellere stofwisseling. In het begin kan dat misschien eng lijken (meer eten, terwijl je wilt afvallen), en het kan zelfs even lijken dat je aankomt, maar ik zou het je ook aanraden. Uiteindelijk is het én gezonder voor je lijf én val je er wel mee af. 5 boterhammen, 3x zuivel, avondeten, 2x fruit en 3 tussendoortjes is ongeveer "normaal" als je niet wilt afvallen. Als je dan gewoon die tussendoortjes verkleint/weglaat, dan ben je al een heel eind en een stuk gezonder bezig.
__________________
She lives on disillusion road, we go where the wild blood flows
Oud 04-06-2010, 09:07
woezel
Avatar van woezel
woezel is offline
Yana : 3 keer zuivel?? Wat raar dat iedereen er vanuit gaat dat zuivel gezond is?
__________________
if you think you're too small to make a difference,try sleeping in a room with a mosquito.
Oud 04-06-2010, 09:12
Verwijderd
Citaat:
Yana : 3 keer zuivel?? Wat raar dat iedereen er vanuit gaat dat zuivel gezond is?
pf krijgen we die discussie weer.
Zuivel bevat veel nuttige voedingsstoffen, maar het bevat ook verzadigde vetten en melkzuikers. Gebruik je geen of weinig zuivel, dan heb je meer kans op osteoporose (ongeacht wat de veganistenlobby daarover zegt; ik heb nog geen wetenschappelijk artikel gevonden dat een omgekeerd verband aantoonde). Gebruik je veel zuivel, dan heb je meer kans op overgewicht en hart- en vaatziekten. Zuivel is dus gezond indien je het met mate (2-3 glazen of schaaltjes per dag) gebruikt.
Oud 04-06-2010, 09:21
woezel
Avatar van woezel
woezel is offline
ik heb eerlijk gezegd ook geen zin om de discussie te voeren, maar zowiezo is 3keer per dag niet echt evenwichtig (naar mijn idee dan)
__________________
if you think you're too small to make a difference,try sleeping in a room with a mosquito.
Oud 04-06-2010, 10:11
Yana
Avatar van Yana
Yana is offline
Citaat:
ik heb eerlijk gezegd ook geen zin om de discussie te voeren, maar zowiezo is 3keer per dag niet echt evenwichtig (naar mijn idee dan)
1x bij ontbijt, 1x bij lunch en 1x als toetje. Dat heb ik geadviseerd gekregen van mijn diëtiste (en niet alleen ik, maar alle meiden daar). Ik neem aan dat zij er baat bij heeft mij een evenwichtig voedingspatroon aan te meten.
__________________
She lives on disillusion road, we go where the wild blood flows
Oud 04-06-2010, 15:10
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Zuivel is dus gezond indien je het met mate (2-3 glazen of schaaltjes per dag) gebruikt.
Ik lees hier iets wat ik nog niet eerder gehoord heb, dus misschien dat iemand mij nog iets wijzer kan maken...
Ik ben overgevoelig voor melk en melkproducten, dus ik eet op een dag 1/2 schaaltje vla/yoghurt en een snee brood met kaas (en wat halvarine op mijn brood). Dat is ongeveer de hoeveelheid die voor mij de voor- en nadelen in evenwicht houdt. Kan dit kwaad, moet/kan ik dit compenseren met wat anders (als dat al kan)?
Oud 04-06-2010, 17:35
Verwijderd
Citaat:
Ik lees hier iets wat ik nog niet eerder gehoord heb, dus misschien dat iemand mij nog iets wijzer kan maken...
Ik ben overgevoelig voor melk en melkproducten, dus ik eet op een dag 1/2 schaaltje vla/yoghurt en een snee brood met kaas (en wat halvarine op mijn brood). Dat is ongeveer de hoeveelheid die voor mij de voor- en nadelen in evenwicht houdt. Kan dit kwaad, moet/kan ik dit compenseren met wat anders (als dat al kan)?
1-2 glazen/schaaltjes is ook prima hoor het komt allemaal niet heel nauw, osteoporose-onderzoeken noemen allemaal een andere hoeveelheid als 'matig zuivelgebruik'. Ook omdat de gewoontes wat dat betreft in Nederland heel anders zijn dan bv. Italie.
Oud 05-06-2010, 06:49
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
1-2 glazen/schaaltjes is ook prima hoor
Sorry, het gaat dus om 0,5 schaaltje yoghurt oid .
Oud 05-06-2010, 12:06
Diamera
Avatar van Diamera
Diamera is offline
Hallo mensen, ik heb een vraag.

Ik ben nogal tenger, en mijn figuur is echt dat van een plank. Ik heb ook hele kleine borsten. Ik zou graag wat voller willen zijn, maar als ik meer ga eten word ik denk ik alleen maar dikker op mijn heupen, en dan krijg ik misschien van die muffintops.
Dus is er een manier om (ik wil wel gezond aankomen dus niet met chips o.i.d.!) een klein beetje molliger te worden, zodat ik een wat vrouwelijker figuur krijg? Ik wil niet dat het allemaal op één plek komt te zitten, maar een beetje over mijn hele lichaam. Weet iemand misschien hoe?
Oud 05-06-2010, 12:07
Diamera
Avatar van Diamera
Diamera is offline
Oh ja, ik ben een meisje, 15 jaar, 1,69 meter en ik weeg 46 kilo, mocht dat belangrijk zijn om te weten.
Oud 05-06-2010, 15:42
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Daar kun je niets aan doen. Je lichaam beslist waar het vet opgeslagen wordt. Als je gaat sporten kun je wel spieren op specifieke plekken creëeren, maar niet vet verbranden op alleen díe plaats.

Verder denk ik dat als jij voldoende eet, voor jezelf, dat je lichaam prima is, en je er niet druk over zou moeten maken dat er wel iets bij kan. En dat niet dat het echt handig is om - tegen je zin in - meer te gaan eten. En als je ouder wordt, wordt je stofwisseling vanzelf trager, en dán kun je lekker trots zijn op je slanke lichaam. Denk ik, hoor.
Oud 06-06-2010, 12:59
Verwijderd
Citaat:
Hallo mensen, ik heb een vraag.

Ik ben nogal tenger, en mijn figuur is echt dat van een plank. Ik heb ook hele kleine borsten. Ik zou graag wat voller willen zijn, maar als ik meer ga eten word ik denk ik alleen maar dikker op mijn heupen, en dan krijg ik misschien van die muffintops.
Dus is er een manier om (ik wil wel gezond aankomen dus niet met chips o.i.d.!) een klein beetje molliger te worden, zodat ik een wat vrouwelijker figuur krijg? Ik wil niet dat het allemaal op één plek komt te zitten, maar een beetje over mijn hele lichaam. Weet iemand misschien hoe?
Rustig afwachten. Je bent 15. Je hebt meiden die dat op hun 15e al hebben maar ook genoeg die dan nog maar net een 'tienerfiguur' krijgen. Kans is heel groot dat je tegen je achttiende een stuk vrouwelijker figuur hebt hoor. Als je nu veel teveel gaat eten kom je alleen maar gewoon aan, je kunt geen vrouwelijk figuur afdwingen gewoon door meer vet te creëren. Hoewel het natuurlijk geen kwaad kan om lekker veel gezond te eten op jouw leeftijd en met jouw gewicht.

Als ik naar mezelf kijk; op mijn 15e begon ik net een beetje een vrouwelijk figuur te krijgen, met wat bredere heupen en kleine borsten, maar echt nog zo'n tienermeisjesfiguur dat véél smaller en spichtiger is dan een volwassen vrouwenfiguur. Zo tegen m'n 18e werd het allemaal pas ietsje breder (in schouders en heupen) en ietsje voller (in borsten en billen), en pas ergens na m'n 20e kreeg ik nog meer een 'zandloperfiguur', dus nog iets vollere borsten/billen en smallere taille. En ik ben nog steeds tamelijk tenger gebouwd, maar op deze leeftijd vind je dat vooral fijn
Oud 09-06-2010, 11:37
Nonaj
Avatar van Nonaj
Nonaj is offline
-7 nu in 10 weken
Oud 10-06-2010, 07:40
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
29-04-2010
Ik blijf op hetzelfde gewicht hangen, maar ik ben nu in ieder geval al maaanden goed met eten bezig. Iets wat ik voorheen na een paar maanden alweer liet varen

In totaal nu bijna 10 kilo afgevallen (van bmi 25,6 naar 22,8)
Nog steeds hetzelfde, maar ben daar wel blij mee
__________________
<):o)
Oud 10-06-2010, 16:02
Verwijderd
Ik sta al weken stil. Ik stond onder de 100, maar toen ben ik gaan larpen en heb ik normaal gegeten, wel veel brood. Maar ik dacht, dat kan geen kwaad, veel beweging, rondsjouwen, tenten opbouwen. Ja niet dus, 2 kilo bijgekomen. En met geen mogelijkheid er af te krijgen meer. Motivatie ver te zoeken op het moment, maar we houden vol!
Oud 23-06-2010, 19:23
Nonaj
Avatar van Nonaj
Nonaj is offline
-8.3 nu
Oud 24-06-2010, 15:32
Verwijderd
Hoeveel kcal heb je eigenlijk nodig per dag als vrouw zijnde?
Oud 24-06-2010, 16:05
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Citaat:
Hoeveel kcal heb je eigenlijk nodig per dag als vrouw zijnde?
Gemiddeld wordt zo'n 2000 kcal aangehouden
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Oud 24-06-2010, 19:37
Verwijderd
En dat kan natuurlijk variëren; het is meer als je jong bent, veel sport, lang bent of een snelle stofwisseling hebt en minder als je ouder bent, weinig beweegt, klein bent of een trage stofwisseling hebt. 2000 kcal is gebaseerd op een gemiddelde vrouw van een jaar of 40 die een halfuur per dag matig-intensief beweegt (bv. fietsen of wandelen).
Oud 29-06-2010, 20:49
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Nieuwe poging hier

In de zomervakantie valt 3 van de 4 uur sport per week weg. Gelukkig nog wel 1 uur over, maar daarnaast maar even een afspraak gemaakt bij de sportschool.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 14-07-2010, 22:36
Verwijderd
Citaat:
Ik lees hier iets wat ik nog niet eerder gehoord heb, dus misschien dat iemand mij nog iets wijzer kan maken...
Ik ben overgevoelig voor melk en melkproducten, dus ik eet op een dag 1/2 schaaltje vla/yoghurt en een snee brood met kaas (en wat halvarine op mijn brood). Dat is ongeveer de hoeveelheid die voor mij de voor- en nadelen in evenwicht houdt. Kan dit kwaad, moet/kan ik dit compenseren met wat anders (als dat al kan)?
Ik ben ook overgevoelig voor zuivelproducten, een half schaaltje vla zou al misgaan. Maar soyaproducten mag ik wel hebben. Daar zitten dezelfde goede eiwitten in en aan de meeste producten wordt calcium toegevoegd.
Oud 20-07-2010, 19:06
Kacheltje
Kacheltje is offline
Ik zou graag een aantal kilo aan willen komen want ik vind mezelf te dun en dat hoor ik ook wel vaker. Ik ben 14 jaar, 1.70 lang en weeg 48 kilo

Heeft iemand hier tips om aan te komen of weet iemand calorierijk voedsel wat ik gewoon bij de supermarkt kan kopen ofzo?
Oud 21-07-2010, 00:37
AzN
Avatar van AzN
AzN is offline
Alle soorten nootjes zijn heel erg calorierijk en bovendien vrij gezond, vergeleken met andere tussendoortjes. Daarom is pindakaas wel aan te raden als broodbeleg. Eet daarnaast ook 'ns rijst of pasta in plaats van aardappelen .
__________________
En dat meen ik!
Oud 21-07-2010, 08:43
Verwijderd
Citaat:
Ik zou graag een aantal kilo aan willen komen want ik vind mezelf te dun en dat hoor ik ook wel vaker. Ik ben 14 jaar, 1.70 lang en weeg 48 kilo

Heeft iemand hier tips om aan te komen of weet iemand calorierijk voedsel wat ik gewoon bij de supermarkt kan kopen ofzo?
Je bent inderdaad wat aan de lichte kant voor je lengte en leeftijd, al is het nog geen ernstig ondergewicht. Ben je altijd wat dun geweest en zijn je ouders en broers en zussen ook slank? Misschien is het deels gewoon je bouw.

Belangrijkste tip is: veel eten . Daarbij is het wel belangrijk om gezond te blijven eten.
Sport je veel? Wat eet en drink je nu op een normale dag?

Makkelijke manieren om aan te komen zijn nootjes en zaadjes (gezond en toch 100 kilocaloriën per handjevol) en sap en melk (gezond en toch 75 tot 100 kilocaloriën per glas).

Maar daarbij heb je dan ook gewoon een basis nodig van drie stevige maaltijden en drie goede tussendoortjes. Is ook alleen maar goed voor je groei en voor je spierontwikkeling.
Je mag bij ontbijt en lunch gerust 4 tot 6 sneden brood eten en 's avonds een vol bord warm eten. Voor tussendoor kun je denken aan een tosti of een pakje tarwekoekjes (bv sultana of evergreen).

Bedenk ook dat je in de komende jaren waarschijnlijk sowieso nog wel zal aankomen door de puberteit

Laatst gewijzigd op 21-07-2010 om 08:51.
Oud 21-07-2010, 11:28
Rivka
Avatar van Rivka
Rivka is offline
Citaat:
Hoeveel kcal heb je eigenlijk nodig per dag als vrouw zijnde?
2000 is gemiddeld. Sommige vrouwen iets meer als ze bijv. zwaar werk doen.
Zelfs iemand in een rolstoel heeft 1480 kcal nodig om goed te kunnen functioneren /extra.
__________________
"The moment one gives close attention to anything, even a blade of grass, it becomes a magnificent world in itself.''-Henry Miller
Oud 23-07-2010, 23:32
Armoed
Avatar van Armoed
Armoed is offline
Citaat:
Ik zou graag een aantal kilo aan willen komen want ik vind mezelf te dun en dat hoor ik ook wel vaker. Ik ben 14 jaar, 1.70 lang en weeg 48 kilo

Heeft iemand hier tips om aan te komen of weet iemand calorierijk voedsel wat ik gewoon bij de supermarkt kan kopen ofzo?
Chocomel doet het erg goed.



^ deze wil je hebben, niet dat poeder met die haas.

Verder idd noten.
__________________
If I had one wish I would ask for a big enough ass for the whole world to kiss
Oud 28-07-2010, 17:18
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Is een tosti ongezonder dan 'gewoon' brood met dezelfde samenstelling van beleg erop?
Oud 29-07-2010, 02:29
Armoed
Avatar van Armoed
Armoed is offline
Citaat:
Is een tosti ongezonder dan 'gewoon' brood met dezelfde samenstelling van beleg erop?
Ja.
__________________
If I had one wish I would ask for a big enough ass for the whole world to kiss
Oud 29-07-2010, 08:42
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Ja.
Waarom? Worden onverzadigde vetten door het verwarmen omgezet in verzadigde vetten ofzo?
Oud 29-07-2010, 09:02
Verwijderd
Tenzij de tosti aanbrandt, maakt het toch niets uit. Het vet in de kaas smelt maar wordt in een tosti niet heet genoeg om in transvetten te veranderen oid.
Oud 29-07-2010, 15:16
Kommunist
Avatar van Kommunist
Kommunist is offline
volgens mij is een tosti zelfs beter, als je m op exact dezelfde wijze belegd. het vet smelt en loopt er (gedeeltelijk) uit, e geroosterd brood is volgens mij ook beter, weet niet waarom, maar in veel afval-dieten moet je geroosterd brood eten...

maar veel zal t niet schelen
Oud 29-07-2010, 15:31
Verwijderd
Als je 'm in een tosti-apparaat maakt, trekt dat gesmolten vet natuurlijk gewoon in het brood, dus dat zal niet zo veel verschil maken. Waarom je in veel diëten geroosterd brood moet eten weet ik ook nooit, dat maakt echt geen merkbaar verschil
Oud 29-07-2010, 17:35
AzN
Avatar van AzN
AzN is offline
Citaat:
Is een tosti ongezonder dan 'gewoon' brood met dezelfde samenstelling van beleg erop?
't Is even gezond, lijkt me. Er verdampt toch alleen 'n beetje vocht?
__________________
En dat meen ik!
Oud 29-07-2010, 17:37
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Het enige wat ik altijd bedenk is dat ik normaal gesproken bij 2 boterhammen ook 2 plakken kaas zou eten.
En als ik een tosti eet, dan eet ik bij 2 boterhammen 1 plak kaas. Dus dat lijkt dan gezonder.
Maar aan de andere kant vind ik een tosti van 2 boterhammen niet even goed vullen als 2 gewone boterhammen.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 30-07-2010, 07:35
Verwijderd
Oh ik vind een tosti juist in eerste instantie meer vullen, doordat het warm is denk ik. En op lange termijn even veel.
Oud 31-07-2010, 09:42
Yana
Avatar van Yana
Yana is offline
De diëtistes die ik hierover heb gesproken zeggen allemaal dat het bij dezelfde hoeveelheid ingrediënten geen enkel verschil maakt.
__________________
She lives on disillusion road, we go where the wild blood flows
Oud 31-07-2010, 10:59
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Bedankt allemaal! En wat Balance zegt, heb ik ook: ik gebruik minder beleg bij een tosti, dus in feite zou het dan zelfs gezonder moeten zijn
Oud 02-08-2010, 20:59
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Is een toetje eigenlijk puur voor het lekkere? Of is het iets wat je niet over zou moeten slaan?

Ik geef namelijk niet zoveel om toetjes en gezien mijn afvalpoging dacht ik: laat ik het weglaten.
Ik drink sowieso veel melk per dag (moet daar dus ook op letten ivm afvallen) dus ik kom geen zuivel tekort. Is er iets anders waar ik geen rekening mee houd maar waar een toetje wel goed voor is?
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 02-08-2010, 23:42
AzN
Avatar van AzN
AzN is offline
Ik denk dat 'n dessert te vergelijken is met Carnaval: vroeger had 't 'n functie, maar tegenwoordig is 't overbodig en gewoon leuk .
__________________
En dat meen ik!
Oud 03-08-2010, 00:28
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Jij hebt toch niet echt een dieet nodig, Balance?

Het schijnt z'n oorsprong te kunnen hebben om de maaltijd met een zoete noot te eindigen; behalve dat je de maaltijd zo prettig afsluit helpt iets zoets en/of vets ook sneller het idee te geven dat je vol zit. Het mag (of mocht) dus gewoon gezien worden als een onderdeel van de maaltijd en niet puur een extraatje voor achteraf.

Sommige typen desserts zijn ook ontworpen om de spijsvertering een handje te helpen en zijn vaak afgestemd op de rest van de maaltijd. De Fransen ('dessert' heeft qua etymologie zijn wortels ook in het Frans) staan redelijk bekend om dit bijvoorbeeld met kaasschotels te doen

Maar vandaag de dag gaat het er inderdaad om dat het gewoon lekker extra is, niet of het de maaltijd goed aanvult of verrijkt. Tenzij je erg slecht kookt en dat het enige is wat je dag nog een beetje op kan vrolijken...
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Oud 03-08-2010, 17:32
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Haha wat een leuke uitleg van allebei
Nou dan heb ik het dus niet echt nodig. Mooi, is dat ook weer opgelost. Spaart nog geld uit ook

En @KIET: een dieet niet zo zeer, maar afvallen (helaas) wel hoor
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 03-08-2010, 19:51
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Niemand heeft ook desserts nodig Weinig mensen zullen roepen dat als ze geen dessert krijgen ze anders zullen sterven - ondanks dat ze net twee borden macaroni naar binnen hebben gewerkt.
Tenzij je hele eetpatroon louter uit dessert-achtige maaltijden bestaat (wat al paradoxaal genoeg is). Maar dan verwacht ik alsnog dat je daar vroeg of laat problemen mee krijgt

En ik heb foto's gezien Ik zou er tevreden mee zijn
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Oud 03-08-2010, 20:52
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Mooie paradox idd

Volgens mij heb je voornamelijk foto's van m'n hoofd gezien? Dat zegt niet alles hè
Maar goed, nee ik ben ook niet énorm ofzo. Maar mijn BMI was wel weer 25 geworden en dat is altijd het moment dat ik een nieuwe lijnpoging nodig vind. Gewoon omdat ik iets minder ook iets mooier vind en omdat het gezonder is.
Maar dankjewel hoor
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 03-08-2010, 21:37
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik eet m'n toetje vaak later op de avond en dan kan ik beter wél een toetje eten dan niet omdat ik weet dat als ik wel een toetje eet ik minder snel zin heb/krijg in andere (ongezondere) dingen en in mijn geval ook deels omdat ik anders niet genoeg zuivel en/of fruit binnen krijg. Zoiets zou je dus ook nog kunnen overwegen. Een toetje hoeft ook niet ongezond te zijn natuurlijk maar vult vaak wel goed. Ik word anders vaak 's nachts met honger wakker.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 04-08-2010, 19:00
Infidel
Avatar van Infidel
Infidel is offline
Balance, een toetje kan wel heel gezond zijn. Je hoort veel mensen vaak zeggen 'een toetje past altijd', en dat is meestal ook zo. Je lichaam heeft verschillende voedingsstoffen nodig, dus na een maaltijd die overheersend hartig of zout is, heb je meestal nog zin in iets zoets. Een klein toetje voorkomt dan dat je later op de avond alsnog naar de chocolade grijpt, omdat je dus dat zoete al gehad hebt. Maar als je daar geen last van hebt (van dat grijpen naar die chocolade, dus), kun je je toetje prima overslaan.
__________________
Wie de kat niet uit de boom kijkt, moet 'm er met de ladder uit halen.
Oud 04-08-2010, 19:12
Verwijderd
Ik hou van ongezond eten en leven, ik word daar creatiever van
Oud 04-08-2010, 19:16
Infidel
Avatar van Infidel
Infidel is offline
Ik word heel creatief van de belofte van ongezond eten.
__________________
Wie de kat niet uit de boom kijkt, moet 'm er met de ladder uit halen.
Oud 04-08-2010, 19:26
Verwijderd
Opgewonden zul je bedoelen zeker?
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:34.