Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-06-2013, 18:18
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:
net als het vermijden van bepaald voedsel. (De één reageert bijv. wel op chocolade, de ander niet, dus laat niet voor niets lekker voedsel liggen, test gewoon uit of je verschil merkt na een week zonder dit voedsel)
Nee. Hoe vaak moet het nog gezegd worden...

Citaat:
Wat Puhlease. zegt: Ongezonde voeding zorgt voor een ongezond lichaam (en dus ongezonde huid), maar vet eten an sich zorgt niet voor puistjes. Waar je wel goed op moet letten is dat je niet met je vieze/vettige vingers aan je gezicht zit, en je handen dus goed wast nadat je (vet) voedsel of snoep hebt aangeraakt.

Daar komt waarschijnlijk ook het fabeltje vanaf dat je van chocolade en friet met mayo puistjes krijgt: veel mensen eten die met de handen, en smeren daarna zonder er bij stil te staan de restjes vet (en zout) over de gezichtshuid.
Citaat:
Vet eten zorgt helemaal niet voor meer puistjes, dat is een zeer hardnekkig misverstand, en na talloze onderzoeken nog nooit bewezen. Hoewel een ongezond leef/voedingspatroon voor een ongezonde huid zorgt, is dat wat vooral voor puistjes zorgt met je vette vingers aan je huid zitten nadat je hebt gegeten. Zorg dus gewoon dat je vingers en gezichtshuid een beetje schoon zijn.
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 26-06-2013, 13:16
kelly22
kelly22 is offline
Heel simpel gebruik gewoon Volle Melk.
Klinkt misschien heel raar maar het helpt echt.
Ik gebruik het ook je puisten gaan weg en ook vlekken in je gezicht en ook je gezicht word gladder en gaat meer stralen.

het enige wat je moet doen is gewoon even je gezicht nat maken.en de volle melk op je gezicht smeren. Laat het 1 kwartiertje ( mag ook langer ) in werken.
Het helpt echt binnen 1 week zie je al verschil , maar je moet het wel iedere dag blijven doen wil je echt alle puisten weg hebben. Je hoeft het maar 1x per dag te doen

Hopelijk heb je hier wat aan !
Met citaat reageren
Oud 26-06-2013, 21:20
TheHunter
Avatar van TheHunter
TheHunter is offline
Troll?

Nee serieus ik vraag me echt af of dit bullshit is of niet. Hoe kun je trouwens volle melk smeren? Dat vloeit er direct af?
Met citaat reageren
Oud 27-06-2013, 00:52
Verwijderd
Citaat:
Wat Puhlease. zegt: Ongezonde voeding zorgt voor een ongezond lichaam (en dus ongezonde huid), maar vet eten an sich zorgt niet voor puistjes. Waar je wel goed op moet letten is dat je niet met je vieze/vettige vingers aan je gezicht zit, en je handen dus goed wast nadat je (vet) voedsel of snoep hebt aangeraakt.

Daar komt waarschijnlijk ook het fabeltje vanaf dat je van chocolade en friet met mayo puistjes krijgt: veel mensen eten die met de handen, en smeren daarna zonder er bij stil te staan de restjes vet (en zout) over de gezichtshuid.
Ok... dat had ik jaren terug wel willen weten... dat je ook puistjes krijgt door troep die je per ongeluk op je gezicht smeert... Noooooooit geweten. Dacht dat het alleen van binnenuit kwam.

Facewash voor gevoelige huid en daarna een niet vette hydraterende creme werkt trouwens ook goed.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2013, 00:55
Verwijderd
Citaat:
Van uitknijpen krijg je littekentjes, dat kan je niet beter niet doen.

Je gezicht reinigen ('s avonds en 's ochtends met water/ rozenwater/ ander reinigingsproduct) kan helpen, net als het vermijden van bepaald voedsel. (De één reageert bijv. wel op chocolade, de ander niet, dus laat niet voor niets lekker voedsel liggen, test gewoon uit of je verschil merkt na een week zonder dit voedsel.) Als je make up van je gezicht haalt met make up-remover is het belangrijk om daarna je gezicht nog een keer schoon te maken met water/ een ander product (make up-remover laat namelijk een vettig laagje achter op je huid).
Nou ik heb ze altijd wel voorzichtig uitgeknepen, als er een geel puntje op zat en heb geen littekens gekregen. Met van die gele puisten lopen ziet er ranzig uit. Risico op littekentjes nam ik persoonlijk dan maar voor lief..
Met citaat reageren
Oud 27-06-2013, 00:57
Verwijderd
Citaat:
Het beste middel is elke dag een nieuwe natte handdoek op je kussen leggen.
Binnen een week heb je er geen last meer van
Nog nooooooooit van gehoord, maar het kan natuurlijk best helpen.. want je huid wordt door de vochtige handdoen wel schoongemaakt denk ik. Voor het scheren een poosje een warme natte washand op je gezicht houden werkt ook perfect bijvoorbeeld. Scheert veel makkelijker en geen irritatie.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2013, 10:03
idontknow2013
idontknow2013 is offline
Had eens iets gehoord over tandpasta op e puistjes smeren? Dat het uitdroogt.
Of het werkt, geen idee. Maar misschien het proberen waard ?
__________________
Love is lika a book, ever stops it!
Met citaat reageren
Oud 05-09-2013, 20:18
xxeva
xxeva is offline
Nou, ik had dit precies het zelfde en heb alles zowat al gebruikt, benzoylperoxide was het enige dat een beetje hielp. Als je naar je huisarts gaat denk ik dat je dat ook voorgeschreven krijgt. Het was geen wondermiddel, puistjes krijg je gewoon meestal door pubertijd en je kan er eigenlijk niet veel aan doen behalve wachten en niet er aan zitten. 1 tip is veeeel water drinken en stomen!.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2013, 20:12
Darkmond
Avatar van Darkmond
Darkmond is offline
Wss heeft iemand die ik nu ga zeggen al eerder op genoemd...Maar heb niet alles gelezen dus hier mijn stuk

Nou als eerst...Ik ben over 1 maand 15. Zelf veel puisten gehad...redelijk veel dan. Mijn zus weet best veel over dit soort dingen en zei me altijd dat 't gaat over een goede hygiëne. Dus wat ik je echt kan aanraden is goeie huid hygiëne en ook eten is belangrijk...Er word gezegd dat 't maar bullshit is dat je sneller puisten krijgt na het eten van chocolade maar dit vind ik eigenlijk niet. Probeer goed te eten en te drinken!! Veel water!!

Laatst kreeg ik van mijn oudste zus een ''mannen'' scrub...s' Morgens tijdens 't douchen doe ik ervan op mn gezicht en smeer ik 't goed uit. daarna was ik 't weer met warm water in de douche. Na aankleden en zo doe ik nog zo'n dagcreme erop. En goed mijn gezicht wassen steeds als ik voel dat 't soort van vettig word. Ook voor het slapen ff gezicht wassen...

Bij een puist die wit word knijp ik 't gwn heel goed uit. En dan dus alles nar buiten knijpen en niet naar binnen. Helemaal tot er al best wat bloed uit is gekomen. Nu zeg ik bij witte puiten...Maar ook bij rode die ik al goed kan voelen, van die hele pijnlijke. Die doe ik ook en dan zie je dat ook daar gwn pus in zit. Hou er trouwens niks aan over.

Probeer trouwens olijfolie op je gezicht te smeren voor 't slapen gaan
__________________
Ik geloof in geluk...Ik geloof in karma...Ik geloof erin dat je ze beiden zal proeven
Met citaat reageren
Oud 07-10-2013, 00:01
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Olijfolie op het gezicht smeren lijkt me eerlijk gezegd niet zo'n goed idee, daar wordt je huid alleen maar vettig van en je poriën verstopt van raken.
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 07-10-2013, 03:30
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Ja leuk en aardig maar nog steeds ging mijn enige afweging over de wittekoppuisten. Daarbij geldt voor mij in elk geval uitknijpen is verzorgder. Ik vind het verder allemaal erg lullig voor je maar daar ging het simpelweg niet over. Ook niet als je zes keer herhaalt hoe naar het is.
Waar zeg ik dat het naar is?
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 08-10-2013, 18:15
love-in-the-air
Avatar van love-in-the-air
love-in-the-air is offline
Genoeg water drinken (helpt echt!) En de creme ZARQA (je kan de zeep en de voorcreme nemen) dit werkt allemaal super goed, ik heb nu eigenlijk geen puistjes meer En gewoon goed schoonmaken met tonic. x
Met citaat reageren
Oud 24-10-2013, 23:22
jordywiering
jordywiering is offline
Beetje laat... maar toch

Als het echt erg is, Zo als dat je hele gezicht onder de puistjes zit enzo. Ga naar de dokter, hij geeft je waarschijnlijk wel iets wat zou kunnen helpen (bij mij gaf hij antibiotica maar dat hielp niet dus ben ik naar het zieken huis gegaan nu heb ik andere antibiotica en dat helpt wel)

En als het wat minder erg is zou je gewoon een soort shampoo kunnen kopen ik weet zo niet hoe het heet maar het reinigt je huid.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2013, 18:18
icetea296
Avatar van icetea296
icetea296 is offline
gewoon laten zitten en afwachten tot ze weggaan dan hou je er ook geen littekens enshit aan over. maar hou het wel gewoon goed schoon anders duurt het alleenmaar langer
Met citaat reageren
Oud 04-11-2013, 14:31
ALTIN
ALTIN is offline
je moet je puisten niet veel aanraken , dat gaat het erger maken , laat het zien aan je huisarts , hij/ zij zal je het juiste middel aanraden.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2014, 21:02
Arthur@95
Avatar van Arthur@95
Arthur@95 is offline
creme van Dr. van der Hoog werkt heel goed tegen puistjes en onzuiverheden, heb zelf heel veel last van puistjes gehad. nu is dat verdwenen. ik smeer 2x op een dag me gezicht in met Clearskin day & night control van Dr. van der Hoog.

link : http://1.bp.blogspot.com/-UIt7sUiwMM...0/114_3956.JPG
Met citaat reageren
Oud 16-04-2014, 20:41
Gerrit1234
Gerrit1234 is offline
Het allerbeste wat serieus werkt is Avence Cleanance Gel, goedkoop en verkrijgbaar bij de drogist. Dit is een klein flesje met daarin een blauwe gel. Smeer dit op je handen, maak je handen nat en vervolgens aanbrengen op de hele huid. Laat het ongeveer een halve minuut zitten. Vervolgens met water zuiveren en klaar. Doe dit 's avonds en 's ochtends. De puistjes en oneffenheden gaan vanzelf zeer snel weg
Met citaat reageren
Oud 14-11-2016, 20:01
k03k13
k03k13 is offline
zit nu middenin de pubertijd en heb regelmatig last van puistjes die toch best een tijdje blijven... vooral op mijn kin/ onder mijn mond en tussen neus en bovenlip in. wat kan ik er tegen doen zonder al te veel uit te geven?
Met citaat reageren
Oud 14-11-2016, 20:09
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
zit nu middenin de pubertijd en heb regelmatig last van puistjes die toch best een tijdje blijven... vooral op mijn kin/ onder mijn mond en tussen neus en bovenlip in. wat kan ik er tegen doen zonder al te veel uit te geven?
Sommige puistjes hebben hele specifieke oorzaak. Je kunt puistjes krijgen omdat je huid te vet is, of juist omdat je huid heel droog is en wanhopig vet probeert aan te maken. Sommige mensen krijgen puistjes omdat ze hun gezicht niet goed schoonmaken, of vaak met hun handen aan hun gezicht zitten. Zelf krijg ik bijvoorbeeld snel puistjes wanneer ik mijn kussensloop niet regelmatig verschoon. Puistjes kunnen ook veroorzaakt worden door vet eten of door de invloed van hormonen.
Als je weet waar jouw puistjes door veroorzaakt worden is het makkelijker om het probleem bij de oorzaak aan te pakken.

Wat is op dit moment je reinigingsroutine voor je huid? En hoe zou je je huidtype omschrijven?
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 14-11-2016, 20:29
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik krijg ook sneller puistjes op de plekken die jij beschrijft als ik mijn gezicht was door water in mijn gezicht te plenzen, als ik een (schoon) washandje gebruik, kom ik blijkbaar beter in die hoekjes en heb ik er minder last van.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 17-11-2016, 20:21
Judoka00
Judoka00 is offline
Als je een jongen bent zou het door het scheren kunnen komen, wat je er tegen kan doen is mij ook tot op de dag van vandaag een raadsel...
Met citaat reageren
Oud 29-12-2016, 01:41
MadHatter
Avatar van MadHatter
MadHatter is offline
Mijn broer had dit heel erg, meer "acne". Hij is naar de dokter geweest en heeft er iets voor gekregen, helpt perfect! Maar voor een paar puisten zou ik toch maar naar de Kruidvat of iets gaan en zoeken voor een zalfje, als dit niet werkt dan tandpasta erop smeren.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2016, 13:49
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Puistjes horen bij de hormonenbom die explodeert in je lichaam op jouw leeftijd. Gelukkig krijg je er een baard, een mooi volwassen stem en bredere schouders bij cadeau!
Het zal niet helemaal weg zijn tot de puberteit voorbij is, maar het belangrijkste is dat je je huid schoonhoudt. Dus elke ochtend en avond wassen met water, niet teveel troep op smeren, niet roken, af en toe naar de sauna of het stoombad gaan. En gezond eten, dus braaf je groentes en fruit en volkoren dingen en noten eten en niet elke dag een frikandel speciaal als lunch!
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid puisjes
telefoontjex
4 21-03-2015 17:19
Lichaam & Gezondheid Help me (puistjes-probleem)
dominique192
12 21-03-2011 18:02
Lichaam & Gezondheid Puistjes
R093
53 20-10-2010 14:25
Lichaam & Gezondheid Het grote piltopic #20
Daantje_0705
500 02-12-2009 18:21
Lichaam & Gezondheid Wat is jullie wondermiddel tegen puisten??
japannertje
255 13-04-2007 18:07
Lichaam & Gezondheid Middelen tegen puistjes?
x-spekkie-x
10 25-01-2003 14:41


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:26.