Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-03-2012, 12:07
010what?!.
010what?!. is offline
Wij willen graag jullie mening over de volgende stelling:
maakt geld gelukkig?

Laatst gewijzigd op 09-03-2012 om 10:51.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-03-2012, 14:00
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Geld an sich niet nee.
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 08-03-2012, 18:08
Verwijderd
Ik heb je titel even aangepast, want het is de bedoeling dat het wat hoort te zeggen over de inhoud van het topic.

Verder, omdat reclame niet mag, heb ik even je bericht aangepast.

En nee, geld alleen maakt niet gelukkig vind ik . Het kán helpen, maar alleen geld kan je niet gelukkig maken.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2012, 19:40
Ivo
Ivo is offline
Nee, geld maakt niet gelukkig. Mij in elk geval niet. Geld hebben maakt het leven wel makkelijker.

Het niet hebben van genoeg geld voor de échte eerste levensbehoeften maakt denk ik wel ongelukkig. Die situatie heb ik gelukkig nog niet meegemaakt, dus dat kan ik niet met zekerheid bevestigen.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2012, 20:32
aim_and_fire
aim_and_fire is offline
Je kent het verhaal van Belle en het Beest? Daar wordt duidelijk gemaakt, dat liefde niet draait om looks. Bella wordt verliefd op dat beest, omdat ie een miljonair is met een kasteel. Dus.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2012, 10:54
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Het ontbreken van geld maakt in ieder geval ongelukkiger, want dat zorgt voor geldzorgen. En leuke dingen kunnen kopen zonder je druk hoeven te maken om je geld en te kunnen sparen voor dingen die je wilt hebben, is ook fijn. Ik zou zeggen dat geld aan geluk bijdraagt tot op een bepaald niveau. Op het moment dat je je geen zorgen meer hoeft te maken, een dak boven je hoofd hebt en ook nog een beetje kan sparen, zou ik zeggen dat vanaf dáár extra geld niet meer gelukkig maakt. In Nederland zal die hoeveelheid geld waarbij de gelukshoeveelheid nog toeneemt ook hoger zijn dan in armere landen, want daar zit je sneller aan de 'dit is normaal met misschien net een beetje meer'-grens.

Daarna kun je wel een groter huis kopen, maar dan woon je ook in een buurt met grotere huizen en rijkere mensen en ben je weer gewoon normaal qua geldhoeveelheid. En een eigen zwembad én sauna én bibliotheek én bioscoopzaal draagt uiteindelijk ook niet echt bij aan geluk, omdat het dan saai wordt en normaal en je er uiteindelijk niet echt gelukkig van wordt dan gewoon zo nu en dan naar de sauna/het zwembad/de bios kunnen als je daar echt zin in hebt. Denk ik.
__________________
(...) en ik hou zo van verlangen en ik hou zo van alleen zijn en ik hou zo van het denken dat het zou kunnen als het kon. - Tjitske Jansen
Met citaat reageren
Oud 09-03-2012, 10:59
Carbi
Carbi is offline
Nope, aangezien ik alsnog niet gelukkig ben =P
meer zoiets van, je wilt het als je het niet hebt, als je het hebt hoeft het niet meer
Met citaat reageren
Oud 09-03-2012, 13:26
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Je kent het verhaal van Belle en het Beest? Daar wordt duidelijk gemaakt, dat liefde niet draait om looks. Bella wordt verliefd op dat beest, omdat ie een miljonair is met een kasteel. Dus.
Ik zou het boek opnieuw lezen of de film nog maar eens bekijken
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 09-03-2012, 14:44
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Wat Em zei;
Het gebrek aan (genoeg) geld maakt ongelukkig. Zodra je boven de voldoende zit, draagt het nog maar weinig bij. Bezittingen worden "gewoon" of gaan vervelen, hoe duur ze ook zijn.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2012, 17:55
Verwijderd
geld zelf niet. alleen wat je ermee kan doen wel
Met citaat reageren
Oud 25-03-2012, 18:51
Verwijderd
ja.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2012, 17:37
Verwijderd
Je kan prima gelukkig zijn, met of zonder geld.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2012, 12:54
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
'Geluk' is moeilijk meetbaar en ik denk niet dat het in geld zit. Ik ken mensen die met het minimale heel tevreden zijn en wel degelijk een goed en gelukkig leven hebben, terwijl ik ook mensen ken die doodongelukkig zijn in hun ruime huis en met genoeg spaargeld op de bankrekening.

Niet dat geld niks met iemand doet, het kan een hoop gemoedsrust geven. Om maar te verklaren waarom veel mensen met schulden ook een hoop stress ervaren.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2012, 19:54
Vincee93
Vincee93 is offline
naja mijn mening is dat geluk zwaar overrated is, maar dat ter zijde, even een voorbeeld.
als je ineens lotto heb gewonnen voor jou, je familie, je vriend/in en alle mensen om je heen, volgens mij geeft dat wel degelijk een geweldig gevoel, maar vriendschap en liefde kan je niet kopen natuurlijk
Met citaat reageren
Oud 30-03-2012, 12:24
Carbi
Carbi is offline
Citaat:
maar vriendschap en liefde kan je niet kopen natuurlijk
dat kan wel hoor, haal maar is een cola, hier heb je 10 euro, mag je t wisselgeld houden.
opeens ben ik aardig..en lui
__________________
Jesus can walk on water, cucumbers are 96% water.
I can walk on cucumbers, therefore I am like 96% jesus.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Maakt geld gelukkig?
gg.
6 04-11-2015 20:58
Psychologie Maakt geld gelukkig?
synbitz
41 05-04-2011 15:01
Psychologie Geld maakt niet gelukkig
Anno 1986
24 26-05-2004 19:55
Psychologie Maakt geld gelukkig?
Yummie
3 20-03-2004 07:29
De Kantine Geld maakt niet gelukkig; of toch wel?
Wasp
40 17-06-2002 21:44
Levensbeschouwing & Filosofie geld maakt niet gelukkig?
Bluesummers
9 06-03-2002 12:46


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:04.