Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-08-2005, 11:59
*sunrise1986*
Avatar van *sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Ik vroeg me af hoe het zit met huursubsidie bij kamers. Ik heb daar al verschillende mensen over gehoord, maar kan het zelf op internet niet duidelijk vinden. Ik hoorde namelijk dat wanneer je een kamer huurt met een huur van meer dan 300 euro je 40 of 50 euro huursusidie krijgt, wat zou betekenen dat je beter een kamer kan huren die meer dan 300 euro kost ipv een kamer met een huur van 250 oid. Weet iemand hoe het zit?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-08-2005, 12:02
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
Volgens mij kun je alleen huursubsidie krijgen als je een eigen opgang hebt. Zo ging het iig bij mijn broer.
__________________
Hela världen är så underbar
Met citaat reageren
Oud 06-08-2005, 12:03
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Bereken het eens op http://www.vrom.nl/pagina.html?id=17229

Ik zou in aanmerking komen voor ongeveer 45 euro huursubsidie en mijn kale huur is slechts 225 euro. Ik moet het overigens wel nog allemaal uitzoeken, maar het zou mooi zijn, kan ik m'n ziektekosten van betalen
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3

Laatst gewijzigd op 06-08-2005 om 12:06.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2005, 12:06
Iduna
Avatar van Iduna
Iduna is offline
2. Zelfstandige woning
Een zelfstandige woning wil zeggen: een woonruimte met een eigen toegangsdeur, een eigen toilet en keuken. Dit kan ook een onvrije etage zijn.
Als u een woonwagen huurt, kunt u ook in aanmerking komen voor huursubsidie. De woonwagen moet dan wel staan op een erkende standplaats.

3. U woont op kamers?
Dan heeft u in het algemeen geen recht op huursubsidie. In sommige gevallen is huursubsidie wel mogelijk als u een onzelfstandige woonruimte huurt. Bijvoorbeeld als u in een wooneenheid woont in een wooncomplex voor begeleid wonen.

Wooneenheden in aangewezen woongebouwen
Een wooneenheid is een onzelfstandige woonruimte waarvoor in sommige gevallen huursubsidie kan worden verstrekt. Dit op voorwaarde dat die wooneenheid deel uitmaakt van een woongebouw dat door de minister is aangewezen. Tot 1 juli 1997 zijn met name woongebouwen aangewezen die bestemd zijn voor studentenhuisvesting. Huurders van daarin gelegen wooneenheden kunnen nog steeds voor huursubsidie in aanmerking komen. Na genoemde datum is aanwijzing alleen nog mogelijk voor woonruimten die zijn bestemd voor begeleid wonen of voor groepswonen voor ouderen.
Informeer bij uw verhuurder of dit voor uw woonruimte geldt.
http://www.vrom.nl/pagina.html?id=17207


edit: ik was aan t surfen, vandaar dat ik later ben dan de vorige poster
Met citaat reageren
Oud 06-08-2005, 12:06
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 06-08-2005 @ 13:03 :
Bereken het eens op http://www.vrom.nl/pagina.html?id=17229

Ik zou in aanmerking komen voor ongeveer 45 euro huursubsidie en mijn kale huur is slechts 225 euro.
Van die site:
Citaat:
Bovendien moet u minimaal 18 jaar zijn en wonen in een zelfstandige woonruimte.
Volgens mij is een kamer geen zelfstandige woonruimte.
__________________
Hela världen är så underbar

Laatst gewijzigd op 06-08-2005 om 12:08.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2005, 12:07
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Ik ken mensen die huursubsidie hebben op hun kamer. Zelfstandige woonruimte is inclusief badkamer en keuken, neem ik aan?
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 06-08-2005, 12:07
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Geld dat ook voor België?

Dan zou ik eventueel wel een appartement kunnen huren, aangezien ze beginnen pas bij 450 euro, en ik ga ongeveer 700 verdienen.
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 06-08-2005, 12:08
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 06-08-2005 @ 13:07 :
Ik ken mensen die huursubsidie hebben op hun kamer. Zelfstandige woonruimte is inclusief badkamer en keuken, neem ik aan?
En je moet een eigen opgang hebben. Dus de voordeur moet alleen voor jou zijn.
__________________
Hela världen är så underbar
Met citaat reageren
Oud 06-08-2005, 12:09
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Briseïs schreef op 06-08-2005 @ 13:08 :
En je moet een eigen opgang hebben. Dus de voordeur moet alleen voor jou zijn.
Je hebt gelijk. Helaas
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 06-08-2005, 17:27
Nomen Est Omen
Avatar van Nomen Est Omen
Nomen Est Omen is offline
Ik ga bij mijn tante op kamers, heb een eigen opgang+keuken, maar geen eigen badkamer. Zou ik recht op huursubsidie hebben?

Moet je ook een eigen huisnummer hebben?
Met citaat reageren
Oud 06-08-2005, 17:43
El Kim
Avatar van El Kim
El Kim is offline
Hmmm.... binnenkort ook eens naar kijken

Beter, volgens die proefberekening heb ik recht op 67,- euro subsidie, wat mijn woning dan goedkoper maakt dan de kamer die ik nu heb
__________________
<3| Lid AFCC | Er wordt flink geKoend
Met citaat reageren
Oud 06-08-2005, 19:05
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Nomen Est Omen schreef op 06-08-2005 @ 18:27 :
Ik ga bij mijn tante op kamers, heb een eigen opgang+keuken, maar geen eigen badkamer. Zou ik recht op huursubsidie hebben?

Moet je ook een eigen huisnummer hebben?
Nee. Je moet echt een zelfstandige woonruimte hebben. Dus je eigen nummer inderdaad, ingang, wc, etc. etc.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2005, 19:15
Verwijderd
Ja je moet een eigen huisdeur en huisnummer hebben als je in aanmerking wilt komen.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2005, 21:44
Verwijderd
Da's aan een kant wel ruk dat je geen huursubsidie kan krijgen voor een kamer, veel kamers zijn tegenwoordig namelijk ook niet bepaald goedkoop meer, zeker voor studenten niet...
Met citaat reageren
Oud 07-08-2005, 07:55
Verwijderd
Citaat:
stefano schreef op 06-08-2005 @ 22:44 :
Da's aan een kant wel ruk dat je geen huursubsidie kan krijgen voor een kamer, veel kamers zijn tegenwoordig namelijk ook niet bepaald goedkoop meer, zeker voor studenten niet...
Een extra reden dus om niet op kamers te gaan, maar een zelfstandige woning te zoeken.

(Veel kamers zijn vaak nog wel goedkoper dan een woning, volgens mij...ook omdat bij een kamer gas, water, licht ed er vaak (niet altijd) al bij zitten ed. Maar goed, je kunt dus zelf kiezen wat je wilt. )

Laatst gewijzigd op 07-08-2005 om 09:54.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2005, 10:18
El Kim
Avatar van El Kim
El Kim is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 07-08-2005 @ 08:55 :
Een extra reden dus om niet op kamers te gaan, maar een zelfstandige woning te zoeken.

(Veel kamers zijn vaak nog wel goedkoper dan een woning, volgens mij...ook omdat bij een kamer gas, water, licht ed er vaak (niet altijd) al bij zitten ed. Maar goed, je kunt dus zelf kiezen wat je wilt. )
In steden zoals Amsterdam en Utrecht bouwen ze die containerwoningen, die zijn niet eens zoveel duurder (iets van 20,- euro duurder) dan de gemiddelde kamer. En je krijgt huursubsidie, dus je komt op de gemiddelde prijs van een kamer uit En alles inclusief, maar wel veel ruimte (minimaal 24m2) en lekker alles voor jezelf
__________________
<3| Lid AFCC | Er wordt flink geKoend
Met citaat reageren
Oud 07-08-2005, 10:59
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 07-08-2005 @ 08:55 :
Een extra reden dus om niet op kamers te gaan, maar een zelfstandige woning te zoeken.

(Veel kamers zijn vaak nog wel goedkoper dan een woning, volgens mij...ook omdat bij een kamer gas, water, licht ed er vaak (niet altijd) al bij zitten ed. Maar goed, je kunt dus zelf kiezen wat je wilt. )
Behalve dat particuliere woningen fucking duur zijn en je als student nooit aan een niet-particuliere woning komt.
__________________
Hela världen är så underbar
Met citaat reageren
Oud 07-08-2005, 11:01
Verwijderd
Particuliere woningen hoeven helemaal niet 'fucking duur' te zijn: ik huur al vier jaar particulier en zo ken ik nog wel meer studenten. En dan krijg je als student vaak ook nog huursubsidie als je huis niet boven de grens zit (en daar onder is dus zat te vinden, ook bij particuliere verhuurders), waardoor het vaak dus erg meevalt. Dat is iig mijn ervaring.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 07-08-2005, 11:02
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 07-08-2005 @ 12:01 :
Particuliere woningen hoeven helemaal niet 'fucking duur' te zijn: ik huur al vier jaar particulier en zo ken ik nog wel meer studenten.
Dat zal best kunnen, maar de mééste particuliere woningen zijn toch echt ontzettend duur als je het vergelijkt met een kamer.
__________________
Hela världen är så underbar
Met citaat reageren
Oud 07-08-2005, 11:03
Verwijderd
Citaat:
Briseïs schreef op 07-08-2005 @ 12:02 :
Dat zal best kunnen, maar de mééste particuliere woningen zijn toch echt ontzettend duur als je het vergelijkt met een kamer.
De meeste die ik ken dus niet. Tenzij je als prijs voor een kamer inclusief max. 150 euro rekent, dan wel, ik neem als normale prijs voor een kamer inclusief alleen toch ook wel zo'n 250 euro oid.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2005, 11:08
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 07-08-2005 @ 12:03 :
De meeste die ik ken dus niet. Tenzij je als prijs voor een kamer inclusief max. 150 euro rekent, dan wel, ik neem als normale prijs voor een kamer inclusief alleen toch ook wel zo'n 250 euro oid.
Zoals ik het hoor van mijn broer, die in Leiden woont. Hij heeft een tijdje samen met zijn vriendin gewoont, dat was nog redelijk te doen, ik weet niet hoeveel hij toen betaalde. Maar toen het uitging, heeft hij heel veel moeite gehad met het vinden van een betaalbare woonruimte, en heeft het uiteindelijk moeten doen met een hok van 20 vierkante meter inclusief keuken (en aparte badkamer dan nog natuurlijk) voor 550 euro per maand.
__________________
Hela världen är så underbar
Met citaat reageren
Oud 07-08-2005, 11:12
Verwijderd
Even een berekening. Als je een woning vindt voor max. €331,78 (en mijn ervaring is dus dat dat heel goed mogelijk is), dan heb je recht op huursubsidie. Je prestatiebeurs is niet fiscaal belast en telt daardoor niet mee als inkomen voor de huursubsidie, alleen inkomen van bv. een bijbaantje telt dus mee (ik heb daarvoor even 2000 euro in een jaar gerekend). Dan heb je recht op €138,96 huursubsidie, waardoor je huur dus €192,82 wordt. Daar komt dan natuurlijk nog wel gas, water en licht en nog wat andere kosten bij, maar het is niet zo dat het onoverkomelijk hoog is oid.

En je kunt ook bv. met twee mensen een woning huren, scheelt ook weer. Of een goedkopere woning zoeken...bestaan ook.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2005, 11:16
Verwijderd
Citaat:
Briseïs schreef op 07-08-2005 @ 12:08 :
Maar toen het uitging, heeft hij heel veel moeite gehad met het vinden van een betaalbare woonruimte, en heeft het uiteindelijk moeten doen met een hok van 20 vierkante meter inclusief keuken (en aparte badkamer dan nog natuurlijk) voor 550 euro per maand.
Eerst hadden we een woning van ongeveer 120 vierkante meter voor 185 euro, nu even groot, maar wat beter onderhouden voor 314 euro (maar dus met huursubsidie - waardoor de woning eigenlijk niet veel duurder is). Anderen die ik ken hebben iets van 60 vierkante meter voor 185 euro.

Ik ken ook mensen die particulier iets huren voor 650 euro per maand oid...en dat is idd een hok. Je kunt in Rotterdam dan (gratis) huurteam oid langs laten komen, die kijken welke huur reeel is, daarmee kun je dan langs de verhuurder gaan (maar goed, kans is wel groot dat ie je er uitgooit als je niet meer wilt betalen ). En weer anderen ook een hele behoorlijke woning (met een heel grote woonkamer iig en ook een redelijke slaapkamer en een mooie keuken en douche) voor 450 euro per maand.

Die mensen wonen wel allemaal in Rotterdam. (En degene met huren onder de 400 euro huren bij dezelfde particuliere verhuurder en de woningen zitten in dezelfde straat, maar ook in de rest van Rotterdam vallen de prijzen bij die verhuurder erg mee. )

Misschien dat al die mensen die ik ken veel mazzel gehad hebben oid of de verhuurder moet erg lage huurprijzen hebben (maar als er één zo is, dan moeten er ook meer zijn, is mijn mening). Maar goed, wat ik dus wilde laten zien is dat het gewoon goed mogelijk is iets betaalbaars te vinden.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2005, 11:29
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 07-08-2005 @ 12:16 :
Eerst hadden we een woning van ongeveer 120 vierkante meter voor 185 euro, nu even groot, maar wat beter onderhouden voor 314 euro (maar dus met huursubsidie - waardoor de woning eigenlijk niet veel duurder is). Anderen die ik ken hebben iets van 60 vierkante meter voor 185 euro.

Ik ken ook mensen die particulier iets huren voor 650 euro per maand oid...en dat is idd een hok. Je kunt in Rotterdam dan (gratis) huurteam oid langs laten komen, die kijken welke huur reeel is, daarmee kun je dan langs de verhuurder gaan (maar goed, kans is wel groot dat ie je er uitgooit als je niet meer wilt betalen ). En weer anderen ook een hele behoorlijke woning (met een heel grote woonkamer iig en ook een redelijke slaapkamer en een mooie keuken en douche) voor 450 euro per maand.

Die mensen wonen wel allemaal in Rotterdam. (En degene met huren onder de 400 euro huren bij dezelfde particuliere verhuurder en de woningen zitten in dezelfde straat, maar ook in de rest van Rotterdam vallen de prijzen bij die verhuurder erg mee. )

Misschien dat al die mensen die ik ken veel mazzel gehad hebben oid of de verhuurder moet erg lage huurprijzen hebben (maar als er één zo is, dan moeten er ook meer zijn, is mijn mening). Maar goed, wat ik dus wilde laten zien is dat het gewoon goed mogelijk is iets betaalbaars te vinden.
Mja ik weet het ook niet van heel veel mensen, maar dat is dus wat ik hoor.
Maar als alles dan zo goedkoop is, waarom willen er dan uberhaupt nog mensen een kamer?
__________________
Hela världen är så underbar
Met citaat reageren
Oud 07-08-2005, 11:35
Verwijderd
Citaat:
Briseïs schreef op 07-08-2005 @ 12:29 :
Maar als alles dan zo goedkoop is, waarom willen er dan uberhaupt nog mensen een kamer?
Dat vraag ik me ook wel eens af.

Maar op zich heb ik wel aardige redenen gehoord, bv. dat het gezellig is. En voor 300 euro zul je ook wel in een beter/gunstiger deel van een stad terecht kunnen voor een kamer, terwijl je met een woning voor dat bedrag niet zo snel in het centrum zal zitten (ik zit bv. een minuut of 20 fietsen van de stad en 30 minuten met het openbaar vervoer, maar dat vind ik goed te doen, ik zou ook niet in het centrum willen zitten, dus ja).
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-08-2005, 12:42
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Je kan huursubsidie krijgen voor je studentenkamer maar dan kan het alleen als je in een door de overheid daarvoor aangewezen pand woont. In Rotterdam heb je bijvoorbeeld studentekamers (dacht van Stadswonen) met gedeelde voorzieningen en geen eigen voordeur waarvoor je toch huursubsidie kunt krijgen.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 07-08-2005, 13:25
*sunrise1986*
Avatar van *sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 07-08-2005 @ 13:42 :
Je kan huursubsidie krijgen voor je studentenkamer maar dan kan het alleen als je in een door de overheid daarvoor aangewezen pand woont. In Rotterdam heb je bijvoorbeeld studentekamers (dacht van Stadswonen) met gedeelde voorzieningen en geen eigen voordeur waarvoor je toch huursubsidie kunt krijgen.
De mensen die ik erover gehoord heb, zijn idd allemaal mensen die in een stadswonen gebouw wonen. Misschien toch nog maar een keer vragen.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2005, 17:12
juno
Avatar van juno
juno is offline
Alleen kamers die van een studentenhuisvestingsstichting zijn hebben huursubsidie. En dat zijn toch al de betaalbaardere kamers waar je een tijd voor op een wachtlijst moet staan.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2005, 17:59
*sunrise1986*
Avatar van *sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Citaat:
juno schreef op 07-08-2005 @ 18:12 :
Alleen kamers die van een studentenhuisvestingsstichting zijn hebben huursubsidie. En dat zijn toch al de betaalbaardere kamers waar je een tijd voor op een wachtlijst moet staan.
In Rotterdam heb je stadswonen die hebben echt dure kamer (gemiddel zo'n 300 euro) doordat ze belachelijk hoge servicekosten hebben. Maar ik zat net op hun site te kijken en daar staat bij bijna (alle?) kamers dat je recht hebt op huursubsidie. Ik snap alleen dan weer niet waar je op vrom dat kan berekenen (ik kom helemaal niet uit zo'n proefberekening).
Met citaat reageren
Oud 07-08-2005, 18:19
Verwijderd
Citaat:
*sunrise1986* schreef op 07-08-2005 @ 18:59 :
Ik snap alleen dan weer niet waar je op vrom dat kan berekenen (ik kom helemaal niet uit zo'n proefberekening).
Dat kan je berekenen bij die proefberekening?

http://www.vrom.nl/pagina.html?id=17...bsidie.nl&ref= en dan proefbereking. Daar moet je wat gegevens invullen ed, maar die kun je pas invullen als je weet hoe hoog de huur is ed. (Waar kom je niet uit?)
Met citaat reageren
Oud 07-08-2005, 18:28
*sunrise1986*
Avatar van *sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 07-08-2005 @ 19:19 :
Dat kan je berekenen bij die proefberekening?

http://www.vrom.nl/pagina.html?id=17...bsidie.nl&ref= en dan proefbereking. Daar moet je wat gegevens invullen ed, maar die kun je pas invullen als je weet hoe hoog de huur is ed. (Waar kom je niet uit?)
Geboortedatum weet ik natuurlijk, aantal bewoners (ik neem aan dat daar 1 ingevuld moet worden) geen onderhuurders dat is stap 1. De volgende stap weet ik al niet meer zeker wat ik moet doen, van een willekeurige kamer is de kale huur 176 en de gem. totale huur 292. Kale huur invullen van 176. Al die andere kosten zijn maximaal 12 euro dus dan kom ik nooit aan 292 . Mijn inkomen is 0 (afgezien van stufi). Aha nu krijg ik:

De huur is te laag om voor huursubsidie in aanmerking te komen. De rekenhuur zit 16,-- onder de minimum huurgrens van 192,--.

Ik snap alleen niet waar ik dan die servicekosten kan verwerken (of kan je die niet verwerken )

edit: en als ik bij al die andere kosten 12 invul staat er dan 31 euro huursubsidie

Laatst gewijzigd op 07-08-2005 om 18:30.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2005, 18:33
Verwijderd
Als je er alleen woont, dan is aantal bewoners idd 1.
Misschien kom je niet aan de totale huur, dat kan, die totale huur is misschien inclusief en voor je gas, water en licht ed krijg je geen huursubsidie.
Ik weet niet wat servicekosten zijn? Of wat ze inhouden oid?

En net zoals er een maximum grens is, is er ook een minimum grens, is ook te vinden op die site. (De huursubsidie die je krijgt bij een huur zorgt er meestal voor dat je ongeveer rond het minimum komt voor de huur (de uiteindelijke huur nadat je huursubsidie hebt gekregen is dan iets van 180 euro oid en daarbij komt dus nog gas, water, licht, enz.).)
Met citaat reageren
Oud 07-08-2005, 18:38
*sunrise1986*
Avatar van *sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 07-08-2005 @ 19:33 :
Als je er alleen woont, dan is aantal bewoners idd 1.
Misschien kom je niet aan de totale huur, dat kan, die totale huur is misschien inclusief en voor je gas, water en licht ed krijg je geen huursubsidie.
Ik weet niet wat servicekosten zijn? Of wat ze inhouden oid?

En net zoals er een maximum grens is, is er ook een minimum grens, is ook te vinden op die site.

En 31 euro huursubsidie kan best, je krijgt niet altijd veel.
Ik geloof dat servicekosten gas, water licht ed zijn. 31 euro kan idd best, kom je op een netto huur van 260. Wat betreft dat alleen wonen, dat snap ik dus ook niet, ik ben van plan ergens alleen te gaan wonen, maar dan wel onzelfstandig.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2005, 18:39
Verwijderd
Citaat:
*sunrise1986* schreef op 07-08-2005 @ 19:38 :
Ik geloof dat servicekosten gas, water licht ed zijn. 31 euro kan idd best, kom je op een netto huur van 260. Wat betreft dat alleen wonen, dat snap ik dus ook niet, ik ben van plan ergens alleen te gaan wonen, maar dan wel onzelfstandig.
Als je recht hebt op huursubsidie in die onzelfstandige woning/kamer, dan lijkt me dat je gewoon aan moet geven dat je er alleen woont. Maar dat zou je eventueel ook na kunnen vragen bij stadswonen.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2005, 18:57
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
*sunrise1986* schreef op 07-08-2005 @ 18:59 :
In Rotterdam heb je stadswonen die hebben echt dure kamer (gemiddel zo'n 300 euro) doordat ze belachelijk hoge servicekosten hebben. Maar ik zat net op hun site te kijken en daar staat bij bijna (alle?) kamers dat je recht hebt op huursubsidie. Ik snap alleen dan weer niet waar je op vrom dat kan berekenen (ik kom helemaal niet uit zo'n proefberekening).
Op de site van Stadswonen kan je dat ergens berekenen dacht ik. Op de site van VROM kwam ik er iig niet uit omdat ik met allemaal dingen zat die ik nergens kwijt kon of nergens kon vinden.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 08-08-2005, 10:46
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 06-08-2005 @ 13:03 :
Bereken het eens op http://www.vrom.nl/pagina.html?id=17229

Ik zou in aanmerking komen voor ongeveer 45 euro huursubsidie en mijn kale huur is slechts 225 euro. Ik moet het overigens wel nog allemaal uitzoeken, maar het zou mooi zijn, kan ik m'n ziektekosten van betalen
Volgens die site kom ik onder de 23 jaar niet in aanmerking voor huursubsidie? Miss keek ik te vluchtig..
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 08-08-2005, 10:51
Verwijderd
Citaat:
coopergirl schreef op 08-08-2005 @ 11:46 :
Volgens die site kom ik onder de 23 jaar niet in aanmerking voor huursubsidie? Miss keek ik te vluchtig..
Ligt aan de huurprijs, als je onder de 23 (maar wel 18 jaar of ouder) bent en je huur is meer dan €331,78 dan kom je inderdaar niet in aanmerking voor huursubsidie.

http://www.vrom.nl/pagina.html?id=17207
Met citaat reageren
Oud 08-08-2005, 10:58
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Briseïs schreef op 07-08-2005 @ 12:02 :
Dat zal best kunnen, maar de mééste particuliere woningen zijn toch echt ontzettend duur als je het vergelijkt met een kamer.
Over het algemeen is het relatief juist veel goedkoper dan een kamer. Alleen is er moeilijker aan te komen.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 08-08-2005, 11:37
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 08-08-2005 @ 11:51 :
Ligt aan de huurprijs, als je onder de 23 (maar wel 18 jaar of ouder) bent en je huur is meer dan €331,78 dan kom je inderdaar niet in aanmerking voor huursubsidie.

http://www.vrom.nl/pagina.html?id=17207
Oooh ja, i see Bedankt!
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2005, 14:06
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 08-08-2005 @ 11:58 :
Over het algemeen is het relatief juist veel goedkoper dan een kamer. Alleen is er moeilijker aan te komen.
Het is moeilijk om aan een particuliere woning te komen
__________________
Hela världen är så underbar
Met citaat reageren
Oud 09-08-2005, 16:53
El Kim
Avatar van El Kim
El Kim is offline
Ik krijg 59,18 huursubsidie, zie ik net

Dat maakt mijn woning goedkoper dan mijn huidige kamer
__________________
<3| Lid AFCC | Er wordt flink geKoend
Met citaat reageren
Oud 09-08-2005, 19:50
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Briseïs schreef op 09-08-2005 @ 15:06 :
Het is moeilijk om aan een particuliere woning te komen
Een particuliere huurwoning ja.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 09-08-2005, 21:27
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 09-08-2005 @ 20:50 :
Een particuliere huurwoning ja.
In vergelijking tot wat?
__________________
Hela världen är så underbar
Met citaat reageren
Oud 10-08-2005, 12:02
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Briseïs schreef op 09-08-2005 @ 22:27 :
In vergelijking tot wat?
Tot een kamer natuurlijk.

Een onzelfstandige kamer heb je op de meeste plaatsen binnen een maand of twee, als je intensief zoekt.

Voor een zelfstandige huurwoning moet je vaak tijden op de wachtlijst staan.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 10-08-2005, 12:29
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 10-08-2005 @ 13:02 :
Voor een zelfstandige huurwoning moet je vaak tijden op de wachtlijst staan.
Bij particuliere verhuurders is dat, integenstelling tot bij een woningbouwvereniging, vaak juist niet het geval. iig niet bij de particuliere verhuurders die ik ken.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2005, 12:33
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 10-08-2005 @ 13:29 :
Bij particuliere verhuurders is dat, integenstelling tot bij een woningbouwvereniging, vaak juist niet het geval. iig niet bij de particuliere verhuurders die ik ken.
Ja, dat geldt ook meer voor zelfstandige woningen van de woningbouw. Particuliere verhuurders moet je echt weten te vinden en die moeten ook maar net iets voor je hebben. Als je dus al contacten hebt, moet je soms nog lang wachten hoor.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 10-08-2005, 21:41
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 10-08-2005 @ 13:33 :
Ja, dat geldt ook meer voor zelfstandige woningen van de woningbouw. Particuliere verhuurders moet je echt weten te vinden en die moeten ook maar net iets voor je hebben. Als je dus al contacten hebt, moet je soms nog lang wachten hoor.
Je zou eventueel ook gewoon naar een makelaar kunnen stappen ofzo, het is echt niet dat je de verhuurder persoonlijk moet kennen hoor
__________________
Hela världen är så underbar
Met citaat reageren
Oud 10-08-2005, 22:24
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Briseïs schreef op 10-08-2005 @ 22:41 :
Je zou eventueel ook gewoon naar een makelaar kunnen stappen ofzo, het is echt niet dat je de verhuurder persoonlijk moet kennen hoor
Dat zeg ik ook niet, wat ik zeg is dat de toeloop altijd groot is en je toch vaak bij de wat grotere aanbieders uitkomt. Waar je bij een kamer met 10 - 15 man op een kijkavond zit, zit je bij een zelfstandige woning soms wel met 150 andere inschrijvingen.

Een zelfstandige woning is gewoon vaak veel voordeliger dan een kamer.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 11-08-2005, 06:46
Verwijderd
Het kan dat je met 150 anderen zit, maar je kunt ook de enige zijn. De mensen die ik ken, zijn dus via particuliere verhuurders heel gemakkelijk aan een zelfstandige woning gekomen (alsin: binnen een maand/twee maanden).
Met citaat reageren
Oud 11-08-2005, 08:56
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 11-08-2005 @ 07:46 :
Het kan dat je met 150 anderen zit, maar je kunt ook de enige zijn. De mensen die ik ken, zijn dus via particuliere verhuurders heel gemakkelijk aan een zelfstandige woning gekomen (alsin: binnen een maand/twee maanden).
Bij mij viel dat nogal tegen. Maar goed, als je een of twee maanden zegt, is dat dus redelijk vergelijkbaar met een kamer. De rest heeft het dan toch echt slechter geregeld
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Te dure kamers in rotterdam
sammydjee
12 18-11-2010 20:54
Werk, Geld & Recht Huursubsidie.
Verwijderd
13 20-05-2010 11:16
Werk, Geld & Recht Adres huursubsidie
Verwijderd
7 27-08-2007 14:53
Psychologie Het grote Lucht je Hart topic #74
Ruudje
493 02-11-2006 09:00
Werk, Geld & Recht [Op kamers] Hoe zit het met het budget?
Kingofthemall
25 22-10-2006 10:14
Werk, Geld & Recht Op kamers
Shadina
98 01-10-2006 16:06


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:58.