Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-12-2013, 18:30
winnie the pooh
Avatar van winnie the pooh
winnie the pooh is offline
Hallo,

Zoals sommige van jullie waarschijnlijk wel hebben gelezen in ljh gaat het niet goed thuis.
Ik denk dus na over begeleid op kamers gaan.
Nou vroeg ik me af of er hier mensen zijn die dat zelf hebben gedaan of van dichtbij hebben meegemaakt, ik wil nl meer horen dan alleen de verhalen van de instanties zelf en wil dus eigenlijk meer van iemand die het zelf gedaan heeft horen hoe het was/is.
Stuur me even een pm als jij zo iemand bent dat zou hartstikke fijn zijn!

Groetjess,

Ohja, forumbazen ik weet dat dit hier misschien niet hoort, maar gezien de serieuzere toon van dit topic en de flauwekul op contact gezocht heb ik hem toch maar hier neergezet.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-01-2014, 16:40
Verwijderd
Ke zou meschien naar leger des hel kunnen gaan.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2014, 18:52
Laura_x_
Laura_x_ is offline
Ik denk dat dit een verkeerd forum is voor zo'n soort post.. Ik denk dat je hier niet veel serieuze reacties op gaat krijgen.

Zelf kan ik je helaas niet helpen.

Veel succes, gaat vast goedkomen allemaal
Met citaat reageren
Oud 10-01-2014, 19:44
Nonny
Avatar van Nonny
Nonny is offline
Nou Laura er word hier op psycho serieus genoeg gereageerd hoor, alleen zijn er weinig die beleid wonen.
__________________
There is no elevator to success.
You have to take the stairs.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2014, 21:59
Snebbeltje
Avatar van Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Ik ken wel een aantal mensen die begeleid op kamers hebben gewoond. Wat zou je graag willen weten?
__________________
Lariekoek en apekool!
Met citaat reageren
Oud 11-01-2014, 15:40
winnie the pooh
Avatar van winnie the pooh
winnie the pooh is offline
@Snebbeltje, ik ben vooral benieuwd naar of ze er wat van geleerd hebben en hoe ze die tijd hebben ervaren. Of ze toch nog het gevoel hadden dat ze zelfstandig woonden en of ze het ook hadden gedaan als ze vantevoren wisten hoe het zou zijn.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2014, 18:52
WhiteBlossom
Avatar van WhiteBlossom
WhiteBlossom is offline
Ik kende ooit iemand die ook begeleid op kamers zat, maar van die jongen kon ik niet echt hoogte krijgen. Hij had nogal wisselende stemmingen met steeds een andere mening over het begeleid wonen.
Hij vond het volgens mij fijn dat hij er niet helemaal alleen voor stond, maar vond de regels nogal verstikkend.
Ook kon hij niet zo goed opschieten met al z'n huisgenoten volgens mij.
Ik kan je niet zeggen of het hem ook iets heeft opgeleverd uiteindelijk
__________________
The Melody of Logic will Always play out the Truth
Met citaat reageren
Oud 13-01-2014, 20:56
robert222
Avatar van robert222
robert222 is offline
je geeft aan dat het niet goed gaat bij jou thuis?
Dan neem ik aan dat je onder de hand van Jeugdzorg of actiezorg staat ? dat zijn twee instanties die jongeren onder de 18 helpen gezien er problemen zijn.

Als je dit aan hun voorlegt, helpen ze je verder naar een zelfwoningstraject wat vaak 1 tot 2 jaar duurt indien je hem succesvol doorstaat, daarna kijken jullie samen verder naar een mogelijkheid om op kamers te gaan.

Als je boven de 18 bent, geen jeugdzorg of actiezorg hebt, en je wilt gewoon goedkoop het huis uit.
Dan kan je altijd naar Amsterdam? (Als dit lukt op gebied van jouw studie / studielocatie )
In amsterdam heb je al voor 300 euro per maand een kamer. Douche, en keuken.
__________________
Vragen of opmerkingen?... Stuur maar een privee bericht :D
Met citaat reageren
Oud 13-01-2014, 21:31
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Citaat:
je geeft aan dat het niet goed gaat bij jou thuis?
Dan neem ik aan dat je onder de hand van Jeugdzorg of actiezorg staat ? dat zijn twee instanties die jongeren onder de 18 helpen gezien er problemen zijn.

Als je dit aan hun voorlegt, helpen ze je verder naar een zelfwoningstraject wat vaak 1 tot 2 jaar duurt indien je hem succesvol doorstaat, daarna kijken jullie samen verder naar een mogelijkheid om op kamers te gaan.

Als je boven de 18 bent, geen jeugdzorg of actiezorg hebt, en je wilt gewoon goedkoop het huis uit.
Dan kan je altijd naar Amsterdam? (Als dit lukt op gebied van jouw studie / studielocatie )
In amsterdam heb je al voor 300 euro per maand een kamer. Douche, en keuken.
Om op kamers te wonen hoef je niet per se naar amsterdam hoor, dat kan in elke (studenten)stad. Maar dan heb je wel een inkomen nodig.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 14-01-2014, 21:18
Verwijderd
Citaat:
Dan kan je altijd naar Amsterdam? (Als dit lukt op gebied van jouw studie / studielocatie )
In amsterdam heb je al voor 300 euro per maand een kamer. Douche, en keuken.
Ben erg benieuwd naar dergelijke kamers (waar je binnen een redelijke tijd in kan zitten) in Amsterdam. Dus niet een of andere randgemeente, eh.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2014, 18:16
winnie the pooh
Avatar van winnie the pooh
winnie the pooh is offline
Citaat:
je geeft aan dat het niet goed gaat bij jou thuis?
Dan neem ik aan dat je onder de hand van Jeugdzorg of actiezorg staat ? dat zijn twee instanties die jongeren onder de 18 helpen gezien er problemen zijn.

Als je dit aan hun voorlegt, helpen ze je verder naar een zelfwoningstraject wat vaak 1 tot 2 jaar duurt indien je hem succesvol doorstaat, daarna kijken jullie samen verder naar een mogelijkheid om op kamers te gaan.

Als je boven de 18 bent, geen jeugdzorg of actiezorg hebt, en je wilt gewoon goedkoop het huis uit.
Dan kan je altijd naar Amsterdam? (Als dit lukt op gebied van jouw studie / studielocatie )
In amsterdam heb je al voor 300 euro per maand een kamer. Douche, en keuken.
Jeugdzorg weet er niet van, dat is mijn eigen keus geweest, ik kan jeugdzorg wel inschakelen maar dan krijg ik waarschijnlijk alleen maar meer ruzie met mijn ouders.
Daarnaast besteed jeugdzorg liever zijn tijd aan een kind van 3 dan aan iemand van 17 omdat die zelf meer mogelijkheden hebben om het op te lossen. Aan de ene kant is dat rot,maar aan de andere kant snap ik het ook wel weer.

En 300 euro per maand goedkoop? Daar zijn de meningen duidelijk over verdeeld.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2014, 19:58
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik weet niet of je buiten jeugdzorg of een andere instantie in een begeleid wonen project terecht kunt komen hoor. Daarvoor moet er neem ik aan wel een dossier over je thuissituatie opgesteld zijn want het is natuurlijk niet bedoeld voor iedereen die het even niet ziet zitten thuis. (en daarmee bedoel ik niet dat dat bij jou zo is maar je snapt hopelijk wel wat ik bedoel).
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 15-01-2014, 20:42
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Als ik een beetje rondzoek dan gaat begeleid wonen inderdaad via jeugdzorg, en de belangrijkste voorwaarde is dat je voorziet in je eigen inkomen. Dus werk, uitkering of studiefinanciering.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 15-01-2014, 21:00
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Mja, begeleid wonen lijkt me ook niet gratis.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 16-01-2014, 11:28
Verwijderd
Citaat:
En 300 euro per maand goedkoop? Daar zijn de meningen duidelijk over verdeeld.
Dat is niet duur voor een studentenkamer hoor. Weet niet hoeveel jij van plan bent te betalen dan?
Met citaat reageren
Oud 17-01-2014, 09:12
winnie the pooh
Avatar van winnie the pooh
winnie the pooh is offline
Volgens mijn psychiater was het ook mogelijk dat zij me doorverwees, dan gaat het nog wel via jeugdzorg maar dan hoef ik bij jeugdzorg niet meer mijn hele verhaal te doen en allerlei onderzoeken/gesprekken kan ik dan overslaan omdat mijn psychiater dat dan allemaal al weet en in een dossier zet.

Over 2 weken ga ik weer naar mijn psychiater toe en dan komt er iemand bij zitten die meer info heeft over begeleid kamerwonen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Het Grote Lucht Je Hart Topic-171
Nonny
500 11-02-2014 21:34
Seksualiteit Seksverhalen
Verwijderd
318 04-02-2013 14:43
Werk, Geld & Recht Hoe bevalt op kamers wonen? of begeleid wonen?
Sk8ergurl
2 06-09-2010 19:22
Psychologie klappen
de lekkerste
56 19-02-2007 22:58
Psychologie Ik ga.
Rabbi Daniel
55 21-07-2002 16:43


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:34.