Oud 29-09-2015, 12:25
df
Avatar van df
df is offline
Het moet verboden worden om nog in je eigen tuin of huis te roken als buren daarvan last kunnen hebben. Dat vindt Clean Air Nederland, een organisatie die roken aan banden wil leggen. "We moeten dit niet meer willen", zei voorzitter Voeten in het NOS Radio 1 Journaal.

De eigen vrijheid van mensen vindt hij minder belangrijk. "Je kunt ook geen harde muziek draaien 's nachts. Met roken is het niet anders."

Volgens Voeten kan roken in een woonwijk veel overlast veroorzaken. Clean Air Nederland zou veel klachten binnenkrijgen. "Zo hebben we de situatie van een gezin met jonge kinderen dat last heeft van een rokende buurman in de flat. Die buurman is niet voor rede vatbaar; zijn rook komt in de babykamer van het gezin. Ik vind dat schrijnend", zegt Voeten.

Clean Air Nederland wil een rechtszaak voorbereiden. "Die zal niet eerder zijn dan volgend jaar. We vinden dat de overheid eerst moet ingrijpen."

Huurcontract

In Duitsland is vorig jaar het huurcontact van een bejaarde man opgezegd, omdat hij buren hinderde met de rook van zijn sigaren. De rechter had toestemming voor de ontbinding van het huurcontract gegeven. "In Nederland zijn voldoende vergelijkbare situaties", zegt Voeten.

Het moet verboden worden om nog in je eigen tuin of huis te roken als buren daarvan last kunnen hebben. Dat vindt Clean Air Nederland, een organisatie die roken aan banden wil leggen. "We moeten dit niet meer willen", zei voorzitter Voeten in het NOS Radio 1 Journaal.

De eigen vrijheid van mensen vindt hij minder belangrijk. "Je kunt ook geen harde muziek draaien 's nachts. Met roken is het niet anders."

Volgens Voeten kan roken in een woonwijk veel overlast veroorzaken. Clean Air Nederland zou veel klachten binnenkrijgen. "Zo hebben we de situatie van een gezin met jonge kinderen dat last heeft van een rokende buurman in de flat. Die buurman is niet voor rede vatbaar; zijn rook komt in de babykamer van het gezin. Ik vind dat schrijnend", zegt Voeten.

Clean Air Nederland wil een rechtszaak voorbereiden. "Die zal niet eerder zijn dan volgend jaar. We vinden dat de overheid eerst moet ingrijpen."

Huurcontract

In Duitsland is vorig jaar het huurcontact van een bejaarde man opgezegd, omdat hij buren hinderde met de rook van zijn sigaren. De rechter had toestemming voor de ontbinding van het huurcontract gegeven. "In Nederland zijn voldoende vergelijkbare situaties", zegt Voeten.

http://nos.nl/artikel/2060065-clean-...igen-tuin.html

Hebben ze een punt(je) of niet??? Vertel!!!!
__________________
Het kapitalisme is een geweldige vondst en heeft slechts dat ene nadeel dat je geld moet hebben om eraan deel te kunnen nemen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-09-2015, 12:33
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
JE hebt het artikel twee keer achter elkaar neergezet

Ik vind de eigen vrijheid van mensen belangrijk, je moet er wel iets van kunnen zeggen als buur en dan is het wel zo netjes als je rekening houdt met de buren. Maar, jezus, ik denk dat er wel grotere problemen zijn dan een rokende buurman qua luchtvervuiling.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2015, 12:41
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Hier is het praktisch in iedere huurwoning verboden te roken. Buiten mogen we slechts roken in de daarvoor aangewezen rookzones. Mensen gaan er serieus over klagen wanneer je buiten die rookzones aan het roken bent. Goed om te zien dat ze in Nederland ook die nazistische kant opgaan.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2015, 22:41
Durian
Avatar van Durian
Durian is offline
Citaat:
Hier is het praktisch in iedere huurwoning verboden te roken. Buiten mogen we slechts roken in de daarvoor aangewezen rookzones. Mensen gaan er serieus over klagen wanneer je buiten die rookzones aan het roken bent. Goed om te zien dat ze in Nederland ook die nazistische kant opgaan.
__________________
Time is Illmatic
Met citaat reageren
Oud 30-09-2015, 06:54
Loezzel
Avatar van Loezzel
Loezzel is offline
Vind ik erg ver gaan, maar roken op de fiets mag van mij wel verboden worden!
__________________
I'll be your fantasy friend forever
Met citaat reageren
Oud 30-09-2015, 07:32
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik zou lekker beginnen met een goed beleid voor smartphones ed in het verkeer (voornamelijk bij fietsers) en niet zo zaniken op wat mensen in hun eigen huis doen.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2015, 07:33
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Vind ik erg ver gaan, maar roken op de fiets mag van mij wel verboden worden!
Waarom? En hoe zou je die lijn willen trekken? Automobilisten alleen met alle ramen potdicht? (Ik ben oprecht nieuwsgierig waarom roken op de fiets je stoort, geen sarcasme )
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2015, 07:58
Verwijderd
Citaat:
Ik zou lekker beginnen met een goed beleid voor smartphones ed in het verkeer (voornamelijk bij fietsers) en niet zo zaniken op wat mensen in hun eigen huis doen.
Dat gaat nooit lukken. Een dikke stoeprand tussen fiets en rijbaan zou dan wel fijn zijn.

Roken op balkons kan ik me wel iets bij voorstellen. Maar in tuinen?
Met citaat reageren
Oud 30-09-2015, 08:58
Verwijderd
Citaat:
Waarom? En hoe zou je die lijn willen trekken? Automobilisten alleen met alle ramen potdicht? (Ik ben oprecht nieuwsgierig waarom roken op de fiets je stoort, geen sarcasme )
Als je achter een roker fietst zit je continu precies in de rook. Dat voelt ongeveer hetzelfde als tegenover een roker zitten die bij elke trek precies in je gezicht blaast, alleen dan terwijl je dieper ademhaalt, omdat je aan het fietsen bent.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2015, 08:59
Verwijderd
Ik moet zeggen dat ik oprecht verbaasd ben dat je dat vraagt, ik nam eigenlijk aan dat fietsrokers dat wel snapten maar gewoon bewust egoïstisch waren
Met citaat reageren
Oud 30-09-2015, 09:00
Verwijderd
Rokers ruiken echt hun eigen rooklucht niet
Met citaat reageren
Oud 30-09-2015, 09:01
Verwijderd
Citaat:
Rokers ruiken echt hun eigen rooklucht niet
Maar je ziet de rook toch ook gewoon!
Met citaat reageren
Oud 30-09-2015, 09:03
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Maar je ziet de rook toch ook gewoon!
Ze ervaren niet hoe niet-rokers dit voelen/ervaren.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2015, 09:03
Verwijderd
Ja, word je anders van waterdamp?
Met citaat reageren
Oud 30-09-2015, 09:04
Verwijderd
En de meeste van die sujetten roken al zo lang dat ze niet meer weten hoe erg het eigenlijk stinkt.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2015, 09:07
Verwijderd
Citaat:
Ze ervaren niet hoe niet-rokers dit voelen/ervaren.
Mjah dat zal.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2015, 09:48
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Achter een roker fietsen of lopen trek ik echt niet. Lopend ga ik dan aan de overkant lopen. Rokers in bushokjes terwijl het keihard regent en ik dus in de regen moet staan vind ik asociaal.

Niet meer mogen roken in je tuin of balkon gaat mij zelfs te ver maar het zou fijn zijn als je dan wel kan vragen of iemand er rekening mee houdt dat mijn slaapkamerraam open staat.

Als wij barbecuen en de was bij de buren hangt buiten dan probeer ik daar ook rekening mee te houden of ze even te waarschuwen.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 30-09-2015, 09:54
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
het zou fijn zijn als je dan wel kan vragen of iemand er rekening mee houdt dat mijn slaapkamerraam open staat.
maar dat kan toch ook?
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 30-09-2015, 09:55
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Meestal wel ja maar volgens de situatie in de beginpost niet.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 30-09-2015, 09:56
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
Als je achter een roker fietst zit je continu precies in de rook. Dat voelt ongeveer hetzelfde als tegenover een roker zitten die bij elke trek precies in je gezicht blaast, alleen dan terwijl je dieper ademhaalt, omdat je aan het fietsen bent.
Dat vind ik ook vervelend, maar naast het feit dat het vervelend is (en je die personen gewoon kan inhalen) vraag ik me af of al die uitlaatgassen waar veel mensen dagelijks doorheen fietsen niet slechter zijn voor de gezondheid.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 30-09-2015, 09:57
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
Meestal wel ja maar volgens de situatie in de beginpost niet.
Oh zo. Maar goed, dat is een voorbeeld van een onredelijk figuur en men doet voorkomen alsof dat de normale gang van zaken is, maar volgens mij zijn de mensen van Clean Air Nederland niet helemaal honderd
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 30-09-2015, 11:32
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Als het constant andermans woning intrekt ben ik het ermee eens, verder vind ik het een onnodige ingreep in de persoonlijke levenssfeer. Ik kan me trouwens wel voorstellen dat een verhuurder het verbied.
__________________
Lophophanes cristatus
Met citaat reageren
Oud 30-09-2015, 11:34
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Citaat:
Dat gaat nooit lukken. Een dikke stoeprand tussen fiets en rijbaan zou dan wel fijn zijn.
Dat soort fietspaden zijn levensgevaarlijk, evenals fietspaden die geïntegreerd zijn in het voetpad.

Oh, ja en bloedirritant zijn ze ook, vooral als ze smal zijn, want je kunt dan vrijwel niet langzamere fietsers inhalen.
__________________
Lophophanes cristatus
Met citaat reageren
Oud 30-09-2015, 12:00
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Citaat:
Waarom? En hoe zou je die lijn willen trekken? Automobilisten alleen met alle ramen potdicht? (Ik ben oprecht nieuwsgierig waarom roken op de fiets je stoort, geen sarcasme )
Gewoon niet roken in de auto zou ook een goeie zijn. Leidt ook af, bellen mag ook niet.
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Met citaat reageren
Oud 30-09-2015, 12:03
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Ik vind alleen deze mini studie dus misschien ook weer niet.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/17658112
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-09-2015, 12:50
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Daantje schreef:
Rokers in bushokjes terwijl het keihard regent en ik dus in de regen moet staan vind ik asociaal.
Maar de roker in kwestie kan toch ook niet ruiken dat jij daar niet tegen kan? Als ik in de regen in een bushokje wil roken check ik ook hooguit op zwangere dames of kleine kinderen, maar longziektes zie je nou eenmaal niet.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 30-09-2015, 13:26
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Maar voor mensen zonder longziekte is het toch ook niet gezond?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 30-09-2015, 13:34
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
Soms vraag ik wel 'ns op een terras aan 't nabijgelegen tafeltje (danwel bushalte of wat dan ook) of men daar last van heeft, wanneer ik een sigaret zou gaan roken. Nooit iemand meegemaakt die daar 'Ja.' op heeft gezegd. Sterker nog; ik heb het vermoeden dat veel mensen zó verrast zijn door deze directe vorm van 'rekening houden met' de getoonde goodwill ze over aanvankelijke ergernis -if at all- heen helpt.

Tot zover mijn ervaring met roken in 't openbaar.
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 30-09-2015, 13:39
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Wat Megatron zegt ja. En ik let er altijd op hoe de wind staat en ga desnoods verzitten/verstaan, want Wolter houdt er bijvoorbeeld ook niet van om in mijn rookwalm te staan.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 30-09-2015, 13:43
Verwijderd
Citaat:
Maar voor mensen zonder longziekte is het toch ook niet gezond?
Huh, hoe kom je daar nou bij?
Met citaat reageren
Oud 30-09-2015, 13:49
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Soms vraag ik wel 'ns op een terras aan 't nabijgelegen tafeltje (danwel bushalte of wat dan ook) of men daar last van heeft, wanneer ik een sigaret zou gaan roken. Nooit iemand meegemaakt die daar 'Ja.' op heeft gezegd. Sterker nog; ik heb het vermoeden dat veel mensen zó verrast zijn door deze directe vorm van 'rekening houden met' de getoonde goodwill ze over aanvankelijke ergernis -if at all- heen helpt.

Tot zover mijn ervaring met roken in 't openbaar.
Dat vind ik tof dan zou ik wel zeggen dat ik er niet tegen kan maar wil ik op een terras als dat enigszins mogelijk is ook wel gaan verzitten.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 30-09-2015, 14:00
Fitematrulle
Avatar van Fitematrulle
Fitematrulle is offline
Citaat:
Maar de roker in kwestie kan toch ook niet ruiken dat jij daar niet tegen kan? Als ik in de regen in een bushokje wil roken check ik ook hooguit op zwangere dames of kleine kinderen, maar longziektes zie je nou eenmaal niet.
Nou, als roker hoor je daar wel vanuit te gaan vind ik, dat anderen niet op je gore meur zitten te wachten, ongeacht hun eigen gezondheid. Ik rook alleen in bushokjes als ik daar in mn eentje sta en anders loop ik een stukje verder.

Als het regent en je wil niet nat worden dan rook je maar niet lijkt me.
__________________
The problem is that humans have victimized animals to such a degree that they are not even considered victims.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2015, 14:30
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
Ik houd er als roker vrijwel altijd rekening mee dat er mensen zijn die het wellicht niet relaxed vinden. In bushokjes sowieso, op terrassen in de buurt van kinderen, en mensen die aan het eten zijn en dergelijke, en als die er niet zijn dan probeer ik ervoor te zorgen dat de rook niet rechtstreeks iemands bakkes in waait. Maar ik ga op mijn eigen balkon niet checken of de buren misschien en raam open hebben staan, mochten ze dat problemen me hebben komen ze het me zelf maar vragen. Alhoewel ik in de zomer niet op het balkon voor rook omdat ik weet dat de bovenbuurvrouw dat dan bivakkeert, en dat is ze me heel vriendelijk komen vragen. Als we allemaal en beetje meer wederzijds respect zouden hebben heb je die betuttelende kut regeltjes ook niet nodig.
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Met citaat reageren
Oud 30-09-2015, 14:49
Verwijderd
Ik vind eigenlijk stiekem dat tabak überhaupt niet verkocht zou moeten mogen worden maar dat is niet reëel. Nu het er dan toch is vind ik dat mensen wel gewoon op hun eigen grond mogen roken, waar mogelijk rekening houdend met hun buren.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2015, 14:50
Verwijderd
Ik heb afgelopen zondag in Madurodam ook de hele tijd niet gerookt. Kleine moeite.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2015, 18:06
SacredRose
Avatar van SacredRose
SacredRose is offline
zullen we dan maar alles verbieden waar iemand zich mischien aan kan storen ?
__________________
|| wees lief tegen mijn spelfouten of ze vallen je aan || [QUOTE=spawn again;31169639]Ja hij wil daten, ik wil je gewoon beffen. (y)[/QUOTE]
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 30-09-2015, 18:42
Katertje
Avatar van Katertje
Katertje is offline
Citaat:
Ik houd er als roker vrijwel altijd rekening mee dat er mensen zijn die het wellicht niet relaxed vinden. In bushokjes sowieso, op terrassen in de buurt van kinderen, en mensen die aan het eten zijn en dergelijke, en als die er niet zijn dan probeer ik ervoor te zorgen dat de rook niet rechtstreeks iemands bakkes in waait. Maar ik ga op mijn eigen balkon niet checken of de buren misschien en raam open hebben staan, mochten ze dat problemen me hebben komen ze het me zelf maar vragen. Alhoewel ik in de zomer niet op het balkon voor rook omdat ik weet dat de bovenbuurvrouw dat dan bivakkeert, en dat is ze me heel vriendelijk komen vragen. Als we allemaal en beetje meer wederzijds respect zouden hebben heb je die betuttelende kut regeltjes ook niet nodig.
Dit inderdaad.
__________________
-= and ye harm none, do what ye will. =- !!! voorheen o.s. !!! |*Kat aai*
Cingulomaniac.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2015, 19:23
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Ik zou lekker beginnen met een goed beleid voor smartphones ed in het verkeer (voornamelijk bij fietsers) en niet zo zaniken op wat mensen in hun eigen huis doen.
Ja, maar zou je dan niet beginnen met genocides vermijden ipv je druk te maken om smartphones?

https://en.wikipedia.org/wiki/False_dilemma
Met citaat reageren
Oud 30-09-2015, 20:23
sebastiaan133
Avatar van sebastiaan133
sebastiaan133 is offline
Citaat:
zullen we dan maar alles verbieden waar iemand zich mischien aan kan storen ?
Dit inderdaad. Ik vind het persoonlijk echt te belachelijk voor woorden. Ik bepaal toch zelf wat ik doe in en rond mijn eigen huis? Op openbare gelegenheden, bij vrienden etc. rook ik niet of alleen waar niemand er last van heeft omdat ik weet dat het voor niet rokers heel vervelend kan zijn. Ik ben zelfs zover dat wanneer mijn vrienden komen bij mij thuis, (waar normaal binnen wordt gerookt) dat ik niet binnen rook en buiten ga staan om hun niet ter last te zijn. Dit geld ook voor in de auto.

Maar ga me alsjeblieft niet verbieden om niet meer te roken thuis en in de auto als niemand er last van heeft.
__________________
It's just Me, Myself and I!
Met citaat reageren
Oud 01-10-2015, 00:59
Verwijderd
Citaat:
Als je achter een roker fietst zit je continu precies in de rook. Dat voelt ongeveer hetzelfde als tegenover een roker zitten die bij elke trek precies in je gezicht blaast, alleen dan terwijl je dieper ademhaalt, omdat je aan het fietsen bent.
Inhalen dan... Of als je een slow fuck bent langzamer fietsen
Met citaat reageren
Oud 01-10-2015, 06:06
Verwijderd
Citaat:
Inhalen dan... Of als je een slow fuck bent langzamer fietsen
Ja, dat doe ik ook wel. Want die roker in kwestie vertikt het nu eenmaal om rekening met anderen te houden, dus ik pas me maar wel weer aan. Neemt niet weg dat de roker onbeleefd bezig is.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2015, 06:09
Verwijderd
Al dat gemiep van rokers altijd.

Ik kan ook tegenover je gaan staan en herhaaldelijk mijn knie krachtig omhoog trekken. Dan doe je toch gewoon een stapje naar achteren? Misschien doe ik er dan net een stapje naar voren bij, want daar wou ik ook graag net zijn. Maar ja, ik heb zelf geen ballen dus ik ervaar dat niet zoals jij dat doet. Dus daar kan ik niets aan doen. En misschien kom je dan in de regen terecht maar ik kan toch niet raden dat jij niet tegen knietjes kan? En als je klaagt ga ik op Facebook zeuren over de antiknietjesmafia die me niet mijn eigen keuzes laat maken want het is toch een vrij land!

Nee, natuurlijk doe ik dat niet. Want ik kan me inleven in anderen en logisch nadenken, en als ik graag knietjes zou willen geven dan zou ik een omgeving zoeken waarin niemand daar last van heeft.

En ja slaaf van de verslaving, verslaving maakt egoïstisch en externaliserend, groepsdruk onder tieners en in families, primair schuld van de tabaksindustrie, secundair van laffe politiek, etc etc, weet ik allemaal wel. Maar na een topic met twee of drie rokers die zeggen normaal rekening met anderen te houden en verder allemaal kutsmoesjes had ik er even geen zin in.

Laatst gewijzigd op 01-10-2015 om 07:07.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2015, 06:35
Verwijderd
Citaat:
Dat soort fietspaden zijn levensgevaarlijk, evenals fietspaden die geïntegreerd zijn in het voetpad.
Welnee. Dat zie je toch. Ook hebben fietspaden een kleur.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2015, 10:00
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
Ja, maar zou je dan niet beginnen met genocides vermijden ipv je druk te maken om smartphones?

https://en.wikipedia.org/wiki/False_dilemma
Ik denk dat het makkelijker is om iets te doen aan smartphone-gebruikers in het verkeer in Nederland dan aan genocides in het verkeer in Nederland. Alhoewel je aan dat laatste weinig hoeft te doen gezien ze naar mijn weten heel zeldzaam zijn
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 01-10-2015, 10:17
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
Want ik kan me inleven in anderen en logisch nadenken, en als ik graag knietjes zou willen geven dan zou ik een omgeving zoeken waarin niemand daar last van heeft.
Ja, maar dit geldt voor elk 'probleem' wat door mensen wordt veroorzaakt en wat door anderen als vervelend wordt ervaren. Zo heb ik een schijthekel aan (luidruchtige) kinderen in de trein, mensen die domme dingen zeggen, mensen die de meest simpele verkeersregels niet snappen, mensen die stil staan op roltrappen, mensen die voordringen als men staat te wachten, the list goes on. De onredelijkheid en stommiteit van andere mensen kent geen grenzen. Je kan er zo nu en dan wat van zeggen maar dat is symptoombestrijding
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 01-10-2015, 10:38
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Citaat:
Welnee. Dat zie je toch. Ook hebben fietspaden een kleur.
Dat je het kunt zien, betekent niet dat je geen stuurfout kunt maken of dat er nooit een uitwijkmanoeuvre nodig is. Daarnaast bestaat bij kruisingen het gevaar dat automobilisten fietsers over het hoofd zien en ze ondersteboven rijden, juist doordat ze er verder niet op hoeven te letten. In Duitsland heb je veel van dat soort fietspaden (geïntegreerd in het voetpad) en dat geeft veel problemen; ze worden daar dan inmiddels ook als onveilig beschouwd.
__________________
Lophophanes cristatus
Met citaat reageren
Oud 01-10-2015, 11:35
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Ik vind fietspaden die ineens opgaan in de smaller geworden weg juist gevaarlijker. Ook al zijn er drempels om de automobilisten af te remmen, er kan wel ineens een fietser voor je auto zitten, simpelweg omdat de weg ineens een stukje opzij gaat i.v.m. een verhoogde middenberm waardoor de auto's het fietspad op gedwongen worden.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 01-10-2015, 12:09
Verwijderd
Van mij mag tabak verboden worden, maar ik snap ook dat dat allemaal niet zo makkelijk is. Van mijn rokende buren heb ik nooit last, maar ik vind het heel asociaal om te blijven roken op bv je balkon als je weet dat je buren er last van hebben. Ik ben heel blij dat er in restaurants niet meer gerookt wordt, want dat vond ik echt gruwelijk smerig. Maar fietsen achter iemand die rookt vind ik ook smerig, dan ben ik ook geneigd langzamer te gaan fietsen of in te halen. Fietsen achter een scooter/brommer vind ik ook smerig trouwens, maar dat is een andere discussie.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2015, 12:10
Verwijderd
Smartphones op de fiets zijn ook stom. En ik ben ook tegen genocide.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2015, 13:10
Verwijderd
Ik ben voor genocide.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:25.