Oud 24-01-2016, 15:18
Tigerly
Avatar van Tigerly
Tigerly is offline
Ik begin de eerste les aan mijn studenten met een opdracht: ze krijgen tien minuten de tijd om een afbeelding te zoeken die het moment illustreert dat zij wisten / voelden / besloten dat ze deze studie zouden kiezen.

Ze leveren de afbeeldingen blind bij me in en ik hang ze op. De studenten mogen raden van wie welke afbeelding is en beargumenteren waarom ze dat denken. Uiteindelijk vertelt iedereen over zijn eigen afbeelding.

Weet je nog op welk moment of naar aanleiding van welke gebeurtenis/ervaring/realisatie/prophecy jij wist welke studierichting of welk beroep je ging kiezen en waarom??

Eventueel mag het uiteraard geïllustreerd worden met een afbeelding!
__________________
nthn3d: Wat is rollenspel? Dat je gewoon ligt te rollen of stoeien ofwat?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-01-2016, 15:27
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Totaal arbitrair gekozen. Volgens mij heb ik natuurkunde gekozen i.p.v. scheikunde omdat ik het wel cool vond dat ze bij de studentenbar veel verschillende soorten bier hadden.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2016, 15:35
Tigerly
Avatar van Tigerly
Tigerly is offline
Citaat:
Totaal arbitrair gekozen. Volgens mij heb ik natuurkunde gekozen i.p.v. scheikunde omdat ik het wel cool vond dat ze bij de studentenbar veel verschillende soorten bier hadden.
Uitstekende motivatie ook!
__________________
nthn3d: Wat is rollenspel? Dat je gewoon ligt te rollen of stoeien ofwat?
Met citaat reageren
Oud 24-01-2016, 15:39
Tigerly
Avatar van Tigerly
Tigerly is offline
Ik ben nog aan 't nadenken over welk moment ik wil delen met m'n studenten. Weet wel dat mijn allereerste klus na m'n studie in 2004 misschien wel het allerleukste was wat ik ooit gedaan heb: de hele zomer alle festivals afgaan met een straattheatervoorstelling in van die Sisi-wagentjes waarmee we het hele land en Duitsland door scheurden.

https://vimeo.com/3242374

(Jajajaja, ik weet het, dat haar! Maar dat was in in die tijd!!)
__________________
nthn3d: Wat is rollenspel? Dat je gewoon ligt te rollen of stoeien ofwat?
Met citaat reageren
Oud 24-01-2016, 15:55
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Nadat ik een verkeerde studiekeuze had gemaakt en eens bedacht wat ik nu echt wilde.
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Met citaat reageren
Oud 24-01-2016, 15:57
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Mijn vorige opleiding (paraveterinair) koos ik omdat ik 'iets met dieren' wilde doen. Ik werk al vanaf mijn 13e op een kinderboerderij en ik besloot naar de open dag van een school te gaan die opleidingen dierverzorging en paraveterinaire ondersteuning aanbood. De voorlichting die ik kreeg was 2 in 1; eerst kwam de voorlichting over de opleiding dierverzorging en meteen daarna die van paraveterinair. Toen de opleiding dierverzorging bezig was, dacht ik een beetje van 'meh, is dat het?' Daarna kwam de dierenarts (die later mijn coach en docent werd) vertellen over paraveterinair en toen dacht ik 'OMG JA DIT WIL IK!' De extra uitdaging, de stage naar het buitenland en het medische aspect heeft me toen erg aangetrokken

In het derde en laatste jaar van die opleiding besloot ik definitief dat ik meer wilde doen dan alleen dat en besloot verder te kijken naar aansluitende opleidingen. Ik wilde niets met veehouderij gaan doen, want dat trok me niet. Biologie trok me wel heel erg en ik begon te kijken naar verschillende opleidingen, waaronder Toegepaste biologie, Biologie en medisch labonderzoek en de lerarenopleiding voor het vak bio. Na een aantal open dagen en wat proefstuderen, kwam ik erachter dat het de lerarenopleiding zou worden. Ik zag mezelf niet echt op een lab werken en bij toegepaste biologie had ik erg het en-dangevoel en kreeg geen duidelijk beeld van wat je er nu precies mee kon doen. En ik ben altijd al een betweter geweest en hielp graag mijn medestudenten met hun vragen en huiswerk, dus het leek me wel een logische keuze.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 24-01-2016, 16:06
Tigerly
Avatar van Tigerly
Tigerly is offline
Citaat:
Nadat ik een verkeerde studiekeuze had gemaakt en eens bedacht wat ik nu echt wilde.
Maar waarom wilde je de studie doen die je nu doet?
__________________
nthn3d: Wat is rollenspel? Dat je gewoon ligt te rollen of stoeien ofwat?
Met citaat reageren
Oud 24-01-2016, 16:08
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Genoeg raakvlakken met mijn interesses en idee van toekomstige baan?
Plus een paar mensen die me even moesten vertellen wat ik al wist.
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Met citaat reageren
Oud 24-01-2016, 16:23
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik koos biomedische wetenschappen omdat ik wel een medische studie wilde doen maar geen arts wilde worden. Die studie was in België helaas te moeilijk voor me en eigenlijk ook te abstract. Toen ben ik heel kritisch gaan kijken wat ik dan wilde want ik wilde niet een tweede keer met een studie stoppen. Ik durfde eigenlijk geen universitaire studie te gaan doen in Nederland omdat ik bang was dat dat ook te moeilijk voor me was (heb mijn VWO ook op het nippertje gehaald met heel hard werken).

Ik besloot toen te gaan kijken naar Hbo-opleidingen en te kijken wat ik echt leuk vond en niet zo van 'dit vind ik wel leuk' en bij de helft van de dingen van 'mwah'. Toen kwam ik bij biologie en medisch laboratoriumonderzoek uit en besloot ik de gok te wagen. Had geen tijd meer om naar voorlichtingsdagen of wat dan ook te gaan. Ik stopte in juli met mijn ene studie en wilde in september starten met de volgende. Uiteindelijk is dat heel goed uitgepakt. Vond mijn studie heel leuk en de stages ook en heb nu een prachtige baan.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 24-01-2016, 16:25
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Ik was vier en ik vond de open wond op het been van mijn oma fascinerend. Als het verband werd verwisseld, stond ik er bovenop. Toen heb ik gezegd dat ik dokter wilde worden, zodat ik later mensen zoals mijn oma beter kon maken. En ik ben nooit van gedachte veranderd.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 24-01-2016, 18:56
Verwijderd
Ik wist niet wat ik wilde, dus gokte ik maar op deze opleiding. Tot nu toe nog geen spijt gehad.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2016, 18:58
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik zou een afbeelding erbij vinden nog wel lastig vinden trouwens.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 24-01-2016, 19:02
Tigerly
Avatar van Tigerly
Tigerly is offline
Citaat:
Ik zou een afbeelding erbij vinden nog wel lastig vinden trouwens.
Ik denk dat het in het geval van mijn studenten scheelt dat het een kunstvakopleiding is en dat ze toelating hebben moeten doen om er op te komen. Ik denk, of hoop vooral, dat het voor hen eenvoudiger is omdat ze er al eerder over na hebben moeten denken om hun motivatie te verwoorden en dat er misschien wel passie kwam kijken bij die keuze!


Ben echt heel benieuwd hoe ik het lesgeven ga vinden.
__________________
nthn3d: Wat is rollenspel? Dat je gewoon ligt te rollen of stoeien ofwat?
Met citaat reageren
Oud 24-01-2016, 19:17
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ahja, dat scheelt zeker wel denk ik. Ik heb een bètastudie gedaan.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 24-01-2016, 19:46
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Ik vind het een hele gave opdracht om mee te beginnen, Tigerly Gaan ze vast wel waarderen. Zeker op zo'n opleiding.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 24-01-2016, 20:07
Tigerly
Avatar van Tigerly
Tigerly is offline
Citaat:
Ik vind het een hele gave opdracht om mee te beginnen, Tigerly Gaan ze vast wel waarderen. Zeker op zo'n opleiding.
De week erop begin ik m'n les over doelgroepen met een opdracht waarbij ze zo veel mogelijk moeten raden wat voor type ik ben. Op basis van bijvoorbeeld gezinssamenstelling, hoe mijn interieur er uit ziet, welke krant ik lees, waar ik op vakantie ga, wat ik stem, waar ik mijn boodschappen doe, wat voor type ik ben qua uitgaan, uit wat voor soort nest ik kom.

Dat wordt volgens mij ook leuk hahaha. Vooral omdat ik in sommige opzichten vrij a-typisch ben. Ik hoop dat ik aan de ene kant mee kan leren hoe veel je over je doelgroepen vrij makkelijk kan invullen, maar ook over dat je niet alleen af kan gaan op aannames.

Ik hoop dat ik ze zo een beetje los krijg. De meesten van hen zijn de opleiding begonnen omdat ze zakelijk directeur willen worden in de culturele sector en dan het liefst de commerciële kant ervan. Theatermarketing- en communicatie is denk ik niet perse een vak waar ze op zitten te wachten, maar ik geloof oprecht dat ik wel passie voor mijn vak op hen kan overbrengen. /idealist
__________________
nthn3d: Wat is rollenspel? Dat je gewoon ligt te rollen of stoeien ofwat?
Met citaat reageren
Oud 24-01-2016, 20:20
Abby.
Abby. is offline
Leuke opdracht!
Bij mij was het moment waarop ik wist dat ik "iets" met theater wilde doen, zoiets als dit:


.. Ik speelde Mariken in Mariken van Niemeghen. Ik was toen elf. De voorstelling was fantastisch, met een supergoed koor erbij en met vier enthousiast jonge spelers.
De regisseur van dat stuk beschouw ik nog steeds als mijn inspiratiebron waar het allemaal is begonnen, en sinds vorige week zijn we collega's <3
Met citaat reageren
Oud 24-01-2016, 20:50
-Marleen
Avatar van -Marleen
-Marleen is offline
Ik ben wel benieuwd wat ze vooral tekenden enzo
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 24-01-2016, 20:51
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Ik heb uiteindelijk twee opleidingen gedaan waar ik niet perse heel vrolijk van werd (mens & informatica op Fontys: verschrikkelijk saai en veel saaie mensen, gelukkig wel afgerond) en music management op de HKU (leerstof was vrij armoedig/slecht (idem voor de organisatie) en ook veel vage lui waar ik persoonlijk niet echt mee op kon schieten, uiteindelijk niet afgerond), dus lastige opdracht. Via de HKU wel wat werk overgehouden in de muziekindustrie en dat vond ik al met al wel erg leuk, maar uiteindelijk was dat ook niet echt diepgaand en het credo "soms moet je van je hobby niet je beroep maken" was erg op zijn plaats.

Ik mag niet klagen over mijn huidige werk maar maar ik kan niet zeggen dat er iets van iets van passie of persoonlijke interesse in zit; het zijn meer de omstandigheden (leuk bedrijf/collega's, heb het idee dat ik nog elke dag wat leer, het is dichtbij) waardoor ik het een prima baan vind.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 24-01-2016, 20:51
Tigerly
Avatar van Tigerly
Tigerly is offline
Citaat:
Ik ben wel benieuwd wat ze vooral tekenden enzo
Ze mogen iets opzoeken op internet en het uitprinten.

En volgende week kan ik je er alles over vertellen!
__________________
nthn3d: Wat is rollenspel? Dat je gewoon ligt te rollen of stoeien ofwat?
Met citaat reageren
Oud 24-01-2016, 20:55
-Marleen
Avatar van -Marleen
-Marleen is offline
Als ik een afbeelding over mijn profielkeuze is het sws een afbeelding van iets belangrijks uit de geschiedenis met een kruis erdoor ofzo
Alles behalve geschiedenis !!
En voor mijn tweedr vreemde taalkeuze ofzo natuurlijk een fransman met een kruis.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2016, 20:58
Durian
Avatar van Durian
Durian is offline
Citaat:
Als ik een afbeelding over mijn profielkeuze is het sws een afbeelding van iets belangrijks uit de geschiedenis met een kruis erdoor ofzo
Alles behalve geschiedenis !!
En voor mijn tweedr vreemde taalkeuze ofzo natuurlijk een fransman met een kruis.
Echt een teleurstelling dit...
Mag ik vragen waarom je geschiedenis haat?

Eigenlijk moet het verplicht zijn voor iedereen
__________________
Time is Illmatic
Met citaat reageren
Oud 24-01-2016, 21:03
-Marleen
Avatar van -Marleen
-Marleen is offline
Ik heb het altijd vreselijk gevonden. Geschiedenis als "niet vak" dus normaal vind ik best wel interessant enzo. Maar als vak totaaaaal niet, ik heb vier verschillende leraren gehad en ze waren allemaal humorloze kwallen. Ook konden ze het niet leuk overbrengen en moesten we altijd neuteloze details leren zoals jaartallen enzo. En ik viel altijd bijna in slaap in de les want saai.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2016, 21:22
Tigerly
Avatar van Tigerly
Tigerly is offline
Citaat:
Eigenlijk moet het verplicht zijn voor iedereen
Ik ben dit eigenlijk wel met je eens. Door de canon in de geschiedenis (of cultuur, literatuur, wat dan ook) te ontdekken, kan je verbanden leggen, dingen in context plaatsen, heb je een referentie- of denkkader.
__________________
nthn3d: Wat is rollenspel? Dat je gewoon ligt te rollen of stoeien ofwat?
Met citaat reageren
Oud 24-01-2016, 21:23
Abby.
Abby. is offline
Ik ben ook pro geschiedenis En ook pro kunstgeschiedenis trouwens Maar dat mag best gecombineerd worden.
Maar natuurlijk wel op voorwaarde dat je geen humorloze kwal als docent hebt, maar eentje met passie voor het vak en het vertellen erover.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-01-2016, 21:24
Tigerly
Avatar van Tigerly
Tigerly is offline
Citaat:
music management op de HKU (leerstof was vrij armoedig/slecht (idem voor de organisatie)
En daar ga ik verandering in brengen Eigenhandig! maar dan bij de Theater Managers. Ik heb al een paar keer gastcolleges gegeven en studenten begeleid en eerlijk gezegd schrok ik ook een beetje van het niveau van de docenten / lesstof.
__________________
nthn3d: Wat is rollenspel? Dat je gewoon ligt te rollen of stoeien ofwat?
Met citaat reageren
Oud 24-01-2016, 21:25
Tigerly
Avatar van Tigerly
Tigerly is offline
Citaat:
Ik ben ook pro geschiedenis En ook pro kunstgeschiedenis trouwens Maar dat mag best gecombineerd worden.
Maar natuurlijk wel op voorwaarde dat je geen humorloze kwal als docent hebt, maar eentje met passie voor het vak en het vertellen erover.
Ik had een ontzettende hete, net afgestudeerde motormuis met een leren jas. Ook niet echt bevorderlijk!
__________________
nthn3d: Wat is rollenspel? Dat je gewoon ligt te rollen of stoeien ofwat?
Met citaat reageren
Oud 24-01-2016, 21:28
Verwijderd
Ik ging University College studeren omdat het idee dat je daar in het begin nog breed vakken kon volgen ipv één richting kiezen, dus zo'n moment is er niet echt geweest Een vriendin van mij had van het bestaan van UC gehoord en toen werd ik er ook enthousiast over.. Dus niet echt één Eureka-moment. Al ging mijn profielwerkstuk al wel over Economie
Met citaat reageren
Oud 24-01-2016, 21:30
Verwijderd


Mijn plaatje zou zoiets zijn denk ik, want ik werd vooral gefascineerd door studeren en wonen op een campus, met engels als voertaal, veel internationale studenten en het Amerikaanse systeem. Het liefste was ik sowieso een jaar in de VS gaan studeren meteen, zo stond ik er toen in.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2016, 21:49
Verwijderd
Ik ben hier dus sinds het openen van het topic over na aan het denken en ik denk dat ik nog steeds geen antwoord weet omdat ik nog steeds niet weet of dit wel is wat ik de rest van mijn leven wil doen
Met citaat reageren
Oud 24-01-2016, 21:50
Tigerly
Avatar van Tigerly
Tigerly is offline
Citaat:
Ik ben hier dus sinds het openen van het topic over na aan het denken en ik denk dat ik nog steeds geen antwoord weet omdat ik nog steeds niet weet of dit wel is wat ik de rest van mijn leven wil doen
Jij wil natuurlijk vooral graag moeder worden!
__________________
nthn3d: Wat is rollenspel? Dat je gewoon ligt te rollen of stoeien ofwat?
Met citaat reageren
Oud 24-01-2016, 21:54
Verwijderd
Maar dan wel stay-at-home-mom met Harpo subscription.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2016, 21:56
Tigerly
Avatar van Tigerly
Tigerly is offline
Citaat:
Maar dan wel stay-at-home-mom met Harpo subscription.
Laten we dan toch maar samen een kind nemen, dan hou ik gewoon mijn rock & roll leven en dan mag jij tv kijken met de beebie.
__________________
nthn3d: Wat is rollenspel? Dat je gewoon ligt te rollen of stoeien ofwat?
Met citaat reageren
Oud 24-01-2016, 21:59
Verwijderd
Ja maar dan gaan we dus op zaterdag samen stappen en als ik commentaar krijg dat ik om 15:00 een glas port inschenk dan kan je op de bank.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2016, 22:00
Tigerly
Avatar van Tigerly
Tigerly is offline
Citaat:
Ja maar dan gaan we dus op zaterdag samen stappen en als ik commentaar krijg dat ik om 15:00 een glas port inschenk dan kan je op de bank.
I'm all for port om 15:00u! Dat weet je! Het geeft zo'n lekkere nieuwe dimensie aan je dag een klein glaasje rond die tijd!
__________________
nthn3d: Wat is rollenspel? Dat je gewoon ligt te rollen of stoeien ofwat?
Met citaat reageren
Oud 24-01-2016, 22:10
df
Avatar van df
df is offline
Geschiedenis vond ik altijd al tof en ik vind het leuk erover te lezen en leren. Verder kan ik aardig schrijven en kan ik het wel goed vinden met de meeste classic stoffige archief types.

Een tekening erbij zoeken laat ik over aan de arty-farty HKU mensen
__________________
Het kapitalisme is een geweldige vondst en heeft slechts dat ene nadeel dat je geld moet hebben om eraan deel te kunnen nemen.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 24-01-2016, 22:12
Verwijderd
Citaat:
I'm all for port om 15:00u! Dat weet je! Het geeft zo'n lekkere nieuwe dimensie aan je dag een klein glaasje rond die tijd!
En aangezien jij dan rijk wordt kunnen we dan een hondenuitlaatservice hosselen en 1 Kronos, 1 Spike en 1 Nero (die hamster van m'n moeder) nemen?
Met citaat reageren
Oud 24-01-2016, 22:13
Verwijderd
Naast Stoffer, Nero, Lucy en Henk?
Met citaat reageren
Oud 24-01-2016, 22:13
Verwijderd
En waar moet Jort wonen?
Met citaat reageren
Oud 24-01-2016, 22:42
Mema
Avatar van Mema
Mema is offline
Ik wilde als kind al dokter worden en dat is weg gevallen toen ik 14 was een verantwoordelijkheid me erg eng leek. maar waarom ik het wilde worden als kind zou ik niet weten. Makkelijk te herkennen beroep denk ik. Toen ik 18 was en de deadline voor de loting naderde me toch maar ingeschreven en nageplaatst.. Waarom ik ervoor koos? Omdat ik een verkeerd beeld had van wat een arts doet. Levens redden en shinen en het verwarren met een exacte wetenschap.

Uiteindelijk blijkt het alsnog een goede keuze te zijn geweest, al denk ik wel dat een andere keuze me net zoveel, misschien wel meer, plezier zou hebben gegeven de afgelopen jaren.
__________________
Wie/Wat is ertur?
Met citaat reageren
Oud 24-01-2016, 22:45
Mema
Avatar van Mema
Mema is offline
__________________
Wie/Wat is ertur?
Met citaat reageren
Oud 24-01-2016, 22:53
Durian
Avatar van Durian
Durian is offline
__________________
Time is Illmatic
Met citaat reageren
Oud 24-01-2016, 23:11
Tigerly
Avatar van Tigerly
Tigerly is offline
Citaat:
En aangezien jij dan rijk wordt kunnen we dan een hondenuitlaatservice hosselen en 1 Kronos, 1 Spike en 1 Nero (die hamster van m'n moeder) nemen?
Citaat:
Naast Stoffer, Nero, Lucy en Henk?
Citaat:
En waar moet Jort wonen?
Jort mag best bij ons! In het tuinhuis. En ik wil Bentley dan ook wel erbij!
En het liefst ook een Lauro en een aarbei.
__________________
nthn3d: Wat is rollenspel? Dat je gewoon ligt te rollen of stoeien ofwat?
Met citaat reageren
Oud 24-01-2016, 23:26
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Maar natuurlijk wel op voorwaarde dat je geen humorloze kwal als docent hebt, maar eentje met passie voor het vak en het vertellen erover.
Maar dat geldt natuurlijk voor elk vak
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 24-01-2016, 23:31
df
Avatar van df
df is offline
abs/tigerly er stond een heel stuk in de weekend NRC over dat zzp'ers in de kunstsectorr zo weinig betaald worden en soms zelfs helemaal niet. Heel kut maar bij het lezen dacht ik wel steeds 'moeten ze niet collectief eens een beetje beter gaan onderhandelen'.

Of is het van als jij het niet doet voor 60% van wat je eigenlijk zou moeten krijgen, doet iemand anders het wel voor 55%?
__________________
Het kapitalisme is een geweldige vondst en heeft slechts dat ene nadeel dat je geld moet hebben om eraan deel te kunnen nemen.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2016, 23:32
df
Avatar van df
df is offline
Vooral bij het helemaal niet financieel beloond worden voor meewerken aan bv een expositie kan ik me weinig voorstellen. 'Je vindt het leuk dus doe maar gratis' ofzo?
__________________
Het kapitalisme is een geweldige vondst en heeft slechts dat ene nadeel dat je geld moet hebben om eraan deel te kunnen nemen.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2016, 23:44
Tigerly
Avatar van Tigerly
Tigerly is offline
Citaat:
abs/tigerly er stond een heel stuk in de weekend NRC over dat zzp'ers in de kunstsectorr zo weinig betaald worden en soms zelfs helemaal niet. Heel kut maar bij het lezen dacht ik wel steeds 'moeten ze niet collectief eens een beetje beter gaan onderhandelen'.

Of is het van als jij het niet doet voor 60% van wat je eigenlijk zou moeten krijgen, doet iemand anders het wel voor 55%?
Ik denk dat het vooral komt omdat er een hoop liefdewerk-oud papier bij komt kijken. Ik ben natuurlijk geen zzp'er, dus ik kan het ook weer niet helemaal beoordelen.

Als ik klussen naast m'n werk doe, dan krijg voor de één bij wijze van spreken een fles wijn en nu gewoon een dagprijs van tegen de 300 schoon. Ik denk dat omdat je ook wel eens klussen doet 'omdat je weet dat er geen geld is, maar je toch wilt helpen' en je die afzet tegen prima betaalde klussen, ge gemiddeld niet zo lekker uitkomt nee.

Ik waak er wel altijd voor dat ik van tevoren heel goed aangeef wat mijn klus omvat en dat we dat overeen komen. Dat kan je er ook een streep onder trekken. Want ik denk ook dat het daar vaak mis gaat: dat er te weinig begroot is voor het werk dat er ligt en je uiteindelijk op een laag uurloon uitkomt.
__________________
nthn3d: Wat is rollenspel? Dat je gewoon ligt te rollen of stoeien ofwat?
Met citaat reageren
Oud 24-01-2016, 23:48
Tigerly
Avatar van Tigerly
Tigerly is offline
Citaat:
Vooral bij het helemaal niet financieel beloond worden voor meewerken aan bv een expositie kan ik me weinig voorstellen. 'Je vindt het leuk dus doe maar gratis' ofzo?
Nou ja, ik doe dat regelmatig ja. Als het een goed project is, dan kan ik zo makkelijk het verschil maken. Ik regel met veel meer gemak een interview in een landelijk dagblad dan zij. Het is voor mij ook een kleine moeite. maar ik kan dat ook doen omdat ik gewoon een goed inkomen heb.

Ik ben, als het over mijn vak gaat, wel heel erg tegen het feit dat marketing/PR vaak een sluitpost is op een begroting. Gelukkig snapt mijn directeur dat en is 10% van de totale begroting gewoon voor mij.
__________________
nthn3d: Wat is rollenspel? Dat je gewoon ligt te rollen of stoeien ofwat?
Met citaat reageren
Oud 25-01-2016, 00:04
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
Vooral bij het helemaal niet financieel beloond worden voor meewerken aan bv een expositie kan ik me weinig voorstellen. 'Je vindt het leuk dus doe maar gratis' ofzo?
"Ja je salaris is niet echt marktconform enzo maar je maar wel gratis naar alle optredens en festivals, want dat vindt je toch ook leuk?! Oh ja, kan je zondagmiddag nog naar Schubbekutteveen, want er moet toch iemand aanwezig zijn!" -_-
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 25-01-2016, 00:12
Tigerly
Avatar van Tigerly
Tigerly is offline
Dat is het ook wel ja. Dat iedereen altijd maar aanneemt dat je wel genoegen neemt met 'een beetje geld en een tshirt'. Arbeid kost geld ja!
__________________
nthn3d: Wat is rollenspel? Dat je gewoon ligt te rollen of stoeien ofwat?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Lastige situatie voor studiekeuze
Kelvyn
5 31-12-2014 10:29
Verhalen & Gedichten [Verhalenwedstrijd] Het Meisje en de Dood
flyaway
0 01-12-2011 22:16
Psychologie Het grote lucht-je-hart topic #127!
Verwijderd
497 03-05-2008 00:55
Verhalen & Gedichten Weten jullie nog...
Vlooienband
146 02-12-2004 14:50
Verhalen & Gedichten [Verhaal] Mensen en robotten
Verwijderd
23 12-07-2004 19:41
Werk, Geld & Recht vraagjes over ontslag recht
miekmuis
23 21-06-2004 18:07


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:09.