Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-05-2002, 22:00
Zyndel
Zyndel is offline
Hallo mensen,

Herbij ga ik jullie lastig vallen met een moeilijke vraag.

Nadat je een relatie hebt gehad met een leraar en nadat alles (juridisch en grotendeels emotioneel gezien) is afgehandeld, hoe ga je dan nog met elkaar om? Moet je dan 'gewoon' doen alsof er nooit iets gebeurd is? Of moet je in je achterhoofd houden dat er iets gebeurd is, maar je realiseren dat het nu voorbij is?

Zijn er mensen die hier of ervaring mee hebben of die hier iets zinnigs over weten te zeggen?

Dank jullie namens een persoon die mij erg dierbaar is.
__________________
@)-}-}------- Zyndel -------{-{-(@
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-05-2002, 22:27
Verwijderd
Ik zou me laten overplaatsen naar een klas waarin ik geen les van hem heb. Ik zou hem niet expres gaan ontlopen, en misschien wel gewoon hoi zeggen, maar ik hoef geen actief contact meer met hem
En als mijn schoolwerk eronder zou lijden, zou ik misschien zelfs overwegen om me over te laten zetten naar een andere school...

Want het is toch vaak wel een benauwende situatie. Niet alleen omdat je die leraar tegenkomt, maar ik denk ook door de reacties van medeleerlingen enzo..

Kweenie, lastige situatie.. Zit je er zelf in?
Met citaat reageren
Oud 08-05-2002, 22:34
Zyndel
Zyndel is offline
Citaat:
~Dark Voice~ schreef:
Ik zou me laten overplaatsen naar een klas waarin ik geen les van hem heb. Ik zou hem niet expres gaan ontlopen, en misschien wel gewoon hoi zeggen, maar ik hoef geen actief contact meer met hem
En als mijn schoolwerk eronder zou lijden, zou ik misschien zelfs overwegen om me over te laten zetten naar een andere school...
Overplaatsen naar een andere klas kan niet, anders zou dat al wel gebeurd zijn.


Citaat:
~Dark Voice~ schreef:
Want het is toch vaak wel een benauwende situatie. Niet alleen omdat je die leraar tegenkomt, maar ik denk ook door de reacties van medeleerlingen enzo..

Kweenie, lastige situatie.. Zit je er zelf in?
Medeleerlingen weten het niet. Ten minste, geen medeleerlingen die nog les van hem hebben.
__________________
@)-}-}------- Zyndel -------{-{-(@
Met citaat reageren
Oud 08-05-2002, 22:39
Squall
Avatar van Squall
Squall is offline
die leraar is een vuile pedo en zou afgemaakt moeten worden. Do i Have To Say More??
Met citaat reageren
Oud 08-05-2002, 22:43
Zyndel
Zyndel is offline
Citaat:
Squall schreef:
die leraar is een vuile pedo en zou afgemaakt moeten worden. Do i Have To Say More??
Squall,

Als je een van de eerste regels uit mijn post leest, kan je lezen dat de dingen emotioneel (grotendeels) en juridish zijn afgehandeld. Dat betekent dus dat hij niet meer afgemaakt mag worden, omdat er besloten is dat hij er met een zeer zware officiele waarschuwing mee weg gekomen is.

De vraag is ook niet 'Is wat hij gedaan heeft fout?' maar 'Hoe nu verder?'.
__________________
@)-}-}------- Zyndel -------{-{-(@
Met citaat reageren
Oud 09-05-2002, 02:14
CryptapiX
Avatar van CryptapiX
CryptapiX is offline
weer zoooiets raaaaaars
ik snap niet hoe je in godsnaam ooooit een relatie met een leraar kan beginnen maarja..

om ontopic te blijven..
ik zou hem wel ontlopen
__________________
I have not failed, I have just found 10.000 ways that won't work
Met citaat reageren
Oud 09-05-2002, 08:47
Zyndel
Zyndel is offline
Citaat:
CryptapiX schreef:
weer zoooiets raaaaaars
ik snap niet hoe je in godsnaam ooooit een relatie met een leraar kan beginnen maarja..

om ontopic te blijven..
ik zou hem wel ontlopen
Wat snap je er niet aan?

Stel, je zit in een vreselijke thuissituatie en er gebeurt vanalles om je heen waar je helemaal niks mee kan. Je voelt je niet prettig meer op school en dat merken je docenten. Op een dag vraagt een van je leraren aan je wat er toch eigenlijk met je aan de hand is. Je begint meteen te huilen (want ja, er is genoeg aan de hand) en hij luistert naar je verhalen. Hij troost je en biedt je een de genegenheid die je nergens anders krijgt.

Een zomervakantie gaat eroverheen.

Na de zomervakantie gaat het nog steeds niet veel beter. Hij komt naar je toe en vraagt hoe het nu met je is. Je vertelt hem dat het nog steeds niet veel beter met je gaat. Plotseling vraagt hij aan je of je niet per ongeluk verliefd op hem bent geworden. Nee, dat was niet het geval dus je antwoord hem dat het niet zo is. Maar diep in je hart, heb je toch gevoelens. Niet voor hem, maar voor de genegenheid die hij je biedt. Wanneer jij je vreselijk slecht voelt en andere mensen -behalve hij- daar niks aan proberen te doen, trek je automatisch sterk naar de persoon toe die je toch probeert te helpen. Je wil niet meer zonder dat stukje warmte, troost en huislijkheid dat hij je biedt.

Uiteindelijk vertelt hij je, dat hij eigenlijk erg op je valt. Je bent geschrokken maar geniet tegelijkertijd van het gevoel dat iemand om je geeft. Zijn sexuele bedoelingen vat jij nog steeds op als de troost en warmte die hij je in het begin gaf. Zo gaat het verder, tot je van je roze wolkje afvalt.

Op dat moment realiseer je je pas, dat je dingen bijna tegen je zin doet. Je wil niet meer, maar je bent te bang om het aan hem te vertellen. Je wil niet dat hij je ineens links laat liggen. Dus heel voorzichtig probeer je het hem te vertellen. Maar hij had inmiddels zelf hetzelfde bedacht en brengt dit nogal hard en grof.

Daarna vinden nog wat vreemde gesprekken plaats. Je denkt dat je erover heen bent, maar dat ben je niet. Op een gegeven moment begin je er toch over te praten. Anderen snappen het niet goed en je komt terecht bij iemand die samen met jou kan kijken naar de mogelijkheden. Samen besluiten jullie dat er een gesprek moet plaatsvinden. Een week later wordt er een gesprek gevoerd en voel je je daarna een stuk beter.

Tegelijker tijd is de directie van je school bezig met een berisping voor machtsmisbruik. Deze krijgt de persoon in questie dan ook en alles lijkt voorbij. Maar dan... Je valt bijna in een gat. Lessen die eerst normaal leken, lijken dat nu opeens niet meer. Beiden weten je leraar en jij je geen houding meer te geven tegenover elkaar.

Dat is dus de vraag uit deze topic.

Ontlopen zal erg moeilijk zijn, omdat de lessituatie onvermijdelijk is. Hij zal dit nooit weer doen, dat is zeker. Maar toch klopt er iets niet...
__________________
@)-}-}------- Zyndel -------{-{-(@
Met citaat reageren
Oud 09-05-2002, 10:51
sas_andrea
Avatar van sas_andrea
sas_andrea is offline
Misschien moet je toch maar weer s met m gaan praten en zelf aan hem vragen wat hij de beste manier van omgaan vindt tussen jullie.
Ontlopen zou ik niet doen, hij heeft je immers veel steun en dergelijke gegeven en dan is dat wel erg sneu om te doen. Probeer er met m over te praten of stuur m een mail ofzo.

Ik weet hier niet zo veel over te zeggen, is ook een zeer moeilijke situatie waarin jij je bevindt.

Sterkte!
__________________
Life's a bitch, and then you marry one. :-P
Met citaat reageren
Oud 09-05-2002, 10:57
Zyndel
Zyndel is offline
Citaat:
sas_andrea schreef:
Misschien moet je toch maar weer s met m gaan praten en zelf aan hem vragen wat hij de beste manier van omgaan vindt tussen jullie.
Ontlopen zou ik niet doen, hij heeft je immers veel steun en dergelijke gegeven en dan is dat wel erg sneu om te doen. Probeer er met m over te praten of stuur m een mail ofzo.

Ik weet hier niet zo veel over te zeggen, is ook een zeer moeilijke situatie waarin jij je bevindt.

Sterkte!
Aanstaande dinsdag is er uberhaupt een gesprek met hem, een maatschappelijk werkster en een vertrouwenspersoon. Daarom heb ik juist deze topic gepost. In dat gesprek wordt verwacht dat beide partijen met een aantal ideeen komen over de toekomst.

Ontlopen zou niet eens kunnen. Het is een kleine school en je komt elkaar altijd wel tegen.
__________________
@)-}-}------- Zyndel -------{-{-(@
Met citaat reageren
Oud 09-05-2002, 11:19
CryptapiX
Avatar van CryptapiX
CryptapiX is offline
jah sorry hoor
maar hoe diep kut ik me ook voelde.. aan sex met een leraar heb k nog noooooooit gedacht.. ik vind het gewon VIES en FOUT

maar goed.. jij zit er in dat opzicht niet echt mee ljitk het wel..
en toch zou ik hem ontlopen.. en ik weet zeker dat als je naar de directie gaat en zegt dat je in andere klas wil wegens die leraar dat dat kan.. sterker nog.. ze zullen wel moeten
__________________
I have not failed, I have just found 10.000 ways that won't work
Met citaat reageren
Oud 09-05-2002, 12:16
Zyndel
Zyndel is offline
Citaat:
CryptapiX schreef:
jah sorry hoor
maar hoe diep kut ik me ook voelde.. aan sex met een leraar heb k nog noooooooit gedacht.. ik vind het gewon VIES en FOUT

maar goed.. jij zit er in dat opzicht niet echt mee ljitk het wel..
en toch zou ik hem ontlopen.. en ik weet zeker dat als je naar de directie gaat en zegt dat je in andere klas wil wegens die leraar dat dat kan.. sterker nog.. ze zullen wel moeten
Waarom koppel jij meteen waarde oordelen aan dingen vast? Dat doe ik toch zelf ook niet? Dat soort dingen denk je, maar zeg je niet. Bovendien is het niet het geval dat 'ik' aan sex met een leraar dacht. De dingen zijn subtieler gelopen dan 'Neuken?' 'Ok.'. Overigens ben 'ik' nooit met hem naar bed geweest.

Overplaatsen kan niet. De school heeft 1 leraar voor het vak.
__________________
@)-}-}------- Zyndel -------{-{-(@
Met citaat reageren
Oud 09-05-2002, 12:45
Never Gonna Stop
Avatar van Never Gonna Stop
Never Gonna Stop is offline
Citaat:
Zyndel schreef:


Waarom koppel jij meteen waarde oordelen aan dingen vast? Dat doe ik toch zelf ook niet? Dat soort dingen denk je, maar zeg je niet. Bovendien is het niet het geval dat 'ik' aan sex met een leraar dacht. De dingen zijn subtieler gelopen dan 'Neuken?' 'Ok.'. Overigens ben 'ik' nooit met hem naar bed geweest.

Overplaatsen kan niet. De school heeft 1 leraar voor het vak.
tsjah dan maar ander school zoeken? volgens mij gaat het niet echt lekker als je een relatie met een leraar hebt gehad........ volgens mij is het beter als je dan naar een andere school gaat, of hoe lang moet je op die school nog zitten? als het nog maar even is dan zou ik er gewoon blijven maar langer dan zeg maar 4 maadnen ongeveer dan zou ik daar weggaan
iig veel sterkte.....ennuh tsjah zelf weet ik ook nie zoveel dingen om mee te komen..... iig contact zo min mogelijk
greetz
__________________
*grote lekkere natte smakkurd voor stalkgirl--->mijn vriendinnetjuh!!!!*ze=kewl mensjhu:)xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Met citaat reageren
Oud 09-05-2002, 15:56
Severus
Avatar van Severus
Severus is offline
Een vriendin van mij is zelf verliefd op mijn leraar, en dat doet heel erg pijn, dus zij ontloopt, negeert en ontwijkt hem. Zij wil zo minimaal mogelijk contact met hem hebben.

Hetzelfde geldt dus voor die afgehandelde relatie: ontlopen, negeren, ontwijken -> minimaal contact. Dat blijft het beste, en minst pijnlijkste (voor jouw vriendin dan, van die leraar kan ik 't niet zeggen).

Ripper
__________________
"If life is a dream, better you dread the waking." ~ Honeythorn Gump

Laatst gewijzigd op 09-05-2002 om 16:06.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2002, 17:51
paco de taco
Avatar van paco de taco
paco de taco is offline
Citaat:
Zyndel schreef:

De school heeft 1 leraar voor het vak.
dit voegt niet veel toe maar ik vroeg me eigenlijk af welk vak die leraar geeft ?
__________________
no fun
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Wanneer overschrijdt een leraar de grenzen?
Verwijderd
27 17-04-2004 12:32
Liefde & Relatie verliefd op een leraar
Hoipiepeloi
72 11-07-2003 16:04
Liefde & Relatie Relatie met leraar...
Verwijderd
22 02-07-2003 20:23
Liefde & Relatie Mijn leraar...
muurbloem
13 21-04-2003 20:19
Algemene schoolzaken Relatie met leraar/ lerares.. kan zoiets *ooit* werken?!
lekker liefje
4 14-02-2003 14:05
Algemene schoolzaken Relatie tussen leraar en leerling moet kunnen?
Paulaah
26 19-02-2002 17:27


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:06.