Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-04-2005, 21:46
Gornetsnoaker
Avatar van Gornetsnoaker
Gornetsnoaker is offline
Hirsi Ali bij invloedrijksten Time

Gepubliceerd op zondag 10 april 2005

VVD-Tweede-Kamerlid Ayaan Hirsi Ali staat op de lijst van de 'invloedrijkste personen ter wereld' van Time Magazine.
Dat heeft het blad zondag in een persverklaring meegedeeld. Het tijdschrift karakteriseerd Hirsi Ali als 'iemand
die opkomt voor haar overtuiging'.

Het Kamerlid van Somalische afkomst staat ingedeeld bij de 'Leiders en Revolutionairen', samen met onder anderen de
Amerikaanse president Bush, diens minister van Buitenlandse Zaken Rice, de Zuid-Afrikaanse president Mbeki en de Noord-Koreaanse leider Kim Jong Il. Ook de Israëlische premier Sharon en de al-Qaeda terrorist al-Zarqawi staan op de lijst.

Hirsi Ali is een uitgesproken voorvechtster van de rechten en de emancipatie van moslimvrouwen. Zij wordt met de dood bedreigd sinds het uitkomen van de film Submission, die zij samen met Theo van Gogh maakte. Na de moord op Van Gogh moest Hirsi Ali enige tijd onderduiken. Het Kamerlid werkt aan een vervolg op Submission.

Time Magazine heeft de groep invloedrijkste personen uitgenodigd voor een diner in New York, later deze maand. Hirsi Ali vindt het 'een hele grote eer' dat zij hiervoor is gevraagd, zo heeft zij via een woordvoerder laten weten. Zij gaat graag op de invitatie in en zal tijdens het diner een speech houden.

Bron: ANP


De discussiewaarde : "Heeft Ajaan werkelijk zoveel invloed?" Ik ga binnekort even de Times halen en dan zal ik wel neerschrijven wat er over Ajaan geschreven word. Ik vind het wel leuk voor Ajaan dat haar "inspanningen" beloond worden. Ze heeft tenslotte heel wat op moeten geven door haar uitspraken. Ik denk echter niet dat Ajaan echt veel te zeggen heeft in onze Nederlandse samenleving, zij geeft alleen aan wat die samenleving tegen haar zegt.. Als ze haar echt vermoorden dan zal er wel een hele grote internationale rel van komen maar ik denk niet dat ze voor de rest echt heel veel invloed zal hebben.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-04-2005, 21:51
Verwijderd
Ja, ik heb het ook gehoord op 't nieuws. Ik vind het nogal discutabel, welke invloed heeft Hirsi Ali nu eigenlijk in Nederland, naast dat ze Kamerlid is? Ze roept maar wat, maar onder de moslimbevolking is de steun voor haar pro-emancipatieideeën erg klein.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2005, 21:51
Verwijderd
Nee, ze heeft geen invloed. Bush heeft enorm veel invloed als je kijkt naar zijn wettelijke bevoegdheden. De bevoegdheden die de president heeft zijn vrij ruim in de meeste landen en bovendien bij wet gewaarborgd. Dat is ten eerste zo en ten tweede heeft hij veel niet-wettelijke invloed, bijv. doordat Amerika een enorme invloed heeft op de wereldeconomie en de wereldpolitiek.

Ayaan heeft niets van dat alles, Ayaan heeft alleen een grote bek. Ze is vaak in het nieuws maar dat is iets heel anders dan daadwerkelijk invloed hebben.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2005, 21:57
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 10-04-2005 @ 22:51 :
Ja, ik heb het ook gehoord op 't nieuws. Ik vind het nogal discutabel, welke invloed heeft Hirsi Ali nu eigenlijk in Nederland, naast dat ze Kamerlid is?
Invloed op de media denk ik. En ik heb het idee dat da t het voornaamste criterium voor deze lijst was.

Tja, dan moet ik ze toch gelijk geven, Hirsi Ali heeft veel stof doen opwaaien.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 10-04-2005, 22:02
Gornetsnoaker
Avatar van Gornetsnoaker
Gornetsnoaker is offline
T gaat er ook meer om wie er in de actualiteit is.. Poetin heeft vast ook wel iets meer invloed dan Ajaan.. Poetin? Wie benne dat noe weer? Een kerkleider in de VS heeft meer te zeggen over de wereldpolitiek dan minister president van Nederland..

Laatst gewijzigd op 10-04-2005 om 22:09.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2005, 22:04
Verwijderd
Citaat:
Gornetsnoaker schreef op 10-04-2005 @ 23:02 :
T gaat er ook meer om wie er in de actualiteit is.. Poetin heeft vast ook wel iets meer invloed dan Ajaan.. Poetin? Wie benne dat noe weer? Een kerkleider in de VS heeft meer te zeggen over de wereldpolitiek dan de president van Nederland..
Dat is niet verwonderlijk, aangezien Nederland geen president heeft.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2005, 22:05
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Gornetsnoaker schreef op 10-04-2005 @ 23:02 :
T gaat er ook meer om wie er in de actualiteit is.. Poetin heeft vast ook wel iets meer invloed dan Ajaan.. Poetin? Wie benne dat noe weer? Een kerkleider in de VS heeft meer te zeggen over de wereldpolitiek dan de president van Nederland..
Newsflash: Nederland heeft geen president.

Edit:
Verdomme, Meph!
Met citaat reageren
Oud 10-04-2005, 22:10
Gornetsnoaker
Avatar van Gornetsnoaker
Gornetsnoaker is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 10-04-2005 @ 23:04 :
Dat is niet verwonderlijk, aangezien Nederland geen president heeft.
Je bent scherp.. (Daarom heeft zo'n priester dus meer invloed)

Laatst gewijzigd op 10-04-2005 om 22:12.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2005, 22:11
Verwijderd
Citaat:
Gornetsnoaker schreef op 10-04-2005 @ 23:10 :
Je bent scherp.. (Daarom zo'n kinderverkrachter dus meer invloed)
Kinderverkrachter? Waar heb je het over?
Met citaat reageren
Oud 10-04-2005, 22:11
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Gornetsnoaker schreef op 10-04-2005 @ 23:10 :
Je bent scherp.. (Daarom zo'n kinderverkrachter dus meer invloed)
Alle priesters zijn kinderverkrachters ja/nee

Met citaat reageren
Oud 10-04-2005, 22:13
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 10-04-2005 @ 23:11 :
Kinderverkrachter? Waar heb je het over?
Priesters in de VS denk ik.

posts editen de gekste trouwens.

edit: avatars jatten trouwens ook.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 10-04-2005, 22:29
Rollo Tomasi
Avatar van Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Ik denk dat Time haar invloed nogal overschat. Time is ook een ronduit middelmatig blad, maar dat terzijde.
__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört
Met citaat reageren
Oud 10-04-2005, 22:29
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Met citaat reageren
Oud 10-04-2005, 22:38
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
nare man schreef op 10-04-2005 @ 22:51 :


Ayaan heeft niets van dat alles, Ayaan heeft alleen een grote bek. Ze is vaak in het nieuws maar dat is iets heel anders dan daadwerkelijk invloed hebben.
Je zou hoogstens kunnen zeggen dat dat mensen misschien aan het denken zet oid, maar zelfs dat vraag ik me af.
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 10-04-2005, 22:41
Bloedpropje
Avatar van Bloedpropje
Bloedpropje is offline
wat het persoontje boven mij quote en zegt
Met citaat reageren
Oud 10-04-2005, 22:56
Supersuri
Supersuri is offline
Ik kan zo 100 mensen noemen die meer invloed hebben op andere mensen in de wereld en gebeurtenissen dan ayaan.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2005, 22:56
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Supersuri schreef op 10-04-2005 @ 23:56 :
Ik kan zo 100 mensen noemen die meer invloed hebben op andere mensen in de wereld en gebeurtenissen dan ayaan.
Begin. Shoot!
Met citaat reageren
Oud 10-04-2005, 22:58
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 10-04-2005 @ 23:56 :
Begin. Shoot!
Neem 100 willekeurige landen en hun respectievelijke leiders.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 10-04-2005, 23:02
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Wat zal Ayaan zich stoer voelen. *kots*

Misschien is het een soort van rechtvaardiging van god, dat deze vrouw lichamelijk geen orgasme meer kan beleven, maar op deze manier dus wel.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2005, 23:06
Bloedpropje
Avatar van Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 11-04-2005 @ 00:02 :
Wat zal Ayaan zich stoer voelen. *kots*

Misschien is het een soort van rechtvaardiging van god, dat deze vrouw lichamelijk geen orgasme meer kan beleven, maar op deze manier dus wel.
hehe
Met citaat reageren
Oud 10-04-2005, 23:06
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 11-04-2005 @ 00:02 :
Wat zal Ayaan zich stoer voelen. *kots*

Misschien is het een soort van rechtvaardiging van god, dat deze vrouw lichamelijk geen orgasme meer kan beleven, maar op deze manier dus wel.
Ziek figuur.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2005, 23:52
Daevrem
Daevrem is offline
Hebben ze Ayaan niet door de war gehaalt met iemand anders?

Ik heb lang na gedacht en ik kan me niets bedenken waarmee Ayaan zoveel invloed uitoefend.
__________________
"Scriabins fifth and tenth piano sonata contain the most sublime organization of tones I have ever heard." - Shawn Lane
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 00:15
Cheops
Avatar van Cheops
Cheops is offline
heeft iemand ooit van de film submission gehoord????
newsflash: de regisseur theo van gogh is vermoord door een moslimfundamentalist..
hallo, waar zijn jullie de laatste tijd geweest, de discussie over de islam, integratie en terrorisme is nog nooit zo groot geweest..en daar heeft Hirsi Ali vooral met haar film en uitspraken veeel invloed op gehad...
__________________
"I feel I'm stone, not cause I bop or wear my cap cocked/The more emotion I put into it, the harder I rock"
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 00:21
Verwijderd
Citaat:
Cheops schreef op 11-04-2005 @ 01:15 :
heeft iemand ooit van de film submission gehoord????
newsflash: de regisseur theo van gogh is vermoord door een moslimfundamentalist..
hallo, waar zijn jullie de laatste tijd geweest, de discussie over de islam, integratie en terrorisme is nog nooit zo groot geweest..en daar heeft Hirsi Ali vooral met haar film en uitspraken veeel invloed op gehad...
newsflash, er gebeurt wel meer in de wereld dan alleen gedoe met moslims
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 00:32
Cheops
Avatar van Cheops
Cheops is offline
Citaat:
nare man schreef op 11-04-2005 @ 01:21 :
newsflash, er gebeurt wel meer in de wereld dan alleen gedoe met moslims
jawel, dingen zoals terrorisme, oorlogen, racisme, genocide etc.
hebben natuurlijk allemaal geen zak met moslims te maken..
Dat Bush,Rice,al-Zarqawi en Sharon ook zijn genomineerd ligt natuurlijk helemaal niet aan het conflict over de islam en moslims..
__________________
"I feel I'm stone, not cause I bop or wear my cap cocked/The more emotion I put into it, the harder I rock"
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-04-2005, 00:43
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Cheops: Ben je nou zo dom of doe je alleen alsof?

En als reactie op je vorige post: Wat voor invloed heeft ze dan gehad behalve het in Nederland (let wel, alleen in Nederland.. klein kutlandje ergens in Europa met 16 milj. ofzo inwoners.. vergeleken met een Bush stelt ze wat invloed betreft echt niets voor.) allemaal nog net iets moeilijker maken?
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 00:59
Cheops
Avatar van Cheops
Cheops is offline
Citaat:
En als reactie op je vorige post: Wat voor invloed heeft ze dan gehad behalve het in Nederland (let wel, alleen in Nederland.. klein kutlandje ergens in Europa met 16 milj. ofzo inwoners.. vergeleken met een Bush stelt ze wat invloed betreft echt niets voor.) allemaal nog net iets moeilijker maken?
duss, een politieke moord stelt niks voor? submission heeft geen invloed gehad?..nogmaals het moslimvraagstuk is een van de belangrijkste gegevens van deze tijd, Nederland is in dit opzicht erg belangrijk omdat het conflict tussen moslims en autochtonen hier heel erg speelt, er is hierdoor zelfs een moord gepleegd en dat in welvarend vrij westers land nog wel. Dit heeft indirect heel veel invloed gehad op de manier waarop men in Europa en het westen nu tegen moslims aankijkt.. Ze was samen met van Gogh in een zekere zin 'revolutionair' en dapper door op een gedurfde manier tegen de islam aan te schoppen, in een tijd van aanslagen door fundamentalisten en gebeurtenissen als de oorlog in irak en 11 september..
Natuurlijk valt niet te ontkennen dat Bush meer invloed heeft, maar doe niet of er hier niks aan de hand is mede dankzij hirsi ali..

Citaat:
grl schreef op 11-04-2005 @ 01:43 :
Cheops: Ben je nou zo dom of doe je alleen alsof?
oja, wil je je achterlijke elitaire opmerkingen voor je houden..
__________________
"I feel I'm stone, not cause I bop or wear my cap cocked/The more emotion I put into it, the harder I rock"
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 01:02
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Cheops schreef op 11-04-2005 @ 01:59 :
duss, een politieke moord stelt niks voor?
Voor zover ik weet zat Van Gogh niet in de politiek, dus is het ook geen politieke moord.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 01:04
Cheops
Avatar van Cheops
Cheops is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 11-04-2005 @ 02:02 :
Voor zover ik weet zat Van Gogh niet in de politiek, dus is het ook geen politieke moord.
je snapt hopelijk wat ik bedoel
gaan we een beetje miereneuken hier, het is verdomme 2 uur..
__________________
"I feel I'm stone, not cause I bop or wear my cap cocked/The more emotion I put into it, the harder I rock"
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 01:07
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Cheops schreef op 11-04-2005 @ 02:04 :
je snapt hopelijk wat ik bedoel
gaan we een beetje miereneuken hier, het is verdomme 2 uur..
Ja, als je niet tegen het late tijdstip kan, moet je hier niet rondhangen. Ga dan maar in je bevlekte bedje liggen. Op naar dromenland, welterusten.

Jij beweert dat een politieke moord is gepleegd, terwijl dat gewoonweg niet waar is.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 07:05
Spoonie
Avatar van Spoonie
Spoonie is offline
Citaat:
Cheops schreef op 11-04-2005 @ 01:59 :
duss, een politieke moord stelt niks voor? submission heeft geen invloed gehad?..nogmaals het moslimvraagstuk is een van de belangrijkste gegevens van deze tijd, Nederland is in dit opzicht erg belangrijk omdat het conflict tussen moslims en autochtonen hier heel erg speelt, er is hierdoor zelfs een moord gepleegd en dat in welvarend vrij westers land nog wel. Dit heeft indirect heel veel invloed gehad op de manier waarop men in Europa en het westen nu tegen moslims aankijkt.. Ze was samen met van Gogh in een zekere zin 'revolutionair' en dapper door op een gedurfde manier tegen de islam aan te schoppen, in een tijd van aanslagen door fundamentalisten en gebeurtenissen als de oorlog in irak en 11 september..
Natuurlijk valt niet te ontkennen dat Bush meer invloed heeft, maar doe niet of er hier niks aan de hand is mede dankzij hirsi ali..



oja, wil je je achterlijke elitaire opmerkingen voor je houden..
overdrijven is een kunst , maar ik denk dat de hoofdoeken questie in Frankrijk meer invloed op contact tussen moslims/niet moslims had op mensen in Europa dan de moord op Van gogh
__________________
Het leven van een student bestaat uit vaak en vakkunding weekend vieren met soms een college tussendoor.......één twee, klik klik, go go ...ACTIE!!!!
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 08:44
Verwijderd
Citaat:
Cheops schreef op 11-04-2005 @ 01:32 :
jawel, dingen zoals terrorisme, oorlogen, racisme, genocide etc.
hebben natuurlijk allemaal geen zak met moslims te maken..
Dat Bush,Rice,al-Zarqawi en Sharon ook zijn genomineerd ligt natuurlijk helemaal niet aan het conflict over de islam en moslims..
argh, you monkey

bush => wereldbank
bush => internationale monetaire politiek
bush => internationale diplomatieke betrekkingen
bush => handelsembargo's maken of breken

etc

ooh, wat heeft hirsi ali veel invloed zeg. de hele wereld draait niet om moslims en jouw kleine belevingswereldje.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 08:51
Verwijderd
Citaat:
Cheops schreef op 11-04-2005 @ 01:32 :
jawel, dingen zoals terrorisme, oorlogen, racisme, genocide etc.
hebben natuurlijk allemaal geen zak met moslims te maken..
Dat Bush,Rice,al-Zarqawi en Sharon ook zijn genomineerd ligt natuurlijk helemaal niet aan het conflict over de islam en moslims..
je vergeet de tsunamie's, ow wacht, verrek, daar hadden de moslims geen schuld aan.

voor de rest: zie reactie van Nare Man
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 09:48
Cheops
Avatar van Cheops
Cheops is offline
Citaat:
Louis Armstrong schreef op 11-04-2005 @ 09:51 :
je vergeet de tsunamie's, ow wacht, verrek, daar hadden de moslims geen schuld aan.

voor de rest: zie reactie van Nare Man
Ik geef ten eerste nergens moslims de schuld ..ik geef gewoon aan dat die discussie een van de belangrijkste thema's is die er op dit moment in de wereld speelt..Natuurlijk heb je ook tsunami's en andere onderwerpen die uiteraard van belang zijn..maar het is een blijft big issue, dus vandaar dat het toch begrijpelijk is dat Hirsi Ali wordt gekozen als een van de meest invloedrijke personen van deze tijd, in die categorie..

nogmaals:
Citaat:
Natuurlijk valt niet te ontkennen dat Bush meer invloed heeft, maar doe niet of er hier niks aan de hand is mede dankzij hirsi ali..
__________________
"I feel I'm stone, not cause I bop or wear my cap cocked/The more emotion I put into it, the harder I rock"
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 09:55
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 10-04-2005 @ 22:51 :
Ja, ik heb het ook gehoord op 't nieuws. Ik vind het nogal discutabel, welke invloed heeft Hirsi Ali nu eigenlijk in Nederland, naast dat ze Kamerlid is? Ze roept maar wat, maar onder de moslimbevolking is de steun voor haar pro-emancipatieideeën erg klein.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 10:28
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Ja, ze heeft veel invloed. Vaak op mensen in diaspora en dan meestal niet in Nederland waar ze nauwelijks haar mond open kan doen

En als ze in het nieuws verschijnt, dan worden bepaalde zinnen eruit gehaald (zoals bij ieder ander), waardoor je alleen one-liners te horen krijgt. En programma's als Zomergasten waar ze heel haar verhaal kwijt kan, vind je nauwelijks op de tv en/of worden nauwelijks bekeken.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 11-04-2005, 10:30
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 11-04-2005 @ 00:02 :
Wat zal Ayaan zich stoer voelen. *kots*

Misschien is het een soort van rechtvaardiging van god, dat deze vrouw lichamelijk geen orgasme meer kan beleven, maar op deze manier dus wel.
Gosh wat is het toch populair om op haar besnijdenis te gaan hangen

ziek hoor
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 11:07
Zaina
Avatar van Zaina
Zaina is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 11-04-2005 @ 00:02 :
Wat zal Ayaan zich stoer voelen. *kots*

Misschien is het een soort van rechtvaardiging van god, dat deze vrouw lichamelijk geen orgasme meer kan beleven, maar op deze manier dus wel.
__________________
Czech us out
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 11:38
Hydrogen
Hydrogen is offline
Amerikaanse Tijdschriften/Dagbladen zijn zo geweldig
Als je deze bladen nog serieus neemt
__________________
http://www.khalifaat.tk
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 11:42
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Hydrogen schreef op 11-04-2005 @ 12:38 :
Amerikaanse Tijdschriften/Dagbladen zijn zo geweldig
Als je deze bladen nog serieus neemt
Owja, natuurlijk
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 11:48
Str0nk
Avatar van Str0nk
Str0nk is offline
Jay Z staat ook op die lijst, dat spreekt boekdelen over de relevantie ervan.
__________________
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat de ander voor hij 't ziet.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 12:00
Hydrogen
Hydrogen is offline
Citaat:
Str0nk schreef op 11-04-2005 @ 12:48 :
Jay Z staat ook op die lijst, dat spreekt boekdelen over de relevantie ervan.
Inderdaad. Kunnen ze net zo goed Ali B erop zetten. Je weet maar nooit of hij staat erin!
__________________
http://www.khalifaat.tk
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 12:01
Hydrogen
Hydrogen is offline
Citaat:
Gatara schreef op 11-04-2005 @ 12:42 :
Owja, natuurlijk
__________________
http://www.khalifaat.tk
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 12:06
Verwijderd
Citaat:
Hydrogen schreef op 11-04-2005 @ 13:00 :
Inderdaad. Kunnen ze net zo goed Ali B erop zetten. Je weet maar nooit of hij staat erin!
Hij is tenminste ambassadeur van de stichting BOOM.


Ali B. Ambassadeur Stichting Bomen Over Leven

Ali Bouali, momenteel de bekendste vertolker van Nederlandstalige hiphopmuziek, is Ambassadeur geworden voor de Stichting Bomen Over Leven. Hiermee treedt hij in de voetsporen van disc-jockey 100 % ISIS en een aantal minder bekende Nederlanders, zoals diverse actieve donateurs en schaapherderin Christine Mouw.

Ali B. heeft een uitgesproken mening over de aantasting van de natuur en het milieu. "Afgelopen lente ben ik naar Tanzania geweest voor een project van Music Mayday. Daar stond ik voor het eerst pas echt stil bij het feit hoe bijzonder onze natuur is. Het ging mij heel erg aan het hart dat wij mensen door onze slechte gewoontes de natuur aan het kapotmaken zijn. Ik besef nu hoe belangrijk het is om ons in te zetten voor de natuur. Daarom steun ik de Stichting Bomen Over Leven."

Het bestuur van de Stichting is blij met de inzet van Ali B. als Ambassadeur, en verwacht hierdoor een groeiende belangstelling van met name jongeren voor de natuur en het milieu.
bron
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 12:12
Pikey
Avatar van Pikey
Pikey is offline
Wat vreselijk overschat.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 12:12
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Het barst van de argumenten hier in het topic
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 12:15
Str0nk
Avatar van Str0nk
Str0nk is offline
Citaat:
Gatara schreef op 11-04-2005 @ 13:12 :
Het barst van de argumenten hier in het topic
Nou ja, Ayaan's invloed is hier in Nederland al beperkt. Als ze niet voor 2-3 zetels bij de VVD stond, waren ze haar liever arm dan rijk. En ze heeft tot op heden weinig to niets teweeggebracht.
__________________
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat de ander voor hij 't ziet.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 12:17
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Amsterdam, 24 september 2002

Terug

Bedreiging van Ayaan Hirsi Ali
Ayaan Hirsi Ali

Ayaan Hirsi Ali
Op bedreiging met de dood kan ik alleen maar met ontzetting reageren. Het is onaanvaardbaar als het recht op vrijheid van meningsuiting op zo’n wijze ingeperkt wordt. Als je het niet met elkaar eens bent, moet je daar over discussiëren, maar iemand met de dood bedreigen - daar kan ik alleen met ontsteltenis op reageren. Een ontsteltenis die het hele Amnesty-bestuur, waarvan Ayaan Hirsi Ali sinds afgelopen zomer deel uitmaakt, deelt.
Bedreigingen van onafhankelijke kritische geesten zijn ernstig en raken de kern van ons werk. Ze zijn ook van alle tijden. Veertig jaar geleden vormde juist de schending van vrijheid van meningsuiting van twee Portugese studenten de aanleiding voor de Britse advocaat Peter Benenson om Amnesty op te richten. Sindsdien heeft onze organisatie zich talloze malen uitgesproken en ingezet voor activisten voor de mensenrechten. Want niet zelden zijn juist deze mensenrechtenactivisten – zoals ook Ayaan Hirsi Ali ten principale is – het doelwit.
Hun werk betreft soms schendingen tegen de mensenrechten waarmee Amnesty zich slechts zijdelings bezighoudt. Ook in het geval van Ayaan gaat haar persoonlijke mening het werkterrein en de standpunten van Amnesty soms voorbij. Maar het simpele feit dat mensen in weerwil van tegenwind, verstoting, bedreiging of intimidatie hun nek uit durven te steken, betekent voor Amnesty dat steun gegeven moet worden. De organisatie zette zich bijvoorbeeld in voor de Egyptische arts en activiste Nawal El Saadawi en voor de Bengaalse feministische schrijfster Taslima Nasrin, beide vrouwen van moslimafkomst die in eigen land het leven onmogelijk werd gemaakt. Zo ver mag het in Nederland niet komen. Wij hebben ons aangesloten bij de maatschappelijke organisaties, politici, journalisten en intellectuelen die de bedreigingen hebben veroordeeld. Amnesty is in dit opzicht ook blij met de afwijzende reactie van vice-premier Remkes. Maar dat alles maakt de bedreiging aan het adres van Ayaan Hirsi Ali niet minder erg. Door een veroordeling steunen wij Ayaan Hirsi in haar eigen weerbaarheid. Want het is extra verdrietig dat iemand als zij, die zo’n lange weg naar de vrijheid heeft afgelegd, in haar vrijheid wordt beperkt.

Lilian Gonçalves-Ho Kang You
Voorzitter Amnesty Nederland

Amnesty International afdeling Nederland

__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 12:18
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Str0nk schreef op 11-04-2005 @ 13:15 :
Nou ja, Ayaan's invloed is hier in Nederland al beperkt. Als ze niet voor 2-3 zetels bij de VVD stond, waren ze haar liever arm dan rijk. En ze heeft tot op heden weinig to niets teweeggebracht.
Ideologisch is ze invloedrijk. Maar zoals ik al zei: eerder voor de lui in Diaspora uit (vaak) Noord-Afrika in landen als GB en VS.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 12:20
Pikey
Avatar van Pikey
Pikey is offline
Citaat:
Gatara schreef op 11-04-2005 @ 13:12 :
Het barst van de argumenten hier in het topic
Ach joh, hier heb je geen argumenten voor nodig, dit is gewoon zo klaar als een klontje.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:21.