Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-10-2008, 21:00
Woeltje
Woeltje is offline
Ik ben in mijn laatste jaar van studie MBO niveau 2 Administratiefmedewerker ik wil graag instromen in Havo aan VAVO
Deze zijn mijn vragen

Mijn Vraag is kan dat aan VAVO?
En hoeveel duurt het als het kan ?
VAVO te duur ?
Is er meer scholen die dat doet ??

Jullen ook adviesen geven wat de best wat ik kan doen
Bedankt en ik wacht op uw antwoord
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-10-2008, 07:44
Bubbeldoosje
Avatar van Bubbeldoosje
Bubbeldoosje is offline
Ik denk dat het opzich niet zo makkelijk is qua regels, maar op sommige Vavo's kun je met een kleine smoes instromen (zoals in Amsterdam). Dan vragen ze een soort toelatingstest.
Bij ons heb je 3 jaar om af te ronden wat je zelf wilt, maar het kan ook in 2 of in zelfs 1 jaar!
En tja, als je een voltijd studie doet kun je ook een fulltime tegemoetkoming scholieren van de IB-groep krijgen (studiefinanciering die je niet hoeft terug te betalen).
__________________
De dorpsjeugd klit wat bij elkaar, in minirok en beatlehaar.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2008, 21:02
Woeltje
Woeltje is offline
Citaat:
Ik denk dat het opzich niet zo makkelijk is qua regels, maar op sommige Vavo's kun je met een kleine smoes instromen (zoals in Amsterdam). Dan vragen ze een soort toelatingstest.
Bij ons heb je 3 jaar om af te ronden wat je zelf wilt, maar het kan ook in 2 of in zelfs 1 jaar!
En tja, als je een voltijd studie doet kun je ook een fulltime tegemoetkoming scholieren van de IB-groep krijgen (studiefinanciering die je niet hoeft terug te betalen).
Bedankt voor je antwoord .
Ik heb maar een vraag
Waar kan ik 3 jaar of 2 en alleen 1 jaar doen als je zegt ? Kan je meer uitleggen ?
Maar ik ben van Curacao maar we hebben Nederlandse Nationaliteit weetje voor
Nederlandese Antillen en zo. Maar ik weet niet als ik daar kan aan melden
Met citaat reageren
Oud 29-10-2008, 21:05
wallflower
Avatar van wallflower
wallflower is offline
Je Nederlands is in ieder geval niet om over naar huis te schrijven. Daar zul je dan waarschijnlijk extra hard voor moeten werken op de havo (als het je al lukt).
__________________
i need so badly to believe that there is truth, that love is real
Met citaat reageren
Oud 30-10-2008, 22:41
Bubbeldoosje
Avatar van Bubbeldoosje
Bubbeldoosje is offline
Bij de IB-groep kun je volgens mij best een 'tegemoetkoming' krijgen als je uit het buitenland komt, maar immers hoort Curacao bij het Koninkrijk der Nederlanden dus niks om je zorgen over te maken hoop ik.

Ik zit dus op het Joke Smit College, in Amsterdam. Zelf doe ik VWO.
Je kunt zelf kiezen welke vakken je in een bepaald jaar volgt, als ze maar aansluiten bij het profiel wat je kiest. Ik deed vorig jaar bijvoorbeeld 4 vakken die ik toen wilde doen, en dit jaar weer 5 andere vakken. Ook zodat ik niet alles in een jaar heb.
Het is wel zo dat je in de meeste vakken aan het eind van het jaar examen moet doen, de vakken zijn dus niet verdeeld over 4 havo en 5 havo (in jouw geval) maar alleen 5 havo.
En als je een onvoldoende voor je eindexamen haalt kun je het vak bovendien het volgende jaar opnieuw doen! Dus het is best wel chill eigenlijk.
Alleen moet je wel een hoop zelf doen, je bent niet echt verplicht om naar de lessen te komen maar je moet wel punten halen.
__________________
De dorpsjeugd klit wat bij elkaar, in minirok en beatlehaar.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2008, 19:40
Verwijderd
Nee, dat lijkt me niet. Alhoewel een HAVO-diploma geen reet voorstelt
Met citaat reageren
Oud 04-11-2008, 22:39
Verwijderd
geen reet voorstelt maar wel handig alsnog
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:58.