Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-05-2010, 15:52
Armoed
Avatar van Armoed
Armoed is offline
Ik heb altijd al rond de 35-36 graden gehad, op zich geen probleem. Nu heb ik laatst gekeken of ik koorts had en de oorthermometer gaf iets meer dan 32 graden aan. Toen heb ik het ook opgemeten in mijn andere oor en daar kwam ongeveer dezelfde temperatuur uit. Uurtje later weer geprobeerd (had de oorthermometer al even niet meer gebruikt) en ongeveer weer dezelfde cijfers. Ach.

Een week later zag ik de thermometer weer liggen en heb mijn temperatuur toen weer opgemeten, weer met dezelfde cijfers (32-33). Ik ging naar de sportschool en heb hem meegenomen, vlak na intensieve training heb ik mijn temperatuur weer opgemeten en toen kwam ik op iets boven de 36. Toen ben ik in de sauna gegaan en daarna heb ik het wéér opgemeten, iets boven de 37. Afspoelen, aankleden en naar huis. Thuis aangekomen weer opgemeten, 32-33.

Raar, dus even de dokter opgebeld en die vond het ook geen goed teken en ik moest langskomen. Temperatuur is op 3 manieren opgemeten (ja, ook op die manier ), alledrie ongeveer dezelfde uitslag (32-33). Ik moest bloed laten prikken op een hoop dingen en heb urine afgestaan. Paar uur terug de uitslag gekregen: kerngezond.

De dokter zei dat het waarschijnlijk niet kwaadaardig was, maar omdat je blijkbaar met zulke dingen goed moet uitkijken heeft hij weer een formulier ingevuld (bloedonderzoek) en vroeg om merkwaardige dingen te melden, mijn hartslag en ademhaling was namelijk ook veel langzamer dan normaal (ik doe geen extreme duursport, zoals bv. marathons/zwemmen/wielrennen).

Nu is mijn vraag: heeft iemand hier ervaring mee of weet iemand misschien iets dat de dokter toevallig niet weet?
__________________
If I had one wish I would ask for a big enough ass for the whole world to kiss
Met citaat reageren
Oud 26-05-2010, 16:50
Verwijderd
Steek 'm eens in je kont ipv je oor
Met citaat reageren
Oud 26-05-2010, 17:25
Verwijderd
Hij zegt: op 3 manieren opgemeten, ook op die manier, met een zeer enthousiast poppetje erachter, ik neem aan dat hij dat dan wel heeft geprobeerd?

Ik heb zelf een wat lagere temperatuur, rond de 36. Maar ik heb geen idee hoe het komt en zeker niet hoe jij aan zo'n lage temperatuur zou kunnen komen.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2010, 20:26
Pyro Power
Pyro Power is offline
Toen ik de titel zag dacht ik dat dat het kwam doordat je menstruatie cyclus zich aan het voltrekken was, maar je bent een man dus dat is het waarschijnlijk niet.

Als ik het google kan het "Wilson's Temperature Syndrome" Maar omdat je lichaams temperatuur 89.6* F is in plaats van de normale 98.6* F is dit zo'n sterke afwijking dat het me geen WTS is.

Volgende wat aan bod komst is Anemie (*bloedarmoede dus) Maar dit zal je huisarts wel aan het onderzoeken zijn.

Zoek ik nog even wat verder dan zie ik dat het ook zou kunnen komen door een schildklier die te langzaam werkt. Ik citeer: "Mogelijke symptomen zijn:

Langzame hartslag (minder dan 70 per minuut)

Verhoogde bloeddruk
Zich sloom en moe voelen
Het steeds koud hebben
Slaperigheid ondanks voldoende nachtrust
Slecht geheugen
Concentratieproblemen
Spierkrampen, stijve armen of benen
Gewichtstoename
Pafferig gezicht, zwelling vooral onder de ogen
Krakende of hese stem
Haarverlies (bij mannen ook van benen en armen)
Droge huid die er soms geelachtig uit kan zien
Obstipatie (maar vaak diarree kan ook voorkomen)
Hevige (of juist uitblijvende of onregelmatige) menstruatie
Afscheiding van melk uit de borst
Onvruchtbaarheid
Struma (abnormale zwelling in de hals veroorzaakt door een vergrote schildklier)
Bij kinderen: onvoldoende groei "

Voor de rest zou ik het echt niet weten, misschien dat je zelf nog even verder kunt zoeken, maar ik denk dat het het beste is dat je maar gewoon wacht op het onderzoek van je huisarts Je zou jezelf toch geen ziekte aan willen praten denk ik.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2010, 11:12
Verwijderd
Dat het na het sporten en na saunabezoek hoger is dan meestal, is normaal. Dat ten eerste.

En verder deed het mij inderdaad ook aan hypothyreoïdie denken. Nu meende ik dat je wel tamelijk actief bezig bent met fitness en je eetpatroon enzo, dus op zich kan ik me voorstellen als je het zou merken als je stofwisseling trager wordt, maar als het al langer bestaat zie je natuurlijk geen verschil.
Ik denk alleen dat je huisarts daar óók al aan heeft gedacht, en daar dus wel op geprikt heeft, want huisartsen hebben redelijk veel ervaring met hypothyreoidie. Heb je gezien of TSH, T3 en T4 aangekruist waren op het formulier?
Met citaat reageren
Oud 27-05-2010, 15:36
Armoed
Avatar van Armoed
Armoed is offline
Citaat:
Dat het na het sporten en na saunabezoek hoger is dan meestal, is normaal. Dat ten eerste.
Dat wist ik al, dat was ook de reden dat ik de thermometer meenam. Ik vroeg me af of mijn temperatuur steeg na het sporten of hetzelfde bleef.

Citaat:
En verder deed het mij inderdaad ook aan hypothyreoïdie denken. Nu meende ik dat je wel tamelijk actief bezig bent met fitness en je eetpatroon enzo, dus op zich kan ik me voorstellen als je het zou merken als je stofwisseling trager wordt, maar als het al langer bestaat zie je natuurlijk geen verschil.
Ik denk alleen dat je huisarts daar óók al aan heeft gedacht, en daar dus wel op geprikt heeft, want huisartsen hebben redelijk veel ervaring met hypothyreoidie. Heb je gezien of TSH, T3 en T4 aangekruist waren op het formulier?
Ja, ik ben op ongeveer alles getest op dat papiertje en ik ben kerngezond. Het enige dat afweek van alle waarden was vitamine D3. Hier mijn waarden van het algemene onderzoek (schildklier e.d.)

Leukocyten: 5,1
Hemoglobine (Hb): 9,6
Hematocriet (Ht): 0,46
M.C.V.: 90
Trombocyten: 231
Lymfocyten: 2,2
Monocyten: 0,4
Eosinofiele granulocyten diff: 0,1
Basofiele granylocyten diff: 0
Neutrofielen: 2,3
Large unstained cells: 0,1
Glucose op willekeurig tijdstip: 5,3
Thyroid stimulerend hormoon (TSH): 1,26
T4 vrij thyroxine: 14,5
Ferritine: 63
Vitamine D3: 41,9

Vitamine D3 moet tussen de 50 en 150 zitten, dat is dus iets te laag.

Ik heb ook een heel onderzoek gekregen naar ziektes (waaronder volledig SOA-onderzoek) en ik had niets.
__________________
If I had one wish I would ask for a big enough ass for the whole world to kiss
Met citaat reageren
Oud 30-05-2010, 23:29
Pyro Power
Pyro Power is offline
Dus.. Dan zit er nog maar 1 ding in. Genetische mutatie. Je bent een evolutie van het menselijk ras. Ik aanbid jou.
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Exacte vakken [BIO] Schildklier functie
Lychee
2 15-12-2009 09:51
Lichaam & Gezondheid Het Grote Voeding en Gezondheids-topic # 39
Gothic
500 22-03-2005 11:22


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:59.