Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-10-2010, 16:27
milus89
milus89 is offline
Dag allemaal,

Dit jaar heb ik mijn HBO propedeuse Biologie en Medisch Laboratoriumonderzoek gehaald, maar ben er ook na een anderhalve maand in het tweede jaar achtergekomen dat dit toch niet is wat ik wil. Voornamelijk omdat ik moeite heb met het tekort aan contact met mensen maar ook omdat ik mijzelf toch niet de komende, laten we zeggen 10 jaar, in het lab zie staan.

Nou ik mijn propedeuse heb, kan ik ook (met enige deelcertificaten of cursussen) universiteit gaan doen.
Geneeskunde is iets wat mij altijd al interessant leek maar ik had mijn havo-diploma en geen VWO. Ook zit ik de laatste tijd naar psychologie (met Arbeids en Organisatiepsychologie als master in gedachte) en personeelswetenschappen te kijken, zeker omdat het werken met mensen mij toch erg trekt.

Mijn vragen zijn:

Als ik bij geneeskunde al door de loting zou komen, ben ik bang dat ik het niveau niet aan kan. Is er iemand die mij kan vertellen of de gemiddelde HBO-er (vond HBO niet moeilijk) dit aan kan met aardig wat inzet? En hoe word de overstap van het HBO naar het WO in het algemeen ervaren, behalve dat het theoretischer en zelfstandiger ingesteld is?

Met psychologie (en vervolgens Arbeids en Organisatiepsychologie-master) en personeelswetenschappen heb ik het idee dat je redelijk in hetzelfde werkvlak komt, iemand die weet of dit enigszins klopt?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-10-2010, 17:09
Verwijderd
Ik heb zelf geneeskunde gestudeerd en ik ken één meisje dat na haar HBO-propedeuse geneeskunde is gaan studeren, ik weet niet wat voor propedeuse. Zij vond vooral de hoeveelheid stof een groot verschil. Ze heeft wel altijd alle tentamens gehaald, maar was dan wel zo'n 40-50 uur per week bezig met colleges volgen en thuisstudie. Op zich is dat wel vol te houden, ze had daarbij het voordeel dat ze thuis woonde en geen bijbaantje hoefde te hebben (en dat ze niet van tv kijken of internetten houdt ).
Op zich scheelt het met geneeskunde dat het niet heel veel theoretischer is dan HBO. Je krijgt vergeleken met andere WO studies relatief veel begeleiding en bent natuurlijk ook de helft van de studie met praktijkstages bezig. Het tempo is vooral hoger dan op het HBO.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Inschrijven na 1 mei
hoihoihoi123
7 15-05-2014 08:57
Studeren Van HAVO5 E&M naar VWO N&G mogelijk?
Mikeyyzz
11 26-02-2013 16:53
Studeren Twijfels over de studiekeuze
weetniks
1 10-11-2012 09:08
Studeren vervolgstudie/beroep
Canine 13
6 25-07-2006 20:49
ARTistiek Grafische vormgeving, zoveel keus...
patroesj
16 18-03-2006 12:35
Algemene schoolzaken psychologie opleiding naar het mbo
**~yvie~**
28 27-03-2004 06:35


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:26.