Oud 21-11-2011, 14:12
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Onzijdig meervoud nom/acc gaat op -a en nominatief en accusatief zijn in zowel enkel- als meervoud aan elkaar gelijk! Zodoende slaat 'eurae' volledig nergens op.
Pleuro op, dat bepaal ik zelf wel!
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Advertentie
Oud 21-11-2011, 14:12
Verwijderd
Mijn broer gebruikte euri. Volgens mij als meervoud van euro en dat komt als ik me niet vergis van het grieks toch? Ik heb het in ieder geval overgenomen en in niet-serieuze situaties gebruik ik wel vaker het woord euri.
Oud 21-11-2011, 14:13
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
[afbeelding]


Euro's, pf, deze was pas relaxed om in je portemonnee te hebben vroegah!
En wat een mooi jaar staat erop!
Dit was pas mooi om in je Pennie spaarpot te hebben!

__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Oud 21-11-2011, 14:14
Verwijderd
Citaat:
Dit was pas mooi om in je Pennie spaarpot te hebben!

[afbeelding]
Die was van voor mijn tijd
Oud 21-11-2011, 14:14
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline


En aww, die schattige snip <3
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Oud 21-11-2011, 14:14
Vowel
Avatar van Vowel
Vowel is offline
Mijn moeder heeft zelfs nog papieren guldens.
Oud 21-11-2011, 14:14
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Die was van voor mijn tijd
Dat is nou precies even het gevoel dat ik wou benadrukken
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Oud 21-11-2011, 14:15
Verwijderd
in die pennie spaarpotten konden gaar geen briefjes!
Oud 21-11-2011, 14:15
Verwijderd
Citaat:
in die pennie spaarpotten konden gaar geen briefjes!
Wellus, in deze!

Oud 21-11-2011, 14:16
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Een keer schreef ik, toen ik notabene 10 was, ergens "De Nederlandsche Bank" op

Mijn vader, in een poging slim te doen: "je weet dat Nederlandse zonder ch is, he?"

__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Oud 21-11-2011, 14:17
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
in die pennie spaarpotten konden gaar geen briefjes!
Echt wel, er was een speciaal vak voor, naast de munt-kolommen!

__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Oud 21-11-2011, 14:19
Verwijderd
Ik ken dit allemaal niet
Oud 21-11-2011, 14:21
Verwijderd
Dat ding dat ik postte was echt supervet, alleen ik ben eigenlijk vergeten wat je daar ook alweer mee kon doen.
Oud 21-11-2011, 14:22
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
Echt wel, er was een speciaal vak voor, naast de munt-kolommen!

[afbeelding]
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 21-11-2011, 14:22
Pierrot
Avatar van Pierrot
Pierrot is offline
Citaat:
Dat ding dat ik postte was echt supervet, alleen ik ben eigenlijk vergeten wat je daar ook alweer mee kon doen.
Je geld kon erin.
__________________
Schmach.
Oud 21-11-2011, 14:23
Verwijderd
Citaat:
Echt wel, er was een speciaal vak voor, naast de munt-kolommen!

[afbeelding]
die had ik ook
Oud 21-11-2011, 14:24
Verwijderd
Citaat:
Je geld kon erin.
Ja, maar waar waren al die knoppen enzo dan voor? En dat pasje.
Oud 21-11-2011, 14:24
Pierrot
Avatar van Pierrot
Pierrot is offline
Citaat:
De Duitse fiscus ziet toch af van een naheffing voor Nederlandse ex-dwangarbeiders. Dit heeft een woordvoerder van het ministerie van Financiën bekendgemaakt.

Nederlandse ex-dwangarbeiders hebben afgelopen weken een brief in het Duits ontvangen van de Duitse fiscus. Ze moesten een naheffing betalen over hun loon dat ze tijdens de Tweede Wereldoorlog in Duitland hebben ontvangen.
Zeventig jaar

In de Tweede Kamer is verbaasd gereageerd op de Duitse naheffing, die een gevolg is van een nieuwe Duitse belastingswet. Het CDA-Kamerlid Omtzigt noemde het eerder schandalig dat de Duitse fiscus ruim zeventig jaar na de oorlog nog met een naheffing zou komen.

"Je kunt ook zeggen, laat dat even...", aldus Omtzigt in het Radio 1 Journaal. "Je weet dat je er problemen mee krijgt."
Gedwongen

Omtzigt weet niet om hoeveel ex-dwangarbeiders gaat. Tijdens de Tweede Wereldoorlog moesten zo'n 500.000 Nederlanders gedwongen in Duitsland werken.

Een deel daarvan kreeg loon en bouwde een pensioen op. "Het moet om zeker honderden gaan", zegt Omtzigt.
Actie

De Belgische minister van Financiën Reynders noemde het shockerend en niet te verantwoorden en ook staatssecretaris Weekers tekende protest aan. De Duitse regering ziet nu dus af van de naheffing.
.
__________________
Schmach.
Oud 21-11-2011, 14:25
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
De rabobank had ook van die spaarpotten, maar die waren irritant, want die konden alleen maar door de bank zelf worden opengemaakt, en dan moest je het dus op je spaarrekening storten.
__________________
you're not my demographic
Oud 21-11-2011, 14:26
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:
.
Autsj.

Zouden die dwangarbeiders dat pensioen wel nog ontvangen? Lijkt me een bizarre ervaring.
__________________
you're not my demographic
Oud 21-11-2011, 14:26
Pierrot
Avatar van Pierrot
Pierrot is offline
Citaat:
Ja, maar waar waren al die knoppen enzo dan voor? En dat pasje.
De knoppen weet ik niet meer, maar volgens mij ging het klepje open als je het pasje erin deed en dan je code invoerde.

Volgens mij moest het pasje er zelfs in voor alle functies.
__________________
Schmach.
Oud 21-11-2011, 14:27
Verwijderd
Citaat:
Assyrisch hebben we nog niet daadwerkelijk gehad, dus daar kan ik vrij weinig over zeggen.

Echter hebben Hettitisch, Hurritisch, Akkadisch en Summerisch wel allemaal van dat soort achterlijke regeltjes. En naamvallen en dingen waar ik geen flikker van snap. Ik weet niet of ze daadwerkelijk neutronregel hebben want ze willen nog wel eens eigen rare regeltjes maken, maar het zou goed kunnen
Wauw! Wat voor naamvallen hadden ze dan? Ik houd heel veel van naamvallen. <3
Oud 21-11-2011, 14:29
Verwijderd
Citaat:
Wauw! Wat voor naamvallen hadden ze dan? Ik houd heel veel van naamvallen. <3
Niet echt andere dan in het Latijn Volgens mij. Maar ik ben er nog niet extreem veel mee bezig geweest ook
Oud 21-11-2011, 14:36
Pierrot
Avatar van Pierrot
Pierrot is offline
Citaat:
Autsj.

Zouden die dwangarbeiders dat pensioen wel nog ontvangen? Lijkt me een bizarre ervaring.
Ik heb geen idee hoe het uitbetalen van dat pensioen geregeld is.

Ik vraag me af wie het groene licht voor het versturen van die brieven gegeven heeft. Het is wel érg pijnlijk.
__________________
Schmach.
Oud 21-11-2011, 14:40
Verwijderd
Citaat:
Echt wel, er was een speciaal vak voor, naast de munt-kolommen!

[afbeelding]
Oud 21-11-2011, 14:40
Verwijderd
Citaat:
Niet echt andere dan in het Latijn Volgens mij. Maar ik ben er nog niet extreem veel mee bezig geweest ook
Vijf maar? Losers.
Oud 21-11-2011, 14:41
Verwijderd
In de categorie: HAD IK VROEGER OOK!!!111:



De ROLYKIT
Oud 21-11-2011, 14:42
Verwijderd
Citaat:
Vijf maar? Losers.
Ik weet het niet zo uit mijn hoofd! Een moment!
Oud 21-11-2011, 14:43
Verwijderd
Citaat:
Wellus, in deze!

[afbeelding]
Die had ik! Maar goed, na een maand was het pasje kwijt en de batterijen leeg, en toen maakte ik hem open door hem met een schroevendraaier open te wrikken.
Oud 21-11-2011, 14:43
Verwijderd
Oh wacht dat is ook zo dat soort dingen staan niet op internet

Maar, wat ze wel doen zijn extreem lange woorden maken dat vind ik wel mooi.
Oud 21-11-2011, 14:46
Verwijderd
Ik vind de Logitech M90 eigenlijk een fijnere muis dan de G5, realiseer ik me zojuist. Voor de leken: een muis van amper 'n tientje versus eentje van -toentertijd- rond de 70 euro
Oud 21-11-2011, 14:46
Verwijderd
Citaat:
In de categorie: HAD IK VROEGER OOK!!!111:

[afbeelding]


De ROLYKIT
Jaaaaaaa <3 Ik wist niet dat het zo heette, maar heeeel lang geleden had ik die volgens mij ook één!
Oud 21-11-2011, 14:47
Vowel
Avatar van Vowel
Vowel is offline
Ik zou echt nooit 70 euro neertellen voor een muis.
Oud 21-11-2011, 14:47
Verwijderd
Of nee, wacht, ik had gewoon zo'n grote dikke etui waar van alles een beetje in zat. Stiften, potloden, liniaal, gum, puntenslijper, paperclips etc.
Oud 21-11-2011, 14:47
Verwijderd
Citaat:
Oh wacht dat is ook zo dat soort dingen staan niet op internet

Maar, wat ze wel doen zijn extreem lange woorden maken dat vind ik wel mooi.
Nu ben ik geïnspireerd om zoveel mogelijk informatie over naamvallen te maken en er een word-bestand over aan te leggen. Ja, dat ga ik doen. Mocht je het je herinneren, laat het me weten, ik ben je luisterend oor!

Hoe doen ze dat dan, die lange woorden?
Oud 21-11-2011, 14:49
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
De gulden moet terug!!1111~ /SP /PVV
Oud 21-11-2011, 14:50
Verwijderd
Citaat:
Nu ben ik geïnspireerd om zoveel mogelijk informatie over naamvallen te maken en er een word-bestand over aan te leggen. Ja, dat ga ik doen. Mocht je het je herinneren, laat het me weten, ik ben je luisterend oor!

Hoe doen ze dat dan, die lange woorden?
Oh, zeg maar! Net als de turken! Als wij iets willen zeggen dan maken we een zin van aparte woorden. Maar die lui maken gewoon een hele kleine zin en geven het woord gewoon allerlei uitgangen! Dus, als je dan wil zeggen dat iets ván hem of haar is, dan zeg je niet: Het boek is van mij, maar bij wijze van spreke boekmijn. Ofzoiets.
Oud 21-11-2011, 14:50
Verwijderd
Citaat:
De gulden moet terug!!1111~ /SP /PVV
SP

Maar ik wil de gulden niet per se terug hoor. Wat een gedoe zou dat worden zeg.
Oud 21-11-2011, 14:51
Verwijderd
Heel erg gedoe.
Oud 21-11-2011, 14:53
Verwijderd
Citaat:
Ik zou echt nooit 70 euro neertellen voor een muis.
Dat kwam een beetje omdat ik niet tegen mijn verlies kon en toen ik die muis kocht (inmiddels alweer een jaar of 8 geleden) heb ik er na een paar spelletjes Quake III CPMA twee kapotgeslagen uit nijd. Dus, ik dacht, "Komaan, eens kijken of jij je niet kunt beheersen als je een dure muis hebt!" -- Daarnaast zijn de extra buttons, sensitiviteitsinstellingen on teh fly en mogelijkheid tot verzwaren wel heel fijn als je veel gamet. Maar gamen doe ik eigenlijk amper nog, in ieder geval geen games die echt vallen of staan met extra buttons (zoals bijvoorbeeld Q3 CPMA en WoW wél) op le mouse.

Ik kan je trots vertellen dat ik ever since de G5 nooit meer een muis heb stukgeslagen omdat ik een spelletje niet kon winnen, domme fouten maakte of wat dan ook Wél heb ik hem nog een paar keer opgetild in het begin, zo van, "HERE COMETH THE PAIN MOTHERFUCKER!" maar ik realiseerde me nét voor het moment van impact dat-ie vrij duur was

</zinloos verhaal>
Oud 21-11-2011, 14:55
Verwijderd
Citaat:
Oh, zeg maar! Net als de turken! Als wij iets willen zeggen dan maken we een zin van aparte woorden. Maar die lui maken gewoon een hele kleine zin en geven het woord gewoon allerlei uitgangen! Dus, als je dan wil zeggen dat iets ván hem of haar is, dan zeg je niet: Het boek is van mij, maar bij wijze van spreke boekmijn. Ofzoiets.
O, ik spreek geen Turks! Maar, aha. Gaaf.

Ik eet nu brood met kaviaar. <3
Oud 21-11-2011, 14:57
Verwijderd
Citaat:
O, ik spreek geen Turks! Maar, aha. Gaaf.

Ik eet nu brood met kaviaar. <3
Op deze manier:

Citaat:
Een bekende woordgrap in het Turks is Çekoslovakyalılaştıramadıklarımızdanmısınız?, waarbij het woord Çekoslovakya een maximaal aantal achtervoegsels krijgt. Het betekent zoveel als Behoort u tot degenen die wij niet Tsjecho-Slowaaks hebben weten te maken?.
Oud 21-11-2011, 14:58
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
ik heb ook een G5, maar ik heb er geen 70 euro voor betaald.

Overigens een topding .
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 21-11-2011, 14:59
Verwijderd
Citaat:
ik heb ook een G5, maar ik heb er geen 70 euro voor betaald.

Overigens een topding .
Zeer zeker, maar voor non-gaming purposes prefereer ik echt de M90
Oud 21-11-2011, 15:01
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Op deze manier:
Oh god, en dan dacht ik dat Fins erg was!
Oud 21-11-2011, 15:02
Verwijderd
Nou ja, dit is Turks, en ik dacht dat Turks wel daadwerkelijk het ergst van allemaal is .

In ieder geval zijn al die oude talen eigenlijk best simpel weinig uitzonderingen enzo.
Oud 21-11-2011, 15:04
Verwijderd
Citaat:
Op deze manier:
Wat gaaf!

Wat voor klanken hadden al die talen eigenlijk? Hettitisch enzo.
Oud 21-11-2011, 15:06
Verwijderd
Dat uhm wéten ze eigenlijk niet precies . Maar we weten wel dat ze in principe alle klinkers gebruikten in het schrift met uitzondering van de O. Wel kon je dan dubbel U hebben waarvan ze denken dat je het als een soort o/oe moet uitspreken. Verder zijn de meeste alfabetten best wel heel erg aangepast met minder letters, maar bijvoorbeeld in het Hettitisch heb je dan dubbel ff, wat waarschijnlijk een W moest voorstellen . Maar de Hettieten hadden ook wel weer een soort van O
Oud 21-11-2011, 15:21
Verwijderd
mijn knie is facking gekneusd. op een hele domme manier.
Oud 21-11-2011, 15:25
Verwijderd
Hoe dat zo ?
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:57.