Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-08-2012, 10:32
Verwijderd
Advertentie
Oud 08-08-2012, 10:32
Verwijderd
Goede titel.
Oud 08-08-2012, 10:33
Verwijderd
Citaat:
Zet 'm op Ste, het komt wel goed En ik vind het zelf altijd wel fijn om van te voren te weten waar ik aan toe ben inderdaad. In de readers vast opzoeken wanneer grote opdrachten ingeleverd moeten worden (en in jouw geval wanneer en hoe vaak je stage moet lopen etc.) dan weet je dat iig en schiet je niet in de stress als je het op school voor het eerst hoort.
Nee precies. Op de HU en de UU dacht ik altijd van 'nou, lalalala, ik zie het allemaal wel', maar uit eindelijk heb je veel meer stress als alles niet helemaal duidelijk is.
Dus dat ga ik nu anders doen.

Ik had bij Journalistiek een vervelend strebertje in de klas die altijd tegen me zei 'oh, heb jij dit en dat al gedaan?' en dan zat ik van FUUUU waar heeft ze het nu weer over
Oud 08-08-2012, 10:34
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Mijn moeder spoort echt niet. Die wil dat ik vandaag een berging regel voor overtollige spullen omdat morgen de makelaar komt. Dat had ze natuurlijk niet even eerder kunnen melden en een optie voor mijn spullen geeft ze ook niet. Dan smst ze ook nog dat mijn ouders allebei ergens anders gaan slapen de komende tijd en ze zegt niks over mij. Ze stuurt me 5 smsjes achter elkaar, maar duidelijkheid, ho maar. Ik haat op het laatste moment opdrachten waar je je hele dag aan kwijt bent en ook nog ontzettend KUT is en dan ook nog als ik net wakker ben
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 08-08-2012, 10:35
Verwijderd
Oke, mijn boek wat ik moest kopen voor het schrijven van een werkstuk geeft geen antwoord op de vraag hoe je een voetnoot moet maken als je bron een website is.
Oud 08-08-2012, 10:35
Verwijderd
*Phoebe aai en thee voer*
Oud 08-08-2012, 10:35
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ja en wiens probleem is het eigenlijk!

Sorry, ik ben echt even boos
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 08-08-2012, 10:36
Verwijderd
Mijn bff komt zo, maar gelukkig is het een Marokkaan. Mensen die 's ochtends op tijd komen zijn zo ergerlijk.

Citaat:
*Phoebe aai en thee voer*
*koekjes bij thee legt en meeaait*
Oud 08-08-2012, 10:36
Verwijderd
Citaat:
*Phoebe aai en thee voer*
Oud 08-08-2012, 10:36
Verwijderd
Ik geef iedereen wel de hele tijd thee, maar ik heb zelf geen thee ik ga thee zetten.
Oud 08-08-2012, 10:36
Verwijderd
Ohja, boeken kopen, ook zo'n bron van stress!

Ik ben er helemaal uit, waar koop je die shit eigenlijk ook alweer?
Oud 08-08-2012, 10:36
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Mijn bff komt zo, maar gelukkig is het een Marokkaan. Mensen die 's ochtends op tijd komen zijn zo ergerlijk.
Ook dat ja! Mijn beste vriend komst standaard een kwartier later, omdat hij weet dat ik dán ook nog niet klaar ben
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 08-08-2012, 10:37
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Ik geef iedereen wel de hele tijd thee, maar ik heb zelf geen thee ik ga thee zetten.
Ja, ik ga er ook maar uit om thee te drinken. En oeh, ik heb gister een hele lekkere cake gemaakt, daar zal ik gelijk een stukje van nemen.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 08-08-2012, 10:38
Verwijderd
Phoebe, vertel maar tegen je ouders dat makelaars getraind zijn om door troep heen te kijken. Pas voor foto's en kijkers moet het perfect zijn.
Oud 08-08-2012, 10:39
Verwijderd
Citaat:
Ohja, boeken kopen, ook zo'n bron van stress!

Ik ben er helemaal uit, waar koop je die shit eigenlijk ook alweer?
Waar ze het goedkoopst zijn! Je kunt ze gewoon even googelen, en dan krijg je vast een aantal suggesties. En misschien dat je studievereniging (die is er vast wel ) wel boekenpakketten met korting verkoopt.

Citaat:
Ja, ik ga er ook maar uit om thee te drinken. En oeh, ik heb gister een hele lekkere cake gemaakt, daar zal ik gelijk een stukje van nemen.
Omnom
Oud 08-08-2012, 10:40
Verwijderd
Omg ja over school gesproken, die van mij begint over anderhalve week alweer.
Oud 08-08-2012, 10:40
Verwijderd
Oh echt, zo snel al ?
Oud 08-08-2012, 10:40
Verwijderd
20 augustus, ja.
Ads door Google
Oud 08-08-2012, 10:42
Verwijderd
Citaat:
Ohja, boeken kopen, ook zo'n bron van stress!

Ik ben er helemaal uit, waar koop je die shit eigenlijk ook alweer?
als je ze nieuw wil via je studievereniging, als je ze tweedehands wil via een boekenwinkel die tweedehands studieboeken verkoopt of via martkplaats!
Oud 08-08-2012, 10:42
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Phoebe, vertel maar tegen je ouders dat makelaars getraind zijn om door troep heen te kijken. Pas voor foto's en kijkers moet het perfect zijn.
Hij komt volgens mij foto's maken ik kan het gewoon niet uitstaan dat ze niet eerder wat gezegd heeft, want waar moet ik mijn spullen laten dan? Ik heb geen zin om ze naar beneden te sjouwen (helemaal in en uit de lift, maar dat is het punt niet) en dan morgen weer terug, dikke neus.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 08-08-2012, 10:42
Verwijderd
Ohja, Marktplaats!
Oud 08-08-2012, 10:43
Verwijderd
Of tweedehands via bol.com trouwens! Dan betaal je een beetje transactiekosten maar heb je wel garantie dat je het hele boek ook krijgt.
Oud 08-08-2012, 10:43
Verwijderd
Hm, ik hoor net dat er vanavond geen werk is. Ben eigenlijk wel blij, want had totaal geen zin. Maarja, dan ook geen CENTJES.
Oud 08-08-2012, 10:43
Verwijderd
Citaat:
Oh echt, zo snel al ?
het zuiden heeft vroeg vakantie hè
Oud 08-08-2012, 10:43
Verwijderd
Dan ga ik denk ik de Sims doen nu het nog kan

Maar moet zo eerst naar de huisarts.
Advertentie
Oud 08-08-2012, 10:44
Verwijderd
Citaat:
Of tweedehands via bol.com trouwens! Dan betaal je een beetje transactiekosten maar heb je wel garantie dat je het boek ook krijgt.
die wilde ik net zeggen!
Oud 08-08-2012, 10:44
Verwijderd
Citaat:
het zuiden heeft vroeg vakantie hè
Ja ik volg het ook gewoon niet helemaal meer en alles. Voor mijn gevoel bestaat er niet echt een vakantie, meer gewoon, een college-vrije periode en een college periode.
Oud 08-08-2012, 10:44
Verwijderd
Oh en ik was al een paar maanden niet ongesteld geweest en was dus best bang, en nu ben ik weer ongesteld geworden yay /tmi
Oud 08-08-2012, 10:45
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Zwangah!
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 08-08-2012, 10:45
Verwijderd
Citaat:
Of tweedehands via bol.com trouwens! Dan betaal je een beetje transactiekosten maar heb je wel garantie dat je het hele boek ook krijgt.
Oud 08-08-2012, 10:46
Verwijderd
Oke, lastig te vinden. Jongens, weten jullie dat? Als je in een voetnoot een website moet neerzetten, plemp je dan gewoon alleen de link daarvan in de voetnoot? Of moet er meer bij?
Oud 08-08-2012, 10:46
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Oh, nu hoef ik vandaag alleen maar 'rond te kijken' waar ik mijn spullen kan laten. Tuurlijk.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 08-08-2012, 10:47
Verwijderd
Citaat:
Oke, lastig te vinden. Jongens, weten jullie dat? Als je in een voetnoot een website moet neerzetten, plemp je dan gewoon alleen de link daarvan in de voetnoot? Of moet er meer bij?
Titel van de website, lijkt me.
Oud 08-08-2012, 10:50
Verwijderd
Haha, jezus, kijk nou hoe lelijk en onoverzichtelijk m'n studentenmailbox eruit ziet:



Het lijkt wel 1999.
Oud 08-08-2012, 11:02
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Omg

Cake hielp even, maar mijn moeder met haar makkelijkheid maakt me weer kwaad. Of ik het niet bij mijn beste vriendin of zus kan zetten. Die hebben zelf geen spullen natuurlijk!
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 08-08-2012, 11:06
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Oke, lastig te vinden. Jongens, weten jullie dat? Als je in een voetnoot een website moet neerzetten, plemp je dan gewoon alleen de link daarvan in de voetnoot? Of moet er meer bij?
Het ligt eraan of de website gewoon een website is of een online tijdschrift of een online artikel Bij alleen een website is het gewoon de url. Anders moet je ook auteur, titel, soort tekst, aantal alinea's en dán de url vermelden.
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Ads door Google
Oud 08-08-2012, 11:08
Verwijderd
Als je de website gebruikt (en dus niet het artikel zoals CR hierboven zegt) moet er ook "Geraadpleegd op:" bij.
Oud 08-08-2012, 11:09
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Ja klopt, dat was ik even vergeten Ik heb even opgezocht hoe het bij ons officieel moet (maar let op, er zijn heel veer verschillende systemen van noteren, dus weet niet of bij jou hetzelfde systeem wordt gehanteerd!)

Citaat:
1.4.4 Websites
Websites kun je citeren met de volledige URL. In het geval van websites die permanent worden bijgewerkt, is het verstandig om de datum te noteren waarop je de site hebt geraadpleegd.
Voorbeeld: http//www.schrijfcentrum.nl (geraadpleegd op dag-maand-jaar).
Voor on-line beschikbare publicaties kun je dit 'format' hanteren:
Auteur (datum waarop de tekst is aangemaakt), 'titel' [aantal alinea's], titel van het werk [teksttype], beschikbaar: URL.
Een voorbeeld (overgenomen van www.schrijfcentrum.nl ):
Jakob Nielsen (2000, 20 februari), 'Does the Internet make us lonely?' [5 alinea's], Useit [online tijdschrift], beschikbaar: http://www.useit.com/alertbox/2000220.html .
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Oud 08-08-2012, 11:11
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik vraag "waar staan de dozen en wat moet ik inpakken" en zij zegt "gewoon wat dingen uitzoeken, niet alles bewaren"

Super duidelijk dit!

Sorry dat ik zo zeur hoor, maar ik kan er niet zo goed tegen dat ze zo vaag doet en dat het allemaal vlug vlug op het laatste moment moet. Ik heb niet verzonnen dat we gingen verhuizen.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 08-08-2012, 11:11
Verwijderd
Citaat:
Het ligt eraan of de website gewoon een website is of een online tijdschrift of een online artikel Bij alleen een website is het gewoon de url. Anders moet je ook auteur, titel, soort tekst, aantal alinea's en dán de url vermelden.
Citaat:
Als je de website gebruikt (en dus niet het artikel zoals CR hierboven zegt) moet er ook "Geraadpleegd op:" bij.
Citaat:
Ja klopt, dat was ik even vergeten Ik heb even opgezocht hoe het bij ons officieel moet (maar let op, er zijn heel veer verschillende systemen van noteren, dus weet niet of bij jou hetzelfde systeem wordt gehanteerd!)
Oke. Tsja ons "systeem" ontkent het gebruik van websites kennelijk, dus ik vind dat ik dan toch wel deels mag improviseren. Maar het is niet een artikel nee, het is een database van een museum.
Oud 08-08-2012, 11:18
Verwijderd
Nou, ik heb er iets moois van gemaakt . Mijn docent geeft er anders wel commentaar op.

Gaan bij kopiëren plakken van een tekst voetnoten verloren?
Oud 08-08-2012, 11:20
Verwijderd
Citaat:
Sorry dat ik zo zeur hoor, maar ik kan er niet zo goed tegen dat ze zo vaag doet en dat het allemaal vlug vlug op het laatste moment moet. Ik heb niet verzonnen dat we gingen verhuizen.
Oh dat wist ik niet! Waar naartoe?
Oud 08-08-2012, 11:21
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Nou, ik heb er iets moois van gemaakt . Mijn docent geeft er anders wel commentaar op.

Gaan bij kopiëren plakken van een tekst voetnoten verloren?
Nee, als het goed is niet.
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Oud 08-08-2012, 11:23
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik heb ook hier nog niks gezegd, omdat er steeds onduidelijkheid was. Maar nu kan ik het wel zeggen. Mijn ouders gaan scheiden en dus moeten we het huis verkopen. We gaan dus allemaal ergens anders heen. Daarom ben ik waarschijnlijk ook zo opstandig
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 08-08-2012, 11:24
Verwijderd
Oh bah, wat vervelend allemaal
Oud 08-08-2012, 11:27
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ja dat is het zeker! Maar het zit er al een paar maanden aan te komen hoor. Ik heb het er alleen op admin over gehad en met mijn zus enzo, omdat het steeds zo vaag was.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 08-08-2012, 11:28
Verwijderd
Epke luisterde gisteren voor zijn gouden oefening gisteren nog even naar The National. Sann, goeie jongen, die Epke
Oud 08-08-2012, 11:29
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
Nee precies. Op de HU en de UU dacht ik altijd van 'nou, lalalala, ik zie het allemaal wel', maar uit eindelijk heb je veel meer stress als alles niet helemaal duidelijk is.
Dus dat ga ik nu anders doen.

Ik had bij Journalistiek een vervelend strebertje in de klas die altijd tegen me zei 'oh, heb jij dit en dat al gedaan?' en dan zat ik van FUUUU waar heeft ze het nu weer over
Ik gooide per begin van elk semester even alle belangrijke (inlever)data in google calender; dat was doorgaans nog geen 10 minuten werk. Het was wel hoerenkutvervelend dat de HKU / K&E zo'n baggerinstituut was en doodleuk die data te pas en te onpas ging wijzigen
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 08-08-2012, 11:35
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Ik heb ook hier nog niks gezegd, omdat er steeds onduidelijkheid was. Maar nu kan ik het wel zeggen. Mijn ouders gaan scheiden en dus moeten we het huis verkopen. We gaan dus allemaal ergens anders heen. Daarom ben ik waarschijnlijk ook zo opstandig
Wat naar allemaal LP Sterkte! Ga jij dan nu ook maar meteen uit huis? Of blijf je voorlopig bij één van je ouders wonen?
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Oud 08-08-2012, 11:35
Verwijderd
Ik wil eigenlijk mijn eerste hoofdstuk van mijn werkstuk opsturen naar mijn docent. Maar ik ben zo bang dat het niet goed genoeg is
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:17.