Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-09-2002, 11:30
Optima
Avatar van Optima
Optima is offline
Moslims klagen meer en meer over hoe slecht ze behandeld worden in Nederland. Maar wordt het niet de hoogste tijd dat ze eens wat kritischer naar zichzelf gaan kijken? Want achterstelling van vrouwen, begrip voor gewelddadige moslimfundamentalisten en steun aan radicale imams passen niet in modern Nederland.

In Rondom Tien gaan moslims met elkaar in debat. Te gast onder anderen PvdA-politicologe Ayaan Hirsi Ali,


Ayaan Hirsi Ali is afkomstig uit Somalie. Ze vluchtte naar Nederland toen haar vader haar wilde uithuwelijken.

Zij vind dat ze in een vrij land als nederland haar geloof mag bekritiseren. Ze komt op voor de rechten van de vrouw, de achterstand en de misinterpretaties van de islam

In het programma rondom tien had ze ook een felle mening over bin laden. Ze zei dat de moslims die beweren dat bin laden NIETS met de islam te maken heeft, het fout hebben. Bin laden neemt teksten uit de koran waar in staat dat er oorlog gevoerd mag worden voor het goede doel en ten behoeve van de moslims .

maar wie bepaalt dat doel?

Mevrouw ali is sinds de uitzending met de dood bedreigd. Blijkelijk mag zij haar mening ook niet verkondigen

dit is toch TE absurd voor woorden..
__________________
When I eventually met Mr Right I had no idea that his first name was Always..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-09-2002, 12:47
waaromniet?
waaromniet? is offline
Dat Bin Laden iets met de islam te maken heeft staat vast lijkt me. Wat over het algemeen volgens mij echter de boodschap is, is dat je daar de islam cq moslims niet op af moet rekenen, aangezien die niets met Bin Laden te maken moeten hebben, maar dat ter zijde.

En natuurlijk mag zij haar mening wel verkondigen, er zijn echter een paar onverlaten die het nodig vinden haar te bedreigen, dit heeft niets met het recht op vrijheid van meningsuiting van doen.
__________________
A friend in need's a friend indeed, a friend with weed is better
Met citaat reageren
Oud 19-09-2002, 12:50
Anonymous John
Avatar van Anonymous John
Anonymous John is offline
Citaat:
oorlog gevoerd mag worden voor het goede doel en ten behoeve van de moslims
Ik zie niet hoe terroristische aanvallen op USA de moslims verbeteren, dus haar mening is ook wel absurd.

En dat ze met de dood bedreigd wordt, tja, ik vind het zelf niet terecht maar aan ene kant moet ze niet raar opkijken als mensen zo reageren op haar uitspraak.
__________________
So a baby seal walked into a club...
Met citaat reageren
Oud 19-09-2002, 12:52
PimpDude86
Avatar van PimpDude86
PimpDude86 is offline
Ja...absurd...maar ik heb wel wat woorden:

Zelfkritiek is prima, maar de uitzending van Rondom10 ging weinig over zelfkritiek. Het is duidelijk dat Mevr. Ali flink wat geleden heeft onder de manier waarop de islam gepraktiseerd wordt in Somalië. Mevr. Ali is bijvoorbeeld besneden, en de vrouwenbesnijdenis is GEEN islamitisch gebruik. Er zijn ook zat islamitische landen waar de vrouwenbesnijdenis ook niet voorkomt. Ook werd er gesproken over uithuwelijking, een verschijnsel dat veel voorkomt in moslimkringen maar geen fundament vindt binnen de islam. Er werd die uitzending dus vooral gesproken over de culturele verschijnselen waardoor de aanwezige vrouwen als het ware getraumatiseerd waren en het nodig vonden om voor hun rechten op te komen en die van andere vrouwen. Dat moeten ze vooral doen maar niet met de vinger wijzend naar de islam.
En dan die presentator die over de Marokaanse crimineeltjes begin...wat heeft dat nou weer met de islam te maken?
Wat Mevr. Ali zei over de reactie van moslims na 11 september vind ik heel begrijpelijk, het zou heel mooi zijn geweest als meer moslims zich publiekelijk hadden uitgesproken over hun afkeer van de aanslag en de link met de islam. Maar ik begrijp de reactie van Mr. Eddaoudi ook heel goed als hij zegt dat hij niks te maken heeft met andermans misinterpretatie van de islam. Hij vindt dat hij zich niet steeds zou moeten verdedigen.

Even terzijde, een mooie uitspraak van Hafid Bouazza betreffende dit onderwerp:

"Ik vind dat het nu aan de moslims is om een stap te doen, maar het is schrikbarend hoe weinig er uit die hoek komt. Het zou zo mooi zijn als moslims zich voor één keer eens flexibel zouden opstellen, maar ik ben bang dat dat niet zal gebeuren, zolang mannen die beweren te weten wat God wel en niet wil de enigen zijn die het voor het zeggen hebben."
__________________
Better a witty fool than a foolish wit.../Ik ben noch pimp, noch dude...en uuh ook geen 16, of 86 ofzo...
Met citaat reageren
Oud 19-09-2002, 13:01
PimpDude86
Avatar van PimpDude86
PimpDude86 is offline
Nog even over de titel van dit onderwerp, Mevr Ali heeft zelf gezegd geen moslima meer te zijn dus een beetje ongepast...

en wordt

en bedreigd
__________________
Better a witty fool than a foolish wit.../Ik ben noch pimp, noch dude...en uuh ook geen 16, of 86 ofzo...

Laatst gewijzigd op 19-09-2002 om 13:38.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2002, 14:53
Mujahideen
Mujahideen is offline
Moslims? Hahahahahahahaha. Vuile hypocriete leugenares is het!
In rondomtien was ze finaal kapotgemaakt. Het zal me niet verbazen dat dit een van haar leugentjes weer is!!!!
Met citaat reageren
Oud 19-09-2002, 15:00
Carpe Diem
Avatar van Carpe Diem
Carpe Diem is offline
Citaat:
Mujahideen schreef:
Moslims? Hahahahahahahaha. Vuile hypocriete leugenares is het!
In rondomtien was ze finaal kapotgemaakt. Het zal me niet verbazen dat dit een van haar leugentjes weer is!!!!
LoseR
__________________
What's wrong? Do you not like my mouth words?
Met citaat reageren
Oud 19-09-2002, 15:01
Mujahideen
Mujahideen is offline
Hafid Bouazza is trouwens ook een afvallige ezel, die populair wilt worden door alleen maar op de Islam af te geven.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2002, 15:02
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
Isobuster schreef:
LoseR
Ze zei toch zelf dat ze geen moslim meer was?

Ayaan Hirshi Ali loog om een verblijfsvergunning te krijgen, loog dat zij een moslima was ( gelukkig is ze ontmaskerd in rondom10), loog dat ze de Islam een achterlijke cultuur noemde.


LIEGT ze over de doodsbedreiging?

Laatst gewijzigd op 19-09-2002 om 15:18.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2002, 15:05
PimpDude86
Avatar van PimpDude86
PimpDude86 is offline
Citaat:
Mujahideen schreef:
Hafid Bouazza is trouwens ook een afvallige ezel, die populair wilt zijn door alleen maar op de Islam af te geven.
Er is een groot verschil tussen afgeven op de islam en kritiek leveren op de haast stilstaande huidige interpretatie van de islam. (door MANNEN die daardoor zelf het beeld van vrouwenonderdrukking etc. kweken)
__________________
Better a witty fool than a foolish wit.../Ik ben noch pimp, noch dude...en uuh ook geen 16, of 86 ofzo...
Met citaat reageren
Oud 19-09-2002, 15:18
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
PimpDude86 schreef:
Er is een groot verschil tussen afgeven op de islam en kritiek leveren op de haast stilstaande huidige interpretatie van de islam. (door MANNEN die daardoor zelf het beeld van vrouwenonderdrukking etc. kweken)
Ik heb teksten van hem gelezen, die niet echt spoorden naar mijn mening.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2002, 15:20
PimpDude86
Avatar van PimpDude86
PimpDude86 is offline
Citaat:
Mujahideen schreef:
Ik heb teksten van hem gelezen, die niet echt spoorden naar mijn mening.
kan...maar dat is denk ik niet van belang voor deze discussie.
__________________
Better a witty fool than a foolish wit.../Ik ben noch pimp, noch dude...en uuh ook geen 16, of 86 ofzo...
Met citaat reageren
Oud 19-09-2002, 15:47
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Even terzijde maar Rondom Tien vind ik persoonlijk een waardeloos programma. Er wordt veel gestigmatiseerd en de meningen van de mensen worden naar 1 soort mening gedrukt.
(er wordt maar 1 mening geaccepteerd, lijkt het vaak)
Met citaat reageren
Oud 19-09-2002, 16:00
PimpDude86
Avatar van PimpDude86
PimpDude86 is offline
Ze hadden zich gewoon aan het onderwerp moeten houden in plaats van afwijken naar de levenservaring van de dames in kwestie en dan een antwoord van de overkant verwachten.
Die presentator mag van mij trouwens ook ingewisseld worden.
__________________
Better a witty fool than a foolish wit.../Ik ben noch pimp, noch dude...en uuh ook geen 16, of 86 ofzo...
Met citaat reageren
Oud 19-09-2002, 16:09
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
En overigens... het is niet iets "typisch islamitisch" om een vrouw als mindere te behandelen.

Ik maak het persoonlijk dagelijks mee. En dat zijn dan de meningen en gedragingen van christenen, joden en atheisten.

Ik word een beetje moe van deze hele discussie. Wanneer wordt het nu gewoon eens simpel geaccepteerd door IEDEREEN dat een vrouw evenveel mens is als een man.

Heh.

en nu stop ik met deze discussie want het maakt me alleen maar treurig
Met citaat reageren
Oud 19-09-2002, 18:29
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
trouwens mag een moslim hooguit een oorlog beginnen als hij of zij word aangevallen. zelfverdedigingsrecht, net zoals in de meeste wetten staat. En dan zou nog het moeten worden goedgekeurd door de hoogste ireligieuze leiders.

maar dat terzijde over bin laden en de islam

Ik vind het ook totaal absurd dat enkele fundamentalistische moslims haar met de dood bedreigen, net alsof zij de enige juiste interpretatie van de koran kennen
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 19-09-2002, 23:01
Joepie
Joepie is offline
Citaat:
waaromniet? schreef:
Dat Bin Laden iets met de islam te maken heeft staat vast lijkt me. Wat over het algemeen volgens mij echter de boodschap is, is dat je daar de islam cq moslims niet op af moet rekenen, aangezien die niets met Bin Laden te maken moeten hebben, maar dat ter zijde.

Inderdaad heeft de islam niets met BL te maken (alhoewel). Aan de andere kant echter moeten we vaststellen dat de islam méér is dan de zoveelste (tegenwoordige) godsdienst.
Het is een geloof en doctrine die in niets onderdoet voor de middeleeuwse dictatuur zoals we die b.v. kennen van de oude "christenen". Dat laatste hebben we gelukkig kunnen overwinnen. Tegenwoordig is er een strikte scheiding tussen geloven en de maatschappij.
De islam echter, koestert nog steeds het oude denken over een maatschappij in dienst van de islam.
Ook in Nederland, zoals we vaak kunnen merken. Daarbij worden ze ook nog eens geholpen door Nederlanders die zo gek zijn dit middeleeuws geloof te omarmen als zijnde een "verrijking" voor deze samenleving of mensen die zich verzetten tegen een islamisering van onze samenleving af te zeiken als "racisten" en meer van deze kul.


En natuurlijk mag zij haar mening wel verkondigen, er zijn echter een paar onverlaten die het nodig vinden haar te bedreigen, dit heeft niets met het recht op vrijheid van meningsuiting van doen.
Voor mij mag deze dame zeggen wat ze wil. Vrijheid van meningsuiting is immers het allerbelangrijkste grondrecht wat we hebben. Onze voorouders hebben daar honderden jaren voor moeten knokken.
Helaas blijkt, dat dit belangrijke recht niet gedeeld word door mensen die van mening zijn dat een niet-moslim of (nog erger: een voormalige moslim) zijn bek maar moet houden.

Ik ben het helemaal eens met de vermoorde Pim Fortuyn: de islam is een achterlijk geloof dat niet thuishoort in een Westerse, beschaafde samenleving.
Tenzij we allemaal weer terug willen naar de Middeleeuwen.
Maar ik denk dat vooral de dames op dit forum daar wel een probleem mee hebben ......
Met citaat reageren
Oud 19-09-2002, 23:22
ThaFox
Avatar van ThaFox
ThaFox is offline
Jij mag vinden wat je wilt en ik zal je nog niet eens proberen te overtuigen van het tegendeel. jij bent gewoon een van de zovelen die zich laat leiden door wat hij in de media voorgeschoteld krijgt. Je kent alleen kleine stukjes uit de Koran die totaal uit hun context gehaald worden. Ik durf te wedden dat je nog niet eens de helft, nee wat zeg ik, een kwart weet van waar de Islam voor staat. Indien je niet van plan bent om je te verdiepen in de Islam om zo een beter gefundeerde mening te vormen dan stel ik voor dat jij in de toekomst je mond houd omdat je toch niet weet waar je over praat......
__________________
Keep your friends close but your enemies closer.....
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 19-09-2002, 23:30
ThaFox
Avatar van ThaFox
ThaFox is offline
Citaat:
Optima schreef:
Moslims klagen meer en meer over hoe slecht ze behandeld worden in Nederland. Maar wordt het niet de hoogste tijd dat ze eens wat kritischer naar zichzelf gaan kijken? Want achterstelling van vrouwen, begrip voor gewelddadige moslimfundamentalisten en steun aan radicale imams passen niet in modern Nederland.

In Rondom Tien gaan moslims met elkaar in debat. Te gast onder anderen PvdA-politicologe Ayaan Hirsi Ali,


Ayaan Hirsi Ali is afkomstig uit Somalie. Ze vluchtte naar Nederland toen haar vader haar wilde uithuwelijken.

Zij vind dat ze in een vrij land als nederland haar geloof mag bekritiseren. Ze komt op voor de rechten van de vrouw, de achterstand en de misinterpretaties van de islam

In het programma rondom tien had ze ook een felle mening over bin laden. Ze zei dat de moslims die beweren dat bin laden NIETS met de islam te maken heeft, het fout hebben. Bin laden neemt teksten uit de koran waar in staat dat er oorlog gevoerd mag worden voor het goede doel en ten behoeve van de moslims .

maar wie bepaalt dat doel?

Mevrouw ali is sinds de uitzending met de dood bedreigd. Blijkelijk mag zij haar mening ook niet verkondigen

dit is toch TE absurd voor woorden..
Jeanne Jeanne Jeanne wat zijn we weer kortzichtig bezig. "Kritiek op de Islam wordt niet geduld." Zeer bekrompen houding die ik niet van je verwacht had. Het gaat hier helemaal niet om de Islam als godsdienst. Maar de cultuur eromheen. Wat velen voor me verkondigd hebben zal ik ook nog eens herhalen. de imago van de Islam wordt onderuitgehaald door mensen als Bin Laden. Personen die de Islam op een verkeerde manier interpreten. Zij verschuilen zich achter zinnetjes die zogenaamd in de Koran moeten staan om hun handelen te legitiemeren. Die personen zijn fout. Vrouwenbesnijdenis is NIET toegestaan. Toch gebeurt het. Lees de Koran er maar op na, het mag niet. Dan moet je niet de Islam de schuld geven maar de personen die zich daarmee bezig houden. Vrouwenbesnijdenis is een product van een ongeciviliseerde samenleving met aan top een stelletje oude, gefrustreerde mannetjes die zogenaamd in naam van Islam handelen terwijl Satan ze staat op te wachten in het hiernamaals. Zij zijn de rotte appels van de mand. Niet de mensen die vreedzaam volgens de Islam leven. Probeer je kritiek te kanaliseren en dus niet zomaar in het wild rond roepen tegen alles wat maar enigzins voor de Islam staat. Advies: Lees eens een boek over de Islam. Verrijkt je inzicht.
__________________
Keep your friends close but your enemies closer.....
Met citaat reageren
Oud 20-09-2002, 14:34
PimpDude86
Avatar van PimpDude86
PimpDude86 is offline
Citaat:
ThaFox schreef:
Advies: Lees eens een boek over de Islam. Verrijkt je inzicht.
Begin met "A Western Attempt to Understand Islam" van Karen Armstrong (vertaalde versie "Een Westerse Poging tot Begrip van de Islam"). Dit schetst een beeld van het ontstaan van de islam en het leven van de profeet. Het zal het beeld dat je uit de media krijgt van Mohammed met het kromzwaard veranderen en je zult zien dat de islam in zijn tijd een vooruitgang heeft veroorzaakt die doorgetrokken zou moeten worden. Zonder enige kennis van de historie heeft het ook geen zin om met teksten uit de Koran aan de te komen zetten en met je simpele commentaar klaar te staan.
__________________
Better a witty fool than a foolish wit.../Ik ben noch pimp, noch dude...en uuh ook geen 16, of 86 ofzo...
Met citaat reageren
Oud 20-09-2002, 15:01
PimpDude86
Avatar van PimpDude86
PimpDude86 is offline
Citaat:
Joepie schreef:

Ik ben het helemaal eens met de vermoorde Pim Fortuyn: de islam is een achterlijk geloof dat niet thuishoort in een Westerse, beschaafde samenleving.
Tenzij we allemaal weer terug willen naar de Middeleeuwen.
Maar ik denk dat vooral de dames op dit forum daar wel een probleem mee hebben ......
Laat deze "dame" daar nou eens een probleem van maken...
Wat denk jij van de islam te weten om het als achterlijk te kunnen bestempelen? Wat heeft de islam te maken met terug in de tijd gaan? En hoezo is het Westen zo beschaafd?

__________________
Better a witty fool than a foolish wit.../Ik ben noch pimp, noch dude...en uuh ook geen 16, of 86 ofzo...
Met citaat reageren
Oud 20-09-2002, 22:07
Mujahideen
Mujahideen is offline
Na Ayaan Hirsi Ali en de voorzitter van de stichting Ishan, Ayyub Mohamedajoeb heeft nu ook Ali Eddaoudi afgezegd.

Hij zal niet verschijnen op de manifestatie van 'Ben je bang voor mij?' in paradiso op 22 sept.

Blijkbaar voelt hij zich onheus bejegend door de media en wil hij voorlopig uit de publiciteit blijven.

Tevens zouden er bedreigingen in zijn richting zijn geuit.

Behalve Ali Eddaoudi zal ook Mohammed Cheppih niet verschijnen. Ook hij stond op het programma.


Het is toch niet te geloven! Waar is de vrijheid van meningsuiting gebleven?
De Nederlandse extremisten hebben weer toegeslagen!

Laatst gewijzigd op 20-09-2002 om 22:09.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2002, 22:25
Mujahideen
Mujahideen is offline
Bedreiging Hirsi Ali / 'Een en al sensatie omdat het uit de moslimhoek komt' door Kustaw Bessems2002-09-20

Ali Eddaoudi, schrijver en geestelijk verzorger in het Bredase huis van bewaring, vindt dat de met de dood bedreigde Ayaan Hirsi Ali zich zelf in de problemen heeft gewerkt. Zij sjanst met Nederlanders, praat hen naar de mond en wil te graag populair zijn, meent hij. AMSTERDAM - ,,Ik verwacht niet anders meer dan dat ik word gebeld over de dreigementen tegen Hirsi Ali'', zegt Ali Eddaoudi. ,,Het verbaast mij dat het zo'n hot item is. Ik probeer zelf de hele tijd in het nieuws te brengen dat vrouwen met hoofddoeken worden bedreigd -dat is dan dus de andere kant, hè- maar dat wordt niet opgepikt.''Ayaan Hirsi Ali, policologe en werkzaam voor het wetenschappelijk bureau van de PvdA, deed maandag aangifte van doodsbedreigingen. De politie neemt de dreigementen serieus en vermoedt dat ze van moslimextremisten komen, die een eind willen maken aan Hirsi Ali's kritiek op de islam.De publiciste, van Somalische en islamitische komaf, slaapt niet meer thuis en verschijnt niet meer in het openbaar.,,Nu het waarschijnlijk uit moslimhoek komt, is het een en al sensatie'', zegt Eddaoudi. ,,Ik vind dat bijna om te lachen, hoe triest het tegelijk is. Allemaal omdat zij een moslimvrouw is die zo geweldig wordt gevonden, doordat zij met de Nederlanders sjanst en hen naar de mond praat: een modelallochtoon. Zo word je wel een graag geziene gast op tv. Maar als ik zeg dat de autochtonen deels niet zo democratisch zijn, niet zoveel respect hebben voor het recht op vrije meningsuiting, dan zeggen ze: daar heb je zo'n gekke allochtoon die loopt te zeiken.''Eddaoudi debatteerde vorige week met Hirsi Ali in het tv-programma 'Rondom Tien'. Hij verliet daarbij woedend de studio. ,,Ik liep in de eerste plaats weg omdat presentator Cees Grimbergen ons steeds afkapte. Ik vind hem een verkrachter van het debat. Maar ik heb ook uit heel betrouwbare bronnen in de televisiewereld gehoord, van bekende journalisten, dat hij inderdaad partijdig is. Dat hij tegen de islam is wil ik niet zeggen, maar hij heeft wel iets tegen de Marokkaanse gemeenschap. Het komt mogelijk door de problemen met Marokkaanse jongeren. Dat heeft met islam niets te maken, maar het speelt in zijn achterhoofd. Hij is niet in staat te begrijpen waar het in de islam over gaat.'',,De andere reden waarom ik wegliep, was dat Hirsi Ali zat te liegen. De uitzending ging over zelfkritiek, meneer! Je kunt geen zelfkritiek op moslims hebben als je geen moslim meer bent. En zij heeft dat in verscheidene interviews verklaard. Dan ben je niet meer objectief. Ik had het gevoel dat ik deel uitmaakte van een propagandastunt tegen moslims. Verlichte mensen zijn niet anders dan religieuze mensen. Zij moeten hun denkbeelden ook niet aan anderen opdringen. Hirsi Ali is anti-islam.''Een dag na de uitzending bereikten dreigementen Hirsi Ali's vader, in het buitenland. Volgens arabisten droeg Eddaoudi daaraan bij door er op te hameren dat zij -bewijsbaar- geen moslim meer is. Dat maakt haar een afvallige, die naar de letter van de islamitische wet de doodstraf verdient. Arabist Fred Leemhuis betoogde dit in deze krant.,,Die vent is leip'', zegt Eddaoudi. ,,Hij moet niet doen of Hirsi Ali zo zielig is. In sommige kringen redeneren mensen dat zij volgens de sjaria moet worden gedood. Maar daar heb ik geen boodschap aan. Als zij zegt dat ze geen moslim is, is zij automatisch een afvallige. Dat is haar verantwoordelijkheid. Zij had het in het programma over 'wij moslims', dat mag ze niet doen.'' Bij gebrek aan een islamitische rechtbank kan de doodstraf volgens Eddaoudi in Nederland niet worden voltrokken. ,,Ik ben zo gewelddadig ook niet.'',,Maar Hirsi Ali heeft zich wel zelf in de problemen gewerkt. Door populair te willen zijn, zonder de consequenties te overzien. Je kunt niet alles zeggen, ze kwetst mensen heel erg. Ik heb gelezen dat zij boos is op de Marokkanen die zeggen Nederland niet leuk meer te vinden. Waar haal je dan het lef vandaan om kritiek op anderen te hebben?'',,Ze praat veelal vanuit haar Somalische gevoelens en ideeën. Ze strijdt tegen vrouwenbesnijdenis, onder Somaliërs een hot issue, maar nauwelijks onder Turken en Marokkanen, die het leeuwendeel van de moslims in Nederland uitmaken. Ze komt hier net tien jaar kijken. De bedreigingen verrassen mij niet. Ik vind ze wel dom. Die nuance wil ik overbrengen: ik vind elke vorm van bedreiging primitief en geef de voorkeur aan het debat.'',,We moeten trouwens voorzichtig zijn met te zeggen dat moslims de daders zijn. Het zou niet de eerste keer zijn dat de media blunderen en achteraf niets terugnemen.''

Laatst gewijzigd op 20-09-2002 om 22:27.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2002, 22:28
NERD
Avatar van NERD
NERD is offline
Kan iemand mij uitleggen waarom de pers moord en brand schreeuwde toen Pim Fortuin de islam een achterlijke godsdienst noemde en men het nu opeens zo dapper en wijs vind dat Ayaan Hirsi Ayaan vrijwel hetzelfde beweert?

Ik snap er in ieder geval niks meer van
Met citaat reageren
Oud 20-09-2002, 22:55
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
Optima schreef:


In het programma rondom tien had ze ook een felle mening over bin laden. Ze zei dat de moslims die beweren dat bin laden NIETS met de islam te maken heeft, het fout hebben. Bin laden neemt teksten uit de koran waar in staat dat er oorlog gevoerd mag worden voor het goede doel en ten behoeve van de moslims .

Wat absurd is dat Ayaan Hisri Ali 1,5 miljard moslims (!) verantwoordelijk stelt voor een paar extremistische gekken, die de aanslagen van 11 september (zouden) hebben uitgevoerd. Ze had naar eigen zeggen liever gewild dat moslims in Nederland massaal moesten demonstreren om te laten zien dat ze niet bij het clubje van Bin Laden hoorden. Sorry, maar wat in hemelsnaam hebben ik en 800 duizend andere moslims in Nederland met die paar extremisten te maken?

Wanneer hebben Christenen in Nederland gedemonsteerd tegen het brute optreden van de Christelijke Serviers, waarbij een kwart miljoen moslims naar de andere wereld werden geholpen?
Gaan we ook alle Hindoes aanspreken op de massamoorden die gepleegd zijn door Hindoes op de moslims de in het voorjaar van 2002. Zullen we allle Joden op het matje roepen vanwege het Israelische staatsterrorisme, die alleen al in de maand augustus 43 onschuldige Palestijnse kinderen het leven heeft gekost? Te gek voor woorden. Elk mens is verantwoordelijk voor zijn eigen daden.

Citaat:
Optima schreef:
maar wie bepaalt dat doel?

Moslims mogen een tegenstander in een strijd van man tegen man doden als zij worden aangevallen of in de vrije uitoefening van hun geloof worden bedreigd. Een "heilige oorlog", zoals men dat altijd foutief vertaalt is dus altijd defensief en het is niet toegestaan om (ongewapende) burgers, kinderen, ouderen en vrouwen etc. bij de strijd te betrekken. De aanslagen op de VS waren op onschuldige burgers gericht. Terrorisme is per definitie tegen onschuldigen gericht en derhalve verboden in de Islam.

Citaat:
Optima schreef:
Mevrouw ali is sinds de uitzending met de dood bedreigd. Blijkelijk mag zij haar mening ook niet verkondigen

dit is toch TE absurd voor woorden..
De neiging het kwaad naar buiten te projecteren, op de anderen, en jezelf met heilige verontwaardiging tot onschuldige slachtoffer te bombarderen is, actueler dan nooit. Het verdelen van de wereld in duivelse daders en heilige slachtoffers is net zo kortzichtig als het veelvoorkomende islamitische idee dat de jihad, tegen een vijand buiten de Islam gevoerd dient te worden....

Laatst gewijzigd op 21-09-2002 om 14:11.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-09-2002, 11:25
REIE
Avatar van REIE
REIE is offline
Citaat:
NERD schreef:
Kan iemand mij uitleggen waarom de pers moord en brand schreeuwde toen Pim Fortuin de islam een achterlijke godsdienst noemde en men het nu opeens zo dapper en wijs vind dat Ayaan Hirsi Ayaan vrijwel hetzelfde beweert?

Ik snap er in ieder geval niks meer van
Zelfkritiek is een veel wijzer inzicht.

REIE
__________________
Nu zal ik doden u beide, Elegast u ende uw paard. Ten zi dat gi ter vaart, Nederbeet optie moude: Zo mag uw ors t lijf behouden.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2002, 14:08
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
NERD schreef:
Kan iemand mij uitleggen waarom de pers moord en brand schreeuwde toen Pim Fortuin de islam een achterlijke godsdienst noemde en men het nu opeens zo dapper en wijs vind dat Ayaan Hirsi Ayaan vrijwel hetzelfde beweert?

Ik snap er in ieder geval niks meer van
waar beweert zei dat dan?
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 21-09-2002, 18:22
Mirage2000
Mirage2000 is offline
Allereerst wil ik duidelijk maken dat ik bedreigingen, tegen wie ook afkeur. Als moslim raak ik echter enorm gefrustreerd van uitlatingen van Hirsi Ali. Ze levert namelijk geen kritiek op de Islam, maar verspreidt leugens door de Islam opzettelijk te verwarren met cultuur/excessen. En Ellian komt er nog bij door te zeggen dat de Islam het verkopen van vrouwen aanmoedigt. Wat een schande! Feit is gewoon dat men niets dan leugens over de Islam op TV tegenkomt. Het debat bij Rondom Tien vond ik alvast een goede aanzet, aangezien Hirsi Ali daar verbaal de mond werd gesnoerd. Kritiek op de Islam moet kunnen, maar wel door iemand die er verstand van heeft en geen toevlucht neemt tot leugens en verwarring.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2002, 21:20
Milayo
Milayo is offline
Allereerst wil ik stellen dat ik het betwijfel of mevrouw Ali bewust leugens en onjuistheden heeft verspreid om de Islam/ Koran in een slecht daglicht zetten . De problemen die zij beschreef waren volgens mij problemen die voortvloeiden uit de Islamitische cultuur. Welliswaar uit een zeer fundamentalistisch land ,maar allah, het is de werkelijkheid. Ik denk dat zij op een gegeven moment wat verward overkwam , waarschijnlijk door de spanning, emoties en de gehele confrontatie. Het is zo dat ze niet helemaal de waarheid vertelde over haar geloofspositie. Maar vind je het gek ;mevrou Ali is een jonge, intelligente vrouw die met moeite haar religie kwijtraakt. Vervolgens moet ze ook nog haar standpunten van kritiek verdedigen in een druk beladen show .Ik vind het dan logisch dat het er allemaal niet zo vlekkeloos uitkomt. Het is waar dat mensen vaak de cultuur en het Geloof/geschrift door elkaar halen ,dit is fout. Maar what about het geschrift ,de Koran. Het is een feit dat als er mensen zijn die in de naam van de Islam moorden envechten hun daden gerechtvaardigt kunnen krijgen ,want Allah keurt het goed. Onder het hoedje van Allah mag het.
Openlijke oorlogsvoering tegen Joden ,Christenen en heidenen wordt goedgekeurd in de Koran.
Ook is het een feit dat de positie van de vrouw in de Koran bar en bar slecht is . Ver en ver achtergesteld aan de onze.
Dit lijkt mij duidelijk de opzet van mannen.
Vrouwen mogen geslagen worden( in de arabische grondvertaling staat er niets over een lichte tik),naar bedgestuurd worden en mogen niet zonder toestemming het huis verlaten.
Dit zijn allemaal dingen die gewoon in de Koran staan, dus als er mensen zijn die dit doen , moeten zij dan aangepakt worden of moeten er andere maatregelen komen.
Ik vond de actie van mevrouw Ali zeer moedig en ik vind de bedreigingen verschrikkelijk ,maar enigzins wel te begrijpen. Althans, het feit tot reactie begrijp ik ,ik hoop alleen dat er constant eerlijke en open debatten gevoerd zullen worden om de problemen op te lossen.


Milayo
__________________
moobrettel
Met citaat reageren
Oud 22-09-2002, 12:18
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Milayo schreef:
Maar what about het geschrift ,de Koran. Het is een feit dat als er mensen zijn die in de naam van de Islam moorden envechten hun daden gerechtvaardigt kunnen krijgen ,want Allah keurt het goed. Onder het hoedje van Allah mag het.
Openlijke oorlogsvoering tegen Joden ,Christenen en heidenen wordt goedgekeurd in de Koran.


als zelfverdediging

[/B]
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 22-09-2002, 14:30
Verwijderd
Citaat:
Anonymous John schreef:
Ik zie niet hoe terroristische aanvallen op USA de moslims verbeteren, dus haar mening is ook wel absurd.

En dat ze met de dood bedreigd wordt, tja, ik vind het zelf niet terecht maar aan ene kant moet ze niet raar opkijken als mensen zo reageren op haar uitspraak.
ik weet waar je huis woont swa en waar je bed slaapt, en ik schop je helemaal dood!!!!


en dat alleen maar om je mening.....

leuk hè
Met citaat reageren
Oud 22-09-2002, 14:38
Verwijderd
Citaat:
ThaFox schreef:
Jij mag vinden wat je wilt en ik zal je nog niet eens proberen te overtuigen van het tegendeel. jij bent gewoon een van de zovelen die zich laat leiden door wat hij in de media voorgeschoteld krijgt. Je kent alleen kleine stukjes uit de Koran die totaal uit hun context gehaald worden. Ik durf te wedden dat je nog niet eens de helft, nee wat zeg ik, een kwart weet van waar de Islam voor staat. Indien je niet van plan bent om je te verdiepen in de Islam om zo een beter gefundeerde mening te vormen dan stel ik voor dat jij in de toekomst je mond houd omdat je toch niet weet waar je over praat......
http://www.osu.orst.edu/groups/msa/quran/index_d.html nederlandse vertaling van de koran (de leestijd van het vodje bedraagt ongeveer een uur, maar dat terzijde)

t lijkt overigens best veel op Mein Kampf, wat thematiek betrefd (joden e.d.)
Met citaat reageren
Oud 22-09-2002, 16:02
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
FEYENOORDvakX schreef:
http://www.osu.orst.edu/groups/msa/quran/index_d.html nederlandse vertaling van de koran (de leestijd van het vodje bedraagt ongeveer een uur, maar dat terzijde)

t lijkt overigens best veel op Mein Kampf, wat thematiek betrefd (joden e.d.)
God heeft kennelijk rekening gehouden met randdebielen als jou. Daarom zijn de hoofdstukken en verzen in de Koran ook genummerd.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2002, 19:51
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
het oude testament gaat ook over joden -> net mein kampf
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 22-09-2002, 19:58
ThaFox
Avatar van ThaFox
ThaFox is offline
Citaat:
FEYENOORDvakX schreef:
http://www.osu.orst.edu/groups/msa/quran/index_d.html nederlandse vertaling van de koran (de leestijd van het vodje bedraagt ongeveer een uur, maar dat terzijde)

t lijkt overigens best veel op Mein Kampf, wat thematiek betrefd (joden e.d.)
Aangezien je IQ niet groter is dan je schoenmaat zal ik niet proberen om het begrip respect voor je uit te leggen. Respect voor een ander geloof is de bouwsteen van een democratie. Je doet nu precies hetzelfde als waar de moslims van beschuldigd worden. Dus je kunt nu beter je Lego-blokken te voorschijn halen en verder gaan spelen en andere mensen verder laten discussieren.
__________________
Keep your friends close but your enemies closer.....
Met citaat reageren
Oud 23-09-2002, 12:57
Verwijderd
Citaat:
Mujahideen schreef:
God heeft kennelijk rekening gehouden met randdebielen als jou. Daarom zijn de hoofdstukken en verzen in de Koran ook genummerd.
ach ach, gaan we weer op de man spelen, das een teken van zwakheid..
loser
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 23-09-2002, 12:58
Verwijderd
Citaat:
Joostje schreef:
het oude testament gaat ook over joden -> net mein kampf
dat gaat niet over het verbranden van joden oentje
Met citaat reageren
Oud 23-09-2002, 13:00
Verwijderd
Citaat:
ThaFox schreef:
Aangezien je IQ niet groter is dan je schoenmaat zal ik niet proberen om het begrip respect voor je uit te leggen. Respect voor een ander geloof is de bouwsteen van een democratie. Je doet nu precies hetzelfde als waar de moslims van beschuldigd worden. Dus je kunt nu beter je Lego-blokken te voorschijn halen en verder gaan spelen en andere mensen verder laten discussieren.
respect????
laat mij dan mijn mening houden die bovendien zwaar gefundeerd is met feitelijke argumenten....
linkse kerk
voor jouw soort mensen kan ik dus geen respect opbrengen
Met citaat reageren
Oud 23-09-2002, 14:06
ThaFox
Avatar van ThaFox
ThaFox is offline
Citaat:
FEYENOORDvakX schreef:
respect????
laat mij dan mijn mening houden die bovendien zwaar gefundeerd is met feitelijke argumenten....
linkse kerk
voor jouw soort mensen kan ik dus geen respect opbrengen
Ach man welke argumenten dan??!!! Je zit hier maar een beetje in het rond te roepen. En bovendien heb ik je respect niet nodig.
__________________
Keep your friends close but your enemies closer.....
Met citaat reageren
Oud 23-09-2002, 15:01
Verwijderd
Citaat:
ThaFox schreef:
Ach man welke argumenten dan??!!! Je zit hier maar een beetje in het rond te roepen. En bovendien heb ik je respect niet nodig.
ach hier ga ik geen woorden meer aan vuil maken in het belang van de open discussie
Met citaat reageren
Oud 23-09-2002, 16:27
de_rik
Avatar van de_rik
de_rik is offline
Het is duidelijk dat de islam geen enkel nut heeft, en zelfs gevaarlijk is voor onze samenleving en ons ras...

Kritiek op de islam is altijd welkom.
__________________
Eigen Volk Eerst! Baas in Eigen Land!
Met citaat reageren
Oud 23-09-2002, 16:42
twiety
twiety is offline
In plaats van te kankeren op elkaars gebrek aan argumenten, laten we het 's hebben over het volgende:

http://www.marocvoice.nl/versie3/vrouwen.html

Dit is een weergave van wat de Islam van vrouwen verwacht volgens Maghreb. Ik zal even wat stukken aanhalen, en nodig jullie uit dat ook te doen als je er wat over wilt zeggen.
Als het al niet rechtstreeks erin staat, probeer ik aan te geven waar veel Islamitische mannen in hun cultuur de teksten met een draai opvatten voor machtsmisbruik en waar het schorst aan vrouwenemancipatie, een recht voor iedere vrouw.
Het gaat vaak over hele goede bedoelingen, die wij wellicht ook voor een groot deel hebben gehad, maar die vanwege de secularisatie in onze ogen achterhaald zijn. Ook wel achtergesteld of achterlijk (dit is niet gelijk aan mongoloide ofzo). En aangezien de keuze zo langzamerhand wordt gemaakt om onze polyculturele samenleving in een multiculturele om te zetten, betekent dit integratie van twee kanten, maar toch vooral inzet door de kant die tijdens paars geen inzet heeft hoeven tonen. Ofwel: integratie zal ook van onze kant af moeten komen. Om een paar voorbeelden te geven: We moeten asielzoekerscentra niet neerzetten in achterstandswijken die al overlopen van de allochtonen en we moeten de rijken niet de mogelijkheid geven de plaatsing hiervan te kunnen dwarsbomen. Evenals dat door spreidingsbeleid de allochtoon hoort mee te werken, maar ook de autochtoon die een allochtoon als buur krijgt. Als je dat goed en systematisch doet, dan krijg je uiteindelijk ook niet meer dat een huis minder waard wordt, omdat er een allochtoon de buurman is.
Zo moet ook de allochtoon zijn best doen om de Nederlandse taal te leren en een goede opleiding te volgen, eventueel met extra subsidies naar draagkracht, eventueel met mogelijkheid om bij de overheid een lening af te sluiten (als dat bij de banken niet kan) en om na een succesvolle afronding via de belasting deze lastenverlichting toe te kennen. Maar zo moet niet allleen de (veelal autochtone) belastingbetaler op deze manier een steentje bijdragen, maar moet ook erop worden gelet dat in bedrijven allochtonen met een studie bij een functie eerlijk, net zoals autochtonen aan een baan kunnen komen.

AANRECHT
Het volgende stuk laat toch wel heel duidelijk zien dat, zoals Pim al zei, het enige recht van een vrouw het aanrecht is:

"Onze geliefde profeet Mohammed (saw) heeft gezegd:

"Iedereen onder u is een regeerder, gids of leider en aan iedereen zal tijdens het Laatste Oordeel gevraagd worden naar zijn onderdanen."

En:

"Ieder van u is een schaapherder die verantwoordelijk is voor zijn kudde... De man is het hoofd van het gezin die onder zijn zorg staat. De vrouw is het hoofd in het huis van haar man en zij zal gevraagd worden over degenen voor wie zij zorgt..."


HOOFDDOEKJES
Kortom: Het zien van de vrouw als een sexobjekt is in de Islaam een zonde. Het kan zelfs zo zijn dat we de schepping van God ermee beledigen. God wil niet dat de vrouw zich er voor leent en op zo'n manier beledigd wordt.
de hele kwestie over hoofddoekjes is erop gebaseerd dat je vrouwen beschermt van mannen met slechte gedachten en dat je mannen niet op slechte ideeën brengt.
Komt bij mij op hetzelfde neer als het verbieden van het rijden van een mooie auto, omdat je mensen op het idee brengt die auto te jatten. En dat vind ik belachelijk.
Overigens, de baldadige allochtone jeugd die ik zie laat z'n baard niet staan. Wat op hetzelfde zou neerkomen als het niet dragen van een hoofddoek. Hetzelfde geldt overigens voor veel getrouwde en/of volwassen moslim-mannen.
Bovendien 'rechtvaardigt' dit voor veel allochtonen min of meer dat autochtone vrouwen 'hoeren' zijn. Dat ze met hun kleding er gewoon om vragen dat er iets vervelends met hen gebeurt. Terwijl de autochtone man toch in de meeste gevallen vooral de goede zaken benadrukt en flirt en versiert...wanneer hij geen relatie heeft. En als hij wel een relatie heeft, dan is hij fout ALS in die relatie is afgesproken dat het niet mag...maar dat kan toch niet zomaar op de vrouw zonder hoofddoek worden afgewimpeld?

En dan, onder meer dit stuk:
Degene die met bedekt hoofd op straat loopt, wordt soms misschien wel nagestaard, maar wat valt er dan te zien dan slechts een bescheiden voor zich uitkijkende moslima?
Een vrouw die zich laat wijsmaken dat rondlopen als een pinguin ervoor zorgt dat je een goede vrouw bent en zich afsluit voor de mooie dingen in het leven als gezonde spanningen tussen man en vrouw.
En dan de veel van de allochtonen mannen, die onze 'hoeren' drie keer van boven tot onder verlekkerd bekijken met de tong uit de bek, met als je mazzel hebt geen beledigende opmerkingen.
Echt belachelijk dit! En als zo'n geëmancipeerde moslim met een hoofddoekje dan agent wil worden, wat heb je aan zo'n agent als deze niet eens mensen op straat recht in de ogen mag kijken of wanneer ze dat doet met een sluier?

Dan nog iets:
Om over na te denken:

Stel je voor:
Je vindt een zeer uitzonderlijke diamant.
Het is de mooiste edelsteen die je ooit gezien hebt.
Oogverblindend, zo mooi schittert het.
Zou je het niet koesteren?
Zou je het niet goed bewaren, op een plekje waar niemand het vinden kan,
wetend dat anderen net als jij onder de indruk zouden zijn
en het ook graag zouden willen hebben?

Oh, dit is echt eng en 'rechtvaardigt' voor velen het min of meer of werkelijk totaal opsluiten van de vrouw, tenzij de man ook het huis verlaat en ze mee mag. Helemaal als een verblijfsvergunning van de vrouw ook nog als pressiemiddel gebruikt kan worden om de baas te spelen, aangezien die gekoppeld kan zijn aan de verblijfsvergunning van de man.
Een diamant kan niet lopen en een diamant kan geen behoefte hebben aan maatschappelijke, sociale, economische en emotionele ontwikkeling.
En dan kun je de vergelijking ook nog wel omdraaien met de baard op zo'n manier:
Zou de vrouw geen voldoening hebben in haar relatie als de schoonheid van haar man niet door andere vrouwen wordt gezien? (d.m.v. de baard)

Zou de man geen voldoening in zijn relatie vinden als de schoonheid van zijn vrouw niet door andere mannen kan worden gezien? (d.m.v. de hoofddoek)

Maar dan nog zou duidelijk moeten zijn dat je niet elkaars bezit bent en dat maatschappelijk welzijn minstens net zo belangrijk is als welzijn binnen het gezin.

Als Allah inderdaad niet wil dat gezinnen op deze manier leven en als vrouwen uitgestoten worden als ze in de maatschappij wat proberen te bereiken EN als de moslims in dit land het niet voor elkaar krijgen om de switch te maken naar een moderne opvatting, dan zal de staat eraan moeten bijdragen om deze switch te maken. Zowel wat betreft het aangaan van de discussie als het aanpassen van controle-organen om meer toezicht te houden op de normen en waarden van de moderniteit als het bestraffen van het overtreden van wetten en grondwetten die met deze normen en waarden samenhangen. Hiertoe behoort de scheiding tussen kerk en staat, de emancipatie van de vrouw en de homofiel (ofwel de gelijkheid aan de man en de hetofiel) en de vrijheid van meningsuiting.
En wellicht ook het respect voor autoriteiten die niet tot het gezin behoren (vader en moeder) maar tot de maatschappij (politie, leraren, badmeesters, etc.). En ja, inderdaad, ook autochtone Nederlanders (met name jongeren) maken zich schuldig aan disrespect voor autoriteiten, maar minder.
Laten we er, zoals Pim ooit zei, 's mee beginnen om met z'n allen de afspraak (zonder sancties) te maken dat een politie-agent weer met 'u' aangesproken dient te worden.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2002, 17:23
Mujahideen
Mujahideen is offline
Okee, ik ga eerst even bij komen van het lachen...
Met citaat reageren
Oud 23-09-2002, 17:28
Mujahideen
Mujahideen is offline
He Twiety, wat heeft 'jouw' tekst met het onderwerp van deze topic te maken?
Met citaat reageren
Oud 23-09-2002, 17:29
twiety
twiety is offline
Citaat:
Mujahideen schreef:
Okee, ik ga eerst even bij komen van het lachen...
Dat is prima, misschien kom ik er na jouw inhoudelijke reactie nog achter wat hieraan te lachen valt.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2002, 17:33
twiety
twiety is offline
Citaat:
Mujahideen schreef:
He Twiety, wat heeft 'jouw' tekst met het onderwerp van deze topic te maken?
Dat ligt eraan of door jouw nog te volgen (toch?) inhoudelijke reactie blijkt of mijn kritiek op de islam wordt geduld.

Het lijkt me erg duidelijk wat mijn tekst hiermee te maken heeft: lees mijn inleidende tekst en de woordjes in het topic 'kritiek op de islam'. Ik probeer dit topic een inhoudelijkere wending te geven.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2002, 18:14
Milayo
Milayo is offline
Ik vind het heel verstandig dat jij,Twiety, de discussie weer op het punt hebt gebracht waar het om gaat. Ik neem aan dat de mensen meedoen aan dit forum om inhoudelijk te debateren .
En hoe we kritiek kunnen uiten daar waar dat nodig en gepast is.
Als je geen zin hebt om inhoudelijk te reageren op wat er gepost wordt houdt het dan gewoon stil en ga tv kijken.

Mujahideen leg jij eens uit wat er zo afwijkend is aan de uiteenzetting van Twiety !!.
__________________
moobrettel
Met citaat reageren
Oud 24-09-2002, 02:28
Sir Smoke-A-Lot
Avatar van Sir Smoke-A-Lot
Sir Smoke-A-Lot is offline
Agjah, in landen waar de islam heerst is heel vaak wat mis; oorlogen etc. Meestal komt dit dootdat de leider/dictator het geloof verkeerd of onjuist gebruik/misbruikt in zijn voordeel!
Met citaat reageren
Oud 24-09-2002, 09:34
$dollarchick$
$dollarchick$ is offline
oke oke een moslims meisje ..

eey dit is een oproep aan alle mensen die de
islam afkraken zonder dat ze weten wat het woord inhoud!!
ga aub eerst effe wat informatie opdoen voordat jullie
beoordelen dat we (islamitische meisjes) achtergesteld
zijn!!!

-Ik zelf draag geen hoofddoek maar
ik heb ALLE RESPECT voor mensen die het wel doen!!
is het zoooo moeilijk om je medemens te respecteren...??
met of zonder hoofdoek wat maakt het uit??

-Uithuwelijken .. is geen islam maar cultuur!!!
(komt ook niet zo vaak meer voor alleen in
inimini dorpjes) als het meisje niet wil mag het niet volgens
de islam (zie de koran)

-Islam + Geweld
psssssssst !!
een van de grondregels van de islam:
RESPECTEER EN ACCEPTEER JE MEDEMENS ZOALS
HIJ/ZIJ IS --> WEES GOED VOOR JE MEDEMENS
en geweld aint good stuff aight..

eeey ik hoop dat jullie ietzjezz wijzer zijn geworden
want zo schietten jullie ook nix op .. !!!!!!!
__________________
de oplossing voor alle problemen in tha world iz: RESPECT (go digga)
Met citaat reageren
Oud 24-09-2002, 10:08
twiety
twiety is offline
$dollarchick$,

Het is ook voornamelijk de cultuur waar ik me druk om maak. En die cultuur is nogal eens gevormd door kromme interpretaties van de Islam... maar bovenstaande voorbeelden laten toch wel zien dat het heel gemakkelijk is om teksten op een foute manier te gebruiken als het om de Islam gaat.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:02.