Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-02-2002, 14:33
Paulaah
Avatar van Paulaah
Paulaah is offline
Daar ben ik het dus echt niet mee eens.. jullie? En ook graag waarom jullie dat vinden erbij zetten..

[Dit bericht is aangepast door Paulaah (13-02-2002).]
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-02-2002, 14:45
Verwijderd
eens
Met citaat reageren
Oud 13-02-2002, 14:55
Paulaah
Avatar van Paulaah
Paulaah is offline
Citaat:
Morgan C. Hoax schreef:
eens

En waarom?
Met citaat reageren
Oud 13-02-2002, 14:55
Requiem II
Requiem II is offline
In ieder geval zeker niet als je van hem/haar les hebt.


Met citaat reageren
Oud 13-02-2002, 16:55
PV
PV is offline
niet mee eens, dan krijgen hun een heel andere verhouding binnen de klas... als die leerling een 10 krijgt krijgen klasgenoten het idee dat hij/zij voorgetrokken wordt omdat ze die relatie heeft...

en leraren zijn meestal stukken ouder dan leerlingen. dan vind ik het sowieso al niet kunnen omdat ze beide een heel andere leven leiden.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2002, 17:25
Baron Sengir
Avatar van Baron Sengir
Baron Sengir is offline
Als de leraar en leerling niet een te groot (lees langer dan 10) leeftijdsverschil hebben is het wat mij betreft ok, zolang die leerling niet hoger gewaardeerd wordt, dan de rest van de klas
__________________
I like angles...to a certain degree.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2002, 17:38
Verwijderd
Citaat:
Baron Sengir schreef:
Als de leraar en leerling niet een te groot (lees langer dan 10) leeftijdsverschil hebben is het wat mij betreft ok, zolang die leerling niet hoger gewaardeerd wordt, dan de rest van de klas
helemaal mee eens. mooi gezegd

Met citaat reageren
Oud 13-02-2002, 18:13
marlies
Avatar van marlies
marlies is offline
nee oneens
__________________
Als ik later groot ben, trouw ik met kermit de kikker :p | Tel wat je hebt, niet wat je mist
Met citaat reageren
Oud 14-02-2002, 13:00
Severus
Avatar van Severus
Severus is offline
Ik ben het ermee eens.

Als beide partijen hartstikke verliefd op elkaar zijn, en geen van beiden kwaad in de zin heeft (waarbij ik vooral de leraar bedoel, omdat hij misbruik van de situatie kan maken), en als de leraar in staat is om zakelijk van privé te scheiden (lees: op school blijven ze gewoon leraar/leerling, want de relatie wordt buiten de schoolmuren gehouden, dus ook geen voortrekkerij), dan waarom niet?

Het leeftijdsverschil tussen hen beiden vind ik geen argument. Wat maakt het nou uit als ze 10, 15 jaar van elkaar verschillen? Liefde is van alle leeftijden, en leeftijd is geen garantie voor een relatie, en daar bedoel ik mee dat het niet zo is dat als er maar 5 jaar leeftijdsverschil is, dat zo'n relatie meer kans van slagen heeft dan een relatie met 15 jaar leeftijdsverschil. Natuurlijk, het kan zo zijn dat beiden andere normen en waarden hebben door het leeftijdsverschil, waardoor ze vaak kunnen botsen enzo en dat de relatie daardoor kan mislukken, maar bij een goede relatie gebeurt dat niet. Het sleutelwoord: praten, praten, praten en nog eens praten. Als je veel met elkaar praat over alle onderwerpen die besproken moeten worden (zeker bij zo'n 'buitengewone' relatie), dan lijkt het mij zeker haalbaar dat zo'n relatie kan slagen.

Nee, ik vind gewoon dat zo'n relatie moet kunnen. Daar heb ik geen problemen mee. Als anderen daar problemen mee hebben, dan is dat hún probleem, niet het probleem van het verliefde leraar/leerling-koppel. Zij moeten zich niets aantrekken van de negatieve reacties uit hun omgeving. Want stel nou, die leraar is de Ware Liefde voor die leerling, maar die leerling maakt het uit, vanwege de negatieve reacties uit de omgeving. De omgeving is dan wel tevreden, maar die leerling is dan zelf haar Ware Liefde verloren, alleen maar omdat ze de mening van haar omgeving belangrijker vindt. Dat vind ik zonde, want dan is zij de dupe (en vast ook die leraar).

Begrijp je een beetje wat ik bedoel? Ik kom soms een beetje verwarrend over, dus hopelijk is dat hier niet het geval.

Ripper
__________________
"If life is a dream, better you dread the waking." ~ Honeythorn Gump
Met citaat reageren
Oud 14-02-2002, 13:37
Paulaah
Avatar van Paulaah
Paulaah is offline
ik vin het leeftijdsverschil ook geen probleem, maar als jij les hebt van je vriend(in) volgens mij kan je dan niet normaal tegen elkaar doe, je blijft kijken en dat soort dingen. Andere leerlingen denken dat de leraar voortrekt en dat soort ongein.
Volgens mij verbetert het de situatie totaal niet en verslechtert het alleen maar..
Met citaat reageren
Oud 14-02-2002, 19:51
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
ik kende een jongen van 19 die wat had met een docente van 24...

officieel mocht het niet: lerares en leerling terwijl ze neit eens les gaf aan die jongen!

Onofficieel: bijna heel de school wist het al en iedereen vond het wel best, incl. de leraren. Alleen werd het nergens echt hard op gezet, zij maakten het niet hard op bekend zodat er dus ook niks tegen gedaan werd...

't is ook best wel raar, waarom zouden ze niks mogen hebben als de docente geen les geeft aan de leerling en het leeftijdsverschil maar 5 jaar is..
bovendien was de jongen ook al niet meer minderjarig!
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2002, 20:35
~sweetgirl~
~sweetgirl~ is offline
Bij ons op school was er een leraar van 23 en die had iets met een leerling van 18. Ik vind dat het moet kunnen hoor, het wordt alleen wel ingewikkeld als die leraar ook die leerling les geeft...
Met citaat reageren
Oud 14-02-2002, 23:27
de abt van sion
de abt van sion is offline
Nee. Een leraar vervangt de vader en een lerares de moeder. Een relatie met een leraar is dus een relatie met je vader, en een relatie met een lerares is een realtie met je moeder.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2002, 07:47
*Floortje*
Avatar van *Floortje*
*Floortje* is offline
Mijn vader was de gymleraar van m'n moeder, ook toen ze al wat hadden. Een leeftijsverschil van 12 jaar, maar ze zijn nog steeds (lees: al 30 jaar) heel gelukkig! Dus het kan wel goed gaan!
__________________
*ZomerKriebels*
Met citaat reageren
Oud 15-02-2002, 10:59
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:
Nee. Een leraar vervangt de vader en een lerares de moeder. Een relatie met een leraar is dus een relatie met je vader, en een relatie met een lerares is een realtie met je moeder.

ik heb (gelukkig) m'n leraar nog nooit gezien als soort van vaderfiguur ofzo hoor en ook met lerares nooit die moederfiguur...
van sommigen mag ik zelfs hopen dat ze geen kinderen hebben anders heb ik toch sterk medelijden met die kids! (jaja, er zijn er ook die niet zo erg zijn, maar een paar...)
maar bij een leeftijdsverschil van 5 jaar ofzo? dan vervangt zo iemand toch niet meer je vader of je moeder? dan is het (als je diegene mag) bijna een vriend of vriendin!
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2002, 11:21
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
*Floortje* schreef:
Mijn vader was de gymleraar van m'n moeder, ook toen ze al wat hadden. Een leeftijsverschil van 12 jaar, maar ze zijn nog steeds (lees: al 30 jaar) heel gelukkig! Dus het kan wel goed gaan!
Maar toch is het een ongezonde relatie. Wacht maar tot je vader 71 is en je moeder 59. Bovendien: als jij een baby zou hebben, zou jij het dan leuk vinden dat een puber van 12 daar de hele tijd aanzat?

Met citaat reageren
Oud 15-02-2002, 15:21
Kat
Avatar van Kat
Kat is offline
Tja, ik zou er niet aan moeten denken, maar als anderen dat willen, prima hoor...
__________________
mjah....vast
Met citaat reageren
Oud 15-02-2002, 17:01
Salala
Avatar van Salala
Salala is offline
Ik heb er niet zoveel op tegen, dan staat dus eigenlijk het beroep de liefde in de weg...
want als ze elkaar gewoon waren tegengekomen niet op school en hij/zij was vakkenvuller (bijvoorbeeld) dan had het niets uitgemaakt..
maar ik vind wel dat hij/zij geen les maar van de geliefde mag krijgen
__________________
aanschouw en adoreer
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 15-02-2002, 20:04
TA*
TA* is offline
Bovendien: als jij een baby zou hebben, zou jij het dan leuk vinden dat een puber van 12 daar de hele tijd aanzat?

Vind ik geen goede vergelijking! Een baby en een kind van 12 jaar is toch heel iets anders dan twee volwassenen die 12 jaar met elkaar verschillen! De ouders van mijn vriendin schelen ook 12 jaar met elkaar en jaar is helemaal niets mis mee!

__________________
Soms zit het mee... soms zit het tegen... Maar onthoud: het komt altijd weer goed!
Met citaat reageren
Oud 17-02-2002, 12:44
windsurfgirl
windsurfgirl is offline
ik vind het een ranzig idee!
maar ja ieder voor zich he!
Met citaat reageren
Oud 17-02-2002, 12:53
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:
Bovendien: als jij een baby zou hebben, zou jij het dan leuk vinden dat een puber van 12 daar de hele tijd aanzat?

das een domme vergelijking.. het is altijd fout als iemand aan een baby zit, al is het kind 3 jaar (normaal leeftijdsverschil bij relaties) dan gaat het hier nog niet op! Want het hoort en past niet bij babies dus zul je altijd zeggen dat het leeftijdsverschil te groot is..

ik vind het bij volwassenen helemaal niet erg, een leeftijdsverschil van 12 jaar! Als ze d'r zelf geen problemen mee hebben, waarom ik dan wel?
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2002, 20:22
Heelduh
Heelduh is offline
Ik vind dat je zulke relaties moet vermijden.
Ook al is het leeftijdsverschil heel klein. Je hebt hier te maken met machtsverhoudingen. Een leraar staat als het ware boven een leerling, moet daar toch gezag over uitoefenen. In een relatie is het moeilijk om met deze verhoudingen om te gaan.

En bovendien, als het leeftijdsverschil klein is, dan zit de leerling waarschijnlijk in de examenklas en als je echt van elkaar houdt, dan kan je ook wachten tot je van school bent.

Natuurlijk is het moeilijk om je gevoelens te negeren, maar ik denk dat zo'n relatie niet werkt (net als een verhouding met je baas bijvoorbeeld)
__________________
Als je een vinger in je oor steekt en je teen in je mond en je draait op één been 20 rondjes, val je dan om?
Met citaat reageren
Oud 18-02-2002, 20:35
juliettebinoche
Avatar van juliettebinoche
juliettebinoche is offline
Het ligt aan de houding van de twee betrokkenen *leerling en leraar* en natuurlijk hoe zij met hun relatie omgaan. Ik zou het afraden als die desbetreffende leraar aan die leerling lesgeeft, dan is het moeilijk werk en priv'e gescheiden te houden. Maar als ze allebei heel normaal doen en het ook een serieuze relatie is en geen slippertje met een getrouwde leraar, vind ik het kunnen. Maar een school zelf zou hier nooit de goedkeuring voor geven, daarom denk ik dat het in zo'n geval het beste is om de gehele relatie een geheim te houden voor die paar jaartjes, iedere leerling gaat uiteindelijk van school af en dan hebben ze allebei vrij baan voor hun relatie..!
__________________
http://roospleonasmes.blogspot.com | ~rosacrouch
Met citaat reageren
Oud 18-02-2002, 20:39
juliettebinoche
Avatar van juliettebinoche
juliettebinoche is offline
Nog ff erbij>>> AMOR VINCIT OMNIA!!!

*voor de niet gymnasiasten> liefde overwint alles*

Ik vind ook liefde belangrijker dan de machtsverhoudingen tussen leerling en leraar. Als die man nou gewoon je ware liefde is, waarom zou je je dan tegen laten houden? Echt..
__________________
http://roospleonasmes.blogspot.com | ~rosacrouch
Met citaat reageren
Oud 18-02-2002, 22:11
de abt van sion
de abt van sion is offline
De zegswijze "amor omnia vincit" wordt hier wel héél erg uit haar verband gerukt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-02-2002, 16:55
sana
sana is offline
daar ben ik het helemaal mee eens. waarom zou je niet een relatie met iemand mogen hebben alleen omdat het je leraar is. als je elkaar maar leuk vindt.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2002, 17:27
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
Citaat:
autodropje schreef
Ik vind wel dat het moet kunnen, zolang er dan maar voor gezorgd word dat de leerling een andere leraar krijgt voor dat vak
http://forum.scholieren.com/Forum32/HTML/001678.html
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Onbestemd
Verwijderd
30 07-11-2012 14:55
Liefde & Relatie Vriendschap met leraar/lerares, goed/slecht?
Lovedrunk
16 11-04-2012 21:14
Algemene schoolzaken hoe ziet je ideale school eruit
veritasje
24 21-02-2009 20:40
Algemene schoolzaken Liefdesrelatie tussen leerling leraar moet dat kunnen ?
1babe
9 02-02-2004 19:53
Liefde & Relatie Verliefd op een leraar..
Suzy Q
47 07-11-2003 15:24
Psychologie Lastig vallen?
Blue*Angel
21 06-05-2002 22:50


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:59.