Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-04-2003, 13:21
*carmen*
Avatar van *carmen*
*carmen* is offline
Ik weet niet goed hoe ik dit verhaal moet beginnen... weet ook niet eens of ik het hier wel neer moet zetten.. maar ik kon geen ander forum bedenken dusj.. hier komt ie.

Vorig jaar ben ik blijven zitten in VWO 3 , de mensen waar ik toen heel veel mee om ging (een meisje was ik al vriendinne mee voor 10 jaar) gingen wel over naar of VWO 4 of Havo 4. Ik dacht dus dat we allemaal andere vrienden zouden krijgen. Iets waar ik helemaal geen zin in had. Hun zeiden dat dat niet zou gebeuren.
Maar nu, nu zit ik in een leuke klas (mensen waar ik eerst NIET Mee om wilde gaan maar nu spreek en zie ik ze steeds vaker en is het hartstikke gezellig) dus ik wouw bij hun zitten in de pauze enzow. Nu zijn de mensen van vorig jaar (2 vriendinnen van mij heel erg) kwaad... of verdrietig omdat ik hun 'in de steek laat'

Wat moet ik nou doen? Moet ik bij hun blijven zitten want hun zeggen dat ze niemand anders hebben, en ik zeg dat ze die mensen die nu bij hun in de klas zitten op moeten zoeken want ik moet met de mensen van nu (het 3e jaar) verder en hun moeten met de rest van de 4e klas verder. tenminste dat vind ik. Ik bedoel; iedereen leert toch nieuwe mensen kennen het is toch niet vreemd dat je ook bij hun in de pauze zit en dat je ze in het weekend ook ziet. Maar ik zie hun dus niet in het weekend en ook niet meer op school... dan vragen ze: waar blijft onze vriendschap dan.

misschien vind ik het wel gezelliger bij de mensen uit mijn klas van nu. Hoe moet ik ze dat duidelijk maken zonder ruzie te krijgen of zonder iemand zwaar te kwetsen? Help!?!?

kus mij.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-04-2003, 13:29
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
ik denk dat dit misschien heel hard gaat overkomen, maar ik schrijf (typ) het toch.
Ik denk niet dat je ze dit duidelijk kunt maken ZONDER dat ze gekwetst zullen zijn. Ik kan me best goed inleven in de situatie van jou vriendinnen... Een vriendin waar ik vorig jaar mee in de klas zat, zit nu ook in een andere klas (we zijn allebei over gegaan, maar zitten gewoon in verschillende klassen) natuurlijk hebben we andere vrienden in onze nieuwe klas, maar ze wil niet meer met mij omgaan vanwege die nieuwe 'vrienden' Ik kan hier nu wel lopen zeggen dat ik het met je goed begrijp, maar dan zou ik liegen (sorry) dit is verder geen aanval op jou... Maargoed, misschien zou je de ene pauze bij je ene vriendinnen en de andere pauze bij je andere vriendinnen gaan zitten? Of gewoon zorgen dat iedereen bij elkaar zit?!! Mja, ik begrijp het dus zeker ook van de kant van jou vriendinnen (zou jij je zelf niet gekwetst voelen dan?)

suc-6 ermee,
wendy
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2003, 13:32
saartjeh
Avatar van saartjeh
saartjeh is offline
toen ik t stukje aan t lezen was d8 ik juist dat t andersom zou zijn. Maar t kan idd errug lullig overkomen bij die oude vriendinnen. Mayb kun je bijvoorbeeld het n btje afwisselen, dat je dus nie voor 1 groep kiest, maar met allebei omgaat. En je kunt ook bijvoorbeeld met z'n allen in de pauze bij elkaar zitten. Dat is toch geen probleem??
Suc6
__________________
IK BEN GESLAAGD!!!!!
Met citaat reageren
Oud 03-04-2003, 13:45
*carmen*
Avatar van *carmen*
*carmen* is offline
ik wil ook zeker niet kiezen... ik zouw het ook graag willen omwisselen. Dat ik de ene pauze bij hun kan zitten en de volgende weer bij mijn klas. Maar dit is ook niet goed want dan zie ik ze te weinig. Maar afgelopen dinsdag zat ik bij die andere mensen uit mijn nieuwe klas in de pauze. En hadden die 2 anderen zowiets van: wil ze niet meer bij ons zitten.
Ze geven mij ook het gevoel dat ik moet kiezen. Nu is het ook nog zo dat ze de mensen die bij mij in de klas zitten niet mogen omdat die allemaal jonger zijn, maar ik moet wel met ze verder, in elk geval nog 3 jaar dus. Dat vind ik trouwens erg lullig want ze kunnen niet van mij verwachten dat als hun excursies hebben, of proefwerkweken (die ik allemaal nog niet heb) dat ik dan alleen achterblijf.
Ik bedoel; als ik met hun praat gaat het over werk (ik werk zelf niet) of over presentaties, betogen, proefwerkcijfers en herkansingen. Die heb ik allemaal niet. Maar niemand vraagt hoe het met mij gaat en hoe mijn cijfers ervoor staan (die zijn wel goed) maar niemand vraagt wat ik in het weekend gedaan heb... want ik zal vast wel iets leuks gedaan hebben. Ik bedoel; zo werkt een vriendschap toch niet? Ik voel me gewoon buiten die mensen staan, vorig jaar wist ik precies wat iedereen deed, en wat ze moesten doen voor school enz. Maar nu weet ik dat niet meer, ik vind het wel jammer. Maar bij de nieuwe mensen uit mijn klas is alles wat relaxter, niemand zeurt zo en niemand heeft problemen. Beetje makkelijk misschien, maar dan sleurt ook niemand mij mee in hun 'trieste' buien.

thanx voor jullie reacties trouwens. kus mij.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2003, 14:04
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
volgens mij heb je nu zelf al je antwoord gegeven, van wat je wilt. Je ziet die andere mensen niet meer als echte vrienden dus...
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2003, 15:11
QuietNoise
Avatar van QuietNoise
QuietNoise is offline
Citaat:
... schreef op 03-04-2003 @ 15:04:
volgens mij heb je nu zelf al je antwoord gegeven, van wat je wilt. Je ziet die andere mensen niet meer als echte vrienden dus...
idd, je hebt volgens mij je keuze al gemaakt.... en weet je prima wat je wil, leg je oude vrienden uit dat t niet is dat je hun niet aardig meer vindt, maar dat je ook contact moet/wilt hebben met je klasgenoten, en dus niet altijd bij hun zal zitten, maar hun er niet minder aardig om vindt, leg ze ook uit dat het voor jou vervelend is dat je nog niet met hen mee kan praten omdat je nog in de 3e zit, en al de blabla die de2e fase met zich meebrengt niet kent...

en spreek n keer met hun af na school, of in het weekend ofzo... laat zien dat je ze niet helemaal laat vallen... als het dan echt niet werkt, heb jij je best gedaan...
__________________
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig
Met citaat reageren
Oud 03-04-2003, 15:35
KissMyJackass
Avatar van KissMyJackass
KissMyJackass is offline
Ja, als jij het niet meer gezellig vindt bij die oude vriendinnen moet je dat gewoon tegen ze zeggen (of niet, als je dat niet durft ofzo) en bij de nieuwe gaan zitten.
En als je het zelf erg vindt dat je moet kiezen tussen die 2 vriendinnengroepen, hoeft dat gewoon niet. Je kan het best verdelen, de ene pauze bij de ene vriendinnengroep gaan zitten en de andere bij de andere. En dan gewoon uitleggen aan die oude vriendinnen dat je ook met die nieuwe om wilt gaan. Als je dan gewoon met allebei om blijft gaan, vinden je oude vriendinnen dat vast niet erg.
__________________
*It's better to be hated for what you are than to be loved for what you are not*
Met citaat reageren
Oud 03-04-2003, 15:54
*carmen*
Avatar van *carmen*
*carmen* is offline
hee, thanx voor jullie reacties. Ik ga morgen nog een keer met ze praten. We hebben vandaag een gesprek gehad... maar 't is net of ze dat niet snappen ofzow. Alsof ze het niet willen zien dat ik meer mensen ken dan alleen hun 2en.
Ik zou het heel jammer vinden als ze anders hierdoor gaan doen. Maar ik wil ze ook niet kwijt.
Denken jullie dat ze het wel zullen begrijpen? Want ik heb echt geen zin in ruzie. Daar kan ik echt niet tegen. alhoewel.. je kunt beter even ruzie hebben en 't daarna weer goed maken en dan op een andere manier met elkaar omgaan dan dat ik daar hele dagen zit terwijl ik liever bij de nieuwe mensen uit mijn klas wil zijn.
kus mij.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2003, 16:01
KissMyJackass
Avatar van KissMyJackass
KissMyJackass is offline
Citaat:
*greliz* schreef op 03-04-2003 @ 16:54:
hee, thanx voor jullie reacties. Ik ga morgen nog een keer met ze praten. We hebben vandaag een gesprek gehad... maar 't is net of ze dat niet snappen ofzow. Alsof ze het niet willen zien dat ik meer mensen ken dan alleen hun 2en.
Ik zou het heel jammer vinden als ze anders hierdoor gaan doen. Maar ik wil ze ook niet kwijt.
Denken jullie dat ze het wel zullen begrijpen? Want ik heb echt geen zin in ruzie. Daar kan ik echt niet tegen. alhoewel.. je kunt beter even ruzie hebben en 't daarna weer goed maken en dan op een andere manier met elkaar omgaan dan dat ik daar hele dagen zit terwijl ik liever bij de nieuwe mensen uit mijn klas wil zijn.
kus mij.
Tsja, of ze het begrijpen... wat ga je ze nou precies vertellen dan? Dat het je spijt dat je niet meer altijd bij ze zit, maar dat je ook met de mensen uit je nieuwe klas om wilt gaan, maar hun ook niet kwijt wilt? Of dat je het niet meer gezellig vindt bij hun en liever niet meer met ze omgaat?? Want dat maakt nogal een verschil denk ik... Dat eerste zullen ze wel begrijpen, denk ik, maar dat tweede... nee.
__________________
*It's better to be hated for what you are than to be loved for what you are not*
Met citaat reageren
Oud 03-04-2003, 16:06
*carmen*
Avatar van *carmen*
*carmen* is offline
Ik ga ze denk ik vertellen dat:
- het veranderd is, dat hun in de 4e zitten en ik zonder de een nog 2 jaar verder moet en dat ik zonder hun allebei nog 1 jaar verder moet.
- dat ik ook graag met de mensen uit mijn klas om wil gaan omdat ik die in het weekend ook zie en dat dat heel gezellig is
- dat ik nog geen proefwerken, verslagen en herkansingen heb en dat het dus misschien wel makkelijker is om bij hun te zitten.

denken jullie dat ze dit genoeg vinden of zullen ze het nog steeds niet snappen dat er iets veranderd is. volgus mij is het heel normaal dat iemand die blijft zitten andere mensen leert kennen..

kus mij.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2003, 16:12
Da wizzZ
Avatar van Da wizzZ
Da wizzZ is offline
Citaat:
*greliz* schreef op 03-04-2003 @ 14:21:

Wat moet ik nou doen? Moet ik bij hun blijven zitten want hun zeggen dat ze niemand anders hebben, en ik zeg dat ze die mensen die nu bij hun in de klas zitten op moeten zoeken want ik moet met de mensen van nu (het 3e jaar) verder en hun moeten met de rest van de 4e klas verder. tenminste dat vind ik. Ik bedoel; iedereen leert toch nieuwe mensen kennen het is toch niet vreemd dat je ook bij hun in de pauze zit en dat je ze in het weekend ook ziet. Maar ik zie hun dus niet in het weekend en ook niet meer op school... dan vragen ze: waar blijft onze vriendschap dan.

misschien vind ik het wel gezelliger bij de mensen uit mijn klas van nu. Hoe moet ik ze dat duidelijk maken zonder ruzie te krijgen of zonder iemand zwaar te kwetsen? Help!?!?

kus mij.

Ik ben ook blijven zitten, en dat heb ik nooit vervelend gevonden. Sowieso, als je blijft zitten laat je nooit tegen houden om nieuwe vrienden te maken... Maar, ik hbe een heleboel nieuwe vrienden erbij. Vind i k leuk en tuurlijk verlies je ook vriendschappen of ze verwateren. Dat gebeurt en straks als je van school afgaaqt zie je de helft nooit meer. Vervelend, maar zo is het wel.

Wat ik altijd doe, is gewoon in de pauze ofzo even bij de een, dan even bij de ander en zo verder. Je bent nooit verplicht om ij iemand te gaan staan toch? Tenminste, als dat zo is, vraag ej dan af of het wel zulke goede vrienden zijn. Dan is het net of je lid bent. Ik geloof best dat het goede vrienden van je zijn, maar nu zij een een jaar verder zijn, zie je mensen gewoon een stuk minder. Wat je moet doen, is gewooon veel buiten school afspreken als je daar zin aan hebt.
__________________
Posted by: ¯¯²°°² © D__a____w__i__z__z__Z ® ³°°³¯¯
Met citaat reageren
Oud 03-04-2003, 16:13
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
tuurlijk is het normaal dat je andere mensen leert kennen, toch ben ik er vrijwel zeker zijn dat dit hard over gaat komen. Maar als je het echt zeker weet zou ik zeggen 'go for it girl!'
byezz
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2003, 16:30
Trimm Trabb
Avatar van Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Ik ben ook in de 3e blijven zitten, terwijl al m'n vrienden naar 't studiehuis gingen. Ik maakte nieuwe vrienden, mijn oude klasgenoten ook. Ik kwam een jaar later ook in het studiehuis en ging nog steeds met mijn oude vrienden om. Mijn oude vrienden raakten bevriend met mijn nieuwe vrienden en ik leerde hun nieuwe vrienden kennen. mijn nieuwe klas werd later ook verdeeld en zij maakten allemaal nieuwe vrienden die ook weer mijn vrienden zijn geworden. Het is dus een hele grote vriendengroep.We zijn niet allemaal heel close ofzo, maar we zwaaien wel naar elkaar enzo. Zo kan het bij jou ook gaan. Omdat je nieuwe vrienden hebt hoef je je oude nog niet in de steek te laten, wees gewoon vrienden met iedereen...
__________________
Stephen enjoys cooking his godchildren and leaving out commas.

Laatst gewijzigd op 03-04-2003 om 16:33.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2003, 21:48
Da wizzZ
Avatar van Da wizzZ
Da wizzZ is offline
Ben het helemaal met Noekie eens, ik heb precies hetzelfde.
__________________
Posted by: ¯¯²°°² © D__a____w__i__z__z__Z ® ³°°³¯¯
Met citaat reageren
Oud 03-04-2003, 23:16
Verwijderd
Vriendschappen verwateren nou eenmaal. Hard maar waar.

Ik had vroeger vriendinnen waar ik veel bijstond maar op laatst had ik niets meer met ze gemeen. Dus toen werd het tijd om nieuwe mensen op te zoeken.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2003, 10:28
Bruut
Avatar van Bruut
Bruut is offline
ik was blijven zitten in 4 havo, en ik kreeg nieuwe vrienden, maar ik bleef wel bij mn oude vrienden zitten.. nu zitten die allemaal op een andere school waar ik ook heen ga volgend jaar!
Met citaat reageren
Oud 04-04-2003, 18:39
***
*** is offline
heb eerlijk gezegd niet alle reacties gelezen maar wat als je hen nou eens uitnodigt om bij jou en je nieuwe vrienden te komen staan? Misschien kunnen zij 't ook wel met elkaar vinden, ze zijn niet voor niets allemaal vrienden van jou (geweest).. Wie weet pakt 't goed uit en hoef je geen van beide op te geven
Met citaat reageren
Oud 04-04-2003, 18:54
Sannetje
Avatar van Sannetje
Sannetje is offline
waarom zou je moeten kiezen? Mijn vriendengroep is nu verdeeld over twee klassen, en ik ga met allebei om. Werkt prima, gewoon allemaal bij elkaar gaan staan, wie weet wordt het één grote groep (is bij mijn vrienden ook gebeurd)
__________________
*pro-hug* *anti-krullie* *anti-school* *pro-kunstacademie* *anti-slaap* *pro-leuk* *anti-stom* *pro-lieve-mensen* *anti-bijna-alles* *NEE*
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 04-04-2003, 21:37
//ItsJustMe\\
Avatar van //ItsJustMe\\
//ItsJustMe\\ is offline
Je had ze misschien wat minder snel kunnen laten vallen
maja

pech voor hun
succes ermee
__________________
Mag ik een samenvatting van de werking van de wereld aub?
Met citaat reageren
Oud 05-04-2003, 09:16
*carmen*
Avatar van *carmen*
*carmen* is offline
ik heb juist het gevoel dat ik moet kiezen, omdat ik het erover had met de mensen die ik al langer ken die wel naar de 4e klas gegaan zijn. En die wouden absoluut niet met die 3e klassers omgaan, die mensen zijn te kinderachtig en te jong. Maar ik mag ze heel graag, dus ik zei dat en toen vonden ze het belachelijk, ik zit bij hun in de klas en ik zie ze in het weekend waarom zou ik dan ook nog in de pauze bij hun moeten zitten.
Ik was echt van plan om dan de ene pauze bij hun en de volgende weer bij die anderen te gaan zitten, maar blijkbaar snappen ze dat niet.
Ik word er een beetje zat van, want wat ik ook doe, het is toch niet goed. Maar in mensen kwetsen heb ik ook geen zin in, en als ik ga doen wat ik zelf wil! dan gaat dat toch gebeuren.
't is echt hartstikke vermoeiend om steeds hun tevreden te houden, want de 'nieuwe' mensen maken er niet zo'n probleem van.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2003, 17:54
Trimm Trabb
Avatar van Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
3e klassers te kinderachtig en te jong??? Ze zijn 1 jaar jonger! Als je zo redeneert ben je zelf ook niet erg volwassen... Die 'oude' vrienden van je vind ik hierdoor niet echt klinken als echte vrienden. Als ze echt je vrienden zouden zijn zou 't ze toch niet uitmaken met wie je omgaat?
__________________
Stephen enjoys cooking his godchildren and leaving out commas.

Laatst gewijzigd op 05-04-2003 om 17:56.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Vriendschap/liefde
Halflight
19 05-05-2007 19:07
Liefde & Relatie Hoe raak je nou als jongen, het beste in contact met een meisje
Pioneer3006
39 22-11-2002 17:34
Liefde & Relatie Help, wat moet k doen :S
Freaked Reality
49 11-04-2002 18:07
Liefde & Relatie Ik ben er ziek van!
PFP
47 11-04-2002 17:38
Liefde & Relatie contact leggen met een leuke meid
Dotcom
13 05-03-2002 16:14
Liefde & Relatie What should I do
mysteryyy
22 15-02-2002 16:10


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:41.