Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-04-2010, 11:33
Anoniem-mens
Anoniem-mens is offline
Hoi
Ik weet dat hier heel veel topics over zijn, maar ik heb namelijk een vraag..
Ik heb ong. een maand eerder blaasontsteking gehad, en ik denk dat ik het weer heb.
Ik moet best vaak naar de wc, maar ik hoef niet echt veel te plassen ofzo.
De vorige keer dat ik blaasontsteking had deed het plassen echt zeer, maar nu niet echt. Ik voel maar een heel klein beetje pijn, niet echt erg.
Maar wat moet ik nu doen.?

De keer dat ik blaasontsteking had werden mijn ouders echt boos. (Ik weet het mischien dom om daar zorgen over te maken hoor, maar dat doe ik wel.)
Maar moet ik nu naar de huisarts gaan? Of kan het vanzelf over gaan door veel te drinken en te plassen?

Ik heb wel gelezen in een ander topic dat je cranberrysap (of hoe je het ook maar schrijft..) moet drinken, maar dat hebben wij thuis niet..
Hopelijk kunnen jullie mij helpen..

Laatst gewijzigd op 11-04-2010 om 11:59.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2010, 11:46
Verwijderd
Het kan vanzelf overgaan door ruim voldoende te drinken (2 tot 3 liter per dag, ook niet meer hoor!). Dat hoeft geen water te zijn, thee en sap en frisdrank is ook prima, het gaat erom dat je genoeg plast. Je kunt het dan nog een handje helpen door meer vitamine c te eten dan je lichaam op kan nemen (bv met tabletjes of door veel sinaasappelsap te drinken of kiwi's te eten); het overschot komt dan in je urine terecht waardoor die zuur wordt, daar houden de bacteriën in je blaas niet van. Je eigen immuunsysteem doet de rest.
Als het na een week nog niet over is, of als je koorts krijgt of je ziek gaat voelen, of als je pijn in de zijkant van je rug krijgt of in de onderkant van je buik, moet je wel naar de dokter, dat kan namelijk betekenen dat het opstijgt naar je nierbekken en dat is niet goed voor je nieren.
Hoe oud ben je? Als je onder de 12 bent moet je er sowieso mee naar de dokter.

Verder zijn er een aantal dingen die kunt doen om een blaasontsteking te voorkomen. Het belangrijkste is, dat je genoeg drinkt, minstens 8 glazen drinken per dag. Als je moet plassen, hou het dan niet onnodig lang op, maar ga zodra je de kans hebt. En neem de tijd om je blaas helemaal leeg te plassen. Daarmee voorkom je dat urine heel lang stilstaat in je blaas waardoor bacteriën zich zouden kunnen voortplanten.
Ook belangrijk is dat je na het plassen van voor naar achter droogveegt; als je van achter naar voor droogveegt kunnen bacteriën uit je darmen in je urinebuis komen.
Als je seks hebt, ga dan altijd na de seks plassen. Seks kan ervoor zorgen dat bacteriën je urinebuis ingewreven worden, door te plassen spoel je die er weer uit.
En cranberrysap kan inderdaad helpen om een blaasontsteking te voorkomen, omdat cranberry's een stofje bevatten dat ervoor zorgt dat bacteriën geen grip hebben op je blaaswand. Je zou daarvoor wel elke dag 2 glazen puur cranberrysap moeten drinken, dat is een beetje veel, daarom kiezen sommige vrouwen er ook voor om capsules te slikken met geconcentreerde cranberry. Maar dit is meer een optie voor vrouwen die heel vaak blaasontstekingen hebben.
Je hoort vaak dat je blaasontsteking zou krijgen van korte rokjes of van zitten op een koude stoel, maar dat is een fabeltje!

Waarom werden je ouders boos toen je een blaasontsteking had? Je deed het toch niet expres, lijkt me.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2010, 11:56
Anoniem-mens
Anoniem-mens is offline
Bedankt voor je reactie! Ik ga je adviezen proberen op te volgen.
Hoeveel kiwi's moet ik dan ong. eten? En kan het ook ander fruit zijn? Of helpt dat niet goed?
En mijn ouders werden boos omdat ze vonden dat ik niet hygiënisch was, en dat ik daarom blaasontsteking had gekregen, daarom wil ik het ook liever niet vertellen. Anders worden ze straks weer boos.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2010, 12:00
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Meisjes lopen wel meer kans op blaasontsteking door sex, dus weet niet hoe actief je daar bent; maar na de sex altijd even naar de wc om te plassen, schijnt te helpen.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2010, 12:10
Anoniem-mens
Anoniem-mens is offline
Oké, bedankt voor de tip.
Maar ik ben nog niet echt sexueel actief.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2010, 12:52
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Bedankt voor je reactie! Ik ga je adviezen proberen op te volgen.
Hoeveel kiwi's moet ik dan ong. eten? En kan het ook ander fruit zijn? Of helpt dat niet goed?
En mijn ouders werden boos omdat ze vonden dat ik niet hygiënisch was, en dat ik daarom blaasontsteking had gekregen, daarom wil ik het ook liever niet vertellen. Anders worden ze straks weer boos.
Vitamine C kan je het makkelijkst in grote hoeveelheden binnenkrijgen door gewoon vitamine C (bruis)tabletten te nemen. Dan heb je het in 1 keer binnen.
En verder heeft een blaasontsteking echt niks ge maken met hygiëne, zelfs mensen die zich voortdurend wassen (wat eigenlijk nog ongezonder is) krijgen wel eens blaasontsteking.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 12-04-2010, 14:43
Anoniem-mens
Anoniem-mens is offline
Oké dank je..
Maar, hoe krijg ik mijn ouders zo ver dat ze die tabletten kopen?
Ik wil namelijk niet echt dat ze erachter komen...
Met citaat reageren
Oud 12-04-2010, 16:07
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Die kan je zelf kopen, kost nog geen 2 euro bij het kruidvat oid.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 12-04-2010, 20:01
Anoniem-mens
Anoniem-mens is offline
Oké!
Maar moet ik dan een speciale soort hebben ofzo?
(Sorry dat ik zoveel vragen stel hoor...)
Met citaat reageren
Oud 12-04-2010, 20:32
Verwijderd
Citaat:
Meisjes lopen wel meer kans op blaasontsteking door sex, dus weet niet hoe actief je daar bent; maar na de sex altijd even naar de wc om te plassen, schijnt te helpen.
Totale onzin, tenzij het anale sex is...

OT: Als je een man bent, kan het ook prostaatkanker zijn ofzo (in het ergste geval)

En als je moet pissen, pis je eigen dan helemaal leeg (dat er geen druppel meer uitkomt) en niet steeds kleine beetjes naar de wc.

Doordat je je blaas in één keer helemaal leegt krijgt de bacterie geen kans om zich te nestelen en/of pis je hem uit.

Je reet beter afvegen / andere techniek wil meestal ook wel helpen.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2010, 23:14
Verwijderd
Meisjes krijgen zeker wel makkelijker een blaasontsteking dan jongens, omdat de urinebuis korter is en bacterien dus makkelijk in de blaas kunnen komen. Als jongens een blaasontsteking hebben, moeten ze ook gewoon naar de huisarts, terwijl meisjes het best een aantal dagen kunnen aanzien samen met veel water drinken + vit C. Verder helpt plassen na de seks ook, niet alleen na anale seks. Bij seks kunnen er bacterien in de urinebuis gewreven worden, even plassen en je spoelt ze weg.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2010, 10:42
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Citaat:
Totale onzin, tenzij het anale sex is...
Dat is echt geen totale onzin. Dat is gewoon zo.

Verder is het zo dat als je een keer een blaasontsteking hebt gehad je er meer kans op hebt het nog een keer te krijgen dan iemand die het nog nooit heeft gehad. Je hoeft je echt niet te schamen voor je blaasontsteking, hoewel ik wel snap waarom je het voor je ouders verbergt. Sterkte.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2010, 11:33
Verwijderd
Inderdaad helemaal geen onzin - ik hoef maar 1x in slaap te vallen na de (gewone) seks en dus niet meteen te gaan plassen, en ik heb meteen een blaasontsteking. Je zit gewoon lekker te smeren met al die bacterien daar
Met citaat reageren
Oud 13-04-2010, 19:27
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Aw, ik heb nu visuals Freyja.
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 13-04-2010, 19:29
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Meisjes krijgen zeker wel makkelijker een blaasontsteking dan jongens, omdat de urinebuis korter is en bacterien dus makkelijk in de blaas kunnen komen. Als jongens een blaasontsteking hebben, moeten ze ook gewoon naar de huisarts, terwijl meisjes het best een aantal dagen kunnen aanzien samen met veel water drinken + vit C. Verder helpt plassen na de seks ook, niet alleen na anale seks. Bij seks kunnen er bacterien in de urinebuis gewreven worden, even plassen en je spoelt ze weg.
Blaasontsteking (of symptomen van blaasontsteking zoals bloed in de urine) zijn bij mannen ook vaak tekenen dat er iets ernstigers aan de hand is dan een "simpele" ontsteking, dus een doktersbezoek is dan wel aan te raden (ook als er daarna geen bloed meer in de urine zit).
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 29-07-2010, 12:59
butchie86
butchie86 is offline
Hoi een goed product is TopPharm Cranberry plus. Daar zitten alle nodige kruiden en vitaminen in die nodig zijn om de blaas in goede conditie te houden. Zo zit er vitamine C, Cranberry, MSM en astragulus.

Het werkt echt goed! had ook erg veel last van blaasontstekingen maar de laatste tijd helemaal niet meer Egt heel blij mee dat ik dit product gevonden heb

Gr!
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Blaasontsteking
Verwijderd
7 30-09-2010 07:56
Lichaam & Gezondheid Blaasontsteking
ThunderShock
7 12-07-2010 22:56
Lichaam & Gezondheid Blaasontsteking
Fosca
4 28-02-2008 12:14
Lichaam & Gezondheid blaasontsteking
~*kar*~
37 24-01-2007 17:53
Lichaam & Gezondheid van blaasontsteking naar chronische blaasontsteking?
Verwijderd
15 05-12-2006 13:42
Lichaam & Gezondheid Blaasontsteking?
Konijn
5 14-04-2004 18:23


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:22.