Oud 20-03-2007, 13:07
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Dit is het topic waar nieuwsberichten terecht kunnen zonder discussiewaarde.

Hier vallen dus zowel berichten onder als:
"Vrouw vrijt met een slang" en
"Thaise jongen heeft spijkers in maag"

of:
"Zwaar ongeluk op de A1" en
"Driedubbele moord in Gouda"

De forumbazen hopen met deze nieuwe regeling dat het discussie-gehalte weer wat omhoog gaat op N&A en ze niet steeds met pijn in het hart topics weer on-topic moeten gaan helpen die wel erg serieus zijn, maar waar weinig of niks over te zeggen valt behalve: "goh, wat erg" enzo.


Vorige tiswah topic:
http://forum.scholieren.com/showthre...readid=1541590
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Advertentie
Oud 20-03-2007, 16:26
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Nederland moet in actie komen tegen homofobe Poolse regering

15 maart 2007

De Poolse regering wil het zichtbaar en bespreekbaar maken van homoseksualiteit verbieden. GroenLinks vraagt de premier om met spoed een veroordeling uit te spreken bij premier Kaczynski die hem vandaag bezoekt. Polen moet de rechten van homo’s eindelijk eens respecteren.

De concrete aanleiding voor de anti-homowetgeving in Polen is een folder waarin twee kussende mannen staan afgebeeld. De homobeweging heeft deze folder gemaakt om op scholen voorlichting te geven over veilige seks. De Poolse regering wil dergelijke publicaties wettelijk verbieden. De Poolse premier Kaczynski verwacht dat de wet die het zichtbaar en bespreekbaar maken van homoseksualiteit verbiedt, wordt aangenomen.

GroenLinks veroordeelt het homofobe beleid van de Poolse regering. Het wordt hoog tijd dat je gewoon homo kunt zijn in Polen, met alle rechten die passen bij een modern Europees land. De Poolse regering heeft de rechten van homo’s al herhaaldelijk geschonden en moet daar mee stoppen. GroenLinks vraagt daarom aan premier Balkenende om dit wetsvoorstel te veroordelen en om zich er binnen de Europese Unie voor in te zetten dat Polen wordt teruggefloten.

Kathalijne Buitenweg heeft in het Europees Parlement het initiatief genomen om hier aanstaande maandag een spoedoverleg over te voeren. Volgens haar handelt de Poolse regering in strijd met de Europese regels tegen discriminatie en voor de vrijheid van meningsuiting.

Mariko Peters

http://www.groenlinks.nl/2ekamer/nie...-15.4752189969

Balkenende wel... die was er als de kippen bij om in Indonesië te vertellen dat hij niet voor het homohuwelijk had gestemd en zijn kabinet vindt het prima dat ambtenaren homo's mogen discrimineren.
Oud 20-03-2007, 16:51
Verwijderd
We leven toch in een vrij land. Wilders krijgt immers ook ruimte om zijn gedachtengoed te verkondigen en uit te dragen. Dan mogen Balkenende en anderen dat ook. En wie het er niet mee eens is, stemt lekker niet op ze. Zo gaat dat nu eenmaal. ;(
Oud 20-03-2007, 16:53
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Behalve dan dat onze Grondwet discriminatie door de overheid verbiedt.
Oud 20-03-2007, 16:55
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Hoe lang zit Polen nu in de EU? ergens rond 2000 zijn ze erbij gekomen toch? Snel weer ongedaan maken, we moeten wel een beetje de standaard hoog houden.
Oud 20-03-2007, 16:55
Verwijderd
Hij stemde tegen het homo huwelijk, omdat hij die mogelijkheid had.
Oud 20-03-2007, 16:59
RepsaJ Neretgun
RepsaJ Neretgun is offline
Citaat:
Chimera schreef op 20-03-2007 @ 16:55 :
Hoe lang zit Polen nu in de EU? ergens rond 2000 zijn ze erbij gekomen toch? Snel weer ongedaan maken, we moeten wel een beetje de standaard hoog houden.
Ik denk dat het beter is als we gewoon ophouden meer landen toe telaten. Het is klaar nu. Turkeije mag er van mij eigenlijk niet bij.

Citaat:
Balkenende wel... die was er als de kippen bij om in Indonesië te vertellen dat hij niet voor het homohuwelijk had gestemd en zijn kabinet vindt het prima dat ambtenaren homo's mogen discrimineren.
Tjsah een vrij land zoals ze zeggen. Marjah SGP, CDA en CU hoeven maar de meerderheid te hebben. Dan gaat het fout. Nog meer fout wordt het als ze 2/3 in handen krijgen.

Voor de rest. Stem op iemand anders dan SGP, CU en CDA. VVD bijvoorbeeld
Oud 20-03-2007, 17:03
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
RepsaJ Neretgun schreef op 20-03-2007 @ 16:59 :
Tjsah een vrij land zoals ze zeggen.
Dat heeft er niets mee te maken; het gaat in tegen de Grondwet.

Citaat:
Firdaus schreef op 20-03-2007 @ 16:55 :
Hij stemde tegen het homo huwelijk, omdat hij die mogelijkheid had.
Ja, maar als premier heb je de normen en waarden van jouw land en jouw Grondwet in het buitenland te verdedigen en dat deed Balkenende niet. Tevens ga je ook voorbij aan het feit dat ambtenaren homo's mogen discimineren. Wat als een ambtenaar dat doortrekt en zegt dat hij vanwege gewetensbezwaren geen moslims wil trouwen?
Oud 20-03-2007, 17:09
RepsaJ Neretgun
RepsaJ Neretgun is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 20-03-2007 @ 17:03 :
Ja, maar als premier heb je de normen en waarden van jouw land en jouw Grondwet in het buitenland te verdedigen en dat deed Balkenende niet. Tevens ga je ook voorbij aan het feit dat ambtenaren homo's mogen discimineren. Wat als een ambtenaar dat doortrekt en zegt dat hij vanwege gewetensbezwaren geen moslims wil trouwen?
Inderdaad

Citaat:
Dat heeft er niets mee te maken; het gaat in tegen de Grondwet.
Tjsah dan maar verbieden he zulk soort partijen. SGP, CU, CDA. Hmmm toevallig de partijen met "geloof".
Oud 20-03-2007, 17:10
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 20-03-2007 @ 17:03 :

Ja, maar als premier heb je de normen en waarden van jouw land en jouw Grondwet in het buitenland te verdedigen en dat deed Balkenende niet. Tevens ga je ook voorbij aan het feit dat ambtenaren homo's mogen discimineren. Wat als een ambtenaar dat doortrekt en zegt dat hij vanwege gewetensbezwaren geen moslims wil trouwen?
Jongen, ik begrijp je punt en ik ben geen CDA'er he, wat betekent dat ik me totaal niet kan vinden in het homobeleid van dit kabinet.
Oud 20-03-2007, 17:11
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
RepsaJ Neretgun schreef op 20-03-2007 @ 16:59 :
Ik denk dat het beter is als we gewoon ophouden meer landen toe telaten. Het is klaar nu. Turkeije mag er van mij eigenlijk niet bij.
Turkije mag er wat mij betreft, zolang ze niet tenminste een BEETJE hun best doen om wat westerse normen aan te nemen wat betreft persvrijheid en vrijheid van meningsuiting (om het over de mensenrechten situatie van de koerden nog maar niet te hebben) absoluut niet bij de EU.

Citaat:
RepsaJ Neretgun schreef op 20-03-2007 @ 16:59 :

Voor de rest. Stem op iemand anders dan SGP, CU en CDA. VVD bijvoorbeeld
Pff, ik ben partijloos op dit moment. De VVD is compleet de weg kwijt. Ik dacht dat Mark een liberaal was, maar dat gezeik over die dubbele nationaliteit (serieus, who gives a fuck) is een enorme teleurstelling.
Oud 20-03-2007, 17:11
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
RepsaJ Neretgun schreef op 20-03-2007 @ 17:09 :
Tjsah dan maar verbieden he zulk soort partijen. SGP, CU, CDA. Hmmm toevallig de partijen met "geloof".
Dat hoeft niet persé, maar als zij willen toestaan dat ambtenaren homo's mogen discrimineren, moeten ze eerst de Grondwet veranderen. Maar dus niet, zoals nu, zomaar toestaan dat het nu al gebeurt.
Oud 20-03-2007, 17:32
Verwijderd
Ik vind het erg overdreven als een ambtenaar geen homo`s wil trouwen. Zoek een andere baan of aanvaard de consequenties.
Maar wat ik hier merk en in de rest van de samenleving, is dat je geen slecht woord mag zeggen over homo`s.
net alsof je daar alleen maar een positieve mening over moet hebben.
Oud 20-03-2007, 17:36
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Naojan schreef op 20-03-2007 @ 17:32 :
Ik vind het erg overdreven als een ambtenaar geen homo`s wil trouwen. Zoek een andere baan of aanvaard de consequenties.
Maar wat ik hier merk en in de rest van de samenleving, is dat je geen slecht woord mag zeggen over homo`s.
net alsof je daar alleen maar een positieve mening over moet hebben.
Ik gok dat dat komt door de argumenten, de toonstelling en de hoek waar vanuit anti-homo acties normaal gesproken komen.

Argumenten ontbreken, het druist in tegen een fundamentele waarde van de Nederlandse samenleving, en de afkomst van kritiek is over het algemeen van fundamentalisten aan wie toch half Nederland al een hekel had.

Verre van mirakuleus dat mensen hard reageren.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 20-03-2007, 17:36
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Naojan schreef op 20-03-2007 @ 17:32 :
Ik vind het erg overdreven als een ambtenaar geen homo`s wil trouwen. Zoek een andere baan of aanvaard de consequenties.
Maar wat ik hier merk en in de rest van de samenleving, is dat je geen slecht woord mag zeggen over homo`s.
net alsof je daar alleen maar een positieve mening over moet hebben.
Je mag er best een negatieve mening over hebben, maar dan wordt je meestal weggehoond. Dat is dan weer het recht van verstandige, niet-Middeleeuwse mensen.
Oud 20-03-2007, 17:43
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 20-03-2007 @ 17:36 :
Je mag er best een negatieve mening over hebben, maar dan wordt je meestal weggehoond. Dat is dan weer het recht van verstandige, niet-Middeleeuwse mensen.
idd, dan wordt je dus weggehoond.
Ik ben niet 'tegen' homo`s ofzo. Ik heb er gewoon altijd al mijn twijfels bij gehad, te meer omdat ik zelf ook wel eens heb ge-experimenteerd met meisjes.
Ik ben er zelf niet uit waarom ik eraan twijfel. Ik vind het gewoon vreemd.
Maar nu word ik dus gezien als onverstandig en middeleeuws?
Oud 20-03-2007, 17:50
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Naojan schreef op 20-03-2007 @ 17:43 :
Maar nu word ik dus gezien als onverstandig en middeleeuws?
Dat hangt er van af hoe volhardend het zou zijn. Er is op zich genoeg over bekend.

Stel dat ik met de stelling aan zou komen "iedereen die op een internetforum een postzegel als avatar heeft is vreemd", dan zou je me waarschijnlijk (terecht) voor gek verklaren.

Seksuele gevoelens zijn rare dingen die veel kanten uit kunnen (zo is van SM nog verre van duidelijk of het ligt aan de macht die alle mensen in meer of mindere mate willen hebben, of dat het een daadwerkelijke afwijkende geaardheid is), maar dat de geaardheid op zich bestaat staat verder buiten kijf. Je zou kunnen stellen dat niet alle homoseksuelen daadwerkelijk die geaardheid hebben, en dat sommigen in de war zijn. Dan ligt de bewijslast daarover nog bij jou, maar het is (nog) niet aantoonbaar foutief.
Stellen dat alle homo's eigenlijk hetero zijn, maar door het kwade homo zijn geworden is aantoonbaar foutief, en ronduit belachelijk om zonder bewijs te poneren.

Dat verklaart dus ook het verschil in reacties.


Het 'debat' rondom homoseksualiteit kenmerkt zich echter door dat soort stellingen. Kijk alleen al naar het regelmatig gehoorde 'ik keur homo's niet af, maar alleen homoseksualiteit, ik discrimineer dus niet'.

Ik vergelijk dat met iemand die roept dat hij niet discrimineert, geen hekel heeft aan negers, maar wel aan iedereen met een donkere huidskleur.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 20-03-2007, 17:51
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Naojan schreef op 20-03-2007 @ 17:43 :
idd, dan wordt je dus weggehoond.
Ik ben niet 'tegen' homo`s ofzo. Ik heb er gewoon altijd al mijn twijfels bij gehad, te meer omdat ik zelf ook wel eens heb ge-experimenteerd met meisjes.
Ik ben er zelf niet uit waarom ik eraan twijfel. Ik vind het gewoon vreemd.
Maar nu word ik dus gezien als onverstandig en middeleeuws?
Nee, hypochriet is het woord dat je zoekt.
Ads door Google
Oud 20-03-2007, 17:53
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Firdaus schreef op 20-03-2007 @ 16:51 :
We leven toch in een vrij land. Wilders krijgt immers ook ruimte om zijn gedachtengoed te verkondigen en uit te dragen. Dan mogen Balkenende en anderen dat ook. En wie het er niet mee eens is, stemt lekker niet op ze. Zo gaat dat nu eenmaal. ;(
Balkenende mag dat best doen, maar dan wel in zn vrije tijd en als heel erg duidelijk is dat hij niet als premier spreekt. Zijn baan bestaat gedeeltelijk uit het vertegenwoordigen van nederland naar buiten.

Ontopic: tja, natuurlijk heeft groenlinks gelijk .
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Oud 20-03-2007, 17:53
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
T_ID schreef op 20-03-2007 @ 17:50 :
Het 'debat' rondom homoseksualiteit kenmerkt zich echter door dat soort stellingen. Kijk alleen al naar het regelmatig gehoorde 'ik keur homo's niet af, maar alleen homoseksualiteit, ik discrimineer dus niet'.
Volgens mij is dat geen discriminatie. Als iemand tegen homoseksualiteit is vanwege geloofsovertuigingen maar homo's wel gewoon normaal behandeld, prima. Vind die persoon nog steeds een dom schaap maargoed, daar heeft niemand last van, en bovendien heeft iemand het recht op die mening, hoe dom deze ook is.
Oud 20-03-2007, 17:55
Verwijderd
Citaat:
Chimera schreef op 20-03-2007 @ 17:51 :
Nee, hypochriet is het woord dat je zoekt.
ik vind het juist hypocriet dat je er alleen maar een positieve mening over mag hebben.
Oud 20-03-2007, 17:55
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Naojan schreef op 20-03-2007 @ 17:43 :
idd, dan wordt je dus weggehoond.
Ik ben niet 'tegen' homo`s ofzo. Ik heb er gewoon altijd al mijn twijfels bij gehad, te meer omdat ik zelf ook wel eens heb ge-experimenteerd met meisjes.
Ik ben er zelf niet uit waarom ik eraan twijfel. Ik vind het gewoon vreemd.
Maar nu word ik dus gezien als onverstandig en middeleeuws?
Waaraan 'twijfel' je dan? Dat homoseksualiteit bestaat ofzo? Zo ja: ja, dan vind ik je onverstandig en Middeleeuws.
Oud 20-03-2007, 17:58
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Naojan schreef op 20-03-2007 @ 17:55 :
ik vind het juist hypocriet dat je er alleen maar een positieve mening over mag hebben.
DAT is dus niet aan de orde, je mag elke mening hebben en uiten die je wilt. Anderen mogen dan van mening zijn dat je mening niet erg van deze tijd is, om het gematigd te zeggen.
Oud 20-03-2007, 18:00
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 20-03-2007 @ 17:55 :
Waaraan 'twijfel' je dan? Dat homoseksualiteit bestaat ofzo? Zo ja: ja, dan vind ik je onverstandig en Middeleeuws.
ja daar twijfel ik idd wel eens aan. Omdat als ik die mensen zie, me afvraag of het niet een soort vlucht is.
Maar dat wil niet zeggen dat ik die mensen niet respecteer ofzo, of ze anders behandel dan andere mensen, helemaal niet.
Ik heb alleen mijn twijfels erbij.
Ik denk er veel over na, dat vind ik juist helemaal niet onverstandig en middeleeuws.
Oud 20-03-2007, 18:01
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Chimera schreef op 20-03-2007 @ 17:53 :
Volgens mij is dat geen discriminatie.
Ik moest daar eigenlijk nog aan toevoegen dat op basis van die redenatie gesteld wordt dat daarom alle homo's er dus voor kiezen om homo te zijn, en discriminatie dus mag, omdat ze een 'vrijwillige keuze' maken om 'slecht' te zijn, waarbij het idee dat het geen echte discriminatie is wordt vastgehouden.

Ja, ik weet het, bij mij sloeg de verstandsverbijstering ook toe toen ik het te horen kreeg, maar het is een gangbare redenatie in sommige christelijke kringen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Advertentie
Oud 20-03-2007, 18:02
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Naojan schreef op 20-03-2007 @ 18:00 :
ja daar twijfel ik idd wel eens aan. Omdat als ik die mensen zie, me afvraag of het niet een soort vlucht is.
Maar dat wil niet zeggen dat ik die mensen niet respecteer ofzo, of ze anders behandel dan andere mensen, helemaal niet.
Ik heb alleen mijn twijfels erbij.
Ik denk er veel over na, dat vind ik juist helemaal niet onverstandig en middeleeuws.
Nee, DAT homoseksualiteit bestaat is een FEIT. Ontkennen dat het bestaat is net zoiets als conservatieve Amerikaanse priesters die zeggen dat je ervan kunt genezen, dat het een list is van de Duivel etc. Dat is inderdaad dom en Middeleeuws.
Oud 20-03-2007, 18:03
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Naojan schreef op 20-03-2007 @ 17:55 :
ik vind het juist hypocriet dat je er alleen maar een positieve mening over mag hebben.
Dat zeg ik niet.

Maar dat je zelf geexperiementeerd hebt met meisjes en dan denkt dat homoseksualiteit niet bestaat is gewoon hypochriet.
Oud 20-03-2007, 18:20
Verwijderd
Ja het bestaat, omdat mensen het doen.
Maar ik twijfel er aan, omdat ik soms denk dat het een soort vlucht is.
Aan de andere kant, ik kan me voorstellen dat je heel veel van iemand kunt houden van hetzelfde geslacht, ik kan dat niet ontkennen omdat ik zelf een paar maanden een vriendin heb gehad...Maar de liefde die ik voor haar voelde was toch anders dan de liefde die ik voor een man kan voelen. Niet minder oprecht maar anders. Er miste iets, daar bedoel ik geen geslachtsdelen mee.
Daarom twijfel ik er nu ook aan, en als ik kijk hoe ik toen leefde (vluchtgedrag) past het er ook bij.
Ik wil daarom ook niet zeggen dat wat ik denk voor iedereen hetzelfde werkt, ik heb er alleen twijfels over gekregen door mijn ervaring (en door naar andere homo stellen te kijken), en heb daarom deze mening.

Ik krijg het gevoel dat ik mensen tegen zich in het harnas jaag, maar dat is allerminst mijn bedoeling.
Oud 20-03-2007, 18:25
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Naojan schreef op 20-03-2007 @ 18:20 :
Ik krijg het gevoel dat ik mensen tegen zich in het harnas jaag, maar dat is allerminst mijn bedoeling.
Nee hoor
Oud 20-03-2007, 18:35
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Naojan schreef op 20-03-2007 @ 18:20 :
Ja het bestaat, omdat mensen het doen.
Maar ik twijfel er aan, omdat ik soms denk dat het een soort vlucht is.
Waarom zou iemand vrijwillige vluchten in een levensvorm die door de meerderheid van de wereldbevolking niet geaccepteerd wordt? Dát punt heeft geen van de homoseksualiteit-'ontkenners' me ooit kunnen uitleggen.

Citaat:
Maar de liefde die ik voor haar voelde was toch anders dan de liefde die ik voor een man kan voelen. Niet minder oprecht maar anders. Er miste iets, daar bedoel ik geen geslachtsdelen mee. Daarom twijfel ik er nu ook aan, en als ik kijk hoe ik toen leefde (vluchtgedrag) past het er ook bij.
Dus omdat JIJ persoonlijk iets niet voelde, bestaat het fenomeen homoseksualiteit niet?? Ik heb ook geen homoseksuele gevoelens, maar wil het dan zeggen dat het niet bestaat?

Citaat:
Ik wil daarom ook niet zeggen dat wat ik denk voor iedereen hetzelfde werkt, ik heb er alleen twijfels over gekregen door mijn ervaring (en door naar andere homo stellen te kijken), en heb daarom deze mening.
Dat zeg je dus wél, en het slaat als een lul op een drumstel (of een slagroomtaart, you pick).
Oud 20-03-2007, 19:01
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Naojan schreef op 20-03-2007 @ 17:55 :
ik vind het juist hypocriet dat je er alleen maar een positieve mening over mag hebben.
Het gaat niet om een positieve mening, het gaat om een neutrale mening. Niemand zegt dat je homoseksuealiteit moet aanmoedigen .
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Oud 20-03-2007, 19:49
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
On-topic:

Uit The Daily Show: Richard Cohen, 'conversion therapist', gelooft óók dat homoseksualiteit een keuze is die ongedaan kan worden gemaakt.

http://www.youtube.com/watch?v=wNYkzPXT-M0

(Note to Naojan: sarcasme!)
Oud 20-03-2007, 20:16
***ailá***
Avatar van ***ailá***
***ailá*** is offline
Citaat:
RepsaJ Neretgun schreef op 20-03-2007 @ 17:09 :

Tjsah dan maar verbieden he zulk soort partijen. SGP, CU, CDA. Hmmm toevallig de partijen met "geloof".
ook dat is discriminatie
Oud 20-03-2007, 20:17
***ailá***
Avatar van ***ailá***
***ailá*** is offline
Citaat:
Joostje schreef op 20-03-2007 @ 19:01 :
Het gaat niet om een positieve mening, het gaat om een neutrale mening. Niemand zegt dat je homoseksuealiteit moet aanmoedigen .
maar je mag er niet tegen zijn toch?
Oud 20-03-2007, 20:27
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
***ailá*** schreef op 20-03-2007 @ 20:17 :
maar je mag er niet tegen zijn toch?
Het mag wel, maar als je tegen homoseksualiteit bent, ben je wat mij betreft een neanderthaler.
Oud 20-03-2007, 20:38
juno
Avatar van juno
juno is offline
Dat er nog mensen zijn uit de huidige jongere generatie afkomstig uit niet-religieus fundamentalistische kringen die het nog ene ruk kan schelen of er mensen homo zijn, dat is wat me hier verbaast.

Ik vind het een totaal non-issue. Iemand is homo. Ja, dus?
Ads door Google
Oud 20-03-2007, 22:38
Jarabe de Palo
Avatar van Jarabe de Palo
Jarabe de Palo is offline
Citaat:
T_ID schreef op 20-03-2007 @ 13:07 :
Dit is het topic waar nieuwsberichten terecht kunnen zonder discussiewaarde.

Hier vallen dus zowel berichten onder als:
"Vrouw vrijt met een slang" en
"Thaise jongen heeft spijkers in maag"

of:
"Zwaar ongeluk op de A1" en
"Driedubbele moord in Gouda"

De forumbazen hopen met deze nieuwe regeling dat het discussie-gehalte weer wat omhoog gaat op N&A en ze niet steeds met pijn in het hart topics weer on-topic moeten gaan helpen die wel erg serieus zijn, maar waar weinig of niks over te zeggen valt behalve: "goh, wat erg" enzo.


Vorige tiswah topic:
http://forum.scholieren.com/showthre...readid=1541590
waarom zou je berichten posten zonder discussiewaarde op een discussieforum??
Oud 20-03-2007, 22:45
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
Jarabe de Palo schreef op 20-03-2007 @ 22:38 :
waarom zou je berichten posten zonder discussiewaarde op een discussieforum??
dit is ook wel eens een spamforum. denk eens aan een andere betekenis van forum. ik verwijs naar de klassieke fora zoals het oude rome dat kende, dat dienst deed als vergaderplaats voor het bespreken van bepaalde maatschappelijke/nieuwsgerelateerde zaken (denk bijv. aan moorden/ongevallen).
Oud 20-03-2007, 22:57
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Marijnissen: komende 50 jaar geen fusie met PvdA

DEN HAAG - SP-leider Jan Marijnissen ziet een fusie met de PvdA ‘in geen vijftig jaar’ tot stand komen. Zelfs een linkse samenwerking komt voorlopig niet van de grond, vreest hij. ‘Ik denk dat die linkse samenwerking pas lukt als de SP groter is geworden dan de PvdA.’

Marijnissen reageert op uitspraken van PvdA-Tweede Kamerlid Diederik Samsom. Die zei zaterdag in Het Parool binnen tien jaar een samengaan van PvdA en SP te verwachten.

Marijnissen noemt de timing van Samsom ‘curieus’. Hij wijst erop dat de PvdA tot dusver zelfs een lijstverbinding met zijn partij steeds afwees bij verkiezingen. ‘Uit de PvdA komen tegengestelde signalen’, stelt hij vast.

SP buitenspel
De SP-leider heeft de indruk dat de sociaal-democraten op regionaal niveau aan een ‘georkestreerde actie’ bezig zijn om zijn partij buiten het bestuur van gemeenten en provincies houden. Zo is uit een aantal colleges van burgemeester en wethouders waarin de SP zat ‘op onverklaarbare wijze door de PvdA de stekker getrokken’. En bij veel onderhandelingen over nieuwe provinciebesturen staat de SP ook al buitenspel.

‘Bedenkelijk uit democratisch oogpunt’, vindt Marijnissen, die nog steeds van mening is dat de PvdA ook bij de kabinetsformatie de SP heeft laten vallen. ‘Ik kan het niet bewijzen, maar ik heb het gevoel dat de PvdA haar unique sellingpoint in stelling brengt: wij regeren, en zij niet.’ Terwijl in de praktijk blijkt dat de SP wel degelijk in staat is goede bestuurders te leveren. ‘Kijk maar naar gemeenten als Oss of Nijmegen, waar we wel in het college zitten.’

Niet op het pluche
De SP heeft niet alleen weinig wethouders, ze levert ook geen burgemeesters en commissarissen van de koningin. In belangrijke adviesorganen als de Raad van State en de Sociaal-Economische Raad is de partij evenmin vertegenwoordigd.

Marijnissen denkt dat hij hierin makkelijk verandering zou kunnen brengen als hij druk zou uitoefenen. De SP is tenslotte de derde partij in de Kamer, en in de peilingen zelfs al de tweede.

Maar uit principiële overwegingen zal de SP nooit lobbyen om partijleden op een mooie post benoemd te krijgen. ‘Wij zijn geen uitzendbureau voor burgemeesters. Wij vinden dat burgemeesters gekozen moeten worden door de gemeenteraad en niet benoemd. Principes zijn voor ons belangrijker dan het pluche.’

Een uitzondering acht hij denkbaar in gemeenten waar een referendum wordt gehouden over de burgemeesterskandidaten. ‘Dan is er tenminste een democratische legitimatie.’

http://www.volkskrant.nl/binnenland/...fusie_met_PvdA
Oud 20-03-2007, 23:00
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Rechter: Procter & Gamble heult niet met de duivel

WASHINGTON - Het Amerikaanse bedrijf Procter & Gamble, 's werelds grootste producent van consumentengoederen, heult niet met de duivel. Dat heeft een Amerikaanse rechtbank bepaald.

Procter & Gamble maakte dinsdag bekend dat het een rechtszaak heeft gewonnen die het had aangespannen tegen mensen die de leiding van het concern betichtten van duivelsaanbidding.

Procter & Gamble wordt al jaren achtervolgd door bizarre geruchten over verering van satan. Zo zou het getal van het beest ‘666’ voorkomen in het logo van het bedrijf. Ook zouden toplieden van het concern openlijk hun bewondering voor de duivel hebben uitgesproken op de televisie en een deel van de winst afstaan aan de kerk van satan.

Uiteindelijk besloot Procter & Gamble tot juridische stappen tegen vier voormalige distributeurs van het concurrerende bedrijf Amway. Zij zouden de indianenverhalen over het vermeende duivelse karakter van Procter & Gamble bewust nieuw leven hebben ingeblazen om het concern zwart te maken. Een jury in Salt Lake City stelde Procter & Gamble in het gelijk. Het bedrijf kreeg ruim 19 miljoen dollar schadevergoeding toegewezen.

http://www.volkskrant.nl/economie/ar..._met_de_duivel

OMG
Oud 21-03-2007, 00:26
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 20-03-2007 @ 23:00 :
Het bedrijf kreeg ruim 19 miljoen dollar schadevergoeding toegewezen.
ik neem religie altijd héél serieus, maar dit verhaal heeft wel iets lolligs .
Oud 21-03-2007, 00:49
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Jarabe de Palo schreef op 20-03-2007 @ 22:38 :
waarom zou je berichten posten zonder discussiewaarde op een discussieforum??
Dit hoort thuis op Filosofie.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 21-03-2007, 12:04
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Iraq insurgents used children in car bombing: general
Mar 20 03:34 PM US/Eastern

Insurgents in Iraq detonated an explosives-rigged vehicle with two children in the back seat after US soldiers let it through a Baghdad checkpoint over the weekend, a senior US military official said Tuesday.

The vehicle was stopped at the checkpoint but was allowed through when soldiers saw the children in the back, said Major General Michael Barbero of the Pentagon's Joint Staff.

"Children in the back seat lowered suspicion. We let it move through. They parked the vehicle, and the adults ran out and detonated it with the children in the back," Barbero said.


The general said it was the first time he had seen a report of insurgents using children in suicide bombings. But he said Al-Qaeda in Iraq is changing tactics in response to the tighter controls around the city.

A US defense official said the incident occurred on Sunday in Baghdad's Adhamiyah district, a mixed neighborhood adjacent to Sadr City, which is predominantly Shiite.

After going through the checkpoint, the vehicle parked next to a market across the street from a school, said the official, who asked not to be identified.

"And the two adults were seen to get out of the vehicle, and run from the vehicle, and then followed by the detonation of the vehicle," the official said.

"It killed the two children inside as well as three other civilians in the vicinity. So, a total of five killed, seven injured," the official said.

Officials here said they did not know who the children were or their relationship to the two adults who fled the scene. They had no information about their ages or genders.

"The brutality and the ruthlessness of this enemy hasn't changed," said Barbero, deputy director of regional operations of the Joint Staff. "They are just interested in slaughtering Iraqi civilians, to be very honest."

Attacks on Iraqi civilians are down by a third and sectarian murders have fallen by 50 percent since mid-February when US and Iraqi forces began moving into Baghdad as part of a new security crackdown, the general said.

On the other hand, there has been no let-up in attacks on US forces by Al-Qaeda in Iraq and other Sunni extremist groups, he said.

The incidence of car bombings and suicide attacks, which are typically carried out by Sunni extremist groups against Shiites, also have gone up even though their effectiveness is down, he said.

"As our checkpoints, and control points have been more effective, as they try to execute these high profile attacks with these vehicle-borne IEDs (improvised explosive devices) in Baghdad, we're stopping a lot of them at these checkpoints and they are not getting to their intended targets," he said.

But he said they will change their tactics.

Barbero pointed to the recent use of chlorine bombs as another example of the shifting tactics.

Three trucks with chlorine were blown up by suicide bombers over the weekend in Al-Anbar province, killing two policemen and releasing toxic fumes that sickened an estimated 350 people.

Barbero said Al-Qaeda in Iraq appeared to be resorting to use of chlorine bombs to intimidate tribal leaders that have turned against them in Al-Anbar.

"We assess those as relatively ineffective. However, that is an emerging tactic that we are seeing."

"We think it will continue to be exercised in Iraq. Chlorine is readily accessible and we've had a number of these," he said.

He said US commanders remain concerned about the Shiite militias led by radical cleric Moqtada al-Sadr, even though US forces are now operating freely in Sadr City and his Mahdi army militia is quiet.

Sadr is still in Iran but in communication with leaders of his movement in Iraq, he said.

"Where we are with the leaders of his movement is at a pretty delicate point, and I probably don't want to talk any more about his followers, and where we are in our relationship with them," he said.
http://www.breitbart.com/article.php...show_article=1

__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 21-03-2007, 12:08
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
NieuwNieuws, 21-03-2007

Knettergek

Hangjongeren en reltoeristen zorgden vorige week in en rondom de Utrechtse wijk Ondiep voor verschrikkelijke ongeregeldheden. Sommige media spreken zelfs van rellen. Mijn Partij voor de Vrijheid (PVV) heeft deze ongeregeldheden natuurlijk in de Tweede Kamer aan de orde gesteld en om een debat gevraagd. Als wij het niet doen, doet namelijk niemand het. Vele wijken in Nederlandse steden kampen met criminele hangjongeren. Niet uitsluitend maar wel vaak van Marokkaanse of Turkse afkomst.

De PVV staat op het standpunt dat hangjongeren, straatterroristen, reltoeristen en ander tuig van welke afkomst dan ook keihard moeten worden aangepakt. In geval van overlast en crimineel gedrag, of wanneer redelijkerwijs verwacht kan worden dat overlast en crimineel gedrag gaat plaatsvinden, moeten deze verderfelijke lieden door de politie van de straten verwijderd worden, desnoods met de harde hand. Oppakken en opsluiten! Mochten politieagenten of ME’ers waar en wanneer dan ook massaal op stenen, molotovcocktails of ander grof geweld worden getrakteerd dan moeten ze niet langer onder hun schilden duiken maar deze relschoppers gewoon snoeihard aanpakken.

Ik ben er zeker van dat een fors deel van de Nederlandse bevolking het op bovenstaande punten helemaal met mijn partij eens is. De overheid denkt er echter volslagen anders over en is werkelijk knettergek geworden. Lees en huiver.

Zestien criminele Marokkaanse hangjongeren uit Rotterdam zijn onlangs als beloning voor hun wangedrag op vakantie gestuurd naar Marokko, om daar te gaan kijken naar apen, dolfijnen en vlinders! Over hun vakantie maken de hangjongeren een rap en een video. Deze flauwekul is eind mei te zien tijdens een cultureel festival. Dit wanstaltige project kost in totaal maar liefs ongeveer 50.000 euro en is voor het overgrote deel betaald door de hardwerkende Nederlandse belastingbetaler. Het geld is namelijk deels afkomstig uit het zogeheten Xplore-programma van het Ministerie van Buitenlandse Zaken. Hoe krijgt iemand deze waanzin verzonnen? Deze gesubsidieerde zonvakanties voor volkomen ontspoorde jongeren zijn naar de mening van de PVV volslagen absurd. De volgende stap is vast dat Volkert van der Graaf of Mohammed Bouyeri worden voordragen voor de Nobelprijs voor de Vrede.

De gesubsidieerde vakantietrip naar Marokko staat niet op zichzelf. Afgelopen jaar zijn vijftien Kaapverdische jongeren uit Rotterdamse probleemwijken op een maar liefst twintig dagen durende vakantie naar Kaapverdië gestuurd, om daar te gaan rappen! Deze reis kostte tienduizenden euro’s en werd uit hetzelfde potje betaald als de afgrijselijke vakantiereis naar Marokko. Ook gingen hangjongeren uit Apeldoorn – nota bene met de politie – op survival naar de Ardennen. Uiteraard opnieuw deels gefinancierd door de Nederlandse belastingbetaler. De Ardennen blijken overigens een populaire plek te zijn voor gesubsidieerde gezamenlijke vakantiereizen van de politie en straatcriminelen, want ook Marokkaanse hangjongeren uit Den Bosch, die zeer regelmatig met de politie in aanraking kwamen, gingen daar met de politie gezellig abseilen en vlotten bouwen. Vakantie dus. Volgens berichten in de media is onlangs zelfs een inbreker door de rechter uit voorarrest vrijgelaten om deel te nemen aan een gesubsidieerde vakantiereis voor Amsterdamse probleemjongeren naar Marokko. Het is te gek voor woorden!

Geschat wordt dat er in Nederland momenteel meer dan tweehonderd (!) van dit soort volkomen absurde projecten lopen. Vorige week heb ik kamervragen gesteld over deze wanstaltige reizen. Mijn partij vindt dat deze vakanties, op kosten van de hardwerkende mensen in ons land, nooit meer mogen plaatsvinden en dat alle verstrekte vakantiesubsidies door de overheid onmiddellijk moeten worden teruggevorderd. Criminele hangjongeren horen namelijk geen vakanties naar Marokko, Kaapverdië of de Ardennen van de overheid aangeboden te krijgen, maar horen thuis in een opvoedingskamp of gevangenis. Of we moeten ze, waar nodig na denaturalisatie, een gesubsidieerd ticket naar Marokko of Turkije geven, maar dan natuurlijk een enkele reis.

Geert Wilders

al dat gerap ook!
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 21-03-2007, 12:26
Verwijderd
He, een vraagje tussendoor. Is het verleden tijd van het werkwoord meten nou meetten of maten?
Oud 21-03-2007, 12:31
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Firdaus schreef op 21-03-2007 @ 12:26 :
He, een vraagje tussendoor. Is het verleden tijd van het werkwoord meten nou meetten of maten?
http://www.majstro.com/Web/Majstro/t...p?gebrTaal=dut

__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 21-03-2007, 12:48
Verwijderd
Thanks, maar het klinkt zoooo niet he. Meetten lijkt me veel logischer ;( Anderen zeggen dat het beide kan.
Oud 21-03-2007, 12:51
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Firdaus schreef op 21-03-2007 @ 12:26 :
He, een vraagje tussendoor. Is het verleden tijd van het werkwoord meten nou meetten of maten?
Meetten zou de verleden tijd van het Engelse werkwoord to meet in het Nederlands gebruikt zijn.

'De forummer meetten destijds in Amsterdam' bijvoorbeeld.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 21-03-2007, 12:52
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Firdaus schreef op 21-03-2007 @ 12:48 :
Thanks, maar het klinkt zoooo niet he. Meetten lijkt me veel logischer ;( Anderen zeggen dat het beide kan.
alleen op wikipedia zag ik beide versies (maar daar zou ik maar niet van uitgaan )

Bij meetten denk ik aan een nederlandse versie van de vt van het engelse "meeten" (ontmoeten).



Trouwens,..

over rare ww gesproken. De verleden tijd van het ww "to cost" in het Engels is ook raar.

Je moet echt uit de zin of context uitmaken in welke tijd het zich afspeelt.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah'
T_ID
500 06-09-2007 15:07
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah'
T_ID
500 30-06-2007 11:06
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah'
T_ID
500 20-03-2007 13:05
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah'
naam onbekend
501 27-11-2005 00:55
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah'
T_ID
500 18-07-2005 01:38
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah'
T_ID
500 02-06-2005 15:02


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:48.