Oud 05-05-2010, 22:28
x_mariine
x_mariine is offline
Hey voila ik ben nieuw op deze site maar de rede waarom ik hier zit is omdat ik hulp nodig heb voor mijn onderzoekscompetentie ..
Ik ben een leerling van Humane Wetenschappen, en mijn onderzoekscompetentie gaat over hoogbegaafde kindere ..

wie weet zijn er hier op deze site, hopelijk van wel

Ik zou gewoon een 5-tal vragen willen stellen als het mogelijk is ^^

bedankt !
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-05-2010, 09:13
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
tbh denk ik niet dat er hier velen zijn met een IQ boven die 130...

edit;
Nee, die test die je online deed telt niet, niet iedereen is hoogbegaafd....
Met citaat reageren
Oud 06-05-2010, 09:32
x_mariine
x_mariine is offline
we weten nooit .. k probeer gewoon =)
op andere sites heb ik ervaringen kunnen vinden van andere mensen.
bon, das van 2005 maar das toch wel iets ^^
Met citaat reageren
Oud 06-05-2010, 11:16
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Zoek je leerlingen van de basisschool, de middelbare school of gewoon iedereen, ongeacht leeftijd of school/beroep? Dat soort dingen alvast vermelden kan je helpen bij het krijgen van nuttige tips.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 06-05-2010, 11:30
nature_lover
Avatar van nature_lover
nature_lover is offline
Ik ben HB en beelddenker, maar goed, dat wist je al
Met citaat reageren
Oud 06-05-2010, 13:40
Verwijderd
Citaat:
tbh denk ik niet dat er hier velen zijn met een IQ boven die 130...

edit;
Nee, die test die je online deed telt niet, niet iedereen is hoogbegaafd....
Juist wel, het gemiddelde iq hier is veel hoger dan dat van de gemiddelde Nederlander.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2010, 14:57
x_mariine
x_mariine is offline
Citaat:
Zoek je leerlingen van de basisschool, de middelbare school of gewoon iedereen, ongeacht leeftijd of school/beroep? Dat soort dingen alvast vermelden kan je helpen bij het krijgen van nuttige tips.
Wel, het mag een kind zijn van de basisschool of middelbare school .. het mag ook een volwassenen zijn die dan over zijn ervaringen gaat praten
Maar bedankt voor de tip
Met citaat reageren
Oud 06-05-2010, 16:18
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Citaat:
Juist wel, het gemiddelde iq hier is veel hoger dan dat van de gemiddelde Nederlander.
Het is het internet, iedereen is hoogbegaafd, kan 300 push ups doen, date models, is rijk en ligt de wereld aan de voeten. Iedereen had hier 550 op de cito en is praktisch ontstervelijk.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2010, 17:15
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
^met een paar spelfouten

Maar, marine, je zou ook kunnen kijken of er basisscholen bij je in de buurt zijn die les geven aan hoogbegaafde kinderen. Ik weet dat die bestaan (ken er zelf ééntje). Daar zitten kinderen met een iq boven de ... 145(?). Misschien helpt dat je wel. En wie weet hebben die kinderen ook hoogbegaafde ouders.
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2010, 20:07
x_mariine
x_mariine is offline
Ik woon in Brussel, ik heb al gezocht en er is echt niks ..
Maar ik heb wel al 2 interviews kunne doen
Met citaat reageren
Oud 06-05-2010, 22:16
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Citaat:
^met een paar spelfouten
Het streven naar juiste grammatica op het internet is hetzelfde als een date regelen via het internet; zelfs als het lukt ben je er niet erg succesvol. aka; kansloze bezigheid.

maaruh, niet hypocriet gaan lopen doen dan =D.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2010, 18:11
silentbob
silentbob is offline
zoek je iemand die echt bevestigd hoogbegaafd is, of is gewoon slim ook goed?
kan van mezelf zeggen dat ik toch wel slim ben(al benut ik dat lang niet altijd), en ik had 550 op de cito(8 fout geloof ik)
mn iq weet ik niet, iq-testjes die ik heb gedaan had ik er altijd op de helft genoeg van(zoals een ding dat we in de 1e moesten maken om te kijken of je in aanmerking kwam voor programma voor hoogbegaafden, maar was weer zo'n typisch saai vaag iq-ding dus laatste onderdelen had ik er genoeg van)
maar ik gok dus dat mn iq wel bovengemiddeld is
Met citaat reageren
Oud 08-05-2010, 13:36
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
Dat denk ik wel dan. Het gemiddelde IQ is 100.
__________________
I love mittens made out of kittens
Met citaat reageren
Oud 08-05-2010, 23:15
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Maar hoogbegaafdheid is niet alleen een hoog IQ. Er worden verschillende dingen over gezegd en er zijn meerdere definities. Een belangrijke daarvan is die van Renzulli en collega's: die zeggen dat hoogbegaafdheid gekenmerkt wordt door hoge motivatie, creativiteit en natuurlijk intelligentie (of ability). Is één van die drie afwezig, dan is er geen sprake van hoogbegaafdheid. Volgens Sternberg zijn er vijf kenmerken waaraan iemand moet voldoen: excellentie (ergens in uitblinken), zeldzaamheid (weinig mensen komen op dat niveau, naar mijn idee is dat niet zo verschillend van excellentie), waardering vanuit de maatschappij, meetbaarheid en het nuttig kunnen gebruiken van de vaardigheden.

Dus een uitslag van een IQ-test volstaat niet.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 08-05-2010, 23:24
Verwijderd
Ik ben de meest intelligente forumer hier, maar ik ben geen kind dus ik kan je niet helpen, vrees ik.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2010, 13:25
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
Citaat:
hoge motivatie
Ik wist dat het ergens mis gegaan was bij mij .
__________________
I love mittens made out of kittens
Met citaat reageren
Oud 09-05-2010, 16:25
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Citaat:
Ik ben de meest intelligente forumer hier, maar ik ben geen kind dus ik kan je niet helpen, vrees ik.
Citaat:
Wel, het mag een kind zijn van de basisschool of middelbare school .. het mag ook een volwassenen zijn die dan over zijn ervaringen gaat praten
Maar bedankt voor de tip
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2010, 19:19
Verwijderd
Nou, dan kan ik de TS wellicht toch van dienst zijn.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 09-05-2010, 21:10
Verwijderd
Citaat:
Het is het internet, iedereen is hoogbegaafd, kan 300 push ups doen, date models, is rijk en ligt de wereld aan de voeten. Iedereen had hier 550 op de cito en is praktisch ontstervelijk.
Ik bedoel niet dat mensen hier zeggen dat ze slimmer zijn, maar dat je dat kunt concluderen uit de posts van mensen hier. Hoewel het gemiddelde studieniveau ook hoger onderwijs is.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2010, 09:24
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Volgens facta ben ik hoogbegaafd, geen idee of dat echt wat betekent
(133)
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 11-05-2010, 15:25
Simon
Avatar van Simon
Simon is offline
http://www.scholieren.com/weblog/te-...or-mijn-school

Misschien interessant?
Met citaat reageren
Oud 11-05-2010, 23:25
silentbob
silentbob is offline
Citaat:
Ik wist dat het ergens mis gegaan was bij mij .
denk ook niet dat dat echt een goed kenmerk is aangezien het niet echt te meten is
ik ben bijv. heel gemotoveerd voor dingen die me intresseren, maar daar hoort school dus niet bij
als iemand dus puur naar mn cijfers kijkt zou die zeggen dat ik absoluut geen hoge motivatie heb maar een zeer lage, maar zou diezelfde me vragen naar 1 van mn interesses, dan zou er iets totaal anders uitkomen

en bijv. bij mij op school(gymnasium) is zeer lage motivatie juist zeer veel voorkomend, aangezien zowat iedereen het op de basischool al zo makkelijk had dat ze/wij(aangezien ik dat ook zeer sterk heb)nooit aangeleerd hebben iets voor school te doen en de luiheid er dus al vroeg ingekomen is(vooral als je dan ook nog op een basischool vol met leerlingen met vmbo-advies zit met leraren die nog nooit van het concept vooruit werken hebben gehoord, pas in groep 8 mocht ik eindelijk vooruit werken(maar alleen bij rekenen, en spelling hoefde ik alleen mee te doen bij dictee's etc) en had ik dus binen een paar weken alle rekenstof van het jaar al afgewerkt en kon ik daarna niks gaan doen)
Met citaat reageren
Oud 12-05-2010, 17:06
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
Citaat:
denk ook niet dat dat echt een goed kenmerk is aangezien het niet echt te meten is
ik ben bijv. heel gemotoveerd voor dingen die me intresseren, maar daar hoort school dus niet bij
Tja, geen idee. Ik neem aan dat het begrip 'motivatie' wel verder uitgelegd wordt door degene die de theorie bedacht heeft.
__________________
I love mittens made out of kittens
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie hoogbegaafd?
=zwart wit=
61 23-03-2007 17:02
Algemene schoolzaken Nét een maand 17 en dan naar de uni -> Probleem?
Ikkie16
107 02-11-2005 11:49


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:58.