Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-12-2010, 11:41
xCornelia
xCornelia is offline
[ja inderdaad, dit stond gister nog ergens anders op het forum, klein foutje gemaakt]

Iedereen vindt ze maar een beetje vreemd.
Ze dragen vreemde kleren, vreemde make-up, de mannelijke variant lijkt wel anorexia te hebben en de dames zijn of miniscuul, of eng lang.
Dus krijgen ze maar de bijnaam "De Emo's"
ik ben een van de paar mensen op mijn school met deze nickname, vroeger vond ik het ongeloofelijk irritant, maar nu ben ik er aan gewend geraakt
toch heb ik liever dat ze het recht in mn gezicht zeggen dan achter mn rug

Zwart kanten jurkje, zwart kanten handschoentjes, zwarte hakken, donkere make-up, lang gitzwart haar en een lint om dr nek? EMO

Zwarte broek, zwart shirt met neon opdruk (waarschijnlijk vreemd) fel gekleurd vest, overdosis riemen, armbanden met studs en felgroen haar met een "coon tail" hier en daar? EMO

Dock Martens? EMO
Band shirt? EMO
Eyeliner? EMO
Kruis? EMO
Buttons? EMO
Aziatische hairdo? EMO
Japanse muziek? EMO
Zwart? EMO
Lady Gaga? EMO
Glee? EMO

ik kan nog wel even doorgaan hoor, maar heb er vrij weinig zin in om die lijst te maken, heb maar een uurtje om dit in mekaar te flatsen

Snap je het al?
Vast niet.

Alles is tegenwoordig emo. Eerst was alles gay, nu nog een steeds een beetje, maar er wordt eerder emo naar je hoofd gegooid dan gay.

Maar waarom nou eigenlijk?
Zwaar gebrek aan kennis?
Kunnen ze niks beters verzinnen?
Massacultuur?
Angst?

...Ik ga voor de laatse, als ik een euro zou krijgen voor elk bruggertje dat ik per tegen kom met een angstige blik in zijn/haar ogen die zich haastig uit de voeten maakt als ik ze aankijk dan zou ik rijker zijn dan Bill Gates...nou ja, ik zou een flinke computer kunnen kopen met een Cintiq erbij
"Ja maar dat zijn alleen de bruggertjes!" Duh, daar begint het probleem, denk maar aan al die opa's die zeggen tegen hun kleinkinderen dat je je angst in de ogen moet kijken en het moet uitlachen, dan snap je het wel

Maar waarom dan zo bang voor die "Emo's"?
Wat de boer niet kent dat vreet ie niet.
Ik heb het wel beetje vaak gehoord, maar ik dacht toch echt dat we in een open samenleving leefden hier in Nederland
Niet dus. Stelletje boeren. No offence.

Wat ik bedoel te zeggen is dat de “jeugd van tegenwoordig” geen besef heeft van cultuur
“Ja kunst,” zeggen ze dan, “je weet wel, van Gogh en Picasso enzo.” Dan ben ik al blij als ze een naam weten te produceren

Het is behoorlijk irri dat iedere subcultuur (punk, cyber, goth, emo, scene, hippy, industrial) gelijk emo wordt genoemd en dat alle “Emo’s” zich snijden. Ben bang dat er weinig aan te doen is, ze hebben geen idee wat wat is. But a girl can dream.

Maar even verder, want ik dwaal af.

Is muziek cultuur? Nee?
En mode dan? Ook niet?
Naja zeg
...
Wat dan wel?

En DAT, is het punt waarop ze geen flauw idee hebben.

Creativiteit zou beloond moeten worden, niet belachelijk worden gemaakt.
Ze worden er niet beter van als je ze rare dingen gaat noemen, en ze gaan zich niet aanpassen aan jouw ideale “normaal” want dan zou er maar één persoon op de aarde normaal zijn. Jij.

PS. Als je iemand bent die nog wel eens gevraagd wordt waarom je je zo kleed dan antwoord je met: Waarom kleed jij je zo?


PPS. dit heeft inderdaad geen structuur, ik moest het gewoon even kwijt en wil graag weten wat de rest van de mensheid op dit forum erover te zeggen heeft
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-12-2010, 14:25
Verwijderd
Alles wat mensen doen is cultuur, zelfs zoiets lames als op klompen lopen is cultuur.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2010, 14:26
Verwijderd
Ik denk dat een onsamenhangend emotioneel verhaal op internet posten niet de beste manier is om te voorkomen dat mensen je emo noemen.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2010, 17:26
Hakuna
Avatar van Hakuna
Hakuna is offline
Ik snap dat hele ''EMO'' gebeuren niet zo goed

Wat is het nou voor stijl, punk, new wave, gothic??... Zeg het maar.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2010, 17:35
Afwezignummer2
Avatar van Afwezignummer2
Afwezignummer2 is offline
Ah oh
Houd je kruis dicht bij je, een houten staak in je ene hand, een bos knoflook in de andere.
Oh nee, daar komen ze al! Het zijn de emo's!

Mwaach.
Het is meer dat er niet genoeg woorden zijn voor die andere dingen. Je kunt wel nepneger zeggen tegen een nepneger, maar er is geen woord voor nepjap. Bekt ook niet lekker. Aangezien ze er altijd wel iets emo achtigs hebben, zijn ze dus EMO. Daarbij vinden ze het ook niet tof om te horen, dus dat is nog wel zo'n leuke extra.
Het is ook de manier waarop jullie praten en doen. Het komt zo onzeker, wanhopig en debiel over.. Bijv FA, hij is alternatief, dus volgens jou is hij EMO, maar het is zijn manier van praten dat hij die benaming niet krijgt. Dezelfde manier van praten als van andere normale mensen.
Je hoeft niet er als een emo uit te zien om er een te zijn, het zit gewoon in je. Het is het doen van je.

Het is dus zo, als je het van de uitlachende kant bekijkt, dan is het dus niet de kip, maar het ei. De kleding komt als gevolg van het gedrag, nu kunnen we gewoon aan de kleding een begin idee krijgen. Daarna komt de uitstraling, kijken of dat emo achtig is. Dán pas komt de walging.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2010, 19:10
mepsteen
Avatar van mepsteen
mepsteen is offline
Citaat:
Ah oh
Houd je kruis dicht bij je, een houten staak in je ene hand, een bos knoflook in de andere.
Oh nee, daar komen ze al! Het zijn de emo's!

Mwaach.
Het is meer dat er niet genoeg woorden zijn voor die andere dingen. Je kunt wel nepneger zeggen tegen een nepneger, maar er is geen woord voor nepjap. Bekt ook niet lekker. Aangezien ze er altijd wel iets emo achtigs hebben, zijn ze dus EMO. Daarbij vinden ze het ook niet tof om te horen, dus dat is nog wel zo'n leuke extra.
Het is ook de manier waarop jullie praten en doen. Het komt zo onzeker, wanhopig en debiel over.. Bijv FA, hij is alternatief, dus volgens jou is hij EMO, maar het is zijn manier van praten dat hij die benaming niet krijgt. Dezelfde manier van praten als van andere normale mensen.
Je hoeft niet er als een emo uit te zien om er een te zijn, het zit gewoon in je. Het is het doen van je.

Het is dus zo, als je het van de uitlachende kant bekijkt, dan is het dus niet de kip, maar het ei. De kleding komt als gevolg van het gedrag, nu kunnen we gewoon aan de kleding een begin idee krijgen. Daarna komt de uitstraling, kijken of dat emo achtig is. Dán pas komt de walging.
Een "nepjap" is trouwens een Weeaboo, of hij is een Wapanese.
__________________
I'm too old for this shit.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2010, 00:45
Sneeuwwitje
Avatar van Sneeuwwitje
Sneeuwwitje is offline
Ik vind het wel een goed stukje.
Ook ik ben best alternatief, om het zo maar te zeggen. En vaak genoeg krijg ik rare blikken of zeggen mensen wat voor een rare kleding of vreemde gedachten ik heb. Ik ben namelijk degene die denkt, die praat, die luistert en doet. De 'mainstream' denkt niet voor zichzelf.
Ze zijn vooral bang, bang voor mensen die niet op zichzelf lijken. En is de oplossing tot vredig samenleven niet om over de angst heen te stappen en toenadering te zoeken bij elkaar? Ik begrijp het nog steeds niet. Niet veel mensen durven buiten hun hokje van de maatschappij te stappen.
__________________
The revolution will not be televised.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2010, 01:09
Kou Shibasaki
Avatar van Kou Shibasaki
Kou Shibasaki is offline
Zal wel een tijdelijke hype zijn.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2010, 01:20
Trimm Trabb
Avatar van Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Ik vind het wel een goed stukje.
Ook ik ben best alternatief, om het zo maar te zeggen. En vaak genoeg krijg ik rare blikken of zeggen mensen wat voor een rare kleding of vreemde gedachten ik heb. Ik ben namelijk degene die denkt, die praat, die luistert en doet. De 'mainstream' denkt niet voor zichzelf.
Ze zijn vooral bang, bang voor mensen die niet op zichzelf lijken. En is de oplossing tot vredig samenleven niet om over de angst heen te stappen en toenadering te zoeken bij elkaar? Ik begrijp het nog steeds niet. Niet veel mensen durven buiten hun hokje van de maatschappij te stappen.
Ik ben zelf ook 'altoow' geweest en weet nu dat dit allemaal dikke onzin is. Mijn vrienden waren allemaal geen alto's, die hadden er ook geen probleem mee dat ik zo was en de andere mensen op school ook niet. Als er eens eentje zei 'Joh, waarom draag je dat?' zei ik 'eh, omdat IK dat MOOI vind' en dan was het goed.

Het probleem imo van 'emo's' is hun gedrag. Prima dat ze al die shit dragen enzo, maar naar mijn ervaring zijn ze vaak overdreven luidruchtig en vinden ze alles super schattig en laten ze iets teveel merken dat ze aanwezig zijn.
En als je ze erop wijst wordt er gereageerd op een 'omg, niemand begrijpt mij, FML!' manier.
En mss helpt het als je anderen ook niet meteen afschrijft als niet denkende mongolen en jezelf ziet als superintelligent en emotioneel, want dat is ook arrogant, dom en kortzichtig.

Achja, het hoort allemaal bij de puberteit. Over een paar jaar zal je hiernaar terugkijken en jezelf keihard facepalmen.

PS: Naar mijn ervaring worden veel mensen die in hun puberteit keihard de altoowste zijn, later de grootste mainstream burgerkutten die je je kunt indenken. FEIT
__________________
Stephen enjoys cooking his godchildren and leaving out commas.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2010, 02:56
Ymir
Avatar van Ymir
Ymir is offline
Citaat:
Ik ben zelf ook 'altoow' geweest en weet nu dat dit allemaal dikke onzin is. Mijn vrienden waren allemaal geen alto's, die hadden er ook geen probleem mee dat ik zo was en de andere mensen op school ook niet. Als er eens eentje zei 'Joh, waarom draag je dat?' zei ik 'eh, omdat IK dat MOOI vind' en dan was het goed.

Het probleem imo van 'emo's' is hun gedrag. Prima dat ze al die shit dragen enzo, maar naar mijn ervaring zijn ze vaak overdreven luidruchtig en vinden ze alles super schattig en laten ze iets teveel merken dat ze aanwezig zijn.
En als je ze erop wijst wordt er gereageerd op een 'omg, niemand begrijpt mij, FML!' manier.
En mss helpt het als je anderen ook niet meteen afschrijft als niet denkende mongolen en jezelf ziet als superintelligent en emotioneel, want dat is ook arrogant, dom en kortzichtig.

Achja, het hoort allemaal bij de puberteit. Over een paar jaar zal je hiernaar terugkijken en jezelf keihard facepalmen.

PS: Naar mijn ervaring worden veel mensen die in hun puberteit keihard de altoowste zijn, later de grootste mainstream burgerkutten die je je kunt indenken. FEIT
Behalve de laatste zin waarin je eerst naar mijn mening gebruikt en daarna feit (slecht hoor Trimmy) ben ik het wel met je eens.

emo's zijn de nieuwe golf van oh zo zwaar onbegrepen tieners die zich willen afzetten. Stel je niet zo aan en doe niet zo zielig.
__________________
I fingerfuck bitches with Freddy Krueger gloves on
Met citaat reageren
Oud 05-12-2010, 03:42
Trimm Trabb
Avatar van Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Behalve de laatste zin waarin je eerst naar mijn mening gebruikt en daarna feit (slecht hoor Trimmy) ben ik het wel met je eens.
Een ervaring is niet hetzelfde als een mening, lieve Ymir.
__________________
Stephen enjoys cooking his godchildren and leaving out commas.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2010, 03:45
Ymir
Avatar van Ymir
Ymir is offline
Citaat:
Een ervaring is niet hetzelfde als een mening, lieve Ymir.
Excusez moi, chagrijn! Ik had verkeerd gelezen!
__________________
I fingerfuck bitches with Freddy Krueger gloves on
Met citaat reageren
Oud 05-12-2010, 11:49
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
In mijn tijd waren de emo's nog hippies /oma
__________________
I love mittens made out of kittens
Met citaat reageren
Oud 05-12-2010, 17:30
Rivka
Avatar van Rivka
Rivka is offline
Ik heb je verhaal echt drie keer over moeten lezen, voor ik kon begrijpen waar je het allemaal over had

Ik heb niks met emo's en niks tegen emo's. Ik vind hun 'stijl' lelijk, zij vinden mij 'standaard' en dat is het.
__________________
"The moment one gives close attention to anything, even a blade of grass, it becomes a magnificent world in itself.''-Henry Miller
Met citaat reageren
Oud 05-12-2010, 17:45
Verwijderd
Citaat:
Ik heb je verhaal echt drie keer over moeten lezen, voor ik kon begrijpen waar je het allemaal over had

Ik heb niks met emo's en niks tegen emo's. Ik vind hun 'stijl' lelijk, zij vinden mij 'standaard' en dat is het.
Precies dit. En ook wel wat Trimm zegt.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2010, 19:30
Verwijderd
Citaat:

PS: Naar mijn ervaring worden veel mensen die in hun puberteit keihard de altoowste zijn, later de grootste mainstream burgerkutten die je je kunt indenken. FEIT
Misschien omdat wij anders dan de mainstream, inzien dat onze samenleving en cultuur langzaam doodgaat aan druggebruik, wildgroei van migratie, ecologiefetischistes en linkse potloodwreters.



Dit stuk Vlaams cultureel erfgoed is bvb onlangs nog door progressieve vernielzucht afgebroken, in de naam van opvang van bejaarden.

Daarom stem ik dus tegenwoordig rechts en niet meer links.

Verder wil ik met deze discussie niets te maken hebben.
Amen

Laatst gewijzigd op 05-12-2010 om 21:54.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2010, 20:06
Verwijderd
Ik vind altijd prima vermaak. Ook dit verhaal, wat trouwens kant noch wal raakt, is weer een perfect voorbeeld waarom ik me altijd sterk superieur voel tegenover de carebears die zichzelf 'emo' durven noemen.

'Emo' :') Laat me niet lachen.
Citaat:
Maar waarom nou eigenlijk?
Zwaar gebrek aan kennis?
Kunnen ze niks beters verzinnen?
Massacultuur?
Angst?

...Ik ga voor de laatse, als ik een euro zou krijgen voor elk bruggertje dat ik per tegen kom met een angstige blik in zijn/haar ogen die zich haastig uit de voeten maakt als ik ze aankijk dan zou ik rijker zijn dan Bill Gates..
Hahahaha
Met citaat reageren
Oud 05-12-2010, 21:21
Afwezignummer2
Avatar van Afwezignummer2
Afwezignummer2 is offline
Trimm Trimm Trimm!!
:3 ^-^
(pfoe.. het is voor mij al zwaar 2 van die smileys te gebruiken)

Reverend, jouw lach klinkt vanaf tekst al evil.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 05-12-2010, 21:26
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
gay...

"emo" is vrij scherp gedefinieerd en is een mindset, de kledingvoorkeuren die je (oa) opnoemt kan je beschrijven als punk of gothic, niet als emo.

eigenlijk zijn het allemaal aftakkingen van de vroegere punkstroming, alleen die wist nog waar het om ging.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 06-12-2010, 20:57
Daantjer
Avatar van Daantjer
Daantjer is offline
Emo is als bieber, het is een achterlijke rage voor kindjes die niet weten wie ze zijn (a.k.a. problemen met de seksualiteit) of ze zoeken aandacht.
Om 'emo' is een snijdcultuur gekomen, en dat vind ik vrij debiel, daarvoor moet je naar een psychiater.
Ik luister echter best veel emo-muziek, maar de cultuur vind ik niks. Ik ben toch rechts, en dan is dit emogedoe toch wel uit den boze, dus hou ik me er (behalve de muziek) volledig buiten.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2010, 09:19
Dingaantouwtje
Avatar van Dingaantouwtje
Dingaantouwtje is offline
Ik moet bij 'dit soort' mensen altijd denken aan dit: klik (een lijst met reacties op artikelen van Oncyclopedia, parodie op wikipedia)

Citaat:
Creativiteit zou beloond moeten worden, niet belachelijk worden gemaakt.
Ze worden er niet beter van als je ze rare dingen gaat noemen, en ze gaan zich niet aanpassen aan jouw ideale “normaal” want dan zou er maar één persoon op de aarde normaal zijn. Jij.
Creativiteit moet inderdaad beloond worden, dus ik zeg: we gaan Cornel een eigen kledinglijn laten beginnen. En iets met cultuurbezuiniging. Afzondering van mainstream is (in de gevallen die ik ken) geen teken van creativiteit, maar eerder een schreeuw om aandacht of meeloperij.

Als je je echt emo kleedt omdat je je daar fijn in voelt, dan moet je het ook geen probleem vinden nageroepen te worden.
__________________
Zeg maar Jan.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2010, 10:56
Thinus
Avatar van Thinus
Thinus is offline
Arm kind.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2010, 23:54
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
Emo is als bieber, het is een achterlijke rage voor kindjes die niet weten wie ze zijn (a.k.a. problemen met de seksualiteit) of ze zoeken aandacht.
Om 'emo' is een snijdcultuur gekomen, en dat vind ik vrij debiel, daarvoor moet je naar een psychiater.
Ik luister echter best veel emo-muziek, maar de cultuur vind ik niks. Ik ben toch rechts, en dan is dit emogedoe toch wel uit den boze, dus hou ik me er (behalve de muziek) volledig buiten.
Het is gewoon een hype wat vanzelf overgaat. Vroeger had je bijvoorbeeld de skaters en gabbers.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 08-12-2010, 15:21
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Maar ik snap niet zo goed waarom emo's en cybers en punks en weet-ik-veel-wat-voor-mensen altijd gaan lopen gillen dat iedereen maar hokjes met elkaar verwart. In mijn hoofd is de hele gotische stroming (waar ik zelf daadwerkelijk wel eens iets mee te maken heb) heel open naar wat voor mensen dan ook toe, dus wat maakt het uit als je met elkaar verward wordt? Je weet zelf toch wel waar het om gaat?
Ik snap dit daadwerkelijk niet, dus als iemand me kan verlichten, graag.

En dit staat helemaal los van het feit dat ik vind dat mensen niet zo moeten zeiken en andere gewoon moeten laten dragen wat ze willen. Maar zo lang je je nog in de puberteit bevindt, blijft dat misschien een beetje een hersenspinsel. Hangt natuurlijk af van je school, soms gaat het goed, soms niet.
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.

Laatst gewijzigd op 09-12-2010 om 11:58. Reden: Spelfout! Foei!
Met citaat reageren
Oud 08-12-2010, 19:36
Verwijderd
Citaat:
Maar ik snap niet zo goed waarom emo's en cybers en punks en weet-ik-veel-wat-voor-mensen altijd gaan lopen gillen dat iedereen maar hokjes met elkaar verwart. In mijn hoofd is de hele gotische stroming (waar ik zelf daadwerkelijk wel eens iets mee te maken heb) heel open naar wat voor mensen dan ook toe, dus wat maakt het uit als je met elkaar verwart wordt? Je weet zelf toch wel waar het om gaat?
En het merendeel zal ook heel open naar elkaar toe zijn.
Probleem is alleen dat de grootste puristen (en daar behoor ik echt niet toe, wat sommigen hier ook over mij vertellen ) altijd harder roepen.
Dat wekt soms de schijn op dat cyber en wavers elkaar rauw lusten ect.
Maar in realiteit is het bijlange zo erg niet.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-12-2010, 21:43
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
Maar ik snap niet zo goed waarom emo's en cybers en punks en weet-ik-veel-wat-voor-mensen altijd gaan lopen gillen dat iedereen maar hokjes met elkaar verwart. In mijn hoofd is de hele gotische stroming (waar ik zelf daadwerkelijk wel eens iets mee te maken heb) heel open naar wat voor mensen dan ook toe, dus wat maakt het uit als je met elkaar verwart wordt? Je weet zelf toch wel waar het om gaat?
Ik snap dit daadwerkelijk niet, dus als iemand me kan verlichten, graag.

En dit staat helemaal los van het feit dat ik vind dat mensen niet zo moeten zeiken en andere gewoon moeten laten dragen wat ze willen. Maar zo lang je je nog in de puberteit bevindt, blijft dat misschien een beetje een hersenspinsel. Hangt natuurlijk af van je school, soms gaat het goed, soms niet.
Punk bestond al voor die gothiczooi en cyber heeft veel invloeden uit de ravescene. Van emo weet ik niks.
Sowieso, waarom zou de gotische stroming heel open moeten zijn. Het zijn ook gewoon maar mensen die niet met iedereen kunnen opschieten.

Citaat:
Dat wekt soms de schijn op dat cyber en wavers elkaar rauw lusten ect.
Maar in realiteit is het bijlange zo erg niet.
Dat had je in de jaren '90 ook met gabbers en skaters, dus het is niet eens zo raar wanneer 2 subculturen elkaar niet mogen.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 08-12-2010, 22:50
Verwijderd
Citaat:
Punk bestond al voor die gothiczooi en cyber heeft veel invloeden uit de ravescene. Van emo weet ik niks.
Sowieso, waarom zou de gotische stroming heel open moeten zijn. Het zijn ook gewoon maar mensen die niet met iedereen kunnen opschieten.


Dat had je in de jaren '90 ook met gabbers en skaters, dus het is niet eens zo raar wanneer 2 subculturen elkaar niet mogen.
Klopt
Want iedereen weet ondertussen dat ik als rasechte waver alles behalve een tonbeeld van linkse illusies, progressieve wereldbeelden, openmindness en tolerantie ben.

En klopt
Het zijn echter vooral de subculturen die het sterkst van elkaar verschillen, die elkaar het minst mogen. Gabbers en skaters waren op de meeste vlakken uitersten aan elkaar, terwijl Cyber en Wave eigenlijk nog min of meer een bloedlijn delen met elkaar.
Als je de bloedlijn volgt, dan merk je dat Emo en Wave/Gothic eigenlijk een andere tak van de punkfamilie volgen. Dus daar al wat meer conflict.

Maar dé tegengestelde van mijn late pubertijd, waren toch wel deze twee:





Merk ook op dat er toen ook echt een duidelijk uiterlijk verschil was tussen de voornaamste mainstream stromingen en de toenmalige grootste alternatieve stromingen.

Vandaag ziet simpelweg iedereen er in meer of mindere mate er wat emo uit.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2010, 00:41
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
Klopt
Want iedereen weet ondertussen dat ik als rasechte waver alles behalve een tonbeeld van linkse illusies, progressieve wereldbeelden, openmindness en tolerantie ben.

En klopt
Het zijn echter vooral de subculturen die het sterkst van elkaar verschillen, die elkaar het minst mogen. Gabbers en skaters waren op de meeste vlakken uitersten aan elkaar, terwijl Cyber en Wave eigenlijk nog min of meer een bloedlijn delen met elkaar.
Als je de bloedlijn volgt, dan merk je dat Emo en Wave/Gothic eigenlijk een andere tak van de punkfamilie volgen. Dus daar al wat meer conflict.

Maar dé tegengestelde van mijn late pubertijd, waren toch wel deze twee:

[afbeelding]


[afbeelding]


Merk ook op dat er toen ook echt een duidelijk uiterlijk verschil was tussen de voornaamste mainstream stromingen en de toenmalige grootste alternatieve stromingen.

Vandaag ziet simpelweg iedereen er in meer of mindere mate er wat emo uit.
Wave en cyber bloedlijnen van elkaar? Als je naar de muziek en uiterlijk kijkt heeft cyber veel meer weg van de ravecsene. Felle kleuren en electronische dancemuziek zijn toch wel grote overeenkomsten. De enige overeenkomst wat ze met wavers hebben is dat ze naar EBM luisteren.

En ook al blijkt dat er meer overeenkomsten zijn, dan hoeven ze nog niet 'bevriend' met elkaar te zijn.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 09-12-2010, 01:02
shoebuddy 2.0
Avatar van shoebuddy 2.0
shoebuddy 2.0 is offline
Citaat:
Daarom stem ik dus tegenwoordig rechts en niet meer links.
Natuurlijk, want rechts wil graag wetten creëren en naleven voor het behoud van monumenten in de publieke sector
__________________
"He looks blue.." "I'd say brownish-gold.."
Met citaat reageren
Oud 09-12-2010, 10:31
Verwijderd
Citaat:
Natuurlijk, want rechts wil graag wetten creëren en naleven voor het behoud van monumenten in de publieke sector
Het soort rechtse partijen waarop ik stem wel ja
Met citaat reageren
Oud 09-12-2010, 10:38
Verwijderd
Citaat:
Wave en cyber bloedlijnen van elkaar? Als je naar de muziek en uiterlijk kijkt heeft cyber veel meer weg van de ravecsene. Felle kleuren en electronische dancemuziek zijn toch wel grote overeenkomsten. De enige overeenkomst wat ze met wavers hebben is dat ze naar EBM luisteren.

En ook al blijkt dat er meer overeenkomsten zijn, dan hoeven ze nog niet 'bevriend' met elkaar te zijn.
Ik vertrek hier binennkort toch, dus kan ik het me wel permiteren beetje offtopic te gaan

Welja ook Rave steunde in Europa wat zijn uitganscultuur betreft, voor een groot deel op de fundamenten die New Beat legde. Uiteindelijk toch ook een New Wave uitloop.
Verre familie, maar toch met een gemeenschappelijke voorouder, wat bvb met Gothic Metal een heel stuk moeilijker alweer lag.

al bewees die laatste dan weer dat bloedlijn niet alles is. Subculturen vinden het goed met elkaar en overlappen elkaar zelfs, wanneer er gelijkaardige visies en congruente voorkeuren opna houden.
Het zou verkeerd zijn te zeggen te zeggen dat het allemaal koek en ei is tussen wave en cyber, want dat is het duidelijk niet, maar ze kunnen nog min of meer onder dezelfde paraplu.
gothic metal kan je mits wat duwen ook nog onder die paraplu krijgen.
Maar emo zal er allicht buitenvallen. Klassieke anarchy punkers evenveel overigens.

Waarom is dat zo?
Omdat de meeste Wavers niet willen geasocieerd worden met emo's.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2010, 10:51
Kaa
Avatar van Kaa
Kaa is offline
Ligt het aan mij of is het ook een beetje suf of misschien zelfs 'mainstream' (OMG ja ik zei het echt!!) om te denken dat als je je afzet tegen de meerderheid, maar in die poging vervalt in een andere grote groep, je dan 'creatief' bezig bent?


n.a.v. TS post
__________________
*Signature*
Met citaat reageren
Oud 09-12-2010, 14:01
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
Ik vertrek hier binennkort toch, dus kan ik het me wel permiteren beetje offtopic te gaan

Welja ook Rave steunde in Europa wat zijn uitganscultuur betreft, voor een groot deel op de fundamenten die New Beat legde. Uiteindelijk toch ook een New Wave uitloop.
Verre familie, maar toch met een gemeenschappelijke voorouder, wat bvb met Gothic Metal een heel stuk moeilijker alweer lag.

al bewees die laatste dan weer dat bloedlijn niet alles is. Subculturen vinden het goed met elkaar en overlappen elkaar zelfs, wanneer er gelijkaardige visies en congruente voorkeuren opna houden.
Het zou verkeerd zijn te zeggen te zeggen dat het allemaal koek en ei is tussen wave en cyber, want dat is het duidelijk niet, maar ze kunnen nog min of meer onder dezelfde paraplu.
gothic metal kan je mits wat duwen ook nog onder die paraplu krijgen.
Maar emo zal er allicht buitenvallen. Klassieke anarchy punkers evenveel overigens.

Waarom is dat zo?
Omdat de meeste Wavers niet willen geasocieerd worden met emo's.
Maar als het niet koek en ei is tussen wave en cyber, waarom zou je dan nog de moeite doen om die 2 bij elkaar te houden. Waarom zouden cybers zichzelf liever in de gothichoek plaatsen, als ze veel beter in de ravehoek passen. En wat is dan die gelijkaardige visie.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 09-12-2010, 14:07
Verwijderd
Wat maakt het uit ?
Stop met die labels en luister gewoon naar de muziek...
Met citaat reageren
Oud 09-12-2010, 20:04
Verwijderd
Citaat:
Maar als het niet koek en ei is tussen wave en cyber, waarom zou je dan nog de moeite doen om die 2 bij elkaar te houden. Waarom zouden cybers zichzelf liever in de gothichoek plaatsen, als ze veel beter in de ravehoek passen. En wat is dan die gelijkaardige visie.
Voor de Vlaamse scene waar ik thuis ben, één heel simpel antwoord:
grootte

Zaalprijzen zijn de laatste 20 jaar behoorlijk gestegen, evenals andere kosten, waardoor fuiven en optreden behoorlijk lastig wordt voor sub-subgroepen.
Dus streeft men toch naar een zo grot mogelijk publiek, wat lijdt tot 'de dubbelscene' of soms ook wel 'de driedubbelscene'.

De synergie tussen rave en cyber is meer een typisch Nederlands fenomeen, maar België heeft nooit echt een heel actieve alternatieve tak van Eurohouse gehad, waardoor Wave/Gothic de meest logische synergie blijft voor de cybercultuur.
En waar een wil is, is een weg./ weten wij vlamingen heel goed: we houden het immers al bijna 200 jaar uit met de eeuwige domme, luie Waal.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2010, 19:42
Afwezignummer2
Avatar van Afwezignummer2
Afwezignummer2 is offline
Citaat:
Wat maakt het uit ?
Stop met die labels en luister gewoon naar de muziek...
Oooh neee.
Was het maar zo makkelijk.
Het is niet de muziek of de labels, het zit in ze. Het is alleen omdat die zwarte zooi ze afschildert, dat ze dat dragen...
Ik weet het, het is erg.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 10-12-2010, 21:18
waardloosmeid
waardloosmeid is offline
Emo's zijn gewoon mensen die graag naar alternatieve muziek luisteren een aparte kleding smaak hebben zoals sneakers waar ze op schrijven en altijd skinnies dragen zelfs de jongens die emo zijn dragen skinnies emo staat dan ook voor emotioneel dus dan kan je ook aan denken dat ze erg emotioneel zijn en houden van piercings zoals snake bites en tunnels in je oren gwn mensen die andere smaak hebben (:

Met citaat reageren
Oud 11-12-2010, 13:33
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
wat een lange zin
__________________
I love mittens made out of kittens
Met citaat reageren
Oud 11-12-2010, 13:48
Verwijderd
Volgens mij vergeet ze te vertellen dat emo's niet kunnen typen.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2010, 16:59
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
mwoa, dat zijn meer 'alto's', emo's kleden zich vaak wel hetzelfde als 'alto's' maar daar draait het niet om.

want itt. de groep alto's (wat best geinige gasten zijn) staan die emo's bij het standbeeld van J en C de Witt alleen maar een potje te knuffelen en depressief te doen.

ik vermoed persoonlijk dat ze niet genoeg slaag van paps hebben gehad toen ze jonger waren.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 11-12-2010, 17:05
Verwijderd
Citaat:

ik vermoed persoonlijk dat ze niet genoeg slaag van paps hebben gehad toen ze jonger waren.
Mogen jullie nog eens zeggen dat ik de grootste fascist op dit forum ben
Met citaat reageren
Oud 11-12-2010, 19:02
Daantjer
Avatar van Daantjer
Daantjer is offline
Citaat:
Emo's zijn gewoon mensen die graag naar alternatieve muziek luisteren een aparte kleding smaak hebben zoals sneakers waar ze op schrijven en altijd skinnies dragen zelfs de jongens die emo zijn dragen skinnies emo staat dan ook voor emotioneel dus dan kan je ook aan denken dat ze erg emotioneel zijn en houden van piercings zoals snake bites en tunnels in je oren gwn mensen die andere smaak hebben (:
en dit is wat een echte emo zou antwoorden op zo'n topic, denken dat ze 'alternatief' zijn, terwijl ze gewoon met een grote groep mee doen.
waardeloos
Juist omdat ik bekend ben met de subculturen kan ik ook mijn waling uitspreken over dit soort
Met citaat reageren
Oud 13-12-2010, 22:08
Verwijderd
Ik vind de tekst erg goed geschreven...
Ik zal mezelf geen emo noemen want ik heb n hekel aan stickertjes plakken maaar mijn kledingstijl lijkt er wel op neonkleuren zijn net drugs zo verslavend
Je bent wie je bent en dat hebben anderen te accepteren zoals je dat ook bij hun doet

Alleen mag ik vragen wat je bedoelde met dat stukje tekst over kunst??
snapte t niet helemaal

Laatst gewijzigd op 14-12-2010 om 06:58.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2010, 22:19
Verwijderd
'stel je niet aan' is de enige oplossing tegen dit soort gezeur.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2010, 21:33
Rivka
Avatar van Rivka
Rivka is offline
Ik vind 'stijlen' als emo etc. ook dikke mainstream hoor. 'We zetten ons af, yeyeye, we gaan lekker ons haar zwart verven en een lok knippen, zwart/neonkleur/Hello Kitty/skinny jeans/eyeliner/etc. etc. dragen!' Is dat dan non-conformistisch?
__________________
"The moment one gives close attention to anything, even a blade of grass, it becomes a magnificent world in itself.''-Henry Miller
Met citaat reageren
Oud 15-12-2010, 22:05
Sneeuwwitje
Avatar van Sneeuwwitje
Sneeuwwitje is offline
hihi, het wordt allemaal zo serieus genomen allemaal. geniet lekker van je eigen leven en maak je niet druk over wat anderen dragen en de gedachte achter de gedachte achter de gedachte van diegene zou kunnen zitten. Daar wordt geen mens beter van.
__________________
The revolution will not be televised.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2010, 22:46
Afwezignummer2
Avatar van Afwezignummer2
Afwezignummer2 is offline
Citaat:
hihi, het wordt allemaal zo serieus genomen allemaal. geniet lekker van je eigen leven en maak je niet druk over wat anderen dragen en de gedachte achter de gedachte achter de gedachte van diegene zou kunnen zitten. Daar wordt geen mens beter van.
Er zijn sinds die post 2 mensen emo geworden.
Mag ik die post bewaren? Ik vind hem echt te slecht om er een goede reactie op te maken.
Jij mag deze dan wel hebben, om te laten zien dat sommige mensen echt zooo niet zelf kunnen denken en al dat soort crap.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2010, 23:16
Sneeuwwitje
Avatar van Sneeuwwitje
Sneeuwwitje is offline
@afwezignummer, waar slaat het op..
__________________
The revolution will not be televised.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2010, 23:44
Verwijderd
Citaat:
Ik vind 'stijlen' als emo etc. ook dikke mainstream hoor. 'We zetten ons af, yeyeye, we gaan lekker ons haar zwart verven en een lok knippen, zwart/neonkleur/Hello Kitty/skinny jeans/eyeliner/etc. etc. dragen!' Is dat dan non-conformistisch?
Heel erg met je eens, ik ken maar weinig mensen die net als mij non conformistisch zijn en dat lukt mij best goed nette broeken en simpele overhemden eigenlijk.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2010, 19:55
Verwijderd
Ik verf mijn haar zwart niet omdat ik een non-conformist wil zijn (sterker nog: ik ben helemaal geen non-conformist, ik stem op rechts, ben Rooms-Katholiek en tegen de vrije liefde ), maar gewoon omdat ik dat mooi vind.
Kies je uiterlijk niet in functie van haat jegens de ander, maar negeer die ander gewoon en doe wat je zelf mooi vindt.
Greed = Good
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten De Emo's
xCornelia
5 07-12-2010 09:59
Lifestyle hoe bevalt de emo stijl?
Verwijderd
66 12-10-2010 16:38
Lifestyle Gothic mode of afschuw?
Elwin01
81 29-01-2010 20:54
De Kantine a saai/d saai #502
Verwijderd
500 21-01-2009 16:34
Lifestyle voor emo's en emo haters ja
Marshall
2 11-06-2006 09:36
Muziek Silverstein in de 013
IEMOW-KOR
76 26-01-2004 22:34


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:06.