Oud 21-03-2016, 12:23
patrick1495
patrick1495 is offline
hallo iedereen,

ik ben Patrick en ik weet niet waarom ik dit schrijf maar ik kan helaas nergens anders meer me gevoel kwijt.

om bij het begin te beginnen, ik kwam hier op deze site ongeveer 2 jaar geleden en keek soms gewoon effe wat mensen hadden te melden. vaak op contact gezocht omdat ik ook zelf opzoek was naar vrienden.
22-08-2014, poste iemand een berichtje daarop en ik stuurde haar een PM en al snel hadden we elkaars skype en even later whatsapp.

We spraken elkaar iedere dag uren lang, en savonds laat zaten we paar uur lang op skype in een call. Ze zat met een probleem vanwege haar Autisme en voelde zich dood ongelukkig en had ook al geprobeert om haar leven te beeindigen. Gelukkig kon haar moeder dat uit der hoofd praten en heb ik zodra ik dat hoorde me best gedaan altijd er voor haar te zijn en te helpen waar ze me nodig had.

Uiteindelijk gingen we ook afspreken en ja ik was/ben verliefd op haar. we gingen als hele goede vrienden met elkaar om en soms ook meer dan dat. We kwamen op elkaars verjaardag en ze stuurde me een kaart met een hele lieve tekst en een belangrijk stukje voor mij was vooral
Citaat:
Ik ben nogsteeds heel blij dat ik je heb leren kennen en ik hoop dat we nog heel lang vriendjes blijven!!!
en dit betekent heel veel voor me omdat ik letterlijk geen andere vrienden heb/had op dat moment.

maar na 1,5 jaar ongeveer kreeg ze natuurlijk gevoelens voor andere jongens en begon het al minder te worden, ik had/heb het er echt heel moeilijk mee en ik deed altijd me best om toch mezelf te veranderen zodat we vrienden konden blijven, paar jongens verder heeft ze nu sinds 4 maanden ongeveer een jongen ontmoet en heeft ze nu 1 maand een relatie met hem.
Ik beschouwde haar als me allerbeste vriendin, me maatje, en ik dacht dat ik altijd alles tegen der kon zeggen (wat ze zei dat ze goed vond), maar sinds dat huidige vriendje mocht dat nietmeer, ik zei dingen die(snap ik nu) tever gingen en daar heb ik enorm veel spijt van.

Vanaf 8 Maart(6 dagen voor me verjaardag) heeft ze het contact verbroken en kan ik haar op geen enkele manier nog spreken, der vriend dreigt langs te komen bij me als ik contact zoek en ik heb geen idee wat ik moet doen.

Ze betekent teveel voor me, ik wil der niet kwijtraken.

Hoop dat iemand miss tips heeft voor me want ik weet het echt nietmeer, ik heb gewoon 0 goede vrienden nu , alle tips en ideeen zijn welkom.

Mvg,

Patrick
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-03-2016, 13:01
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
maar sinds dat huidige vriendje mocht dat nietmeer, ik zei dingen die(snap ik nu) tever gingen en daar heb ik enorm veel spijt van.
Wat heb je dan gezegd/gedaan?
Met citaat reageren
Oud 21-03-2016, 13:07
patrick1495
patrick1495 is offline
dat ik der nogsteeds heel leuk vond en me(ook seksueel) voel aangetrokken tot der.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2016, 20:35
patrick1495
patrick1495 is offline
heeft niemand tips verder?
Met citaat reageren
Oud 26-03-2016, 21:55
mrAnonymous
mrAnonymous is offline
Spreek haar in het echt! Echt contact blijft het beste! Het was alleen niet zo slim om te zeggen dat je je seksueel aangetrokken tot haar voelt... Dat vriendje van haar wil gewoon beschermen en ervoor zorgen dat niemand anders aan haar komt.
__________________
Win, lose or tie, SC Heerenveen till i die!
Met citaat reageren
Oud 26-03-2016, 22:06
patrick1495
patrick1495 is offline
ik twijfel of het slim is om der optezoeken. ben bang dat ik daar aankom en dat ze dan niet opendoet voor me
Met citaat reageren
Oud 27-03-2016, 13:06
feniks
feniks is offline
Ik zou het contact verbreken. Blijkbaar ben jij niet haar beste maatje. En dan kun jij wel hopen op beter, maar sleuren aan een dood paard is nutteloos.
Ik zou vrienden zoeken, die niet een achterban hebben die panisch gaan lopen dreigen als ze met andere mensen omgaan.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2016, 14:01
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
Tsja, meestal hoort bij vriendschap niet dat je met seksuele voorstellen en liefdesverklaringen komt. Deed je dat vaker? En hoe reageerde zij er dan op?
Met citaat reageren
Oud 27-03-2016, 14:37
patrick1495
patrick1495 is offline
het eerste jaar hadden we een soort van ''friends with benefits'' dus ze wist dat ik dat voelde voor haar want dat heb ik (miss tevaak) gezegt. ze vond het toen geen probleem dat ik dat zei tegen der en ze reageerde er altijd goed op.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2016, 14:42
Verwijderd
Ik heb ook iets in die trant gehad, alleen dan iets anders. Maar uiteindelijk, werkte het niet. Hij had gevoelens, ik niet. En door de dingen die gebeurd waren kon ik ook geen vrienden meer met hem zijn. Wilde ik geen vrienden meer zijn.

Ik probeer ook steeds het contact stil te leggen, maar hij probeert me toch steeds weer te benaderen. En dat maakt het alleen maar erger.

Dus als je verstandig bent: laat haar gewoon met rust. Je drijft haar alleen maar verder van je af, en je wordt er zelf ongelukkig van. En zij waarschijnlijk ook.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2016, 16:44
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
Citaat:
het eerste jaar hadden we een soort van ''friends with benefits'' dus ze wist dat ik dat voelde voor haar want dat heb ik (miss tevaak) gezegt. ze vond het toen geen probleem dat ik dat zei tegen der en ze reageerde er altijd goed op.
Ja, dat ze 't leuk vond toen jullie nog een FWB hadden kan ik me wel voorstellen.

Maar hoe zit 't met daarna? Op een gegeven moment wilde ze geen seks meer en ze was ook niet verliefd. Bleef jij toen wel nog regelmatig met opmerkingen komen?
Met citaat reageren
Oud 27-03-2016, 17:28
patrick1495
patrick1495 is offline
Citaat:
Ik heb ook iets in die trant gehad, alleen dan iets anders. Maar uiteindelijk, werkte het niet. Hij had gevoelens, ik niet. En door de dingen die gebeurd waren kon ik ook geen vrienden meer met hem zijn. Wilde ik geen vrienden meer zijn.

Ik probeer ook steeds het contact stil te leggen, maar hij probeert me toch steeds weer te benaderen. En dat maakt het alleen maar erger.

Dus als je verstandig bent: laat haar gewoon met rust. Je drijft haar alleen maar verder van je af, en je wordt er zelf ongelukkig van. En zij waarschijnlijk ook.
het enige wat ik van haar wil is een uitleg, alles wat ik weet nu heeft die VRIEND van haar gezegt tegen me, daarmee kan ik niet leven, dat kan ik niet geloven. ik wil het uit haar mond horen komen en der in der ogen kijken waarneer ze zegt dat ze me nooitmeer wilt zien. alleen dan heb ik rust in me hoofd
Met citaat reageren
Oud 27-03-2016, 17:30
patrick1495
patrick1495 is offline
Citaat:
Ja, dat ze 't leuk vond toen jullie nog een FWB hadden kan ik me wel voorstellen.

Maar hoe zit 't met daarna? Op een gegeven moment wilde ze geen seks meer en ze was ook niet verliefd. Bleef jij toen wel nog regelmatig met opmerkingen komen?
ik bleef soms wel zeggen dat ik ''het'' miste en dat ik nogsteeds van der hield ja. maar ook dat leek ze niet erg te vinden, tenminste dat dacht ik.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2016, 17:53
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
dat ik der nogsteeds heel leuk vond en me(ook seksueel) voel aangetrokken tot der.
In aanvulling op wat al is gezegd door anderen hier: je zei dat je erover begon dat je (nog steeds) seks met haar wil terwijl ze (inmiddels) een relatie heeft met iemand. Veel mensen, ook al zijn het dan misschien vrienden, kunnen daar niet goed tegen.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2016, 20:11
patrick1495
patrick1495 is offline
ja dat zie ik nu ook. als ze gewoon het met me wou bespreken had er niks aan de hand geweest, het enige wat ik nu wil ze me maatje terug, want verder heb ik niemand.

ik probeer al zo lang nieuwe vrienden te vinden en iedereen laat me altijd alleen, en nu zij ook, terwijl ze beloofde dat we altijd vrienden zouden blijven, ookal kreeg ze een relatie. maar die belofte is ze dus niet nagekomen.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2016, 20:14
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
ja dat zie ik nu ook. als ze gewoon het met me wou bespreken had er niks aan de hand geweest, het enige wat ik nu wil ze me maatje terug, want verder heb ik niemand.

ik probeer al zo lang nieuwe vrienden te vinden en iedereen laat me altijd alleen, en nu zij ook, terwijl ze beloofde dat we altijd vrienden zouden blijven, ookal kreeg ze een relatie. maar die belofte is ze dus niet nagekomen.
Zaak om dat nieuwe vrienden te leren maken! Enig idee hoe het komt dat vrienden je in de steek laten?
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 28-03-2016, 20:15
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
ja dat zie ik nu ook. als ze gewoon het met me wou bespreken had er niks aan de hand geweest, het enige wat ik nu wil ze me maatje terug, want verder heb ik niemand.

ik probeer al zo lang nieuwe vrienden te vinden en iedereen laat me altijd alleen, en nu zij ook, terwijl ze beloofde dat we altijd vrienden zouden blijven, ookal kreeg ze een relatie. maar die belofte is ze dus niet nagekomen.
Zo'n "belofte" telt natuurlijk niet per se als jij je ongepast gedraagt. Dat vind je zelf ook, zeg je

Maar goed, het is verder vrij simpel: of je stopt voorgoed met het zoeken van contact, zoals sommigen hierboven hebben geadviseerd, of je schrijft haar een brief met uitleg en excuses etc. (dat lijkt me de enige manier om haar nog te bereiken?).
Ik neig zelf naar de eerste optie.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2016, 20:23
patrick1495
patrick1495 is offline
Citaat:
Zo'n "belofte" telt natuurlijk niet per se als jij je ongepast gedraagt. Dat vind je zelf ook, zeg je

Maar goed, het is verder vrij simpel: of je stopt voorgoed met het zoeken van contact, zoals sommigen hierboven hebben geadviseerd, of je schrijft haar een brief met uitleg en excuses etc. (dat lijkt me de enige manier om haar nog te bereiken?).
Ik neig zelf naar de eerste optie.
ja dat weet ik.

denk zelf dat ik tot 3 Mei,(haar verjaardag) geen contact probeer te zoeken, maar op der verjaardag zelf langsga, en hopen dat ze voor me opendoet
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 28-03-2016, 20:25
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
denk zelf dat ik tot 3 Mei,(haar verjaardag) geen contact probeer te zoeken, maar op der verjaardag zelf langsga, en hopen dat ze voor me opendoet
Besef dat plotseling voor haar deur staan haar erg kan doen schrikken. Ze kan daar dan ook (extra) heftig op reageren.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2016, 20:29
patrick1495
patrick1495 is offline
Citaat:
Besef dat plotseling voor haar deur staan haar erg kan doen schrikken. Ze kan daar dan ook (extra) heftig op reageren.
ja , maar ik weet het verder ook niet, ik wil haar niet voorgoed kwijt.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2016, 20:30
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
ja , maar ik weet het verder ook niet, ik wil haar niet voorgoed kwijt.
Ik heb je net een minder intimiderend alternatief gegeven...
Met citaat reageren
Oud 28-03-2016, 20:33
patrick1495
patrick1495 is offline
een brief schrijven is niet echt mijn ding, vind het lastig iets opteschrijven. ik zeg het liever echt tegen der. maar ik zal het overwegen.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2016, 20:36
Verwijderd
Citaat:
een brief schrijven is niet echt mijn ding, vind het lastig iets opteschrijven. ik zeg het liever echt tegen der. maar ik zal het overwegen.
Als je het dan toch per sé tegen haar zou willen zeggen, wat ik niet zou doen, doe het dan niet op haar verjaardag. Of dacht je dat ze je op een feestelijke dag met open armen en een stuk taart zou ontvangen? En je wil toch ook niet haar verjaardag verpesten?

Dit klinkt misschien heel hard, maar het is wel realistisch ben ik bang. Het wordt er voor haar en jou waarschijnlijk niet beter op.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2016, 20:43
patrick1495
patrick1495 is offline
Citaat:
Als je het dan toch per sé tegen haar zou willen zeggen, wat ik niet zou doen, doe het dan niet op haar verjaardag. Of dacht je dat ze je op een feestelijke dag met open armen en een stuk taart zou ontvangen? En je wil toch ook niet haar verjaardag verpesten?

Dit klinkt misschien heel hard, maar het is wel realistisch ben ik bang. Het wordt er voor haar en jou waarschijnlijk niet beter op.
ze heeft mijn verjaardag ook verpest door 6 dagen van tevoren dit te besluiten!

maar ik snap wat je bedoelt, ik zie dat alleen als me enige kans, en ik hoop juist dat ze miss me dan mist ofzo en blij is dat ik op der verjaardag kom.

maar ik weet het niet, me hoofd is een grote rotzooi, ik heb afleiding nodig maar ik kan dat nergens vinden, wat ik ook doe, ik blijf aan haar denken.....
Met citaat reageren
Oud 28-03-2016, 20:49
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
ze heeft mijn verjaardag ook verpest door 6 dagen van tevoren dit te besluiten!
Met zo'n houding kom je natuurlijk nergens. Als je nog boos bent is het sowieso geen goed idee om te gaan praten, dan maak je de situatie misschien alleen maar erger.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-03-2016, 20:51
patrick1495
patrick1495 is offline
Citaat:
Met zo'n houding kom je natuurlijk nergens. Als je nog boos bent is het sowieso geen goed idee om te gaan praten, dan maak je de situatie misschien alleen maar erger.
ik ben niet boos, ik ben teleurgestelt, ik dacht dat we altijd alles konden bespreken als er problemen waren. als ze alleen maar had willen praten was dit nooit gebeurt.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2016, 20:52
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
ze heeft mijn verjaardag ook verpest door 6 dagen van tevoren dit te besluiten!
Met die instelling wordt het natuurlijk echt nooit beter tussen jullie, sorry

Citaat:
maar ik snap wat je bedoelt, ik zie dat alleen als me enige kans, en ik hoop juist dat ze miss me dan mist ofzo en blij is dat ik op der verjaardag kom.
Het is een erg groot risico. Als je echt onaangekondigd bij haar langs wil gaan, doe dat dan op een andere dag. De kans is ook nog eens groter dat het op haar verjaardag te druk is om echt met je te kunnen praten of dat haar vriendje er ook is. Dat vond je eerder juist een groot probleem
Met citaat reageren
Oud 28-03-2016, 20:55
patrick1495
patrick1495 is offline
tis gewoon te lastig allemaal alles wat ik besluit lijkt verkeert ;(
Met citaat reageren
Oud 28-03-2016, 20:56
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
tis gewoon te lastig allemaal alles wat ik besluit lijkt verkeert ;(
Je kunt om te beginnen wel een gedeelte van de adviezen hier opvolgen
Met citaat reageren
Oud 28-03-2016, 21:31
patrick1495
patrick1495 is offline
maar welke ik moet opvolgen weet ik niet moet ik der met rust laten? moet ik contact zoeken? moet ik een brief sturen?
Met citaat reageren
Oud 28-03-2016, 21:34
feniks
feniks is offline
Citaat:
tis gewoon te lastig allemaal alles wat ik besluit lijkt verkeert ;(
grow a pair!
Zoek een hobby die leuker is dan het najagen van een meisje dat jou niet ziet zitten.
Ga naar een sportclub, of een muziekvereniging.
Maar doe iets nuttigs. Wat je nu doet, is vol zelfmedelijden zitten navelstaren.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2016, 21:37
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
maar welke ik moet opvolgen weet ik niet moet ik der met rust laten? moet ik contact zoeken? moet ik een brief sturen?
Je kunt altijd een brief schrijven. Opschrijven geeft voor jou ook wat rust, want dan heb je wat duidelijkheid wat je nu precies dwars zit. Het helpt ook voor jezelf om dat op een rijtje te zetten.
Leg de brief dan even een tijdje (misschien een week, twee weken) weg en pak hem daarna nog eens op. Is het nog steeds zo belangrijk? Dan kan je overwegen de brief op te sturen.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 28-03-2016, 21:40
patrick1495
patrick1495 is offline
Citaat:
Je kunt altijd een brief schrijven. Opschrijven geeft voor jou ook wat rust, want dan heb je wat duidelijkheid wat je nu precies dwars zit. Het helpt ook voor jezelf om dat op een rijtje te zetten.
Leg de brief dan even een tijdje (misschien een week, twee weken) weg en pak hem daarna nog eens op. Is het nog steeds zo belangrijk? Dan kan je overwegen de brief op te sturen.
ja miss is dat 1 van de betere opties.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2016, 18:10
xDipsiex
xDipsiex is offline
een brief schrijven waarin je je gevoelens uit is het beste denk ik, op en neer gaan whatsappen en bellen geeft alleen maar meer irritaties.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2016, 22:15
patrick1495
patrick1495 is offline
ik heb het geprobeert te negeren maar ik denk nogsteeds elke dag aan der
Met citaat reageren
Oud 15-06-2016, 18:07
Edeltraud
Avatar van Edeltraud
Edeltraud is offline
Dat maakt liefde precies zo lastig. Het kan mooiste tijd van je leven zijn, maar ook de rotste tijd van je leven.

Je bent pas 21 jaar, en misschien kan je het nu niet voorstellen. Mara je zal waarschijnlijk nog vaak verliefd worden, misschien pas over een jaar missschien pas over vijf jaar of misschien pas over twintig jaar. Ik zou proberen om op een leuke manier terug te kijken naar de tijd die je met haar hbet gehad en gewoon verder te gaan. Succes ermee!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Weerwolfspel #49 deel 2
Orsino*
423 26-07-2008 10:32
Liefde & Relatie 'gebroken' met een vriendin
waves
12 30-01-2006 18:44
Verhalen & Gedichten "Nee, kijk dan Marco met zijn eeuwig gerammel aan de beek"
Valentijn
5 19-10-2004 15:17
Verhalen & Gedichten [Verhaal] De ondraaglijke lichtheid
clubje
124 27-09-2003 12:07
Liefde & Relatie Liefdesverdriet verwerken
AnoniemIemand
20 27-10-2002 11:39


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:18.