Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-03-2007, 10:32
RepsaJ Neretgun
RepsaJ Neretgun is offline
Vervolg op Dubbele Nationaliteit II

Citaat:
En komt het Turkse leger dan binnenvallen om Albayrak te halen?
Sommige landen gaan gewoon naar een land toe, en kidnappen zo iemand. CIA vluchten. Het zou kunnen dat Turkeije dat ook gaat doen omdat iemand van Turkse afkomst de grondwet van hun bespottelijk maakt (zoals hun het zien).
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-03-2007, 11:04
Verwijderd
Citaat:
RepsaJ Neretgun schreef op 25-03-2007 @ 11:32 :



Sommige landen gaan gewoon naar een land toe, en kidnappen zo iemand. CIA vluchten. Het zou kunnen dat Turkeije dat ook gaat doen omdat iemand van Turkse afkomst de grondwet van hun bespottelijk maakt (zoals hun het zien).
Mja, wat ze ook kunnen doen is een soort van Turkse Rambo inhuren. Ik heb nog wel een paar neven daar die ze kunnen gebruiken .
Met citaat reageren
Oud 25-03-2007, 11:16
Moustache
Avatar van Moustache
Moustache is offline
Citaat:
RepsaJ Neretgun schreef op 25-03-2007 @ 11:32 :
Vervolg op Dubbele Nationaliteit II



Sommige landen gaan gewoon naar een land toe, en kidnappen zo iemand. CIA vluchten. Het zou kunnen dat Turkeije dat ook gaat doen omdat iemand van Turkse afkomst de grondwet van hun bespottelijk maakt (zoals hun het zien).
Ik schat de kans dat ze dat doen 0,0% is, zeker met het oog op de Europese Unie waar Turkije nog steeds graag tot wil toetreden, want zoiets zou een diplomatieke rel van formaat teweeg brengen.
__________________
Guitarred and feathered
Met citaat reageren
Oud 25-03-2007, 11:27
RepsaJ Neretgun
RepsaJ Neretgun is offline
Citaat:
Moustache schreef op 25-03-2007 @ 12:16 :
Ik schat de kans dat ze dat doen 0,0% is, zeker met het oog op de Europese Unie waar Turkije nog steeds graag tot wil toetreden, want zoiets zou een diplomatieke rel van formaat teweeg brengen.
neej maar er hoeft maar 1 idioot te zijn, en we hebben geen staatsecetaris meer . Want Turkeije is hastikke nationalistish. Maar dat is eigenlijk denk ik nog wel ver weg.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2007, 11:30
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Moustache schreef op 25-03-2007 @ 12:16 :
Ik schat de kans dat ze dat doen 0,0% is, zeker met het oog op de Europese Unie waar Turkije nog steeds graag tot wil toetreden
Oh? Uit hun handelen spreekt iets heel anders.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 25-03-2007, 11:33
Verwijderd
Een ambassadeur kan niet voor twee landen optreden - Opinie Wilders & Fritsma in Trouw

zondag 25 maart 2007
Een verbod op dubbele nationaliteit moet ook gelden voor ambtenaren en rechters. Dit is niet strijdig met artikel 1 van de grondwet, dat discriminatie verbiedt.
Zoals bekend staat de Partij voor de Vrijheid (PVV) op het standpunt dat leden van het kabinet geen dubbele nationaliteit mogen hebben. Ook zou een dubbele nationaliteit verboden moeten zijn voor alle andere personen die een politiek ambt bekleden, zoals leden van de Eerste en Tweede Kamer, provinciale staten, gedeputeerde staten, gemeenteraden en colleges van burgemeester en wethouders. De schijn van belangenverstrengeling en dubbele loyaliteiten in het openbaar bestuur moet worden uitgebannen.
Trouw.nl - Het is ook noodzakelijk dat een verbod op dubbele nationaliteit van toepassing wordt op bepaalde andere overheidsfuncties. Bijvoorbeeld op ambassadeurs, rechters, officieren van justitie, politieagenten, militairen en bepaalde medewerkers van de IND en AIVD. Altijd moet de schijn vermeden worden dat een rechter, officier van justitie of politieagent met ook de Marokkaanse nationaliteit soepeler omgaat met Marokkaanse criminelen dan met niet-Marokkaanse criminelen. Voorts is het te gek voor woorden dat thans de theoretische mogelijkheid bestaat dat oud-GroenLinks kamerlid Mohammed Rabbae, die ook een Marokkaans paspoort heeft, de Nederlandse ambassadeur in Rabat kan worden. Het is niet aanvaardbaar dat bijvoorbeeld een politieagent of een AIVD-medewerker met een dubbele nationaliteit zich bij overtreding van de wet de benen kan nemen naar het land waar hij of zij de tweede nationaliteit van bezit.

Daarnaast rijst de legitieme vraag hoe een militair met ook een Turks paspoort zal handelen in een hypothetische oorlog tussen Nederland en Turkije. Aan welke kant staat hij? Het mag nooit zo zijn dat een militair die verplicht is Nederland te verdedigen, tevens gehouden is om voor een vreemde mogendheid oorlog tegen Nederland te voeren. Een meerderheid in de Tweede Kamer wil de Turkse regering er toe te bewegen Nederlandse Turken vrij te stellen van de militaire dienstplicht in dat land. Dit is een schijnmaatregel. Het is beter om artikel 15 van de Rijkswet op het Nederlanderschap zo aan te passen dat een iemand de Nederlandse nationaliteit verliest zodra hij in vreemde krijgsdienst treedt, vrijwillig hetzij door de dienstplicht.

Onze tegenstanders zullen met opgeheven vinger op de artikelen 1 en 3 van de Grondwet wijzen. Artikel 1 is het gelijkheids- en non-discriminatie-artikel. Artikel 3 bepaalt dat alle Nederlanders op gelijke voet in openbare dienst benoembaar zijn.

Dit Artikel 3 van de Grondwet kan gelezen worden als een inperking op artikel 1. Artikel 3 ziet immers uitsluitend op Nederlanders, terwijl artikel 1 gericht is op allen die zich in ons land bevinden.

Artikel 1 bepaalt op haar beurt dat gelijke gevallen, gelijk behandeld moeten worden. Eén nationaliteit is evident niet hetzelfde als een dubbele nationaliteit. Er is dus per definitie geen sprake van een gelijk geval.

Wat betreft artikel 3, dat kan zo gelezen worden dat het beoogt dat enkel personen van wie de loyaliteit aan alleen Nederland verondersteld mag worden, tot publieke ambten toegelaten dienen te worden. Het uitsluiten van mensen met een dubbele nationaliteit is zodoende niet in strijd met artikel 3. Blijkens de grondwetsgeschiedenis is het mogelijk dat bij benoemingen in openbare dienst rekening gehouden wordt met criteria als godsdienst en politieke gezindheid (prof. mr. C. A. J. M. Kortmann, Constitutioneel Recht, 2001). Waarom zou er dan geen rekening gehouden mogen worden met het nationaliteitscriterium?

Overigens, onderscheid maken is op zichzelf niet onrechtmatig. Het is algemeen geaccepteerd dat een persoon van 18 jaar wél actief en passief kiesrecht geniet, en iemand van 17 jaar niet. Tevens klaagt niemand over het feit dat het homohuwelijk niet exact dezelfde rechten schept als het heterohuwelijk. Bij de algehele grondwetsherziening van 1983 – toen het huidige Artikel 1 tot stand kwam – heeft de regering opgemerkt dat slechts ten aanzien van bepaalde kenmerken en eigenschappen van personen het verbod van discriminatie van toepassing is. Welke kenmerken en eigenschappen dit zullen zijn, zal door de maatschappelijke werkelijkheid worden bepaald, aldus de toenmalige regering.

Wijze woorden. Om voorstaande redenen is een verbod op een dubbele nationaliteit – ook voor mensen in overheidsdienst – niet in strijd is met Artikel 1 dan wel Artikel 3 van de Nederlandse Grondwet.
-------------------------------------------------

Was het Wilders niet die zowel artikel 1 als 3 (die hij niet eens kende, en zich nu voordoet als expert) wilde afschaffen?
Met citaat reageren
Oud 25-03-2007, 18:07
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Ach, Kenjirro, het domme volk heeft dat soort belangrijke subtiliteiten niet eens door, dus wat zou Wilders zich er druk om maken?

Citaat:
RepsaJ Neretgun schreef op 25-03-2007 @ 11:32 :

Sommige landen gaan gewoon naar een land toe, en kidnappen zo iemand. CIA vluchten. Het zou kunnen dat Turkeije dat ook gaat doen omdat iemand van Turkse afkomst de grondwet van hun bespottelijk maakt (zoals hun het zien).
Ja, en dat gaat gebeuren met een Nederlands bewindspersoon, want dat valt helemaal niet op en heeft helemaal geen consequenties.

Hoe absurd moet het nog worden?
Met citaat reageren
Oud 25-03-2007, 18:08
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 25-03-2007 @ 19:07 :
Ach, Kenjirro, het domme volk heeft dat soort belangrijke subtiliteiten niet eens door, dus wat zou Wilders zich er druk om maken?
True en als je Wilders erop wijst, is het weer 'demoniseren'.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2007, 21:41
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 25-03-2007 @ 19:07 :
Ja, en dat gaat gebeuren met een Nederlands bewindspersoon, want dat valt helemaal niet op en heeft helemaal geen consequenties.
Stel dat Albayrak in Turkije opeens spoorloos verdwijnt. Wat gaat er dan gebeuren denk je?
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 25-03-2007, 21:54
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
T_ID schreef op 25-03-2007 @ 22:41 :
Stel dat Albayrak in Turkije opeens spoorloos verdwijnt. Wat gaat er dan gebeuren denk je?
Dat gebeurt niet, simpelweg vanwege de redenen die ik eerder noemde.

Maar als dit je 'argumenten' zijn, oh tjonge jonge jonge, wat ben je dan diep gezonken. ('Je' in algemene zin; dit geldt voor iedereen.)

Dit is gewoon niet meer serieus te nemen!
Met citaat reageren
Oud 25-03-2007, 22:24
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 25-03-2007 @ 22:54 :
Dat gebeurt niet, simpelweg vanwege de redenen die ik eerder noemde.
Er zijn gevallen van prominente figuren, Koerden en Armenen, waarvoor dat ook zo was. Dood, verdwenen, of opgesloten.

De risico's van het hebben van een dubbele nationaliteit in een land met een dergelijke agenda zijn zeer reël.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 25-03-2007, 22:29
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
T_ID schreef op 25-03-2007 @ 23:24 :
Er zijn gevallen van prominente figuren, Koerden en Armenen, waarvoor dat ook zo was. Dood, verdwenen, of opgesloten.

De risico's van het hebben van een dubbele nationaliteit in een land met een dergelijke agenda zijn zeer reël.
Nee, het zijn idiote, fantasievolle gelegenheidsargumenten van figuren wie alle écht argumenten uit handen zijn geslagen/onderuit zijn gehaald. Een laatste strohalm, een wanhoopspoging.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2007, 22:33
Verwijderd
Neretgun schreef in het vorige topic:
Citaat:
Ik vind zoiezo al het geloof gevaarlijk. Maar ik ken geen Christelijke landen die in een dictatuur leven, of die zelfmoordaanslagen plegen.
Is dat het criterium? Moslims zijn een gevaar omdat veel landen waar toevallig moslims wonen, een dictatuur zijn en omdat moslims zelfmoordaanslagen plegen? De Japanse kamikaze-piloten waren geen moslims. De RAF-leden waren geen moslims. De Germaanse strijders die dachten dat ze naar het Walhalla gingen na gevallen te zijn in de strijd waren ook écht geen moslims. Debiel gedrag onder het mom van religie of nationalisme is van alle tijden. Verder zijn er ook wel 'christelijke' naties met twijfelachtige regimes, zoals de Filippijnen.
Citaat:
het is een speculatie, maar het lijkt mij logish als (ik neem belgie ff weer als voorbeeld) mijn moeder van belgishe afkomst is en mijn vader van nederlandse afkomst. Ik 2 passpoorten heb. Ik famillie in beide landen heb. En ik voor het nederlandse leger dien. Dat ik eigenlijk dan niet wil vechten.
Ik ben pacifist en zal nooit het Nederlandse leger dienen of steunen. Betekent dat dat ik niet 'loyaal' ben (wat dat ook mag betekenen), of dat ik geen zinvolle bijdrage kan of wil leveren aan de maatschappij? Ik dacht het niet.
Citaat:
Totale integratie = taal leren, gewoontes leren, enz. Maar daarin hoeft geen geloof in betrokken te zijn . En wat ik toch soms merk in rotterdam dat ik een paar getinte vrouwen een andere taal hoor spreken.
Ach, dat is zo'n hypocriet gezeur. Als een Brit een paar jaar hier komt wonen voor werk gaat niemand zeuren dat-ie Nederlands moet leren. Tien keer liever een paar Turken die ons vuilnis ophalen en onze staal maken dan een stel zielepoten die in ganzepas achter ome Geert aanlopen.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2007, 23:14
***ailá***
Avatar van ***ailá***
***ailá*** is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 25-03-2007 @ 22:54 :
Dat gebeurt niet, simpelweg vanwege de redenen die ik eerder noemde.

ja, want jij hebt de wijsheid in pacht. Mensen kunnen gekke bokkesprongen maken, alles kan. *dat gebeurt niet* zeggen is naief
Met citaat reageren
Oud 25-03-2007, 23:15
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
***ailá*** schreef op 26-03-2007 @ 00:14 :
ja, want jij hebt de wijsheid in pacht. Mensen kunnen gekke bokkesprongen maken, alles kan. *dat gebeurt niet* zeggen is naief
Nee, zeggen dat Albayrak opgepakt gaat worden in Turkije, dát is naïef, onzin, nonsens, kletskoek en prietpraat.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2007, 23:22
Verwijderd
Jemig, waar gaat dit over . Als alle 'argumenten' weerlegd zijn, gaan we maar roekeloos speculeren. Immers in je fantasie is gelukkig alles mogelijk.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2007, 08:01
Verwijderd
Lieve hemel, wat heeft zo'n trieste lul als Geertje Wilders toch een enorme invloed op de mensen dat er nu al 2 topics worden volgeluld met allemaal onzin, die nergens op slaat.
En de derde met nog veel ergere onzin staat ook al weer klaar om gevuld te worden.

Voorstanders van Wilders, kan ik me voorstellen dat die graag aan het woord blijven, want ja die onzin moet gewoon vaak herhaald worden, dan gaan de mensen het op een gegeven moment misschien geloven.

De tegenstanders van Wilders, zouden dit soort dingen allang genegeerd moeten hebben....
Met citaat reageren
Oud 26-03-2007, 08:05
RepsaJ Neretgun
RepsaJ Neretgun is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 25-03-2007 @ 23:33 :
Neretgun schreef in het vorige topic:
Is dat het criterium? Moslims zijn een gevaar omdat veel landen waar toevallig moslims wonen, een dictatuur zijn en omdat moslims zelfmoordaanslagen plegen? De Japanse kamikaze-piloten waren geen moslims. De RAF-leden waren geen moslims. De Germaanse strijders die dachten dat ze naar het Walhalla gingen na gevallen te zijn in de strijd waren ook écht geen moslims. Debiel gedrag onder het mom van religie of nationalisme is van alle tijden. Verder zijn er ook wel 'christelijke' naties met twijfelachtige regimes, zoals de Filippijnen.
Eigenlijk wil ik ermee aangeven dat de meeste Moslim landen zo streng zijn dat sommige Moslims totaal worden gehersenspoeld.

Linkje (kijk ook het filmpje)

Citaat:
Mephostophilis schreef op 25-03-2007 @ 23:33 :

Ik ben pacifist en zal nooit het Nederlandse leger dienen of steunen. Betekent dat dat ik niet 'loyaal' ben (wat dat ook mag betekenen), of dat ik geen zinvolle bijdrage kan of wil leveren aan de maatschappij? Ik dacht het niet.
Ik had het over mensen die in het leger zitten. Want die werken voor de staat. Ik heb nergens gezet dat mensen die bijdragen aan de maatschappij slecht zijn. Marja mensen in de maatschappij werken niet voor de staat, dus kan ik moeilijk als voorbeeld nemen.

Citaat:
Mephostophilis schreef op 25-03-2007 @ 23:33 :
[B]
Ach, dat is zo'n hypocriet gezeur. Als een Brit een paar jaar hier komt wonen voor werk gaat niemand zeuren dat-ie Nederlands moet leren. Tien keer liever een paar Turken die ons vuilnis ophalen en onze staal maken dan een stel zielepoten die in ganzepas achter ome Geert aanlopen.
Een brit blijft hier 2 jaar. Dat doen Turken en Marokkanen niet. Die blijven hier langer. Krijgen zelfs kinderen enzo.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 26-03-2007, 08:07
RepsaJ Neretgun
RepsaJ Neretgun is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 26-03-2007 @ 00:15 :
Nee, zeggen dat Albayrak opgepakt gaat worden in Turkije, dát is naïef, onzin, nonsens, kletskoek en prietpraat.
Je weet maar nooit wat er kan gebeuren hoor. En we zeggen niet dat het gebeurt. We zien een kans van mogenlijkheid.

Ik bedoel iedereen zou het ook raar vinden als je 1 jaar van te voren zei dat er een vliegtuig gekaapt zou worden en in het WTC werd gevlogen. Toch is het gebeurt.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2007, 08:22
Verwijderd
Citaat:
RepsaJ Neretgun schreef op 26-03-2007 @ 09:07 :
Je weet maar nooit wat er kan gebeuren hoor. En we zeggen niet dat het gebeurt. We zien een kans van mogenlijkheid.

ik weet ook niet wat er kan gebeuren...

maar de mogelijkheid is, dat de geesteszieke wilders doorslaat en een Uzi leegschiet in een moskee.....

Ik zie hier een hele grote "kans van mogenlijkheid" om jou maar even letterlijk aan te halen....
Met citaat reageren
Oud 26-03-2007, 08:33
Melpomene
Melpomene is offline
Citaat:
Louis Armstrong schreef op 26-03-2007 @ 09:01 :
Lieve hemel, wat heeft zo'n trieste lul als Geertje Wilders toch een enorme invloed op de mensen dat er nu al 2 topics worden volgeluld met allemaal onzin, die nergens op slaat.
En de derde met nog veel ergere onzin staat ook al weer klaar om gevuld te worden.

Voorstanders van Wilders, kan ik me voorstellen dat die graag aan het woord blijven, want ja die onzin moet gewoon vaak herhaald worden, dan gaan de mensen het op een gegeven moment misschien geloven.

De tegenstanders van Wilders, zouden dit soort dingen allang genegeerd moeten hebben....
x2 ^

Wordt het geen tijd voor een slotje? Volgens mij heeft dit geen discussie waarde meer, het is nu alleen nog puur gemodder om gelijk te halen
Met citaat reageren
Oud 26-03-2007, 11:30
Verwijderd
Citaat:
RepsaJ Neretgun schreef op 26-03-2007 @ 09:05 :
Eigenlijk wil ik ermee aangeven dat de meeste Moslim landen zo streng zijn dat sommige Moslims totaal worden gehersenspoeld.

Linkje (kijk ook het filmpje)
Ja, dat is niet veel anders dan de christelijke sektes in Nederland vijftig jaar geleden, of de jehova's van nu. Twee geloven op een kussen, daar slaapt de duivel tussen.
Citaat:
Ik had het over mensen die in het leger zitten. Want die werken voor de staat. Ik heb nergens gezet dat mensen die bijdragen aan de maatschappij slecht zijn. Marja mensen in de maatschappij werken niet voor de staat, dus kan ik moeilijk als voorbeeld nemen.
Als het niet uitmaakt dat iemand het leger niet steunt, wat is je punt dan precies? Er zitten vast ook wel pacifisten in de fractie van de SP, moeten die ook het land uit?
Citaat:
Een brit blijft hier 2 jaar. Dat doen Turken en Marokkanen niet. Die blijven hier langer. Krijgen zelfs kinderen enzo.
Alsof er alleen maar Turken en Marokkanen naar Nederland emigreren.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2007, 15:58
RepsaJ Neretgun
RepsaJ Neretgun is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 26-03-2007 @ 12:30 :
Als het niet uitmaakt dat iemand het leger niet steunt, wat is je punt dan precies? Er zitten vast ook wel pacifisten in de fractie van de SP, moeten die ook het land uit?
Over mensen met dubbele nationaliteit in het leger. En tuurlijk maakt het niet uit. Maar we hebben altijd wel een beetje een legertje nodig

Citaat:
Mephostophilis schreef op 26-03-2007 @ 12:30 :
Alsof er alleen maar Turken en Marokkanen naar Nederland emigreren.
Ik noem alleen Turken en Marokkanen omdat de staatssecetarisen deze nationaliteit hebben.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2007, 15:59
Verwijderd
Citaat:
RepsaJ Neretgun schreef op 26-03-2007 @ 16:58 :
Over mensen met dubbele nationaliteit in het leger. En tuurlijk maakt het niet uit. Maar we hebben altijd wel een beetje een legertje nodig


Ik noem alleen Turken en Marokkanen omdat de staatssecetarisen deze nationaliteit hebben.
Staatssecretarissen zitten niet in het leger.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2007, 17:51
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
RepsaJ Neretgun schreef op 26-03-2007 @ 09:07 :
Je weet maar nooit wat er kan gebeuren hoor. En we zeggen niet dat het gebeurt. We zien een kans van mogenlijkheid.

Ik bedoel iedereen zou het ook raar vinden als je 1 jaar van te voren zei dat er een vliegtuig gekaapt zou worden en in het WTC werd gevlogen. Toch is het gebeurt.
Zoals Kenjirro al zegt: als er geen argumenten zijn, gaan we krankzinnige situaties opdromen in de fantasie. En die vergelijking slaat natuurlijk als een lul op een drumstel.

Citaat:
Louis Armstrong schreef op 26-03-2007 @ 09:01 :
De tegenstanders van Wilders, zouden dit soort dingen allang genegeerd moeten hebben....
Dan krijg je dat gejammer over een 'cordon sanitaire' en krijgt Wilders nog meer aanhang.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-03-2007, 21:02
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 26-03-2007 @ 18:51 :


Dan krijg je dat gejammer over een 'cordon sanitaire' en krijgt Wilders nog meer aanhang.
valt denk ik wel mee...
Met citaat reageren
Oud 26-03-2007, 21:09
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Louis Armstrong schreef op 26-03-2007 @ 22:02 :
valt denk ik wel mee...
Hij staat nu al op 17 zetels in de peilingen. Kijk vervolgens naar De Winter in België. Wake up and smell the coffee.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2007, 21:45
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 26-03-2007 @ 22:09 :
Hij staat nu al op 17 zetels in de peilingen. Kijk vervolgens naar De Winter in België. Wake up and smell the coffee.
Hij streeft er in ieder geval wel naar. Al op verkiezingsavond, begon de blonde poedel te blaffen, dat hij in cordon sanitaire geplaatst werd.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2007, 22:01
Verwijderd
Citaat:
Kenjirro schreef op 26-03-2007 @ 22:45 :
Hij streeft er in ieder geval wel naar. Al op verkiezingsavond, begon de blonde poedel te blaffen, dat hij in cordon sanitaire geplaatst werd.
Tja. Het plebs dat Wilders stemt plaatst zichzelf ook graag in de slachtofferrol, want de "buitelandes pakkuh ut werk!!!!!11".
Met citaat reageren
Oud 26-03-2007, 23:14
jompo
Avatar van jompo
jompo is offline
Citaat:
T_ID schreef op 25-03-2007 @ 22:41 :
Stel dat Albayrak in Turkije opeens spoorloos verdwijnt. Wat gaat er dan gebeuren denk je?
Dat je met zo'n kutstelling komt zegt al genoeg over je argumenten wbt dit onderwerp..
__________________
Watchin' the ships roll in, then you watch them roll away againnnn, Liliannn
Met citaat reageren
Oud 26-03-2007, 23:37
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 26-03-2007 @ 23:01 :
Tja. Het plebs dat Wilders stemt plaatst zichzelf ook graag in de slachtofferrol, want de "buitelandes pakkuh ut werk!!!!!11".
Hand in hand gaande met "luie buitelandes profiteruh van onse centuh!!!!11". Heel wonderlijk vind ik dat.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2007, 06:27
RepsaJ Neretgun
RepsaJ Neretgun is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 27-03-2007 @ 00:37 :
Hand in hand gaande met "luie buitelandes profiteruh van onse centuh!!!!11". Heel wonderlijk vind ik dat.
De werkloosheid is de laatste jaren gedaalt...
Met citaat reageren
Oud 27-03-2007, 07:01
Verwijderd
Yeah, so? laat Wilders de verkiezingen eens winnen...

Ik kan je nu al garanderen dat elke coalitie met Wilders nog harder gedoemt is te mislukken dan welk kabinet Balkenende dan ook.

Om nog maar te zwijgen over de flaters die je dan slaat, internationaal gezien...

Dat duurt echt niet 4 jaar.

En nee T_ID ze gaan in Turkije geen Nederlands-Turkse parlementslid ontvoeren, want dan kunnen ze hun lidmaatschap wel vergeten, doe niet zo verrekte zielig.

edit: ik zou me er eigenlijk niet meer mee moeten bemoeien....
Met citaat reageren
Oud 27-03-2007, 07:12
Verwijderd
Citaat:
Kenjirro schreef op 26-03-2007 @ 22:45 :
Hij streeft er in ieder geval wel naar. Al op verkiezingsavond, begon de blonde poedel te blaffen, dat hij in cordon sanitaire geplaatst werd.
Ja, politici van dat allooi schijnen nooit te snappen dat zoiets ook gewoon democratie is. Er is geen verplichting met elkaar te praten. Als je je bij alle andere partijen zo ongeliefd maakt dat ze gewoon niet met je in contact willen komen dan is dat je eigen probleem. Dat is politiek, dan moet je je uitspraken zo inkleden dat ze minder lomp overkomen, en anders moet je accepteren dat je altijd een relnicht blijft die een beetje vanaf de zijlijn staat te jammeren.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2007, 10:49
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Louis Armstrong schreef op 27-03-2007 @ 08:01 :
En nee T_ID ze gaan in Turkije geen Nederlands-Turkse parlementslid ontvoeren, want dan kunnen ze hun lidmaatschap wel vergeten, doe niet zo verrekte zielig.
Dat lidmaatschap kunnen ze zoals het nu staat toch al op hun buik schrijven, dus wat let ze?
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 27-03-2007, 11:01
Eric Berger
Eric Berger is offline
Ik ben het er niet mee eens dat mensen maar één paspoort en/of nationaliteit zouden mogen hebben, of dat die mensen minder of niet loyaal zijn aan Nederland. Mijn ouders komen allebei uit de VS, maar wonen al bijna 24 jaar in Nederland, maar ze hebben allebei wel zowel een Amerikaans als Nederlands paspoort. Zijn mijn ouders nou opeens verdacht of niet loyaal aan Nederland? Dat vind ik vette onzin, ze zijn juist loyaler aan Nederland dan aan de VS (de enige band is eigenlijk onze familie die daar woont). Maar omdat Wilders dat zegt, moeten mijn ouders zich gaan bewijzen ofzo?

Maar sowieso heeft nog nooit iemand (gelukkig) getwijfeld aan de loyaliteit van mijn ouders, maar er wordt ze ook nooit gevraagd naar een dubbele nationaliteit ofzo. Laatst moest mijn moeder mijn broertje afhalen van school en toen ze stond te wachten, begon zo'n andere moeder tegen haar over dubbele nationaliteit, want volgens haar kon dat niet en waren mensen met een dubbel paspoort niet te vertrouwen. Maar ze wist dat niet van mijn ouders. Zij dacht alleen maar aan Turken en Marokkanen en volgens mij is dat ook gewoon het idee van Wilders: dat het alleen maar gaat om islamieten.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 27-03-2007, 11:27
Verwijderd
Citaat:
RepsaJ Neretgun schreef op 27-03-2007 @ 07:27 :
De werkloosheid is de laatste jaren gedaalt...
Ik denk dat toch een disproportioneel deel van de Wilders-stemmers werkloos is. Wel frappant, aangezien Wilders het geld met bakken naar de Hummers en plasmatelevisies van de rijken wil slepen en wil snijden in uitkeringen.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2007, 11:37
juno
Avatar van juno
juno is offline
Citaat:
Eric Berger schreef op 27-03-2007 @ 12:01 :
. Zij dacht alleen maar aan Turken en Marokkanen en volgens mij is dat ook gewoon het idee van Wilders: dat het alleen maar gaat om islamieten.
Iemand uit een westerse samenleving zal minder makkelijk in een loyaliteitsconflict komen dan iemand die het paspoort heeft van een land waar de manier van leven en denken sterk verschilt van wat we hier gewend zijn, dat lijkt me niet zo moeilijk te bedenken.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2007, 11:38
Verwijderd
Citaat:
juno schreef op 27-03-2007 @ 12:37 :
Iemand uit een westerse samenleving zal minder makkelijk in een loyaliteitsconflict komen dan iemand die het paspoort heeft van een land waar de manier van leven en denken sterk verschilt van wat we hier gewend zijn, dat lijkt me niet zo moeilijk te bedenken.
'Loyaliteitsconflict' is een onzinfrase die bedacht is om stemmen te trekken bij het genetische afval, dat lijkt me niet zo moeilijk te bedenken.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2007, 11:41
Verwijderd
Citaat:
juno schreef op 27-03-2007 @ 12:37 :
Iemand uit een westerse samenleving zal minder makkelijk in een loyaliteitsconflict komen dan iemand die het paspoort heeft van een land waar de manier van leven en denken sterk verschilt van wat we hier gewend zijn, dat lijkt me niet zo moeilijk te bedenken.
Goh, de meeste mensen met een dubbele nationaliteit, komen uit een Westers land of zijn iig een groot deel van hun leven hier opgegroeid. Je loopt een beetje achter .
Met citaat reageren
Oud 27-03-2007, 12:07
juno
Avatar van juno
juno is offline
Ik zal er aan denken als ik door satellietschotelland loop en alleen maar hoofddoekjes voorbij zie schuiven.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2007, 12:10
Verwijderd
Citaat:
juno schreef op 27-03-2007 @ 13:07 :
Ik zal er aan denken als ik door satellietschotelland loop en alleen maar hoofddoekjes voorbij zie schuiven.
Nou, als ze een apart land hebben hoeven ze in ieder geval niet "terug naar hun eigen land", nietwaar?
Met citaat reageren
Oud 27-03-2007, 14:23
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
juno schreef op 27-03-2007 @ 13:07 :
Ik zal er aan denken als ik door satellietschotelland loop en alleen maar hoofddoekjes voorbij zie schuiven.
Dus je bent niet loyaal aan Nederland als je een hoofddoekje draagt en een schotel hebt?

Ik twijfel: of , welke zal het worden?
Met citaat reageren
Oud 27-03-2007, 17:42
jompo
Avatar van jompo
jompo is offline
Citaat:
T_ID schreef op 27-03-2007 @ 11:49 :
Dat lidmaatschap kunnen ze zoals het nu staat toch al op hun buik schrijven, dus wat let ze?
haha dat is je argument om je stelling te ondersteunen dat albayrak wellicht zou kunnen verdwijnen in turkije? hoezo triest :')
__________________
Watchin' the ships roll in, then you watch them roll away againnnn, Liliannn
Met citaat reageren
Oud 27-03-2007, 18:08
Verwijderd
Citaat:
juno schreef op 27-03-2007 @ 13:07 :
Ik zal er aan denken als ik door satellietschotelland loop en alleen maar hoofddoekjes voorbij zie schuiven.
Doe dat, misschien helpt het dat eens je beeld te veranderen.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2007, 14:12
***ailá***
Avatar van ***ailá***
***ailá*** is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 26-03-2007 @ 18:51 :
Zoals Kenjirro al zegt: als er geen argumenten zijn, gaan we krankzinnige situaties opdromen in de fantasie. En die vergelijking slaat natuurlijk als een lul op een drumstel.


nou, in dit geval was de krankzinnige situatie (dat er een vliegtuig in het WTC vloog) wel werkelijkheid Je moet er gewoon rekening mee houden, dat er zulke dingen gebeuren. Albayrak zou in Turkije ook ontvoerd kunnen worden door 1 of andere extremist die vindt dat ze de islam verloochent door onder 1 hoedje met nederland te spelen. Zou kunnen. En dan heeft Turkije het gedaan

En ik ga even heel flauw zeggen: (ik kan het niet laten): Met een lul kun je best op een drumstel slaan
Met citaat reageren
Oud 28-03-2007, 14:36
Verwijderd
Citaat:
***ailá*** schreef op 28-03-2007 @ 15:12 :
Albayrak zou in Turkije ook ontvoerd kunnen worden door 1 of andere extremist die vindt dat ze de islam verloochent door onder 1 hoedje met nederland te spelen. Zou kunnen.
Ohja, nu is Albayrak ineens ongeschikt voor een staatssecretaris, omdat ze moslim is?
Met citaat reageren
Oud 28-03-2007, 16:01
RepsaJ Neretgun
RepsaJ Neretgun is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 28-03-2007 @ 15:36 :
Ohja, nu is Albayrak ineens ongeschikt voor een staatssecretaris, omdat ze moslim is?
Eigenlijk had hij het moeten vervangen door de Turken geen moslims maar turken Turken zijn ook vrij extreemistish. Kijk maar naar het nationalisme in dat land.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2007, 18:14
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 28-03-2007 @ 15:36 :
Ohja, nu is Albayrak ineens ongeschikt voor een staatssecretaris, omdat ze moslim is?
Niet zo allergisch reageren, wat je hier doortrekt schreef ailá nergens.

Integendeel, zoals ik eerder ook al aanvoerde omtrent de Turkse wetgeving zijn dergelijke bezwaren vaak reëler dan we zouden willen.

Hrant Dink is ook vermoord omdat zijn opvattingen naar de mening van sommige extremisten anti-Turks waren.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 28-03-2007, 18:19
jompo
Avatar van jompo
jompo is offline
Citaat:
T_ID schreef op 28-03-2007 @ 19:14 :
Niet zo allergisch reageren, wat je hier doortrekt schreef ailá nergens.

Integendeel, zoals ik eerder ook al aanvoerde omtrent de Turkse wetgeving zijn dergelijke bezwaren vaak reëler dan we zouden willen.

Hrant Dink is ook vermoord omdat zijn opvattingen naar de mening van sommige extremisten anti-Turks waren.
Nee, het enige wat aila schreef was een hoop bullshit icm veel fantasie.

Je hebt niks bewezen omtrent de turkse wetgeving, daar ben je in het vorige topic ook al niet ingegaan op mijn vragen aan jou. Als je geen benul hebt hoe het Turkse strafrecht werkt icm met die debiele nationalistische aanklager poneer dan geen onzinnige stellingen die volgens jou bepaalde aspecten reeeler maken dan het in feite is.

Repsaj volgens jouw redenatie is Nederland dus ook extremistisch gezien de hoeveelheid mensen die op Wilders gestemd hebben.
__________________
Watchin' the ships roll in, then you watch them roll away againnnn, Liliannn
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Prinsjesdag
WärteR
138 23-10-2006 13:36
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Op wie zou je nu stemmen? (poll)
T_ID
500 30-09-2006 01:14


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:33.