Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-03-2017, 23:26
Verwijderd
Hi allemaal,

Ik zit een beetje ergens mee... Ik denk namelijk dat mijn neef (die even oud als mij is, 16 bijna 17) zich voor mij afkeert. Eerst logeerden we in vakanties vaak samen bij onze oma, maar de laatste vakanties zegt hij dat hij niet kan (hij liegt dan ook, zo vertelde hij een keer dat hij veel moest werken, terwijl zijn moeder later zei dat hij helemaal niet hoefde te werken). Ook had ik altijd als ik hem zag op verjaardagen een goede band met hem, maar die lijkt ook bijna verdwenen te zijn.. Misschien dat het komt omdat ik de laatste tijd echt best veel met zijn broer (die 3 jaar ouder dan ons is) om ga, zo heb ik laatst ook met die 3 jaar oudere neef gelogeerd bij onze oma, omdat mijn andere neef weer niet wilde/kon (weer met leugens)
Ik snap het gewoon niet en heb het gevoel dat we als neef en nicht uit elkaar groeien en vind dit erg jammer..

Hoe kom ik erachter wat er precies de reden van is, zonder hem te kwetsen oid?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-03-2017, 06:31
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Je kunt het eens ter sprake brengen, en aangeven dat je het jammer vind dat jullie elkaar zo weinig meer zien.

Vat het trouwens niet te persoonlijk op. Sommige mensen gaan zich in de puberteit een beetje afzetten tegen hun familie. Logeren bij oma is ineens niet stoer genoeg meer, nichtjes en neefjes zijn irritant. Dat is geen vreemde ontwikkeling.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 10-03-2017, 08:22
Yannickje
Yannickje is offline
De neef die even oud is als jij zal het waarschijnlijk wel doorhebben dat je iets of veel meer in zijn broer geïnteresseerd bent.
__________________
Genieten van al wat mooi is en het goede doen
Met citaat reageren
Oud 10-03-2017, 08:39
Verwijderd
Ik spreek mijn neven en nichten nooit. Ik heb er een stuk of 60 en daarvan misschien 5 op facebook. Eens in de twee jaar zie ik er een paar op een bruiloft of zoiets, verder geen contact. Hecht er niet te veel waarde aan.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2017, 11:28
DJTjerk17
DJTjerk17 is offline
Het is normaal gedrag ik denk dat hij nu op het moment liever met vrienden omgaat dan met familie zijn vrienden vinden leuk wat hij ook leuk vindt. Aangezien jij hem minder aandacht geeft als jou oudere neef is voor hem wel duidelijk dat hij meer plezier heeft bij zijn vrienden. Hij komt niet meer bij oma omdat oma niet kan gamen en voetballen want met oma ga je kaarten en bordspelletjes doen. En in jou vorige topic had je geloof ik ook aangegeven dat je jou neef die 3 jaar ouders is leuk vind misschien heeft zijn broertje door dat je hem aandacht geeft in de vorm van flirten dus ik denk dat je beter snel kunt doorpakken als je nog wil dat je ook een beetje familie houd, want misschien kunnen ze het allemaal niet waarderen en gaan ze misschien allemaal zo doen.

Even weer terug komend op dit topic ik ben zelf ook 18 ik logeer ook niet mee bij mijn oma niet omdat ik het niet leuk vind maar ik doe liever wat andere dingen. Jou neef is 19 hij logeert samen met jou bij oma misschien ziet hij jou ook wel zitten praat hier eens over met elkaar.

hoop dat je hier wat aan hebt

groetjes DJTjerk17
Met citaat reageren
Oud 12-03-2017, 20:45
Verwijderd
Citaat:
Het is normaal gedrag ik denk dat hij nu op het moment liever met vrienden omgaat dan met familie zijn vrienden vinden leuk wat hij ook leuk vindt. Aangezien jij hem minder aandacht geeft als jou oudere neef is voor hem wel duidelijk dat hij meer plezier heeft bij zijn vrienden. Hij komt niet meer bij oma omdat oma niet kan gamen en voetballen want met oma ga je kaarten en bordspelletjes doen. En in jou vorige topic had je geloof ik ook aangegeven dat je jou neef die 3 jaar ouders is leuk vind misschien heeft zijn broertje door dat je hem aandacht geeft in de vorm van flirten dus ik denk dat je beter snel kunt doorpakken als je nog wil dat je ook een beetje familie houd, want misschien kunnen ze het allemaal niet waarderen en gaan ze misschien allemaal zo doen.

Even weer terug komend op dit topic ik ben zelf ook 18 ik logeer ook niet mee bij mijn oma niet omdat ik het niet leuk vind maar ik doe liever wat andere dingen. Jou neef is 19 hij logeert samen met jou bij oma misschien ziet hij jou ook wel zitten praat hier eens over met elkaar.

hoop dat je hier wat aan hebt

groetjes DJTjerk17
Allereerst hartelijk dank voor je moeite om te antwoorden! Ik heb zeker wat aan je antwoord, maar ik snap niet precies wat je bedoeld met 'ik denk dat je beter snel kunt doorpakken als je nog wil dat je ook een beetje familie houd, want misschien kunnen ze het allemaal niet waarderen en gaan ze misschien allemaal zo doen'.
En ja ik bedenk me nu wel, misschien heeft die (jongere) neef het inderdaad wel een beetje door, toen ik met me oudere neef mee ging toen hij ging roken en we terug kwamen vroeg zijn broertje beetje onaardig; waar was je? Waarop hij beetje geërgerd op mijn antwoord reageerde. En hij stelde zelf voor toen hij niet kon logeren, vraag me broer dan.

Zoals je op het eind zegt: 'praat er eens over met je 19 jarige neef', hoe bedoel je dat dan, want ik wil bijvoorbeeld niet straight to the point vragen van; he vind je me leuk ofzo dat je met me wilde logeren?
Met citaat reageren
Oud 13-03-2017, 08:59
DJTjerk17
DJTjerk17 is offline
[QUOTE=Anniekb16;34328551]Allereerst hartelijk dank voor je moeite om te antwoorden! Ik heb zeker wat aan je antwoord, maar ik snap niet precies wat je bedoeld met 'ik denk dat je beter snel kunt doorpakken als je nog wil dat je ook een beetje familie houd, want misschien kunnen ze het allemaal niet waarderen en gaan ze misschien allemaal zo doen'.
En ja ik bedenk me nu wel, misschien heeft die (jongere) neef het inderdaad wel een beetje door, toen ik met me oudere neef mee ging toen hij ging roken en we terug kwamen vroeg zijn broertje beetje onaardig; waar was je? Waarop hij beetje geërgerd op mijn antwoord reageerde. En hij stelde zelf voor toen hij niet kon logeren, vraag me broer dan.

Zoals je op het eind zegt: 'praat er eens over met je 19 jarige neef', hoe bedoel je dat dan, want ik wil bijvoorbeeld niet straight to the point vragen van; he vind je me leuk ofzo dat je met me wilde logeren?[/QUOTE

Je moet gewoon met hem het gesprek aan gaan onder 4 ogen en vragen of je advies van hem mag op het gebied van liefde. Dan ga je met hem bijvoorbeeld op de logeerkamer zitten en zeg je hem ik zit ergens mee. Vraagt hij je vast wel en dat is..? en dan zeg je ik vind iemand leuk, maar het is geen normale liefde. Dan zal hij wel iets vragen van wat is het dan. Je zegt gewoon dan dat je hem leuk vind. hij zal er wel eerst van schrikken, maar wel gewoon normaal reageren. Mocht hij je niet leuk vinden op die manier wees niet verdrietig, want er zijn zat andere jongens ( Hint: zoals ik) die single zijn. Verander alleen niet je manier van doen met hem daar word het alleen maar ongemakkelijker van.

ik hoop je ook hiermee te hebben geholpen.
Als er iets onduidelijk is hoor ik het wel

Groetjes DJTjerk17

PS: het kan zijn dat er dingen heel slecht in staan heb namelijk een kater van gisteren.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2017, 08:39
DJTjerk17
DJTjerk17 is offline
Citaat:
Allereerst hartelijk dank voor je moeite om te antwoorden! Ik heb zeker wat aan je antwoord, maar ik snap niet precies wat je bedoeld met 'ik denk dat je beter snel kunt doorpakken als je nog wil dat je ook een beetje familie houd, want misschien kunnen ze het allemaal niet waarderen en gaan ze misschien allemaal zo doen'.
En ja ik bedenk me nu wel, misschien heeft die (jongere) neef het inderdaad wel een beetje door, toen ik met me oudere neef mee ging toen hij ging roken en we terug kwamen vroeg zijn broertje beetje onaardig; waar was je? Waarop hij beetje geërgerd op mijn antwoord reageerde. En hij stelde zelf voor toen hij niet kon logeren, vraag me broer dan.

Zoals je op het eind zegt: 'praat er eens over met je 19 jarige neef', hoe bedoel je dat dan, want ik wil bijvoorbeeld niet straight to the point vragen van; he vind je me leuk ofzo dat je met me wilde logeren?
heb je al een gesprek met hem gevoerd en eventueel ook met zijn broertje die zit natuurlijk ook met allemaal vragen want ik denk dat het begint op te vallen bij zijn broertje
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:31.