Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Onzin
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-07-2018, 13:51
flyaway
Avatar van flyaway
flyaway is offline
Sommige ouders verzinnen de gekste dingen en hebben er dan lol in dat hun kinderen het voor waar aannemen.

Wat is hier leuk aan en hoe draagt het bij aan je opvoeding? Waarom zou je iemand uitlachen die jouw woord serieus neemt en daarom gelooft wat je zegt? Waarom zou je die vertrouwensband op het spel zetten?
Mis ik iets?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-07-2018, 14:00
Verwijderd
Over wat voor soort dingen heb je het dan?
Met citaat reageren
Oud 20-07-2018, 14:04
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
Ik kan me behalve dingen als de paashaas, sinterklaas en de kerstman ook niet zo snel bedenken waar je het over hebt.
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Met citaat reageren
Oud 20-07-2018, 14:17
Verwijderd
... en religie.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2018, 14:21
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
examples plz
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 20-07-2018, 14:24
flyaway
Avatar van flyaway
flyaway is offline
Sommige mensen vinden het leuk om dingen te zeggen als:

Paspoppen waren ooit mensen, tot hun batterij op was.

Of dat ze een broertje hadden die in een augurk is veranderd en opgegeten door de buurman.

Of dat als je iets in de magnetron doet, je er niet naar mag kijken zolang die aanstaat omdat je eten anders ontploft.


\_0_/
Met citaat reageren
Oud 20-07-2018, 14:24
Verwijderd
Met citaat reageren
Oud 20-07-2018, 14:25
Verwijderd
oh wacht...
Met citaat reageren
Oud 20-07-2018, 14:26
Verwijderd
Sommige ouders doen dat ja, ik heb me daar ook al eens over verwonderd. Vrienden en familie van mij als ouders doen dat niet, want het slaat nergens op. De fantasie van kinderen is echt te groot om hier lol over te hebben.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2018, 14:26
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
Sommige mensen vinden het leuk om dingen te zeggen als:

N=1 natuurlijk, maar ik ken echt niemand die zoiets zegt
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 20-07-2018, 14:47
Mema
Avatar van Mema
Mema is offline
Mijn moeder vertelde altijd dat ik niet aan't kookwekkertje mocht draaien omdat als die afging terwijl de cake nog niet klaar was, de cake in elkaar zou zakken.

Hier snap ik het nut wel van, kut kind steeds dat wekkertje verzetten nadat ze dat zei nooit meer eraan gezeten als we aan 't bakken waren.
__________________
Wie/Wat is ertur?
Met citaat reageren
Oud 20-07-2018, 14:50
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Van mijn oma mocht ik geen gekke bek trekken als de klok zou slaan, want dan zou je gezicht zo blijven staan.

En ik mocht niet neuspeuteren, want daar kreeg je korsten van op je hoofd.

Hierbij heeft het nog enig opvoedkundig nut, want met een beetje geluk trekt je (klein)kind dan geen gekke bekken en stopt het met neuspeuteren. Al werkt het natuurlijk voor geen meter, want mini-Eline ging juist neuspeuteren om te kijken hoe lang je dat nu moest volhouden tot je korsten op je hoofd kreeg.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 20-07-2018, 15:18
Verwijderd
Wat is er mis met gekke bekken trekken of neuspeuteren? Ik doe beiden aan de lopende band en ik ben fucking succesvol.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2018, 15:19
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Ik heb een kennis die aan haar dochters vertelde dat ze door de ogen van de bomen altijd kon kijken wat ze aan het uitvreten waren. En één van haar dochters (nu 19) bekende dat ze daardoor nooit iets durfde te doen wat niet mocht Ik vind dat echt een gevalletje 'parenting done right'. Wat Eline zegt, onschuldige opvoedkundige dingen, waarom niet.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 20-07-2018, 16:11
Verwijderd
Citaat:
Ik heb een kennis die aan haar dochters vertelde dat ze door de ogen van de bomen altijd kon kijken wat ze aan het uitvreten waren. En één van haar dochters (nu 19) bekende dat ze daardoor nooit iets durfde te doen wat niet mocht Ik vind dat echt een gevalletje 'parenting done right'. Wat Eline zegt, onschuldige opvoedkundige dingen, waarom niet.
Ik weet niet zo goed wat ik hiervan moet vinden...
Met citaat reageren
Oud 20-07-2018, 16:14
flyaway
Avatar van flyaway
flyaway is offline
Citaat:
Ik heb een kennis die aan haar dochters vertelde dat ze door de ogen van de bomen altijd kon kijken wat ze aan het uitvreten waren. En één van haar dochters (nu 19) bekende dat ze daardoor nooit iets durfde te doen wat niet mocht Ik vind dat echt een gevalletje 'parenting done right'. Wat Eline zegt, onschuldige opvoedkundige dingen, waarom niet.
Hier zie ik nog enig nut van in, of in elk geval logica in de gedachtegang van de ouders.
Maar de voorbeelden die ik gaf kan ik nog steeds geen begrip voor vinden
Met citaat reageren
Oud 20-07-2018, 16:16
Verwijderd
Mja, ik denk dat "dingen doen die niet mogen" dan wel wat omschreven moet worden. Het klinkt een beetje als "god ziet alles", waardoor ik mensen ken die niet gingen masturberen enzo. Tja dat vind ik natuurlijk absoluut niet kunnen.

Zelf zit ik te denken hoe ik voor de gek werd gehouden eigenlijk
Met citaat reageren
Oud 20-07-2018, 16:40
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
Ik denk omdat je geen test van bekwaamheid hoeft af te leggen om een kind te krijgen, en dat daarom simpele en/of vervelende mensen ook kinderen hebben.
__________________
Who's this jabroni?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 20-07-2018, 16:44
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
Ik heb wel dingen te horen gekregen als 'ons konijn is weggelopen' ipv 'hij is dood', maar daarmee probeerde m'n ouders me wrs alleen maar te beschermen.
Er was me ook verteld dat ik geen kauwgom mocht doorslikken, want dan groeide er een Kauwgomboom in m'n buik.

Oh en ik heb m'n ouders niet meer vertrouwd sinds ze me vertelden over Sinterklaas.
__________________
Who's this jabroni?
Met citaat reageren
Oud 21-07-2018, 03:04
Pr0xy
Avatar van Pr0xy
Pr0xy is offline
Dat je moest bidden, want dan zou het eten lekkerder zijn
__________________
|Ratatatatatata boink pfffff|Ben jij de albatrosvos?|Wajonger sinds 2013|Trans Pride|Kringloopvrijwilliger
Met citaat reageren
Oud 21-07-2018, 06:21
Verwijderd
Citaat:
Sommige mensen vinden het leuk om dingen te zeggen als:

Paspoppen waren ooit mensen, tot hun batterij op was.

Of dat ze een broertje hadden die in een augurk is veranderd en opgegeten door de buurman.

Of dat als je iets in de magnetron doet, je er niet naar mag kijken zolang die aanstaat omdat je eten anders ontploft.


\_0_/
Wtf Wie verzint dat.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2018, 19:39
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Mja, ik denk dat "dingen doen die niet mogen" dan wel wat omschreven moet worden. Het klinkt een beetje als "god ziet alles", waardoor ik mensen ken die niet gingen masturberen enzo. Tja dat vind ik natuurlijk absoluut niet kunnen.

Zelf zit ik te denken hoe ik voor de gek werd gehouden eigenlijk
Het ging vooral om dingen buitenhuis (want daar zijn bomen, natuurlijk, dat is de hele logica).
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 21-07-2018, 20:26
Korreltjezout
Avatar van Korreltjezout
Korreltjezout is offline
Citaat:
Van mijn oma mocht ik geen gekke bek trekken als de klok zou slaan, want dan zou je gezicht zo blijven staan.

En ik mocht niet neuspeuteren, want daar kreeg je korsten van op je hoofd.

Hierbij heeft het nog enig opvoedkundig nut, want met een beetje geluk trekt je (klein)kind dan geen gekke bekken en stopt het met neuspeuteren. Al werkt het natuurlijk voor geen meter, want mini-Eline ging juist neuspeuteren om te kijken hoe lang je dat nu moest volhouden tot je korsten op je hoofd kreeg.
Dat van die gekke bekken werd mij ook altijd verteld!
En dat ik kon fluiten als ik korstjes zou eten.
__________________
Forumdownie
Met citaat reageren
Oud 21-07-2018, 20:28
Korreltjezout
Avatar van Korreltjezout
Korreltjezout is offline
En mijn moeder zei regelmatig dat ik vierkante ogen zou krijgen als ik te lang achter de computer bleef zitten, maar volgens mij vond ze dat gewoon grappig om te zeggen. Rare vrouw is het
__________________
Forumdownie
Met citaat reageren
Oud 21-07-2018, 21:40
Verwijderd
Mijn pa zei in de auto bij een bord met 50 altijd tegen mijn broertje "kijk Jap! 50! Meer mogen ter niet in!" Voor de grap. Wij dachten dat hij dat ook wel wist want van tachtig wist hij ook dat dat de maximumsnelheid is. Klein drama toen hij erachter kwam dat het net wat anders zat. Was echter nooit met opzet.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-07-2018, 22:34
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
Om de kinderen te leren dat je niet alles moet geloven wat je hoort.
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Met citaat reageren
Oud 21-07-2018, 22:44
Verwijderd
Wat ik oprecht heel naar vind, zijn ouders die anderen gebruiken om hun eigen emoties te laten zien. Toen ik achter de kassa zat, kwam ik dat regelmatig tegen. "als je nu niet stil bent, wordt de kassajuffrouw boos op je, want ze kan mama niet verstaan." "Als je niet dat jurkje aan doet naar oma's verjaardag, wordt oma heel verdrietig" heb ik ook al eens gehoord. NEE, koe. Jij wil dat je kind doet wat jij zegt, gebruik daar dan geen anderen voor. Kom nou.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2018, 22:46
Verwijderd
Ik vind het nog veel naarder als dat gebeurd met dingen die eigenlijk leuk zouden moeten zijn, zoals met sinterklaas of zo. Dreigen dat sinterklaas of zwarte (of welke kleur dan ook) Piet boos op je word omdat x vind ik zoiets gemeens.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2018, 22:47
Verwijderd
Citaat:
Wat ik oprecht heel naar vind, zijn ouders die anderen gebruiken om hun eigen emoties te laten zien. Toen ik achter de kassa zat, kwam ik dat regelmatig tegen. "als je nu niet stil bent, wordt de kassajuffrouw boos op je, want ze kan mama niet verstaan." "Als je niet dat jurkje aan doet naar oma's verjaardag, wordt oma heel verdrietig" heb ik ook al eens gehoord. NEE, koe. Jij wil dat je kind doet wat jij zegt, gebruik daar dan geen anderen voor. Kom nou.
Hahahaha, ik vraag me af of dat tegenwoordig nog voorkomt. Vroeger hoorde ik het met enige regelmaat maar tegenwoordig niet meer.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2018, 22:48
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Mijn ouders deden dat nooit zo (zover ik me kan herinneren), maar mijn zus had een handje van dingen verzinnen. Er zit 4,5 jaar tussen ons, dus het was vrij makkelijk voor haar om me dingen te laten geloven. Ze heeft me wel eens verteld dat ik eigenlijk haar dochter was, maar dat 4,5 een beetje jong was om een kind op te voeden, dus dat mama dat had gedaan. Ook had ze een geheime kelder in haar kamer vol met beroemdheden. Als ik dan aan haar deur stond, riep ze “snel <insert beroemdheid van de jaren 90>, de geheime kelder in voor mijn zusje je/jullie ziet” en dat vond ik super irritant. Eerst geloofde ik het ook nog maar daarna was het gewoon vervelend. Zo had ze nog wel meer dingen. Die shit probeert ze nu aan haar zoon aan te smeren, maar die is gelukkig niet zo achterlijk als ik
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2018, 23:02
Loezzel
Avatar van Loezzel
Loezzel is offline
Ach, het hoort er een beetje bij vind ik. Een kind leert uiteindelijk feit en fictie te onderscheiden. Dat volwassenen het doen vind ik een beetje raar, dat pubers en oudere kinderen dat bij jonge kinderen doen snap ik wel.
__________________
I'll be your fantasy friend forever
Met citaat reageren
Oud 21-07-2018, 23:18
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Citaat:
Wat ik oprecht heel naar vind, zijn ouders die anderen gebruiken om hun eigen emoties te laten zien. Toen ik achter de kassa zat, kwam ik dat regelmatig tegen. "als je nu niet stil bent, wordt de kassajuffrouw boos op je, want ze kan mama niet verstaan." "Als je niet dat jurkje aan doet naar oma's verjaardag, wordt oma heel verdrietig" heb ik ook al eens gehoord. NEE, koe. Jij wil dat je kind doet wat jij zegt, gebruik daar dan geen anderen voor. Kom nou.
Citaat:
Hahahaha, ik vraag me af of dat tegenwoordig nog voorkomt. Vroeger hoorde ik het met enige regelmaat maar tegenwoordig niet meer.
Ojaa zeker komt deze nog voor Tijdens mijn glansvolle carrière als caissière tot 1 jaar terug heb ik me heel regelmatig moet inhouden om het kind niet te vertellen dat het van de kassajuf best mocht praten/zeuren/rennen/halve zakken brood op mocht kanen/oid. Gewoon alleen al om het principe
Met citaat reageren
Oud 21-07-2018, 23:21
Verwijderd
Ik zou er misschien wel iets van gezegd hebben denk ik
Met citaat reageren
Oud 21-07-2018, 23:21
Verwijderd
Mijn moeder kneep ons gewoon als we moeilijk waren in de supermarkt en dat werkte verbazingwekkend goed
Met citaat reageren
Oud 21-07-2018, 23:27
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
Mijn moeder liet me soms gewoon achter als ik liep te jengelen. Natuurlijk volgde ik snel als ik 'r niet meer zag, maar dat wist zij ook wel.
__________________
Who's this jabroni?
Met citaat reageren
Oud 21-07-2018, 23:29
Verwijderd
Ik denk dat dat misschien wel de beste methode is maar ik heb geen kleintjes dus ik kan het niet met zekerheid zeggen. Het werkte bij mijn jongste broertje uitstekend.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 21-07-2018, 23:31
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
De goeie ouwe 'ik zal je een reden geven om te huilen!' werkte ook wel. M'n moeder is nogal intens als ze boos is.
__________________
Who's this jabroni?
Met citaat reageren
Oud 22-07-2018, 21:41
Pr0xy
Avatar van Pr0xy
Pr0xy is offline
Ik zeg tegen mensen met lawaaikinderen in de supermarkt of bij Mediamarkt ofzo altijd dat het slechte ouders zijn. Kinderen luisteren naar hun ouders, tenzij het slechte ouders zijn. Dan proberen ze dat kutkind stil te krijgen, maar dan moet Pr0xy eerst boos worden voordat het lukt.
__________________
|Ratatatatatata boink pfffff|Ben jij de albatrosvos?|Wajonger sinds 2013|Trans Pride|Kringloopvrijwilliger
Met citaat reageren
Oud 22-07-2018, 21:45
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Citaat:
Ik zou er misschien wel iets van gezegd hebben denk ik
O als ik er op eigen houtje zat en niet keurig moest blijven voor het imago vd winkel dan had ik dat ook zeer zeker gedaan
Met citaat reageren
Oud 22-07-2018, 21:48
Pr0xy
Avatar van Pr0xy
Pr0xy is offline
Citaat:
O als ik er op eigen houtje zat en niet keurig moest blijven voor het imago vd winkel dan had ik dat ook zeer zeker gedaan
Wat heeft het imago van de winkel ermee te maken?
__________________
|Ratatatatatata boink pfffff|Ben jij de albatrosvos?|Wajonger sinds 2013|Trans Pride|Kringloopvrijwilliger
Met citaat reageren
Oud 22-07-2018, 21:48
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Mijn oppaskindje luistert overigens prima als ik met haar in de winkel ben. Ze mag altijd vrij lopen als ze gewoon luistert en zich gedraagd. Anders moet ze in de kar. Alleen een blik naar de kar is daardoor vaak al voldoende omdat ze weet dat ik het ook gewoon doe en het geen loos dreigement is. Ze kan wel eens dwars zijn hoor, maar ze weet haarfijn waar de grenzen liggen en dat ze daar niet overheen hoeft te gaan
Met citaat reageren
Oud 22-07-2018, 22:14
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Citaat:
Mijn moeder liet me soms gewoon achter als ik liep te jengelen. Natuurlijk volgde ik snel als ik 'r niet meer zag, maar dat wist zij ook wel.
Dat werkt echt kei goed.
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Met citaat reageren
Oud 22-07-2018, 22:16
Verwijderd
Citaat:
Mijn moeder liet me soms gewoon achter als ik liep te jengelen. Natuurlijk volgde ik snel als ik 'r niet meer zag, maar dat wist zij ook wel.
Hier geloof ik ook in. Mijn moeder heeft me meerdere keren laten liggen in de supermarkt als ik dramatisch deed. Als ze dan bij de uitgang was, kwam ik er toch maar achter aan, alsof er niks gebeurd was.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2018, 22:44
Verwijderd
Citaat:
Het ging vooral om dingen buitenhuis (want daar zijn bomen, natuurlijk, dat is de hele logica).
fikkie stoken
Met citaat reageren
Oud 22-07-2018, 22:49
Verwijderd
Citaat:
Wat ik oprecht heel naar vind, zijn ouders die anderen gebruiken om hun eigen emoties te laten zien. Toen ik achter de kassa zat, kwam ik dat regelmatig tegen. "als je nu niet stil bent, wordt de kassajuffrouw boos op je, want ze kan mama niet verstaan." "Als je niet dat jurkje aan doet naar oma's verjaardag, wordt oma heel verdrietig" heb ik ook al eens gehoord. NEE, koe. Jij wil dat je kind doet wat jij zegt, gebruik daar dan geen anderen voor. Kom nou.
Hier zei ik altijd wat van tegen de ouder
Met citaat reageren
Oud 22-07-2018, 22:50
Verwijderd
Ik zou dat nu ook doen, destijds was ik 16 en durfde dat niet.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2018, 22:58
Verwijderd
En bij mij was de setting iets anders
Met citaat reageren
Oud 22-07-2018, 23:02
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Citaat:
fikkie stoken
Omg ben je ook een pyromaantje
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Met citaat reageren
Oud 23-07-2018, 16:26
Verwijderd
Citaat:
Omg ben je ook een pyromaantje
Ja.

omg veel gedaan ook.. mijn broers ook, maar we hebben dat van onze pa geleerd, want die vond het stiekem ook heel leuk.

Wij waren best ruige kinderen ook, en mochten ook heel veel klooien en buiten spelen. Behalve als er letsel ofzo dreigde of dingen dreigden kapot te gaan, met name bij andere kinderen, dan werden onze ouders heel boos dus dat hebben we nooit geflikt
Met citaat reageren
Oud 25-07-2018, 20:36
betercore
Avatar van betercore
betercore is offline
Niet echt opvoeding want het was mijn opa ipv mn vader ofzo, maar hij deed ook altijd zoiets

Als ik 's avonds niet stil ging slapen dan kwam hij met een zakdoekje en sliep ik ineens De dag erna deed poepen meestal wel pijn, maar echt heel vreemd, het werkte supergoed! Dus ook niet echt wijsmaken ofzo
__________________
Mario Götze ist ein deutscher Fußballspieler, der in den Niederlanden bei der PSV Eindhoven unter Vertrag steht
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie Christelijke Leugens [Deel I]
Sweet_Hadar
1 14-03-2004 21:29


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:37.