Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-02-2005, 09:20
sjlot
Avatar van sjlot
sjlot is offline
haaj
8 maanden geleden kreeg ik een heel lief vriendje. mijn ouders vinden hem niet heel erg leuk, hij is verlegen en zegt niet zo veel tegen mensen die hij niet zo goed kent. ik heb er geen problemen mee maar mijn ouders dus wel.
2 maanden geleden ging het uit omdat hij vreemd gegaan was, ik was erg verdrietig heb de hele week lopen kotsen, maar na een week ging t weer aan omdat hij mij terug wilde.
sinds het uit is geweest laten mijn ouders hem het huis niet in, ze willen dat ik hem nooit meer zie.
ik heb de afgelopen 2 maanden dagelijks ruzie met mijn ouders, omdat ik wil dat ze mij lekker laten doen wat ik zelf wil. ze weten nu allebei dat t weer aan is, ik vind dat ze t niet kunnen maken om hem dan alsnog niet meer binnen te laten komen, zij denken er anders over.

ik spreek nu al 2 maanden alleen in het geheim af, k ben ook afgelopen vrijdag bij hem blijven slapen (ze denken nog steeds dat ik bij een vriendin ben wezen slapen)

k vind het erg moeilijk om tegen mijn ouders te liegen 3 keer in de week, k ben heel bang dat ze er achter zullen komen.

wat vinden jullie dat ik moet doen? door blijven gaan met liegen? blijven ruzie maken met ze tot het mag? gewoon maar uitmaken dan?

liefs, sjlot
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-02-2005, 10:02
Bo
Avatar van Bo
Bo is offline
Ik zou sowiso stoppen met liegen, ik denk dat die leugens uiteindelijk uit zullen komen. Dat biedt je ouders alleen maar mogelijkheden om nog meer argumenten te bedenken waarom hij niet goed voor je zou zijn (want hij zet je aan tot liegen).

Als ik in jouw schoenen zou staan, zou ik een gesprek aan gaan met mijn ouders. Ik zou daarin eerlijk vertellen dat er nog steeds sprake is van een relatie, dat ik begrip zou hebben voor hun mening maar dat ik me daar niet door zou laten leiden (begrip is altijd goed, dat wekt sympathie).

Ook zou ik benadrukken dat als ik een foute keuze maak, ik daar vanzelf achter kom, en dat ik daar dan van zou leren. Dat hoort bij volwassen worden (ook een plus, want ouders zijn gevoelig voor verantworod gedrag, en hiermee laat jij zien dat je je bewust bent van je eigen gedrag).

Je ouders moeten zich aanpassen, ze kunnen op zn minst moeite doen hem te leren kennen of doen alsof ze hem aardig vinden. Je vriend evengoed, want hij kan ook proberen wat spraakzamer te zijn en je ouders de gelegenheid te geven hem te leren kennen.

Mocht het allemaal niet baten; gewoon stug volhouden. Als jullie over 5 jaar trouwen zien ze vanzelf in dat het serieus is.

Ps. Hoe oud ben je?
__________________
free, single, sexy and sweet

Laatst gewijzigd op 27-02-2005 om 10:05.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2005, 10:10
sjlot
Avatar van sjlot
sjlot is offline
Citaat:
Bo schreef op 27-02-2005 @ 11:02 :
Ik zou sowiso stoppen met liegen, ik denk dat die leugens uiteindelijk uit zullen komen. Dat biedt je ouders alleen maar mogelijkheden om nog meer argumenten te bedenken waarom hij niet goed voor je zou zijn (want hij zet je aan tot liegen).

Als ik in jouw schoenen zou staan, zou ik een gesprek aan gaan met mijn ouders. Ik zou daarin eerlijk vertellen dat er nog steeds sprake is van een relatie, dat ik begrip zou hebben voor hun mening maar dat ik me daar niet door zou laten leiden (begrip is altijd goed, dat wekt sympathie).

Ook zou ik benadrukken dat als ik een foute keuze maak, ik daar vanzelf achter kom, en dat ik daar dan van zou leren. Dat hoort bij volwassen worden (ook een plus, want ouders zijn gevoelig voor verantworod gedrag, en hiermee laat jij zien dat je je bewust bent van je eigen gedrag).

Je ouders moeten zich aanpassen, ze kunnen op zn minst moeite doen hem te leren kennen of doen alsof ze hem aardig vinden. Je vriend evengoed, want hij kan ook proberen wat spraakzamer te zijn en je ouders de gelegenheid te geven hem te leren kennen.

Mocht het allemaal niet baten; gewoon stug volhouden. Als jullie over 5 jaar trouwen zien ze vanzelf in dat het serieus is.

Ps. Hoe oud ben je?
bijna 15

Laatst gewijzigd op 27-02-2005 om 20:58.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2005, 10:30
synclinorium
Avatar van synclinorium
synclinorium is offline
Als hij een keer vreemd gaat dan doet hij dat ook wel twee of drie keer. Ik denk dat je ouders je hier voor willen behoeden, dat je niet weer gekwetst wordt en niet weer een week loopt te kotsen.
__________________
Alleen citrusfruit heeft het morele recht om tegen persvrijheid te zijn.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2005, 10:33
sjlot
Avatar van sjlot
sjlot is offline
Citaat:
synclinorium schreef op 27-02-2005 @ 11:30 :
Als hij een keer vreemd gaat dan doet hij dat ook wel twee of drie keer. Ik denk dat je ouders je hier voor willen behoeden, dat je niet weer gekwetst wordt en niet weer een week loopt te kotsen.
maar ze weten niet eens dat hij vreemd is gegaan, wel dat t uit geweest is...maar kheb gezegd dat t kwam omdat we zo veel ruzie hadden(wat ook wel een beetje waar was...ik kwam er pas later achter dat hij vreemd gegaan was..)
hij zegt er van geleerd te hebben en weet ook dat hij het kan schudden als hij t nog n keer doet..
Met citaat reageren
Oud 27-02-2005, 10:34
Verwijderd
Een ezel stoot zich in het gemeen geen twee maal aan dezelfde steen.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2005, 10:56
mizz-unknown
mizz-unknown is offline
Ik heb in dezelde situatie gezeten als jou!

Na 1,5jaar verkering is mijn vriend ook vreemdgegaan en is het uitgegaan. Maar na 2weken helemaal overstuur geweest te zijn is het wel weer aangegaan. Bij ons is het er alleen maar beter op geworden maar hij moet zeker wel zijn best doen om jou vertrouwen terug te krijgen. En alleen dan kan je het een plekje geven en samen verder gaan. Maar mijn ma was al niet zo dol op hem en na die 2weken dat hij me zo gekwetst had en het aanging wou ze hem niet meer binnen hebben.

Ik snap wel waarom mijn ma het deed. Ze wou niet dat ik gekwetst werd en na al mijn verdriet wouden ze gewoon niet dat hij het weer zou doen. Maar het was wel weer aan dus dat was steeds maar afspreken bij hem. Hier was hij niet meer welkom dus dat was echt een vervelende situatie. Maar na 2maanden was ik het gewoon zat. Ik heb mijn moeder een brief geschreven. Dat het mijn keuze was en hoe hij nu was. Er stond gewoon alles in wat ik dacht ook dat mensen een tweede keus verdienen.

Na die brief vroeg ze of hij weer kwam om erover te praten en na dat gesprek was alles weer goed. Het gaat nu thuis ook beter.

Maar je moet wel begrijpen dat het hun huis is en dat hun regelens gelden. Probeer ook eens met ze te praten over dat hij ook goede kanten heeft. Vraag waarom ze niet willen dat je met hem omgaat. Want deze situatie is voor jullie allebei niet leuk!
Maar blijf hier niet om liegen!
Met citaat reageren
Oud 27-02-2005, 11:23
Verwijderd
Citaat:
synclinorium schreef op 27-02-2005 @ 11:30 :
Als hij een keer vreemd gaat dan doet hij dat ook wel twee of drie keer. Ik denk dat je ouders je hier voor willen behoeden, dat je niet weer gekwetst wordt en niet weer een week loopt te kotsen.
Ik denk dat dat meer iets waar jij zelf over moet nadenken.
Mijn ex is bijna vreemdgegaan. Mijn moeder heeft ook een keer gezegd (of meerdere, dat weet ik niet meer) dat ik het uit moest maken (ondanks het feit dat ze echt wel gek op m was). Toen heb ik haar even duidelijk gemaakt dat IK dat wel zou beslissen en dat ik het vanzelf zou merken als ik op mn bek zou gaan. Dan had ik tenminste zelf gekozen voor deze weg en ook voor het feit dat het pijn zou kunnen doen. Als ik een foute beslissing neem kom ik daar graag zelf achter, in plaats van dat mijn moeder voor mij beslist dat ik het uit maak. Want wie geeft de garantie dat mijn relatie kapot gaat door datgeen waar zij bang voor zijn?
Mijn moeder kwam met: ik weet het uit ervaring..
Daar kon ze mij niet mee pakken. Elke situatie en elke relatie is anders. Ik kom mezelf heus wel tegen als ik een foute beslissing maak.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2005, 12:02
Verwijderd
Citaat:
mizz-unknown schreef op 27-02-2005 @ 11:56 :
Er stond gewoon alles in wat ik dacht ook dat mensen een tweede keus verdienen.
Ik denk dat je een tweede kans bedoelt... Ik hoop ook dat je dat hebt opgeschreven, anders zou je moeder wel een vreemd idee gekregen hebben van jouw mening.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2005, 13:02
Multilot
Avatar van Multilot
Multilot is offline
ik zou er niet mee kunnen leven, dat mijn ouders (en in mijn geval broer en zus) niet met mn vriend zouden kunnen opschieten. Dat was voor mij ook een van de redenen dat ik het met mijn vorige vriend heb uitgemaakt, ik begon ook in te zien dat ze gelijk hadden..
In jou geval zou ik het je ouders gewoon vertellen. En wat ze ook doen, blijf rustig, houd de eer aan jezelf en kom zelfverzekerd over.
Succes ermee
__________________
Lief zijn!
Met citaat reageren
Oud 27-02-2005, 13:28
Mara
Mara is offline
Citaat:
sjlot schreef op 27-02-2005 @ 11:10 :
bijna 15 maar k gedraag me wel wat ouder k vind je tips wel goed trouwens bedankt
Het feit dat je zegt dat je je ouder gedraagt dan je werkelijke leeftijd laat mij juist het tegendeel geloven.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2005, 14:34
MB
Avatar van MB
MB is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 27-02-2005 @ 14:28 :
Het feit dat je zegt dat je je ouder gedraagt dan je werkelijke leeftijd laat mij juist het tegendeel geloven.
Al sje je ouder gedraagt dan je leeftijd dan geloof jij dat je je jonger gedraagt dan je leeftijd

__________________
As finishing touch, God created the dutch
Met citaat reageren
Oud 27-02-2005, 14:41
Smobbo
Avatar van Smobbo
Smobbo is offline
Offtopic: ze bedoelt denk ik dat het dom is om te zeggen 'dat je je ouder gedraagt' aangezien dat meestal gewoon nergens op slaat (en je overkomt als een breezersletje maar dat terzijde).

Maar ff ontopic, het lijkt me eerlijk gezegd sterk dat je ouders jouw vriend niet leuk vinden omdat ie 'stil is'. Is dr echt niet wat anders aan de hand? want om iemand daarom gelijk als niet leuk/geschikt voor je dochter te vinden...
Iig zoals iedereen al zegt, stoppen met liegen. en een keer een gesprek met je ouders én je vriend hebben. Dat wordt een kutgesprek, maar als iedereen daarin wel eerlijk is lost het al een hoop op.
__________________
WOEi !
Met citaat reageren
Oud 27-02-2005, 15:04
Verwijderd
Citaat:
Smobbo schreef op 27-02-2005 @ 15:41 :

Maar ff ontopic, het lijkt me eerlijk gezegd sterk dat je ouders jouw vriend niet leuk vinden omdat ie 'stil is'. Is dr echt niet wat anders aan de hand? want om iemand daarom gelijk als niet leuk/geschikt voor je dochter te vinden...
Iig zoals iedereen al zegt, stoppen met liegen. en een keer een gesprek met je ouders én je vriend hebben. Dat wordt een kutgesprek, maar als iedereen daarin wel eerlijk is lost het al een hoop op.
Ja het lijkt me ook een beetje sterk, er moet toch wel wat meer aan de hand zijn dan dat... En als je ouders zeggen van niet, dan zou ik het daar toch nog maar eens met ze over hebben.
En verder ja idd stoppen met liegen dat lijkt me al een goede stap.
Mss hebben je ouders wel gelijk...
Met citaat reageren
Oud 27-02-2005, 16:15
Mara
Mara is offline
Citaat:
Smobbo schreef op 27-02-2005 @ 15:41 :
Offtopic: ze bedoelt denk ik dat het dom is om te zeggen 'dat je je ouder gedraagt' aangezien dat meestal gewoon nergens op slaat (en je overkomt als een breezersletje maar dat terzijde).
Exact. Meisjes die dat soort dingen zeggen gedragen zich meestal juist vrij kinderachtig.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2005, 20:40
sjlot
Avatar van sjlot
sjlot is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 27-02-2005 @ 17:15 :
Exact. Meisjes die dat soort dingen zeggen gedragen zich meestal juist vrij kinderachtig.
joh als jij dat zo ziet, prima, maar als ik zeg ik ben 14, dan zou sowieso niemand meer op dit topic reageren, en dan zou iedereen zeggen van o op je 14de ben je toch nog niet verliefd, zoals vorige keer gebeurde

ga met zo'n mededeling alsjeblieft iemand anders lastig vallen

trouwens ik vind het kinderachtiger dat jij zo'n opmerking maakt met: o juist dan ben je kinderachtig

maar dat even ter zijde

Laatst gewijzigd op 27-02-2005 om 20:50.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2005, 20:51
Crunchie
Avatar van Crunchie
Crunchie is offline
Citaat:
sjlot schreef op 27-02-2005 @ 21:40 :
joh als jij dat zo ziet, prima, maar als ik zeg ik ben 14, dan zou sowieso niemand meer op dit topic reageren, en dan zou iedereen zeggen van o op je 14de ben je toch nog niet verliefd, zoals vorige keer gebeurde

ga met zo'n mededeling alsjeblieft iemand anders lastig vallen
Je hebt wel gelijk, maar je had het bij 'bijna 15' moeten houden. De toevoeging kwam een beetje duf over.

Ontopic: Stop met liegen en laat dat lieve vriendje dat vreemd gaat en door je ouders wordt afgekeurd varen. Zoek iemand waardoor je niet hoeft te kotsen en te liegen.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2005, 21:25
bracelance
Avatar van bracelance
bracelance is offline
Je bent 14 jaar en je ouders zijn daarom waarschijnlijk nog heel erg beschermend. Als je op die leeftijd al een wat langere relatie hebt en de jongen dan vreemd gaat heeft dat wel een impact. Hoe lullig het ook klinkt ze kunnen het wel maken om hem niet binnen te laten, het is tenslotte hun huis. Je moet allereerst stoppen met liegen, als ze erachter komen zullen ze je al helemaal niet meer vertrouwen en leidt het van kwaad tot erger. Misschien moet je niet schreeuwend discussieren met je ouders over je vriendje maar moet je zeggen dat je hem echt heel erg leuk vindt en hem nog een kans wil geven. Misschien is hij niet wat je ouders verstaan onder de perfecte match voor hun dochter (want dat willen ouders gewoon) maar jij bent er gelukkig mee. Accepteren ze dat niet dan is het misschien slimmer om de relatie buiten de deur te houden en hun de tijd te geven om eraan te wennen dat je hem echt graag bij je wil. Maar je bent 14 jaar en liefdesgevoelens is op dat moment net het weer, en kan zo weer veranderen. Je ouders hebben het beste met je voor, misschien moet je daar eens aan denken...
__________________
Van een writersblock heb ik nooit last gehad, volgens mijn vrienden komt dat omdat ik nog van een hoopje stront een taartje kan maken...
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 27-02-2005, 21:37
Verwijderd
Veertien, liegen tegen je ouders, in het geheim afspreken en in het geheim blijven slapen: dit vraagt om tuchtiging!
Met citaat reageren
Oud 27-02-2005, 22:02
LittleLucille
LittleLucille is offline
ik zou die jongen niet meer vertrouwen, zou er super achterdochtig van worden..
__________________
Sometimes An Accident Is No Accident At All...
Met citaat reageren
Oud 27-02-2005, 22:15
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
nare man schreef op 27-02-2005 @ 22:37 :
Veertien, liegen tegen je ouders, in het geheim afspreken en in het geheim blijven slapen: dit vraagt om tuchtiging!
Mwoah, lijkt mij typisch puber-gedrag.

Je ouders moeten niet zo mekkeren. Je moet het lekker zelf uitzoeken.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2005, 22:38
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
bracelance schreef op 27-02-2005 @ 22:25 :
Je bent 14 jaar en je ouders zijn daarom waarschijnlijk nog heel erg beschermend. Als je op die leeftijd al een wat langere relatie hebt en de jongen dan vreemd gaat heeft dat wel een impact. Hoe lullig het ook klinkt ze kunnen het wel maken om hem niet binnen te laten, het is tenslotte hun huis. Je moet allereerst stoppen met liegen, als ze erachter komen zullen ze je al helemaal niet meer vertrouwen en leidt het van kwaad tot erger. Misschien moet je niet schreeuwend discussieren met je ouders over je vriendje maar moet je zeggen dat je hem echt heel erg leuk vindt en hem nog een kans wil geven. Misschien is hij niet wat je ouders verstaan onder de perfecte match voor hun dochter (want dat willen ouders gewoon) maar jij bent er gelukkig mee. Accepteren ze dat niet dan is het misschien slimmer om de relatie buiten de deur te houden en hun de tijd te geven om eraan te wennen dat je hem echt graag bij je wil. Maar je bent 14 jaar en liefdesgevoelens is op dat moment net het weer, en kan zo weer veranderen. Je ouders hebben het beste met je voor, misschien moet je daar eens aan denken...
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 28-02-2005, 00:01
Verwijderd
Citaat:
Levitating Nun schreef op 27-02-2005 @ 23:15 :
Mwoah, lijkt mij typisch puber-gedrag.

Je ouders moeten niet zo mekkeren. Je moet het lekker zelf uitzoeken.
Meisjes van veertien moeten het niet 'zelf uitzoeken', die moeten gewoon gehoorzamen aan hun ouders.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2005, 00:01
Wuotan
Avatar van Wuotan
Wuotan is offline
Citaat:
nare man schreef op 28-02-2005 @ 01:01 :
Meisjes van veertien moeten het niet 'zelf uitzoeken', die moeten gewoon gehoorzamen aan hun ouders.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2005, 00:02
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 28-02-2005 @ 01:01 :
Meisjes van veertien moeten het niet 'zelf uitzoeken', die moeten gewoon gehoorzamen aan hun ouders.
Precies.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-02-2005, 08:27
Smobbo
Avatar van Smobbo
Smobbo is offline
Citaat:
nare man schreef op 28-02-2005 @ 01:01 :
Meisjes van veertien moeten het niet 'zelf uitzoeken', die moeten gewoon gehoorzamen aan hun ouders.

LOL...
Dit vind ik dan weer wat euh 'kort door de bocht'.
Tuurlijk zijn je ouders op die leeftijd nog beschermend, maar ik vind dat als ze zichzelf zo 'ouder dan haar leeftijdsgenoten' voelt ze ook net als oudere mensen (waarbij ouder al bij 17-18 (?) begint) gigantisch hard op dr bek mag gaan met een (volgens haar ouders) fout vriendje...
Hierbij zeg ik niet dat het gegarandeerd fout gaat, maar de lekkere start ontbreekt nog ff .
__________________
WOEi !
Met citaat reageren
Oud 28-02-2005, 08:40
sjlot
Avatar van sjlot
sjlot is offline
nou ik heb gister dus met mijn ouders gepraat

bedankt dat jullie me allemaal kinderachtig vinden

hij mag weer langskomen, hoewel mijn ouders het net leuk vinden, ze moeten toch

beetje triest dat jullie allemaal vinden dat domme meisjes van 14 maar naar hun ouders moeten luisteren
Met citaat reageren
Oud 28-02-2005, 08:51
Verwijderd
Citaat:
Smobbo schreef op 28-02-2005 @ 09:27 :
LOL...
Dit vind ik dan weer wat euh 'kort door de bocht'.
Tuurlijk zijn je ouders op die leeftijd nog beschermend, maar ik vind dat als ze zichzelf zo 'ouder dan haar leeftijdsgenoten' voelt ze ook net als oudere mensen (waarbij ouder al bij 17-18 (?) begint) gigantisch hard op dr bek mag gaan met een (volgens haar ouders) fout vriendje...
Nee, dat is lekker. Die ouders doen dat juist om te voorkomen dat ze op haar bek gaat, omdat ze geen zin hebben om dat kind zichzelf emotioneel naar de knoppen te laten helpen.

Vanuit opvoedkundig oogpunt is 'laat het kind het maar zelf uitzoeken en wacht tot het op zijn/haar bek gaat' nou niet bepaald de beste benadering. Persoonlijk vind ik dat kinderen moeten leren dat ze niet alles kunnen krijgen wat ze maar willen. Dat haar ouders het nog steeds 'niet leuk' vinden maar dat ze het 'moeten' accepteren vind ik eigenlijk onbestaanbaar.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2005, 10:08
Verwijderd
Citaat:
sjlot schreef op 28-02-2005 @ 09:40 :
nou ik heb gister dus met mijn ouders gepraat

bedankt dat jullie me allemaal kinderachtig vinden

hij mag weer langskomen, hoewel mijn ouders het net leuk vinden, ze moeten toch

beetje triest dat jullie allemaal vinden dat domme meisjes van 14 maar naar hun ouders moeten luisteren
Je bent niet kinderachtig, je bent gewoon een stuk jonger dan veel anderen hier. Ze moeten er maar aan wennen dat hier ook mensen van 14 komen en graag serieus advies willen.

Iig fijn dat hij weer langs mag komen. Anders zou het ook wel heel raar zijn.. je blijft toch wel met 'm af blijft spreken. Dan kunnen ze er beter voor zorgen dat hij gewoon bij je thuis mag komen, anders maken ze je het alleen maar onnodig moeilijk en ze bereiken er niks mee, behalve dan dat er een steeds grotere afstand tussen jou en je ouders komt.

Natuurlijk willen ze niet dat je gekwetst wordt, maar zoiets kunnen ze niet voorkomen door dingen te gaan verbieden. Wat ze beter kunnen doen is ervoor zorgen dat ze te vertrouwen zijn, dat je het gevoel krijgt dat je met alles bij hen terecht kunt zonder gestraft te worden voor dingen waar je niets aan kunt doen. Op die manier kunnen ze je advies geven en proberen te helpen en is de kans veel groter dat het effect heeft. En bovendien versterkt het jullie band.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2005, 10:59
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Mwah, nare man, nu ben ik het toch niet met je eens. Kinderen kunnen niet alles krijgen wat ze willen, sure. Maar dit gaat over haar vriendje waar ze al 8 maanden mee heeft gehad. Hij is vreemdgegaan en zij wil het opnieuw proberen. Ik vind het logisch dat de ouder sceptisch zijn, maar verbieden vind ik ver gaan. Op je 14e ben je jong maar lang niet altijd achterlijk. Bovendien krijg je van verbieden zulke situaties. Dan kan je beter even een goed gesprek hebben als ouder(s) met je kind over dat jij er niet helemaal blij mee bent en dat je je kind wil behoeden voor fouten en zo.. maar niet verbieden.

Ik wil nog wel even de laatste zin van bracelance post benadrukken: Je ouders hebben het beste met je voor, misschien moet je daar eens aan denken...
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 28-02-2005, 12:06
Mara
Mara is offline
@sjlot: Dat ge-'ik vind jou juist kinderachtig omdat jij dit zegt' getuigt nou niet van echte volwassenheid.

Moet zeggen dat ik 't toch grotendeels met nare eens ben. Op je 14e ben je nog niet echt wereldwijs (en voor ik er op aangevallen word: nee, op je 17e vaak ook nog niet genoeg). Je ouders zijn al een tijdje op deze wereld, hebben zelf ook wel genoeg meegemaakt waarschijnlijk. Omdat het dus je ouders zijn willen ze jou die pijn besparen, lijkt me logisch.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2005, 12:11
meisje
meisje is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 28-02-2005 @ 13:06 :
@sjlot: Dat ge-'ik vind jou juist kinderachtig omdat jij dit zegt' getuigt nou niet van echte volwassenheid.

Moet zeggen dat ik 't toch grotendeels met nare eens ben. Op je 14e ben je nog niet echt wereldwijs (en voor ik er op aangevallen word: nee, op je 17e vaak ook nog niet genoeg). Je ouders zijn al een tijdje op deze wereld, hebben zelf ook wel genoeg meegemaakt waarschijnlijk. Omdat het dus je ouders zijn willen ze jou die pijn besparen, lijkt me logisch.
Die ouders zijn er een beetje laat mee, aangezien ts al vier bedpartners heeft 'versleten'.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2005, 12:23
bench140
Avatar van bench140
bench140 is offline
Ik zou lekker blijven liegen, want als je ze het verteld geloven ze je toch niet meer als je bijv naar een vriendin gaat. En als ze er dan achter komen zijn ze echt niet minder boos als dat je het ze verteld.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2005, 12:56
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
meisje schreef op 28-02-2005 @ 13:11 :
Die ouders zijn er een beetje laat mee, aangezien ts al vier bedpartners heeft 'versleten'.
Hehe, ja.
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 28-02-2005, 17:03
Verwijderd
Citaat:
grl schreef op 28-02-2005 @ 11:59 :
Mwah, nare man, nu ben ik het toch niet met je eens. Kinderen kunnen niet alles krijgen wat ze willen, sure. Maar dit gaat over haar vriendje waar ze al 8 maanden mee heeft gehad. Hij is vreemdgegaan en zij wil het opnieuw proberen. Ik vind het logisch dat de ouder sceptisch zijn, maar verbieden vind ik ver gaan. Op je 14e ben je jong maar lang niet altijd achterlijk. Bovendien krijg je van verbieden zulke situaties. Dan kan je beter even een goed gesprek hebben als ouder(s) met je kind over dat jij er niet helemaal blij mee bent en dat je je kind wil behoeden voor fouten en zo.. maar niet verbieden.
Ik beweer ook niet dat ze achterlijk is, ik beweer alleen dat meisjes van veertien over het algemeen niet goed in staat zijn om hun eigen belangen waar te nemen, niet goed weten of ze gebruikt worden of niet en dergelijke. Ze zijn geestelijk nog zo onvolwassen, beïnvloedbaar en naïef.

Dat er uitzonderingen op die regel zijn is natuurlijk duidelijk. Ik ken de ts niet, misschien is zij wel ongelooflijk verstandig (hoewel je je kunt afvragen of het wel goed is dat een veertienjarige enorm levenswijs is, maar dat is een andere discussie). Waar het om gaat is dat ze tegen haar ouders liegt. Dat stuit me tegen de borst.

Het feit dat ze al acht maanden met haar vriend heeft doet daar op zich niet aan af. Ook al heeft ze vier kerels versleten, dat maakt het alleen nog maar erger - ik kan me goed voorstellen dat haar ouders willen dat ze zich meer op haar schoolwerk richt en niet op zo'n serieuze manier met kerels bezighoudt.

Als mijn dochter op haar veertiende een vriend van acht maanden zou hebben en daarmee het bed zou delen zou ze figuurlijk gesproken de kuisheidsgordel omkrijgen. Kom nou zeg, straks loopt ze op haar zeventiende achter de kinderwagen.

Die kerel zou trouwens ook beter moeten weten, een beetje meisjes van veertien pakken. Zal wel een enorm verstandig en volwassen persoon zijn.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2005, 17:10
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
nare man schreef op 28-02-2005 @ 18:03 :
*cut*.
Nou ja. Ik vind het natuurlijk ook niet goed dat ze tegen haar ouders liegt. Dat lijkt me duidelijk. Maar ik vind het onzin om je kind te gaan verbieden met haar vriend om te gaan. 14, 25 of 386.. Haar vriend heeft iets behoorlijk fout gedaan.. en haar daarmee vast gekwetst en zo. Maar als het haar keuze is om zich daar weer opnieuw in te storten dan moet ze dat maar doen. Ik vind niet dat het aan de ouders is om te zeggen dat ze dat niet moet doen. Wel dat ze haar moeten waarschuwen.
Daar reageerde ik ook op in je post. Het "ik verbied je om met je vriend om te gaan" gedeelte.

Ik heb even de leeftijd van de vriend gemist... misschien is hij ook wel 14 of 15 of zo?
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 28-02-2005, 17:28
Mara
Mara is offline
Citaat:
meisje schreef op 28-02-2005 @ 13:11 :
Die ouders zijn er een beetje laat mee, aangezien ts al vier bedpartners heeft 'versleten'.
Dat heb ik gemist
Met citaat reageren
Oud 28-02-2005, 17:35
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
MeelFriek: http://forum.scholieren.com/showthre...9#post16029629
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 28-02-2005, 17:37
Mara
Mara is offline
Ahzo.

Is het érg verwonderlijk dat ik TS nu niet meer serieus neem?
En als deze post al waar is, dat ik het dan volledig eens ben met de ouders en vind dat ze haar naar school moeten brengen en halen en haar thuis op haar kamer moeten opsluiten totdat ze leert wat normaal gedrag is voor een 14-jarige?
Met citaat reageren
Oud 28-02-2005, 21:56
Smobbo
Avatar van Smobbo
Smobbo is offline
Vooral met de wetenschap dat ze dr al 4 'versleten' heeft begin ik die ouders steeds meer te begrijpen!
Het enige wat nu nog mist om de soap compleet te maken is de leeftijd van het vriendje (het liefst natuurlijk lekker oud...). achja maar ik denk dat je de paar serieuzere reacties er al wel uitgefiltert hebt, en ik denk ook dat de reacties van de rest mss wel een lampje bij je zou kunnen laten branden.
__________________
WOEi !
Met citaat reageren
Oud 28-02-2005, 23:15
Lieved
Avatar van Lieved
Lieved is offline
Citaat:
sjlot schreef op 27-02-2005 @ 10:20 :
haaj
8 maanden geleden kreeg ik een heel lief vriendje. mijn ouders vinden hem niet heel erg leuk, hij is verlegen en zegt niet zo veel tegen mensen die hij niet zo goed kent. ik heb er geen problemen mee maar mijn ouders dus wel.
2 maanden geleden ging het uit omdat hij vreemd gegaan was, ik was erg verdrietig heb de hele week lopen kotsen, maar na een week ging t weer aan omdat hij mij terug wilde.
sinds het uit is geweest laten mijn ouders hem het huis niet in, ze willen dat ik hem nooit meer zie.
ik heb de afgelopen 2 maanden dagelijks ruzie met mijn ouders, omdat ik wil dat ze mij lekker laten doen wat ik zelf wil. ze weten nu allebei dat t weer aan is, ik vind dat ze t niet kunnen maken om hem dan alsnog niet meer binnen te laten komen, zij denken er anders over.

ik spreek nu al 2 maanden alleen in het geheim af, k ben ook afgelopen vrijdag bij hem blijven slapen (ze denken nog steeds dat ik bij een vriendin ben wezen slapen)

k vind het erg moeilijk om tegen mijn ouders te liegen 3 keer in de week, k ben heel bang dat ze er achter zullen komen.

wat vinden jullie dat ik moet doen? door blijven gaan met liegen? blijven ruzie maken met ze tot het mag? gewoon maar uitmaken dan?

liefs, sjlot

Meisje..je bent nog veel te jong om nu al al die relatie problemen te hebben en al dat liegen tegen je ouders..als je vriendje is vreemdgegaan..ik zou er eens serieus over gaan nadenken om het uit te maken, je gaat toch niet op je 14e druk maken over een joch waardoor je tegen je ouders moet liegen en die is vreemdgegaan? Ik meen het, maak het uit en geniet van deze tijd.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2005, 06:21
sjlot
Avatar van sjlot
sjlot is offline
Citaat:
Smobbo schreef op 28-02-2005 @ 22:56 :
Vooral met de wetenschap dat ze dr al 4 'versleten' heeft begin ik die ouders steeds meer te begrijpen!
Het enige wat nu nog mist om de soap compleet te maken is de leeftijd van het vriendje (het liefst natuurlijk lekker oud...). achja maar ik denk dat je de paar serieuzere reacties er al wel uitgefiltert hebt, en ik denk ook dat de reacties van de rest mss wel een lampje bij je zou kunnen laten branden.
hij is net 17

maargoed, die...3 serieuze reacties kan ik wel wat mee
Met citaat reageren
Oud 01-03-2005, 06:32
Verwijderd
Je loopt zelfs hier te liegen? =p

Hmmm... puberty.

Zoals gezegd, stop met liegen. Uiteindelijk doet het meer kwaad dan goed. Je ouders weten waarschijnlijk al hoe het gaat en dat het helemaal niet apart zou zijn als hij weer vreemd zou gaan maar daar moeten ze jou achter laten komen, laten leren van de fouten..

En ook al trap je er als een groot deel van de meiden (en gozers) 500 x in, dit soort keuzes moeten ze je gewoon zelf laten maken zodat je zelf in kan zien wat je fout hebt gedaan.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2005, 06:33
Verwijderd
Citaat:
sjlot schreef op 01-03-2005 @ 07:21 :
hij is net 17

maargoed, die...3 serieuze reacties kan ik wel wat mee
oh en lees de beschrijving die bij smilies staan..

of gebruik ze niet/
Met citaat reageren
Oud 01-03-2005, 09:56
Gammaray
Avatar van Gammaray
Gammaray is offline
Citaat:
bracelance schreef op 27-02-2005 @ 22:25 :
Je bent 14 jaar en je ouders zijn daarom waarschijnlijk nog heel erg beschermend. Als je op die leeftijd al een wat langere relatie hebt en de jongen dan vreemd gaat heeft dat wel een impact. Hoe lullig het ook klinkt ze kunnen het wel maken om hem niet binnen te laten, het is tenslotte hun huis. Je moet allereerst stoppen met liegen, als ze erachter komen zullen ze je al helemaal niet meer vertrouwen en leidt het van kwaad tot erger. Misschien moet je niet schreeuwend discussieren met je ouders over je vriendje maar moet je zeggen dat je hem echt heel erg leuk vindt en hem nog een kans wil geven. Misschien is hij niet wat je ouders verstaan onder de perfecte match voor hun dochter (want dat willen ouders gewoon) maar jij bent er gelukkig mee. Accepteren ze dat niet dan is het misschien slimmer om de relatie buiten de deur te houden en hun de tijd te geven om eraan te wennen dat je hem echt graag bij je wil. Maar je bent 14 jaar en liefdesgevoelens is op dat moment net het weer, en kan zo weer veranderen. Je ouders hebben het beste met je voor, misschien moet je daar eens aan denken...
Prima uitgesproken helemaal mee eens
__________________
Spelfouten inbegrepen
Met citaat reageren
Oud 02-03-2005, 11:02
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
synclinorium schreef op 27-02-2005 @ 11:30 :
Als hij een keer vreemd gaat dan doet hij dat ook wel twee of drie keer. Ik denk dat je ouders je hier voor willen behoeden, dat je niet weer gekwetst wordt en niet weer een week loopt te kotsen.
Precies. Ik zou maar een baaf meisje worden als ik jou was, Sjlot, en lekker naar je ouders luisteren. En die gozer lozen.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2005, 11:06
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
meisje schreef op 28-02-2005 @ 13:11 :
Die ouders zijn er een beetje laat mee, aangezien ts al vier bedpartners heeft 'versleten'.
Op haar 14e??? Over sletten gesproken...
Met citaat reageren
Oud 02-03-2005, 11:18
devilzsangel
devilzsangel is offline
heb ik ook gehad

ik moest het aan de telefoon uit maken

waar mijn moeder bij was...en daarna belde hij nog

kei vaak maar dat heeft ze me nooit gezegd enzo

k mogt ook het huis niet meer uit enzo

succes meis!!!
__________________
kus, knuf, groet, love...petra
Met citaat reageren
Oud 02-03-2005, 11:26
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
devilzsangel schreef op 02-03-2005 @ 12:18 :
heb ik ook gehad

ik moest het aan de telefoon uit maken

waar mijn moeder bij was...en daarna belde hij nog

kei vaak maar dat heeft ze me nooit gezegd enzo

k mogt ook het huis niet meer uit enzo

succes meis!!!
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Moet ik het nog een kans geven?
Bookloverano
6 27-06-2016 11:04
Studeren Ik weet geen opleiding
Samantha1992
35 05-12-2007 12:57
Liefde & Relatie ouder vinden mijn 7 jaar oudere vriend niet goed.
annetjuh90
86 16-03-2005 20:11
Liefde & Relatie Wat moet ik nou doen?
Verwijderd
50 28-08-2004 16:58
Psychologie MIJN SPREEKBEURT WILLEN JULLIE PLEASE ChEcKEN
kleinedraak
13 25-08-2002 20:43
Liefde & Relatie Mijn ouders willen dat ik het uitmaak...
Possession
9 18-03-2002 23:28


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:33.