Oud 15-05-2013, 21:59
Nanuka
Nanuka is offline
Beste allemaal,

Ik zoek hier jullie mening over mijn situatie:

In 2008 was ik klaar met de VWO Natuur en Techniek in Spanje, daarna heb ik bepaald om naar Nederland te komen gewoon om het leven een beetje te veranderen en om talen te leren... Dus ik heb wel de taal geleerd en dan dacht ik over een studie te volgen. Ik dacht altijd over architectuur dus ik begon in 2012 de WO bouwkunde. Maar in december was de studie financiering gestopt. Omdat ik nog spaanse nationaliteit heb, moet ik minimaal 8 uren per week werken verplicht om de studie financiering te kunnen krijgen. Ik had geen baan in oktober dus ze hebben het gelijk gestopt met de consecuentie dat ik met de studie moeste stoppen.

Ik was toen helemaal verdrietig omdat ik al veel tijd en moeite had geinvesteerd om te kunnen beginnen (ook extra nederlandse examen en zo).

En nu werk ik als order picker, maar ik zie mijzelf als in een soort zwart gaat. Elke keer dat ik probeer te solliciteren is de taal niet goed genoeg of de ervaring of de diploma's... Maar ik kan niet studeren zonder de bijbaan.

Ik zat te denken over werken en studeren (dan hoef ik niet met DUO te praten) maar ik weet niet meer eigelijk de richting want bouwkunde was anders dat ik dacht (ik wilde meer techniek).

In septemeber beginnen de opleidingen dus ik moet een oplossing voor mijn situatie vinden want anders moet ik in de zwarte gaat nog een jaar blijven en ik word steeds gekker!


wat zou jullie doen?

dank jullie wel
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-05-2013, 21:54
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Gewoon zoals iedereen doet: dom werk doen zodat je je studie kunt betalen en stufi krijgt. Desnoods ga je in een fabriek aan de lopende band staan of schoonmaakwerk doen in het ziekenhuis.

Als je meer met techniek wil werken dan met schrijven en meten dan is natuurkunde misschien een betere opleiding voor je (dan moet je proefjes uitvoeren enzo). of bijvoorbeeld iets als civiele techniek.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 17-05-2013, 19:57
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Ja, acht uur schoonmaakwerk per week vinden moet toch wel lukken?

Als natuurkundige kan ik natuurkunde natuurlijk (huhu) aanraden, al weet ik niet wat je precies bedoelt met "meer techniek". Ik ben zelf theoreticus, maar als je liever met je handen bezig bent kun je ook de experimentele kant op. Levert je overigens ook een 100% baangarantie op.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Studeren/werken in Zweden
LexH
3 14-10-2008 13:13
Studeren Internationaal gerichte opleidingen
Goldfish
32 15-08-2007 13:56
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap De kwestie "Taïda"
Maurice
415 05-05-2006 21:38
Lifestyle Ambities, iemand?
Verwijderd
84 01-10-2004 15:17
Algemene schoolzaken Ik vind islamitische scholen goed!
*~SuPaHgIrL~*
44 10-10-2003 21:27
Verhalen & Gedichten (verhaal) Het zware studiehuis
Ieke
4 06-10-2002 10:18


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:19.