Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-03-2017, 13:11
Verwijderd
Hallo,

Vorige week vrijdag had ik mijn vriendin gevraagd om samen te gaan uiteten, hier heb ik geen antwoord op gekregen en sindsdien doet ze nogal kortaf/duurt lang voordat ik een reactie terug krijg.

Nu had ik haar gevraagd of er iets aan de hand was, de eerste keer kreeg ik te horen dat er niks aan de hand was, en de 2de keer kreeg ik te horen dat ze graag met me wou praten. Vanmiddag kreeg ik een bericht dat ze eigenlijk de komende 2 weken niet kan afspreken

Ik heb nu eigenlijk geen idee wat er aan de hand is , heb al een paar keer gevraagd of ik het probleem was maar heb er nooit antwoord op gekregen. Het begint me langzamerhand ook een beetje te irriteren en voor mij maakt het een beetje de relatie kapot

Wat zou ik nu het beste kunnen doen? Misschien zijn er mede scholieren die zo'n zelfde ervaring hebben gehad en die me wat kunnen helpen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-03-2017, 13:32
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Dit klinkt inderdaad niet heel fijn. Misschien kan je je vriendin eens opbellen en vragen of je even met haar kunt praten, dan hoef je niet af te spreken maar heb je waarschijnlijk wel een beter gesprek dan over Whatsapp.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 01-03-2017, 14:53
Verwijderd
Hoe vaak spreken jullie elkaar normaal gezien (buiten whatsapp)? Meerdere keren per week of bijvoorbeeld maar eens per maand?

Het klinkt niet echt positief dit, linksom of rechtsom, maar zij is de enige die er iets meer over kan vertellen.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2017, 19:07
MaxRenn
Avatar van MaxRenn
MaxRenn is offline
Het klinkt inderdaad niet als een rooskleurig scenario. Vergeet niet dat vrouwen over het algemeen meer waarde hechten aan romantiek dan jongens. Dus als een romantisch etentje niet werkt zul je zwaarder geschut in moeten zetten. Probeer haar te verbazen en te verassen. Zorg dat je haar hart bereikt, zorg dat je de passie en spanning die jullie ooit hadden weer aansteekt.

Stuur haar over de post een lieve kaart waarin je schrijft over een moment dat belangrijk was voor jullie samen. Bijvoorbeeld over jullie ontmoeting, eerste afspraakje of een moment waarin je veel (emotionele) steun aan haar had. Om het af te maken doe je ook een leuke foto van jullie samen bij de kaart in.

Het belangrijkste is dat je dit niet tegen haar of wie dan ook zegt. Meiden zijn dol op spontane en leuke verassingen. Laat nadat je de kaart op de post hebt gedaan ook even niets van je horen. De kans is groot dat het kaartje + foto voor haar confronterend zullen zijn en haar aan het denken zet. Het zal niet lang duren totdat ze op een of andere manier contact met je zoekt en het een en ander zal uitleggen. Als dat gebeurt wees dan geduldig met haar.

Als je na een lange tijd niets meer van haar hoort, kun je haar met meerdere verschillende middelen voor de laatste keer bereiken, bijvoorbeeld door te bellen, whatsappen, e-mailen en facebooken. Zeg dan dat je haar hebt geschreven nooit meer wat van haar hoort.

Vergeet niet dat iedereen zijn of haar eigen sterrenpad volgt.
__________________
I've seen things in this city that make Dante's Inferno read like Winnie The Pooh.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2017, 20:14
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Als je een relatie hebt zou ik toch echt proberen eerst eens gewoon in gesprek te gaan. TS kan wel heel hard zijn best doen om zijn vriendin te verrassen, maar volgens mij zit daar niet het probleem.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 01-03-2017, 21:12
MaxRenn
Avatar van MaxRenn
MaxRenn is offline
Citaat:
Als je een relatie hebt zou ik toch echt proberen eerst eens gewoon in gesprek te gaan. TS kan wel heel hard zijn best doen om zijn vriendin te verrassen, maar volgens mij zit daar niet het probleem.
True, het is sowieso beter om eerst persoonlijk of in een goed telefoongesprek problemen op te lossen. Maar als dat niet lukt, wat is er dan mis met je vriend of vriendin op een originele manier vertellen over mooie dingen die je samen hebt meegemaakt? Als je, je vriend of vriendin zo onverwachts kan raken zet je hem of haar aan het denken. Dat denken uit zich vanzelf wel via een of andere vorm van communicatie.

Wie weet waarom zijn vriendin zo tegen hem reageert, maar als alles uit de zak met trucjes geen effect heeft dan moet je creatief worden. Ik neem aan dat JustJur(: graag wilt weten wat er aan de hand is en waar hij aan toe is.

Een zelf geschreven brief in combinatie met een belangrijke foto heeft toch meer charme en impact dan directe (telefoon)gesprekken of smsjes en whatsappjes. Hoe mooi en uitgebreid je die berichtjes ook schrijft het blijft standaard en generiek aanvoelen.

Niet geschoten is altijd mis.
__________________
I've seen things in this city that make Dante's Inferno read like Winnie The Pooh.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2017, 21:36
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Ik moet helaas vanuit mijn eigen ervaring vertellen dat zo'n lieve verassing ook tegengesteld effect kan hebben. Toen het tussen mij en mijn ex niet lekker liep wilde ik graag wat ruimte. Hij probeerde de liefde weer aan te wakkeren met brieven en lieve berichtjes en ik had daar totaal geen behoefte aan. Ik vond het maar irritant, blijkbaar snapte hij niet dat ik ruimte nodig had... Ik had juist geen behoefte aan dat sentimentele gedoe. Uiteindelijk dreef dat ons juist verder uit elkaar

Duidelijk communiceren en verwachtingen naar elkaar uitspreken zijn wat mij betreft ingrediënten voor een succesvolle relatie.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 18-03-2017, 19:16
robbie14
robbie14 is offline
Citaat:
Ik moet helaas vanuit mijn eigen ervaring vertellen dat zo'n lieve verassing ook tegengesteld effect kan hebben. Toen het tussen mij en mijn ex niet lekker liep wilde ik graag wat ruimte. Hij probeerde de liefde weer aan te wakkeren met brieven en lieve berichtjes en ik had daar totaal geen behoefte aan. Ik vond het maar irritant, blijkbaar snapte hij niet dat ik ruimte nodig had... Ik had juist geen behoefte aan dat sentimentele gedoe. Uiteindelijk dreef dat ons juist verder uit elkaar

Duidelijk communiceren en verwachtingen naar elkaar uitspreken zijn wat mij betreft ingrediënten voor een succesvolle relatie.

Makkelijker gezegd dan gedaan. Meiden geven subtiele hints en nemen aan dat jongens snappen wat de bedoeling is, terwijl jongens gewoon duidelijk willen horen wat de bedoeling is.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2017, 20:40
Jultjuuh
Jultjuuh is offline
misschien heeft je vriendin gewoon echt die twee weken geen tijd? Vertrouw je haar? Probeer toch eens met haar af te spreken of ga gewoon bij haar langs als je weet dat ze thuis is. Jullie moeten echt eens praten
Met citaat reageren
Oud 18-03-2017, 21:22
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Makkelijker gezegd dan gedaan. Meiden geven subtiele hints en nemen aan dat jongens snappen wat de bedoeling is, terwijl jongens gewoon duidelijk willen horen wat de bedoeling is.
Ik heb zelf de laatste jaren geleerd om gewoon duidelijk te zeggen wat ik vind/ verwacht/ nodig heb. Nogmaals: communicatie is belangrijk En communicatie is altijd twee-richtingsverkeer. Dus geen vage hints droppen, maar gewoon samen in gesprek gaan.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie ik weet het niet meer....
Mandii--xx
6 28-01-2010 21:32
Verhalen & Gedichten Een derde gedachte, (verhaal, nog niet af).
Noor-91
3 26-01-2006 09:55
Psychologie mijn familie en ik...
ilse
8 23-02-2004 12:34
Algemene schoolzaken mijn familie en ik...
ilse
7 21-02-2004 22:54
Verhalen & Gedichten Mijn verhaal: Afscheid
tiram
71 20-12-2003 13:30
ARTistiek Een verhaaltje van mij...
Eend
5 03-12-2001 14:58


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:52.