Oud 19-03-2018, 21:15
Spiderman404
Spiderman404 is offline
Hey mensen, alvast sorry voor het lange verhaal,

Ik ben 17 en wordt pas over 7 maanden 18, maar ik wil ontzettend graag het huis uit. Dit omdat mijn ouders me emotioneel manipuleren en mij heel lang fysiek hebben mishandelt. Nu is er al een tijd geen geweld meer maar dat maakt de sfeer en leefomgeving hier niet beter. Ik ben van turkse afkomst en de oudste dochter dus er wordt van mij verwacht dat ik van alles doe, en ik ben er klaar mee.

Ik ben geen pop waar mijn ouders mee kunnen spelen die precies doet wat ze zeggen. Mn hele leven is het al "doe dit, doe dat, luister je niet dan sla ik je hoofd tegen de muur". Vanaf het moment dat ik thuiskom tot ik weer weg ga wordt er constant naar me geschreeuwd, moet ik klusjes doen, (wat geen drama is maar we hebben daar een schema voor en toch moet ik alles doen), wordt er mij vertelt dat ik waardeloos ben, dat ik niet nuttig ben etc.

Mijn broers en zussen worden met rust gelaten. Mn broers omdat het jongens zijn en "ja dat is toch wel anders he" (dat is so fucking sexistisch btw, ik walg er echt van), en mn zusjes omdat die jong zijn en half onder mijn bescherming vallen. Daarmee bedoel ik dat ik alle gevechten aan moet gaan en dat mn zusjes daarvan profiteren.

Nu was het mijn idee om gewoon bij mn beste vriendin te wonen. Die ken ik al 7 jaar en vertrouw ik ook echt. Zij hebben een extra kamer en daar zou ik dus kunnen wonen en dan leg ik elke maand ong 100 euro of meer bij als huur. Ik heb een baan dus voor school kan ik zelf betalen en tis dichtbij haar huis dus dat komt goed.

Alleen kan ik legaal niet weg en zullen mijn ouders er niet mee eens zijn als ik vertrek. Mijn vraag is dus, als ik toch mijn spullen pak en bij mn vriendin intrek, wat zijn mijn ouders rechten? Wat kunnen ze legaal flikken om me terug te brengen? En wat zou ik kunnen doen om te bewijzen dat ik voor me zelf kan zorgen en echt niet thuis wil zijn?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-03-2018, 21:26
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Misschien heb je hier iets aan: http://richtlijnenjeugdhulp.nl/uithu...e-voor-ouders/
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 20-03-2018, 22:16
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Waarom zou je niet weg kunnen? Ik ben op mijn 17e het huis uit gegaan en had niet eens dit soort problemen. Maar Eline geeft een link, dus berust je besluit niet op mijn anekdotische reactie!
Met citaat reageren
Oud 20-03-2018, 22:48
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Waarom zou je niet weg kunnen? Ik ben op mijn 17e het huis uit gegaan en had niet eens dit soort problemen. Maar Eline geeft een link, dus berust je besluit niet op mijn anekdotische reactie!
Je kunt op je 17e met toestemming van je ouders best uit huis, maar als je ouders dat niet willen wordt dat wel een probleem
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Het is alsof ik niet leef!
Dreamer1234
21 15-11-2016 09:32
Liefde & Relatie Hoe vindt ik me een vriendin?
one-life_33
5 14-03-2016 21:04
Psychologie vader van een vriendin... wat nu?
lief mutsje
59 07-09-2004 09:52
Psychologie hoe kan ik het beste met haar omgaan --> depressieve vriendin
marrel
13 02-07-2004 17:48
Liefde & Relatie Ik snap het even niet meer...
Mytana
7 18-03-2002 22:48
Psychologie Onderwerp kan ik het geven ? een verhaal over een bij voorbaat verneukt leven ofzo
Waarom?
2 02-02-2002 17:30


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:38.