Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-03-2014, 18:31
Kelly-xxl
Kelly-xxl is offline
Hallo,

Ik zal het kort houden, het condoom is gescheurt ik vertelde het mijn moeder en die antwoordde met dat als ik zwanger zou zijn ik abortus moet plegen. Dit wil ik niet. Ik vind om heel eerlijk te zijn ''abortus = moord'' Mijn vriend wil dit ook niet. Maar we zijn wel nog erg jong... 15 en 16.

Hoe haal ik mijn moeder over om niet abortus te hoeven plegen als ik zwanger zou zijn?

Groetjes Kelly.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-03-2014, 18:36
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Je moeder kan je daar natuurlijk niet toe dwingen. Wel kun je je afvragen of het verstandig is om op jouw leeftijd kinderen te nemen en of "abortus = moord" een zinnig argument tegen abortus is.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2014, 18:48
Verwijderd
Wil je serieus een tienermoeder worden? En ben je dan ook vegetariër?
Met citaat reageren
Oud 27-03-2014, 18:53
Miss.Jazz.
Avatar van Miss.Jazz.
Miss.Jazz. is offline
Een kind heeft ouders nodig die het financieel en emotioneel aan kunnen. Die stabiel zijn, levenservaring hebben en bewust zijn van de belangrijke dingen in het leven. Jullie hebben dat kind op misschien liefde na, niets te bieden. Liefde is belangrijk, maar alleen daarmee haalt hij/zij het niet in het leven.

Op de vraag hoe je je moeder kan overtuigen, heb ik geen antwoord.
__________________
Meetwaterkan.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2014, 18:56
Verwijderd
Als, als, als. Heb je de morning after pil genomen toen het condoom scheurde? Ben je over tijd?

Verder mag je moeder je hier niet in dwingen, dus je hoeft sowieso niets. Al is het natuurlijk wel fijner als jullie het met elkaar eens zijn. Maar kijk eerst maar eens of je überhaupt zwanger bent.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2014, 18:57
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Als het condoom kort geleden gescheurd is kan je nog de morning after pil nemen, zodat je niet zover komt dat je na moet gaan denken over een eventuele abortus.

Citaat:
De morning-afterpil met levonorgestrel kun je het beste binnen 12 uur innemen, maar in elk geval binnen 72 uur (3 dagen). De morning-afterpil met ulipristal moet je binnen 120 uur (5 dagen) innemen.
Of jullie als 15-16 jarigen in staat zijn, zeker zonder steun van jouw ouders, een kind te hebben en op te voeden is natuurlijk een goede vraag. Je bent misschien nu heel verliefd op hem en ziet het wel zitten om met hem een gezinnetje te hebben en daar je studie voor op te geven. Maar die verliefdheid kan net zo goed weg gaan, je krijgt immers sneller ruzie als je op jullie leeftijd al zulke grote verantwoordelijkheden draagt over een kind terwijl je zelf nog niet eens volwassen bent. Denk hier goed over na.

Wanneer je het mogelijk kind niet wilt laten aborteren, maar zelf ook niet in staat bent ervoor te zorgen, is laten adopteren misschien een optie? Bespreek dit, mocht het relevant worden, ook eens met je vriend en moeder.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 28-03-2014, 16:33
LoveYourLife
Avatar van LoveYourLife
LoveYourLife is offline
Ik ben het aan de ene kant wel met je moeder eens maar aan de andere kant ook met jouw en je vriend en inderdaad ik denk er ook zo over dat abortus eigenlijk moord is maar aan de andere kant en nu ben ik het eens met je moeder is het wel beter voor jullie allebei, zoals al is gezegd is de morning after pil een idee. maar kiezen jullie ervoor om het kind samen op te voeden kan je moeder het er misschien niet mee eens zijn, maar je moeder kan niet dwingen tot abortus. Maar! Opvoeden op jonge leeftijd is niet gemakkelijk, want ik weet wel zo´n klein beetje wat dat inhoud, mijn ouders werken een groot deel van de dag en hebben ook pas weer een kindje gekregen, als ik nu thuis ben gaat mijn moeder naar het werk en zorg ik voor mijn kleine zusje, het zal niet makkelijk zijn maar als je hulp krijgt van jou ouders en misschien die van hem dan moet het wel lukken. Maar voor nu zou ik er heel goed over nadenken.

Om je moeder over te halen? Zeg dat je het echt wel aankunt en dat jullie het echt graag willen, ga desnoods met haar in discussie... heeft bij mij en mijn ouders bij zoveel geholpen!
__________________
LoveYourLife, LiveYourLife, DreamYourLife, Dream tomorrow live today!
Met citaat reageren
Oud 28-03-2014, 17:11
Verwijderd
Beter moord dan een levenslange marteling.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2014, 17:55
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Citaat:

Om je moeder over te halen? Zeg dat je het echt wel aankunt

Ja want dat kun je ook echt inschatten
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 28-03-2014, 18:23
LoveYourLife
Avatar van LoveYourLife
LoveYourLife is offline
Citaat:
Beter moord dan een levenslange marteling.
Sorry Reverend, maar een kind is niet bapaald een marteling, een kind is juist iets bijzonders. Je denkt er nu nog zo over maar later als jij ooit een kind hebt zul je zien dat ik wel gelijk heb.
__________________
LoveYourLife, LiveYourLife, DreamYourLife, Dream tomorrow live today!
Met citaat reageren
Oud 28-03-2014, 18:51
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Sorry loveyourlife, mag ik een teiltje?
Verder, ouders overhalen? Ik ga er van uit dat beide ouders werken. Een ongeplanned kleinkind in huis zal voor hen een enorme impact zijn. Kan me niet voorstellen dat zij hun (eindelijk) rustige leven in willen ruilen voor gebroken nachten en poepluiers.
Aangezien de papa en de mama naar school moeten, moeten opa en oma flinke offers maken...
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 28-03-2014, 18:53
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Sorry Reverend, maar een kind is niet bapaald een marteling, een kind is juist iets bijzonders. Je denkt er nu nog zo over maar later als jij ooit een kind hebt zul je zien dat ik wel gelijk heb.
Inderdaad zeer bijzonder, er zijn daarom ook maar nauwelijks mensen op de wereld en het vereist een uniek talent om ze te maken.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2014, 18:55
LoveYourLife
Avatar van LoveYourLife
LoveYourLife is offline
Citaat:
Inderdaad zeer bijzonder, er zijn daarom ook maar nauwelijks mensen op de wereld en het vereist een uniek talent om ze te maken.
En daar heb je heel erg gelijk in!
__________________
LoveYourLife, LiveYourLife, DreamYourLife, Dream tomorrow live today!
Met citaat reageren
Oud 28-03-2014, 19:13
TheWhiteOwl
Avatar van TheWhiteOwl
TheWhiteOwl is offline
Citaat:
Inderdaad zeer bijzonder, er zijn daarom ook maar nauwelijks mensen op de wereld en het vereist een uniek talent om ze te maken.
Haha, zoals mijn maatschappijleer docent ooit bij een film zei over probleem jongeren in een inrichting vanwege laag iq, problemen, drugs, impulsief ed: het maakt niet uit hoe dom ze zijn, voortplanten kunnen ze altijd. Gelijk had ie.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2014, 19:19
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Die mensen zijn er vaak het best in omdat ze de gevolgen niet in kunnen schatten (of het boeit ze gewoon niet)
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 29-03-2014, 06:59
feniks
feniks is offline
Abortus hoeft inderdaad niet.
Maar handig is wel om even te berekenen hoeveel een kind kost. De moeders hier op dit forum kunnen dit makkelijk voor je oplepelen.
Denk niet alleen aan alle luiers, en eventuele flesvoeding.
Maar ook aan kleding, doktoren, scholing, etc.

Als jullie dat samen goed kunnen betalen, zonder hulp van je ouders, zou ik zeggen: houden dat kind. Laat maar komen.

Ow, wacht.... Jullie zijn 15 en 16. Dus jullie kunnen helemaal niks zelf. Voor alles heb je je ouders nog nodig. Jullie zijn zelf nog kinderen.

Abortus is alsnog niet nodig. Gewoon afstaan ter adoptie. En omdat je serieus denkt dat je je kind zelf kan verzorgen en opvoeden, zou ik gelijk een afspraak maken met een maatschappelijk werker.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2014, 07:52
LoveYourLife
Avatar van LoveYourLife
LoveYourLife is offline
Citaat:
Abortus hoeft inderdaad niet.
Maar handig is wel om even te berekenen hoeveel een kind kost. De moeders hier op dit forum kunnen dit makkelijk voor je oplepelen.
Denk niet alleen aan alle luiers, en eventuele flesvoeding.
Maar ook aan kleding, doktoren, scholing, etc.

Als jullie dat samen goed kunnen betalen, zonder hulp van je ouders, zou ik zeggen: houden dat kind. Laat maar komen.

Ow, wacht.... Jullie zijn 15 en 16. Dus jullie kunnen helemaal niks zelf. Voor alles heb je je ouders nog nodig. Jullie zijn zelf nog kinderen.

Abortus is alsnog niet nodig. Gewoon afstaan ter adoptie. En omdat je serieus denkt dat je je kind zelf kan verzorgen en opvoeden, zou ik gelijk een afspraak maken met een maatschappelijk werker.
Desnoods naar een familielid een oom of tante, oudere neef of nicht misschien? ) Zo blijft het kindje in de familie en in jullie buurt en hebben jullie ook geen grote zorgen.
__________________
LoveYourLife, LiveYourLife, DreamYourLife, Dream tomorrow live today!
Met citaat reageren
Oud 29-03-2014, 07:54
Verwijderd
Maar wacht, ben je uberhaupt zwanger? Je loopt nogal op de zaken vooruit...
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 29-03-2014, 08:08
LoveYourLife
Avatar van LoveYourLife
LoveYourLife is offline
Citaat:
Maar wacht, ben je uberhaupt zwanger? Je loopt nogal op de zaken vooruit...
Maar het is beter om een beetje vooruit te kijken dan op het laatste moment met alles te komen.
__________________
LoveYourLife, LiveYourLife, DreamYourLife, Dream tomorrow live today!
Met citaat reageren
Oud 29-03-2014, 09:09
Verwijderd
Als ze daadwerkelijk zwanger is, heeft ze nog een maandje of acht de tijd. Tijd zat.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2014, 09:09
Verwijderd
Citaat:
Maar het is beter om een beetje vooruit te kijken dan op het laatste moment met alles te komen.
"als je een dag overtijd bent, een zwangerschapstest hebt gedaan en twee streepjes hebt gezien" is niet op het laatste moment het heeft geen zin om er ruzie met je moeder over te gaan maken als je niet eens weet of je wel zwanger bent.

Citaat:
Als ze daadwerkelijk zwanger is, heeft ze nog een maandje of acht de tijd. Tijd zat.
Nouja, niet om over abortus te beslissen. Die moet binnen 20, liefst binnen 12 weken plaatsvinden. Maar dan nog heeft ze dan nog wel even.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2014, 10:48
Verwijderd
Citaat:
Sorry Reverend, maar een kind is niet bapaald een marteling, een kind is juist iets bijzonders. Je denkt er nu nog zo over maar later als jij ooit een kind hebt zul je zien dat ik wel gelijk heb.
Vertel meer over hoeveel kinderen jij ondertussen geworpen hebt.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2014, 16:45
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Abortus is niet de enige optie.
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 29-03-2014, 19:13
DeGeneraal
Avatar van DeGeneraal
DeGeneraal is offline
Je moeder moet met haar eigen zaken bemoeien. Abortus is niet iets wat je zomaar 1-2-3 doet
Met citaat reageren
Oud 30-03-2014, 09:21
igfy
Avatar van igfy
igfy is offline
Abortus is niet de enige optie, maar denk er eens logisch over na. Als jullie een kind zouden hebben, wie zou hier dan iedere dag voor zorgen? Hoe ga je dit combineren met school en een vervolgopleiding? Als je stage moet lopen, waar blijft het kindje dan? (kinderopvang is duur, dus het zal dan wel op grootouders aan moeten komen). Hoe ga jij het vinden als al je vrienden op hun 20e uitgaan en studeren en jij een kind hebt dat al oud genoeg is om naar school te gaan? Wat gebeurt er als jullie relatie uit gaat? Hoe gaan jullie dit ooit betalen zonder steun van je ouders (stoppen met school en bij McDonalds werken?). Als je stopt met school, hoe groot zijn dan de kansen op een goede baan later en wat kun je je kind dan bieden? Is er uberhaupt ruimte voor een kind in huis?

Kun je je inbeelden hoe het gaat zijn om de volgende 20 jaar voor een kind te zorgen? Het is nogal een grote verandering in je leven en in zulke gevallen valt het te beargumenteren dat het beter voor iedereen is als zo'n kind nooit geboren wordt, dan als het een slecht leven gaat leiden met ouders die niet bekwaam zijn om het op te voeden.
__________________
don't take life too serious.. you'll never get out of it alive
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-03-2014, 18:38
Prue Halliwell
Avatar van Prue Halliwell
Prue Halliwell is offline
Citaat:
Sorry Reverend, maar een kind is niet bapaald een marteling, een kind is juist iets bijzonders. Je denkt er nu nog zo over maar later als jij ooit een kind hebt zul je zien dat ik wel gelijk heb.
Ik vind niet dat je er van uit kan gaan dat Reverend zijn mening nog zal veranderen.
Ik vind ook niet dat je er van uit kan gaan dat IEDEREEN op deze planeet kinderen wil.
Daarnaast vind ik niet dat je er van uit kan gaan dat het krijgen van kinderen zalig makend is.
Bovendien vind ik ook dat je mensen die dolgraag kinderen willen maar ze niet kunnen krijgen, hiermee beledigt.
__________________
I'm not sure if you meant what you said, but that's ok, cause it stil sounded good when you said it anyway...
Met citaat reageren
Oud 31-03-2014, 14:11
Heer Wil
Heer Wil is offline
Je vriendje ben je over een paar jaar kwijt dus daar hoef je weinig van te verwachten. Over die marteling: Reverend bedoelt dat het een marteling is voor het kind niet voor de moeder. DAt je moeder abortus wil is omdat het er waarschijnlijk op neer gaat komen dat jij nog iedere dag naar school gaat en dat zij er dan dus iedere dag voor moet zorgen, dan wel dat zij het iig zal moeten betalen en iedere nacht wakker wordt van het gejank van jouw kind omdat jij nog niet op jezelf kan wonen.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2014, 18:31
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Sorry Reverend, maar een kind is niet bapaald een marteling, een kind is juist iets bijzonders. Je denkt er nu nog zo over maar later als jij ooit een kind hebt zul je zien dat ik wel gelijk heb.
Een kind is helemaal niet bijzonder, er zijn er al 2 miljard van.
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2014, 14:14
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Abortus is niet de enige optie, maar denk er eens logisch over na.
Je reageerde misschien niet op mij maar ik bedoelde vooral dat ik adoptie ed tot de opties behoren.
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 10-04-2014, 18:39
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
je moeder zou gelijk hebben.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 10-04-2014, 23:34
rietjeex
rietjeex is offline
Citaat:
Abortus is alsnog niet nodig. Gewoon afstaan ter adoptie. En omdat je serieus denkt dat je je kind zelf kan verzorgen en opvoeden, zou ik gelijk een afspraak maken met een maatschappelijk werker.
Aburtus is idd niet nodig en dat vind ik zielig want iedereen mag kans krijgen op n toekomst en een goed leven.

Maar hoe je dat zegt gewoon afstaan ter adoptie dan mag je je kind amper of nooit zien dat is toch ook niks? Ik zou t niet leuk vinden als ik n kind krijg dat ik die moet wegdoen

Het kind zelf verzorgen wil financieel niet denk ik want dat kost veel geld daar moet je bij stil staan. En je school? Je bent 15/16 duss wettelijk nog leerplichtig 2/3 jaar lang een kind opvoeden en naar school gaan daar zou ik depri van worden

Jou ouders/grootouders kunnen ook voor het kind zorgen maar daar moet ook geld tijd en ruimte voor zijn

Maar ik las een keer dat een meisje haar kind tijdelijk bij een gastgezin liet wonen (waar ze altijd op bezoek kon komen) zodat zij haar school en studie kon afronden dat zou een goeie oplossing zijn anders weet ik het ook niet meer
Met citaat reageren
Oud 02-05-2014, 16:47
kv-user
kv-user is offline
Citaat:
Maar hoe je dat zegt gewoon afstaan ter adoptie dan mag je je kind amper of nooit zien dat is toch ook niks? Ik zou t niet leuk vinden als ik n kind krijg dat ik die moet wegdoen
Dat is natuurlijk niet leuk, maar het ligt helemaal aan de regelingen die je treft (en wat het kind later wil) of je het kind vaak ziet. Je kan bij de rechtbank / Jeugdzorg aangeven graag ik contact te blijven met het kind, zeker als je verder gezond bent en de enige reden voor een uithuisplaatsing de leeftijd is. Er zijn altijd regelingen te treffen, en het is gewoon per persoon verschillend hoe vaak je een kind ziet.

Overigens mag het kind zelf op een leeftijd van 12 jaar al over veel beslissen, op een leeftijd van 16 jaar vrijwel over alles. Voor de ouders zijn er ook veel rechten, zeker bij een vrijwillige uithuisplaatsing: Je behoudt dan je ouderlijk gezag (OTS).
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Homo stel met kinderen / Abortus / Huwelijk
Inspire
76 12-07-2012 11:20
Lichaam & Gezondheid Het Grote Zwangerschapstopic #2
rare kwast
500 24-03-2009 15:13
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Vrouw weer vrij na arrest om abortus
***ailá***
350 31-12-2007 16:28
Lichaam & Gezondheid tienerouders
chantyyy
207 03-05-2004 15:57
Verhalen & Gedichten Nina & Sara
Giles
18 24-07-2003 22:37
Levensbeschouwing & Filosofie Abortus?
Ine
155 04-10-2002 12:43


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:07.