Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-01-2005, 19:28
Anaïs
Avatar van Anaïs
Anaïs is offline
Hallo,

mijn vriend en ik zouden graag in de paasvakantie enkele dagen naar Rome gaan. Mijn ouders zien dat wel zitten, als ik het op voorhand goed regel en zo. Ze zijn zelf geen cultuurfreaks en begrijpen dat ik wil gaan, omwille van mijn interesse in de oudheid en zo... Maar zijn ouders hebben er totaal geen oren naar. Ze vinden dat hij te jong is om met mij op reis te gaan. Het zou maar voor 4 dagen zijn, en echt ver is het toch niet...

Daarenboven, te jong zijn we volgens mij echt wel niet. Ik word er 19 in april, hij 20 in augustus. In juni zijn we 2 jaar samen. We zijn al allebei op schoolreizen geweest naar Parijs, Londen, Keulen. We hebben al samen geslapen, terwijl onze ouders dat wisten; vb. Rock Werchter. Maar om samen op reis te gaan vinden ze ons te jong Wanneer zijn we dan niet meer te jong???

Ik kan natuurlijk niet zomaar tegen zijn ouders beginnen discussiëren, en ik begrijp dat het voor hem ook wel niet zo simpel is, als ze gewoon zeggen "zwijg erover"...

Iemand tips?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-01-2005, 19:35
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Praat erover met zijn ouders. Leg uit dat jullie allebei weten waar jullie aan gaan beginnen. Vertel ze dat jullie heus wel die 4 dagen kunnen overleven.

Iets anders dan praten kan ik niet verzinnen...

En ik vind jullie zeker niet te jong ervoor en aan de lengte van de relatie kan het zeker niet liggen vind ik
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2005, 19:48
Verwijderd
Ik kan me niet voorstellen dat mijn of zijn ouders zoiets zouden zeggen. Mijn vriend en ik mogen gerust samen de wereld rond al zouden we dat willen en het geld hebben (we zijn afgelopen zomer met zijn 2en met een auto door amerika gereden, vonden beide ouders alleen maar hartstikke leuk voor ons). En 4 dagen vind ik al helemaal te doen.

Ik snap niet dat ouders op de leeftijd die jullie hebben nog zo moeilijk kunnen doen. Mijn vraag is eigenlijk: Vinden ze jullie te jong en verbieden ze het of raden ze het alleen af? Als dat laatste het geval is, gewoon gaan uiteraard en het tegendeel bewijzen.

Als dat eerste het geval is zou ik erover proberen te praten met je vriend er uiteraard bij. Laat hem het gesprek bijvoorbeeld beginnen en probeer erachter te komen wat de angsten van zijn ouders zijn. Ik neem aan dat het vooral angsten zijn. Je kunt zeggen dat je dagelijks ff belt om te zeggen dat alles okee is. Vertel ook dat mochten jullie ruzie krijgen in die 4 dagen dit volwassen zullen uitpraten en elkaar niet in de steek laten. Dit was vooral iets waar mijn ouders afgelopen zomer bang voor waren.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2005, 19:52
teirg
Avatar van teirg
teirg is offline
Mja, mss zit er een andere reden achter. Vraag eens waarom ze er juist problemen mee hebben, of laat je vriend het vragen. Ze kunnen zijn vragen toch niet blijven negeren. Zorg dan wel dat je voorbereid bent om te antwoorden op al hun mogelijke vragen.

En ik weet dat mijn ma hier ook problemen mee zou hebben. Niet zozeer omdat ik te jong ben, maar omdat ze vindt dat je door samen op reis gaan en alleen maar leuke dingen doen, elkaar niet echt beter leert kennen in gewone omstandigheden. En dat je daar later dan nog tijd genoeg voor hebt. Of toch zoiets.
__________________
1+1+1+1+1+1=8
Met citaat reageren
Oud 10-01-2005, 19:55
Anaïs
Avatar van Anaïs
Anaïs is offline
@ ik ben t@m@r@ :

ze willen er gewoon niet over praten, en ze willen niet dat hij met mij op reis gaat. Ze halen vanalles in hun hoofd dat ze kunnen gebruiken als reden.
Te jong... Te veel geld (we hebben allebei gespaard, gewerkt, en zoveel is het nu ook weer niet!) Maar hoofdzakelijk te jong.

Mijn vriend probeert er telkens over te praten, maar ze zeggen gewoon dat hij niet mag gaan. 't Is dus het eerste geval.

Ergens wil ik er wel over praten met hen, maar wat als ze boos worden of zo op mij? 't Gaat tenslotte niet over mijn eigen ouders...


@ teirg :
niet-gewone omstandigheden maken toch ook deel uit van het leven? Hoeveel koppels zijn er niet die uit elkaar gaan na een reis? De meeste scheidingen gebeuren trouwens na de verlofperiode. Dus beter er nu achterkomen of we echt passen, dan als we 5 jaar getrouwd zijn toch?
Met citaat reageren
Oud 10-01-2005, 19:57
teirg
Avatar van teirg
teirg is offline
Citaat:
Anaïs schreef op 10-01-2005 @ 20:55 :
@ teirg :
niet-gewone omstandigheden maken toch ook deel uit van het leven? Hoeveel koppels zijn er niet die uit elkaar gaan na een reis? De meeste scheidingen gebeuren trouwens na de verlofperiode. Dus beter er nu achterkomen of we echt passen, dan als we 5 jaar getrouwd zijn toch?
Ik zei ook enkel wat mijn ma daarvan vindt. Ik zou het ook liever anders zien
__________________
1+1+1+1+1+1=8
Met citaat reageren
Oud 10-01-2005, 20:16
Kaneelstok
Avatar van Kaneelstok
Kaneelstok is offline
Zijn ouders zijn echt zeikerds...

Jullie hebben geld gespaard en het is jullie geld dus jullie mogen doen wat jullie willen. Jullie zijn beiden ouder dan 18.. het slaat gewoon nergens op.

Mijn ouders zijn ook enorm bezorgd om mij, maar ik mocht echt wel op mijn 18e alleen op reis.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2005, 20:17
Verwijderd
Je vriend is 19 en hij pikt dat zomaar van zijn ouders...

Ik vind het erg raar dat het niet van hun mag. En zeker omdat ze er niet echt een goede rede voor hebben. Ik bedoel hadden ze dat wel dan was het mss iets meer begrijpbaar voor jou (jullie). Waarom te jong... ik vind het echt niet zo heel erg jong hoor om samen op vakantie te gaan. Ik kan me dan wel weer voorstellen als je vriend alleen naar een derde wereld land zou gaan ofzo, maar zoiets, ik bedoel wat kan er nou gebeuren.
Daarnaast vind ik het erg stom dat ze er gewoon niet normaal over willen praten. Het lijkt wel of er iets heel ergs achter zit ofzo.

Je hebt eigenlijk een paar opties nu. Of je vriend (en jij) proberen er nog eens over te praten met zijn ouders. En dan kan je je er bij neer leggen dat het niet mag, dat jullie te jong zijn weet ik veel wat, of jullie gaan gewoon... je vriend is 19, kom op, hij kan toch zelf wel bepalen waar hij niet te jong voor is en waar wel...
Of je gaat stiekem ...

Nee ik weet het neit echt, maar ikvind het wel een beetje een gek verhaal
Met citaat reageren
Oud 10-01-2005, 20:17
Verwijderd
Citaat:
Anaïs schreef op 10-01-2005 @ 20:55 :
@ ik ben t@m@r@ :

Ergens wil ik er wel over praten met hen, maar wat als ze boos worden of zo op mij? 't Gaat tenslotte niet over mijn eigen ouders...

Ik denk dat als ze boos worden, dat ze dan niet hele goede redenen zullen hebben waarom jullie niet mogen. Als je namelijk hele goede redenen hebt, waarom zou je die dan niet uitleggen? Ik zou mijn vriend het laten aankaarten waar ik bij ben en zo proberen een gesprek te starten. Verder natuurlijk rustig en vriendelijk blijven, maar ik denk dat het vooral de taak van je vriend is om een verklaring te krijgen. En dat hij zijn ouders (natuurlijk op een vriendelijke manier) kan vragen of ze misschien toch niet zulke goede redenen hebben. Anders kunnen ze die toch gewoon vertellen?

Ik denk dat je elkaar juist op vakantie beter leert kennen en jullie relatie juist dan op de proef gesteld wordt! (in tegenstelling dus met wat teirg zegt).
Met citaat reageren
Oud 10-01-2005, 20:21
Kaneelstok
Avatar van Kaneelstok
Kaneelstok is offline
Je leert mensen echt kennen door situaties, die mensen uit hun element brengen en dan kun je kijken hoe ze werkelijk zijn gestripped van al die omhulsels.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2005, 20:52
Anaïs
Avatar van Anaïs
Anaïs is offline
Mja misschien moet ik wel vragen of mijn vriend erover begint als ik er bij ben... Zal toch maar raar zijn dan, brrr. Nog andere tips?
Met citaat reageren
Oud 10-01-2005, 20:59
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Anaïs schreef op 10-01-2005 @ 21:52 :
Mja misschien moet ik wel vragen of mijn vriend erover begint als ik er bij ben... Zal toch maar raar zijn dan, brrr. Nog andere tips?
Samen erover praten is wel handig

En ook aantonen dat jullie er samen klaar voor zijn
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2005, 21:53
Bloedpropje
Avatar van Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Uhm.. hij is 19 en betaalt het van z'n eigen geld, waarom zou hij toestemming van z'n ouders nodig hebben?

serieus, ik vat het echt niet
Met citaat reageren
Oud 10-01-2005, 21:58
Verwijderd
Citaat:
Gespleten Geest schreef op 10-01-2005 @ 22:53 :


serieus, ik vat het echt niet
Idd.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2005, 21:59
Lente
Avatar van Lente
Lente is offline
ik snap sowieso niet dat ie het vraagt aan zijn ouders, ik had het gewoon verteld. 'mam ik ga met.. paar dagen naar rome, leuk he ' zoiets. kan het me zooo moeilijk voorstellen dat je zoiets moet vragen als je bijna 20 bent dus kan me al helemaal niet voorstellen dat zijn ouders als het om andere dingen gaat wel heel soepel en redelijk zijn.

zijn ze altijd al heel streng of nu ineens?
Met citaat reageren
Oud 11-01-2005, 08:55
Anaïs
Avatar van Anaïs
Anaïs is offline
mja streng... Ze zijn gewoon ooooooooooverbezorgd, maar tot nu toe hebben we alles gemogen dat we wilden doen. Niet dat dat zo spectaculair was, maar toch.

Nuja 'k zal het eens voorstellen aan mijn vriend om er eventueel eens samen met zijn ouders over te praten.

thx
Met citaat reageren
Oud 11-01-2005, 09:46
Sparkle.
Avatar van Sparkle.
Sparkle. is offline
Maybe is het wel een goed idee om met jullie beide ouders, rond de tafel te gaan zitten?

Dan kunnen zijn ouders hun bezwaren uitspreken, en dan zijn jouw ouders er nog altijd om tegenarugumenten te bedenken?
__________________
No Limits. No Compromises. She is an original.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2005, 09:59
Verwijderd
je vriend is 19/20
waarom in godsnaam praten, als dat geen zin heeft, gewoon gaan.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 11-01-2005, 16:36
koekiemonstertje
Avatar van koekiemonstertje
koekiemonstertje is offline
En wat nou als jullie gewoon gaan? Ik bedoel vroeg of laat gaat hij toch wel op kamers, als hij dat al niet is, en dat bepaalt hij het toch ook allemaal lekker zelf!?

En wanneer is dan de goede leeftijd dat je met je vriendin op vakantie mag? 50 ofzo?

Ik begrijp dat jullie ook niet bij elkaar mogen slapen? of begrijp ik dat verkeerd?
Heeft dat er wat mee te maken?

Is hij al eens met vrienden weg geweest? Zou dat eventueel wel mogen?
__________________
Dromendief
Met citaat reageren
Oud 11-01-2005, 17:44
Anaïs
Avatar van Anaïs
Anaïs is offline
we zitten allebei niet op kamers, en hij zal dat waarschijnlijk niet doen, zijn school is niet zo ver van waar hij woont, bij mij idem.

Mja, we hebben juist wel al samen geslapen, met medeweten van zijn ouders en mijn ouders. Dat vonden ze niet erg...

Ik denk niet dat ik er mijn ouders ga bij betrekken, 'k heb het al laten doorschemeren aan mijn ma, maar ze zegt "daar kan ik niet veel aan doen é..." en daarin heeft ze wel gelijk denk ik.

Nuja, 'k ga er mijn vriend niet meer mee lastigvallen, hij moet zich concentreren op zijn examens nu, en ik ook (op de mijne dan)
Met citaat reageren
Oud 14-01-2005, 10:28
FrantiC
Avatar van FrantiC
FrantiC is offline
hm.. beetje jammer wel
toen ik 18 was ben ik 2 weken met de boyfriend naar tenerife geweest, en het was echt super..

verder sluit ik me aan bij kaneelstok...
__________________
FrantiCticktickticktickticktock...
Met citaat reageren
Oud 14-01-2005, 10:30
Anaïs
Avatar van Anaïs
Anaïs is offline
inderdaad...
hier gadet slechts om 4 luttele dagjes...

Ahja, na de examens zullen we nog es proberen bij zn ouders.

Thx in ieder geval
Met citaat reageren
Oud 14-01-2005, 10:32
Verwijderd
Ik vind het zo typisch dat hij het niet mag. Ik heb tot nu toe alleen maar meegemaakt dat er overbezorgd werd omgegaan met dochters, niet met zonen... Is hij misschien enig kind?

Trouwens, Rome is wel ontzettend gaaf
Met citaat reageren
Oud 14-01-2005, 10:35
Ninnoc
Ninnoc is offline
tja ouders
wat vaak helpt imo is heel duidelijk te maken wat en waarom je t wilt. verder kan je bijv. alles regelen - reis, onderdak etc. en n globaal plan opstellen wat je wilt zien. vaak als ze zien dat je serieus bent en t allemaal goed geregelt is valt er al wat meer over te spreken. bovendien kun je afspreken elke dag te bellen om 3 uur ofzo en zorgen dat je nummers van ambasade etc bij je hebt. dit is wel overgeregelt maar dat vinden ouders fijn.
(ik had t als ik je vriend was trouwens niet gepikt)
__________________
because we are born free, to have the world as our playground
Met citaat reageren
Oud 14-01-2005, 12:12
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Hij is bijna 20 en ze vinden hem te jong op met jou op reis te gaan??! Wat wilden ze gaan doen: hun hele leven hem aan zijn handje vasthouden, als hij ergens heen wil? Vraag ze dat maar eens.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-01-2005, 12:14
Verwijderd
Natuurlijk vinden zijn ouders jullie niet te jong, tenzij ze debiel zijn, waar ik voor het gemak maar niet vanuit ga.

Waarschijnlijk gaat het er om dat ze niet tegen hun vrienden/kennissen willen toegeven dat ze het goed vinden dat hun zoon zomaar op vakantie gaat met zijn vriendin, want dat hoort toch niet.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2005, 15:28
RanC
Avatar van RanC
RanC is offline
Gewoon gaan.

En tegen je ouders zeggen dat ze die bekrompen ideëen ergens kunnen steken waar de zon niet schijnt.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2005, 18:10
Doefus
Doefus is offline
Citaat:
Gespleten Geest schreef op 10-01-2005 @ 22:53 :
Uhm.. hij is 19 en betaalt het van z'n eigen geld, waarom zou hij toestemming van z'n ouders nodig hebben?

serieus, ik vat het echt niet
Mee eens!
__________________
I don´t wanna know!
Met citaat reageren
Oud 15-01-2005, 18:23
*sunrise1986*
Avatar van *sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Wat ik me afvraag (of ik moet erover heen gelezen hebben ) is wat hij er zelf van vindt.

Als je bijna 20 bent moet je ondertussen toch wel een beetje zelfstandig zijn en dat soort dingen zelf beslissen. Gemiddeld ga je vanaf je 18de toch vakanties zelf organiseren en niet zozeer meer met je ouders op vakantie. Zijn ouders hebben er verder ook helemaal geen last van, hij betaald het immers zelf. Dit soort dingen horen op die leeftijd idd een mededeling te zijn, en niet zozeer een vraag aan je ouders.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2005, 12:24
Anaïs
Avatar van Anaïs
Anaïs is offline
Mja, hij zit er zelf natuurlijk ook mee. Hij zou graag met mij meegaan, maar om er nu een hele oorlog met zijn ouders van te maken. 'k Versta dat wel hoor, maar 't blijft jammer. Hij blijft ertegen vragen en kwaad worden, maar 't haalt allemaal niets uit.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2005, 18:13
Anaïs
Avatar van Anaïs
Anaïs is offline
discussion closed... 'k mag Rome op mijn buik schrijven



toch bedankt voor de reacties.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2005, 18:32
teirg
Avatar van teirg
teirg is offline
Spijtig

Misschien dat je vriend er nu en dan nog eens opnieuw kan over beginnen, zodat ze meer aan het idee wennen?
__________________
1+1+1+1+1+1=8
Met citaat reageren
Oud 17-01-2005, 18:44
Myuki
Avatar van Myuki
Myuki is offline
suf
__________________
To eu zèn
Met citaat reageren
Oud 17-01-2005, 19:13
Verwijderd
misschien zien z'n ouders em nog steeds als dat lieve jongetje van 4..
kan voor hun ook moeilijk zijn em los te laten.. maar dat wordt overtuigen.. dat ze toch een keer em los moeten laten en dattie ondertussen (bijna 20) toch wel iets zelf kan....
Met citaat reageren
Oud 17-01-2005, 19:14
Anaïs
Avatar van Anaïs
Anaïs is offline
Mja hij wil er niet meer bij aandringen voor deze vakantie... Misschien voor in de zomer.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2005, 20:48
Verwijderd
Als ik zulke ouders had zou ik onmiddelijk op kamers gaan en het contact herstellen zodra ze mij als volwassene zien.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 17-01-2005, 21:00
Verwijderd
Citaat:
Anaïs schreef op 17-01-2005 @ 19:13 :
discussion closed... 'k mag Rome op mijn buik schrijven

Ik weet dat de pret eigenlijk al bedorven is, maar misschien kunnen jullie wel ergens anders naartoe dat minder ver weg is?

Heeft hij eigenlijk nog aan zijn ouders gevraagd wat hij dan wel mag?
Met citaat reageren
Oud 17-01-2005, 22:35
Missy1234567890
Avatar van Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Dus je vriend doet er ook het zwijgen toe wanneer zijn ouders zeggen, 'zwijg erover' ? Dat zou ik echt nooit doen. Ik zou echt met ze in discussie gaan tot de onderste steen boven is waarom ik niet zou mogen gaan.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2005, 11:09
Verwijderd
Waar heeft hij toestemming voor nodig dan? Hij is op dat moment 19, bijna 20. Sorry, maar ik kan echt niet begrijpen dat een jongen die echt supergraag met z'n vriendin op vakantie wil het niet doet omdat z'n ouders het niet willen. Tsja, als hij nou 16 was.. tsja, als z'n ouders nou echt een goede reden hadden..

Ik vind dat dit ook niks meer met respect voor ouders te maken heeft. Ze hebben hier nl geen goede reden voor en het enige wat ze nu doen is hem een fijne vakantie ontnemen.

Ik snap het niet.. hij hoeft helemaal geen discussie aan te gaan of wat dan ook te vragen. Als hij zelf het geld ervoor heeft dan kan hij gewoon met je gaan. Als hij dan vervolgens een ruzie met z'n ouders krijgt is dat natuurlijk ontzettend vervelend, maar dan ligt dat puur aan z'n ouders en niet aan zijn ongehoorzaamheid ofzo.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2005, 11:12
Anaïs
Avatar van Anaïs
Anaïs is offline
Mja allemaal gemakkelijk gezegd... 'k Wou dat het zo simpel was. Maar hij wil helemaal niet zomaar vertrekken, om dan achteraf thuis te komen en ruzie te hebben met zijn ouders. En ik kan het jammergenoeg niet in zijn plaats doen, anders zouden we inderdaad gewoon vertrekken.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2005, 11:24
Yab-Yum
Avatar van Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Mwoah ik vind helemaal niet dat je te jong bent om samen met hem naar Rome te gaan.

Maar daar heb je natuurlijk weinig aan. Je kunt 't hoogstens niet doen omdat je zijn ouders niet wilt kwetsen/bezorgd maken, en anders doe je het wel, maar dat is dan jullie keuze.
Uiteindelijk ben je en principe wel volwassen.

Ik wil ook nog eens in mijn eentje naar Parijs/andere leuke stadjes.
__________________
"Of course you can't understand anything i'm saying, but that's cool cause i'm still saying it."
Met citaat reageren
Oud 18-01-2005, 11:30
Verwijderd
Citaat:
Anaïs schreef op 18-01-2005 @ 12:12 :
Mja allemaal gemakkelijk gezegd... 'k Wou dat het zo simpel was. Maar hij wil helemaal niet zomaar vertrekken, om dan achteraf thuis te komen en ruzie te hebben met zijn ouders. En ik kan het jammergenoeg niet in zijn plaats doen, anders zouden we inderdaad gewoon vertrekken.
Ik weet dat het makkelijk klinkt, maar zo zou ik het zelf wel doen. Zo heb ik het met veel dingen ook gedaan. Maar zeker op zo'n leeftijd hoeft hij geen toestemming aan z'n ouders meer te vragen. Ik denk dat hij het fout doet als hij vraagt of het alsjeblieft mag. Dan denken die ouders "hey, dit kunnen wij nog beslissen." Maar als hij nou had gezegd: "Ik ga met m'n vriendin op vakantie. Ik weet dat jullie het een eng idee vinden en dat jullie het liever niet willen, maar ik ben nu 19 en dat is een leeftijd waarop ik zoiets zelf kan beslissen. Daarom heb ik besloten dat ik het ook gewoon doe. Ik wil jullie hier niet mee kwetsen en ik hoop ook dat we hier geen ruzie over zullen krijgen. Ik beloof dat ik ontzettend voorzichtig zal zijn en alles vantevoren goed regel. Ik zal jullie op de hoogte houden van wat we precies gaan doen."

Zoiets.. en als ze dan toch kwaad worden kan hij telkens blijven zeggen dat ze hem daarmee kwetsen en pijn doen en dat hij hoopt dat ze er normaal met hem over kunnen praten. Ipv dat hij eraan toegeeft en zegt van okee, als het niet mag dan doe ik het niet.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2005, 11:32
Anaïs
Avatar van Anaïs
Anaïs is offline
Ja inderdaad, zo zou ik het ook doen, en heb ik het ook gedaan. Mijn ma was meteen akkoord. Maar het probleem is dat mijn vriend dat niet echt wil doen, als zijn ouders geen toestemming geven, dan gaat hij niet. En ze geven geen toestemming... dus gaan we niet.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2005, 11:34
Verwijderd
Hmmz. Als hij per se toestemming wil, dan ligt het dus voor een groot deel aan hem. Dan vraag ik me af wanneer hij dan wél ooit dingen mag van z'n ouders.. en of hij ooit weleens iets zal doen waar z'n ouders het niet mee eens zijn.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2005, 12:00
rizzlefizzle
rizzlefizzle is offline
kijk, persoonlijk ben ik voor overleggen en met elkaar rekening houden, maar als de andere partij gewoon iets verbied zonder er duidelijke, rationele redenen voor te hebben, dan houdt het overleg op


kortom gewoon gaan, want er is dus echtduidelijk geen reden waarom het niet zou kunnen, heb dus totaal geen begrip voor die ouders..
- leeftijd is oud genoeg, meerderjarig
- relatie is lang genoeg
- als ze bang waren voor sex, dan is dat dus ook niet van toepassing,


enige wat ik zou kunnen bedenken als reden is als hij een bepaalde geestelijke afwijking heeft waardoor hij profesionelle begeleiding nodig heeft, maarja dat is wsl niet het geval..

dus gewoon gaan, dat moet je echt niet als 20jarige pikken..



Met citaat reageren
Oud 18-01-2005, 12:04
rizzlefizzle
rizzlefizzle is offline
hey jmmr om te horen, misschien kun je de ouders dit topic laten lezen, hopelijk dat ze dan wel begrip voor de situatie krijgen, alhoewel de logica ver te zoeken is..
Met citaat reageren
Oud 18-01-2005, 12:22
L1
Avatar van L1
L1 is offline
je vriend moet zijn ballen laten zien en gewoon gaan...hij is geen kind meer. En anders een compromis zoeken
__________________
No intensity, no victory
Met citaat reageren
Oud 18-01-2005, 12:47
100%hallal
Avatar van 100%hallal
100%hallal is offline
Ik was net 17 toen ik voor het eerst met een vriendje op vakantie ging.... Misschien moeten jij en je vriend een denderende jullie-moeten-mij-leren-loslaten speech houden. Succes verzekert
Met citaat reageren
Oud 18-01-2005, 13:13
underthabridge
Avatar van underthabridge
underthabridge is offline
Citaat:
Anaïs schreef op 16-01-2005 @ 13:24 :
Mja, hij zit er zelf natuurlijk ook mee. Hij zou graag met mij meegaan, maar om er nu een hele oorlog met zijn ouders van te maken. 'k Versta dat wel hoor, maar 't blijft jammer. Hij blijft ertegen vragen en kwaad worden, maar 't haalt allemaal niets uit.
Hm... dan moet hij ballen kweken, anders zit je over 20 jaar allebei met een lang gezicht iedere week 3 keer bij zijn ouders op de thee.
__________________
En toch heb ik gelijk.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2005, 13:18
Anaïs
Avatar van Anaïs
Anaïs is offline
Citaat:
underthabridge schreef op 18-01-2005 @ 14:13 :
Hm... dan moet hij ballen kweken, anders zit je over 20 jaar allebei met een lang gezicht iedere week 3 keer bij zijn ouders op de thee.
brrr

'k weet het, ik blijf zeggen dat hij het niet zomaar mag opgeven, maar op den duur begin ik dus de boeman te worden, die hem als het ware wil meeslepen naar Rome. Ik vind ook dat hij nog meer voor zichzelf moet opkomen tegen zijn ouders, dat ze het niet kunnen maken dat ze hem op die leeftijd zo'n dingen verbieden, etc etc etc... Maar ik kan het toch niet zijn plaats doen? Ik kan er hem enkel op wijzen dat het in zijn eigen voordeel zou zijn als hij wat meer op zijn onafhankelijkheid en zelfstandigheid zou staan...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Is zij te jong?
Tinuzz1996
14 29-02-2012 21:36
Seksualiteit Te Jong of niet ?
An0ni3m
105 30-12-2004 22:14
Seksualiteit Te jong?
Ann-Sophie
84 11-05-2004 01:33
Seksualiteit ben ik te jong??
bloemenmeid
32 24-04-2002 16:09
Verhalen & Gedichten te jong voor mezelf ( geen gedicht, eerder soort verhaal)
sunflouwer
1 23-04-2002 08:58
Verhalen & Gedichten te jong
Da Girl
2 05-09-2001 16:49


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:34.