Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-11-2015, 20:33
laurie1001
Avatar van laurie1001
laurie1001 is offline
Hallo!
Mijn naam is Laurie, ik ben 14 jaar en ik zit momenteel op de middelbare school, ik doe 4 tto gymnasium.

Om te beginnen, ik heb geen motivatie. Ik heb geen doel om voor te leren omdat ik niet weet wat ik wil en kan doen. Dus ik ben me gaan verdiepen in verschillende studiemogelijkheden en ben erachter gekomen dat ik supergraag in Engeland wil gaan studeren.
Ik wil heel graag 'midwife' worden en heb hier ook naar gezocht, maar ik vind het lastig om te weten wat de benodigheden zijn omdat ze in Engeland A-levels hebben.

Ik doe examen (over 2 jaar) in de volgende vakken;
biologie
Duits
Engels
latijn
levensbeschouwing
lichamelijke opvoeding (?)
maatschappijleer (dit jaar)
natuurkunde
nederlands
wiskunde B en/of rekenen
Scheikunde

de dikgedrukte woorden staan op de site als 'benodigheden' (de site die ik als voorbeeld genomen heb: http://www.bcu.ac.uk/courses/midwifery)

Ik heb vorig jaar mijn Cambridge examen level B2 gehaald met een 5.9/6.0 . Ik ben dit jaar ook naar engeland gegaan om engels les te volgen, en ze hebben gezegd dat ik momenteel een level C1 heb.

Ik wil heel graag gaan werken om te sparen zodra ik 15 ben, ik kan echt niet wachten; ik ben dus bereid om voor het geld te werken en vroeg te beginnen met sparen.

Mijn vragen zijn dus in het kort samengevat:

Hoe zit het met het verschil tussen de A-levels en examenpunten?
Is het financieel mogelijk om in Engeland te studeren? (voor een gemiddeld gezin)
Is het vergelijkbaar met Nederlandse studie, of veel moeilijker? (ook in het algemeen)
Wat zijn de gemiddelde kosten per jaar? (incl woning)

Alvast heel erg bedankt!
Groet, Laurie
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-11-2015, 20:36
bierkoning
Avatar van bierkoning
bierkoning is offline
Ik verplaats je topic even.
__________________
Als een vrouw een andere vrouw een compliment maakt, dan heeft ze wat van die andere vrouw nodig of is ze dronken.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2015, 08:30
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ben je ook van plan om in Engeland te gaan werken of wil je er alleen studeren? Voor beroepen als verpleger of leraar etc. Zijn de voorwaarden heel slecht daar op dit moment. Studeren is er erg duur dus het is handig om voor een beurs te zorgen. In Nederland kun je ook vroedvrouw worden!
Met citaat reageren
Oud 13-11-2015, 20:50
laurie1001
Avatar van laurie1001
laurie1001 is offline
Citaat:
Ben je ook van plan om in Engeland te gaan werken of wil je er alleen studeren? Voor beroepen als verpleger of leraar etc. Zijn de voorwaarden heel slecht daar op dit moment. Studeren is er erg duur dus het is handig om voor een beurs te zorgen. In Nederland kun je ook vroedvrouw worden!
Ik wil er (op het moment) ook het liefst gaan wonen, studeren en uiteindelijk ook werken.
Ik heb het idee dat Nederland het gewoon niet is voor mij, ik vind de taal niet leuk en sowieso zie ik mezelf hier geen toekomst opbouwen (klinkt heel dramatisch maar ik vind het eigenlijk gewoon saai hier XD)

Wat bedoel je met "de voorwaarden zijn daar heel slecht op dit moment"?

Bedankt!
Met citaat reageren
Oud 13-11-2015, 21:39
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ze zijn de lonen voor verplegers etc. alleen maar omlaag aan het duwen. Dat doen ze onder andere door veel scholen, ziekenhuizen etc. te privatiseren. De armen worden steeds armer op het moment in Engeland en de rijken steeds rijker. Het is voor starters bijna onmogelijk om er een huis te kopen en het is niet gezegd dat je met een bijbaantje uberhaupt een huur kunt betalen. Studeren is heel duur en het minimumloon is er niet genoeg om van te leven.

De studie midwife in Engeland leidt je niet op tot vroedvrouw maar meer tot gynaecoloogassistente. Je kunt meer als je de studie tot vroedvrouw hebt gedaan, want een midwife is er niet in plaats van een gynaecoloog maar ter assistentie, in tegenstelling tot een vroedvrouw.

Ik zou me nog even goed informeren voor ik deze stap maak. Wat jaagt je weg uit Nederland en wat denk je te vinden in Engeland?
Met citaat reageren
Oud 14-11-2015, 08:57
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Let goed op met een dergelijke opleiding. De invulling is per land heel verschillend. Zo wordt je in Nederland bij de opleiding verloskunde opgeleid om zelfstandig te kunnen werken omdat er hier nog steeds veel thuisbevallingen zijn waar helemaal geen ziekenhuis of gynaecoloog bij komt kijken. In België wordt je al meer opgeleid om te werken naast een gynaecoloog in een ziekenhuis.Als je daar een fdiplomahhaalt is het dus al moeilijker om in Nederland aan het werk te komen. Van de situatie in Engeland weet ik dat niet maar zoek het wel goed uit.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 14-11-2015, 13:52
laurie1001
Avatar van laurie1001
laurie1001 is offline
Citaat:
Let goed op met een dergelijke opleiding. De invulling is per land heel verschillend. Zo wordt je in Nederland bij de opleiding verloskunde opgeleid om zelfstandig te kunnen werken omdat er hier nog steeds veel thuisbevallingen zijn waar helemaal geen ziekenhuis of gynaecoloog bij komt kijken. In België wordt je al meer opgeleid om te werken naast een gynaecoloog in een ziekenhuis.Als je daar een fdiplomahhaalt is het dus al moeilijker om in Nederland aan het werk te komen. Van de situatie in Engeland weet ik dat niet maar zoek het wel goed uit.
heel erg bedankt allemaal!
Ik zit natuurlijk ook pas in de 4e en ik heb nog tot de 6e, maar ik denk dat je nooit te vroeg kunt beginnen. Jullie hebben me zeker wel geholpen, en meer informatie kan nooit kwaad! Ik zal het nog eens goed onderzoeken en misschien ook aan mijn leraren vragen. Zou het volgens jullie ook mogelijk zijn om in Nederland te studeren en later in Engeland te werken? Of verschilt de studie dan te veel?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Universiteit in Engeland doen
W-Singh
2 10-08-2016 08:19
Studeren Studeren in Engeland
Lotta_JPMorgan
9 04-06-2015 18:21
Studeren 1 Jaar studeren in Engeland en dan weer terug?
Maxter
2 26-10-2012 19:23
Studeren Studeren in Engeland
KoenEchoes
3 11-11-2011 19:43
Studeren Geneeskunde studeren in Engeland
Corronne
1 05-03-2010 18:10
Studeren Studeren in Engeland (uni of Reading?) + Cijfers
Seriously
7 04-11-2008 14:34


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:49.