Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-03-2004, 02:31
Rollo Tomasi
Avatar van Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
http://www.perssupport.anp.nl/cgi-bi...8.4V.KFZ.out22

Citaat:
LPF wil seks met dieren strafbaar stellen


Dit is een origineel persbericht.

LPF-Kamerlid Joost Eerdmans stelt Kamervragen over het vrijuit laten gaan van een paardenverkrachter in Utrecht.

De Lijst Pim Fortuyn vraagt zich af hoe het mogelijk is dat een op heterdaad betrapte paardenverkrachter in Utrecht vrijuit heeft kunnen gaan. De uitleg van het OM is dat ze de dader moest laten gaan omdat seks met dieren niet wettelijk verboden is en verkrachting niet bewezen kon worden doordat er geen ooggetuigen waren. Ook werden er geen verwondingen bij de pony geconstateerd.

De LPF is van mening dat seks met dieren wel degelijk strafbaar moet zijn. ’Seks met een dier is een verregaande aantasting van de fysieke integriteit van het dier en kan nooit met instemming van het dier geschieden. Het is pure mishandeling en moet dus strafbaar zijn’, aldus woordvoerder Joost Eerdmans.

De LPF wil van minister van Justitie Donner snel weten of die bereid is om seks met dieren strafbaar te stellen via aanpassing van artikel 36 van de Gezondheids- en Welzijnswet en het Wetboek van Strafrecht.
Andere partijen:

Citaat:
Kamer wil strengere wetgeving tegen sex met dieren
10 maart 2004, 22:17:07

DEN HAAG (ANP) - De Tweede Kamer wil dat het kabinet optreedt tegen mensen die seks met dieren hebben. Het onderwerp kwam woensdag plotseling op de agenda na berichten in de media over een paardenverkrachting in Utrecht waarbij de dader op vrije voeten is gesteld.

De 65-jarige verdachte werd maandag op heterdaad betrapt maar wordt niet vervolgd omdat seks met een dier volgens de wet niet strafbaar is wanneer er geen sprake is van letsel. CDA en PvdA willen de wet op dit punt aanscherpen. Volgens hen moet expliciet worden vermeld dat seks met dieren verboden is als het ten koste gaat van de gezondheid van het dier. En dat is al snel het geval, aldus CDA en PvdA.

LPF, SP en GroenLinks willen dat het kabinet tot een algeheel verbod besluit. Volgens LPF-Tweede-Kamerlid Eerdmans is er bij seks met een dier sprake van ,,pure mishandeling''. ,,Seks met een dier is een verregaande aantasting van de fysieke integriteit van het dier en kan nooit met instemming van het dier geschieden.''

CDA-Tweede-Kamerlid Ormel, zelf ook dierenarts, wil dat ook het verspreiden van foto's of video's van seks met dieren verboden wordt.
http://www.home.nl/nieuws/binnenland/artikel/00116211
__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört

Laatst gewijzigd op 17-03-2004 om 02:47.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-03-2004, 02:46
Rollo Tomasi
Avatar van Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Weerwoord van Midas Dekkers:

Citaat:
'Niets tegen seks met aantrekkelijk schaap'

Door Marc Kruyswijk

AMSTERDAM - Seks met dieren bij de wet verbieden, getuigt van een dubbele of misschien wel een driedubbele moraal, zegt bioloog Midas Dekkers.

Is seks met dieren ooit een geaccepteerd verschijnsel geweest?

„Nou, geaccepteerd... Laat ik zeggen dat er nooit tijden zijn geweest dat het echt stoer was om in de kroeg te zeggen dat je gisteren zo heerlijk met een konijn had geneukt. Maar toen Nederland nog een hoofdzakelijk agrarische maatschappij was, was de praktijk wel degelijk anders."

Hoe ging dat in z'n werk?

„Eén ding stond vast: van de dochter van de buurman bleef j e af. Dat wist je, daar hield je jeaan. Maar je moest wat als jongen in de kracht van je leven die de godganse dag achter een kudde van 500 welgeschapen schapen aansjouwde. Als het dan in je broek een beetje ging kriebelen, was de keuze vaak snel gemaakt. Wat is er ook tegen een aantrekkelijk schaap?"

Zijn er ooit wetten geweest tegen bestialiteit?

„Sinds de Franse tijd vond men dat de staat niet de zedenmeester mocht zijn die bepaalde wat wel en niet goed zou zijn voor zijn bevolking. Er werd nooit openlijk over gesproken, maar het gebeurde. Tegenwoordig is de sociale schande enorm, nog veel groter dan bij hoerenlopen. Toch is voor dat laatste ook een goede markt, kijk maar naar het aantal rode ramen op de Wallen."

Vindt u de recente verontwaardiging van de politiek over bestialiteit terecht?

„Het getuigt van eenenorme dubbele, of misschien wel driedubbele moraal. Als je wordt betrapt terwijl je een paard van achteren neemt, moet je de gevangenis in; als je 500.000 kippen onder barbaarse omstandigheden in een hok stopt, krijg je een grote zak subsidie. Het is prima een koe twee keer per dagkeihard aan haar tieten te trekken, maar wanneer de boer het beest eens één keertje neemt, zou datschadelijk zijn. Dat vind ik met te rijmen."

Maar dieren moeten toch worden beschermd tegen mishandeling?

„Ja, tegen mishandeling! Maar wat kan één forse man uitrichten tegen een koe? Hebt u wel eens foto's gezien van dierenartsen die hun hele armen naar binnen werken bij een bevalling? Nee hoor, daar heeft zo'n koe echt geen last van.
„Natuurlijk ben ik voor de bescherming van dieren, maar dan alleen bij kleine dieren, als er schade kan worden aangericht."
Dit leidde tot het uitnodigen van Dekkers bij B&W 12 maart:

http://omroep.vara.nl/tvradiointerne...3&detail=41784

Aanrader, CDA-kamerlid Henk Jan Ormel en Dekkers vliegen elkaar bijna in de haren.

"U beledigt heel veel mensen intens als u dierenseks gaat vergelijken met het christendom."

Discuss.
__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört

Laatst gewijzigd op 17-03-2004 om 11:53.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 08:48
Demiurge
Avatar van Demiurge
Demiurge is offline
Ik vind het niet echt kunnen, maar dat is persoonlijk. Ik vind het nog al vies . Maar om het nou te verbieden, ik weet het niet. Eerst maar eens bewijzen dat het echt mishandeling van dieren is. Een cavia neuken kan ik nog wel begrijpen dat het niet goed voor zo'n beestje is.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 09:05
Verwijderd
Ik heb hier maar een ding op te zeggen:

'biggest fucking rofl ever'

Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 09:07
hasseltboy
Avatar van hasseltboy
hasseltboy is offline
Dus geen schapen meer beffen?
__________________
Hasselt!|lid van Berlijn fanclub!|Gott mit uns
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 09:13
Verwijderd
Ik vind dit echt zo ongelooflijk lachwekkend. Hoe vaak komt dit nou helemaal voor? Er wordt hier éen voorbeeld aangehaald van een zieke oude vent die een dier neukte. Misschien dat er jaarlijks vijf of zes mensen zijn die hun leuter in een schaap of een kip hangen. Dat zijn dan ook complete psycho's die je eigenlijk niets kunt verwijten. Die mensen zijn gewoon zielig. Het is maar de vraag of de dieren er zelf blijvende schade van ondervinden of het überhaupt 5 minuten na de daad nog weten. En daar wil Joost Eerdmans een compleet debat voor opstarten en wil hij wetten voor gaan aanpassen?

Die vervelende melkmuil heeft blijkbaar geen idee wat zoiets kost of waar hij überhaupt over praat. Laat hem gewoon doen waar hij het best in is: stilzitten in de Kamer met zijn mooie achtzetelfractie en de Nederlandse folklore uithangen, net als de SGP.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 09:16
Demiurge
Avatar van Demiurge
Demiurge is offline
Denk dat het vaker voorkomt dan je denkt, je merkt het niet zo snel.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 09:20
Verwijderd
Ik heb werkelijk geen idee
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 09:33
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Dat, en het feit dat het al honderden jaren niet strafbaar is. Waar al die ophef opeens voor nodig is, is me een raadsel.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 09:34
Demiurge
Avatar van Demiurge
Demiurge is offline
Ik gelukkig ook niet, heb er trouwens geen behoefte aan om te weten dat bijvoorbeeld me buurman zijn hond neukt...

Maar terug naar het strafbaar stellen, ik denk dat het een beetje overbodige moeite is, want volgens mij is dierenmishandeling al strafbaar en als door de seks het dier beschadigd, gewond raakt is het volgens mij dus al strafbaar.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 09:42
farrar-misty
farrar-misty is offline
k wou dat k deze topic noooit geopend had... jaaaakkkiiiiiiej!!!!!!!!

( k hou me kat voortaan wel binnen )
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 10:07
juno
Avatar van juno
juno is offline
Sex met dieren, ach, als je op het formaat let van het diertje in kwestie is het niet gauw dierenmishandeling. Een dier dat het niet plezant vindt loopt weg of geeft een rotschop naar achteren, immers.

Wat dit voorstel veroorzaakte is het feit dat de laatste tijd veel dieren door perverts niet alleen verkracht maar ook mishandeld worden, door met scherpe voorwerpen of stokken in de diverse ingangen te prikken.

De Utrechtse dierenverkrachter echter die met zijn broek op zijn knieen op een krukje achter die knol was betrapt is vooral lachwekkend, natuurlijk.

Dat onderscheid moet je wel blijven maken, vind ik. Een dier heeft wel lichamelijke integriteit als het op mishandeling aankomt, nodeloos dierenkwellen is strafbaar, ook al is het dan slechts met een boete, maar sex...sinds wanneer kan een dier ongewenst zwanger worden van een mens? En sinds wanneer loopt het er een trauma van op? Sinds wanneer vindt een dier zelf iets moreel verwerpelijk?

Typisch menselijk, dat projecteren van de eigen gevoelens op een stom beest. Beesten zijn geen denkende wezens. Je kunt een beest ook niet beledigen door hem uit te schelden. Gaat dat soms binnenkort ook strafbaar worden?
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 10:26
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
farrar-misty schreef op 17-03-2004 @ 10:42:
k wou dat k deze topic noooit geopend had... jaaaakkkiiiiiiej!!!!!!!!
Ja, je verwacht natuurlijk nooit dat een topic met als titel "Seks met dieren strafbaar stellen?" over seks met dieren gaat!
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 12:10
Verwijderd
Citaat:
farrar-misty schreef op 17-03-2004 @ 10:42:

( k hou me kat voortaan wel binnen )


Ontopic: Midas Dekkers heeft gelijk. Laten ze bovendien eerst de bio-industrie maar eens aanpakken.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 12:28
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Ik heb liever dat een seksueel gefrustreerd ventje effe een schaap uit de wei plukt, dan een meisje van d'r fiets trekt.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 12:30
Verwijderd
Citaat:
MarkB schreef op 17-03-2004 @ 13:28:
Ik heb liever dat een seksueel gefrustreerd ventje effe een schaap uit de wei plukt, dan een meisje van d'r fiets trekt.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 12:34
Gaea
Avatar van Gaea
Gaea is offline
Citaat:
MarkB schreef op 17-03-2004 @ 13:28:
Ik heb liever dat een seksueel gefrustreerd ventje effe een schaap uit de wei plukt, dan een meisje van d'r fiets trekt.
Dat heeft helemaal niets met de discussie te maken of je seks met dieren nu wel of niet strafbaar moet stellen.

Zelf ben ik een voorstander voor het strafbaar stellen van seks met dieren. Ik vind het niet normaal dan een seksueel gefrustreerd iemand zijn behoeften dan maar uit op een dier. Ik vind dat dit zeker een grove aantasting van de fysieke integriteit van het dier. Dieren mogen niet gebruikt worden als een soort lustobject. En ik denk dat dit soort dingen veel vaker voorkomt dan dat er over het algemeen gedacht wordt.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 12:37
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
D'r is nogal een verschil tussen een volwassen paard en een meisje. Achter een paard gaan staan, en dan iets doen wat het paard vervelend vindt, is ronduit gevaarlijk.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 17-03-2004, 12:41
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Gaea schreef op 17-03-2004 @ 13:34:
Dat heeft helemaal niets met de discussie te maken of je seks met dieren nu wel of niet strafbaar moet stellen.
Misschien. Maar 't is wel mijn mening.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 12:54
Raakaap
Avatar van Raakaap
Raakaap is offline
kweet niet
ik eet geen vlees enzo
maar eh
tsja als die dieren niet mishandeld worden...
nah je moet dieren gewoon met rust laten hoor
zolang het dier zelf geen ja of nee kan zeggen, gewoon van afblijven
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 13:07
juno
Avatar van juno
juno is offline
Begin je weer...een beest heeft geen moreel besef, en zal dus echt de sexuele handelingen niet als een inbreuk op zijn integriteit beschuwen. Ze vinden het alleen lekker of misschien niet lekker. In dat laatste geval loopt zo'n beest wel weg en op vier pootjes zijn ze echt sneller dan een vent met zijn broek op zijn hielen!

Dus ik zie voor het dier zelf geen kwaad in sex. We kunnen hooguit de mensen die het doen zielige stakkers vinden, iets wat ons tegen de borst stuit. Maar dan is het argument van bescherming van het dier een beetje een smoes he?


(Wat ik me afvraag... hoe iemand met een schaap...heb je dat drollenmagazijn wel eens gezien?)
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 13:10
Gaea
Avatar van Gaea
Gaea is offline
Citaat:
MarkB schreef op 17-03-2004 @ 13:41:
Misschien. Maar 't is wel mijn mening.
Ik heb liever dat een seksueel gefrustreerd mannetje een opblaaspop koopt en daarop gaat ombonken.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 13:11
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Gaea schreef op 17-03-2004 @ 14:10:
Ik heb liever dat een seksueel gefrustreerd mannetje een opblaaspop koopt en daarop gaat ombonken.
Inderdaad nog beter.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 13:12
Cheops
Avatar van Cheops
Cheops is offline
jezus,dat men hier al vragen over in de kamer gaat stellen is al idioot, wat een mierengeneuk...
__________________
"I feel I'm stone, not cause I bop or wear my cap cocked/The more emotion I put into it, the harder I rock"
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 13:18
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Cheops schreef op 17-03-2004 @ 14:12:
wat een mierengeneuk...
Nee, dat is WEL strafbaar
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-03-2004, 14:17
Anonymous John
Avatar van Anonymous John
Anonymous John is offline
Citaat:
Chimera schreef op 17-03-2004 @ 07:37:
Achter een paard gaan staan, en dan iets doen wat het paard vervelend vindt, is ronduit gevaarlijk.
Niet dat we zoiets moeten tegenhouden: stel je voor dat een paardenneuker door een paard mishandeld wordt!
__________________
So a baby seal walked into a club...
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 14:21
LaResistance
Avatar van LaResistance
LaResistance is offline
Belachelijk dat het nog niet verboden is

Als het om onschuldige kinderen gaat is iedereen in rep en roer maar die arme pony moest het maar ondergaan. Hij had gewoon een flinke trap naar achteren moeten geven, en van mijn toekomstige kat blijven ze af!
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 14:30
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
LaResistance schreef op 17-03-2004 @ 15:21:
Hij had gewoon een flinke trap naar achteren moeten geven, en van mijn toekomstige kat blijven ze af!
Dat die pony dat niet gedaan heeft, zegt een hoop
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 14:46
elledc
elledc is offline
Citaat:
Chimera schreef op 17-03-2004 @ 10:33:
Dat, en het feit dat het al honderden jaren niet strafbaar is. Waar al die ophef opeens voor nodig is, is me een raadsel.
Zo zijn er zoveel dingen die nu wel strafbaar zijn en de voorbije eeuwen niet. Een hond die poept in het park was vroeger niet strafbaar, nu wel.



Citaat:
juno schreef op 17-03-2004 @ 11:07:
Sex met dieren, ach, als je op het formaat let van het diertje in kwestie is het niet gauw dierenmishandeling. Een dier dat het niet plezant vindt loopt weg of geeft een rotschop naar achteren, immers.
Nooit aan gedacht dat ze het dier, van welk formaat dan ook, vastbinden??
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 14:50
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
utopia5 schreef op 17-03-2004 @ 15:46:
Zo zijn er zoveel dingen die nu wel strafbaar zijn en de voorbije eeuwen niet. Een hond die poept in het park was vroeger niet strafbaar, nu wel.
Het is een overtreding, geen misdaad. Vroeger vond men homoseksualiteit ook 'ziek' trouwens, nu jij weer.


Citaat:
utopia5 schreef op 17-03-2004 @ 15:46:

Nooit aan gedacht dat ze het dier, van welk formaat dan ook, vastbinden??
Nou en, een paard kan dan altijd nog schoppen. Wie weet vond 'ie 't wel lekker
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 14:50
professor2
professor2 is offline
Citaat:
utopia5 schreef op 17-03-2004 @ 15:46:


Nooit aan gedacht dat ze het dier, van welk formaat dan ook, vastbinden??
als je dat doet is het dieren mishandeling en dat is al strafbaar
dus waar zeur je over
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 14:54
LaResistance
Avatar van LaResistance
LaResistance is offline
Citaat:
Chimera schreef op 17-03-2004 @ 15:50:
Het is een overtreding, geen misdaad. Vroeger vond men homoseksualiteit ook 'ziek' trouwens, nu jij weer.

Nou en, een paard kan dan altijd nog schoppen. Wie weet vond 'ie 't wel lekker
Nou dan kunnen kinderverkrachters hun lol ook weer op want zo'n bange kleuter weet ook niet wat em overkomt dus met een beetje geluk spartelt hij/zij niet eens tegen.



Of een dier er van geniet of niet is niet te peilen, het blijft een weerloos geval dus afblijven!
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 14:55
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
kunnen ze niet gewoon een aantal dieren uitsluiten van een verbod?
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 15:01
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
LaResistance schreef op 17-03-2004 @ 15:54:
Of een dier er van geniet of niet is niet te peilen, het blijft een weerloos geval dus afblijven!
Ik acht de kans dat een paard het fijn vind door een 65-jarige marrokaan gepakt te worden groter dan de kans dat datzelfde beest het fijn vindt door een willekeurige 16-jarige Gerda uit Lutjebroek bereden te worden.

En de vergelijking kind-paard gaat natuurlijk niet op, een paard schopt dwars door je heen als 't 'em niet aanstaat.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 15:02
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Joostje schreef op 17-03-2004 @ 15:55:
kunnen ze niet gewoon een aantal dieren uitsluiten van een verbod?
Ah, een soort red light district maar dan met dieren?
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 15:05
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Chimera schreef op 17-03-2004 @ 16:02:
Ah, een soort red light district maar dan met dieren?
Nouja, niks mag behalve volwassen koeien en peerden
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 17-03-2004, 15:08
LaResistance
Avatar van LaResistance
LaResistance is offline
Citaat:
Chimera schreef op 17-03-2004 @ 16:01:
Ik acht de kans dat een paard het fijn vind door een 65-jarige marrokaan gepakt te worden groter dan de kans dat datzelfde beest het fijn vindt door een willekeurige 16-jarige Gerda uit Lutjebroek bereden te worden.

En de vergelijking kind-paard gaat natuurlijk niet op, een paard schopt dwars door je heen als 't 'em niet aanstaat.
Wat doet de marokkaan nou weer in dit verhaal??? Het zit je allemaal wel erg hoog volgens mij, maar dierensex moet dus kunnen als het dier niet tegenspartelt? Ik vind dat inderdaad ZIEK.
Het gaat erom dat zowel een dier als een kind onschuldig zijn, anders kun je sex met kinderen ook wel goed gaan praten. "Ja maar ze vond het lekker" gaat dan toch ook niet op??? En mensen vergrijpen zich echt niet alleen aan paarden, niet elk dier kan een trap geven. Het slaat gewoon nergens op en ik snap niet dat sommige figuren hier zo luchtig over doen.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 15:14
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Joostje schreef op 17-03-2004 @ 16:05:
Nouja, niks mag behalve volwassen koeien en peerden
Je zal maar oviofiel (ofzo) zijn
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 15:16
Mea Culpa
Avatar van Mea Culpa
Mea Culpa is offline
Citaat:
MarkB schreef op 17-03-2004 @ 13:41:
Misschien. Maar 't is wel mijn mening.
Rode toverballen zijn echt lekker


En ik vind wel dat het strafbaar gesteld moet worden.
Dat er hier gezegd wordt dat het dier wel wegloopt/trapt als het ' niet zoveel zin heeft' is al helemaal onzin, laten we dan pedofilie ook maar legaal maken, een kind kan immers ook wel weglopen/kruipen als ' het ff geen zin heeft' .
__________________
"Ga weg, ga d'r uit! Laatste woorden zijn voor dwazen die niet genoeg gezegd hebben."
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 15:18
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
LaResistance schreef op 17-03-2004 @ 16:08:
Wat doet de marokkaan nou weer in dit verhaal???
Kun je je ook van 16-jarige Gerda uit Lutjebroek afvragen. En ik stelde dat het paard het gepork van de marokkaan misschien wel op prijs stelde, da's toch positief?

Citaat:
LaResistance schreef op 17-03-2004 @ 16:08:

maar dierensex moet dus kunnen als het dier niet tegenspartelt?
Dierensex is al verboden, mits het dier daarbij mishandeld wordt. Bij kleine dieren kun je d'r dus wel vanuit gaan dat het zo'n beest pijn doen, = dus dierenmishandeling. Bij een dier als een paard heb ik meer meedelijden met die vent, dan met het paard.

Vraag aan jou: moet sex tussen een mannetjes hond en een vrouw ook verboden worden?
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 15:21
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Mea Culpa schreef op 17-03-2004 @ 16:16:
En ik vind wel dat het strafbaar gesteld moet worden.
Dat er hier gezegd wordt dat het dier wel wegloopt/trapt als het ' niet zoveel zin heeft' is al helemaal onzin, laten we dan pedofilie ook maar legaal maken, een kind kan immers ook wel weglopen/kruipen als ' het ff geen zin heeft' .
Dat is natuurlijk een belachelijke vergelijking. Een klein kind kan geen nee zeggen, en heeft de kracht niet om zich te verweren. Bovendien kunnen kinderen emotioneel gechanteerd worden.

Dieren zijn ongevoelig voor emotionele chantage, en grote dieren (waarbij geen sprake is dus van dierenmishandeling) kunnen zich bovendien prima verweren.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 15:23
LaResistance
Avatar van LaResistance
LaResistance is offline
Citaat:
Chimera schreef op 17-03-2004 @ 16:18:
Vraag aan jou: moet sex tussen een mannetjes hond en een vrouw ook verboden worden?
Als je het mij vraagt wel, maar om die hond tegemoet te komen zou ik zeggen; vooruit dan maar. Als die hond het initiatief neemt en die vrouw het graag over zich heen laat komen, dan moeten ze vooral hun gang gaan.

Eigenlijk is het te belachelijk voor woorden dat hier over gediscussieerd moet worden. Maar ik zal wel volkomen ouderwets zijn met mijn achterlijke bekrompen idee dat een mens en een dier geen sex zouden moeten hebben.

Ik ben niet hip
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 15:25
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
LaResistance schreef op 17-03-2004 @ 16:23:
Ik ben niet hip
Als je deze week geen koe hebt verkracht, hoor je er niet meer bij
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 15:26
Mea Culpa
Avatar van Mea Culpa
Mea Culpa is offline
Citaat:
Chimera schreef op 17-03-2004 @ 16:21:
Dat is natuurlijk een belachelijke vergelijking. Een klein kind kan geen nee zeggen, en heeft de kracht niet om zich te verweren. Bovendien kunnen kinderen emotioneel gechanteerd worden.

Dieren zijn ongevoelig voor emotionele chantage, en grote dieren (waarbij geen sprake is dus van dierenmishandeling) kunnen zich bovendien prima verweren.
Zoals eerder gezegd kan een dier natuurlijk ook worden vastgebonden, ook heb ik een dier nog nooit nee horen zeggen... Ik snap natuurlijk heel goed dat de vergelijking crap is maar ik bedoel hier alleen mee te zeggen dat het onzin is te zeggen dat het maar moet mogen omdat het dier 'weg kan lopen'.
__________________
"Ga weg, ga d'r uit! Laatste woorden zijn voor dwazen die niet genoeg gezegd hebben."
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 15:28
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
LaResistance schreef op 17-03-2004 @ 16:23:
Als je het mij vraagt wel, maar om die hond tegemoet te komen zou ik zeggen; vooruit dan maar. Als die hond het initiatief neemt en die vrouw het graag over zich heen laat komen, dan moeten ze vooral hun gang gaan.
Ah. En wat nou als dat paard 't fijn vindt? 'T doet 'em geen pijn in ieder geval, en aangezien dat beest niet schopt (wat paarden bij de geringste irritatie doen) lijkt het me aannemelijk dat het paard het niet vervelend vond.

Citaat:
LaResistance schreef op 17-03-2004 @ 16:23:

Eigenlijk is het te belachelijk voor woorden dat hier over gediscussieerd moet worden. Maar ik zal wel volkomen ouderwets zijn met mijn achterlijke bekrompen idee dat een mens en een dier geen sex zouden moeten hebben.
Aangezien het sinds de tijd van Napoleon al niet strafbaar is, ben je eerder ultraprogessief

Citaat:
LaResistance schreef op 17-03-2004 @ 16:23:

Ik ben niet hip
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 15:30
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Mea Culpa schreef op 17-03-2004 @ 16:26:
Zoals eerder gezegd kan een dier natuurlijk ook worden vastgebonden, ook heb ik een dier nog nooit nee horen zeggen...
Een dier 'kan' vastgebonden worden, maar in het geval van een paard zou je z'n benen vast moeten zetten, en dat was volgens mij niet het geval.

Kerel was niet goed bij z'n hoofd trouwens. Stel je voor dat zo'n beest je raakt, heb je wat uit te leggen in 't ziekenhuis
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 15:33
LaResistance
Avatar van LaResistance
LaResistance is offline
Citaat:
Chimera schreef op 17-03-2004 @ 16:28:
Ah. En wat nou als dat paard 't fijn vindt? 'T doet 'em geen pijn in ieder geval, en aangezien dat beest niet schopt (wat paarden bij de geringste irritatie doen) lijkt het me aannemelijk dat het paard het niet vervelend vond.
Aannemelijk is niet genoeg.

Misschien was ie wel in de veronderstelling dat het om een inwendig onderzoek van de veearts ging ofzo

Misschien deed het wel pijn maar kan ie geen "auw" roepen.

Misschien wilde het paard graag "nee" roepen maar blijkt ie niet te kunnen praten.

Misschien trapte het paard mis en is niemand daar getuigen van geweest.

Misschien kan het paard moeilijk voor de rechtbank aangifte doen van verkrachting.

Laat dat beest gewoon met rust, trek desnoods een stuk kipfilet uit de vriezer ofzo
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 15:34
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Kijk, natuurlijk vallen er uitzonderingssituaties te bedenken, maar omdat meestal dieren niet echt goed over hun emoties kunnen vertellen en als het haar (zijn) woord tegen het hare (zijne) is, de rechtzaak snel afgelopen is, lijkt het me beter voor de mogelijkheid tot berechting om seks met kleine dieren toch maar te verbieden.
( hmm... met rechtstechnische gronden aankomen op een forum vol rechtebnstudenten is misschien niet al te slim)
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 15:37
LaResistance
Avatar van LaResistance
LaResistance is offline
Citaat:
Joostje schreef op 17-03-2004 @ 16:34:
maar omdat meestal dieren niet echt goed over hun emoties kunnen vertellen en als het haar (zijn) woord tegen het hare (zijne) is, de rechtzaak snel afgelopen is
ik zie het al voor me
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 15:56
juno
Avatar van juno
juno is offline
Ik lig hier echt in een stuip. Geweldig, wat een reacties. *dijen kletst*

Kennen jullie everything you always wanted to know about sex but were afraid to ask? Daar zit ook een scene in van een schaap en de psycholoog die moet uitvinden waarom ze geen sex meer wil hebben met haar baas. En dat schaap wordt dan verliefd op de psych, ze krijgen een love affair. Daisy, heet het schaap.

Ik moest bij het lezen van bovenstaande reacties meteen aan Daisy denken.

*schatert verder*
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Argumenten nodig: Seks met dieren moet NIET strafbaar zijn
lfife
13 13-10-2011 08:49
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Argumenten nodig: Seks met dieren moet NIET strafbaar zijn
lfife
1 29-09-2011 15:45
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Ontgroening & studenten verenigingen
Jazzcrime
111 26-10-2007 18:17
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Discrimatie in eigen land.
Artic King
129 01-10-2007 22:26
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah'
naam onbekend
501 26-11-2005 23:55
Levensbeschouwing & Filosofie 'christen' die twijfelt
Verwijderd
102 08-08-2005 12:36


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:35.