Oud 01-02-2005, 11:22
Verwijderd
Blijkbaar is er een regel dat foto's uit het fotoboek niet gepost mogen worden op het forum?

Wat is dit in hemelsnaam voor regel?
Wat is het nut, en wat wordt ermee bereikt?

Mensen zetten zelf de foto's erop om gezien te worden.
De foto's kunnen gewoon op deze hele site gebruikt worden dus dat lijkt me ook geen probleem (offsite linking kan niet meen ik).
Dat je ze op een ander forum oid gaat plaatsen ok, maar dit is gewoon dezelfde site.

Als mensen niet willen dat hun foto openbaar is, moeten ze die niet in het fotoboek zetten...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-02-2005, 12:05
Koen
Avatar van Koen
Koen is offline
Een foto in het fotoboek is helemaal niet per definitie openbaar; als je in je instellingen instelt dat alleen leden je fotopagina mogen zien, is je fotoboek al niet openbaar meer. Je foto's dus ook niet. Posten daarvan zou op dat moment dus al fout zijn.

Daarnaast; waarom zou je andermans foto willen posten? Om, zoals jij op Onzin wilde, een statement te maken over een andere forummer? Kan me best voorstellen dat die daar niet op zit te wachten.

Het feit dat je foto's in je fotoboek hebt betekent niet dat een willekeurige andere forummer die zomaar overal posten mag.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2005, 12:07
Verwijderd
Zeg, **********, als jij een poster achter je raam hebt gehangen, vind je het dan ook normaal dat mensen die poster zomaar wegpakken en ergens anders ophangen?
Met citaat reageren
Oud 01-02-2005, 12:13
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 01-02-2005 @ 12:07 :
Zeg, **********, als jij een poster achter je raam hebt gehangen, vind je het dan ook normaal dat mensen die poster zomaar wegpakken en ergens anders ophangen?
Wat is dat nou voor verhouding

Jon geeft mij toegang tot de server (op dit niveau)..
Ik geef jou geen toegang tort mijn huis
Met citaat reageren
Oud 01-02-2005, 12:36
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
Citaat:
********** schreef op 01-02-2005 @ 12:13 :
Wat is dat nou voor verhouding

Jon geeft mij toegang tot de server (op dit niveau)..
Ik geef jou geen toegang tort mijn huis
Klopt maar dat wil nog niet zeggen dat iedereen er maar op zit te wachten dat z'n foto overal op dit forum gepost kan worden. Verder bestaat er ook nog zoiets als copyright. Je hebt toestemming nodig van degene van wie de foto is om m ergens te mogen posten.
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Met citaat reageren
Oud 01-02-2005, 12:49
Verwijderd
Citaat:
********** schreef op 01-02-2005 @ 12:13 :
Wat is dat nou voor verhouding

Jon geeft mij toegang tot de server (op dit niveau)..
Ik geef jou geen toegang tort mijn huis
Het is een prima vergelijking. Iemand zet zijn foto's in een fotoboek omdat hij zichzelf wil laten zien aan medeforummers. Daarmee is absoluut geen toestemming gegeven aan willekeurige andere personen om die foto's maar naar eigen goeddunken te verspreiden of ergens anders te posten.

Sowieso heeft het hier weinig zin om over 'copyright' te gaan praten - wil je het goed doen, gebruik dan tenminste de term auteursrecht, maar daar gaat het hier niet om. Dit is geen kwestie van regels maar een kwestie van fatsoen. Als iemand een fotoboek inricht dan blijf jij van die foto's af. Punt.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2005, 13:02
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Citaat:
nare man schreef op 01-02-2005 @ 12:49 :
Sowieso heeft het hier weinig zin om over 'copyright' te gaan praten - wil je het goed doen, gebruik dan tenminste de term auteursrecht, maar daar gaat het hier niet om. Dit is geen kwestie van regels maar een kwestie van fatsoen. Als iemand een fotoboek inricht dan blijf jij van die foto's af. Punt.
Zeg, jij bent ook puntje precies!.

__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 01-02-2005, 13:10
Raven
Avatar van Raven
Raven is offline
Citaat:
nare man schreef op 01-02-2005 @ 12:49 :
Het is een prima vergelijking. Iemand zet zijn foto's in een fotoboek omdat hij zichzelf wil laten zien aan medeforummers. Daarmee is absoluut geen toestemming gegeven aan willekeurige andere personen om die foto's maar naar eigen goeddunken te verspreiden of ergens anders te posten.

Sowieso heeft het hier weinig zin om over 'copyright' te gaan praten - wil je het goed doen, gebruik dan tenminste de term auteursrecht, maar daar gaat het hier niet om. Dit is geen kwestie van regels maar een kwestie van fatsoen. Als iemand een fotoboek inricht dan blijf jij van die foto's af. Punt.
* helemaal ingewikkeld doet*

maar dan heb je ook nog persoonlijke rechten ..
stel ik heb een tekening gemaakt en iemand maakt daar een foto van en die foto in zijn fotoboek, met mijn tekening wordt door iemand anders op het forum gezet .. nou ?
Met citaat reageren
Oud 01-02-2005, 13:49
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Raven schreef op 01-02-2005 @ 13:10 :
* helemaal ingewikkeld doet*

maar dan heb je ook nog persoonlijke rechten ..
stel ik heb een tekening gemaakt en iemand maakt daar een foto van en die foto in zijn fotoboek, met mijn tekening wordt door iemand anders op het forum gezet .. nou ?
Als hij beweert dat het zijn eigen werk is dan heeft die gene een probleem. We hebben al lang van dat soort lui gehad die werk van anderen posten. Doen we niet aan, als het ontdenkt wordt wordt je gebanned. Het verpest de sfeer op de artistieke forums verschrikkelijk als men op die manier gaat werken.

Maar als je hem post in de zin van deze vind ik erg mooi (of het nu van een forummer is of van een echte kunstenaar) kan het imo wel.
Het is iig wat anders dan foto's van iemand.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2005, 14:16
Verwijderd
Citaat:
Raven schreef op 01-02-2005 @ 13:10 :
* helemaal ingewikkeld doet*

maar dan heb je ook nog persoonlijke rechten ..
stel ik heb een tekening gemaakt en iemand maakt daar een foto van en die foto in zijn fotoboek, met mijn tekening wordt door iemand anders op het forum gezet .. nou ?
Persoonlijkheidsrechten, als je tenminste doelt op de rechten in art. 25/25a Auteurswet, die de auteur altijd kan inroepen, ook al heeft hij zijn auteursrecht overgedragen.

Als jij een tekening maakt, rust daar auteursrecht op. Een foto maken van die tekening doet in principe niet opnieuw een auteursrecht op die foto ontstaan. Dat zou je wel kunnen aannemen als die foto zelf ook weer moet worden aangemerkt als een werk van kunst. In dit geval geldt voor de auteur van de tekening gewoon dat de fotograaf zijn werk verveelvuldigt, en dat mag niet zonder toestemming.

Maar waarom hebben we het hier over? Ik wil best over auteursrecht praten, maar zoals ik al zei gaat het hier helemaal niet om wettelijke regels, maar gewoon om het algemene fatsoen dat je niet zonder toestemming van een ander diens foto's gaat verspreiden.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Drugs & Alcohol Het Gaere fototopique, episode IV
cha0s
477 23-05-2017 00:09
Beleidszaken Fotoboek linkt niet?
Gothic
4 24-12-2004 17:23
Liefde & Relatie Nieuw FOTO (pro Meeting) topic...
Gothic
171 31-01-2003 17:08
Software & Hardware [PHP] Fotoboek: rijen en cellen
Martin
6 11-01-2003 20:06
Liefde & Relatie Nieuw FOTO (pro Meeting) topic...
Gothic
224 18-12-2002 10:27


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:20.