Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Bekijk resultaten poll: Frans of Duits?
Frans 0 0%
Duits 0 0%
Aantal stemmers: 0. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-03-2018, 17:32
De-pot-op
De-pot-op is offline
Hoi, ik zit in de 2e klas gymnasium, en moet kiezen tussen duits of frans voor volgend jaar. Maar als belangrijke informatie staat dat de gekozen taal automatisch een examenvak is, terwijl op het gymnasium in de bovenbouw geen 2e moderne taal hoeft gekozen worden. Kan ik hier onderuit? . Ik ga waarschijnlijk voor een natuur profiel later en ben niet geweldig met talen. Alvast bedankt

Laatst gewijzigd op 04-04-2018 om 16:14.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-03-2018, 07:52
Verwijderd
Als je niet goed bent met talen, en een taal wilt laten vallen, waarom doe je dan in hemelsnaam gymnasium? Ga lekker atheneum doen.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2018, 09:35
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Kiezen tussen Duits of Frans kunnen wij niet voor je doen, want dat verschilt per persoon. Kijk wat je het leukst of het minst moeilijk vindt en kies dat. Evt kun je overwegen om bijles te nemen voor dat vak, zodat je de taal misschien beter leert beheersen.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2018, 10:01
Verwijderd
Nee serieus je gaat nu mee in zijn valse dilemma. Als je niet goed bent in talen, en daar zodanig mee zit dat je aan het onderzoeken bent of je onder bepaalde regels uit kan komen, dan kun je toch beter gewoon stoppen met gymnasium (waar je twee moeilijke talen extra krijgt!) en atheneum gaan doen?

Geloof me, er heeft nog nooit tijdens een sollicitatie iemand gevraagd of ik gymnasium gedaan heb. Kijken wij zelf ook niet naar. Het is leuk voor jezelf en je leert er vanalles van, maar als je dit soort dingen gaat onderzoeken omdat je moeite hebt met talen, dan is het gymnasium gewoon een onhandige keuze.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2018, 16:55
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Als je toch graag een extra taal wilt leren - want je hoeft ergens niet al goed in te zijn om het te kunnen leren! - ga dan voor jezelf na waar je de taal voor wilt gebruiken. Voor op vakantie? Om bepaalde gedichten in de originele taal te lezen? Omdat je meer wilt leren over een bepaalde taal? Beslis dan welke taal daarvoor interessanter is.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:30.