Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-09-2004, 09:42
Boas
Avatar van Boas
Boas is offline
Hebben jullie dat bij elke vriend/vriendin? Het idee dat het "de ware" is?

Ik heb namelijk een meisje ontmoet en helemaal verliefd. Kriebels, je hart dat sneller klopt etc. Ik hou van haar, maar toch weet ik dat het niet "de ware" is. We verschillen teveel van elkaar... communiceren soms moeilijk, ander gevoel voor humor..

Is het wel fair tegenover haar om met deze relatie te beginnen? .. ik weet dat zij mij wel superleuk vindt. Of moet je gewoon lol hebben zo lang het leuk met elkaar is?
Bij mijn ex dacht ik wel dat het de ware was dus tsja...
__________________
goddamn, you play some mean banjo!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-09-2004, 09:46
fractuur
fractuur is offline
Mijn tegenvraag: begin je met iemand een relatie op voorwaarde dat je denkt dat het 'de ware' is?

Volgens mij niet. Nu vind je haar heel leuk, zij is stapelgek op jou, dus maak er een leuke tijd van! En gewoon zien wanneer het spaak loopt. Op dit moment is het toch geweldig? En je moet het vooral niet voorbij laten gaan omdat je denkt dat zij de ware niet is...

Succes!
__________________
.. zegt de liberaal.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2004, 09:55
Boas
Avatar van Boas
Boas is offline
zou jij een relatie met een jongen willen hebben waarvan je weet dat hij jou niet de ware vindt Ik wil haar geen valse hoop geven en moeten teleurstellen ofzo. Maar misschien denkt zij er wel hetzelfde over.
__________________
goddamn, you play some mean banjo!
Met citaat reageren
Oud 23-09-2004, 10:13
fractuur
fractuur is offline
Citaat:
Boas schreef op 23-09-2004 @ 10:55 :
zou jij een relatie met een jongen willen hebben waarvan je weet dat hij jou niet de ware vindt Ik wil haar geen valse hoop geven en moeten teleurstellen ofzo. Maar misschien denkt zij er wel hetzelfde over.
Euhm... geen idee eigenlijk. Ik vind namelijk een behoorlijk abstract begrip. Maar als jij nu al twijfelt of jullie bij elkaar passen, dan denk ik namelijk niet aan 'de ware' maar meer op korte termijn; leuk genoeg om een reltite mee te krijgen.. Of lopen deze begrippen parallel?
__________________
.. zegt de liberaal.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2004, 10:24
Verwijderd
Citaat:
Boas schreef op 23-09-2004 @ 10:42 :
Hebben jullie dat bij elke vriend/vriendin? Het idee dat het "de ware" is?

Ik heb namelijk een meisje ontmoet en helemaal verliefd. Kriebels, je hart dat sneller klopt etc. Ik hou van haar, maar toch weet ik dat het niet "de ware" is. We verschillen teveel van elkaar... communiceren soms moeilijk, ander gevoel voor humor..

Is het wel fair tegenover haar om met deze relatie te beginnen? .. ik weet dat zij mij wel superleuk vindt. Of moet je gewoon lol hebben zo lang het leuk met elkaar is?
Bij mijn ex dacht ik wel dat het de ware was dus tsja...
Als jij er vantevoren geen onduidelijkheid over laat bestaan dat je geen 'serieuze' relatie wilt, dat je geen zin hebt in praktijken zoals 'ik wil altijd bij je blijven', dat je je niet geclaimd wilt zien en dat je geen zin hebt in allerlei bindingsonzin dan kun je het wel doen. Ben je daar niet zo duidelijk in geweest, dan kun je maar beter niet iets met haar beginnen, hoe aanlokkelijk het ook lijkt. Ze is immers wel leuk. Maar 'gewoon wel aardig' of 'best leuk' vinden is gewoonweg niet voldoende voor een relatie, hoewel ik vroeger ook wel eens anders heb bepleit.

In jouw geval ben je tenminste verliefd, dat is al voldoende. Ik denk niet dat je een minimumeis moet stellen aan een relatie die net begint, zo van 'we moeten wel minstens x maanden bij elkaar kunnen blijven anders doen we het niet eens'. Dat vind ik onzin, je begint en ziet wel waar het schip strandt. Als je dan na een tijdje merkt dat je toch niet bij elkaar past, dan moet je dat gewoon zeggen.

Verliefdheid is leuk, maar als die overgaat en je ontdekt dat je samen niets met elkaar hebt, dat je geen interesses deelt en je misschien zelfs stoort aan het gebrek aan raakvlakken met de ander, dan moet je er dan gewoon een punt achter zetten.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2004, 10:33
Verwijderd
bij mijn ex had ik in het begin niet het gevoel dat hij de ware was, daarna heb ik eventjes wél dat gevoel gehad en na die periode van blindheid bleef ik eigenlijk bij hem uit gewoonte, 'berusting'. ik besefte eigenlijk wel dat we niet bij elkaar pasten, dat ik gewoon niet met hem zou kunnen leven, maar ik dacht dat dat 'normaal' was ofzo, ik voelde me deel van een koppel dat elkaar eigenlijk niet graag meer zag, en toch bij elkaar bleef omdat ze dat niet wilden toegeven...
na 2.5 jaar werd ik dat ferm beu, ik begon te beseffen dat dàt écht niet was wat ik de rest van mijn leven wilde en dat ik mij uit die relatie moest werken voor het te laat was...

verder had ik bij elke ex altijd wel héél even het gevoel dat 'hij' het wel eens zou kunnen zijn, maar dat is dan wat men noemt "verliefdheid". ik was toen te jong en te onervaren om te begrijpen wat er precies in mij omging.

toen ik eind vorig jaar mijn vriend leerde kennen had ik na een paar dagen al wél het gevoel; DIT is wat ik wil... dit is de persoon waar ik al jaren onbewust naar zoek
en dat gevoel duurt nu al meer dan negen maanden



ik heb eigenlijk geen idee wat ik zou doen in jouw situatie. hangt misschien een beetje af van je leeftijd... kijk, als je zestien bent is het toch normaal dat je "de ware" nog niet vindt, dus waarom zou dat je tegenhouden een half jaar ofzo een heel leuke tijd te hebben met iemand waar je wel heel erg veel van houdt?
zolang je ermee stopt voor het niet meer leuk is, weet je ...
ik krijg het niet zo goed gezegd denk ik
maar als je nu 20 bent, tja... mensen van die leeftijd verwachten meestal al iets meer van een relatie, dan lijkt het me niet eerlijk de ander voor te houden dat jij óók zoveel verwacht van de relatie (door niet te vertellen dat jij minder verwacht, snap je? ik bedoel niet dat je heel bewust de ander voorliegt over je gevoelens, maar dat je iemand onbewust 'in de waan laat'...). je moet gewoon eerlijk zijn tegen de ander, zeggen wat jij verwacht van de relatie en dan de ander laten beslissen of je ermee moet doorgaan of niet...

denk ik...

xxx

Laatst gewijzigd op 23-09-2004 om 10:40.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2004, 10:38
Verwijderd
Citaat:
Boas schreef op 23-09-2004 @ 10:55 :
zou jij een relatie met een jongen willen hebben waarvan je weet dat hij jou niet de ware vindt Ik wil haar geen valse hoop geven en moeten teleurstellen ofzo. Maar misschien denkt zij er wel hetzelfde over.
Misschien zeg ik nu iets raars ofzo, maar je gevoelens voor iemand kunnen toch niet zo ontzettend diep zitten wanneer je nog niet eens een relatie hebt? Zoiets groeit toch.. je merkt toch dat je verliefd bent en bij elkaar wil zijn en dat is in het begin gewoon genoeg vind ik.

Maar: ik vind het geen goed teken dat je je nu al druk maakt over of je wel genoeg voor haar voelt. Als je zo gek op haar bent dan hoor je je toch juist druk te maken om haar gevoelens, of het wel wederzijds is enzo.. ipv "voel ik wel genoeg?"

Nou ja, conclusie: ik vind dat het kan, mits je echt superverliefd bent en totaal niet het idee hebt dat zij meer voelt dan jij.. en dan moet je niet voordat je de relatie begint al kijken naar "is zij de ware". Dat merk je tijdens de relatie wel..
Met citaat reageren
Oud 23-09-2004, 11:54
Thee Muts
Avatar van Thee Muts
Thee Muts is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 23-09-2004 @ 11:38 :
Misschien zeg ik nu iets raars ofzo, maar je gevoelens voor iemand kunnen toch niet zo ontzettend diep zitten wanneer je nog niet eens een relatie hebt? Zoiets groeit toch.. je merkt toch dat je verliefd bent en bij elkaar wil zijn en dat is in het begin gewoon genoeg vind ik.
Ja, dat dacht ik dus ook. Als ik nog geen relatie met iemand zou hebben, zou ik niet gelijk al kunnen zeggen dat hij wel of niet de ware voor mij is. Zoiets voel je pas als je een relatie hebt met diegene. Ik zou het dus een beetje onzin vinden om niks met haar te beginnen omdat je nu dat gevoel (nog) niet hebt. Wie weet komt dat wel nog, en als dat niet komt is dat toch ook niet erg? De meeste mensen hebben eerst meerdere relaties (en dan spreek ik dus ook van serieuze relaties) voordat zij zich echt aan iemand binden. Lijkt me ook wel vrij logisch eigenlijk. Bij mijn ex had ik dat gevoel ook niet, terwijl ik toch echt heel veel van hem hield.
__________________
Alles gaat fout, maar het is goed zolang ik het beleef. Want ik leef.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2004, 12:02
nepstier
Avatar van nepstier
nepstier is offline
Zo te horen hebben jullie nog geen heel intense relatie. Het gevoel of iemand de ware is of niet komt niet van de één op de andere dag.

Het kan zijn dat ze inderdaad niet de ware is, het kan ook zijn dat jullie verschillende interesses/persoonlijkheden elkaar juist op een hele prettige manier aanvullen. Dat is iets dat je zelf moet uitvinden en niet op voorhand moet wegwuiven omdat je denkt dat ze waarschijnlijk nooit jou ring zal dragen.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2004, 12:05
Verwijderd
"De ware" kan alleen tijdelijk bestaan. En dat is een paradox.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2004, 12:30
Verwijderd
Ik heb bij geen een jongen het gevoel gehad dat hij mijn ware was, tot ik mijn huidige vriend leerde kennen. Bij hem voelde het zo ontzettend anders dat ik gewoon wist dat hij mijn ware is. Ik zie hem als de vader van onze toekomstige kinderen en ik zie hem als mijn toekomstige man, met wie ik mijn hele leven wil delen. ik heb nog nooit zoveel van iemand gehouden.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2004, 12:35
miekmuis
Avatar van miekmuis
miekmuis is offline
Ik heb in mijn pubernaïviteit vaak gedacht dat mijn vriendjes de ware waren, maargoed dat waren ze natuurlijk helemaal niet. Nu ik een stukje meer ervaring heb zie ik ook wel dat je dat na een week niet weet
Bij mijn huidige vriend heb ik dat gevoel ook nog helemaal niet. Ik heb het gewoon erg leuk met hem, vind het leuk om bij hem te zijn en zie wel wat er komt of wat er niet komt. Ik heb ook helemaal geen zin in overhaaste conclusies als dat iemand de ware is en je de rest van je leven bij diegene wilt blijven.
__________________
I think I have a problem, I think I think too much
Met citaat reageren
Oud 23-09-2004, 13:12
mara18
mara18 is offline
Bij mijn ex wist ik dat hij niet de ware was, om de simpele reden dat we heel andere leefgewoontes hebben. Ik wist dus dat we nooit zouden kunnen samenleven zonder dat één van beide zich zou beginnen ergeren. Maar ik zag hem graag op die moment en dat was het enige dat telde. Mijn ex ervaarde dit echter als een belediging toen ik zo dom was hem dit te zeggen Ikzelf zag dit nochtans totaal gescheiden.

Verschil is wel: ik was toen 15 - 16 jaar en was daar dus ook nog helemaal niet mee bezig. Nu ben ik 18 en ga studeren.
Dan begin je de toekomst al wat meer te plannen...Mijn huidige vriend LIJKT me wel de ware.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2004, 13:14
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik vind dat als je een relatie begint met iemand dat je dan toch wel het gevoel moet hebben dat er toekomst in zit, anders vind ik het eerlijk gezegd vrij weinig om een relatie te beginnen als je toch al weet dat het niets wordt. Je weet natuurlijk nooit van te voren hoe alles gaat lopen maar je kan wel proberen om te zorgen dat het zo lang mogelijk goed blijft gaan, dat is iig wel mijn streven in mijn relatie.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 23-09-2004, 13:28
Eresh'kigål
Avatar van Eresh'kigål
Eresh'kigål is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 23-09-2004 @ 13:05 :
"De ware" kan alleen tijdelijk bestaan. En dat is een paradox.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2004, 13:38
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Tuurlijk kun je dan een relatie beginnen... tot nu toe al m'n relaties lijken op jouw verhaal en ik heb best 'lange' relaties gehad... Vorige was een jaar en m'n huidige duurt al langer dan een jaar...

Maybe it won't last forever, but who says the best loves do?
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 23-09-2004, 13:46
snarl
Avatar van snarl
snarl is offline
je hebt haar toch nog maar net ontmoet? die miscommunicaties gaan echt vanzelf over, of het moet wel erg moeilijk gaan.
__________________
■■ fuzzy logic
Met citaat reageren
Oud 23-09-2004, 15:21
Thee Muts
Avatar van Thee Muts
Thee Muts is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 23-09-2004 @ 14:14 :
Ik vind dat als je een relatie begint met iemand dat je dan toch wel het gevoel moet hebben dat er toekomst in zit, anders vind ik het eerlijk gezegd vrij weinig om een relatie te beginnen als je toch al weet dat het niets wordt. Je weet natuurlijk nooit van te voren hoe alles gaat lopen maar je kan wel proberen om te zorgen dat het zo lang mogelijk goed blijft gaan, dat is iig wel mijn streven in mijn relatie.
Dat je niet gelijk het 'hij is de ware gevoel' hebt, wil toch niet gelijk zeggen dat een relatie niks wordt en dat er helemaal geen toekomst in zit? Je kan toch een hele mooie tijd samen hebben, zonder dat je gelijk voor altijd bij elkaar blijft? Ik denk niet dat je zomaar bij iedereen het gevoel hebt dat die persoon de ware voor je is. Maar ook dan kun je er best een relatie mee beginnen. Als je toch super verliefd bent en je gaat zelfs heel veel van iemand houden, waarom zou je dat dan niet toestaan omdat je misschien niet voor altijd bij elkaar blijft? Zoals je zelf ook al zegt, weet je nooit hoe een relatie gaat lopen.
__________________
Alles gaat fout, maar het is goed zolang ik het beleef. Want ik leef.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 23-09-2004, 16:26
DvoorA
Avatar van DvoorA
DvoorA is offline
ach, wat is de ware? Dat je iemand in de ogen kijkt en denkt: ik wil eeuwig in die ogen kijken? Dat heb je toch bij elke verliefdheid, en telkens kom je er weer achter dat 1 ware voor je hele leven niet bestaat. Maar je kunt toch gewoon beginnen aan die relatie, je bent verliefd en dat is alles dat telt. En misschien hou je van haar en groeit jullie liefde en dan blijf je alsnog je hele leven samen Je weet maar nooit, niets is zeker en je moet zeker niet een kans vergooien wegens het sprookjesidee van "de ware".
__________________
There is nothing real outside our perception of reality, is there?
Met citaat reageren
Oud 23-09-2004, 16:31
Verwijderd
Ik geloof niet in dat hele 'de ware' gedoe, dus dan is mijn vriend ook niet de ware.

En of ik mijn hele leven bij hem blijf, merk ik wel tegen de tijd dat ik dood ga.

Zo lang je nu verliefd bent en het nu samen naar je zin hebt, is het toch goed?
Met citaat reageren
Oud 23-09-2004, 16:49
Verwijderd
Ik vind ''de ware'' altijd zo'n vaag en stom begrip. Ik ben nu met mijn vriend, maar ik weet niet of hij ''de ware'' is. Misschien zie ik morgen iemand totaal anders en is die ''mijn ware''.
Het hangt er gewoon maar helemaal vanaf.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2004, 17:00
Sir_Cramlek
Avatar van Sir_Cramlek
Sir_Cramlek is offline
Ach, zolang het maar goed gaat he.
__________________
"I'm single! I love being single! I haven't had this much sex since I was a Scout leader." - Lt. Frank Drebin, "Naked Gun 2 1/2"
Met citaat reageren
Oud 23-09-2004, 18:55
Avalon_Mae
Avatar van Avalon_Mae
Avalon_Mae is offline
Ik vind dat er een groot verschil zit tussen "niet weten of iemand de ware is" en "weten dat iemand níet de ware is". Dat laatste is bij jou het geval, en ik zou er, na twee van zulk soort relaties, niet aan beginnen. Het verdriet wat je hebt als het dan uiteindelijk toch uitgaat, wat toch bijna onvermijdelijk is wanneer je al zo snel weet dat hij/zij het niet is, is voor mij toch wel een heel groot struikelblok nu. Ik heb geen spijt van die relaties, en ik heb er veel van geleerd, maar ik zou er nu niet meer aan beginnen. Als ik nu weer een relatie zou krijgen, ben ik in ieder geval:
- super-hotel-de-botel verliefd
- kan ik goed met hem praten
- hebben we veel raakvlakken
- heb ik het idee dat ik me niet na een half jaar super ga ergeren
- heb ik het idee dat ik met hem wel eens heel mijn samen zou kunnen zijn

Het is jouw leven, en je moet zelf beslissen wat je doet. Maar onthou wel dat een relatie beginnen altijd tien keer gemakkelijker is dan een relatie beëindigen.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2004, 19:40
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
Ik vind nog steeds dat het allerbelangrijkste is dat je het leuk met elkaar hebt in een relatie (samen met het iemand kunnen vertrouwen). Of iemand de ware is is dan helemaal nog niet zo belangrijk. Waarom naar de toekomst kijken als het "nu" leuk is? Zou voor mij reden zijn om lekker op dezelfde manier verder te gaan.

Nou kan ik wat stoms zeggen want ik heb verder nog nooit een relatie gehad, maar dat is wat ik verwacht van een relatie
Met citaat reageren
Oud 23-09-2004, 20:01
Boas
Avatar van Boas
Boas is offline
Ik had kunnen weten dat er mensen over het begrip de ware gingen vallen


Nog zo'n één.. "wij hebben het toch leuk samen?" brrr.
Leuk samen is niet genoeg om een relatie mee te beginnen.. onze hond is ook leuk.

Ik was van plan een duidelijk verhaal te houden maar ik kan het niet goed beschrijven hoe nou dat gevoel is. Het is het net wel/net niet. Ik wil haar geen verdriet doen .. maar misschien groeit er nog wel wat? Duidelijkheid tegenover haar lijkt mij in iedergeval wel zo fair.

thanks iig voor de reacties
__________________
goddamn, you play some mean banjo!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-09-2004, 21:00
Aléantheriël
Avatar van Aléantheriël
Aléantheriël is offline
De ware bestaat niet en eeuwig heeft zijn betekenis verloren. Hoevaak hoor ik wel niet dat iemand voor eeuwig van iemand anders houdt. Eeuwig is een week, en als je geluk hebt twee, en van ´de ware´ lopen ook een stuk of 100 exemplaren op deze wereld rond

schijnt

Laatst gewijzigd op 24-09-2004 om 16:05.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2004, 21:54
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
Citaat:
Boas schreef op 23-09-2004 @ 21:01 :
Ik had kunnen weten dat er mensen over het begrip de ware gingen vallen


Nog zo'n één.. "wij hebben het toch leuk samen?" brrr.
Leuk samen is niet genoeg om een relatie mee te beginnen.. onze hond is ook leuk.

Ik was van plan een duidelijk verhaal te houden maar ik kan het niet goed beschrijven hoe nou dat gevoel is. Het is het net wel/net niet. Ik wil haar geen verdriet doen .. maar misschien groeit er nog wel wat? Duidelijkheid tegenover haar lijkt mij in iedergeval wel zo fair.

thanks iig voor de reacties
Ik ken het gevoel op zich wel. Er is iemand die een beetje aan het hinten is, en met haar vind ik het op zich ook altijd wel leuk. Maar ik heb wel het idee dat er iets ontbreekt.

En toch wil ik het proberen (als het lukt enzo, je snapt wel wat ik bedoel ), om te kijken waar het schip strand. Kan het gevoel niet later nog komen? Als blijkt dat je het continu maar weer leuk hebt samen? Dan kan je daarna wel aan je toekomst denken. En met je hond heb je geen toekomst

En heb je het met je hond niet op een andere manier leuk dan met een meisje?
Met citaat reageren
Oud 23-09-2004, 22:37
miro
Avatar van miro
miro is offline
Als ik een relatie aanga dan ga ik er niet vanuit dat ie zo weer verbroken wordt.

Bij mijn huidige vriend heb ik serieus het gevoel dat we nooit meer uit elkaar gaan. Dat gevoel is er gewoon, of het ook zo is...tja wie zal het zeggen.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2004, 06:42
TiM
Avatar van TiM
TiM is offline
nee idd..anders slaat het ook nergens op
Bij mijn vriendin, Nicky hebbik echt wel heeeeel sterk het idee dat zij de ware is
Met citaat reageren
Oud 24-09-2004, 07:13
MissBi@tch
Avatar van MissBi@tch
MissBi@tch is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 23-09-2004 @ 11:38 :
Misschien zeg ik nu iets raars ofzo, maar je gevoelens voor iemand kunnen toch niet zo ontzettend diep zitten wanneer je nog niet eens een relatie hebt? Zoiets groeit toch.. je merkt toch dat je verliefd bent en bij elkaar wil zijn en dat is in het begin gewoon genoeg vind ik.

niet helemaal mee eens ik had bij mn vorige relaties ook zoiets van zou dit de ware zijn, en zomaar ineens kom ik mn huidige vriend tegen en dat voelde de eerste dag al zo vertrouwd alsof we elkaar al jaren kende, voelen elkaar precies aan en hoeven elkaar mar aan te kijken om te weten wat de ander bedoeld.. echt een soulmate gevoel. en wij hebben pas 1,5 maand iets maar toch voelt t zo intens diep dat dat niet eens heeft hoeven groeien!
Met citaat reageren
Oud 24-09-2004, 09:27
purplerose
Avatar van purplerose
purplerose is offline
Ik heb laatst eens zitten denk over 'de ware'ik denk niet dat er twee mensen zijn die speciaal voor elkaar zijn gemaakt, en die precies bijelkaar passen. Iedereen die een relatie heeft of heeft gehad, weet dat er altijd wel dingen zijn aan de andere persoon die je toch minder vind, en die je zou willen veranderen. Je vind nooit de perfecte persoon. Er is vast wel iemand op de aardkloot die ook goed bij je past en waarmee je je hele leven kan delen dan die ene persoon waar je nu een relatie mee hebt.
De ware bestaat niet, en voor altijd bij elkaar blijven, is ook nog de vraag.
__________________
~"In nomine Patris,et Filii, et Spiritus Sancti."~- The Boondock Saints
Met citaat reageren
Oud 24-09-2004, 12:14
Cookie
Avatar van Cookie
Cookie is offline
mensen kunnen ook veranderen...ik bedoel misschien passen jullile niet zo goed bij elkaar maar dat kan komen door gewoon een paar goede gesprekken te hebben als dat kan....als het uit gaat gaat het uit en anders blijft het aan....simpel
__________________
Tumtiedum hups.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2004, 13:44
BrunetJuh
Avatar van BrunetJuh
BrunetJuh is offline
of mijn vriend 'de ware' is?

ik heb geen idee. maar ik denk daar nog niet aan. ik wil het nu gewoon fijn hebben met mijn vriend en of hij de ware is merken we dan wel later. mijn vriend heeft het al wel over trouwen enzo, mar ja, we zien wel, haha
__________________
move your body next to me
Met citaat reageren
Oud 24-09-2004, 14:49
Verwijderd
Ik weet niet hoe oud je bent, maar ik denk dat je leven nog te lang is om nu al uit te gaan van 'de ware'. Ikzelf voel me onwijs goed met mijn vriend en nu zegt mijn gevoel dat ik hem nooit meer kwijt wil , maar ik denk nog niet echt serieus aan trouwen en eeuwig bijelkaar blijven. Je bent nu nog jong, nu moet je van de vrije liefde genieten
Met citaat reageren
Oud 24-09-2004, 19:54
Aléantheriël
Avatar van Aléantheriël
Aléantheriël is offline
Ik vind het vreselijk naief om er van uit te gaan dat je relatie 'voor eeuwig' zal duren. Ziet dan niemand in dat niets voor eeuwig is en al zeker geen relatie van het zoveelste 16-jarige persoon. En ik vind het vreselijk onintelligent over te komen als een of ander breezersletje de ene week in haar naam heeft staan: piet I love you 4-ever en een week later staat klaas op de plaats waar piet eerst nog stond. En dat gaat zo door. Zíen die mensen niet dat zoiets gewoon ongelooflijk stom overkomt? En met 'zware' woorden als voor eeuwig en de ware moet je niet zo makkelijk overal voor gebruiken

vind ik

(en ja, ik heb een principiele hekel aan het woord voor eeuwig en de ware als het gebruikt wordt in relaties. Daar kan ik echt niet tegen, omdat t volgens mij van enorme kortzichtigheid en domheid getuigt)
Met citaat reageren
Oud 24-09-2004, 23:45
Verwijderd
Citaat:
Sarah schreef op 23-09-2004 @ 17:31 :
Ik geloof niet in dat hele 'de ware' gedoe, dus dan is mijn vriend ook niet de ware.

En of ik mijn hele leven bij hem blijf, merk ik wel tegen de tijd dat ik dood ga.

Zo lang je nu verliefd bent en het nu samen naar je zin hebt, is het toch goed?
Dat, dus.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 25-09-2004, 11:11
Boas
Avatar van Boas
Boas is offline
Citaat:
Aléantheriël schreef op 24-09-2004 @ 20:54 :
Ik vind het vreselijk naief om er van uit te gaan dat je relatie 'voor eeuwig' zal duren. Ziet dan niemand in dat niets voor eeuwig is en al zeker geen relatie van het zoveelste 16-jarige persoon. En ik vind het vreselijk onintelligent over te komen als een of ander breezersletje de ene week in haar naam heeft staan: piet I love you 4-ever en een week later staat klaas op de plaats waar piet eerst nog stond. En dat gaat zo door. Zíen die mensen niet dat zoiets gewoon ongelooflijk stom overkomt? En met 'zware' woorden als voor eeuwig en de ware moet je niet zo makkelijk overal voor gebruiken

vind ik

(en ja, ik heb een principiele hekel aan het woord voor eeuwig en de ware als het gebruikt wordt in relaties. Daar kan ik echt niet tegen, omdat t volgens mij van enorme kortzichtigheid en domheid getuigt)
Ik vind jou reactie ook behoorlijk kortzichtig en dom, heb je zoiezo nog verder gelezen dan de titel?

IK gebruikte het alleen om wat duidelijk te maken.. ook ik weet dat het lulkoek is. Achteraf had ik dan ook kunnen weten dat mensen gingen zeuren over het "de ware" idee en niet meer het echte probleem zien. Ik ben intussen 21, heb al wat relaties versleten en geen zin mij in een relatie te storten waarna je na 6 maanden weer moet concluderen dat het niet werkt.
__________________
goddamn, you play some mean banjo!
Met citaat reageren
Oud 25-09-2004, 19:11
Verwijderd
Ik geloof niet meer in deze 2 dingen...

Ik dacht van mijn ex (sinds 3 dagen) dat het echt de ware was... ik was na 11 maanden (bijna 12) nog steeds stapel verliefd op hem... en hij zei dat hij ook nog steeds zo gek was op mij, en dat ik "zijn ware" was... en dat hij me nooit meer kwijt wou... en nu heeft hij me gewoon kijhard laten vallen na al die tijd zonder een goede reden...

*Don't believe in Romeo's and Heroes anymore..."
Met citaat reageren
Oud 25-09-2004, 20:59
Punkygirl
Avatar van Punkygirl
Punkygirl is offline
Van mijn relatie denk ik inderdaad dat het de ware is. Maar dat weet je ook nog niet gelijk, zoiets moet groeien.
__________________
Je bent alles, nog zoveel meer. Daar zijn woorden tekort voor. Zelfs na de grootste ruzies gaat onze liefde toch door!
Met citaat reageren
Oud 01-10-2004, 08:56
Verwijderd
Gezien de omstandighedenen;

Ik ben altijd de persoon geweest die niet geloofde in 'de ware'. Deze bestaat ook niet, niet volgens de definities die er onder verstaan worden. Ik geloofde gewoon niet in iets van 'we zullen altijd bij elkaar blijven'. Dat doe ik nog steeds niet.

Wat ik sindskort wel ben gaan voelen, is het feit dat het 'het beste is wat je kan overkomen'. Je kunt het 'de ware' noemen, en dat doe ik op het moment ook. Een roze bril is het ook niet, want ik heb deze conclusie al gesteld over hem voordat ik uberhaupt verliefd op 'm was.
Maar wel 'de ware', maar dan onder een iets andere definitie.

Dat het degene is die hoe dan ook het beste bij je zou passen, betekent nog niet dat je altijd bij elkaar blijft. Niemand is in staat voor altijd bij elkaar te blijven, dat is een feit. Zeker tegenwoordig.

En schijnbaar had ik die gevonden, vandaar ik er nu anders over denk.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2004, 16:16
Big M
Avatar van Big M
Big M is offline
Als je een relatie met iemand krijgt (ervan uitgaande dat je die persoon al langer dan een half uurtje kent) dan is dat een potentiele `ware`, omdat op dat moment je je dermate aangetrokken voelt voor een relatie, en dat ook wederzijds is. Daarbij heb je (meestal) dezelfde interesses enz.

Er bestaat volgens mij btw meer dan 1 ware, maar dat zullen jullie wel beamen(heb niet het hele topic gelezen)
__________________
Most of us only care about money makin'
Met citaat reageren
Oud 02-10-2004, 21:32
kaatje in da house
Avatar van kaatje in da house
kaatje in da house is offline
geniet van elkaar zolang alles lekker gaat, zou ik zeggen. je hoeft toch niet per se nu al bij één en dezelfde persoon te blijven. als het niet gaat dan gaat het simpelweg niet, klaar.

nee ik heb dat zeker niet bij elke jongen. ik heb wel eens het gevoel gehad dat ik met die jongen best oud zou willen en kunnen worden. maar daarnaast denk ik ook: ik kijk wel hoe het loopt, ik ga me niet aan de gedachte vastklampen dat we voor altijd bij elkaar zullen blijven.

Ka
Met citaat reageren
Oud 02-10-2004, 21:47
Verwijderd
Ik geloof niet in 'de ware'. Op dit moment zou ik geen bezwaar hebben mijn hele leven bij mijn vriend te blijven, maar misschien denk ik daar over een week wel heel anders over. Ik zou nooit een relatie met iemand kunnen hebben waarbij ik het gevoel heb dat ik niet mijn hele leven bij de persoon zou kunnen blijven... dat gevoel van 'het zou kunnen' moet er wel zijn.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2004, 23:48
krisiegirl
Avatar van krisiegirl
krisiegirl is offline
je moet niet te snel denken dat je de ware heb gevonden of der al over nadenken...

je bent nog jong geniet daar van! Maak lol geniet dat ze bij je is etc etc je ziet wel hoe ver jullie komen denk niet te veel al aan jullie toekomst volgens mij heeft dat ook wel ergens druk op je relatie denk ik...

Dus mijn tip = denk der niet al te veel over na

ps zelfs hele verschillende mensen kunnen gemaakt zijn voor elkaar
__________________
Zeg wat in je opkomt of het nou waar is of niet
Met citaat reageren
Oud 03-10-2004, 00:10
Verwijderd
Citaat:
krisiegirl schreef op 03-10-2004 @ 00:48 :
(...)

ps zelfs hele verschillende mensen kunnen gemaakt zijn voor elkaar
Nee hoor. Crossbreeding tussen verschillende sociale milieus is slecht.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2004, 10:16
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Ik weet dat ik ontzettend gek met hem ben en dat (zoals ik er nu over denk) ik heel erg oud met hem wil worden.

time will tell
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 03-10-2004, 23:39
Verwijderd
Ik snap je opzich wel. Ik zou ook geen relatie beginnen met iemand waarmee ik me over een flink aantal jaar niet mee samen zie. persoonlijk vind ik dat ook een zonde van je tijd, maar dat ligt er gewoon aan wat voor een iemand je bent. Sommigen zijn nog niet toe aan het lange termijn werk en willen een relatie voor de lol, en weer anderen (zoals ik) willen alleen relaties met een goede mogelijkheid voor de lange termijn. (mijn vriend en ik hebben bijvoorbeeld concrete trouwplannen)

Of je wel of niet een relatie moet beginnen met iemand moet je denk ik laten afhangen van je gevoel. Voel je je wel of niet op je gemak bij iemand bijvoorbeeld? In een relatie moet je je namelijk af en toe behoorlijk kwetsbaar opstellen, en als je je dan niet op je gemak voelt wordt dat helemaal niets...

Sucses!
Met citaat reageren
Oud 03-10-2004, 23:42
Biskwietje
Biskwietje is offline
Als je net een relatie begint kun je zoiets moeilijk weten denk ik...

Ik ben net begonnen met een meiske, heb er geen idee van... Maar zoals al eerder gezegd: Het gaat erom dat je een leuke tijd hebt samen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:52.