Oud 30-03-2005, 21:57
Verwijderd
Is er iemand die eindexamen muziek doet? Ik ben heel erg benieuwdt naar de zwaarte van dit examen en waar vooral naar gevraagd wordt, muziekgeschiedenis, muziekleer of luisteren.

Ik wil namelijk het liefste volgend jaar CSE muziek doen, i.p.v het jaar daarop . Maar dat moet ik wel kunnen redden natuurlijk
Advertentie
Oud 30-03-2005, 22:38
HTID
Avatar van HTID
HTID is offline
Ik wist geeneens dat je een cse voor muziek had
__________________
Everyone knows gingers have no soul.
Oud 31-03-2005, 09:10
engeltje
engeltje is offline
Ik had het idee dat je nooit een deel vanhet Centraal Examen een jaar eerder mocht doen? Dat is mij in ieder geval verteld. Maar doe je muziek SE of CE?
Oud 31-03-2005, 13:31
Tjaan
Avatar van Tjaan
Tjaan is offline
Ik heb 2 jaar geleden CSE muziek gedaan. Je krijgt een luistertoets, dus de nadruk ligt op luisteren (welke instrumenten, dictee, ritme). Aan het eind van elk onderdeel krijg je een muziekgeschiedenisvraag, meestal iets van 'geef twee redenen waarom dit stuk uit de barok komt'. Havo-examen heeft die vragen niet geloof ik. Laatste onderdeel is volgens mij altijd een stuk popmuziek. Je moet ook vrij veel begrippen toepassen, bijvoorbeeld dat je een stukje hoort en dan is de vraag 'geef de technische term voor deze manier van spelen'. Ik heb m'n examen nog wel ergens liggen. Kan het wel es opzoeken voor je als je wilt...
__________________
"De toekomst is zwanger van hoopgevende mogelijkheden."
Oud 31-03-2005, 16:20
Verwijderd
Citaat:
Tjaan schreef op 31-03-2005 @ 13:31 :
Ik heb 2 jaar geleden CSE muziek gedaan. Je krijgt een luistertoets, dus de nadruk ligt op luisteren (welke instrumenten, dictee, ritme). Aan het eind van elk onderdeel krijg je een muziekgeschiedenisvraag, meestal iets van 'geef twee redenen waarom dit stuk uit de barok komt'. Havo-examen heeft die vragen niet geloof ik. Laatste onderdeel is volgens mij altijd een stuk popmuziek. Je moet ook vrij veel begrippen toepassen, bijvoorbeeld dat je een stukje hoort en dan is de vraag 'geef de technische term voor deze manier van spelen'. Ik heb m'n examen nog wel ergens liggen. Kan het wel es opzoeken voor je als je wilt...
dat dus. ik heb vorig jaar havo muziek gedaan. en bij ons kon je niet een jaar eerder al iets doen ofzo, zoals hierboven gesuggereerd werd
Oud 31-03-2005, 16:36
Smobbo
Avatar van Smobbo
Smobbo is offline
Citaat:
HTID schreef op 30-03-2005 @ 22:38 :
Ik wist geeneens dat je een cse voor muziek had
__________________
WOEi !
Oud 31-03-2005, 16:56
hasseltboy
Avatar van hasseltboy
hasseltboy is offline
Ik moet het nog doen... Ik KAN NIET EENS NOTEN LEZNE!
__________________
Hasselt!|lid van Berlijn fanclub!|Gott mit uns
Oud 31-03-2005, 18:00
Verwijderd
Ik ben wel benieuwd hoe zwaar zo'n melodisch of harmonisch dictee is.
Oud 31-03-2005, 19:20
Tjaan
Avatar van Tjaan
Tjaan is offline
Citaat:
Snees schreef op 31-03-2005 @ 18:00 :
Ik ben wel benieuwd hoe zwaar zo'n melodisch of harmonisch dictee is.
Verschilt per keer, vind ik. Heb net mijn oude examen gevonden, en ik heb alleen maar een keer of 4 een dictee gehad waarin je de baslijn moest tekenen. Langste was 7 maten, eerste maat was ingevuld (bestond net als de andere 6 maten uit 1 hele noot), maar het kan ook gewoon de bovenmelodie zijn, meestal 2 tot 3 maten die je dan in moet vullen. Eerste no(o)t(en) altijd gegeven.
__________________
"De toekomst is zwanger van hoopgevende mogelijkheden."
Oud 31-03-2005, 20:33
Verwijderd
Citaat:
Tjaan schreef op 31-03-2005 @ 19:20 :
Verschilt per keer, vind ik. Heb net mijn oude examen gevonden, en ik heb alleen maar een keer of 4 een dictee gehad waarin je de baslijn moest tekenen. Langste was 7 maten, eerste maat was ingevuld (bestond net als de andere 6 maten uit 1 hele noot), maar het kan ook gewoon de bovenmelodie zijn, meestal 2 tot 3 maten die je dan in moet vullen. Eerste no(o)t(en) altijd gegeven.
maar echt moeilijk is het niet, je moet gewoon opschrijven wat je hoort en echt moeilijk is het niet, ritmisch al helemaal niet maar het is dan ook een melodisch dictee.
Oud 31-03-2005, 21:42
Verwijderd
Waarschijnlijk kan ik ook niet een jaar eerder CSE doen.

Je hebt oude en nieuwe stijl muziek. Oude stijl = CSE, nieuwe stijl = SE.

Maar omdat ik denk dat de rest van de vwo-ers straks stopt met muziek omdat het bij iedereen een keuzevak is en de meerderheid voor de vorige toets opzich een 2 of een 3 had. Zou ik het liefste gewoon zo snel mogelijk examen doen. Maar dat kan waarschijnlijk niet.

Houdt een melodisch dictee in dat je een stukje gespeeld krijgt wat je op moet schrijven?
Oud 31-03-2005, 21:43
Verwijderd
Citaat:
hasseltboy schreef op 31-03-2005 @ 16:56 :
Ik moet het nog doen... Ik KAN NIET EENS NOTEN LEZNE!
Heb je dan nooit muziek gehad in de eerste/tweede/derde? Het is bij ons een kleine voorwaarde dat je op z'n minst de vioolsleutel kan lezen. Maargoed dat kon iedereen bij ons ook niet..
Oud 31-03-2005, 22:09
Tjaan
Avatar van Tjaan
Tjaan is offline
Wat voor methode gebruiken jullie dan voor muziek? Wij hadden Muziek op maat, en dat was niet echt te doen als je geen noten kon lezen...
__________________
"De toekomst is zwanger van hoopgevende mogelijkheden."
Oud 31-03-2005, 22:19
Verwijderd
Leren jullie ook de C-sleutels vlot lezen? Dat lijkt me voor VWO'ers wat onzinnig.
Oud 31-03-2005, 22:29
Tjaan
Avatar van Tjaan
Tjaan is offline
Citaat:
Snees schreef op 31-03-2005 @ 22:19 :
Leren jullie ook de C-sleutels vlot lezen? Dat lijkt me voor VWO'ers wat onzinnig.
Vlot lezen is overdreven, maar wij moesten de F-sleutel toch wel redelijk snel kunnen lezen, en de C-sleutel moest je ook wel kunnen lezen. In luistertoetsen kunnen vragen zitten als 'zet van C- om naar G-sleutel' ofzo. Baslijnen worden F-sleutels weergegeven.
En waarom voor VWO'ers onzinnig? Het hoort nu eenmaal bij muziekleer. We moesten ook de hele muziekgeschiedenis van middeleeuwen tot nu doorspitten en alle intervallen kunnen horen en benoemen...
__________________
"De toekomst is zwanger van hoopgevende mogelijkheden."
Oud 31-03-2005, 22:36
Verwijderd
Citaat:
Tjaan schreef op 31-03-2005 @ 22:29 :
En waarom voor VWO'ers onzinnig? Het hoort nu eenmaal bij muziekleer. We moesten ook de hele muziekgeschiedenis van middeleeuwen tot nu doorspitten en alle intervallen kunnen horen en benoemen...
Alle intervallen? Wees blij dat ze niet vragen om een essay te schrijven over het verschil in gebruik tussen het gebruik van overmatige sextakkoorden en de frygische cadens.
Oud 31-03-2005, 22:48
Tjaan
Avatar van Tjaan
Tjaan is offline
Citaat:
Snees schreef op 31-03-2005 @ 22:36 :
Alle intervallen? Wees blij dat ze niet vragen om een essay te schrijven over het verschil in gebruik tussen het gebruik van overmatige sextakkoorden en de frygische cadens.
Oké, álle intervallen is misschien wat overdreven Maar overmatige akkoorden enzo moest je toch ook wel kunnen herkennen.
__________________
"De toekomst is zwanger van hoopgevende mogelijkheden."
Oud 31-03-2005, 23:05
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
Mijn muziekleraar gaf ons hints

Maar eigenlijk heb ik niets interessants te melden.

Oja onze klas had vorig jaar een punt hoger dan het landelijk gemiddelde
__________________
Hela världen är så underbar
Ads door Google
Oud 01-04-2005, 10:15
Tjaan
Avatar van Tjaan
Tjaan is offline
Citaat:
Briseïs schreef op 31-03-2005 @ 23:05 :
Mijn muziekleraar gaf ons hints
De onze ook
__________________
"De toekomst is zwanger van hoopgevende mogelijkheden."
Oud 01-04-2005, 11:32
Verwijderd
omg die van mij natuurlijk weer amper

wij hadden ook muziek op maat en wat Tjaan zegt enzo.
Oud 01-04-2005, 14:33
Verwijderd
Mijn muziekleraar is stoer, want hij geeft ook les op het consevatorium aan van die docenten in spé en soms vindt ie ons beter dan die studenten..

Wij hebben ook muziek-op-maat. Maar wel de nieuwe editie. Ik heb de oude niet gezien maar de nieuwe vind ik erg mooi eruit zien, veel kleur en gewoon een goed overzicht van opdrachten.

We moeten alle sleutels kunnen lezen aan het einde van dit jaar (C , F en G) en de intervallen van prime - octaaf op kunnen schrijven.. Inclusief reine, overmatige en verminderde.

Ik vraag me af hoelang jullie muziek hebben gehad.. Sinds de 4e of sinds de 5e? en hoeveel uur.

Mijn rooster voor muziek is namelijk : 4V = 1 uur p/week, 5V = 1 uur p/week. 6V = 3 uur p/week.

En ik snap niet hoe we die tijd gaan vol maken omdat we nu al op minimaal een derde van het boek zijn..
Oud 01-04-2005, 14:40
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 01-04-2005 @ 14:33 :
Ik vraag me af hoelang jullie muziek hebben gehad.. Sinds de 4e of sinds de 5e? en hoeveel uur.

Mijn rooster voor muziek is namelijk : 4V = 1 uur p/week, 5V = 1 uur p/week. 6V = 3 uur p/week.

En ik snap niet hoe we die tijd gaan vol maken omdat we nu al op minimaal een derde van het boek zijn..
Eh, wij hadden in de 5e en de 6e 4 uur per week muziek: 1 uur theorie, 1 uur geschiedenis en 2 uur praktijk. Van de 4e weet ik het niet meer.
__________________
Hela världen är så underbar
Oud 01-04-2005, 17:02
Tjaan
Avatar van Tjaan
Tjaan is offline
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 01-04-2005 @ 14:33 :
Mijn muziekleraar is stoer, want hij geeft ook les op het consevatorium aan van die docenten in spé en soms vindt ie ons beter dan die studenten..

Wij hebben ook muziek-op-maat. Maar wel de nieuwe editie. Ik heb de oude niet gezien maar de nieuwe vind ik erg mooi eruit zien, veel kleur en gewoon een goed overzicht van opdrachten.

We moeten alle sleutels kunnen lezen aan het einde van dit jaar (C , F en G) en de intervallen van prime - octaaf op kunnen schrijven.. Inclusief reine, overmatige en verminderde.

Ik vraag me af hoelang jullie muziek hebben gehad.. Sinds de 4e of sinds de 5e? en hoeveel uur.

Mijn rooster voor muziek is namelijk : 4V = 1 uur p/week, 5V = 1 uur p/week. 6V = 3 uur p/week.

En ik snap niet hoe we die tijd gaan vol maken omdat we nu al op minimaal een derde van het boek zijn..
2 uur in de vierde, 3 uur in de vijfde en 4 uur in de zesde. Geloof ik.

En als je alle stof gehad hebt, ga je vast examens oefenen, tot vervelens toe. Deden wij tenminste
__________________
"De toekomst is zwanger van hoopgevende mogelijkheden."
Oud 01-04-2005, 17:06
Verwijderd
Citaat:
Briseïs schreef op 31-03-2005 @ 23:05 :
Mijn muziekleraar gaf ons hints
Eerst bukken en daarna opspringen voor een klein-groot-septimeakkoord?
Oud 01-04-2005, 20:04
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
Snees schreef op 01-04-2005 @ 17:06 :
Eerst bukken en daarna opspringen voor een klein-groot-septimeakkoord?
Nee, toen we het muziekinstrument moesten horen keek ie heel doordringend naar het meisje bij ons in de klas dat fagot speelt en met ritmeherkennen zat ie mee te tikken.
__________________
Hela världen är så underbar
Advertentie
Oud 01-04-2005, 20:20
ItsSuuS
Avatar van ItsSuuS
ItsSuuS is offline
ik heb vorig jaar ook muziek examen gedaan. Ik moet toch helaas zeggen dat het zwaar kut is.. ik snapte er werkelijk waar de ballen van. Maar we hadden een hele leuke lerares die ons gewoon allemaal een 6 en 7 en sommigen een 8 had gegeven HAHAHA.....
dus ja.. maar succes, het is vooral luisteren en oefenen oefenen oefenen
__________________
*Oi With the poodle allready!*
Oud 01-04-2005, 20:22
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
ItsSuuS schreef op 01-04-2005 @ 20:20 :
ik heb vorig jaar ook muziek examen gedaan. Ik moet toch helaas zeggen dat het zwaar kut is.. ik snapte er werkelijk waar de ballen van. Maar we hadden een hele leuke lerares die ons gewoon allemaal een 6 en 7 en sommigen een 8 had gegeven HAHAHA.....
dus ja.. maar succes, het is vooral luisteren en oefenen oefenen oefenen
Het gaat allemaal toch naar een tweede corrector, dus dat werkt niet.
__________________
Hela världen är så underbar
Oud 02-04-2005, 11:26
Verwijderd
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 01-04-2005 @ 14:33 :
Mijn muziekleraar is stoer, want hij geeft ook les op het consevatorium aan van die docenten in spé en soms vindt ie ons beter dan die studenten..

Wij hebben ook muziek-op-maat. Maar wel de nieuwe editie. Ik heb de oude niet gezien maar de nieuwe vind ik erg mooi eruit zien, veel kleur en gewoon een goed overzicht van opdrachten.

We moeten alle sleutels kunnen lezen aan het einde van dit jaar (C , F en G) en de intervallen van prime - octaaf op kunnen schrijven.. Inclusief reine, overmatige en verminderde.

Ik vraag me af hoelang jullie muziek hebben gehad.. Sinds de 4e of sinds de 5e? en hoeveel uur.

Mijn rooster voor muziek is namelijk : 4V = 1 uur p/week, 5V = 1 uur p/week. 6V = 3 uur p/week.

En ik snap niet hoe we die tijd gaan vol maken omdat we nu al op minimaal een derde van het boek zijn..
ik heb in de 4e en de 5e muziek als in keuzevak ding gehad, 4 uur per week. 2 uur praktijk en 2 uur theorie.

maar je hebt toch nog meer delen van dat boek of is dat weer een ander boek?
Oud 02-04-2005, 18:34
Verwijderd
Ik denk dat je een ander boek hebt gehad.. Maar dit boek heeft maar 1 deel..
Oud 02-04-2005, 18:46
femkeb
Avatar van femkeb
femkeb is offline
Ik heb wel muziek gekozen, maar ik hoef gelukkig hier geen centraal schriftelijk in te doen en volgens mij ben ik hier heel blij mee.
Ons cijfer bestaat uit 6 se's en 6 po's waar de se's 1x tellen en de po's 2x (dat kan ook net andersom zijn)
Se's bestaan voornamelijk uit het leren van termen en het luisteren en toepassen van de geleerde termen.

Ik heb in de 5de en 6de 2u per week muziek gehad en dat ging voor een heel groot deel ook nog eens op aan het oefenen voor paas/kerstviering en uitvoeringen.
__________________
to fear love is to fear life and those who fear life are already three parts dead
Oud 02-04-2005, 19:53
Verwijderd
Citaat:
femkeb schreef op 02-04-2005 @ 18:46 :
Ik heb wel muziek gekozen, maar ik hoef gelukkig hier geen centraal schriftelijk in te doen en volgens mij ben ik hier heel blij mee.
Ons cijfer bestaat uit 6 se's en 6 po's waar de se's 1x tellen en de po's 2x (dat kan ook net andersom zijn)
Se's bestaan voornamelijk uit het leren van termen en het luisteren en toepassen van de geleerde termen.

Ik heb in de 5de en 6de 2u per week muziek gehad en dat ging voor een heel groot deel ook nog eens op aan het oefenen voor paas/kerstviering en uitvoeringen.
Dus je hoeft geen geschiedenis te leren voor je SE's?
Oud 05-04-2005, 14:34
femkeb
Avatar van femkeb
femkeb is offline
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 02-04-2005 @ 19:53 :
Dus je hoeft geen geschiedenis te leren voor je SE's?
Ja voor de se's moeten we wel muziekgeschiedenis leren. We hebben muziek op maat en de laatste 3 se's (die wegens tijdtekort na 2 jaar nu opeens in 5 weken moeten) gaan verdeeld over het hele boek.
Daarnaast moeten we de begrippen die voorkomen in de teksten (zoals de fuga, symfonie, cantate enz enz) ook kunnen toepassen op wat luisterfragmenten.
Over het algemeen zijn onze se's niet zo heel moeilijk, voornamelijk ook door het feit dat we eigenlijk heel weinig les gehad hebben (iig weinig theorie) en dus niet zo heel goed zijn in bijvoorbeeld bepaalde toonladders ed.
__________________
to fear love is to fear life and those who fear life are already three parts dead
Oud 06-04-2005, 14:30
Arwyn
Avatar van Arwyn
Arwyn is offline
Wij hadden in de 5e theorie. Tijdens de se-week hadden we dan een se bv met vragen als 'schrijf dit stukje in bas sleutel ipv viool sleutel'.
Dat jaar moesten we een nummer 4-stemmig maken en een werkstuk maken over één muziekstuk uit je praktijk lijst en eergister hadden we 't praktijx examen.
Dus alleen in 't 1e jaar geschiedenis en zo.. We hebben helemaal nooit luistervaardigheid gehad dacht ik..
__________________
-If you like Piña Colada's-
Oud 08-04-2005, 18:59
Verwijderd
Wij hebben muziek afgesloten met een uitvoering, afgelopen dinsdag. Straks nog een mondeling over 5 teksten en 2 gemaakte werkstukken en dan is ook dat weer voorbij
Oud 11-04-2005, 20:23
Donald Duck
Avatar van Donald Duck
Donald Duck is offline
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 30-03-2005 @ 21:57 :
Is er iemand die eindexamen muziek doet? Ik ben heel erg benieuwdt naar de zwaarte van dit examen en waar vooral naar gevraagd wordt, muziekgeschiedenis, muziekleer of luisteren.

Ik wil namelijk het liefste volgend jaar CSE muziek doen, i.p.v het jaar daarop . Maar dat moet ik wel kunnen redden natuurlijk
Ik heb vorig jaar eindexamen muziek gedaan. Het was niet het officiele cse maar meer een mengeling van oude examens omdat we een combiklas hadden van vwo en havo maar het was wel leuk en er werdt vanalles wat gevraagd maar bij het vwo was het toch wel het meeste geschiedenis en de muziek luisteren maar je krijgt vanalles wel een beetje geloof ik.
__________________
Sorry als mijn reacties bot zijn. Heb geen blad voor mijn mond. Soms!!
Oud 20-07-2005, 20:14
Igorrrai
Avatar van Igorrrai
Igorrrai is offline
Up.
__________________
Ertur neger ik kom uit Geleen!
Advertentie
 

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten [Columnwedstrijd] Het klinkt me als muziek in de oren
flyaway
0 03-12-2010 11:01
Muziek Hoe belangrijk is muziek voor jou?
Sudoku.
31 02-11-2010 22:30
Algemene schoolzaken Vragenlijst Profielwerkstuk Muziek
rockerbaby
12 29-11-2009 09:27
Muziek Marilyn Manson-achtige muziek
Verwijderd
157 01-03-2005 15:43
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Vragen over muziek, dus als je tijd hebt...
Bassist_of_JC
18 26-02-2005 14:23
Muziek Muziek gemaakt met behulp van computers...
mcsun
51 13-08-2002 14:47


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:18.