Oud 25-05-2005, 11:14
Joyceb
Joyceb is offline
Citaat:
Xia schreef op 25-05-2005 @ 11:03 :
Citeren betekent dat je niet mag zeggen.. De schrijfster zegt: "Hebben wij dan niet de keuze om onverstandig te zijn?" (zoiets althans)
Je mag wel zeggen "De schrijfster geeft aan dat ze vindt dat rokers zelf de keuze hebben of zij een onverstandig leven willen leiden"

Hetzelfde, maar geen rechtstreeks citaat.
En zo mag het volgens mij dus niet; aangezien een samenvatting vanuit hetzelfde perspectief (of hoe noem je dat) geschreven moet worden als het artikel.

Dus dan zou het worden: "Hebben wij dan niet de (eigen)keuze om onverstandig (niet-verstandig) te zijn"
Oid, als het maar niet letterlijk is..
Advertentie
Oud 25-05-2005, 11:17
Verwijderd
Citaat:
Joyceb schreef op 25-05-2005 @ 11:14 :
En zo mag het volgens mij dus niet; aangezien een samenvatting vanuit hetzelfde perspectief (of hoe noem je dat) geschreven moet worden als het artikel.

Dus dan zou het worden: "Hebben wij dan niet de (eigen)keuze om onverstandig (niet-verstandig) te zijn"
Oid, als het maar niet letterlijk is..
Hm, nou.. volgens mij staat dat bij die uitwerkingen in de examenbundel ook altijd zo

Naja, ik merk t vanzelf wel.
Oud 25-05-2005, 12:31
Isiyanka
Avatar van Isiyanka
Isiyanka is offline
Volgens streng nakijken heb ik 32 punten, dus dan kom ik wel redelijk uit... ik hoop toch op minstens een 6,3 maar dat moet lukken tenzij de norm echt heel streng wordt meerkeuze ging goed, open vragen gingen heel erg slecht (ook weer dingen verbeteren terwijl ze goed waren dat haat ik zo) en samenvatting ging ook best goed 't Waren eerst 270 woorden ofzo maar toen ging ik schrappen en dat heb ik wel goed gedaan dus ja, ik vond 't wel meevallen. Heb mn negen niet kunnen behouden natuurlijk, maar met een acht ben ik ook blij
__________________
Reina de la Calle
Oud 25-05-2005, 14:20
Dignity
Dignity is offline
Citaat:
Sketch schreef op 24-05-2005 @ 19:14 :
Ja, dat had ik ook fout, zelfde antwoord ook. Ligt gewoon aan die vraag. Hadden meer mensen dat? Anders sturen we een klacht in over die vraag.
Die vraag heb ik ook precies zo beantwoord!! En ik heb al een klacht ingediend
Oud 25-05-2005, 15:01
walliewop
walliewop is offline
WOW ik heb dus egt mazzel!!! (A)

ik was de achterkant vergeten te maken, vraag 17 tot 21

in de aula waren we beetje aan het praten.. vraagt vriend wa ik bij vraag 20 had.. 20? FUCK.. ik ging trug, mogt gewoon make

ik kreeg toen een nieuw opgave blad etc, van iemand anders, en die had de antwoorde op het opgaveblad ingevult dus kon alles nakijken etc

heb +/- 35 punten --> 6.7-8.7

op het centraal examen lol
Oud 25-05-2005, 15:04
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Citaat:
walliewop schreef op 25-05-2005 @ 15:01 :
WOW ik heb dus egt mazzel!!! (A)

ik was de achterkant vergeten te maken, vraag 17 tot 21

in de aula waren we beetje aan het praten.. vraagt vriend wa ik bij vraag 20 had.. 20? FUCK.. ik ging trug, mogt gewoon make

ik kreeg toen een nieuw opgave blad etc, van iemand anders, en die had de antwoorde op het opgaveblad ingevult dus kon alles nakijken etc

heb +/- 35 punten --> 6.7-8.7

op het centraal examen lol
Belachelijk. Ja, chill voor jou, maar belachelijk dat ze dat toestaan. Dat heet examenfraude en ik zou het maar niet aan de grote klok hangen, als ik jou was.
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Oud 25-05-2005, 15:11
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
walliewop schreef op 25-05-2005 @ 15:01 :
WOW ik heb dus egt mazzel!!! (A)

ik was de achterkant vergeten te maken, vraag 17 tot 21

in de aula waren we beetje aan het praten.. vraagt vriend wa ik bij vraag 20 had.. 20? FUCK.. ik ging trug, mogt gewoon make

ik kreeg toen een nieuw opgave blad etc, van iemand anders, en die had de antwoorde op het opgaveblad ingevult dus kon alles nakijken etc

heb +/- 35 punten --> 6.7-8.7

op het centraal examen lol
Wat een belachelijk

Je zit echt op een idiote school! Naja heb jij geluk gehad
Oud 25-05-2005, 15:12
Sketch
Avatar van Sketch
Sketch is offline
Citaat:
walliewop schreef op 25-05-2005 @ 15:01 :
WOW ik heb dus egt mazzel!!! (A)

ik was de achterkant vergeten te maken, vraag 17 tot 21

in de aula waren we beetje aan het praten.. vraagt vriend wa ik bij vraag 20 had.. 20? FUCK.. ik ging trug, mogt gewoon make

ik kreeg toen een nieuw opgave blad etc, van iemand anders, en die had de antwoorde op het opgaveblad ingevult dus kon alles nakijken etc

heb +/- 35 punten --> 6.7-8.7

op het centraal examen lol


Relaxed voor jou, maar zoals Femic al zei, dit is gewoon fraude, tegen de wet.

Verder vind ik het best wel stom van je dat het is gebeurd. Toen je de opdracht van de samenvatting las, dacht je dan niet 'hee, hoe kan dit nu opgave 22 zijn, de tekstverklaring ging maar tot 16' ?
Oud 25-05-2005, 15:20
walliewop
walliewop is offline
ik weet dik mazzel(A).... maarja...

ik had gewoon nie gezien, egt DOM.. da ben ik egt... sjitt... ik ben gewoon stom,.. maar heb wel mazzel.. maarja...

die antwoorde die op da blad stonde van die ander, waren wel bijna helemaal anders.. khad alleen wat aan die laatste opgave die ik niet had gemaakt (khad nog maar 8 minuten om ze te maken)....

maar ik had opgave 1 tot 14 foutloos (H).. die had ik wel zelf gedaan

ja ik d8 idd dat ie maar tot 16 ging had gewoon nie gezien lol.. ik was ook egt met die text zo klaar..

Vond eerste text wel naai tekst, kreeg vet zin in een peuk!!!

2e text was gewoon te moeilijk om te snappe, maar makkelijk om te samenvatte
Oud 25-05-2005, 20:44
SJON
SJON is offline
Hoe zit dat nou met 'in eigen woorden' met die samenvatting. Die dingen op het antwoordformulier mag je toch gewoon ook zelf zo hebben, anders moet je bv. eerst hierarchisch en die woorden uit gaan leggen, dat lijkt me wat krom...

Met streng tellen kom ik op 29 punten uit , maar dat is hopelijk (als het goed is) wel genoeg voor een 5,5 ...dus met een 7 afgesloten.
Oud 25-05-2005, 20:47
Sketch
Avatar van Sketch
Sketch is offline
Citaat:
SJON schreef op 25-05-2005 @ 20:44 :
Hoe zit dat nou met 'in eigen woorden' met die samenvatting. Die dingen op het antwoordformulier mag je toch gewoon ook zelf zo hebben, anders moet je bv. eerst hierarchisch en die woorden uit gaan leggen, dat lijkt me wat krom...

Met streng tellen kom ik op 29 punten uit , maar dat is hopelijk (als het goed is) wel genoeg voor een 5,5 ...dus met een 7 afgesloten.
Als je hebt wat in het antwoordmodel staat is het goed. En als je in eigen woorden hetzelfde zegt is dat ook goed.
Oud 25-05-2005, 21:19
SJON
SJON is offline
Bij die samenvatting trouwens. Gaat er per spelfout 1 scorepunt af...of hoe zit dat? En ik hoorde ook iets van telegramstijl dat dat fout was?
Oud 25-05-2005, 21:20
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
SJON schreef op 25-05-2005 @ 21:19 :
Bij die samenvatting trouwens. Gaat er per spelfout 1 scorepunt af...of hoe zit dat? En ik hoorde ook iets van telegramstijl dat dat fout was?
maximaal 4 punten eraf, door spellings/stijlfouten
Oud 26-05-2005, 10:11
underthabridge
Avatar van underthabridge
underthabridge is offline
Vond hem niet echt moeilijk... heb wel een 6.7, dan houd ik mijn acht.
__________________
En toch heb ik gelijk.
Oud 17-06-2005, 18:24
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Een 7.5. Sluit 't dus af met een 8!
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Oud 17-06-2005, 18:41
fractuur
fractuur is offline
Nederlands was echt slecht gemaakt bij ons op school. Ik had een 6, dus toch nog een 7.
__________________
.. zegt de liberaal.
Oud 17-06-2005, 19:44
Sketch
Avatar van Sketch
Sketch is offline
Ik had Nederlands ook relatief slecht gemaakt. een 6,7 ik had mezelf toch wel wat hoger gegeven...
Oud 17-06-2005, 20:20
sdekivit
sdekivit is offline
vorig jaar had iemand bij mij op school voor elkaar gekregen om met een 8,2 voor het SE nog te zakken voor nederlands door het CSE
Oud 17-06-2005, 22:03
Bernero
Avatar van Bernero
Bernero is offline
ik had een 7,3 , ben ik wel blij mee

bah eindelijk eens niet hoger dan een 9, heb ik nog hoger dan de meeste hier

HET SPIJT ME !
__________________
Het leven is geen vakantie.
Oud 17-06-2005, 22:11
Onherkenbaar
Avatar van Onherkenbaar
Onherkenbaar is offline
Ik had zelfs een 4.8 !!! Extreem slecht gemaakt en zeker onder mijn niveau. Dat wordt een herkansing, alhoewel ik wel geslaagd ben.
Oud 17-06-2005, 22:20
Rensjuh
Avatar van Rensjuh
Rensjuh is offline
6.0
Oud 17-06-2005, 22:53
sdekivit
sdekivit is offline
Citaat:
Bernero schreef op 17-06-2005 @ 22:03 :
ik had een 7,3 , ben ik wel blij mee

bah eindelijk eens niet hoger dan een 9, heb ik nog hoger dan de meeste hier

HET SPIJT ME !
nou zeg dat valt tegen zeg
Oud 17-06-2005, 23:04
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Citaat:
Bernero schreef op 17-06-2005 @ 22:03 :


bah eindelijk eens niet hoger dan een 9, heb ik nog hoger dan de meeste hier

HET SPIJT ME !
Nogmaals, niet zo arrogant

Wel opvallend dat je juist voor de niet-leervakken (NL's, Engels) niet zo belachelijk hoog scoort. Je bent gewoon een enorme stuud, die ziek veel leert.
Correct me if I'm wrong...
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Oud 17-06-2005, 23:14
Bernero
Avatar van Bernero
Bernero is offline
Citaat:
Femic schreef op 17-06-2005 @ 23:04 :
Nogmaals, niet zo arrogant

Wel opvallend dat je juist voor de niet-leervakken (NL's, Engels) niet zo belachelijk hoog scoort. Je bent gewoon een enorme stuud, die ziek veel leert.
Correct me if I'm wrong...
ok dat doe ik dan

ik leer niet ziek veel, want ik gebruik vooral mijn hoofd
zo haal ik goede punten bij natuurkunde, wiskunde, etc.
dat noem ik nou niet echt leervakken, jammer genoeg is dat wel bijna zo door de Tweede Fase
voor natuurkunde, wiskunde, scheikunde en economie heb ik alleen maar wat examenopgaven doorgelezen als directe voorbereiding

Bij Engels had ik niet goed geslapen (zwak excuus maar het is wel zo ) Over Nederlands kan ik geen zinnig woord zeggen, de wetenschap van de leesvaardigheid heeft me nooit zo geboeid. Bovendien vind ik het een kuttaal Overigens vind ik Engels en Nederlands nu niet echt vakken waarmee je je intelligentie kunt aantonen, vooral leesvaardigheid, als dat toevallig is wat jij probeerde te zeggen.

voor Latijn en Grieks eigenlijk ook niet belachelijk veel geleerd, gewoon alles een paar keer overgekeken

Ik heb overal zoveel mogelijk mn hoofd gebruikt Misschien heb ik de laatste jaren wel veel geleerd, maar dat heeft me nu dan voordeel gegeven.
__________________
Het leven is geen vakantie.
Oud 18-06-2005, 13:14
kuik
Avatar van kuik
kuik is offline
Citaat:
Bernero schreef op 17-06-2005 @ 23:14 :
ok dat doe ik dan

ik leer niet ziek veel, want ik gebruik vooral mijn hoofd
zo haal ik goede punten bij natuurkunde, wiskunde, etc.
dat noem ik nou niet echt leervakken, jammer genoeg is dat wel bijna zo door de Tweede Fase
voor natuurkunde, wiskunde, scheikunde en economie heb ik alleen maar wat examenopgaven doorgelezen als directe voorbereiding

Bij Engels had ik niet goed geslapen (zwak excuus maar het is wel zo ) Over Nederlands kan ik geen zinnig woord zeggen, de wetenschap van de leesvaardigheid heeft me nooit zo geboeid. Bovendien vind ik het een kuttaal Overigens vind ik Engels en Nederlands nu niet echt vakken waarmee je je intelligentie kunt aantonen, vooral leesvaardigheid, als dat toevallig is wat jij probeerde te zeggen.

voor Latijn en Grieks eigenlijk ook niet belachelijk veel geleerd, gewoon alles een paar keer overgekeken

Ik heb overal zoveel mogelijk mn hoofd gebruikt Misschien heb ik de laatste jaren wel veel geleerd, maar dat heeft me nu dan voordeel gegeven.
nou jongen gefeliciteerd
__________________
hangin' out after a rad day on the hill.
Oud 18-06-2005, 18:01
sdekivit
sdekivit is offline
maar wat bernero zegt is een waarheid als een koe en ook nog eens een heel goede tip voor een verdere opleiding. Veel met de stof bezig zijn voorkomt een hoop leerwerk aan het einde.

Tsja, de talen is ook wel helemaal niet te vergelijken met de exacte vakken en het is zeker niet zo dat je met keihard blokken voor de exacte vakken zult slagen. Je zult wel degelijk inzicht moeten tonen. Het is heel goed mogelijk om zonder te leren echt een 10 te scoren voor een eindexamen in een exact vak. Deze examens zijn meer toepassen dan het testen op feitenkennis.
Advertentie
 

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Het is tijd voor een islamitische samenleving in Nederland!
evelienevdboer
42 01-06-2016 16:41
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nederland belastingparadijs?
Love & Peace
15 08-05-2009 12:50
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap 'Nederland discrimineert met integratie-examen'
Gatara
81 18-05-2008 00:15
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen [Nederlands] Betoog over monarchie/republiek.
OceanEye
3 02-12-2004 21:25
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap [betoog] Verdient Nederland wel beter???
b-z
23 22-10-2004 14:36
Vrije tijd Nederlands wordt Europees Kampioen voetbal!
Martjin
44 24-04-2004 20:17


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:13.