Oud 01-06-2005, 12:14
tesd
tesd is offline
Wie heeft er vrijdag muziek en wie heeft tips of vragen?

Ik zet de trend alvast:
www.eartrainer.de

Kun je solfège oefenen!! (alleen intervallen, akkoorden en toonladders)
Advertentie
Oud 01-06-2005, 12:19
Blaatkop
Blaatkop is offline
Muziek, daar ben je mee aan zeg! .. Iig veel succes
Oud 01-06-2005, 15:29
Verwijderd
hmm ja i kdenk dat solfege wel het belangrijkste is.. owja leer van elke periode wat er typisch aan is..
tenminste, je krijgt altijd vragen 'waarom is dit typisch -tijdperk-' etc. dus omdat het een fuga is enzo.
Oud 01-06-2005, 16:04
Verwijderd
Citaat:
Redman schreef op 01-06-2005 @ 15:29 :
hmm ja i kdenk dat solfege wel het belangrijkste is.. owja leer van elke periode wat er typisch aan is..
tenminste, je krijgt altijd vragen 'waarom is dit typisch -tijdperk-' etc. dus omdat het een fuga is enzo.
Ja, met een fuga kan je je beperken van Sweelinck tot Schoenberg :>
Oud 01-06-2005, 16:52
Pekel123
Pekel123 is offline
Ik vind muziek echt zooo kut
Echt het moeilijkste examen van allemaal.
deuntjes luisteren en dan de noten opschrijven?
waardeloos
Hopen maar dat ik een beetje die technische termen zoals recitatieven enzo weet...
En iedereen is al klaar....
__________________
Ja
Oud 01-06-2005, 18:23
Verwijderd
hajaa muziek is mijn beste vak, dus das wel een makkie voor mij (maarja kga niet voor niets een vervolg opleiding met muziek doen ) Maar inderdaad iritant dat iedereen dan al klaar is...
Ehhmmm tips...
Kenmerk van barok is 99 van de honderd keer dat je een basso continuo hoort spelen (cello en clavecimbel dus)
Ennuh wat ik tot nog toe op elk examen voorbij heb zien komen is de vraag welke speelstijl de strijkers hebben, tsja en das ook bijna altijd pizzicato...
Oud 01-06-2005, 19:54
ST*R
Avatar van ST*R
ST*R is offline
hoe (en of) gaan jullie het voorbereiden? gewoon de kenmerken van de periodes, al die speelmethodes en solfege oefenen?
Oud 02-06-2005, 14:44
Verwijderd
uhh ja. uiteindelijk is t meerendeel niet te leren, gezien die examens. gewoon goed luisteren en begrijpen wat ze vragen. misschien ook nog heel die kwintencirkel leren, kan ook wel handig zijn, al zal daar toch niet meer dan 1 vraag over gaan.
Oud 02-06-2005, 15:13
toilet duck
toilet duck is offline
Citaat:
Pekel123 schreef op 01-06-2005 @ 16:52 :
Ik vind muziek echt zooo kut
Echt het moeilijkste examen van allemaal.
deuntjes luisteren en dan de noten opschrijven?
waardeloos
Hopen maar dat ik een beetje die technische termen zoals recitatieven enzo weet...
En iedereen is al klaar....
daar zou ik me graag volledig bij aansluiten! ik moet een 5 halen, sta ruim het laagste van de klas geloof ik


Citaat:
-=SammmY=- schreef op 01-06-2005 @ 19:54 :
hoe (en of) gaan jullie het voorbereiden? gewoon de kenmerken van de periodes, al die speelmethodes en solfege oefenen?
dat is eigenlijk precies waarom ik nog even dit forum kwam bezoeken, even kijken hoe andere mensen het aan gaan pakken! ik ga denk ik de periodes goed bestuderen en de begrippenlijst nog even goed leren. daarna doe ik nog even mijn instrumentencd erin om daar weer wat vertrouwder mee te raken. solfège heeft geen zin meer denk ik. punt 1 is dat gewoon gehoortraining, en daar is het nu wat laat voor denk ik en punt 2 is het aantal punten dat je er mee kunt halen zeer beperkt. ik zal niet ontkennen dat het het moeilijkste onderdeel is van muziek...

edit: wel opvallend dat het merendeel van de bezoekers van dit topic mannelijk is, terwijl volgens mij toch echt meer vrouwen dit vak volgen. volgens mij was het anders bij alle andere vakken, daar zag ik vooral vrouwen! zou het komen omdat de mannen nu aan zichzelf beginnen te twijfelen terwijl het vrouwvolk het wel ziet zitten

Laatst gewijzigd op 02-06-2005 om 15:15.
Oud 02-06-2005, 16:16
stifmeister
stifmeister is offline
Ik heb die kenmerken van de tijden geleerd en ik heb die cd van de instrumenten nog is doorgenomen maar gaan jullie ook al die dansen leren?
__________________
Er is niks meer aan te doen, AZ wordt kampioen
Oud 02-06-2005, 16:24
Verwijderd
Ik ga niet al die dansen leren, de kans is vrij klein dat je daar een vraag over krijgt en levert erg weinig punten op enzo...
Tsja en aangezien het grootste gedeelte luisteren is kun je om te oefenen misschien een klassieke cd zoeken en die gaan luisteren. en dan kijken of je de verschillende stemmen kunt horen (en niet alleen de melodie), en welke instrumenten die spelen enzo....
Oud 02-06-2005, 20:30
Pekel123
Pekel123 is offline
heeft er nou echt niemand muziek?
Ik wil tips
samenvattingen
trucs
en alles wat me kan helpen
oja en ik vroeg me wat af
Telt dit examen gewoon voor 50%
Of is het het net zoals bij handarbeid dat het voor minder meetelt?
nou voor de rest iedereen succes
daag
__________________
Ja
Oud 02-06-2005, 20:39
Verwijderd
Citaat:
Pekel123 schreef op 02-06-2005 @ 20:30 :
heeft er nou echt niemand muziek?
Ik wil tips
samenvattingen
trucs
en alles wat me kan helpen
oja en ik vroeg me wat af
Telt dit examen gewoon voor 50%
Of is het het net zoals bij handarbeid dat het voor minder meetelt?
nou voor de rest iedereen succes
daag
Ehm nou iedereen die reageerde heeft morgen muziek dus maak je maar geen zorgen
Maare afgezien van de tips die er al stonden is het gewoon heel belangrijk dat je niet te moeilijk denkt. Als er gevraagd wordt in de trand van 'wat is het verschil tussen A en B' antwoord dan altijd gewoon in termen als: 'A is luider als B, of A is sneller als B'. Termen zijn in dit soort gevallen vaak niet nodig.
Bij solvege moet je vooral ook kijken naar de maten die wel genoteerd staan, vaak is het ritme daarvan af te leiden en kun je natuurlijk makkelijker de hoogte van de noot beredeneren.
Tsja, en voor de rest kun je de dingetjes achteruit het boek leren, maar veel punten zijn dat niet... En natuurlijk toonsoorten komt altijd wel een vraagje over.
Maargoed het is natuurlijk vrij lastig, maar vaak scheelt een simpel antwoord, moeilijk is niet altijd beter!

Succes allemaal!

Oja, en het examen telt inderdaad voor 50%...
Oud 02-06-2005, 21:11
Arwyn
Avatar van Arwyn
Arwyn is offline
Hebben jullie allemaal muziek oude stijl oid?
Want ik heb ook muziek gekozen en bij ons is alles al afgesloten...
Wat krijg je dan eigenlijk op 't examen? Theorie of praktijk?
Vind 't een beetje vreemd dat wij geen examen voor muziek meer hebben...
__________________
-If you like Piña Colada's-
Oud 02-06-2005, 22:39
Titus
Avatar van Titus
Titus is offline
Citaat:
Arwyn schreef op 02-06-2005 @ 21:11 :
Hebben jullie allemaal muziek oude stijl oid?
Want ik heb ook muziek gekozen en bij ons is alles al afgesloten...
Wat krijg je dan eigenlijk op 't examen? Theorie of praktijk?
Vind 't een beetje vreemd dat wij geen examen voor muziek meer hebben...
huh? dat is inderdaad wat vreemd ja, het is toch echt in heel Nederland zo dat de mensen die Muziek in hun pakket hebben gekozen morgen Centraal hebben...

Ik heb geen zin in morgen, hoewel het waarschijnlijk een eitje is heb ik in mijn hoofd school al helemaal afgesloten En nu moeten we ook nog zo'n Muziek centraaltje gaan doen, ik wil vakantie!

Nouja zoals Pierkeblab al zei, basso continuo -> barok, beetje over polyfonie kunnen lullen, imitatie en canon, pizzicato en dan ben je er

Muziek in een nutshell
__________________
hmmm... vreemd...
Oud 04-06-2005, 19:01
Verwijderd
Je hebt twee verschillende vormen muziek

Muziek Oude Stijl en Muziek Nieuwe Stijl..

Muziek Oude Stijl sluit je af met het CSE dus iedereen die 4 juni examen had heeft oude stijl muziek gedaan..

Muziek Nieuwe Stijl houdt gewoon alleen maar schoolexamens in en verder weet ik hetook niet maar je doet in iedergeval geen CSE.
Oud 14-06-2005, 12:13
toilet duck
toilet duck is offline
Hoe dit examen eigenlijk over het algemeen gemaakt? Bij mij gaat er heel erg om hangen. Ik heb als het goed is 36 punten en ik moet een 5 halen om een 5,5 gemiddeld te staan. De afgelopen 5 jaar was de normering gemiddeld 1,1. Dat is precies de normering die ik nodig heb om die 5 te halen. Grappige situatie, maar wel zeer stressvol!
Oud 14-06-2005, 15:27
Verwijderd
Ik denk wel dat die normering gehaald wordt, maarja ik durf dat natuurlijk niet met zekerheid te stellen...
Maar ik vond dit examen veeeel moeilijker als voorgaande jaren, een beetje veel van dezelfde vragen, en omslachtige dingen...
Heb daarentegen wel minstens 55 punten, en ben daar erg blij mee, maar haalde op voorgaande examens wel meer.
Zelfs mijn leraar vond het moeilijker als voorgaande jaren, dus ik heb goede hoop op een hoge normering, maarja je weet het nooit he?
Ads door Google
Oud 15-06-2005, 09:25
toilet duck
toilet duck is offline
Citaat:
pierpkeblap schreef op 14-06-2005 @ 15:27 :
Ik denk wel dat die normering gehaald wordt, maarja ik durf dat natuurlijk niet met zekerheid te stellen...
Maar ik vond dit examen veeeel moeilijker als voorgaande jaren, een beetje veel van dezelfde vragen, en omslachtige dingen...
Heb daarentegen wel minstens 55 punten, en ben daar erg blij mee, maar haalde op voorgaande examens wel meer.
Zelfs mijn leraar vond het moeilijker als voorgaande jaren, dus ik heb goede hoop op een hoge normering, maarja je weet het nooit he?
deze reply bezorgt me voor de aankomende nacht toch zeker 1 uur extra vaste slaap

nog meer mensen met goed nieuws?
Oud 16-06-2005, 08:18
groovy
Avatar van groovy
groovy is offline
normering is 1,2
Oud 16-06-2005, 12:40
Verwijderd
Citaat:
toilet duck schreef op 14-06-2005 @ 12:13 :
De afgelopen 5 jaar was de normering gemiddeld 1,1. Dat is precies de normering die ik nodig heb om die 5 te halen. Grappige situatie, maar wel zeer stressvol!
Ha, gehaald dus! gefeliciteerd! Best een aardige normering vind ik
Oud 16-06-2005, 12:53
toilet duck
toilet duck is offline
Citaat:
pierpkeblap schreef op 16-06-2005 @ 12:40 :
Ha, gehaald dus! gefeliciteerd! Best een aardige normering vind ik
bedankt, ben er zeer blij mee meer mensen tevreden?
Advertentie
 

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten [Columnwedstrijd] Het klinkt me als muziek in de oren
flyaway
0 03-12-2010 11:01
Muziek Hoe belangrijk is muziek voor jou?
Sudoku.
31 02-11-2010 22:30
Algemene schoolzaken Vragenlijst Profielwerkstuk Muziek
rockerbaby
12 29-11-2009 09:27
Muziek Marilyn Manson-achtige muziek
Verwijderd
157 01-03-2005 15:43
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Vragen over muziek, dus als je tijd hebt...
Bassist_of_JC
18 26-02-2005 14:23
Muziek Muziek gemaakt met behulp van computers...
mcsun
51 13-08-2002 14:47


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:44.