Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-07-2005, 20:05
Verwijderd
Vandaag kreeg ik deze uitspraak onder ogen:

“Aangenomen wordt dat de meeste mensen met vrij veel personen een seksuele relatie zouden kunnen aangaan, dat ze op aanzienlijk minder mensen verliefd kunnen worden en slechts met enkelen een veilige hechte band kunnen aangaan!”
Door Ab Meijs (psychologisch doctorandus)

Nou weet ik het zelf nog niet echt, maar ik zie dit wel veel; mensen die ieder weekend als het even kan een ander zoenen, veel one night stands hebben en relaties die het niet langer dan een week uithouden, maar waarbij het niet lukt om een echte relatie op te bouwen....

Ik ben er nog niet helemaal over uit. wat vinden jullie van deze uitspraak? Graag met argumenten en/of voorbeelden....
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-07-2005, 20:06
Verwijderd
Nouja, ik ben in elk geval wel zo iemand. Niet dat ik problemen heb met het aangaan en houden van relaties, maar wel in die zin dat ik met veel meer mensen seksueel contact kan hebben dan waarmee ik een relatie zou kunnen aangaan.

Even wat scherper geformuleerd, de eisen om ermee te neuken zijn lager dan de eisen om ermee te praten.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2005, 20:24
Anaïs
Avatar van Anaïs
Anaïs is offline
Hmmja, seks kan je louter op lust baseren,
een relatie gaat dieper en daarbij ben je veel kieskeuriger. Als je een one-night stand zou hebben met iemand, dan maakt het je toch niet uit of je goed met hem kan praten, je hem vertrouwt, je met hem iets wil opbouwen...
Met citaat reageren
Oud 18-07-2005, 22:10
BrunetJuh
Avatar van BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Jaa, daar zit wel iets in. Bij veel players komt voor dat ze tot heel lang niet echt verliefd kunnen worden.
__________________
move your body next to me
Met citaat reageren
Oud 18-07-2005, 22:17
Shitonya
Avatar van Shitonya
Shitonya is offline
uitspraak klopt
Met citaat reageren
Oud 18-07-2005, 22:26
juno
Avatar van juno
juno is offline
yup
Met citaat reageren
Oud 18-07-2005, 22:29
Boris_Beer
Boris_Beer is offline
Ja, dat is toch logisch. Er zijn echt ontelbare vrouwen waar ik wel seks mee zou willen hebben op dit moment, maar geen waar ik een relatie mee zou willen (op dit moment).
__________________
You will now my name is the Lord when I lay my vengeance upon you!
Met citaat reageren
Oud 18-07-2005, 22:35
Mariekje*
Mariekje* is offline
Klopt.
__________________
<3 Everyday I love you more....
Met citaat reageren
Oud 18-07-2005, 22:55
Bruut
Avatar van Bruut
Bruut is offline
er zijn zoveel vrouwen die ik wel zou willen neuken (even heel grof gezegd) maar waar ik geen relatie mee wil en/of kan opbouwen
__________________
Bruut for president (y)
Met citaat reageren
Oud 18-07-2005, 23:16
martijn1985
Avatar van martijn1985
martijn1985 is offline
typisch geval van stating the obvious.

Seks is vrij makkelijk, een relatie onderhouden is in vergelijking daarmee veel moeilijker.
__________________
I hope to see my friend, and shake his hand. I hope the Pacific is as blue as it has been in my dreams. I hope.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2005, 23:24
Antinoniem
Antinoniem is offline
Citaat:
nare man schreef op 18-07-2005 @ 21:06 :
de eisen om ermee te neuken zijn lager dan de eisen om ermee te praten.
__________________
Nee.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2005, 00:06
polichinelle
Avatar van polichinelle
polichinelle is offline
wat nare man zegt.
__________________
i was everything you wanted until i quit
Met citaat reageren
Oud 19-07-2005, 05:48
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Het klopt, maar dit geldt eigenlijk voor iedereen. Niet alleen voor mensen die elk weekend een one night stand hebben.
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 19-07-2005, 09:31
little nemo
Avatar van little nemo
little nemo is offline
Citaat:
Roos schreef op 19-07-2005 @ 06:48 :
Het klopt, maar dit geldt eigenlijk voor iedereen. Niet alleen voor mensen die elk weekend een one night stand hebben.
idd, het is toch ook logisch.... om met iemand seks te kunnen hebben moet ie seksueel aantrekkelijk zijn, om verliefd op iemand te kunnen worden moet ie seksueel aantrekkelijk zijn + iets speciaals hebben waardoor je verliefd wordt en om een relatie met iemand te hebben moet ie seksueel aantrekkelijk zijn + iets speciaals hebben waardoor je verliefd wordt + moet het op intellectueel gebied goed klikken
__________________
ignorance is bliss
Met citaat reageren
Oud 19-07-2005, 10:22
elledc
elledc is offline
ik kan me inbeelden dat dit voor velen kan kloppen, maar toch niet voor mij
Met citaat reageren
Oud 19-07-2005, 10:22
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Denk het wel.
Je kan ws best makkelijk 'voor een avondje' met iemand zoenen of meer, maar echt verliefd worden en een relatie aan gaan, kost veel meer moeite dan even kort iets.

Denk dat het voor iedereen ook wel mogelijk is, alleen wil lang neit iedereen seksueel contact zonder liefde of relatie
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2005, 11:22
mara18
mara18 is offline
Citaat:
utopia5 schreef op 19-07-2005 @ 11:22 :
ik kan me inbeelden dat dit voor velen kan kloppen, maar toch niet voor mij
Dit was ook mijn eerste gedacht
Maar als we even het onderscheid maken tussen 'zou kunnen' (wat dan ook in de beginpost staat) en effectief doen, dan ga ik zeker akkoord met de uitspraak.
Dan gaat het bij mij dus eerder over mensen seksueel aantrekkelijk vinden, en dat zijn er wel aanzienlijk meer
Het al dan niet doen, heeft dan weer meer met principes en karaktertrekken te maken.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2005, 11:34
Verwijderd
Maar volgens mij gaat het ook om de vraag: als je iemand bent die vaak veel met anderen zoent of dergelijke, dat je dan iemand bent die het moeilijker vindt (in vergelijking met anderen) om een echte band op te bouwen in een relatie...
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 19-07-2005, 11:38
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Citaat:
lady-kebiss schreef op 19-07-2005 @ 12:34 :
Maar volgens mij gaat het ook om de vraag: als je iemand bent die vaak veel met anderen zoent of dergelijke, dat je dan iemand bent die het moeilijker vindt (in vergelijking met anderen) om een echte band op te bouwen in een relatie...
Dat is bij iedereen verschillende, denk ik.
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2005, 00:14
Charlottetje
Avatar van Charlottetje
Charlottetje is offline
Citaat:
nare man schreef op 18-07-2005 @ 21:06 :

Even wat scherper geformuleerd, de eisen om ermee te neuken zijn lager dan de eisen om ermee te praten.
__________________
ja, maar...
Met citaat reageren
Oud 20-07-2005, 02:32
De Zwartkijker
Avatar van De Zwartkijker
De Zwartkijker is offline
Citaat:
nare man schreef op 18-07-2005 @ 21:06 :


Even wat scherper geformuleerd, de eisen om ermee te neuken zijn lager dan de eisen om ermee te praten.
Zeg nare man...Ik wist niet dat je zo kon praten..........
__________________
En Nu Ga Je Dansen Klootzak
Met citaat reageren
Oud 20-07-2005, 08:06
Verwijderd
Jup. Verliefd word ik nog maar zelden heb ik gemerkt.. Natuurlijk is het dan niet meteen zo dat ik met elke persoon hup het bed in duik, maar die grens is wel veel lager dan het aangaan van een relatie.

Kieskeurig
Met citaat reageren
Oud 20-07-2005, 09:27
Verwijderd
volgens mij gaat het niet over het feit dat de grens lager ligt, maar dat de drempel voor iemand die vaak 'voor de lol' seksueel contact heeft veel hoger ligt om een hechte band op te bouwen met iemand, in tegenstelling tot iemand die dat dus niet voor de lol doet....

Ben er nog steeds niet helemaal over uit....
Met citaat reageren
Oud 20-07-2005, 10:12
Verwijderd
Citaat:
lady-kebiss schreef op 20-07-2005 @ 10:27 :
volgens mij gaat het niet over het feit dat de grens lager ligt, maar dat de drempel voor iemand die vaak 'voor de lol' seksueel contact heeft veel hoger ligt om een hechte band op te bouwen met iemand, in tegenstelling tot iemand die dat dus niet voor de lol doet....

Ben er nog steeds niet helemaal over uit....
Dat verschilt heel erg per persoon denk ik. Het ligt er dus maar net aan hoe snel je verliefd wordt en hoe je tegenover relaties staat etc etc.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2005, 10:27
fractuur
fractuur is offline
Citaat:
Loontjuh schreef op 20-07-2005 @ 09:06 :
Jup. Verliefd word ik nog maar zelden heb ik gemerkt.. Natuurlijk is het dan niet meteen zo dat ik met elke persoon hup het bed in duik, maar die grens is wel veel lager dan het aangaan van een relatie.

Kieskeurig


Maar ik duik buiten een relatie niet zo snel met iemand het bed in, zoenen daarentegen zit ik absoluut niet mee.
__________________
.. zegt de liberaal.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-07-2005, 11:25
ExVaal
Avatar van ExVaal
ExVaal is offline
Verliefd worden is twee, maar ik zou niet kunnen neuken met iemand waarbij ik geen mentale band voel. Dus puur uit lichamelijke aantrekkingskracht zou ik geen seksueel contact kunnen hebben.

Of misschien wel, ik heb het tenslotte nooit geprobeerd, maar ik heb er wel vaak bij nagedacht.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2005, 12:03
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
fractuur schreef op 20-07-2005 @ 11:27 :


Maar ik duik buiten een relatie niet zo snel met iemand het bed in, zoenen daarentegen zit ik absoluut niet mee.
Hmmm, maar om te zoenen met iemand moet ik die persoon toch ook wel leuk vinden. En dat gaat dus verder dan uiterlijk/kleren/... .
Met citaat reageren
Oud 20-07-2005, 12:39
Sartre
Sartre is offline
Cool 'psychologisch docturandus' dat is mn vriendin ook bijna, klinkt belangrijk zeg.

Ik denk dat je na een leuke periode van rondsletten wel behoefte krijgt aan een vaste vriendin. Tenminste zo is het bij mij wel gegaan. Die 'periode' duurde maar een half jaartje.
__________________
Единый, могучий Советски
Met citaat reageren
Oud 20-07-2005, 15:51
Verwijderd
Ik ben het er wel mee eens. Het is veel makkelijker om je aangetrokken tot iemand te voelen (het uiten is een tweede natuurlijk, maar er zijn zat mensen), dan om verliefd te worden. En het is nog veel moeilijker om een goede vertrouwensband met iemand te kweken.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2005, 17:39
fractuur
fractuur is offline
Citaat:
hhendrikxx schreef op 20-07-2005 @ 13:03 :
Hmmm, maar om te zoenen met iemand moet ik die persoon toch ook wel leuk vinden. En dat gaat dus verder dan uiterlijk/kleren/... .
Ja ok, het moet wel iemand zijn die je al even kent, al was het maar een verre vriend. Mijn eisen blijven wat dat betreft ook wel redelijk hoog hoor, maar voor mij is de drempel wat dat betreft toch lager.
__________________
.. zegt de liberaal.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2005, 17:55
Verwijderd
Zoenen deed ik gerust met iemand die ik verder nauwelijks gesproken had.

Gelukkig kwam ik er dan later achter dat het een 'goeie gozer' was
Met citaat reageren
Oud 22-07-2005, 19:06
007--inge
007--inge is offline
Citaat:
lady-kebiss schreef op 19-07-2005 @ 12:34 :
Maar volgens mij gaat het ook om de vraag: als je iemand bent die vaak veel met anderen zoent of dergelijke, dat je dan iemand bent die het moeilijker vindt (in vergelijking met anderen) om een echte band op te bouwen in een relatie...
Als ik hier van uit ga, moet ik zeggen dat dat niet zo is. (in mijn geval dan.)

Voordat ik een vriend kreeg, zoende ik gemakkelijk ieder weekend (soms met meerdere jongens )
Vervolgens heb ik een relatie van 3,5 jaar gehad, waar ik alles ingestoken heb, en waarin ik zelfs geen andere jongen op de mond heb gekust. Nu is deze relatie 2 maanden uit, en ik moet zeggen dat ik weer aardig in mijn oude routine zit (al houd ik het nu wel bij 1 jongen in het weekend...)

Op het moment dat ik een relatie krijg, zet ik op een of andere manier een knop om bij mezelf, heb ik ook absoluut niet de neiging om 'rond te sletten' (Ik citeer hier iemand anders )
Met citaat reageren
Oud 22-07-2005, 19:13
Toet0r
Avatar van Toet0r
Toet0r is offline
De uitspraak klopt, alleen zijn er denk ik meer mensen die liever een gewone relatie hebben dan een seksrelatie.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2005, 21:13
Optima
Avatar van Optima
Optima is offline
Ik heb tot mijn 20ste altijd vaste relaties gehad. In mijn optiek was er gewoon geen andere optie dan een relatie met iemand aangaan, en binnen die relatie seks te hebben.

Sinds mijn 20ste heb ik voornamelijk losse contacten gehad. Nooit echt one night stands, maar wel omgang waar het niet draaide om de emotionele band, maar de lichamelijke. Ik moet wel zeggen dat ik dus wel met een persoon moet kunnen praten wil ik er intiem mee worden. Simpelweg omdat lust bij mij via oog en oor werkt. Humor is daarbij heel belangrijk, als een man me aan het lachen kan maken, is het voorspel al gebeurd zeg maar

Maar....van losse contacten word je niet eeuwig gelukkig. Het is geveinsd en tijdelijk geluk. Ik weet nu dat een relatie ( met de juiste persoon) veel meer geborgenheid en veiligheid geeft. Daarnaast weet je wat je aan een persoon hebt, en kun je van hem op aan. Dat mis ik wel..maargoed ik kies ervoor, dus ik mag maar beperkt klagen.
__________________
When I eventually met Mr Right I had no idea that his first name was Always..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:00.