Oud 10-08-2006, 01:03
Jordi
Avatar van Jordi
Jordi is offline
Citaat:
Destralak schreef op 09-08-2006 @ 12:49 :
Hoi,

Ik ben bezig met een remake van mijn online game, Dun3 .

Er zijn 4 'houses' in Dun3: Atreides, Ordos, Harkonnen en Corrino. Je kunt als speler één van deze 'houses' kiezen. De achtergrond verandert respectievelijk ook naar deze keuze.

Wat vinden jullie van elke layout en de achtergrond ervan? Corrino is niet echt belangrijk, aangezien alleen de admins Corrino zijn

Atreides: http://test.dun3.nl/?p=h&house=atreides
Ordos: http://test.dun3.nl/?p=h&house=ordos
Harkonnen: http://test.dun3.nl/?p=h&house=harkonnen

En voor de fanaten: Ja, ik ben bezig met een online text-based MMORPG die afgeleid is van het populaire en oeroude spel Dune 2000
Ik vind het er wel leuk uit zien. Ik weet alleen niet of het de bedoeling is dat de achtergrond weer veranderd (wordt geel) als je ergens op klikt, maar als dat zo is, vind ik dat niet zo cool. Maar goed, zo te zien is die gele achtergrond voor Corinno en ik neem aan dat dit gebeurt omdat je nog niet klaar bent.
__________________
Mommy, that salesman's on TV!
Advertentie
Oud 10-08-2006, 01:12
ybadeendje
Avatar van ybadeendje
ybadeendje is offline
ik kan html maar dan wel de basis ervan, en dat heb ik gemaakt dan in kladblok, dus ik ga nu eens proberen zoals jullie zeggen met dreamweaver proberen.
Oud 10-08-2006, 01:23
Mr.Hypert€xt
Avatar van Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Citaat:
ybadeendje schreef op 10-08-2006 @ 01:12 :
ik kan html maar dan wel de basis ervan, en dat heb ik gemaakt dan in kladblok, dus ik ga nu eens proberen zoals jullie zeggen met dreamweaver proberen.
Ik vind het een goede editor. Uiteraard moet je wel weten wat je doet, anders heb je er nog niets aan.


Wel de laatste versie opzoeken, daar werkt CSS het beste in. En define een site.

Als je toch bezig bent. Zoek de videocursus van Dreamweaver 8 maar op deze site. Veel leuker dan een boek.
Oud 10-08-2006, 03:24
Kingofthemall
Avatar van Kingofthemall
Kingofthemall is offline
Citaat:
freyk schreef op 09-08-2006 @ 21:42 :
Als je eens met een aantal algemene "standaarden" gaat werken, bv standaard schermresolutie (1024x768), w3c (zie hier de uitkomst) , enz.
Ik heb een website gemaakt, die heb ik helemaal laten validaten door die website. Mijn site is door beide checks heengekomen en nog ziet het er anders uit in Firefox (ik werk met IE).

Vraag me nu af waar het woord 'standaard' in internetwereld nou voor staat
__________________
Kingofthe.mall | Samurai op het toilet: (>_<) (o_o) (O_O) (^_^)
Oud 10-08-2006, 10:29
dafelix
Avatar van dafelix
dafelix is offline
standaard heeft in principe niet direct met de output te maken, danwel met het correct gebruiken van TAGs, alleen valideren door de W3-validator is nog niet alles, aangezien die niet kijkt of je bijvoorbeeld header-tags gebruikt, je div-jes goede namen geeft en 'click here' als tekst gebruikt. De validator renderd de pagina niet en kan je gedachten niet lezen, waardoor hij niet kan zien of de pagina die jij maakt onder elke browser een beetje netjes word afgedrukt

Oftewel, een frontpage pagina aanpassen totdat hij door de validator komt, is niet persee een pagina die zich aan standaarden houd

Overigens is de W3-validator wel een goed begin, maar ik zou zeggen, probeer enkele browsers uit (ook non-grafische) en kijk of je pagina werkt zonder stylesheets, zonder muis te gebruiken en of een speech-syntesyser je pagina goed voorleest
__________________
$karma++;
Oud 10-08-2006, 10:47
Destralak
Destralak is offline
Citaat:
Jordi schreef op 10-08-2006 @ 01:03 :
Ik vind het er wel leuk uit zien. Ik weet alleen niet of het de bedoeling is dat de achtergrond weer veranderd (wordt geel) als je ergens op klikt, maar als dat zo is, vind ik dat niet zo cool. Maar goed, zo te zien is die gele achtergrond voor Corinno en ik neem aan dat dit gebeurt omdat je nog niet klaar bent.
Nee dat klopt, de gele achtergrond verandert omdat het huis van de gebruiker die ingelogd is corrino is. De kleuren zullen hetzelfde blijven, als je bv Atreides gekozen hebt.
De oude Dun3 ziet er zo uit:



Ik heb het o.a. veranderd omdat framesets gewoon irritant zijn als je met PHP werkt. Dit bespaart ook bandbreedte en maakt het laden van een pagina sneller.

Ook werkte in Mozilla (die kut-browser ) de randen van de frames niet goed, en de kleuren van de scrollbars uiteraard.

Is het misschien ook nodig om de kleur van het logo aan te passen per verschillend huis? Of is dit niet nodig (er staat al een wapen van het huis dat je bent)


__________________
Welcome to zombo.com. You can do anything, at zombo.com.

Laatst gewijzigd op 10-08-2006 om 10:50.
Oud 10-08-2006, 11:31
ybadeendje
Avatar van ybadeendje
ybadeendje is offline
zoals jullie hebben gezien had ik een heleboel foutmeldingen op die w3 site, er staan onderandere zulke fouten in:

</html> en deze <script>

kan iemand mij vertellen wat er fout is aan die code's? want zonder die code's is het toch onmogelijk om een site te maken?
Oud 10-08-2006, 11:46
Verwijderd
Je moet proberen de beschrijving te lezen (door te klikken op de link die ze bieden) om precies door te hebben wat er fout is. <html> en <script> zijn geen foute tags maar je gebruikt ze fout. Bijvoorbeeld, heb je het attribuut 'type' meegegeven aan je <script> tag?

Code:
<script type="text/javascript">
En is de </html> tag de laatste op je pagina? En is het goed genest*?

*wtb: goed Nederlands woord voor 'genest'
Oud 10-08-2006, 11:58
Verwijderd
@ Plaatje.

Anyway, één van de belangrijkste dingen in web usability is dat je hyperlinks duidelijk te onderscheiden zijn van je normale tekst. Geef ze dus een aparte opmaak (hetzij een lijn eronder, of bold, of een andere kleur). Want nu staan er links door je tekst heen en je lezers weten niet dat ze erop kunnen klikken.
Oud 10-08-2006, 13:13
Destralak
Destralak is offline
Zo beter? Heb ze underlined.

test.dun3.nl
__________________
Welcome to zombo.com. You can do anything, at zombo.com.
Oud 10-08-2006, 14:49
Verwijderd
Eh nee. Je ziet die onderlijning alleen als je met je muis over de link gaat, gebruikers moeten dus eerst met hun muis over het scherm gaan bewegen voordat ze doorhebben waar ze op kunnen klikken en waar niet. De lijntjes zouden dus standaard al zichtbaar moeten zijn en niet pas als de muis eroverheen zweeft. Zie je hoe de hyperlinks in deze post blauw zijn? Op die manier zie je in één oogopslag dat hier op geklikt kan worden.

Ook moet je nadenken over de naam die je geeft aan links, "Kijk in de handleiding van Dun3, als dit je eerste keer is dat je speelt." is niet echt een handige weergave, maak daar zoiets van: "Als dit de eerste keer is dat je Dun3 speelt, lees dan de handleiding."
Oud 10-08-2006, 15:14
Destralak
Destralak is offline
Hoi,

Bedankt voor je reactie, en dat je tijd neemt om mijn website te bekijken. Ik had net wel even de underlines weggehaald, maar nu staan ze er weer. Dit had ik gedaan omdat NukeZone dat ook niet heeft, en het daar toch overzichtelijk is. Maar nu blijkt dat het bij mij wel beter is om tóch te doen.

De handleiding-tekst is bij deze veranderd, net zoals de hyperlinks.
Zo beter?
__________________
Welcome to zombo.com. You can do anything, at zombo.com.
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware [Centraal] Webdesign & sitechecks topic - [Deel 3]
M@rco
276 19-06-2009 08:36


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:32.