Oud 28-03-2006, 21:11
mirnie
mirnie is offline
hoi hoi. ik wil eigenlijk binnenkort beginnen met motorrijles. Ik zeg al 2 jaar dat ik dat graag wil en wil nu toch maar s doorzetten. Weet iemand wat het beste is om te doen. Gewoon losse lessen gaan volgen of een compacte cursus? Hoeveel uur zou je dan ongeveer eigenlijk in de week moeten rijden? en wat moet je zelf meenemen naar motorrijles? (helm, handschoenen, broek en jas)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-03-2006, 21:29
Lord Alvilon
Avatar van Lord Alvilon
Lord Alvilon is offline
Ik ga zelf ook beginnen (instructeur is op vakantie ¬_¬).

Bij mij is het zo dat de rijschool voor de kleding zorgt.

Of je een pakket wil of lossen lessen ligt aan jezelf, meestal zijn pakketen voordeliger.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2006, 22:29
Verwijderd
Offtopic: Mijn vader is door rood licht gereden tijdens zijn motorrijexamen. Dat moet je natuurlijk niet doen!
Met citaat reageren
Oud 29-03-2006, 09:44
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Dukko schreef op 28-03-2006 @ 22:29 :
Offtopic: Mijn vader is door rood licht gereden tijdens zijn motorrijexamen. Dat moet je natuurlijk niet doen!
Offtopic: ook na het examen niet
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 29-03-2006, 13:42
Verwijderd
Ik ben er momenteel druk mee bezig, behalve nu dat ik snipverkouden ben, en mijn AVD (verkeersdeelname examen) staat op de agenda voor 18 april.

Bij alle rijscholen zal de benodigde kleding wel beschibaar zijn alleen het is natuurlijk wel zo dat er meerdere mensen in zitten te zweten dus of je dat persoonlijk wel zo prettig vind is maar de vraag. Voordeel ervan is wel dat wanneer je onderuit gaat, die kans is namelijk altijd aanwezig, dat je niet je eigen kleding beschadigd maar die van de rijschool.
Wat betreft een pakket of niet. Een pakket zal wel enig financieel voordeel opleveren t.o.v. losse lessen. En als je lessen tekort komt kun je nog altijd nadat je pakket op is losse lessen erbij nemen. Het is in ieder geval niet zo meer dat je 7 of 8 lessen je rijbewijs hebt, dat was vroeger helaas wel zo.
Ik zou als ik jou was gewoon eens langs de rijschool gaan die je op het oog hebt en je laten informeren. Dat heb ik ook gedaan en anderhalve week later had ik mijn eerste rijles. Eenmaal begonnen is de verslaving niet meer terug te draaien
Met citaat reageren
Oud 01-04-2006, 19:00
mirnie
mirnie is offline
Citaat:
Wes schreef op 29-03-2006 @ 13:42 :
Ik ben er momenteel druk mee bezig, behalve nu dat ik snipverkouden ben, en mijn AVD (verkeersdeelname examen) staat op de agenda voor 18 april.

Bij alle rijscholen zal de benodigde kleding wel beschibaar zijn alleen het is natuurlijk wel zo dat er meerdere mensen in zitten te zweten dus of je dat persoonlijk wel zo prettig vind is maar de vraag. Voordeel ervan is wel dat wanneer je onderuit gaat, die kans is namelijk altijd aanwezig, dat je niet je eigen kleding beschadigd maar die van de rijschool.
Wat betreft een pakket of niet. Een pakket zal wel enig financieel voordeel opleveren t.o.v. losse lessen. En als je lessen tekort komt kun je nog altijd nadat je pakket op is losse lessen erbij nemen. Het is in ieder geval niet zo meer dat je 7 of 8 lessen je rijbewijs hebt, dat was vroeger helaas wel zo.
Ik zou als ik jou was gewoon eens langs de rijschool gaan die je op het oog hebt en je laten informeren. Dat heb ik ook gedaan en anderhalve week later had ik mijn eerste rijles. Eenmaal begonnen is de verslaving niet meer terug te draaien
hoeveel lessenheb jij al gehad dan als ik vragen mag? ik begin volgende week zaterdag eerst eens met een proefles. Eens kijken of het leuk is. Nou moet ik dus zelf stevige schoenen of laarzen meenemen. Wat verstaan ze daar eigenlijk onder? Mag je ook met van die bergschoenen op de motor in het begin? Die kan ik namelijk nog wel regelen.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2006, 19:41
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
mirnie schreef op 01-04-2006 @ 19:00 :
hoeveel lessenheb jij al gehad dan als ik vragen mag? ik begin volgende week zaterdag eerst eens met een proefles. Eens kijken of het leuk is. Nou moet ik dus zelf stevige schoenen of laarzen meenemen. Wat verstaan ze daar eigenlijk onder? Mag je ook met van die bergschoenen op de motor in het begin? Die kan ik namelijk nog wel regelen.
Het liefst schoenen zonder veters (weet niet of dat ook verplicht is, maar wel veiliger).
Hoge schoenen, hoeven geen laarzen te zijn, maar ook geen sneakers

Ik zou wel een helm muts meenemen, ik vind het persoonlijk niet zo fris om met m'n hoofd zo in een helm te gaan zitten die al door tig mensen gebruikt is
Een eigen helm is natuurlijk nog beter als je die hebt.

Maar zoals al eerder werd gezegd, als je onderuit gaat is het beter de kleding/helm van de rijschool te verneuken dan je eigen outfit
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2006, 20:07
Verwijderd
Citaat:
mirnie schreef op 01-04-2006 @ 19:00 :
hoeveel lessenheb jij al gehad dan als ik vragen mag? ik begin volgende week zaterdag eerst eens met een proefles. Eens kijken of het leuk is. Nou moet ik dus zelf stevige schoenen of laarzen meenemen. Wat verstaan ze daar eigenlijk onder? Mag je ook met van die bergschoenen op de motor in het begin? Die kan ik namelijk nog wel regelen.
Vragen mag altijd Ik zit nu op 24 lessen en dat worden voor me AVD examen, het laatste examen) er nog 2 bij, dus hopelijk met 26 lessen heb ik het. Nou heb ik in het begin (oktober-december) wat moeite gehad gezien het feit dat ik les had na werktijd en in dus veelal in het donker les had waardoor ik niet de dingen zo snel oppikte als ik zelf graag had gewild. Maar aan de andere kant heb ik daarmee juist wel weer wat ervaring opgebouwd.
Met stevige schoenen bedoelen ze schoenen die goed je enkels bedekken en tegen een stootje kunnen. Met dit weer zouden waterdichte schoenen geen overbodige luxe zijn (heb vanochtend nog een les gehad met een hoosbui). Hoge bergschoenen zijn dan wel een goed alternatief.
Als je verder nog wat wilt weten mag je me gerust emailen of toevoegen aan MSN of ICQ.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2006, 11:19
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
motorschoenen moeten vooral de enkels goed ondersteunen, tegen een stootje kunnen, liefst waterdicht (maar wel ademend) en vooral goede bescherming bieden als je omvalt.

Eerlijk gezegd zou ik zelf toch iets zonder veters aan willen raden overigens, maar ik denk niet dat dat een verplichting is.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 16-04-2007, 16:13
Choke
Avatar van Choke
Choke is offline
up up up!

Ik wil misschien ook motorrijles gaan nemen. Maar ik weet wel al dat ik zodra ik mijn rijbewijs zou hebben ik toch een tijdje geen motor zal rijden gezien ik een eigen motor etc. nog niet kan betalen ivm studie.
Kan dit gerust of kan ik beter wachten totdat ik ook een eigen motor heb gekocht?
Alvast bedankt!
__________________
Je leeft maar 1 keer
Met citaat reageren
Oud 16-04-2007, 16:20
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Choke schreef op 16-04-2007 @ 16:13 :
up up up!

Ik wil misschien ook motorrijles gaan nemen. Maar ik weet wel al dat ik zodra ik mijn rijbewijs zou hebben ik toch een tijdje geen motor zal rijden gezien ik een eigen motor etc. nog niet kan betalen ivm studie.
Kan dit gerust of kan ik beter wachten totdat ik ook een eigen motor heb gekocht?
Alvast bedankt!
Misschien is dan af en toe een motor huren een optie?
Anders kun je net zo goed nog even wachten, als je dan toch niet gaat rijden
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2007, 12:09
Choke
Avatar van Choke
Choke is offline
Maar het is toch handig om het alvast te hebben?
__________________
Je leeft maar 1 keer
Met citaat reageren
Oud 17-04-2007, 16:33
Encrypted
Encrypted is offline
Citaat:
Choke schreef op 17-04-2007 @ 12:09 :
Maar het is toch handig om het alvast te hebben?
Nouja, er zijn 2 verschillende soorten motorrijbewijzen. voor een lichte en een zware motorfiets. Ben je jonger dan 21, kan je enkel je rijbewijs voor een lichte motorfiets (minder dan 35kw) halen, en dan mag je pas na 2 jaar overstappen op een zwaardere motor, tenzij je als je 21 wordt nóg een keer examen gaat doen, wat best wel wat geld kost.
__________________
Liever een leeuw voor een dag, dan een gazelle voor honderd jaar.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2007, 22:20
Nocturnal
Avatar van Nocturnal
Nocturnal is offline
Citaat:
mirnie schreef op 28-03-2006 @ 21:11 :
hoi hoi. ik wil eigenlijk binnenkort beginnen met motorrijles. Ik zeg al 2 jaar dat ik dat graag wil en wil nu toch maar s doorzetten. Weet iemand wat het beste is om te doen. Gewoon losse lessen gaan volgen of een compacte cursus? Hoeveel uur zou je dan ongeveer eigenlijk in de week moeten rijden? en wat moet je zelf meenemen naar motorrijles? (helm, handschoenen, broek en jas)
Hoi, zelf heb ik drie jaar geleden mn motorrijbewijs gehaald. Wat waarschijnlijk het handigst is, is om eerst een proefles te nemen. Aan de hand van deze les kun je samen met je instructeur bepalen hoeveel lessen je waarschijnlijk nodig gaat hebben. Meestal komt deze schatting wel aardig in de buurt, afhankelijk van je rijschool kun je dan bepalen of je losse lessen of een pakket neemt.

Als je dan gaat lessen zou ik in ieder geval kiezen voor een les van twee uren. Er gaat vaak al veel tijd zitten in aankleden, instructies krijgen en naar bijvoorbeeld een parkeerterreintje rijden, een uur is dus eigenlijk de moeite niet waard. Ik had zelf eenmaal per week twee uren les, dit heeft mij prima voldaan, ik kan me echter ook voorstellen dat je kiest voor twee keer twee uren per week.

Dan nog even over de kleding. Als je lessen neemt bij een goede rijschool zijn dingen als kleding en een helm gewoon aanwezig. Vaak krijg je een haarnetje op als je een helm leent, misschien is het dus een idee om alvast een eigen helm te kopen aangezien je die toch nodig gaat hebben. Haarnetjes zijn namelijk irritant.

Bij je keuze voor een rijschool is het ook verstandig om te vragen of je instructeur op de motor of met de auto achter je aan rijden. Een instructeur op de motor heeft de voorkeur, op deze manier kan hij even snel door het verkeer komen als jij, hebben jullie dezelfde kijk op het verkeer en kan hij makkelijker dingen voordoen.


/edit

jezus wat een kut-up, heb ik dat hele verhaal voor niets geschreven!
__________________
𝑱𝑬 𝑴𝑶𝑬𝑫𝑬𝑹

Laatst gewijzigd op 18-04-2007 om 22:23.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2007, 10:04
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
@ Nocturnal; het is niet voor niets geweest! Ikzelf zou ook graag motorlessen willen nemen en heb nu wat goede ideeën opgedaan. (Overigens denk ik pas over een jaar of 4 te gaan lessen aangezien ik er het geld niet voor heb... Ik ga er vanuit dat het duurder dan rijlessen zal zijn ).
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 30-04-2007, 13:22
Nocturnal
Avatar van Nocturnal
Nocturnal is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 19-04-2007 @ 10:04 :
@ Nocturnal; het is niet voor niets geweest! Ikzelf zou ook graag motorlessen willen nemen en heb nu wat goede ideeën opgedaan. (Overigens denk ik pas over een jaar of 4 te gaan lessen aangezien ik er het geld niet voor heb... Ik ga er vanuit dat het duurder dan rijlessen zal zijn ).
ah ok alvast succes gewenst
__________________
𝑱𝑬 𝑴𝑶𝑬𝑫𝑬𝑹
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Games Waarheid over de XBOX, PS2 is krachtiger!
Diablos
274 20-09-2003 04:34
De Kantine Wat heb je vandaag gedaan?
~*~WiCkEd~*~
91 10-12-2002 17:18
De Kantine Wat doen jullie in je vrije tijd?
John Sickbock
3 24-09-2002 20:47
De Kantine stressen met autorijles
Missy Muffett
34 17-09-2002 12:03
De Kantine Wat zit er allemaal in jouw portemonnee??
Verwijderd
62 16-09-2002 20:58
De Kantine hebben jullie nog iets leuks gedaan gister?
Bikinie-meisje
56 01-05-2002 22:09


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:53.