Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-04-2007, 18:01
Missy
Avatar van Missy
Missy is offline
Vanmiddag heb ik een ongeluk gehad met mijn scooter. Onder de blauwe plekken en gekneusde rib. Het was mijn eigen schuld, want ik lette niet op. Ik ga dinsdag naar een scooterzaak, om te vragen wat alles gaat kosten.

Nu heb ik op de voorkant aardig wat schade gereden en zien de kappen er niet meer uit. Is dit makkelijk te verven? Volgens mij is dat wel erg duur.. Zijn er ook nog andere mogelijkheden? Eventueel nieuwe kappen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-04-2007, 19:45
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Als er barsten/scheuren in de kappen zitten wordt het een dure grap.
Nieuwe kappen is dan een optie inderdaad, maar voor een kappenset ben je ook zo een paar honderd euro kwijt.
Ik weet niet hoe oud hij is, maar zo belangrijk zijn die kappen niet, enkel voor uiterlijk... Ze gaan ook niet roesten ofzo
Persoonlijk zou ik zoiets niet laten maken, omdat dat het gewoon niet waard is.. De waarde gaat wel iets achteruit als de kappen beschadigd zijn, maar hij wordt niet ineens meer waard als je er nieuwe op laat zetten voor een paar honderd euro. Het is dus gewoon een kwestie van die zaken tegen elkaar afwegen
Ik hoop voor je dat het frame en de voorvork niet krom zijn, dan is hij zo goed als total loss...
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 30-04-2007, 07:20
Missy
Avatar van Missy
Missy is offline
Jah, ik baal er zo van. Ik heb hem net nieuw gekocht. Is misschien net een paar maanden oud. Daarom betaal ik liever nieuwe kappen ervoor. Kan dat gewoon bij een brommerzaak?
Alles zit nog wel recht.
Met citaat reageren
Oud 30-04-2007, 10:54
wr_faya
Avatar van wr_faya
wr_faya is offline
Wat betreft 't spuiten/verven: Als je het door een professionele spuitbedrijf laat doen, zal je toch moeten denken richting de 150/200 euro. Misschien is het de moeite waard het zelf te proberen, wat overigens hele nette resultaten kan opleveren.

Wellicht dat deze link je kan helpen:

http://www.scooter-freaks.nl/techcen...en_kunstof.php
__________________
Life is Simple - You Make Choices - And Don't Look Back
Met citaat reageren
Oud 30-04-2007, 22:57
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Missy schreef op 30-04-2007 @ 08:20 :
Jah, ik baal er zo van. Ik heb hem net nieuw gekocht. Is misschien net een paar maanden oud. Daarom betaal ik liever nieuwe kappen ervoor. Kan dat gewoon bij een brommerzaak?
Alles zit nog wel recht.
Als het alleen maar kapschade is..
Nieuwe kappensetjes zijn bij elke brommerzaak wel te krijgen, zou wel van te voren even vragen naar de prijs, er zitten scooters bij waar je echt absurde bedragen voor een kappensetje moet betalen...
Misschien is er de mogelijkheid ergens een tweedehands setje op de kop te tikken?
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2007, 07:12
Missy
Avatar van Missy
Missy is offline
Het valt opzich wel mee. Maar omdat het een vrij nieuw model is uit 2005: kymco vitality. Ik heb al gekeken op marktplaats en speurders voor tweedehans kappen (voor de voorkant), maar ik kan niks vinden.

Ik ga van de week wel is even vragen wat nieuwe kappen kosten..
Met citaat reageren
Oud 01-05-2007, 20:46
Verwijderd
Ben je niet verzekerd voor dit soort dingen?
Claimen die troep!
Met citaat reageren
Oud 02-05-2007, 07:11
Missy
Avatar van Missy
Missy is offline
Jawel, maar het was mijn eigen schuld en ik ben WA verzekerd. Dan krijg ik alleen terug, als ik iemand anders schade toe rijd.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2007, 14:42
perfectme
Avatar van perfectme
perfectme is offline
Hoezo "jouw schuld"? Jouw verzekering zal dat in samenspraak met die van de andere wel uitmaken.
Ik zou sowieso proberen de schuld in de ander zijn schoenen te schuiven hoor ...
Met citaat reageren
Oud 03-05-2007, 19:18
Missy
Avatar van Missy
Missy is offline
, ik niet. Want ik ben tegen niemand opgereden. Er is niemand anders bij betrokken. Ik ben zelf gevallen.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2007, 19:24
le_mug
Avatar van le_mug
le_mug is offline
misschien een beetje ongepaste vraag in dit topic

maar hoe zijn je ervaringen met de vitality? rijdt hij lekker?, stuurt hij precies?, heb je een 2 of 4 takt en hoe zuinig is deze? is de teller goed af te lezen?

ik zit namelijk te twijfelen tussen de vitality en een vespa. maar ik denk dat ik toch af zie van de vespa want die is ongeveer 1000 euro duurder
__________________
je m0000000000000000000000000d'r
Met citaat reageren
Oud 06-05-2007, 16:49
Missy
Avatar van Missy
Missy is offline
^Omdat ik er zelf op rijd, zal ik je vragen wel even beantwoorden.

Ik heb er geen problemen mee. Hij rijd prima en voor mij gevoel zuinig. Ik rij al gauw twee weken op een tank van 5 euro én rij er meestal iedere dag op. Teller etc is goed af te lezen. Ik heb geen commentaar erop. Voor mij is ie prima.

Of het een twee tak ofzo, is weet ik niet.
Maar als je de farieoring (ofzo ) eruit haalt, gaat ie 60. Normaal mogen ze maar 45, maar dan heb je toch iets meer kracht.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2007, 17:01
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Missy schreef op 06-05-2007 @ 17:49 :
^Omdat ik er zelf op rijd, zal ik je vragen wel even beantwoorden.

Ik heb er geen problemen mee. Hij rijd prima en voor mij gevoel zuinig. Ik rij al gauw twee weken op een tank van 5 euro én rij er meestal iedere dag op. Teller etc is goed af te lezen. Ik heb geen commentaar erop. Voor mij is ie prima.

Of het een twee tak ofzo, is weet ik niet.
Maar als je de farieoring (ofzo ) eruit haalt, gaat ie 60. Normaal mogen ze maar 45, maar dan heb je toch iets meer kracht.
De varioring ja, die hebben alle scooters wel
Is een begrenzing op de vario (overbrenging).
Veel vermogen win je er niet door hoor, maar het is toch iets

En heb je een apart olie tankje ergens naast je benzine tank die je wel eens bij moet vullen?
Ja -> 2-takt
Nee -> 4-takt
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2007, 17:12
Missy
Avatar van Missy
Missy is offline
Citaat:
MTpower schreef op 06-05-2007 @ 18:01 :
De varioring ja, die hebben alle scooters wel
Is een begrenzing op de vario (overbrenging).
Veel vermogen win je er niet door hoor, maar het is toch iets

En heb je een apart olie tankje ergens naast je benzine tank die je wel eens bij moet vullen?
Ja -> 2-takt
Nee -> 4-takt
Varioring, die bedoel ik! Ach, bij mij loopt ie nu 60 en dat is genoeg kracht.

Het is een 2-takt (Ja, nu weet ik het dankzij de uitlegvan MTpower ), want er zit naast de tank een tankje waarin je olie moet bijvullen.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2007, 23:05
le_mug
Avatar van le_mug
le_mug is offline
bedankt voor het beantwoorden dat hij positief bevalt trekt mij toch weer over de streep om voor een onbekend merk te gaan
__________________
je m0000000000000000000000000d'r
Met citaat reageren
Oud 13-05-2007, 14:16
wr_faya
Avatar van wr_faya
wr_faya is offline
Citaat:
le_mug schreef op 07-05-2007 @ 00:05 :
bedankt voor het beantwoorden dat hij positief bevalt trekt mij toch weer over de streep om voor een onbekend merk te gaan
Kymco onbekend?
__________________
Life is Simple - You Make Choices - And Don't Look Back
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:53.