Oud 19-10-2002, 23:31
Femme-Fatale
Avatar van Femme-Fatale
Femme-Fatale is offline
Zag ik net op de box, ik vind m wel lache
Advertentie
Oud 19-10-2002, 23:52
Verwijderd
Kutmarrokanen dus Ben wel benieuwd naar het liedje. Nieuw Nederlands talent
Oud 20-10-2002, 00:38
STP
Avatar van STP
STP is offline
Was die kerel niet winnaar van Grote Prijs afgelopen jaar ?
Oud 20-10-2002, 13:23
Dissolute
Dissolute is offline
Citaat:
STP schreef:
Was die kerel niet winnaar van Grote Prijs afgelopen jaar ?
Ja dat klopt.
Vind het een aanwinst voor de Nederhop. Ben wel een beetje flauw van Brainpower en Extince.

Rhymzter en Opgezwolle gaan het maken!
__________________
Dat je een minderwaardigheidscomplex hebt, wil nog niet zeggen dat je NIET dom en lelijk bent.
Oud 20-10-2002, 13:30
Verwijderd
Citaat:
Morgan C. Hoax schreef:
Kutmarrokanen dus Ben wel benieuwd naar het liedje. Nieuw Nederlands talent

t was geloof ik een Turk...


*edit: een Marrokaan natuurlijk geen turk

Laatst gewijzigd op 20-10-2002 om 16:20.
Oud 20-10-2002, 13:31
Vinzz
Avatar van Vinzz
Vinzz is offline
het nummer "kut marrokanen" vind ik tochwel iets minder imho
Oud 20-10-2002, 13:32
Verwijderd
songtext kwam ik zojuist tegen


Ze willen ons zwart maken als ze over ons praten
We hebben ze niks gedaan en toch nog willen ze ons haten
Ze willen ons zwart maken als ze over ons praten
Tijd dat dit verandert heb je dat niet in de gaten
Dit is het enige wat ik heb, stop mijn hart er in, Dus ik meen het als ik rap en dat is dat ding
Waardoor ik win als Abdel Krim in 1921, overgave is voor de zwakkeling
Ook al is het jaren geleden de geschiedenis herhaalt zich is al een paar keer gebleken
Veel van jullie gasten hier zo waren tevreden totdat je de Raymzter zag feesten met Marokkanen in Ede
Maar je was weer te voorbarig geweest, we vierden feest omdat ik toen net was jarig geweest
Het is nu tijd om wat aandacht te besteden aan actuele problemen mathematisch beschreven
Over wat er onder Marokkanen hier leeft. Onterecht worden we gehaat en gevreesd.
De krant speelt er op in en met name tv maar dat jij er aan mee deed verbaast me nog steeds
Ik ben aardig op dreef en als ik eenmaal begin ouwe moet niemand me stoppen want ik kan me niet meer inhouden.
Wat ik zeg klinkt misschien eenvoudig maar ze kijken me aan alsof ik vloog in de Twin Towers
We kwamen hier als gastarbeiders On the downlow wat goede hash-verspreiders
Ik weet nog hoe ze me noemden vroeger, ik was wat kleiner; kutmarokkaan, dat is wat ze zeiden

Refrein

Lijkt erop dat we weer verder kunnen, dj Mass laat de track verder drummen
Grondleggers van de wis- en sterrenkunde, wie zegt dat Marokkanen niet werken kunnen
Vooroordelen ik hoor ze velen. Ik wil er wat van zeggen door wat met woorden te spelen
Raymzter is een poëet die behoorlijk kan spreken. Net als Mohammed de profeet , dit behoor je te weten
Je hoorde me zeker, Ik ben door aan breken.
Niet dat ik verwacht dat je weet wie ik ben. Shit ik ben een mens God weet wie ik ben
En ik ben net zo Marokkaans als dat ik Nederlands ben
Ook al eet je bloemkool je weet we doen zo. Sellen je wat hash maar het is eigenlijk schoenzool.
Doe die dingen totdat ik wat poen zie. Woorden vallen zwaarder dan die van El Moumni
Maar jullie halen alleen de negatieve zinnen eruit bang als je een keer op wat diepere dingen stuit
Want dan blijkt het beeld van de stereotype niet juist en zie je het liefst dat ik verhuis
En dat is tragisch ook al spreek ik geen arabisch, het ritme doet het werk voor me shit is magisch
En je hoort het werkt goed schijn als de ster die je bent op dit culturele erfgoed.

Refrein

Shit als dit kan mijn dag bederven als ik langs een vrouw loop en ik zie haar dr tas verbergen
Maar mijn vader had het vast nog erger, hij was een Berber; een gast uit de bergen.
Maar ik ben hier geboren dat kan je vast aan me horen
Je kijkt me vies aan van achter en eerlijk van voren
Mijn eerlijke woorden doen zeer aan je oren
Met zo'n mentaliteit gaat de wereld verloren
Dus zal ik doorgaan of zal ik kappen ermee
Ik bedoel met elke boot komen er wel een paar ratten mee
Wil je wat kennis neem dat dan maar mee
Best wel dapper van Ray want ik zag echt geen een persoon proberen Marokkanen wat beter te profileren
Liever zie je ze ons arresteren.
Dus ik kwam om jullie dames en heren te leren niet iedereen over één kam te scheren
Oud 20-10-2002, 13:35
dystopia
dystopia is offline
Er staan 2 vraagtekens en 1 uitroepteken achter de titel...
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Oud 20-10-2002, 14:03
TygerStyle2001
Avatar van TygerStyle2001
TygerStyle2001 is offline
Raymzter, die word het helemaal , hij heeft al getekend met een grote platenmaatschappij tjek zn website:
http://www.raymzter.nl/
moet je ook s zoeken voor: de verkeerde kant op, vind ik imho een beter nummer als kutmarrokanen??!
owh ja en raymzter is een marrokaan...
__________________
'Roll through the ghetto pumpin Ice Ice Baby/Think I give a fuck it's better than the shit I heard lately' - J-Zone
Oud 20-10-2002, 14:05
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
TygerStyle2001 schreef:
Raymzter, die word het helemaal
Want:

Citaat:
hij heeft al getekend met een grote platenmaatschappij tjek zn website:
Aha! hmmm..
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Oud 20-10-2002, 14:32
Rhinus
Rhinus is offline
Ik heb 't gehoord op TMF/The Box en ik vond het, om even een understatement te gebruiken, niet geweldig.
Oud 20-10-2002, 14:38
TygerStyle2001
Avatar van TygerStyle2001
TygerStyle2001 is offline
Citaat:
dystopia schreef:
Want:



Aha! hmmm..
nee, niet want..
__________________
'Roll through the ghetto pumpin Ice Ice Baby/Think I give a fuck it's better than the shit I heard lately' - J-Zone
Oud 20-10-2002, 14:45
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
nog niet gehoord
__________________
Du bist ein N00b!
Oud 20-10-2002, 15:57
Verwijderd
Ik heb het nog niet gehoord maar het *lijkt* me helemaal klote.
Oud 20-10-2002, 17:40
LeRatLuciano
Avatar van LeRatLuciano
LeRatLuciano is offline
raymzter is dope

en vooral live...veel pit erin en hij heeft van die teksten die velen zullen aanspreken, OF NIET?

ja van deze man zullen we nog veel gaan horen(hoop ik)

Rat
__________________
C'est de la tristesse que tu peux lire dans mes yeux
Oud 20-10-2002, 17:45
Vinzz
Avatar van Vinzz
Vinzz is offline
kut marrokanen tekst zuigt
Oud 20-10-2002, 18:31
Femme-Fatale
Avatar van Femme-Fatale
Femme-Fatale is offline
Citaat:
TygerStyle2001 schreef:
Raymzter, die word het helemaal , hij heeft al getekend met een grote platenmaatschappij tjek zn website:
http://www.raymzter.nl/
moet je ook s zoeken voor: de verkeerde kant op, vind ik imho een beter nummer als kutmarrokanen??!
owh ja en raymzter is een marrokaan...
Ja die is goed.
Oud 20-10-2002, 18:32
Verwijderd
ik vind m niks aan
Ads door Google
Oud 20-10-2002, 18:54
Verwijderd
die flow van die killie is werkerlijk belabberd
Oud 20-10-2002, 18:56
Jules
Avatar van Jules
Jules is offline
praten
haten
praten
gaten

Zulke 'rijm'dingen .. daar kan ik gewoon niet tegen
__________________
qkw <3
Oud 20-10-2002, 19:04
mood indigow
Avatar van mood indigow
mood indigow is offline
hmmz kvind er nix aan,, en de text vinik bagger
Oud 21-10-2002, 11:27
Metallinos
Metallinos is offline
Citaat:
Grondleggers van de wis- en sterrenkunde, wie zegt dat Marokkanen niet werken kunnen
Ehm... zijn toch de Grieken dacht ik?
Oud 21-10-2002, 11:56
Rollo Tomasi
Avatar van Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
EternalDarkness schreef:
Ehm... zijn toch de Grieken dacht ik?
Nou, eerder de Egyptenaren of de Babyloniers.

Tekst is verder wel sterk.
__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört
Oud 21-10-2002, 12:14
Verwijderd
Citaat:
Rollo Tomasi schreef:


Tekst is verder wel sterk.
Mee eens.
Oud 21-10-2002, 12:22
Verwijderd
Citaat:
Mortischa schreef:

Dus ik kwam om jullie dames en heren te leren niet iedereen over één kam te scheren
Nu scheert hij deze dames en heren ook over 1 kam, alsof ze allemaal Marokkanen haten..
En dan omaatjes hun tas verbergen, dan hebben ze er toch naar die tas gekeken... Nogal logisch dat een vrouwtje van 80 bang wordt..
Advertentie
Oud 21-10-2002, 12:51
Iduna
Avatar van Iduna
Iduna is offline
De tekst moet je niet al te letterlijk nemen, lijkt mij dan...
Kutmarokkanen (hoezo dubbel r?), tja vaag nummer
Oud 21-10-2002, 13:08
bumblebee
Avatar van bumblebee
bumblebee is offline
Citaat:
Redman schreef:
Nu scheert hij deze dames en heren ook over 1 kam, alsof ze allemaal Marokkanen haten..
En dan omaatjes hun tas verbergen, dan hebben ze er toch naar die tas gekeken... Nogal logisch dat een vrouwtje van 80 bang wordt..

Helemaal mee eens. Wie scheert wie nou over 1 kam? Over wie hebben ze het als ze over "ze" praten? Wij Nederlanders? Want het is niet de heeele bevolking die vooroordelen heeft .. vaaag en stom liedje, vind ik.
__________________
Lievelieve Valentijn, mag ik jouw tjikkie zijn? :p LOL
Oud 21-10-2002, 13:21
T!mpf
Avatar van T!mpf
T!mpf is offline
wel goed dat ie opkomt voor de marrokanen......maar echt n KUT! liedje
Oud 21-10-2002, 14:36
Embraced Pale Death
Avatar van Embraced Pale Death
Embraced Pale Death is offline
Citaat:
Mortischa schreef:
Ik ben aardig op dreef en als ik eenmaal begin ouwe moet niemand me stoppen want ik kan me niet meer inhouden.
ja, daar waren we al bang voor...
__________________
the wheel is spinning, but the hamster's dead
Oud 21-10-2002, 15:12
superpoepdoosje
Avatar van superpoepdoosje
superpoepdoosje is offline
Voor alle die het in deze topic fout deden; het is MaroKKanen, het is toch ook niet Marroko?

Ik vind het een goed nummer, het flowt alleen niet zo best. Boukhari zie je trouwens ook in de clip.
__________________
You need piece of mind? Here's a piece of mine
Oud 21-10-2002, 16:11
Mr`Mugatu
Avatar van Mr`Mugatu
Mr`Mugatu is offline
ik het werkelijk ruk
__________________
Hansel, he's so hot right now!
Oud 21-10-2002, 16:21
Ulfheðin
Avatar van Ulfheðin
Ulfheðin is offline
evenveel nederlander als marokkaan hmm?
__________________
stubborn tiny lights vs. clustering darkness forever ok?
Oud 21-10-2002, 18:18
DescenT
DescenT is offline
Hij doet nu hetzelfde als dat hij beweerd wat nederlanders in zijn liedje doen; elke nederlander over 1 kam scheren.
__________________
'When there's no more room in hell, the DEAD will walk the earth...'I'm not just fallen, i'm Descent...
Oud 21-10-2002, 20:01
Infaustus
Avatar van Infaustus
Infaustus is offline
die gast slaat de spijker op de kop met die titel.....
__________________
A.i.d.s: Anally injected death sentence
Oud 21-10-2002, 21:11
LeRatLuciano
Avatar van LeRatLuciano
LeRatLuciano is offline
Citaat:
Ulfheidin schreef:
evenveel nederlander als marokkaan hmm?

ja hij is half nederlands half marokkaan

dan klopt dat toch of niet

Rat
__________________
C'est de la tristesse que tu peux lire dans mes yeux
Oud 21-10-2002, 22:22
battlestar
Avatar van battlestar
battlestar is offline
kheb de clip gezien en 't zag er meer uit als een one day fly, beetje goedkope bedoeling enzo.
ik hoef het iig niet vaker te horen..
Ads door Google
Oud 21-10-2002, 22:25
Rollo Tomasi
Avatar van Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
bumblebee schreef:
Helemaal mee eens. Wie scheert wie nou over 1 kam? Over wie hebben ze het als ze over "ze" praten? Wij Nederlanders? Want het is niet de heeele bevolking die vooroordelen heeft .. vaaag en stom liedje, vind ik.
Nee, met "zij" worden LPF-aanhangers en dat soort volk bedoeld.

Citaat:
Embraced Pale Death schreef:
ja, daar waren we al bang voor...
hahaha
__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört
Oud 22-10-2002, 10:39
M1d0
Avatar van M1d0
M1d0 is offline
Kutlied
__________________
M1d0 All Rights Reserved 2002 ®
Oud 22-10-2002, 10:43
Winner
Avatar van Winner
Winner is offline
Ik versta er geen hol van.
__________________
BORED NOW...
Oud 22-10-2002, 10:57
Verwijderd
Hij is nu zelfs op het 8 uur journaal geweest...
Oud 22-10-2002, 11:20
Mysterons
Mysterons is offline
ik vind het echt een klotelied. en hij zingt echt van "jullie" "ze" zo verwijtend, zovan ZIJ discrimineren enz. Alsof hij het liedje alleen voor de marrokanen zingt ofzo. iig, ik vind het overdreven, en als hij zn boodschap goed wil overbrengen moet ie verstaanbaar zingen/rappen en het op een rustige manier doen, want zn tekst is veel te veroordelend. Hij scheert ons ook over een kam, de nederlanders zijn volgens hem ong. allemaal fout, hij doet precies hetzelfde als wat wij doen volgens hem.
__________________
_love is gonna save us
Oud 22-10-2002, 11:58
Vinzz
Avatar van Vinzz
Vinzz is offline
het is heel goed dat ie wil laten zien dat niet iedere marrokaan crimineel is enzo maar hij doet het op een totaal verkeerde manier idd

zo staat er bijv. op de homepage: "marrokaanse jongeren maken nu ook de hitlijsten onveilig"
Oud 22-10-2002, 12:06
LeRatLuciano
Avatar van LeRatLuciano
LeRatLuciano is offline
Citaat:
MoonDance schreef:
ik vind het echt een klotelied. en hij zingt echt van "jullie" "ze" zo verwijtend, zovan ZIJ discrimineren enz. Alsof hij het liedje alleen voor de marrokanen zingt ofzo. iig, ik vind het overdreven, en als hij zn boodschap goed wil overbrengen moet ie verstaanbaar zingen/rappen en het op een rustige manier doen, want zn tekst is veel te veroordelend. Hij scheert ons ook over een kam, de nederlanders zijn volgens hem ong. allemaal fout, hij doet precies hetzelfde als wat wij doen volgens hem.

ons? haha hij is zelf ook half nederlander..en hij bedoeld heus niet alle nederlanders

ik hoor liever zo een liedje dan zo een inhoudsloos schijtlied van de zoveelste nederlandse rockband

Rat
__________________
C'est de la tristesse que tu peux lire dans mes yeux
Oud 22-10-2002, 12:26
Mysterons
Mysterons is offline
Citaat:
LeRatLuciano schreef:
ons? haha hij is zelf ook half nederlander..en hij bedoeld heus niet alle nederlanders

ik hoor liever zo een liedje dan zo een inhoudsloos schijtlied van de zoveelste nederlandse rockband

Rat

grr, oke, hij scheert nederlanders ook over 1 kam.
en nederlanders bedoelen heus niet alle marokkanen.
__________________
_love is gonna save us
Oud 22-10-2002, 13:38
OriginalMisfit
Avatar van OriginalMisfit
OriginalMisfit is offline
Was ie blijkbaar geen leuke marrokaan!!?
__________________
010101000110100001101001011100110010000001101001011100110010000001001110011011110111010001101000011010010110111001100111
Oud 22-10-2002, 18:04
LeRatLuciano
Avatar van LeRatLuciano
LeRatLuciano is offline
Citaat:
Mennuz schreef:
Het loopt niet goed.. en mja, oke, dat hij Marrokanen in een goed daglicht wil stellen oke.. ik vind dit echt een lied voor en door Marrokanen. Nederlanders vinden dit nix denk ik. En tis ook niet zo dat alle Marrokanen lievertjes zijn zoals hij rapt
ok ik kan je begrijpen maar als je zo denkt dan zeg je dus in feite ook dat blanken sowieso hiphop niets kunnen vinden omdat het toch voor een groot deel afro-amerikanen(om maar even usa te nemen)zijn die rappen en velen over hun leven als black-male/female in amerika, wat je als blanke/nederlander niet kan vergelijken met jouw leven.

Rat
__________________
C'est de la tristesse que tu peux lire dans mes yeux

Laatst gewijzigd op 22-10-2002 om 18:07.
Oud 22-10-2002, 18:30
Verwijderd
Nummer is goed, boodschap is goed, leuk die provocatie, leuke clip ook...

Citaat:
MoonDance schreef:
Hij scheert ons ook over een kam, de nederlanders zijn volgens hem ong. allemaal fout, hij doet precies hetzelfde als wat wij doen volgens hem.
mmm... nouja, ik denk niet dat hij alle autochtonen over een kam scheert. Ik voel me iig niet aangesproken
Oud 22-10-2002, 19:58
wesley
wesley is offline
Citaat:
Redman schreef:
Nu scheert hij deze dames en heren ook over 1 kam, alsof ze allemaal Marokkanen haten..
En dan omaatjes hun tas verbergen, dan hebben ze er toch naar die tas gekeken... Nogal logisch dat een vrouwtje van 80 bang wordt..
en jij moet redman heten? Redmen is toch een van de beste rappers op deze wereld? die letten niet op de letterlijke woorden maar op de tekst algemeen.

p.s. die pokoe van raymzter is cker vet!
Oud 22-10-2002, 20:15
Vinzz
Avatar van Vinzz
Vinzz is offline
Citaat:
wesley schreef:
Redmen is toch een van de beste rappers op deze wereld? die letten niet op de letterlijke woorden maar op de tekst algemeen.
tuurlijk joh lol
Oud 22-10-2002, 20:17
ESCO
Avatar van ESCO
ESCO is offline
Ik vind t een beetje zwakke teksten om mee te rijmen, Raymtzer kan beter dan dit def p achtige nummer.
Die beat is echt verschrikkelijk hij had beter naar de franse rappers moeten kijken zoals freeman "bladi" ft. khaled dat klinkt goed.
Alleen begrijp ik em niet zo goed met wij marokanen hij is halfbloed en heeft een nederlandse naam en paspoort.
__________________
110% ANTI Pharell Williams & Kayne West
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:03.